صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«بازنشستگان و کلیه ذی نفعان تخصیص حقوق مالکانه آگاه باشند که با تجمیع آرای خود ( تشکيل بلوک راي ) می توانند صندلی مدیریت خود را تعیین نمایند»

نکاتی در مورد تخصیص سهام ارزش مالکانه به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان

سعید شهسوارزاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

نکاتی در مورد تخصیص سهام ارزش مالکانه به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم

در کانال اخبار صندوق ذخیره فرهنگیان دوشنبه ششم آذر ، به نقل از مهدي پندار سخنگوي هيات مديره صندوق ذخيره فرهنگيان ، آمده است :

« انتظار ۱۲ ساله فرهنگیان به پایان رسید.

آغاز مرحله اول تخصیص سهام ارزش مالکانه از امروز

سرانجام بعد از سال ها انتظار، طرح بی نظیر ارزش مالکانه با پیگیری های مجدانه مقام عالی وزارت از امروز اجرایی گردید و معلمان بازنشسته عضو صندوق پس از ۲۸ سال سهام دار شدند.

در فاز نخست اجرای این طرح بزرگ ، ده درصد از دارایی های صندوق در قالب سهام به اعضای مشمول طرح ارزش مالکانه واگذار می شود.

دکتر مهدی پندار با قدردانی از تدابیر و پیگیری های ویژه دکتر صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش و رییس هیات امنای صندوق و همچنین با تشکر از تلاش ها و فعالیت های شبانه روزی مدیرعامل و تیم مدیریتی و اعضای هیات امنا و اعضای جدید و سابق هیات مدیره موسسه در طول یک سال و نیم اخیر افزود:

پس از دریافت تاییدیه دستگاه‌های تخصصی و نظارتی کشور، طبق وعده ای که به فرهنگیان عزیز داده شده بود، مرحله اول تخصیص سهام ارزش مالکانه از امروز وارد فاز اجرایی می شود.

طبق برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته، مقرر گردید سبدی از سهام شرکت‌های بورسی متعلق به گروه صندوق به علاوه سهام یکی از شرکت های پتروشیمی صندوق تقریبا معادل ده درصد از دارایی های موسسه واگذار گردد.

در فازهای بعدی اجرای طرح ارزش مالکانه، سهم بیشتری از دارایی های صندوق به فرهنگیان عضو تخصیص خواهد یافت .

در این مرحله به هر عضو فرهنگی بازنشسته عضو صندوق براساس میزان واریزی و مدت عضویت در صندوق از یک تا بیش از 21 هزار سهم تعلق خواهد گرفت.

نحوه مدیریت و فروش سهام نیز پس از طی مراحل فنی و اجرایی، به اطلاع فرهنگیان ذینفع محترم خواهد رسید.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ششصد هزار فرهنگی عضو صندوق داریم که حدود ۸۷۰ هزار نفر از آنها بازنشسته و مشمول طرح ارزش مالکانه می باشند »

نکاتی در مورد تخصیص سهام ارزش مالکانه به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم

به نطر نگارنده :

- از جناب آقای پژوهش و مهر بانو مویدی که سالیان پیش در خیابان عطار ، این مطالبه را مطرح نمودند تا تشکل های مدنی به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين که به اين مهم ورود پيدا کردند و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي که در این باره نوشته اند ....

نکاتی در مورد تخصیص سهام ارزش مالکانه به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم

- از کنشگران ِ حاضر در صندوق ، آذر ِ ۱۴۰۰ تا فعالان ِ حاضر در صندوق ، بهمن ِ ۱۴۰۰ .

- از دیدار کنندگان با رئیس هیات مدیره در 26 مهر 1402 تا گفت و گو کنندگان با دبیر کمیته عالی ارزش مالکانه.در ششم آذر  1402

- از کنشگران مدنی فعال در حوزه صندوق ذخیره تا مجمع عمومی استانی ( ۸۳ نفر منتخبین استانی )

- از سه منتخب محترم حاضر در هیات امنا تا فرهنگیان عضو که در صندوق پیگیر مطالبات اعضا هستند .

- از مدیر عامل نیکدل تا مدیر عامل نجف پور که در ۱۹ و ۲۰ مهر ۱۴۰۱ به مجمع عمومی استانی قول اجرای ارزش مالکانه را داد و الحق و الانصاف با جدیت ، شبانه روز پیگیر ِ اجرای آن شد .

از دلبری تا فرجی که قول فشردن کلید آخر را داد و الحق و الانصاف کلید آخر را فشرد .

- از تدوین کنندگان اولین اساسنامه تا تدوین کنندگان آخرین اساسنامه و....

در فراهم آوردن مقدمات فاز اول ِ مطالبه ۱۲ ساله نقش داشته اند و تلاش همه آنان قابل تقدير است .

در کنار نام های :

محمد علي نجفی بنیانگذار صندوق ذخیره فرهنگیان ، سيد محمد بطحایی تفویض کننده ی اختیاراتش به فرهنگیان ِ عضو ، نام رضا مراد صحرایی به عنوان آغاز گر تخصیص حقوق مالکانه ثبت گردید .

 نکاتی در مورد تخصیص سهام ارزش مالکانه به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم چند نکته مهم و قابل توجه ذينفعان :

1- اگر این سهام ( از يک سهم تا بيش از بيست و يک هزار سهم ) تخصیص یافته در فاز اول کم است که البته کم است ، جاي نگراني نيست . فاز اول آغازی می باشد برای تخصیص دارایی ها ي بعدي صندوق به اعضا . تخصیص حقوق مالکانه یک فرآیند زمانبر است که امروز آغاز شده است و در سايه پيگيري مجدانه ي همه نقش آفرينان ، تا پایان ادامه می یابد .

2- امید است در سایه تلاش های خردورزانه سه منتخب و همراهی کنشگران مدنی فعال در حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان در تعامل با مسئولین تعامل گرا ، اولا سرعت ِ واگذاری حقوق مالکانه بیشتر شود ثانیا مطالبات دیگر اعضا به ترتیب اولویت تا تحقق کامل ، پیگیری شود .

3- بازنشستگان و کلیه ذی نفعان تخصیص حقوق مالکانه آگاه باشند که با تجمیع آرای خود ( تشکيل بلوک راي ) می توانند صندلی مدیریت خود را تعیین نمایند .

4- برگ گواهی موقت ِ سهام ، سند مالکیت قطعی ذینفعان می باشد که در حال حاضر تا ورود به فرا بورس غیر قابل معامله می باشد .

5- طبق مواد ۲۶ و ۲۷ قانون تجارت ، گواهي موقت نشان مالکیت قطعی سهامداراران مي باشد و غیر قابل برگشت می باشد ، فقط و فقط به هنگام تخصيص حقوق مالکانه ، گواهي موقت ابطال مي گردد . به عبارت ساده تر ، جاي نگراني براي ذينفعان باقي نمي ماند .

6-  اعضاي محترم ِ صندوق ذخيره فرهنگيان توجه کنند در حال حاضر ، مراحل ورود مجموعه مورد نظر سهند ( 1 ) به فرا بورس در حال نزديک شدن به مراحل پاياني است و پس از طی شدن چند گام آخر ، کلیه مدارک به فرا بورس تحویل داده می شود و مسئوليت صندوق ذخيره فرهنگيان نسبت به اين بخش از حقوق ذينفعان ( فاز اول تخصيص حقوق مالکانه يا سهند 1 ) به پايان مي رسد و ذينفعان در صف انتظار فرا بورس قرار می گیرید تا روند طبيعي در بازار سرمايه طي شود .

7- پس از ثبت نماد سهند ( 1 ) در فرا بورس ارزش واقعی این سهام بر روی تابلو کشف قیمت می شود و قابل فروش می باشد .

8- به نفع ِ ذینفعان است که اگر نیاز عاجل به پول ندارند ، بعد از ورود به فرا بورس ، به سرعت کلید فروش را نفشارند زیرا ارزش واقعی این سهام می تواند افزایش یابد ، زیرا بورس و فرا بورس ، بازار سرمایه ای است که در بلند مدت سود بیشتری عايد ذينفعان می کند .

از مسئولين آموزش و پرورش و مسئولين محترم صندوق انتظار مي رود که در آموزش ِ مفاهيم بازار سرمايه به فرهنگيان عزيز از هيچ کوششي دريغ نورزند ، تا خيل عظيم ذينفعان ِ تخصيص حقوق مالکانه صندوق ذخيره فرهنگيان که روز به روز هم سهمشان در بازار سرمايه بيشتر مي شود و هم تعدادشان با سرعت سرسام اور رو به افزايش است بتوانند آگاهانه از منافع خودشان حفاظت کنند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نکاتی در مورد تخصیص سهام ارزش مالکانه به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم

پنج شنبه, 09 آذر 1402 16:30 خوانده شده: 4049 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1402/09/09 - 20:41
فعلا از ۱۴۰۰ به بعد چه بخواهیم یا نخواهیم شده ایران برای اصولگراها و انقلابی ها و حزب الهی ها ....
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1402/09/15 - 17:20
لطفا این سهام را (کاغذ) را سالی دوبار زنده اش کنید سودش را به صورت پول نقد بدهید
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مهر1400 1402/09/15 - 20:47
بنده بعنوان یکی از اعضا صندوق ذخیره موافق فروش کل سهام خود سرمایه وسود چنده ساله اش هستم.تشکر
پاسخ + +2 0 --
هموطن 1402/09/16 - 12:37
باسلام
الان که بازنشست شدیم آیا غیراز پولی که برای سهام کم کردند بقیه موجودی صندوق رابه حساب ماواریز می کنند یانه؟مثلاًکسی ۴۸م داشته ۱۲م برای سهام کم کردن ۳۶م باقیمانده رامی دهند یانه؟
پاسخ + +3 0 --
افضل مهری 1402/09/16 - 15:03
باسلام طبق گفته مسولین صندوق قراربود سهام ده شرکت را به بازنشستگان واگذارکنند وضمنا نوشته بودید برای هرفرهنگی بازنشسته حدود هشتاد میلیون میرسد درحالیکه این سهام واگذارشده خیلی ناچیزاست لطفا توصیح دهید
پاسخ + +6 0 --
جمال 1402/09/16 - 15:28
سلام سود این چند سال چه میشه ما باز نشستگام نیاز به پول داریم لطفا به پول تبدیل کل چون ممکن است عده ای انرا حیف میل کنند
پاسخ + +2 0 --
شیرعلی سرگزی فرهنگی 1402/09/16 - 18:54
ارزش مالکانه ۲۶سال عضویت چند تواناست
پاسخ + +1 0 --
علیرضا 1402/09/16 - 21:16
سلام لطفا بفرمایید سود سهام 1401و140 ما که مهر1400بازنشست شدیم چی میشه؟
پاسخ + +2 0 --
ظفری غلامرضا 1402/09/16 - 21:54
سلام اگر در هر کار ی شفافیت وحسا ب وکتابی وجود داشته باشد وبهموقع سود سهام صندوق بین اعضاء تقسیم شود تا باعث مشارکت بیشتری باشد و اعتماد اعضاء نسبت به صندوق هر روز بیشتر و بیشتر شود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/09/16 - 22:05
پول خودمون هم بهمون نمیدن
پاسخ + +1 0 --
علی مالک زاده 1402/09/17 - 06:34
باسلام، خداوند، به همه شما عزیزان که با تلاش بی وقفه سهام ما را زنده کردید عزت روز افزون عنایت فرماید
پاسخ + +1 0 --
رضا محمدی 1402/09/17 - 07:35
بابت آب‌نبات چوبی که برایمان تهیه میکنید ازهمه وهمه سپاسگزاریم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/09/17 - 07:41
سال۸۲بازنشست شدم دربرگه۸۰سهم برام ثبت شدهشده فردی ۴سال ۸۶بازنشست شده سهام ایشاایشون۲۲۵۰سهم یعنی ۳۰برابرم ایامالمن اشتباه شده برارفع ابهام کجا تماس بگیرم لطفااگه کسی اطلاعات داره راهنمایی کنید باتسک
پاسخ + +2 0 --
فاطمه نجفی 1402/09/17 - 11:19
سلام
والله بنده دیروز برگه موقت سهام غیر معامله رو‌گرفتم از یک صندوق وارد صندوق دیگه شدیم تازه ۱۰٪سهام ،پس تکلیف بقیه چی میشه؟چرا زمانبر شده ،چرا حق السهم ما رو مثل سود سهام قبل بازنشستگی به حساب بانک سرمایه واریز نمیکنند ،چرا ما رو‌وارد بازی دیگه کردید ،آیا از معلمین سوال کردین که برا حق‌و‌حقوقشان چه تصمیمی دارند ،هیئت امنا صندوق را چه کسی انتخاب کرده که برا حقوق معلمین تصمیم گیری می‌کنند تازه با سر و صدایی که راه افتاده مبلغ کلانی هم نیست چون تورم براساس اعلامیه بانک مرکزی نبست که در سال ۱۴۰۰شده ۵٪نرخ تورم حداقل ۴۰٪من موندم که ما رو‌چی فرض کردند
اصلا این شرکت‌ها متعلق به چه کسانی هستند ؟و چرا حقوق ما رو سپردند دست این شرکتها ،برای رونق شرکتها و‌چرخه اقتصادی ایران سرشار از ذخایر ملی هست چرا حق معلمین بدبخت ؟چرا تاخیر ؟من و همه معلمین بازنشسته نیازمند پول هستیم و شرایط اقتصادی کشور با این مبلغ حقوق ناچیز جوابگوی ما نبست .بنده و معلمین همه رو‌واگذار می‌کنیم به خدای یکتا که او بهترین قاضی ‌داور است متاسفم
پاسخ + +1 0 --
فاطمه نجفی 1402/09/17 - 11:31
من هیچ اعتمادی به این صندوق و عملکردش ندارم بخصوص تصمیمات هئت امنا صندوق که ضرر معلمین تصمیم گرفتن ‌واین برگ‌ها تا ۱۴۰۰الان چند ماه دیگه ما وارد ۱۴۰۳میشیم پس این دوسال چی میشه که نرخ تورم ۷۰٪؟
من هیچ اعتمادی نه به این صندوق و سایرین ندارم اگر این کسورات صندوق ذخیره رو سالانه یک سکه میخریدم و در صندوق خونه نگه میدادم الان شرایطم بهتر از این بود واقعااشتباه بزرگی است
نمونه دیگر شرکت توسعه آذربایجان که آموزش و‌پرورش ما رو‌وارد این بازی کرد
آخرش نه سودی گرفتیم نه ارزش سهام و شرکت ورشکسته شد و زحمات چندین ساله ما به باد رفت
درسته در کشورهای پیشرفته کشور رو نقدینگی مردم اداره میکنه ولی اونها درست عمل می‌کنند
نه مثل کشور در حال توسعه ایران که نرخ تورم باید مطابق بااعلامیه بانک مرکزی باشد نه تصمیم هئیت امنا
کی نظر خواهی کردین که معلمین چه تصمیمی برا حقوق خودشون بگیرند چرا دیگران برا حق ماتصمیم میگیرند
ما نه بورسمیخواهیم نه وارد شرکت میشیم ما عضو شدیم و از حقوقمان نقد کسر کردین الانم نقد واریز حسابمان کنید بورس و فرا بورس و شرکت نمیخواهیم .
پاسخ + 0 0 --
فاطمه نجفی 1402/09/17 - 11:35
اگر مدیران مملکت در هر کاری رضای علی الله رو در نظر میگرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور اینگونه نبود متاسفم
مدیر محترم یا آدمین همه نوشته های منو در کانال برتر بده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/09/17 - 15:59
صندوق ازآن فرهنگیان است، تازه بعد از 28 سال، 29 درصد سهم دادید؟؟ سود وسرمایه نجومی این صندوق راچه کردید؟! این سهم خفت باری که برای هریک دادید راچه کنیم؟! این صندوق قراربود، وضع فرهنگیان وخانوادشان را از این رو به آن رو کنه فرهنگیان راصاحب خانه ا وخود و تسهیلات دیگه کنه؟؟ واقعا که؟! برای کار نکرده خودمسروند وافتخار می کنند؟!؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/09/17 - 21:15
موافق انحلال صندوقم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/09/18 - 08:20
با سلام خدمت هم همکاران عزیز به ویژه جوانان ، تقاضا دارم اشتباهی که ما بازنشستگان کردیم وعضو صندوق شدیم را شما جوانان تکرار نکنید و به جای سرمایه گزاری در صندوق معادل ریالی آن را ماهانه طلا بخرید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور