صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" استودیو الفبا راه اندازی شد "

نخستین گام وزارت آموزش و پرورش برای تاسیس " فرهنگ گفت و گو " و " تفکر انتقادی "

گروه رسانه/

تلاش تیم جدید مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در موضوع تعامل با رسانه و افکار عمومی قابل تامل و البته شایسته تقدیر است .

طراحی فضایی به نام " استوديو الفبا " با ویژگی های تعریف شده می تواند گامی در جهت نهادینه کردن « فرهنگ گفت و گو » و « تفکر انتقادی » در حوزه آموزش باشد .

« صدای معلم » ضمن استقبال از این اقدام امیدوار است که این فضا مطابق با اهداف تعریف شده در فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش و در جهت " پاسخ گویی و مسئولیت پذیری » مدیران تثبیت و نهادینه گردد .

گروه اخبار/ با حضور وزيرآموزش و پرورش در مركز اطلاع رساني و روابط عمومي، از «استوديو الفبا» رونمايي شد.

استوديو الفبا و اقدامات مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، اين استوديو كه توسط مركز اطلاع رساني و روابط عمومي طراحي، ساخته و آماده شده است، از اين پس ميزبان نشست ها و گفت و گوهاي علمي و فرهنگي مرتبط با تعليم و تربيت خواهد بود و از معلمان، دانش آموزان، صاحب‌نظران و كارشناسان دعوت خواهد شد تا مسائل و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش را در قالب گفت و گوهاي رو در رو و مستقيم مطرح نمايند.

استوديو الفبا همچنين فضايي خواهد بود كه در آن، مواضع رسمي آموزش و پرورش از زبان مسئولان اين نهاد به اطلاع رسانه ها و افكار عمومي خواهد رسيد و مديران ارشد و سياستگذاران آموزش و پرورش با حضور در اين مكان، به پرسش هاي مطرح در فضاي جامعه پاسخ مي گويند كه اين خود گامي مهم در نهادينه كردن فرهنگ پاسخگويي سريع و دقيق به افكار عمومي محسوب مي شود.

سيد محمد بطحايي در مراسم رونمايي از اين استوديو در سخناني به ضرورت تعامل هرچه بيشتر آموزش و پرورش با رسانه‌ها و افكار عمومي اشاره و اظهار اميدواري كرد كه اين استوديو و مجموعه برنامه هاي مركز اطلاع رساني و روابط عمومي بتواند آموزش و پرورش را به ا ين هدف مهم نزديك‌تر سازد.

لازم به ذكر است افتتاح اين استوديو با دو گفت و گوي صميمي صورت گرفت. در يكي از اين گفت و گوها دو دانش‌آموز دختر و پسر از دغدغه ها و نگراني هاي همكلاسي هاي خود با وزير آموزش و پرورش سخن گفتند و پرسش‌هايي را با وي در ميان گذاشتند.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش اين دانش آموزان در ارتباط با كسالت آور بودن برنامه هاي درسي، به لزوم تغيير محتوا و روش ها اشاره كرد و شادابي، مهارت محوري و خلاقيت را از لوازم ضروري تغيير شرايط فعلي عنوان نمود و يكي از موانع اين كار را تنگناهاي مختلف از جمله محدوديت در فضاي مدارس و سازگار نبودن آن با شيوه هاي نوين تدريس و مدرسه داري دانست.

در گفت و گوي ديگري، خانم فتحي، معلم مقطع ابتدايي شهر تهران به گفت و گو با وزير آموزش و پرورش و بيان ديدگاه‌هاي خود پرداخت.

همچنين در اين مراسم از پوسته جديد پرتال وزارت آموزش و پرورش رونمايي شد. اين پوسته با قابليت‌هاي جديدي طراحي شده و سازگار با دستگاه‌هاي مختلف اعم از گوشي، تبلت و غيره است و در طراحي آن به ادارات استاني، معاونت ها و سازمان هاي ستادي اختيارات بيشتري براي بار‌گذاري و انتشار اخبار واگذار شده است.

پایان پیام/

دوشنبه, 13 آذر 1396 16:11 خوانده شده: 1248 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
استودیو الفبا 1396/09/13 - 16:56
الفبای آموزش عبور از توهم در جذب نیرو مثل سن و سال است

در ضمن یک خبر خوش، گویا ساعاتی پیش علی عبدالله صالح به درک واصل شد. امشب شب شادی یمنی ها و دوستدارانشان خواهد بود.
پاسخ + +6 0 --
شهاب 1396/09/13 - 18:07
استودیوالفبای آموزشی سرگرمی جدیدی است آ.پ بدون بودجه مناسب درست نخواهد شد یک سایت ناقابل یا یک کانال تلگرامی برای ارتباط وزیر با فرهنگیان مردم ودانش آموزان کافیست وزیر محترم برای بودجه وهمسان سازی حقوق با سایر کارکنان دولت مثل شرکت نفت اقدام کنید بعد استودیو تاسیس کنید
پاسخ + 0 0 --
........... 1396/09/13 - 21:12
هنر خیمه شب بازی را می خواهند احیا کنند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/09/14 - 00:14
انشالله که مثمر ثمر باشه.چرا فقط عکس وزیر رو میذارید؟چرا دیدگاه های خانم فتحی رو ننوشتید؟اینطوری نباشه که خبرتون کلیشه ایی بشه و فقط بنویسید این اینو گفت اون اونو گفت.دوست داشتیم ببینیم خانم فتحی چه صحبت هایی رو با وزیر انجام داده.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور