صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«وبلاگ نویسی معلمان فرصت های مهمی را برای توسعه ی حرفه ای ، به اشتراگ گذاشتن تخصص ، ساختن جامعه ( انجمن ) و بهبود یادگیری دانش آموزان فراهم می کند »

چهار مزیت وبلاگ نویسی برای معلمان

مترجم : علی پورسلیمان / روزنامه نگار و مدیر صدای معلم

چهار مزیت وبلاگ نویسی برای معلمان ترجمه علی پورسلیمان میر صدای معلم

مقدمه

وبلاگ نویسی نوعی از انتشار آنلاین توسط افراد ، مشاغل و سازمان هاست که محتوا را در یک سایت ( بلاگ ) به اشتراک می گذارند .

مطالب یک وبلاگ می تواند دامنه ی وسیعی از موضوعات نظیر تجارب حرفه ای ، اخبار ، سیاست ، تکنولوژی و بیش تر از آن را شامل شود .

این پست ها ( مطالب ) نوعا مشتمل بر متن ، تصاویر و گاهی اوقات ویدئوهاست و در یک لحن محاوره ای نوشته می شوند .

خوانندگان می توانند پای مطالب نظر بگذارند که یک ارتباط دو سویه را میان بلاگر ( وبلاگ نویس ) و مخاطب تسهیل می کنند .

وبلاگ نویسی به روشی محبوب تبدیل شده است که در آن افراد خودشان را ابراز می کنند ، اطلاعات را به اشتراک می گذارند و انجمن هایی ( جامعه هایی ) حول علایق مشترک می سازند .

وبلاگ نویسی جایگاه خود را در میان افراد پیدا کرده است به ویژه برای معلمانی که از آن به منظور انتقال تخصص خود استفاده می کنند ، با سایر همکاران هم رشته ارتباط پیدا می کنند و قصد دارند تا تجارب یادگیری دانش آموزان شان را بهبود بخشند .

در این مقاله ، ما در مورد چهار مزیت وبلاگ نویسی برای معلمان بحث خواهیم کرد .

توسعه حرفه ای

وبلاگ نویسی به معلمان اجازه می دهد تا روی تجارب تدریس خود متمرکز شوند ، با آخرین یافته های آموزشی آشنا شده و خود را به روز رسانی کنند  و در توسعه حرفه ای مداوم خود مشارکت داشته باشند.

از طریق نگارش تجارب تدریس خود در کلاس درس ، معلمان می توانند این تجارب را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و زمینه های پیشرفت را شناسایی کنند .

در ضمن ، مطالعه و نظر دادن در مورد مطالب توسط سایر همکاران می تواند به فرایند به روز رسانی دانش با آخرین روندهای آموزشی کمک شایسته ای نماید .

علاوه بر این ، وبلاگ نویسی به خلق فرصت هایی برای توسعه حرفه ای مستمر از طریق مباحثات هم زمان و تبادل نظرات با سایر معلمان می انجامد .

به اشتراک گذاری تخصص

وبلاگ نویسی یک روش اثربخش برای معلمانی است که  می خواهند تخصص خود را به اشتراک بگذارند و تاثیر مثبتی روی کار راه شغلی و اعتبار شغلی خود داشته باشند .

به عنوان نمونه ، معلم تاریخ دبیرستانی که مطالبی را در مورد راهبردهای آموزشی خلاق می نویسد تا " تاریخ " را در زندگی دانش آموزان وارد کند ؛ می تواند خود را به عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی کند .

این می تواند دریچه ای برای گشودن فرصت هایی برای چالش های گفت و گو ، مشاوره شغلی یا حتی تالیف یک کتاب باشد .

با نشان دادن تخصص و به اشتراک گذاری دانش خود، معلمان می توانند خود را به عنوان « یک راهبر آموزشی » مطرح کرده و شبکه حرفه ای شان را توسعه بخشند .

علاوه بر این ، وبلاگ معلم می تواند نمایی زنده باشد که مهارت ها ، تجارب و تحولات را در معرض دید عموم قرار می دهد .

این وبلاگ همچنین می تواند فلسفه تدریس و نگاه پداگوژیکی (رویکرد آموزشی ) را برجسته کند ، و البته این می تواند برای کارفرمایان و همکارانی که پتانسیل این حرفه را دارند بسیار ارزشمند باشد .

مهم تر از همه ، از طریق ارتباط با همکارانی که به وبلاگ سر می زنند ، معلمان می توانند در بحث های حرفه ای وارد شوند و از همکاران خود بیاموزند و نیز مهارت ها و دانش خود را ارتقا دهند .

ایجاد یک انجمن ( جامعه ) از طریق وبلاگ معلم می تواند تاثیرات قابل توجهی در مورد تجارب آموزشی هم برای معلمان و هم برای دانش آموزان داشته باشد .

از طریق ایجاد کلاس مجازی در ورای وبلاگ نویسی ، معلمان می توانند به صورت پویا و تعاملی با دانش آموزان ، والدین ، و سایر اعضای جامعه آموزش ارتباط برقرار کنند .

به عنوان مثال ؛ معلم علوم یک مدرسه راهنمایی می تواند از طریق وبلاگ خود مطالب هفتگی جدید را برای دانش آموزانی که در کلاس در حال یادگیری هستند ارسال نماید ؛ عکس ها و ویدئوهایی از اتفاقات را به اشتراک بگذارد و به پرسش های دانش آموزان در  زمان لازم پاسخ دهد .

این می تواند به  تجربه یادگیری بیشتری مبتنی بر همکاری منجر شده و در آنان حس تعلق به جامعه را ایجاد کند .

معلمان می توانند وابستگی قوی تری را با دانش آموزان و خانواده هایشان از طریق برقراری گفت و گوهای مستمر و اشتراک گذاری اطلاعات ، خلق محیط های یادگیری حمایتی و فراگیر را ایجاد کنند .

علاوه بر آن ، وبلاگ می تواند به عنوان یک پلتفرم برای دانش آموزان مورد استفاده قرار بگیرد تا ویترینی برای کارها ، پرسش گری و مشارکت آنان در بحث با هم کلاسی هایشان باشد .

تقویت یادگیری دانش آموزان

معلمان می توانند محیط یادگیری پویا و جذاب را با بهره گرفتن از وبلاگ نویسی خلق نمایند تا با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و اطلاعات شان را به اشتراک بگذارند . از طریق ارسال مطالب منظم و به روز ، تعیین تکالیف ، و منابع ، معلمان می توانند از وضعیت دانش آموزان باخبر بوده و رابطه شان را با یادگیری حفظ کنند .

این ، به نوبه خود ، دانش آموزان را تشویق می کند تا نقش فعالی در آموزش بر عهده بگیرند و با مواد درسی خارج از کلاس درگیر شوند .

ضمنا ، وبلاگ ها می توانند تفکر انتقادی و خلاقیت را در دانش آموزان با اجازه دادن به آن ها از طریق بیان افکار و ایده هایشان و نیز ارائه نظر و بحث های آنلاین تقویت کنند . به عنوان مثال ، یک معلم درس زبان انگلیسی در دبیرستان می تواند از طریق وبلاگ ، درخواست های خود را به صورت هفتگی برای دانش آموزان ارسال کند و  آنان را تشویق کند تا در نظردهی فعال باشند .

این وضعیت موجب ایجاد ساختاری می شود تا دانش آموزان گزارش هایشان را به اشتراک بگذارند ، از هم کلاسی ها و معلمان بازخورد دریافت کنند و مهارت های تفکر انتقادی  و نوشتن را توسعه دهند .

در مجموع ، وبلاگ نویسی معلمان برای همکاران ، دانش آموزان و جامعه های آموزشی بزرگ تر فوایدی دارد .

وبلاگ نویسی معلمان فرصت های مهمی را برای توسعه ی حرفه ای ، به اشتراگ گذاشتن تخصص ، ساختن جامعه ( انجمن ) و بهبود یادگیری دانش آموزان فراهم می کند .

چه معلم باتجربه باشید و چه به تازگی این حرفه را شروع کرده باشید ؛ ایجاد و توسعه وبلاگ نویسی معلمان ، روشی قدرت مند برای ارتباط گیری با دیگران ، رشد حرفه ای ، و در نهایت ایجاد یک سهم معنادار در حوزه آموزش می باشد .

4 Benefits of Making a Teacher Blog (varthana.com)

Posted on March 26, 2023

چهار مزیت وبلاگ نویسی برای معلمان ترجمه علی پورسلیمان میر صدای معلم

جمعه, 11 اسفند 1402 16:18 خوانده شده: 152 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور