صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" 10-2- تدوين طرح تشكيل سازمان نظام معلمي براي ارتقاي منزلت حرفه اي فرهنگيان و واگذاري بخشي از مسئوليت هاي غير حاكميتي آموزش و پرورش به آن "

برنامه پيشنهادي فخر الدين احمدي دانش آشتياني گزينه تصدي وزارت آموزش و پرورش

 نتيجه اينكه بايد دوراندیشانه و هوشمندانه در مرز پرهيز از اتلاف «فرصت ها» و «شتاب زدگي» حركت كرد/ آموزش و پرورش حلقه اتصال بين حاكميت و مردم است و بايد از اين نظر به عنوان يك نهاد مدني مبتني بر سازوكارهاي مشاركت جويانه و مردم سالارانه انگاشته شود/ معلم تعيين كننده حد كيفيت و تعالي در آموزش و پرورش است/ حضور دانش آموزان در مدرسه به عنوان يك تجربه لذت بخش شرط تحقق يادگيري ماندگار است/ اقتصاد آموزش و پرورش نيازمند نظريه پردازي و تدوين مدل هاي جديد و كارآمد علمي است/ تربيت و بهسازي سرمايه انساني با محوريت دانشگاه هاي فرهنگيان و شهيد رجائي و استفاده از ساير دانشگاه ها و نهادهاي ذيصلاح به عنوان مكمل/ ايجاد همسويي و هم افزايي تعليم و تربيت غير رسمي با آموزش و پرورش به ويژه در جهت توسعه فرهنگي و مقابله با آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي/ تقويت انگيزه هاي حرفه اي معلمان و مديران با تاكيد بر حرمت، حقوق، منزلت اجتماعی، توانمند سازی و ارتقاء وضعيت معيشتي آنان و تلاش براي رفع تبعيض در نظام پرداخت هاي دولتي/ استمرار گفتمان تحول در آموزش و پرورش با تشكيل شورايي از صاحب نظران آموزش و پرورش به منظور بررسي محتوايي " سند تحول بنيادين آموزش و پرورش " و "سند برنامه درسي ملي " و ارزيابي اقدامات انجام شده/ اصلاح نظام پرداخت بر اساس شايستگي ها و صلاحيت هاي حرفه اي معلمان و مديران متناسب با ويژگي هاي شغلي ايشان/ طراحي و اجراي نظام معيشتي و رفاهي ويژه فرهنگيان جهت تامين امنيت و منزلت شغلي آنان/ كاستن از حجم و تعدد دروس براي ارتقاي كيفيت يادگيري با اتخاذ رويكرد در هم تنيده (تلفيقي) در طراحي برنامه هاي درسي/ اجراي كامل مصوبات قانون مدارس غير دولتي با تاكيد بر ايجاد صندوق حمايت از مؤسسان مدارس غير دولتي/ بازتعریف نقش انجمن هاي اولياء و مربيان به منظور افزايش ميزان مشاركت خانواده ها در فعاليت هاي آموزشي و تربيتي مدرسه / سامان بخشيدن به وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان و بانك سرمايه و بنگاه هاي وابسته به آنها در جهت حفاظت از دارايي هاي فرهنگيان، مشاركت ايشان در نظارت بر عملكردها و بهره گيري از نخبگان اقتصادي در افزايش بازدهي اين واحدها/ جذب منابع مالي مورد نياز براي پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و ساير معوقات فرهنگيان در سال جاري و ارائه گزارش كامل آن به دولت و مجلس شوراي اسلامي/ تدوين و ارائه لايحه رتبه بندي معلمان به مجلس شوراي اسلامي ايران/ بررسي و ارائه راهكارهاي ايجاد ظرفيت هاي قانوني به منظور افزايش حقوق و مزاياي فرهنگيان/ رفع ابهام از برنامه هدايت تحصيلي در سال اول دوره دوم متوسطه و حل مشكلات و نارسايي هاي ناشي از اجراي آن در سال جاري...

برنامه پیشنهادی فخر الدين احمدي دانش آشتياني گزينه تصدي وزارت آموزش و پرورش
 
گروه اخبار/
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش برنامه پيشنهادي دكتر فخر الدين احمدي دانش آشتياني گزينه تصدي وزارت آموزش و پرورش را براي اطلاع عموم منتشر كرد.
 

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، متن كامل برنامه ارائه شده به مجلس شوراي اسلامي از طرف دكتر فخرالدين احمدي دانش آشتياني به شرح زير است:

"  بسم الله الرحمن الرحيم "

  پيشگفتار:

هدايت دستگاه عظيم و پيچيده «آموزش وپرورش» كه داراي كاركرد زيربنايي در تمهيد پيش نيازهاي توسعه كشور، تقويت اقتدار و امنيت ملي، تولید سرمایه فرهنگی و ارتقاء سرمايه اجتماعي است، مستلزم ابتناء بر برنامه هاي راهبردي و بلند مدت در برنامه ريزي و بهره مندي از روش هاي علمي و توانايي هاي پژوهشي گسترده در اجراست تا بدين ترتيب امكان هم افزايي و ارتقاء كارايي و اثر بخشي اين نهاد ارزشمند فراهم آيد.

خوشبختانه به يمن تلاش هايي كه در طول ساليان گذشته به عمل آمده است، اسناد راهبردي متعددي تدوين شده و به تصويب مراجع مختلف رسيده است كه به پشتوانه آنها مي توان برنامه هاي ميان مدت و كوتاه مدت همسو با سياست هاي كلان توسعه و چشم انداز هاي پيش بيني شده را طراحی کرد و به اجرا گذارد.

 از سوي ديگر در دستگاهي كه ويژگي بارز آن ديربازدهی نتایج سیاست ها و برنامه هاست ، بايد در عين قدر دانستن فرصت ها و استفاده صحيح از آنها، به گونه اي حركت كرد كه در سايه اقدامات مشخص و دستاورد هاي مشهود، سرمايه اعتماد مردم و فرهنگيان نسبت به كفايت و لياقت مديريت دستگاه خدشه دار نشود ، زيرا دلبستگي و تاكيد بيش از حد بر دستاوردهاي ملموس و آنی در صورت شتاب زدگي در اجراي برنامه ها و انصراف از طي فرآيند هاي عقلاني تصميم سازي، تصميم گيري و اجرا مي تواند علاوه بر زير سوال بردن برنامه هاي تدوين شده، به نتايجي تهديدآميز و خسارت بار منجر گردد. همچنان كه در گذشته و به خصوص در اجراي مواردي از سند تحول بنيادين چنين شده است. نتيجه اينكه بايد دوراندیشانه و هوشمندانه در مرز پرهيز از اتلاف «فرصت ها» و «شتابزدگي» حركت كرد.

بر اساس اين رويكرد، برنامه تقديمي اينجانب به مجلس شوراي اسلامي، اولا مبتني بر مجموعه اسناد بالادستي مصوب در زمينه تعليم و تربيت و به ويژه سياست هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري، سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و نقشه جامع علمي كشور است،ثانياً اين برنامه برباورها (انگاره هاي) اینجانب نسبت به تعليم و تربيت استوار است كه در سطور ذيل به آنها اشاره خواهد شد و ثالثاً برنامه پيشنهادي مي تواند به عنوان برنامه تعالي و توسعه نظام تعليم و تربيت در افق 1404 (سال پاياني اجراي سند چشم انداز) محسوب گردد در عين اينكه در مقاطع زماني 1400 (سال پاياني اجراي برنامه ششم ) و 1396 (سال پاياني خدمت دولت يازدهم ) خروجي هايي متناسب با بازه زماني طي شده خواهد داشت.

بديهي است كه در صورت توفيق كسب راي اعتماد نمايندگان محترم ملت، بی درنگ اقدامات خود را براي ساماندهي امور جاري و موضوعاتي از قبيل نيروي انساني، برنامه هاي آموزشي و درسي، مشكلات و معضلات مالي و نظائر آنها آغاز و تلاش خواهم كرد كه فرهنگيان گرانقدر و اولياء ارجمند دانش آموزان با كمترين دغدغه كار تعليم وتعلم فرزندان ميهن عزيزمان را دنبال كنند.

اميد است با ياري حق تعالي و به مدد حضور نيروهاي فهيم و فكور آموزش و پرورش و حمايت هاي آينده انديشانه و همه جانبه مجموعه عوامل سهيم و موثر مانند مجلس شوراي اسلامي و ساير نهاد هاي سياست گذاري و دستگاه هاي اجرايي ذيربط و تشكل هاي مدني و خانواده ها، و نيز نخبگان دانشگاهي و حوزوي و كارشناسان تعليم و تربيت و اصحاب رسانه ها، اجراي اين برنامه با توفيق قرين باشد و به حول و قوه الهي در پرتو سياست ها، برنامه ها و روش هاي نوين تعليم و تربيت، نسل آينده ساز كشور به گونه اي پرورش يابد كه با شكوفايي همه جانبه استعدادهايش، بتواند به عنوان شهروندي كارآمد در مدار ايمان، عقلانيت و خلاقيت، حيات طيبه را در همه ابعاد وجود خويش تجربه كند. (بمنه و كرمه)

 

بخش یکم- باورها (انگاره ها)

1- آموزش و پرورش مهمترين منبع مولد سرمايه فرهنگی و ارتقاء سرمایه اجتماعي و زمينه ساز توسعه همه جانبه و پايدار است.

2- تعالي و توسعه آموزش و پرورش جز در سايه مساعي همه جانبه مردم و حاكميت و تقسيم كار ملي محقق نخواهد شد.

3- شان اصلي حاكميت در آموزش و پرورش، سياست گذاري، برنامه ريزي و نظارت بر كيفيت ارائه خدمات، آموزشي و پرورشي به مردم است.

4- آموزش و پرورش حلقه اتصال بين حاكميت و مردم است و بايد از اين نظر به عنوان يك نهاد مدني مبتني بر سازوكارهاي مشاركت جويانه و مردم سالارانه انگاشته شود.

5- معلم تعيين كننده حد كيفيت و تعالي در آموزش و پرورش است و بايد از شايستگي هاي اخلاقي و حرفه اي لازم برخوردار باشد.

6- تامين انگیزه مندی و شرایط مناسب و رضايت شغلي معلمان مهم ترين شاخص های موفقيت و پيشرفت آموزش و پرورش است.

7- آموزش و پرورش در تعيين رفتار هاي فردي و تربیت شهروندی دانش آموزان نقش اساسي دارد.

8-تجربه يادگيري در هر زمينه اي اساساً بايد بار تربيتي داشته باشد تا رخدادي در فرآیند اجتماعی شدن دانش آموزان به شمار آید.

9- آموزش و پرورش بايد براي شناخت و شکوفایی هرچه علمی تر استعداد هاي ويژه دانش آموزان برنامه ريزي كند.

10- حضور دانش آموزان در مدرسه به عنوان يك تجربه لذت بخش شرط تحقق يادگيري ماندگار است.

11- آموزش و پرورش نيازمند اصلاح برنامه ها و نوسازي فرآيندها بر مبناي آموزه هاي اسلامي و دستاوردهاي علمي و فناورانه است.

12- اقتصاد آموزش و پرورش نيازمند نظريه پردازي و تدوين مدل هاي جديد و كارآمد علمي است.

 

  بخش دوم- راهبردها:

1- تمركز بر اجراي مضامين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش با توجه به زير نظام ها و مبتني بر سه برنامه جامع دوره ابتدايي، دوره متوسطه (اول و دوم) و آموزشهاي فني و حرفه اي و مهارت آموزي.

2- توجه متوازن به ساحت هاي شش گانه تربيت (ذكر شده در سند تحول بنيادين) در مجموعه برنامه ها و اقدامات مورد نظر.

3- تربيت و بهسازي سرمايه انساني با محوريت دانشگاه هاي فرهنگيان و شهيد رجائي و استفاده از ساير دانشگاه ها و نهادهاي ذيصلاح به عنوان مكمل.

4- مشاركت گسترده و موثر معلمان و خانواده ها در تنظيم برنامه هاي مختلف با استفاده از ابزارهاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي.

5- چابك سازي تشكيلات و اصلاح فرآيندها و توسعه همزمان اختيارات و مسئوليت هاي مديران صف و مدیران مدارس.

6- توسعه عدالت آموزشي و ايجاد فرصت هاي برابر با تاكيد بر مناطق روستايي و كمتر توسعه يافته.

7- ايجاد همسويي و هم افزايي تعليم و تربيت غير رسمي با آموزش و پرورش به ويژه در جهت توسعه فرهنگي و مقابله با آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي.

8- مديريت و سياست گذاري در همه سطوح بر اساس يافته هاي پژوهشي.

9- ايجاد تحول در اقتصاد آموزش و پرورش با بهره گيري بهينه از قابليت ها و منابع ملي در جهت توسعه كمي و كيفي تعليم و تربيت.

10-  تقويت انگيزه هاي حرفه اي معلمان و مديران با تاكيد بر حرمت، حقوق، منزلت اجتماعی، توانمند سازی و ارتقاء وضعيت معيشتي آنان و تلاش براي رفع تبعيض در نظام پرداخت هاي دولتي.

11- پاسداشت سرمایه های نمادین و بزرگداشت مفاخر تعليم و تربيت كشور و تکریم بازنشستگان و تلاش براي ارتقاء منزلت و معيشت ايشان به عنوان پيشكسوتان تعليم و تربيت.

12-رصد تحولات و مطالبات جهاني در باب تعليم و تربيت و تطبيق برنامه ها و نيازهاي زيستن در عصر اطلاعات و ارتباطات در چارچوب استلزامات تعليم وتربيت اسلامي.

13- بالا بردن سطح دانش، مهارت و رفتار دانش آموزان نسبت به پدیده های زیست محیطی و مسائل توسعه پایدار

14- توسعه تعاملات و مبادلات بين المللي به ويژه با جهان اسلام.

15- توسعه نظام مند دوره پيش دبستاني با همكاري نهادهاي اجتماعي و مشاركت خانواده ها.

 

بخش سوم- برنامه ها:

اول- سند تحول بنيادين آموزش و پرورش

1-1- استمرار گفتمان تحول در آموزش و پرورش با تشكيل شورايي از صاحب نظران آموزش و پرورش به منظور بررسي محتوايي " سند تحول بنيادين آموزش و پرورش " و "سند برنامه درسي ملي " و ارزيابي اقدامات انجام شده.

دوم- مديريت و رهبري آموزشي

2-1- باز مهندسي نظام مديريت آموزش و پرورش با رويكرد شايسته سالاري و تمركز زدايي

2-2- تاكيد بر تقويت آموزش كيفي و اثر بخش مديران مدارس به عنوان موثرترين حلقه نيروي انساني در فرآيند تعليم و تربيت با رويكرد مساله محور براي ارتقاء سطح دانش حرفه اي، بينش و مهارت هاي آموزشي و تربيتي آنان جهت ايفاي نقش رهبري آموزشي و تربيتي

2-3- طراحي نظام بهره گيري هدفمند و مداوم از تجارب صاحب نظران اعم از فرهنگيان، استادان و بازنشستگان در جهت افزايش كارايي دروني و بيروني و اثر بخشي نظام آموزشي

2-4- واگذاري تدريجي اختيارات متناسب با ظرفيت ها و مقتضيات به مدارس به عنوان اصلي ترين كانون تعليم و تربيت و ارتقاء جايگاه و نقش آن در توسعه جامعه محلي

2-5- طراحي نظام واگذاري اختيارات اداري و اجرايي در راستاي كاهش تمركز با تاكيد بر تقويت نقش شوراي آموزش و پرورش استان ها، مناطق و مدارس متناسب با مقتضيات آموزشي و افزايش كارآمدي شوراهاي درون مدرسه (شوراي معلمان، شوراي دانش آموزي)

2-6- جلب مشاركت نهادهاي محلي و منطقه اي در تعيين سياست هاي اجرايي به منظور ارائه  خدمات آموزشي

2-7- تقويت فرهنگ خودباوري و مسئوليت پذيري در استان و منطقه متناسب با ويژگي هاي سازمان يادگيرنده

 

سوم- اصلاح و تقويت منابع انساني

3-1- فراهم آوردن زمينه دسترسي معلمان به تجارب خلاق و سازنده در ايران و جهان با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی

3-2- اصلاح نظام پرداخت بر اساس شايستگي ها و صلاحيت هاي حرفه اي معلمان و مديران متناسب با ويژگي هاي شغلي ايشان

3-3- طراحي و اجراي نظام معيشتي و رفاهي ويژه فرهنگيان جهت تامين امنيت و منزلت شغلي آنان

3-4- ساماندهي و به كارگيري بهينه منابع انساني با هدف افزايش اثربخشي نظام تعليم و تربيت

3-5- ارتقاي دانش و مهارت حرفه اي معلمان از طریق اقدام پژوهشی و دوره های کوتاه مدت

3-6- تقويت مرجعيت و منزلت فرهنگي و اجتماعي معلمان و حفظ و توسعه سرمایه اجتماعی آنان با اتكاء به ظرفيت هاي درون و بيرون آموزش و پرورش

 

چهارم- منابع مالي

4-1- افزايش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومي كشور و مديريت بهينه بر مصرف منابع از طریق افزایش بهره وری

4-2- کسب منابع جدید از طریق ایجاد فرصت ها و ظرفیت های متنوع

4-3- افزايش سهم بخش غير دولتي در منابع آموزش و پرورش با گسترش و تقويت شوراهاي استان و مناطق و توسعه و تقويت مدارس غير دولتي

4-4- طراحي سازوكارهاي فرهنگي و حقوقي استفاده از معافيت هاي مالياتي، عوارض خاص آموزش و پرورش، موقوفات و نظائر آن

4-5- ارتقاء مستمر سطح مشاركت خيرين مدرسه ساز و بسط فرهنگ نيكوكاري و تعاون در سایر مولفه های تعلیم و تربیت با الهام از آموزه هاي ديني براي بهبود كيفيت تعليم و تربيت

 

پنجم- برنامه درسي

5-1- تعميق و اعتلاي تربيت ديني و اخلاقي دانش آموزان با تاكيد برانس با قرآن و مکتب اهل بیت با رويكرد فطري جهت پرورش حس مذهبي و تعالي هويت ديني و مقابله با آسيب ها و آفت هاي تربيتي و اخلاقي با همكاري حوزه هاي علميه و مراكز ديني

5-2- واگذاري اختيارات برنامه ريزي درسي به استان ها به تناسب ظرفيت ها و توانايي ها و ايجاد شبكه مديريت دانش به منظور تسهيل تبادل تجربيات و حمايت از نوآوري ها در سطح استان، منطقه و مدرسه

5-3- توسعه مشاركت نخبگان، صاحب نظران در انجام امور مربوط به توليد، چاپ و توزيع مواد و منابع آموزشي درچارچوب سياست هاي آموزش و پرورش با تاكيد بر سياست توليد بسته هاي آموزشي و سياست چند تاليفي كتاب هاي درسي

5-4- كاستن از حجم و تعدد دروس براي ارتقاي كيفيت يادگيري با اتخاذ رويكرد در هم تنيده (تلفيقي) در طراحي برنامه هاي درسي

5-6- ايجاد انعطاف در برنامه هاي درسي از طريق اجراي الگوي برنامه درسي سه وجهي الزامي (تجويزي)، انتخابي (نيمه تجويزي)، اختياري (غير تجويزي) وفق مباني نظري سند تحول در اين زمينه

5-7- تدوين طرح تاسيس " سازمان ملي سنجش آموزش " مبتني بر ضرورت پايش دقيق و نظام مند مولفه های کلیدی تعلیم و تربیت در مدرسه و تصويب آن توسط مراجع ذيصلاح

5-8- ارتقاي جايگاه و كيفيت عملكرد دانش آموختگان علوم انساني در نظام آموزشي با ايجاد جاذبه هاي لازم و افزايش انگيزه در جهت جذب دانش آموزان مستعد و سرمايه گذاري براي بهبود كيفيت آموزش در شاخه علوم انساني

 

ششم- فعاليت هاي پرورشي، فرهنگي و تربيت بدني

  6-1- بازبيني و باز تعريف ساختار، محتوا و فعاليت هاي پرورشي و تشكيلات مرتبط با آن و ارزيابي اجراي قانون احياء معاونت پرورشي با رويكرد تعليم و تربيت اسلامي به منظور توسعه و تقويت كاركرد پرورشي نظام آموزش و پرورش در ساحت هاي شش گانه تعليم و تربيت

6-2- استفاده مطلوب از ظرفيت هاي قانوني سازمان دانش آموزي در جهت توسعه مشاركت فعال دانش آموزان براي انجام فعاليت هاي پرورشي و به كارگيري ظرفيت ها و امكانات ساير سازمانهاي دولتي و غير دولتي، سمن ها و نهاد هاي فرهنگي در اين زمينه

6-3- توسعه و تقويت فعاليت هاي تشكلهاي دانش آموزي (بسيج دانش آموزي، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، پيشتازان و فرزانگان، شوراها و مجلس دانش آموزي، ...) به منظور رشد هويت ديني، ملي و اجتماعي دانش آموزان و كسب شایستگی ها و مهارت های شهروندي

6-4- تقويت و تعميم برنامه هاي ورزش همگاني در سطح مدارس و هماهنگي با ساير تشكلها و نهاد هاي اجتماعي براي افزايش بهره وري برنامه هاي ورزشي

6-5- مشاركت در عرصه ورزش قهرماني كشور در رده سني زير 18 سال

6-6- استقرار نظام فراگير مشاوره و راهنمايي اعم از تحصيلي، شغلي، رواني و اجتماعي براي دانش آموزان و خانواده ها با استفاده از مشاوران، معلمان و مربيان و بهره گیری از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد

6-7- كمك به افزايش مهارت هاي هنري و خلاقيت فكري دانش آموزان با استفاده از ظرفيت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و برنامه هاي فرهنگي و هنري مدارس

 

هفتم- تربيت فني و حرفه اي

7-1- تاكيد بر يادگيري مهارت هاي فناوری و كارآفريني در آموزش عمومي متناسب با آمايش منطقه اي و توانايي ها و نيازهاي سني دانش آموزان وپايه هاي تحصيلي مختلف جهت توسعه شايستگي حرفه اي و اقتصادي دانش آموزان

7-2- طراحي نظام جذب، نگهداشت و ارتقاء هنرآموزان و نيروي انساني مورد نياز در اين زمينه با توجه به ويژگي هاي اين آموزش ها

7-3- مشاركت در طراحي و تدوين برنامه كلان توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي با توجه به سياست هاي كلي اشتغال

7-4- ايجاد تنوع در منابع مالي و استفاده بهينه از ظرفيت و امكانات بخش دولتي و غير دولتي براي توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي و افزايش كيفيت آنها

7-5- افزايش كارايي بيروني و اثر بخشي آموزش هاي فني و حرفه اي براي پاسخگويي به نياز بازار كار و اشتغال مولد

 

هشتم- مشاركت هاي مردمي

8-1- اجراي كامل مصوبات قانون مدارس غير دولتي با تاكيد بر ايجاد صندوق حمايت از مؤسسان مدارس غير دولتي

8-2- بازنگري قوانين و مقررات مربوط به مدارس غير دولتي با رويكرد پشتيباني از مؤسسان و سرمايه گذاران مدارس و به كارگيري ظرفيت ها و امكانات بخش عمومي و تعاوني ها در توسعه مدارس غير دولتي

8-3- بازتعریف نقش انجمن هاي اولياء و مربيان به منظور افزايش ميزان مشاركت خانواده ها در فعاليت هاي آموزشي و تربيتي مدرسه.

 

نهم- گروه هاي آموزشي خاص

9-1- توسعه فرصت هاي دسترسي به آموزش هاي با كيفيت مطلوب به منظور توانمندسازي متربيان ساكن در مناطق محروم، روستاها، حاشيه شهرها، عشاير كوچ رو و مناطق دو زبانه

9-2- توسعه فرصت هاي دسترسي به آموزش هاي با كيفيت مطلوب براي دانش آموزان داراي نيازهاي ويژه (استعدادهاي درخشان و استثنائي) از طريق بازنگري عملكرد آموزش و پرورش در اين عرصه

 

دهم- نهادهاي صنفي و مدني

10-1- گسترش ارتباط و تعامل با تشكل هاي صنفي فرهنگيان و نهادهاي مدني و انجمن هاي علمي فرهنگيان و تقويت نقش و جايگاه آنها در فرآيند تصميم سازي و انتقال مطالبات، انتظارات و ايده هاي فرهنگيان به مديريت آموزش و پرورش

10-2- تدوين طرح تشكيل سازمان نظام معلمي براي ارتقاي منزلت حرفه اي فرهنگيان و واگذاري بخشي از مسئوليت هاي غير حاكميتي آموزش و پرورش به آن  

 

يازدهم- فضاي آموزشي

11-1- طراحي و ساخت فضاهاي آموزشي متناسب با مقتضيات و الزامات برنامه درسي، تحولات بافت جمعيتي، اصول شهرسازي و معماري و شرايط اقليمي با تاكيد بر استفاده از فناوري نوين ساخت و تجهيز فضاهاي آموزشي با رعايت الگوي معماري اسلامي – ايراني

11-2- ایمن سازی فضاهای آموزشی

 

دوازدهم: فناوري اطلاعات

12-1- بازنگري در اقدامات انجام شده در زمينه بهره برداري از فناوري هاي نوين آموزشي و ساماندهي آنها در جهت افزايش  اثربخشي فرآيند ياددهي - یادگیری

12-2- طراحي و تاسيس شبكه ملي " تدبير و تعالي تعليم و تربيت " با هدف تقويت بنيه كارشناسي آموزش و پرورش، با عضويت استادان و كارشناسان ارشد تعليم وتربيت و رشته هاي مرتبط ( مجمع مشاوران مجازي ) از طريق استفاده از ظرفيت فناوري هاي جديد

 

سيزدهم: ساير اقدامات

13-1- تدوين طرح جامع توسعه روابط و همكاري هاي بين الملل آموزش و پرورش وپيش بيني ساختار تشكيلاتي متناسب با آن

13-2- استقرار نظام خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش و حمايت مادي و معنوي از مديران، معلمان و دانش آموزان خلاق و نوآور

13-3- اصلاح ساختار و برنامه هاي نهضت سواد آموزي به منظور كاهش نارسايي هاي فعلي و دستيابي به هدف كلي محو بي سوادي

13-4- ساماندهي مدارس خارج از كشور در جهت افزايش جاذبه و ارتقاء سطح كارايي و اثربخشي اين مدارس

13-5- تغيير جايگاه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از زير مجموعه سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي به نهادي مشرف بر كل دستگاه تعليم و تربيت

 

بخش چهارم- فرازهاي مهم اقدامات و برنامه ها تا پايان دولت يازدهم

1- همكاري با مجلس در خصوص احكام مرتبط با آموزش و پرورش در برنامه ششم به منظور حصول اطمينان از لحاظ شدن جايگاه كليدي و زيربنايي تعليم و تربيت در برنامه.

2- سامان بخشيدن به وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان و بانك سرمايه و بنگاه هاي وابسته به آنها در جهت حفاظت از دارايي هاي فرهنگيان، مشاركت ايشان در نظارت بر عملكردها و بهره گيري از نخبگان اقتصادي در افزايش بازدهي اين واحدها.

3- جذب منابع مالي مورد نياز براي پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و ساير معوقات فرهنگيان در سال جاري و ارائه گزارش كامل آن به دولت و مجلس شوراي اسلامي.

4- تدوين و تصويب برنامه آموزش و پرورش 2030 جمهوري اسلامي ايران بر اساس تعهد بين المللي كشور.

5- تدوين و تصويب زير نظام ها و برنامه جامع سه گانه ( ابتدايي، متوسطه(اول و دوم)، فني و حرفه اي و مهارتي ) و بازبيني نقشه راه سند تحول بنيادين بر آن اساس.

6- تدوين و ارائه لايحه رتبه بندي معلمان به مجلس شوراي اسلامي ايران.

7- تقويت ساختار پژوهشي آموزش و پرورش و رفع موانع اثربخشي آن.

8- بازبيني رويه هاي مديريتي در نظام آموزش و پرورش و اصلاح آنها بر اساس معيارها و شاخص هاي اسلامي و علمي مديريتي

9- طراحي سازوكارهاي تخصصي براي بازبيني سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر اساس استلزامات بخش سوم فصل هشتم آن.

10- بررسي و ارائه راهكارهاي ايجاد ظرفيت هاي قانوني به منظور افزايش حقوق و مزاياي فرهنگيان.

11- رفع ابهام از برنامه هدايت تحصيلي در سال اول دوره دوم متوسطه و حل مشكلات و نارسايي هاي ناشي از اجراي آن در سال جاري.

12- پيگيري افزايش سرانه هاي پرداختي به مدارس و تامين منابع براي پرداخت آنها در سال جاري.

دوشنبه, 03 آبان 1395 15:58 خوانده شده: 3857 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 -1 --
مهدی 1395/08/03 - 17:12
سلام خدمت زحمت کشان سایت.بخشنامه جدیدرتبه بندی روی سایت اموراداری وتشکیلات وزارت قرارگرفت.اگردوستان متخصص در سایت صدای معلم، ارزیابی ازآن داشته باشندممنون هستیم.
پاسخ + +1 0 --
معلمان 1395/08/03 - 18:38
چیز جدید و خاصی نیست همون ادامه بازی فانی هست

که بطحایی داره راهش رو ادامه میده وزیر باید بطحایی رو برکنار کنه
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/08/03 - 19:14
اول قانون هماهنگ پرداخت را اجرا کنن بعد بیان دنبال رتبه بندی.
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/08/03 - 23:35
واقعا اگه از بودجه 682هزار میلیاردی شرکتهای دولتی فقط 5هزاز میلیارد تومان کم بشه چه اتفاقی میفته تا به اموزش و پرورش زیاد بشه
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/08/04 - 20:28
برنامشون خوبه البته ب ادامه تحصیل فرهنگیان در دانشگاه فرهنگیان در مقطع ارشد و لحاظ شدن در حکم کارگزینی هم توجه شود متشکر
پاسخ + 0 0 --
معلم با رتبه عالی 1395/08/07 - 12:23
بخشنامه جدید، یک شگرد تازه برای ندادن رتبه عالی به همه و اینکه بگویند دلیل ندادن رتبه عالی ، تغییر ضوابط بوده است .فانی در آ.پ بنیانگذار کلک و شگردهای خلاقانه بود .خدا نیامرزدش و ما که حلالش نمی کنیم .
پاسخ + +10 0 --
فاطمه تاجمیری 1395/08/03 - 17:49
به نظربنده شیوه نگارش برنامه آقای آشتیانی شبیه برنامه هایی مثل سند تحول وبرنامه ملی و.....میباشد.منابع مالی که مهمترین قسمت است خیلی گنگ بیان شده ومعلوم نیست چگونه میخواهند تامین منابع نمایند این راهکارهها را که بقیه وزرا هم گفته بودند،درمورداصلاح بدنه آموزش وپرورش چیزی ندیدم غیر بازنگری.سومدیریت وضعف نهادهای نظارتی ازمواردی است که فانی متوجه آنها نبود. دربرنامه آمده ایمن سازی فضای آموزشی که انجام آن باتکیه برسرانه های ناچیز مدارس دست نیافتنی است.با جملات آرمانی،گنگ،بدون راهکار وراه رسیدن به آن نه تنها گامهایی به جلو برداشته نمیشود که عقب گرد هم خواهیم داشت کاش آقای اشتیانی ده تاجمله مینوشتند وامید به تحقق آن اهداف بود،مثل برداشتن مدارس کپری،رفع سومدیریت،رفع باندبازی،استفاده از مدیران کارآمد ومتخصص،افزایش امنیت شغلی ،بالابردن شان وجایگاه معلمی که بیشتر شعاراست و........امیدوارم درموردبازنشستگان وصندوق ذخیره موفق باشند.ضمن اینکه درکل باید حواسمان باشد باحلواحلوا گفتن دهان شیرین نمیشود.باآرزوی بهترینها برای تمامی همکاران
پاسخ + 0 0 --
ابوعمره 1395/08/03 - 23:06
نیامده اطاله کلام گرفته تا نمایندگان را خام کند و رأی اعتماد بگیرد آنوقت دمار از روزگار ویران شده معلمان در آورد بی تدبیر نیامده عین فانی فرهنگیان بازنشسته را سه طلاقه کرده و در برنامه هایش هیچ حرفی به میان نیاورده بهتر آنکه به اتهام حمایت از فتنه کولش را جمع کند برود پی کارش.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/08/04 - 14:36
مرحبا به ابوعمره می خواهد باقیمانده های ویرانه را ازبین ببرد نمایندگان محتر محواستان باشد چه کسی را وزیر می کنید ما مشکلاتی را که وزیر به بار خواهد آوزد از چشم شما می دانیم این فرد برنامه ی درستی برای اقتصاد آموزش وپرورش ومعیشت فرهنگیان ندارد
پاسخ + +20 -1 --
امین 1395/08/03 - 17:57
خرف های قشنگی زدند. فانی هم قبل از وزارت از این حرف ها زد و برنامه ها داشت.!
ولی به هیچکدام عمل نکرد.
تا روحانی و مجموعه دولت و حاکمیت نگاهش را به اموزش و پرورش عوض نکند هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.
بنده به عنوان یک فرهنگی که تا حالا چهار وزیر را دیده ام باید عرض کنم این حرف ها در حد مقاله زیباست.
تا روحانی یا هر رییس جمهور دیگر اراده نکند هیچ وزیری نمی تواند کاری از پیش ببرد.
حل مشکلات اموزش و پرورش پول و اعتبار میخواد که انگار این دولت حاضر به شل کردن سر کیسه برای این بخش مصرفی نیست..!!!
پاسخ + +3 -1 --
محمد باقر 1395/08/03 - 18:13
دنباله سخن:
غلبهء معضل معیشت محوری ، مسئله ای نیست که در طی چند صباح گذشته پدید امده باشد. حل مسئلهء و بحران معیشت جزء نیازهای اولیهء انسان است و همیشه باید در اولویت برنامه ها قرار و سریع تر از هر چیزی عملیاتی شود. سختی معیشت ، برنامه و منطق و انتظار چندین دهه ای را بر نمی تابد . معلمین ما تا امروز حقیقتا کارها را در این حوزه ، جها دی و با نیروی ایمان و وجدان پیش برده اند اما امروزه ،ضیق معیشت ، مسئله ای است که اسب خویش را تازیدن گرفته است و برای مهار آن می بایست فکر اساسی اندیشید.ضرب المثلی است با این مضمون که گفته اند :" بی مایه، فطیر آیه ". برای فرهنگیان ،مایه ای نبوده و نمانده است ،تا اینکه به گفتمانی دیگر حول مسائل تربیتی و پرورشی بنشینند و بیندیشند.با احترام
پاسخ + +4 -1 --
معلم ناجی 1395/08/03 - 18:18
هردم ازاین باغ بری میرسد بهبه این آقا هم که عبوسه وتو طرحش میخواد حقوق را برمبنای شایستگی معلمین اضاف کنه وروطرح رتبه بندی فکر وکارکنه وحرفی ازنظام هماهنگ با سایرین نگفته وکلی سیاهه دادن خدابه خیرکنه عاقبت توکل سیاهه دوبارحرف معیشت که اولویت ماس گفته ودرفکرجذب منابع هستن برامون یاقاضی الحاجات
پاسخ + +7 -1 --
معلم 1395/08/03 - 18:30
راه حل مشکلات امورش و پرو.رش یک عزم ملی و تلاش مسنمر و همکاری همه نهادها و مچلس و دولت و مردم است وبس
پاسخ + 0 0 --
فاطمه تاجمیری 1395/08/03 - 21:17
صددرصد موافقم.
پاسخ + +5 -1 --
منتظرپاداش ۹۴ 1395/08/03 - 18:34
میتوانم بگویم یکی دیگرازجنس فانی.بزک نمیربهارمیادخربزه وخیار.....خداخبرت ندهدفانی ببین باماچه کردی کی جوابگوست.
پاسخ + +5 -14 --
معلم ناامید مشهدی 1395/08/03 - 18:41
اگر این برنامه عملیاتی شود عالیسسست و مجددا ب روحانی رای میدهم
پاسخ + 0 0 --
حسن 1395/08/03 - 23:36
زمان ریاست روحانی به سر امد
پاسخ + +7 -1 --
محمد باقر 1395/08/03 - 19:20
آقاجان تمام برنامه ها به جا و متقن .اما قبل از هر چیز ترمیم حقوق تمام فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل و هماهنگی پرداختیهایشان با سایر کارکنان دولت و با کارمندان وزارت نفت و نظام مهندسی و کارمندان بانک و بیمه و غیره.مادامی که این معضل به قوت خویش باقی باشد ،خواهشا از تدوین هر برنامه ای با نام کوتاه و میان و بلند مدت خود داری شود .طرح حل مشکل معیشتی و عدالت حقوقی ، طرح ضربتی و انقلابی می خواهد .لطفا از وعدهء سر خرمن بپرهیزید که اوضاعمان وخیم است.با احترام
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/08/04 - 06:10
اقای دانش آشتیانی اگرمی تواتی نظام هماهنگ حقوف را درزمان کم اجرایی کنی وزارت راقبول کن ودر غیر این صورت به سرنوشت فانی دچار خواهی شد وعده ی زیادی از شما ناراضی خواهند بود وبهتر است مثل نجفی وزارت را قبول نکنی تا دولت فکری برای بودجه ی این سازمان کلیدی بکند
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1395/08/03 - 19:29
سنگ بزرگ نشانه نزدن است ......
پاسخ + +6 -1 --
دبیر 1395/08/03 - 19:48
دوباره شعار دادن آغاز شد ...
پاسخ + +11 -2 --
ناشناس 1395/08/03 - 19:53
مهمترین امتیاز وزیر پیشنهادی این است که از به اصطلاح برخی از بدنه آموزش و پرورش نیست.
به کسی بر نخوره, من خودم شخصا نزدیک ۲۰ سال تو این سیستم هستم. در این سیستم آدم ها مسخ میشوند. مخصوصا کسانیکه در رده های بالای ستادی هستند, به شدت محافظه کار و حل شده در سیستم هستند.
بدترین بازخورد این حل شدن در این گداخونه, روحیه گداصفتی است که بر این اشخاص مسلط شده است. یعنی اگر دولت هم بخواهد کاری بکند با این روحیه گداصفتی و حقارت شخصیت برای خود شیرینی هم شده جلوی آن را خواهند گرفت.
اگر کسی خلاف ادعای من حرف یا سندی دارد, لطفا ذهن این حقیر را مشعشع کند.
پاسخ + +14 -1 --
ناشناس 1395/08/03 - 20:26
اگر روحانی در این چند ماه باقیمانده به عمر این دولت نخواهد کاری برای فرهنگیان بکند قطعا چند میلیون رای معلمان را از دست خواهد داد.
و این یک برگ برنده برای اوست.
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/03 - 22:07
اگر روحانی در این چند وقت باقیمانده کاری هم بکند نباید معلمان را گول بزند.3ونیم سال زمان سوخته و خاکستر شده با فانی و روحانی هرگز با چند کار کوچک در این باقی مانده دولت 11م قابل جبران نیست.
لطفاً حتی با چند ده هزارتومن افزایش حقوق خام روحانی نشوید
روحانی برای همیشه ...................... نه!!!
پاسخ + 0 0 --
ف ل 1395/08/03 - 22:25
با معلم ابتدایی کاملا موافقم
پاسخ + +4 0 --
جلیل 1395/08/03 - 21:46
افزايش سهم بخش غير دولتي در منابع آموزش و پرورش با گسترش و تقويت شوراهاي استان و مناطق و توسعه و تقويت مدارس غير دولتي چگیده اش همون خصوصی سازیه بهترین و راه ترین روش برای جبران کسری بودجه مدارس رو واگذار کنیم از بیرون معلم بیاریم دیگه راحت میشیم کدوم اموزش و پرورش کدوم بودجه نیازی به بودجه ندارین وقتی راحت می تونیم اموش و پرورش را واگذار کنیم باید دولت تغییر کنه از این دولت ابی برای معلمان گرم نخواهد شد
پاسخ + +5 -1 --
مهران 1395/08/03 - 21:59
دیکته ننوشته رو غلط نمی گیرند. اشکال از روحیه تسلیم شدگی ماست.می بایست برای به ثمر رسیدن میوه در کنار درخت بود وتحت حمایتش قرار داد ومراقبت نمود.
پاسخ + +4 0 --
محمد باقر 1395/08/03 - 22:17
جناب اقای دانش آشتیانی ،دکترای مهندسی زلزله دارند .اگر دکترای مهندسی و حل بحرانها و خرابیهای ناشی از زلزله را می داشتند ،می توانستیم روی ایشان حساب باز کنیم زیرا دیرزمانی است که زلزله در اموزش و پرورش امده و خرابیهای زیادی را در این چند دهه بوجود اورده است و نیاز به مهندسی ساخت به طور ضربتی و انقلابی دارد . اگر به فکر مخارج انتخابات نباشند و به اقای جهانگیری بگویند:" برای انتخابات و هزینهء ان ،خدا بزرگ است و تا انوقت خدا خواهد رساند و بیایید ضربتی وابتدائا ،معضل معیشتی فرهنگیان و استقرار عدالت حقوقی را انجام دهیم ،حقیقتا دکترای مهندسی زلزله برازندهء ایشان است"اما اگر ایشان هم ،مسیر گسلها را در اموزش و پرورش اشتباه محاسبه کنند ، که نمی توان روی ایشان حسابی باز کرد ضمن اینکه برنامه های ایشان با کمی جابجایی و تغییر برخی واژه ها ،همان برنامه های اقای فانی است که کپی-پیست شده است.با احترام
پاسخ + +5 -2 --
ف ل 1395/08/03 - 22:22
همه رو ول کنید وبچسبید به اون بخش چهارم برنامه
این بخش هم دقیقا مثل بندهای قبلی یک کلی گویی شعار گونه بیش نیست!
جناب اقای آشتیانی آیا اضافه کردن بودجه آموزش وپرورش دست شماست ؟آنهم در حالی که نگاه دولت وسخن گویش عقب نگه داشتن معلم است؟
احیانا تقویت بخش خصوصی که به آن اشاره کردین توسعه مدارس مفیده ؟!
موقوفات هم که اسمش روشه یعنی نباید خیلی روش حساب کرد.
الحمدلله تواین سالها اینقدر باخیرین بد تا کردین که بندگان خدا راضین سلمونی عمومی بسازن اما مدرسه نه!!
پاسخ + +5 -1 --
ف ل 1395/08/03 - 22:23
ادامه

نمونه اش مدرسه علاقه بند 2 شهر پردیس که بعد از ساخت وتحویل توسط خیرین یه شبه تابلو ی اداره کل آموزش وپرورش شهر پردیس روسر در مدرسه جا خوش کرد!!!
نخیر برادر من :ماراحواله به غیب نکنید،وعده های شما هم دقیقا بوی خط ومشی فانی ودر یک کلام سیاست کلان دولت را میدهد!!با این حساب پس چرا آقای فانی برکنار شد!،؟
ایشون قربانی کدام بازی سیاسی شد وقتی که قرار است جنابعالی هم دقیقا همان خط ومشی را دنبال کنید ؟؟؟
اقا جان شمارو به خدا بیشتر از این با صبر واعتبار معلمان وآبروی خودتان بازی نکنید .
دلم به حال خودمان میسوزد که خوشحالیمان برای رفتن فانی چقدر کم دوام بود!!!
یاد قدما به خیر که گفته اند:
هیچ بدی نمیرود که جایش بدتر نیاید!!!
پاسخ + +6 0 --
جهانگیر 1395/08/03 - 22:37
این وزارت خونه باید درش تخته باشه با این اهداف کاغذی دروغین..معلم تو این مملکت باید ذلیل بمونه...برا خودم که معلم به اصطلاح نمونه مملکتم متاسفم که ظلم و جفا را می بینم و کاری از دستم هم ساخته نیست.
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1395/08/03 - 22:38
این وزیر هم بدتر از فانی میشه اقایان محترم مغز گردو وپوسته را خورد ه اند پوسته ان باقی مانده فقط از ان دوشاب می توان درست کرد فهمدین
پاسخ + +3 -1 --
شایگان 1395/08/03 - 23:56
به نظر من دکتر دانش آشتیانی باید دکتر طالب زاده رییس آموزش وپرورش منطقه 2 تهران را مدیرکل تهران کند ،تهران که جمع بشه کشور اداره میشه
پاسخ + +4 0 --
شهاب 1395/08/04 - 06:22
وزیر جدید باید برای بحث معیشت فرهنگیان دریک بازه ی زمانی کوتاه برنامه ای داشته باشد که بااجرای نظام هماهنگ حقوق میسر می شودوگرنه سازمان نظام معلمی تهیه طرح معیشت معلم وعده ی سرخرمن است وراهی برای اینکه فرهنگیان چند صباحی سرگرم شوند ما باید در کامنت ها از وزیر درخواست کنیم چگونه می خواهد نظام هماهنگ حقوق را اجرا کند ودر صورت عدم توانایی در اجرای نظام هماهنگ حقوق وزارت را قبول نکند
پاسخ + +2 -1 --
عارف 1395/08/04 - 09:35
کاش دکترای آوار برداری داشت تا زلزله چون با مشابه اینطور برنامه ها که مبهم و کلی گویی است آ. پ ومعلمان زیر آوار مانده اند.
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/08/04 - 22:13
حقیقت است.افرین
پاسخ + +2 -2 --
اکبر 1395/08/04 - 09:49
به جای اینهمه کلی گویی باید برنامه هایش را برای تغییر نگرش نگاه روحانی ونوبخت و .. را بیان میکرد .این حرفها با جیب خالی وزارت جور در نمی آید فقط وقت گذراندن است تا انتخابات
پاسخ + +1 -1 --
حسن 1395/08/04 - 13:57
صدای معلم صدای فانی و حامیان اختلاسگر او بود که باید خاموش شود
پاسخ + 0 0 --
ف ل 1395/08/04 - 23:18
با احترام وادب من هم یک معلمم والبته مخالف فانی وحامی وطرفدار صدای معلم؟!
جنابعالی درکدام جایگاه باید ونباید صادر میکنید؟!
لطفا فقط از طرف خودتان صحبت کنید نه دیگران
وگرنه خاموش شوید بهتر است.....
پاسخ + +1 0 --
عارف 1395/08/04 - 23:59
می توانست در این برنامه نظر یا پیشنهاد یا راه کار خود را در مورد اصلاح و یا حذف 10فوق العاده شغل مادهٔ68قانون مدیریت خدمات کشوری بگویند چون خیلی از این فوق العاده ها را کارمندان دیگر ادارات می گیرند ولی معلم نه. بطور مثال فوق العادهٔ ویژه وفوق العاده ٔخاص. و همینطور فوق العاده بدی آب و هوا را دیگر ادارات تا 20حقوق ثابت می گیرند آن وقت در 10متری همان اداره معلم در مدرسه5درصد بدی آب و هوا می گیره. انگار آب و هوا به فاصلهٔ 10متری عوض می شه و از کوهستانی و برف گیر تبدیل به معتدل می شه.
پاسخ + 0 0 --
م.ع 1395/08/06 - 14:58
اقای اشتیانی اگر انشااله وزیر شدید مارا ازبانک سرمایه نجات دهید/مابانک قرض الحسنه میخواهیم/این بانک درطو ل سی سال خدمت ما/یک ریال وام به ما نداده است/هیچ گونه خدمتی برای فرهنگیان انجام نداده است/بازنشستگان را هرگز فراموش نکن/5/8/95به بانک سرمایه مایه شهرستان مراجعه کردیم/گفتند هیچ گونه تسهیلات برای شما نداریم/حالا هم که می گو یند همه داراییهای این بانک غارت شده/اقای خانی می گویند این بانک متعلق به فرهنگیان است کجاش مال ماست؟
پاسخ + 0 0 --
بابک 1395/08/06 - 17:41
جناب دانش آشتیانی لطف نموده در اقدامی عاجل در خصوص رفع شر برخی مدیران مناطق و نواحی استان آذربایجانشرقی بذل عنایت نمایند . (به ویژه منطقه سراب )
پاسخ + 0 0 --
حقگو 1395/08/06 - 21:31
همچنین مدیران نالایق سمنان واصفهان،اگه این کار صورت بگیرد کلی پیش افتادید.به خدا ثواب داره.
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/08/07 - 10:23
و منطقه 15 تهران که پاکسازی اساسی لازم دارد .برای خلاف کاری ، همه کارکنان این منطقه پشت هم و بر علیه معلمان هستند .
پاسخ + 0 0 --
دارکوب 1395/08/09 - 21:37
ایضا مدیران نالایق منطقه ما!
پاسخ + 0 0 --
زمانی 1395/10/14 - 19:41
لطفا به داد کسانی که درشرایط سخت و دور ازخانواده مشغول تدریسند بکنید.این چه قانون مسخره ایه که به تربیت معلمیا انتقالی نمیدن زندگی کلی ادمو خراب کردید کجای دنیا زنو از خانواده جدامیکنند که شماباوجود قانون اسلامی این کاروکردید.اخه اون معلم بدبخت باکدوم روحیه میخواد به به بچه های معصوم درس بده...واقعا براتون متاسفم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/01/22 - 00:15
لطفا به دفتر تالیف بگویید هی دم از کاهش حجم مطالب درسی نزنند مگه با قشر بیسواد روبر هستند مدت زمان زیادی صرف یاددان وتفهیم به دانش آموزان می شود ودانش آموز مدت زیادی را صرف حفظ کردن مطالب را می نماید که زود ازذهنش پاک می شود لطفا کتاب شیمی وزیست دهم را بخوانید تا متوجه شوید درد دانش آموزان چیست افسوس که این وضعیت در پایه یازدهم ادامه دارد برخلاف شعارها که مفهوم مداری
وکاهش حجم مطالب، فریب وادعایی بیش نیست افسوس که دادرسی نیست

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور