صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

در حاشیه تصویب " کلیات طرح استخدام حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی " با دو سوم آراء ! آیا مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را بنگاه کاریابی فرض کرده است؟ آیا نمایندگان مجلس به تبعات مصوبات خود توجهی دارند؟

" بر آوردهای وزارت آموزش و پرورش حداقل مشمولین این طرح را 121 هزار نفر تعیین کرده که 42 هزار نفر مربیان پیش دبستانی، 60 هزار نفر مربیان نهضتی و 18000 نفر در سایر بخش ها فعال هستند، اگر این 121 هزار نفر را بر اساس تصمیمی که احیانا مجلس بگیرد استخدام کنیم کلا 64 هزار نفر ظرفیت برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش در بقیه سال های برنامه داریم" / ترکیب این 121 هزار نفر به این صورت است از این 121 هزار نفر، 94 درصد از بانوان هستند یعنی تقریبا غیر از 6 درصد آقا بقیه خانم هستند/ نخستین پرسش از نمایندگان مجلس آن است که علی رغم مخالفت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کارشناسان دولت با استناد به کدامین دلایل کارشناسی شده  به این طرح رای داده اند/ به گواهی آمار و شهادت مدیران  هنرستان ها ، این بخش با " بحران نیروی انسانی آموزش دیده و حرفه ای " مواجه است/ وزارت آموزش و پرورش در هر سال رقمی بیش از 3000 میلیارد تومان برای معلمان مازاد هزینه می کند/ پرسش اساسی و راهبردی آن است در نظام آموزش و پرورشی که " دوره پیش دبستانی "  هنوز تکلیفش معلوم نیست و طبق طبقه بندی مسئولان وزارت آموزش و پرورش جزء دوره رسمی اما " غیراجباری " تعریف شده است اختصاص " 42 هزار نفر مربیان پیش دبستانی " بر کدام مبنای عقلی و منطقی استوار است/ در حالی که مرجع تخصصی برای مسائل و چالش های داخلی آموزش و پرورش در نهادهای فراسیستمی مانند " مجلس " کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعریف و تبیین شده است ، اصولا چه ارتباطی باید با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس داشته باشد/ باید بپذیریم که مشکل اصلی و عمده در بحث اقتصاد و بودجه آموزش و پرورش و بهینه سازی آن ، " مدیریت منابع انسانی " و " فرمول های چینش نیروهاست/ حال با این آشفتگی و هرج و مرج در جذب و گزینش نیروها و در حالی که بیش از 95 درصد بودجه آموزش و پرورش و به قولی دیگر 99 درصد آن صرف هزینه های پرسنلی مانند حقوق می شود آیا عملا می توان به بهبود امور در این وزارتخانه امیدوار بود/ تا زمانی که این وضعیت اصلاح نشود و هر گونه جذب و گزینش نیرو در آموزش و پرورش بر اساس " نیازهای واقعی " این وزارتخانه پردازش نشود هیچ امیدی به سامان دهی معیشت معلمان و اقتصاد آموزش و پرورش نخواهد بود/ تا زمانی که فرمول جذب و گزینش نیرو بر اساس " معادلات سیاسی " صورت گیرد و نماینده مجلس به جای آن که به فکر آینده آموزش و پرورش و مدیریت منطقی چالش های آن باشد صرفا به فکر رای آوری خود و آینده شغلی خویش باشد طبیعی است که  وضعیت در این دستگاه بدون برنامه و مدیریت قوی و منسجم دائما رو به افول و تنزل خواهد بود.....

تصویب کلیات طرح استخدام حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش و انتقاد صدای معلم

نمایندگان در صحن علنی امروز  (سه‌شنبه 11 مهر ماه) کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی را بررسی و تصویب کردند.

در ماده واحده این طرح که در نهایت با ۱۶۰ رای موافق، ۶۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده به تصویب رسید، آمده است: یک ماده به‌عنوان ماده ۱۷ مکرر به ‌شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۸۸/۷/۱۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی الحاق می‌گردد:

ماده ۱۷ مکرر _ دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف یک‌سال، کلیه نیروهای حق‌التدریسی مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۶/۵/۲۸ و قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ را همراه با طی دوره‌های آموزشی حداکثر شش‌ماه بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و بدون نیاز به شرکت در آزمون، به استخدام آموزش و پرورش درآورد.

بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل حق‌الزحمه نیروهای حق‌التدریسی که هم‌اکنون مشغول به کار هستند و نیز اضافه تدریس کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان تامین می‌شود.

تصویب کلیات طرح استخدام حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش و انتقاد صدای معلم

نمایندگان مجلس کلیات طرح استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش بدون آزمون را در حالی تصویب کردند که پیش تر ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی این طرح را به‌ دلیل عدم احصاء دقیق آمار جامعه هدف طرح توسط وزارت آموزش و پرورش و فقدان نظر قطعی در این زمینه و نامشخص بودن وضعیت بار مالی اجرایی این طرح و همچنین به‌دلیل اظهارنظر معاونت قوانین مجلس مبنی بر مغایرت طرح مذکور با قانون برنامه ششم توسعه و اشعار جز ۵ بند ج ماده ۱۲۱ آیین‌نامه داخلی مبنی بر نیاز به دو سوم رای برای تغییر قانون مذکور رد کرده بود.

 وزارت آموزش و پرورش در هر سال رقمی بیش از 3000 میلیارد تومان برای معلمان مازاد هزینه می کند « خبرگزاری مهر » در این مورد می نویسد :

" با وجود صراحت آئین نامه داخلی مجلس و نیز مخالفت مجدد کمیسیون آموزش و تحقیقات و مخالفت نماینده دولت، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت به جای آنکه «رد طرح» را به رأی بگذارد، کلیات آن را به رأی گذاشت و نمایندگان نیز با آن موافقت کردند. "

جمشید انصاری ؛ رییس سازمان اداری و استخدامی کشور روز سه شنبه در هنگام بررسی طرح استخدام معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش ضمن مخالفت دولت با این طرح می گوید:

"  بررسی های ما نشان می دهد در مجموع نیروهای آموزش و پرورش که کمتر از یک میلیون نفر هستند، ما حدود 120 هزار نفر نیروهای مازاد داریم ولی این نیروی مازاد در بخش هایی است که نمی توانیم این نیرو را به نقاطی که نیاز داریم جا به جا کنیم.

بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم، مشخص شده است که سقف نیروی انسانی که وزارت آموزش و پرورش می تواند در طول سال های برنامه از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به کار گیری کند، 185 هزار نفر است.

بر آوردهای وزارت آموزش و پرورش حداقل مشمولین این طرح را 121 هزار نفر تعیین کرده که 42 هزار نفر مربیان پیش دبستانی، 60 هزار نفر مربیان نهضتی و 18000 نفر در سایر بخش ها فعال هستند، اگر این 121 هزار نفر را بر اساس تصمیمی که احیانا مجلس بگیرد استخدام کنیم کلا 64 هزار نفر ظرفیت برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش در بقیه سال های برنامه داریم.

ترکیب این 121 هزار نفر به این صورت است از این 121 هزار نفر، 94 درصد از بانوان هستند یعنی تقریبا غیر از 6 درصد آقا بقیه خانم هستند ؛ اساسا آموزش و پرورش دستگاهی است که در خوش بیانه ترین حالت 50 درصد 50 درصد می تواند استخدام کند و همه افراد را از خانم ها نمی تواند بگیرد.

همچنین 93 درصد این افراد در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ سکونت دارند و نمی توان آنان را مجبور کرد که به نقاط محروم بروند.

انصاری با تاکید بر این که 10 استان نیز سهم بسیار اندکی از این 121 هزار نفر دارند، تاکید می کند :

 10 استانی که در تامین نیروی انسانی آن ها با مشکل جدی مواجه هستیم استان های فارس، هرمزگان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، کرمانشاه، همدان ،خوزستان، اردبیل و جنوب استان سیستان و بلوچستان است، اگر 121 هزار نفر را به کار گیریم این ها را نمی توانیم شهرهایشان را تغییر دهیم از این رو 10 استان ما از این سهمیه بهره نمی برند . ( ایرنا ) "

حال نخستین پرسش از نمایندگان مجلس آن است که علی رغم مخالفت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کارشناسان دولت با استناد به کدامین دلایل کارشناسی شده  به این طرح رای داده اند ؟

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در گزارش خود به تعداد 120 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش اشاره می کند .

همچنین در طرح استخدام این مشمولین 94 درصد این افراد را " خانم ها " تشکیل می دهند .

درست است که این مقام مسئول اشاره ای به تفکیک جنسیت در میان نیروهای مازاد اشاره ای نکرده است اما محاسبات نشان می دهند که باز بیشتر این نیروهای مازاد را " خانم ها " تشکیل داده اند !

در غیرکارشناسی بودن این طرح کافی است فقط به یک مورد اشاره شود .

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش می گوید در راستای سیاست های توسعه متوازن این وزارتخانه، سهم جمعیت دانش آموزی از آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش تا پایان برنامه ششم توسعه به 48.26 درصد می رسد.

این در حالی است که حسینی مقدم سهم حوزه فنی و حرفه‌ای از جذب دانش‌آموزان در سال 95 را فقط 34 درصد اعلام کرده بود .

 حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان در مراسم بازگشایی مدارس که عمدتا در مدارس فنی و حرفه ای برگزار شد نشان از توجه مسئولان و مهم تر از پرسش اساسی و راهبردی آن است در نظام آموزش و پرورشی که " دوره پیش دبستانی "  هنوز تکلیفش معلوم نیست و طبق طبقه بندی مسئولان وزارت آموزش و پرورش جزء دوره رسمی اما " غیراجباری " تعریف شده است اختصاص " 42 هزار نفر مربیان پیش دبستانی " بر کدام مبنای عقلی و منطقی استوار استآن  نیازهای کشور به بخش آموزش و فنی و حرفه ای دارد .

این در حالی است که به گواهی آمار و شهادت مدیران  هنرستان ها ، این بخش با " بحران نیروی انسانی آموزش دیده و حرفه ای " مواجه است .

نمایندگان مجلس و مسئولان برای ترمیم این بخش به ویژه در حوزه نیروی انسانی آموزش دیده چه برنامه ای  دارند ؟

نمایندگانی از مجلس که به این طرح رای مثبت داده اند آیا می توانند پاسخ دهند که چگونه و با کدام " هنر آموز " قرار است فاصله میان بیش از 14 درصدی " وضعیت موجود "  با " برنامه ششم توسعه " را پر کنند ؟ آیا قرار است در هنرستان ها مربیان پیش دبستانی و یا آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشغول به کار شوند ؟!

تعداد " نیروهای مازاد " در آموزش و پرورش 12 هزار نفر برآورد شده است .

نیروی مازاد یعنی نیرویی در آموزش و پرورش که حقوق می گیرد اما کار نمی کند .

اگر به گفته مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش میانگین حقوق معلمان را  در سال 95 دو میلیون و 400 هزار تومان فرض کنیم ؛ حاصل ضرب  تعداد نیروهای مازاد در میانگین حقوق هر ماه رقمی معادل 288 میلیارد تومان خواهد شد .

به عبارت دیگر ، وزارت آموزش و پرورش در هر سال رقمی بیش از 3000 میلیارد تومان برای معلمان مازاد هزینه می کند .

( این تنها یک نمونه از پرت منابع مالی در وزارت آموزش و پرورش است )

حال قرار است با همت اکثریت نمایندگان مجلس نیروهایی استخدام شوند که معلوم نیست می خواهند کدام نیازهای آموزش و پرورش را تامین و مرتفع کنند ؟

تصویب کلیات طرح استخدام حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش و انتقاد صدای معلم

 پرسش اساسی و راهبردی آن است در نظام آموزش و پرورشی که " دوره پیش دبستانی "  هنوز تکلیفش معلوم نیست و طبق طبقه بندی مسئولان وزارت آموزش و پرورش جزء دوره رسمی اما " غیراجباری " تعریف شده است اختصاص " 42 هزار نفر مربیان پیش دبستانی " بر کدام مبنای عقلی و منطقی استوار است ؟

در حالی که مرجع تخصصی برای مسائل و چالش های داخلی آموزش و پرورش در نهادهای فراسیستمی مانند " مجلس " کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعریف و تبیین شده است ، اصولا چه ارتباطی باید با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس داشته باشد ؟

باید بپذیریم که مشکل اصلی و عمده در بحث اقتصاد و بودجه آموزش و پرورش و بهینه سازی آن ، " مدیریت منابع انسانی " و " فرمول های چینش نیروهاست .

دولت به وضوح پرداخت برخی ردیف ها و اعتبارات را منوط به صرفه جویی در منابع داخلی دستگاه ها و نهادهای دولتی دانسته است .

حال با این آشفتگی و هرج و مرج در جذب و گزینش نیروها و در حالی که بیش از 95 درصد بودجه آموزش و پرورش و به قولی دیگر 99 درصد آن صرف هزینه های پرسنلی مانند حقوق می شود آیا عملا می توان به بهبود امور در این وزارتخانه امیدوار بود ؟

تصویب کلیات طرح استخدام حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش و انتقاد صدای معلم

تا زمانی که این وضعیت اصلاح نشود و هر گونه جذب و گزینش نیرو در آموزش و پرورش بر اساس " نیازهای واقعی " این وزارتخانه پردازش نشود هیچ امیدی به سامان دهی معیشت معلمان و اقتصاد آموزش و پرورش نخواهد بود .

تا زمانی که فرمول جذب و گزینش نیرو بر اساس " معادلات سیاسی " صورت گیرد و نماینده مجلس به جای آن که به فکر آینده آموزش و پرورش و مدیریت منطقی چالش های آن باشد صرفا به فکر رای آوری خود و آینده شغلی خویش باشد طبیعی است که  وضعیت در این دستگاه بدون برنامه و مدیریت قوی و منسجم دائما رو به افول و تنزل خواهد بود .

سه شنبه, 11 مهر 1396 20:43 خوانده شده: 2566 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +29 -11 --
معلم 1396/07/11 - 21:18
تعداد بسیاری از مربیان پیش دبستانی مهارت تدریس ندارند . آن ها دوره جوانی خود را در دوره پیش دبستانی گذرانده اند . استخدام افرادی با میانگین سن سی سال و بدون داشتن مهارت های لازم برای معلمی ، کار غیر کارشناسانه است .
پاسخ + +1 0 --
معلم با سی سال خدمت 1396/07/11 - 21:43
بخدا قسم این خیانت رسمی وقانونی به کشور است هیچ امیدی نباید بعداز این به آموزش وپروش داشت تیر خلاص به دانش آموزان وآینده کشور هست مجلس نشینان ننگتان باد
اگر تصویب می کردید که این 121هزارنفر ماهانه به اندازه یک معلم سی سال خدمت از خزانه دریافت کند ولی دنبال کار خودش ویا خانه بنشیند هزار بار ارزشمندتر از این تیشه زنی به ریشه آموزش وپروش بود .
وزیر اگر بعنوان اعتراض اگر استعفا نکند خیانت کرده است
پاسخ + +1 0 --
دبیرم 1396/07/11 - 22:22
درود بر برادر پورسلیمان عزیز حتما یک نسخه از این نامه به مجلس و یکی به وزارت ارسال شود
مطالبات و حق التدریسها و معیشت ومنزلت معلمان ویران باز 100 هزار نفر جدید اونم با90 درصد خانم به این جمع اضافه!!!!!!!!!
پاسخ + +1 0 --
پارسی 1396/07/12 - 13:00
اگر با رسمی شدن این عزیزان مخالفت کنیم.در حقشان جفا کرده ایم.چون این افراد هم دلخوشی دارند.اما رسمی ۳۰ ساله شدن راهش نیست.بهترین راه جلوگیری از بکارگیری این نیروها میباشد و قراردادی کردن بهتراست
پاسخ + +15 -18 --
سیناسلیمی 1396/07/11 - 21:40
جناب پور سلیمان ضمن عرض سلام و خداقوت

مطلب شما را خواندم ، محدودیت هایی که وزارت در جذب این افراد با آن روبه روست محدویت های واقعیست ولی یک طرفه به قاضی نرویم ! نیروهای حق التدریس سالهاست که بار کمبود نیرو و بودجه را بردوش کشیده اند .‌ سالهاست که هم دوش نیروهای رسمی تلاش کرده اند ولی حتی یک چهارم آنها حقوق نگرفته اند !
عید ، جمعه ، تعطیلات رسمی و تابستان از حقوق و بیمه محروم بوده اند . یکی از توجیهات دولت در عدم استخدام این افراد عدم صلاحیت علمی آنهاست ، این عذر بدتر از گناه است ، اگر این افراد از نظر علمی صلاحیت نداشتند چرا آنهارا سالهاست به سر کلاس فرستاده اند و در حق کودکان این مرز و بوم ظلم کرده اند ؟

دیگر توجیه دولت در عدم استخدام این نیروها ایجاد بار مالی برای دولت است .
حال من از شما میپرسم آیا رواست بعلت مسائل مالی نیرویی را بکار بگیریم و از او همانند نیروی رسمی کار بکشیم ولی کمتر از یک چهارم نیروی رسمی به آن حقوق بدهیم ؟ چرا باید دولت به خودش اجازه بدهد با آینده و عمر یک انسان بازی بکند ؟
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/07/12 - 16:27
استخدام این معلمان جفا در حق دیگر بیکاران است. این ها با پارتی معلم حق التدریس شده اند حالا هم انتظار استخدام دارند. آخر معلم نهضتی که فقط اسم دو سه نفر بیسواد را به عنوان نیروی خودش معرفی کرده ولی نه درسی داده، چطور انتظار استخدام دارد.
باید شرایط استخدام برای همه فراهم باشد. نه اینکه بدون اعلام عمومی برای نیاز به نیروی حق التدریس، افراد خاص که معمولا از اقوام کارشناسان و نیروهای اداری هستند را به عنوان حق التدریس بگیری بعدش هم استخدام کنی ظلم در حق همترازان بیکار آنها است.
پاسخ + +1 0 --
سلیمی ساعتلو 1396/07/13 - 14:17
نمایندگان مجلس مگر نمی دانند که امروزه دیگر آموزشیار نهضت به معنای سابق وجود ندارد. اینها کسانی هستند که اسم چند نفر را به اداره می دهند که بیشترشان هم سواد دارند! بعد از آنها آزمون گرفته می شود. آزمون هم البته خودمانی است! در قبال قبولی هر فرد مبلغی به آموزشیار داده می شود. در حقیقت عملا تدریسی وجود ندارد که حقی ایجاد شود. فاجعه اینجاست که اینها معلمان فرزندان ما خواهند شد.
پاسخ + +14 -14 --
سیناسلیمی 1396/07/11 - 21:40
این نیروها به در خواست دولت وارد این سیستم شده اند ولی متاسفانه مثل سایر شاخصه های مدیریتی جهان سومی دولت نخواست این نیروها را درست اداره بکند .

شما خودتان را بگذارید جای کسی که ده سال یا بیش از آن به این صورت کار کرده و حالا دیگر سن و سالی از آن گذشته کِی و چه موقع باید تکلیف او روشن شود ؟
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/11 - 21:56
سلام

آقای سلیمی

صدای معلم تاکنون و به دفعات مشکلات معلمان حق التدریسی را بازگو و به جد خواهان توجه به آن ها همچون سایر معلمان بوده است اما همان طور که گفتم فرآیند جذب نیرو در آموزش و پرورش باید تابع قاعده و ضابطه باشد .

واقعا و همان طور که در یادداشت تاکید کرده ام برای داشتن آموزش و پرورش حرفه ای باید جذب و گزینش نیرو حساب و کتاب داشته و بر اساس نیازهای واقعی آن صورت بگیرد .

ورود بی حساب و کتاب نیروها به آموزش و پرورش باید متوقف شود .


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/13 - 07:03
بله آپ به این افراد نیاز داشته که وارد آپ شدند اما با پارتی و بدون ضوابط وارد کار شدند . عده ای ابتدا در اداره وارد شدند بعد این ها را به عنوان معلم وارد مدرسه شدند . رسمی شدن این افراد قانون را زیر پا می گذارد و این راه برای کارکنان اداره های آپ باز می شود که پارتی بازی را ادامه دهند .
پاسخ + +15 -10 --
شهسوارزاده 1396/07/11 - 21:48
به نام دوست

استاد بزرگوار جناب آقاي پور سليمان دست مريزاد
سپاس بيکران از خردورزي شما
از زماني که خانواده ي دانش آموزان ، معلمان ، اکثر تشکل هاي مدني ، رسانه ها ، نهاد هاي تخصصي و . . . درخواب بودند و نسبت به اقدام غير قانونمند ِ معجزه هزاره سوم ، ( استخدام غير کارشناسي و عوام فريبانه )سکوت اختيار کردند ديري نمي گذرد .
هنوز زخم هاي اين اقدام شتابزده از پيکر آموزش کشور ترميم نشده است که شاهد تکرار تجربه تلخ گذشته هستيم . آن هم در مجلسي که در ظاهر نمي خواهد در بيراهه معجزه هزاره سوم گام بردارد.
اميد است حساسيت نهاد هاي مدني ، واکنش کارشناسي قلم بدستان ، اعتراض خانواده دانش آموزان و تحليل نهاد هاي تخصصي، وا کنش منطقي معلمان آگاه و فرهيخته مانع بروز و ظهور اقدامات شتابزده شود .

با تقديم احترامات شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/11 - 22:16
سلام

آقای شهسوارزاده

همکار محترم

از لطف شما ممنونم .

در حال حاضر ، " انفعال " مهم ترین مشخصه جامعه و معلمان و البته تشکل های آن است .

معلمان باید به تفکر و عیب یابی سیستم و ارائه راهکار آموزش و پرورش را هر چه بیشتر علمی تر و سبک تر کنند .


وقتی گفته می شود که تعداد معلمان زیاد است شاید یک جنبه آن به همین نیروهای مازاد ، عدم چینش منطقی نیروها و دخالت نیروهای غیرمسئول بر می گردد .

طنز ماجرا آن جاست که دائما در شبکه های مجازی برای تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه اطلاعیه می دهند ... اما کسی یقه نمایندگان مجلس را برای استخدام 121000 هزار نیرو نمی گیرد !

به این می گویند:

" پوپولیسم نقابدار"!


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/12 - 09:56
علی خسروی:
سلام صدای شما از جای گرم بلند میشود منم هم معلم هستم 25 سال سابقه من وتو با دیپلم دانشسرا استخدام شدیم در حالی که برخی از این بیچاره ها فوق لیسانس دارند با خانواده و فرزند با حقوق فصلی که بالاترین حقوق انه 600 هزار تومان بود و اکثر انها بالای 12 سال سابق دارند بای یک کم هم انصاف داشته باشیم ما از کجا اموختیم در حالی که دیپلم بودیم ولی انها 12 سال تجربه و مدرک بالا دارند
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/12 - 13:43
من هم با دیپلم استخدام شدم و الان فوق لیسانس با سابقه کار بالا. ما کلی دوره آموزشی گذراندیم و آموزش همراه با تجربه شد مهارت معلمی. اما مربی های پیش دبستانی و مربیان نهضت سواد آموزی دوره آموزشی نگذراندند و مدرک تحصیلی غیر مرتبط . تجربه به تنهایی می تواند معلم ماهر تربیت کند ؟ در عمل هم می بینیم که اکثر آنان مهارت های لازم معلمی را ندارند . دانش آموزان هم حق دارند معلم متخصص داشته باشند و این انصاف است .
پاسخ + +22 -11 --
معلم 1396/07/11 - 22:29
بنده نیز بعنوان یک دبیر 29 سال سابقه با نظر آقای پور سلیمان موافقم نمایندگان مجلس باید اهم را بر مهم ترجیح دهند آیا سزاوار است بخاطر اشتغال عده کثیری از بانوان به بهانه ایجاد اشتغال ، وزارت آموزش و پرورش را اداره کاریابی در نظر بگیرند ثانیا ناگفته نماند بیشتر خانم ها به این بهانه که سرگرم باشند در آموزش و پرورش تا پیدا کردن شغل مناسب وارد نهضت سواد آموزی شده اند اگر بار علمی داشتند در کنکور سراسری پذیرفته می شدند و از طریق مراکز تربیت معلم و یا دانشگاه جذب می شدند پس نمایندگان باید به فکر بار علمی مربیان آینده سازان میهن باشند لذا هرچه بکارند درو خواهند کرد.
پاسخ + +1 0 --
صبوری 1396/07/13 - 01:55
سلام باتشکرازدوست گرامی که برخلاف سخنان خودخواهانه برخی از همکاران رسمی کمی به نیروهای تازه نفس و گمنام حق دادن نیروهای آزادی که بامدارک بالا سالهاست باحداقل حقوق (یک چهارم رسمی)وحتی بدون بیمه درمدارس غیردولتی فعالیت میکنند وهیچ نهادی به خودش زحمت بررسی به مشکلات آنها نمیدهند.چنانکه بسیاری از معلمان استخدامی آموزش وپرورش حتی رشته مرتبط دانشگاه باآموزش خصوصا ابتدایی را ندارند.با اینحال بی انصافی نیست که بخواهیم تجربه معلمان آزاد رازیرسوال ببریم
پاسخ + +16 -9 --
.ف.ح 1396/07/11 - 22:51
با عرض ادب واحترام خدمت این دسته از همکارن معزز:
البته که هیچ کس منکر زحمات این عزیزان نیست.مشکل اینجاست که ا نگارحضرات مجلس نشین نگاهشان به آموزش وپرورش شبیه نگاه به بنگاه های حمایتی وخیریه است. گویا آموزش وپرورش تبدیل شده به بهزیستی مجلس .
که هرکس هرجاماند به این وزارت هدایت میشود !
اصلا چند درصد نمایندگان مجلس تخصص وتجربه کافی را دارند تا بتوانند در این باب طرح ونظر بهند واز آن دفاع کنند؟!به نظرم این وزارت شبیه ساختمان معیوبی است که دیوارهایش تعمیر اساسی نیاز دارد اما به جای تعمیر هر دفعه دست به بخیه ورفو میزنیم وبا یک تیرک سست شبیه این طرح موقتا آن را سرپا نگه میداریم .والبته دور نیست که این سازه معیوب فرو بریزد وبه خرابه ای غیر قابل عمران تبدیل شود.
پاسخ + +16 -8 --
شهر وند 1396/07/11 - 23:44
نمایندګان مجلس هیچ کار مفیدی برای مردم نمی کنند هیچ تازه بجه هامو ن با این مصوبه مجلس بدبخت میشند چون این معلمان سنشان بسیار بالاست وکلاسداری بلد نیستند چه برسد به تدریس بیشتر آنها الکی از دیوان رای ګرفتند ودر حد صفر درصد هم با فنون تدریس آشنا نیستند
پاسخ + +13 -10 --
معلم 1396/07/11 - 23:45
در منطقه ... تهران تعدادی معلم هست که قبل مربی نهضت سواد آموزی بودند . این افراد سن بالایی دارند و نهایت ۱۵ سال بتوانند کار کنند . استخدام این افراد باری سنگین بر دوش آپ هست ‌ و بدون بهره وری کافی . چرا باید مربیان نهضت سواد آموزی آپ معلم شوند ؟
پاسخ + +7 -3 --
معلم 1396/07/12 - 01:27
برادر پور سلیمان ایا با این کار مجلس به نظرتون سال اینده ازمون لیسانس به بالاها در تابستان برگزار میشه یا تعطیل شد.
پاسخ + +14 -10 --
دبیرم 1396/07/12 - 08:02
درود بر برادر پورسلیمان عزیز حتما یک نسخه از این نامه به مجلس و یکی به وزارت ارسال شود
مطالبات و حق التدریسها و معیشت و منزلت معلمان ویران باز 100 هزار نفر جدید اونم با90 درصد خانم به این جمع اضافه!!!!!!!!!
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/12 - 10:49
سلام

همکار محترم

ممنونم .

مطلبی که در صدای معلم منتشر می شود تا جایی که می دانم خیلی از مسئولان و نماینده ها مطالعه می کنند .

به نظر نمی رسد نیازی به ارسال باشد چون ناقض فلسفه رسانه است .

پایدار باشید .
پاسخ + +13 -10 --
ناشناس 1396/07/12 - 08:08
باسلام. بنده به عنوان کارشناس مسول آموزش ابتدایی ازنمایندگان مجلس تقاضا دارم فرزندان خود را در مدارسی که این نیروها مشغول بکارهستند. ثبت نام نمایند. تامردم به صلاحیت حرفه ای این عزیزان ایمان بیاورند.
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/12 - 13:45
در مدرسه من تعدادی از این نیروها است . الفبای معلمی را هم بلد نیستند ، فقط ادعای فراوان و عده ای از آن ها در اداره آپ آشنا دارند .
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/13 - 11:01
ناشناس محترم ، نماینده مجلس بچه خود را بهترین مدارس غیر انتفاعی شمال شهر می فرستد . اون بچه های مناطق جنوب تهران هستند که زیر دست این معلمان کم مهارت می افتند .
پاسخ + +13 -8 --
مینو امامی 1396/07/12 - 09:36
1- این نیروها اغلب به سنین بالای 30 سالگی رسیده اند و سن استخدام خود را از دست داده اند.
2- این نیروها تا این سنین ، بجز تدریس مهارت یا حرفه دیگری را بنا به ضرورت فرا نگرفته اند.
3- از 90 درصد زن بودن نیروها سخن می گویید اما ظاهرا از کاهش قابل توجه آمار دانش آموزی پسر خصوصا حین و بعد از جنگ ، اطلاع ندارید. اگر دانش آموز پسر زیاد بود که نیروهای مذکر جذب می کردند. این زیادی زنان به دلیل تلخنامه ترک تحصیل پسران است. و گرنه قرار نیست که زنان بر آنان تدریس نمایند. آمار چند ساله کنکور را بنگرید ، درصد شرکت کننده دختر بیشتر از پسر است.
4 - استفاده دیروز و طرد امروز این نیروها ، بیگاری مطلق است. آنها دستمال چرک نیستند که بعد استفاده به دور انداخته شوند.
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/12 - 10:57
سلام

خانم امامی

بنده آمار نداده ام !

این آمار رسمی مسئولان است .

آیا شما آماری مستند در مورد تعداد بیشتر ترک تحصیل های پسر در مقایسه با دختران دارید ؟

کنکور شاحص قابل اتکایی برای اثبات فرضیه شما نیست .
پاسخ + +1 0 --
اموزگار 1396/07/13 - 11:11
خانم امامی شما مطمین هستید همه ی این بزرگواران تدریس کرده اند
وقتی تنها ملاک حق التدریسیشان امضا مدیر هست خودتان تا اخرش را متوجه میشوید خدا شاهد هست کسانی وارد ا پ شده اند که به اندازه 10 روز سر کلاس نبوده اند چه برسد به تدریس
پس وقتی در کشور قانون ومصوبه اینجور زیر چا گذاشته میشود و امضا مدیر تمام قد جلو همه ی قوانین می ایستد واعتراض هیچ کس هم شنیده نمیشود معلوم هست جامعه به کدام سو می رود
طبق فرمایش یکی از مسیولین ادارات ا پ فقط نیرو میخوان که بچه ها از کلاس بیرون نباشن (وبه تعبیر ایشان چوپانی که مواظب گله اش هست)
پس باین اوصاف بسیار جزیی که قطره ایست از تمام بی عدالتی ها که در عین اگاهی مسیولین اتفاق افتاد وبنده عرض کردم نمیشود گفت این عزیزان تمام سالهای جوانیشان را خدمت وهمکاری کرده اند با ا.پ
لطفا چشمها را باز کنیم واینگونه احساسی عمل نکنیم
البته این اولین واخرین باری نیست که اینگونه نیرو وارد ا .پ میشود
واین تراژدی تلخ همچنان ادامه دارد
خوشا به غیرت مجلسیان
پاسخ + +1 0 --
محمد 1396/07/13 - 12:43
خانم امامی
این افراد براساس ضوابط و مقررات به کار گرفته نشده اند عمدتا روز به کارگیری اکثرا دیپلم و فوق دیپلم داشته و براساs روابط نهضت سواد آموزی شده اند بعضی حتی بدون یک ساعت تدریس فقط نام ها به عنوان آموزشیار در لیست های مربوطه درج شده تا سابقه لحاظ گردد
با این سن و سال اگر استخدام شوند بعد از 30 سال کار چه وضعیتی دارند
آیا خود شما حاضرید این افراد به فرزندتان درس بدهند؟
پاسخ + +11 -10 --
مینو امامی 1396/07/12 - 09:37
بقیه نظر:
5- این نیروها همان خواهر و برادر و خویشاوند من و شما هستند.
6- دانش همه این نیروها در سطح پایین نیست و خیلی از آنها لیسانس و فوق لیسانس هستند.
7- ما هم دیروز وقتی بیکار بودیم در ها را برای اشتغال به صدا درمی آوردیم و برایمان حقی ایجاد می شد.
8- طرد این نیروها بعد سوددهی ، بی عدالتی و تبعیض مطلق است.
9- بجای کنار گذاشتن آنها کلاس های یکساله آموزشی تا زمان جذب در آموزش و پرورش بگذاریم ، می توانیم از تجربه و توانایی آنها بهتر و بیشتر استفاده نماییم.
همه ما به امید کسب درآمد و مفید بودن برای جامعه روزی حسرت اشتغال داشته ایم ، پس جایگاه آنان را دریابیم چون مثل همه ما انسانند و قصد تشکیل خانواده و ...دارند.
بیشتر آنان در شرایط بحرانی کمبود نیرو خصوصا بعد بازنشستگی ارفاقی 5 سال که سونامی کاهش نیرو شدت یافت ، جذب شده اند و حال نیز با نیاز کمبود فعلی ، ماندن آنها صلاح است. قرار نیست نسلی از انسانها قربانی فراز و نشیب هوس های استخدامی یا بازنشستگی مسئولان باشند.
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/12 - 11:07
خانم امامی

باید سعی کنیم در تحلیل مسائل نگاه علمی داشته باشیم .

آیا منطقی است فردی که رشته تخصصی اش در دانشگاه یک رشته مورد نیاز آموزش و پرورش است را کنار بگذاریم و بگوییم مربی پیش دبستانی و یا آموشیار نهضت سواد آموزی را آموزش می دهیم تا به سطح استاندارد و مورد نیاز برای رشته مورد نظر برسد ؟!

این آزمون و خطا بر چه منطقی باید استوار باشد ؟

مشکل ما در آموزش و پرورش فقدان مرکز برای احصاء آمار جامع منابع انسانی جهت تصمیم گیری است .

بنده قبلا برای جذب و گزینش نیرو پیشنهادی مشخص ارائه کرده ام .


اگر قرار است جذب نیرو تحت اراده نیروهای خارج از آموزش و پرورش باشد دیگر چه نیازی به صرف بودجه و اداره دانشگاه فرهنگیان است ؟


فرضا آموزش و پرورش نمی داند که در هنرستان و فرضا در رشته " طراحی وب " چند ساعت مورد نیاز است و چند هنر آموز در این رشته وجود دارد !

ورود نیروها در آموزش و پرورش فله ای است و متناسب با نیازهای واقعی آموزش و پرورش نیست .



جالب است نیروها فله ای وارد شوند و از آن سو شرایط بازنشستگی را برای خروج " نیروهای غیرکارآمد " تسهیل کنیم ؟


پایدار باشید .
پاسخ + +10 -5 --
مینو امامی 1396/07/12 - 11:21
کاهش تعداد دانش آموزان پسر در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی
معاون وزیر آموزش و پرورش
شناسهٔ خبر: 1113195 - سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
جامعه > سایر حوزه ها
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 406 هزار دانش آموز در دوره پیش دانشگاهی تحصیل می کنند، گفت: سهم دختران در این دوره بیش از 62 درصد و پسران تنها 38 درصد است
پاسخ + +10 -4 --
مینو امامی 1396/07/12 - 11:22
جنسیت شرکت کننده پذیرفته شده
پسر

426 هزار و 218 نفر

(39.97 درصد)


234 هزار و 127 نفر

(39.76 درصد)

دختر

640 هزار و 56 نفر

(60.03 درصد)


354 هزار و 739 نفر

(60.24 درصد)

در سال 91
پاسخ + +10 -4 --
مینو امامی 1396/07/12 - 11:24
کد خبر: ۵۴۷۶۳۷۰
گروه : علمی پزشکی » آموزش و پرورش
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
ترک تحصیل دانش‌آموزان، مساله‌ای دردآور
با وجود این همه امکانات و تکنولو‍ژی و راحت شدن تحصیل اما شاهد موجی از بی‌انگیزگی در بین نسل جوان برای ادامه تحصیل هستیم و آمار ترک تحصیل کرده‌ها هر روز بیش از قبل می‌شود.

سونامی ترک تحصیل در بین نسل جوان
زرافشان گفت: طبق آمار از مجموع یک میلیون و چهل و پنج هزار و هشتصد و هفتاد و چهار (۱۰۴۵۸۷۴) دانش آموزی که در پایه سوم راهنمایی سال ۹۱ - ۹۰ فارغ التحصیل شدند، بالغ بر ۱۶۹ هزار نفر در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳، به پایان دوره نرسیده و به نوعی ترک تحصیل کردند. با توجه به تعداد دانش آموزان فارغ التحصیل در پایه سوم راهنمایی در سال ۹۱- ۹۰ و تعداد ثبت نامی‌ها در پایه‌های اول، دوم و سوم متوسطه در سال‌های تحصیلی ۹۳-۹۱ و۹۴-۹۳، تعداد جاماندگان از ادامه تحصیل که بطور متوسط ۵۰ هزار نفر برآورد می‌شود، بدست آمد.
پاسخ + +10 -8 --
مینو امامی 1396/07/12 - 11:29
آقای پورسلیمان ، اگر آموزش و پرورش براساس نیازهای دانشگاه یا جامعه ، جذب نیرو می کرد که انباشتگی در برخی رشته ها و کاستی در برخی دیگر نداشتیم. وزارتخانه های ما منصل از هم و در جهت اهداف سازمانی خویش حرکت می کنند. من از بیسوادی یا کم سوادی برخی حق التدریس ها ، حمایت نمی کنم . ما هر دو یک سخن می گوییم یکی عنب و دیگری انگور. تحلیل علمی مربوط به جوامع علمدار است . در کشور ما بجز آمار مخدوش و ناکافی ، چیزی به نام بیان علمی ، وجود ندارد. شما بگویید اگر به هنگام جذب آنان ، فرد وزیر 10 -20 سال بعد را ندیده است ، تقصیر آنان چیست؟ باید عقل آن زمان حکم می کرد که کمتر از لیسانس جذب نکند.
پاسخ + +1 0 --
مینو امامی 1396/07/12 - 12:31
با عرض پوزش
منفصل از هم
جوامع علم مدار
پاسخ + +10 -4 --
مینو امامی 1396/07/12 - 11:40
پنج شنبه, 21 خرداد 1394 - 09:44
آماری از ترک تحصیل دانش‌آموزان در ایران / یک میلیون و 430 هزار نفر در سال 94 ثبت‌ نام نکردند
طبق آخرین آمار معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی در خرداد ماه 94، در سال تحصیلی 94-93، یک‌میلیون و 430 هزار نفر بین سنین 6 تا 18 سال در هیچ مدرسه‌ای از کشور ثبت‌نام نکردند و یک‌میلیون و 150 هزار دانش‌آموز نیز در کشور ترک تحصیل کرده‌اند. به گفته او، در حال حاضر 3.5 میلیون نفر از بی‌سوادان کشور زیر 50 سال هستند که بیش از 30 درصد از آنها از یادگیری و تحصیل متنفر هستند و این موضوع می‌تواند آسیب‌های زیادی به کشور وارد و در عین حال هزینه‌های بالایی را بر کشور تحمیل کند. این گروه از افراد به مرور زمان از عرصه خارج می‌شوند و به گروه بیکاران می‌پیوندند و به دنبال آن آمار بیکاران در کشور افزایش می‌یابد. بخشی از کودکان هم بدون شروع تحصیلات مدرسه، آن را رها کرده‌اند. در سال گذشته 39هزار و 500 کودک شش ساله به مدرسه نرفته بودند و در عین حال 70 درصد اولیای این عده هم بی‌سواد بودند.
پاسخ + +10 -4 --
مینو امامی 1396/07/12 - 11:45
در ضمن جناب آقای پور سلیمان نظر علمی نیاز به آمار دقیق بدون ترس و واهمه کشوری دارد. همه نگارنده های مقالات از فقر آمار شاکی هستند. کتب سرشماری نیز به طور محدود و دور از دسترس است. امروز بنده بدون مجوز یک نهاد یا سازمان رسمی، اگر به برنامه و بودجه استان خودم مراجعه کنم ، چگونه برخورد خواهند کرد؟
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/12 - 12:42
سلام

خانم امامی

از زحمتی که بابت استخراج آمار کشیده اید سپاسگزارم .

اگر لینک مطلب را هم قرار می دادید کفایت می کرد .

اما در این صورت هم فکر می کنم این آمارها خیلی ارتباطی با موضوع یادداشت و بحث من ندارد چون توجیه کننده معلمان مازاد و نیز ورود نیروهایی با این محتصات و مولفه ها به آموزش و پرورش نمی تواند باشد و موضوع بحث من هم ترک تحصیل و یا افت تحصیلی نیست .

آیا قرار است این نیروها همه در مقطع متوسطه مشغول به کار شوند ؟

شما نگاهی به آمار این نیروها بیندازید .

بیشترین آمار معلمان مازاد مربوط به بانوان است .

94 درصد نیروهای ورودی هم خانم ها هستند .


ایراد اصلی من دخالت افراد و جریان هایی است که می خواهند برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف کنند .

آیا این حرف نادرستی است که جذب نیرو در آموزش و پرورش باید پروسه مشخصی داشته باشد و بر اساس نیازهای واقعی آن باشد ؟

چرا باید آمار دانش آموزان در یک پروسه زمانی مشخص باید کاهش یابد اما تعداد پرسنل آموزش و پرورش حتی بیشتر شود !


متاسفانه در آموزش و پرورش اصولا چیزی به نام مدیریت درست منابع انسانی نداریم .


البته در مورد احصاء آمار محدودیت وجود دارد اما " قانون انتشار دسترسي آزاد به اطلاعات " باید به صورت یک مطالبه عمومی درآید .

پایدار باشید .
پاسخ + +11 -5 --
مینو امامی 1396/07/12 - 12:58
با تشکر از پاسخگویی صمیمانه تان ، و تقدیر برای ظرفیت بالای نقدتان.بلی اگر آموزش و پرورش ما خود از اصل شایسته سالاری ،تبعیت می کرد، فرمایش حضرتعالی متین. اما کجاست زمانی که در آغاز انقلاب و بعد آن شغل ناچاری عده ای شد معلمی و معلمی دیوار کوتاه اشتغال جامعه گردید. آیا در آن زمان حساب امروز را نکرده بودند؟ که یقین نکرده بودند.چون خود نیروهای موجود امروز نیز همگی شایستگی و توانایی شغل معلمی را ندارند. استخدام و جذب معلم ، حق حتمی وزارت آموزش و پرورش است اما قانون مطالبه آن برای وزرا تاکنون بوده است؟ مگر برای بودجه مطالبه ای منطقی هست ؟(مدیریت مطیعی) آمار دانش آموزی برای توجیه نیاز بیش از حد به معلمان زن بود و گر نه قرار نیست که بعد تلاش 38 ساله ، دوباره ترکیب جنسی را در مدارس برقرار کنند؟ برای دختران می شود اما برای پسران ناممکن. و از زنان در دوره ابتدایی می توان برای پسرها استفاده کرد اما دوره های بعدی خیر.
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1396/07/12 - 13:55
خانم امامی تمام مشکلات فعلی آ.پ دست پخت خانم هاست آقایان به دلیل اینکه این شغل جوابگوی نیازهای زندگی آن هانیست عطایش رابه لقایش بخشیدند برچه اساسی عنوان می کنید خانم ها می توانند در مدارس ابتدایی پسرانه تدریس کنند آن وقت معضل شخصیت زنانه پسران راچگونه مرتفع می کنید جامعه ی ایران فضای زن سالاری پیدا کرده واین نشانه ی خوبی نیست
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/12 - 18:14
من معلم خانم رسمی با سابقه ۲۹ سال در دبستان ابتدایی پسرانه هستم و با صحبت آقا شهاب کاملا موافقم . چند سالی هست که در تهران به علت کمبود معلم مرد ، معلمان خانم تا پایه ششم ابتدایی رو تدریس می کنند . این کار از جهات مختلف صحیح نیست که در اینجا جای گفتنش نیست. من خودم بشخصه فقط در پایه های پایین ابتدایی تدریس می کنم . معلم پسرها از کلاس چهارم می بایست مرد باشد تا پسرها الگوبرداری صحیح از معلمشان داشته باشند .
پاسخ + +1 0 --
شهروند 1396/07/13 - 17:02
جناب معلم خانم رسمی با 29سال سابقه.شما هم که حرفه ای صداو سیمای میلی رو میزنید چه ایرادی داره معلم زن تدریس کنه تو مقاطع بالاتر یا مردان در مدارس دختر انه.همین جدا بودن باعث عقده وعدم تعامل بهتر افراد تا سطح زندگی مشترک می شود .یعنی باید در دوران کودکی هم جنس مرد از جنس زن فراری باشد وهم جنس زن از جنس مرد .پس تبادل افکار ولو لطف وجودمان انسانی چگونه شکل می گیرد شما چون خودتان از تدریس وتعامل در کلاسهای بالاتر جنس مخالف ترس دارید فکر نمی کنید مشکل از همان تزریق افکاری بوده که همیشه احساس گناه رو در شما برانگیخته است.در ضمن هیچ دانش آموزی دیگر الگوپذیری اش از معلم نیست از برکت زمین زدن منزلت معلم پس از انقلاب
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/13 - 21:46
جناب شهروند شما واقعا معلم هستید ؟ بعید می دونم . اگرم هستید از معلمی چیز زیادی نمی دونی . من پایه بالای پسرونه تدریس کردم و مشکلات رفتاری دیدم و فهمیدم معلم پسرها از کلاس چهارم به بعد می بایست آقا باشد . هر معلمی در ابتدایی پسرونه واضح می بیند که برای پایه های بالا معلم مرد بهتر است.
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1396/07/13 - 23:05
جناب شهروند محترم باتوجه به فرموده ی شما در مدارس دخترانه هم باید ار معلم مرد استفاده شود ولی می بینیم که این چنین نیست فرموده ی شما با فرهنگ غرب سازگار لست نه فرهنگ ایران در این جا بحث الگوبرداری شغلی نیست بلکه الگو گیری شخصیتی است که کودکان شدیدا به آن نیاز دارند امروز شاهدیم جوانان پسر به آرایش های زنانه روی آورده اند که می تواند یکی از علت های اصلی آن زنانه شدن فضای مدارس پسرانه باشد
پاسخ + +1 0 --
شهروند 1396/07/14 - 13:17
جناب معلم شهاب.شما فکر میکنم در یک جایی کار می کنید که روح روزنامه کیهان در آنجا می چرخد که سند عقلانی بیست سی یونسکو رو مورد حمله قرارداد.عرصه کلاس درس و آپ یک عرصه تخصصی است که با عرصه روضه خوانی تفاوت دارد نظرات واپسگرایانه خودرو هم به فرهنگ ایرانی نسبت نده از قدیم زن و مرد ایرانی در کنار هم وبا تعامل باهم در کنار هم بزرگ شدند وفرهنگ ایران را پایه ریزی کردند اگر سرت رو زیر برف کردی ویا اطلاع نداری در گیلان ویا در میان عشایر بختیاری قشقایی زن و مرد پا به پای هم کار می کنند فرهنگ سازی کردند .نظرات وتعصبات قبیله ای یک طرف و پژوهشهای علمی جامعه شناسی روانشناسی یک طرف این مسایل است.وحشت و ترس اضطراب واحساس گناه روبه رو شدن با جنس مخالف از ناحیه یک یا تعدادی دلیلی بر این نمی شود که از آن نتیجه دلخواه را گرفت .مشکل این است که فکر می کنید همه چیز در مدار تعصب می چرخد وآن درست است بدون در نظر گرفتن دانش و هرگاه کم میارید طرف رو به غربگرا بودن متهم می کنید که در بازار ریا چاپلوسی خیلی ها نانش را خوردندونتیجه اش بیسوادی فقر بی اخلاقی حاکم بر جامعه است.مرسی
پاسخ + +10 -3 --
ناشناس 1396/07/12 - 15:06
خائن تر از این نمایندگان مجلس ، من سراغ ندارم ، خدا لعنت کنه کسانی که ا م رو با نگاه کاریابی اشتباه گرفتند .
پاسخ + +9 -3 --
مینوامامی 1396/07/12 - 15:29
حناب بنده نمی گویم، عملا مشاهده می نمایید،هدایتگران آموزشی بنده نیستم، وگرنه سن بلوغ کاهش یافته و با حضور ششم در ابتدایی نیز مشکل داریم. بیان آنچه هست نه اعتقاد شخصی.
پاسخ + +10 -3 --
مینوامامی 1396/07/12 - 15:32
در ضمن،بی در و پیکری آ. پ چه ربطی به خانمها
دارد؟ هرکس براساس تعهد و وجدان خود تلاش می نماید، شما با جنسیت چکار دارید؟
پاسخ + +10 -3 --
مینو امامی 1396/07/12 - 16:44
جناب آقای شهاب ،منطق گفتاری حضرتعالی چیست ؟ یعنی شما انتظار دارید 48 در صد جمعیت زنان کشور ، بچه داری کنند؟ لقایی در بین نیست، یک جریان طبیعی زندگی اجتماعی است. از جنگ حقوق زن و مرد خیلی زمانی است که عبور کرده ایم. اصل ماجرا را با فرعیات ، پوشش ندهید.
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1396/07/13 - 05:44
منطق بنده کاملا روشن است معلمی وآ.پ فضای زنانه پیدا کرده وآقایان کمتر از این شغل وسازمان استقبال می کنند دلیلش رادر کامنت توضیح دادم درضمن من نگفتم که خانم ها باید خانه داری کنند خانم ها نباید در مدارس پسرانه ی ابتداییی تدریس نمایند خانم امامی شما بهتر است براساس مطالب کامنت ودر زیر آن نظر بدهید وذهن خوانی هم نکتید مویدباشید
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/13 - 11:21
خانم امامی پاسخ خود را در ادامه نظرات می آورید و این درست نیست و پاسخ شما مبهم است به کی ؟
پاسخ + +1 0 --
آن دگر معلم 1396/07/13 - 15:29
خانم امامی عزیز و دلسوز . در دین مبین اسلام که نام مسلمان بودن در شناسنامه ما هم قید شده است وظایف زنان خانه دار تربیت صحیح و اصولی فرزندان است حتی در آیین بی دینان هم . نه این که زنان ما از صبح تا شب کارشان به نگاه کردن ماهواره و چت در گروه های واتساپی و تلگرامی و و و بگذره و هیچ گونه تربیتی در فرزندانشان اتفاق نیافتد و انواع بی حرمتی ها و بی احترامی ها و قدرنشناسی ها و بی قید و بندی ها در نهاد فرزندان نهادینه بشه و اونوقت از ما معلمان فرق نمی کنه خانم باشیم یا اقا انظار دارند درستشون کنیم. البته من فقط یکی از وظایف زنان خانه دار بیان کردم که به ان دسته از خانم های سخت کوشی که در تربیت و ساخت فرزند خود از صد ها مرد باارزش تر هستند صدق نمی کند که باز به چشم خویش چنین مادرانی را دیدم اما انگشت شمارند.
پاسخ + +9 -6 --
دبیر 1396/07/12 - 18:48
سلام ایشالا استخدام بشن .چون فرقی بحال ما ک رسمی هستیم نمیکنه
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/13 - 23:50
یعنی دانش آموزان مهم نیستند و حقی ندارند ؟
پاسخ + +5 -8 --
سارا 1396/07/12 - 21:03
با انکه رتبه اول منطقه بودم با معدل 19 دیپلم ، بعد از یکسال پشت کنکور ماندن در تربیت معلم قبول شدم ، دوران دبیرستان همکلاسی داشتم که لنگ لنگان واحدها را پاس میکرد و با کلی ماده تبصره خودش را به پیش دانشگاهی رساند
چند سال بعد هر دو کارشناسی ارشد داشتیم ولی او از چه دانشگاهی و من با چه مشقاتی و چه دانشگاهی در جلسه ای وی را ملاقات کردم از طریق نهضت وارد اموزش و پرورش شده بود با کلی توقع و طلبکاری !!!!
زمانی که در حال ساماندهی!!!نیروهای دبیرستان در ابتدایی بودند انتظار داشت ما در مقطع ابتدایی ساماندهی شویم ایشان در دبیرستان تدریس کنند،مناسفانه بعدها متوجه شدیم به خاطر برخی روابط فامیلی با کادر اداری در متوسطه ساماندهی شده اند


خانم امامی عزیز وقتی در مورد این نیروها دلسوزی میکنید توجه داشته باشید که افرادی با توانمندیهای بالاتر از این عزیزان در اموزش و پرورش وجود دارند که مازاد محسوب می شوند
پاسخ + +8 -8 --
سارا 1396/07/12 - 21:03
با انکه رتبه اول منطقه بودم با معدل 19 دیپلم ، بعد از یکسال پشت کنکور ماندن در تربیت معلم قبول شدم ، دوران دبیرستان همکلاسی داشتم که لنگ لنگان واحدها را پاس میکرد و با کلی ماده تبصره خودش را به پیش دانشگاهی رساند
چند سال بعد هر دو کارشناسی ارشد داشتیم ولی او از چه دانشگاهی و من با چه مشقاتی و چه دانشگاهی در جلسه ای وی را ملاقات کردم از طریق نهضت وارد اموزش و پرورش شده بود با کلی توقع و طلبکاری !!!!
زمانی که در حال ساماندهی!!!نیروهای دبیرستان در ابتدایی بودند انتظار داشت ما در مقطع ابتدایی ساماندهی شویم ایشان در دبیرستان تدریس کنند،مناسفانه بعدها متوجه شدیم به خاطر برخی روابط فامیلی با کادر اداری در متوسطه ساماندهی شده اند


خانم امامی عزیز وقتی در مورد این نیروها دلسوزی میکنید توجه داشته باشید که افرادی با توانمندیهای بالاتر از این عزیزان در اموزش و پرورش وجود دارند که مازاد محسوب می شوند
پاسخ + +6 -5 --
آن دگر معلم 1396/07/12 - 21:45
اقای پورسلیمان چرا آن روی سکه را نمی بینید؟ آیا فکر نمی کنید برای خراب کردن نام معلم در اجتماع کنونی این تصمیم گرفته شده؟ آیا فکر نمی کنید این اقدام در پاسخ به اعتراضات گسترده معلمان بوده باشد؟ خوش نشینان مجلس تاب اعتراض ندارند و می خواند با این کار کارد را به استخوان بی رمق معلمان بزنند. والدین دارند دق می کنند وقتی می شنوند معلم فرزندشان نهضتی است و ما هر سال ماه مهر را فقط با اعتراض وسیع والدین نسبت به این موضوع می گذرانیم . به خدا من به اصطلاح با تجربه که سرگروه اموزشی هم هستم تو تدریس و تربیت و روانکاوی دانش آموزانم کم می آرم من در عجبم این بنده های خدا که می توان نام قربانی روی آن ها گذاشت چگونه می خواند کار کنند؟
پاسخ + +7 -7 --
آن دگر معلم 1396/07/12 - 21:46
عده بسیار محدودی از آن ها صلاحیت دارند که می تونند چایگزین بشن اما اکثریت آنان به درد معلمی نمی خورند. آخه معلمی که فقط تدریس نیست باید علم روانشناسی داشت باید خرد درونی کافی داشت باید به روش های تربیت صحیح تسلط کافی داشت خود تدریس به تنهایی هزار دنگ و فنگ دارد. ما فکر می کردیم پوپولیسم عوامفریبی را زنده به گور کرده ایم غافل از این که آن ها ما را به حد دق مرگ شدن رسانده اند.
پاسخ + +3 -7 --
آن دگر معلم 1396/07/12 - 22:20
نهصد هزار فرهنگی داریم و سیزده میلیون دانش آموز. اگر یک آمایش درست که به همراه تجمیع کلاس ها در روستاها اتفاق بیافته به این نتیجه می رسیم که چهارصد هزار معلم اضافه هستند. تازه آن وقت کلاس ها هم از سی نفر بالاتر نخواهند رفت.
پاسخ + +5 -7 --
سارا 1396/07/12 - 22:25
کاملا با نظر شما موافقم اراده عجیبی جهت تضعیف آموزش و پرورش شکل گرفته،از تبلیغات بر علیه معلمان در رسانه ها ،و تغییر دیدگاه مردم نسبت به این قشر ،مصرف کننده و پر توقع دانستن انها ،نگه داشتن معلمان زیر خط فقر و تزریق نیروهای ناکارامد و مطیع و گاهی با ضریب هوشی پایین به این سازمان
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1396/07/13 - 11:36
سرکارخانم سارا به نکات خوبی اشاره کردید
پاسخ + +10 -5 --
.... 1396/07/12 - 22:26
عرض سلام و ارادت خدمت همکاران عزیز
یک معلم باید وجدان داشته باشد وجدان که نداشته باشی چه دانشسرایی باشی چه تربیت معلمی چه نهضتی چه حق التدریس چه پیش دبستانی و...فرقی نمی کند.
من نهضتی بودم که وارد ا.پ شدم و به خودم هم افتخار می کنم. وقتی وارد ا.پ شدم عملکرد بسیار بهتری از نیروهای ا.پ داشتم و دارم چون بسیاری از همکارها متاسفانه در حالت راکد مانده اند و به روزمرگی افتاده اند و حاضر به تغییر روش های خود نیستند...
مطلب قابل توجه این است که تا جایی که ما اطلاع داریم کمبود نیرو و سونامي بازنشستگی در مقطع ابتدایی می باشد و این نیروها جایگزین همکاران ابتدایی می شوند...
پاسخ + +1 0 --
حق تدریس سابق 1396/07/13 - 10:21
احسنت دقیقا درست اشاره کردید
وجدان کاریی باید وجه تمایز همکاران باشد نه حق تدریس یا رسمی یا ........ بنده با نمره الف از دانشگاه فردوسی در مقطع ارشد فارغ التحصیل شدم و هنوز هم در سنین میان سالی مرتب دانش کاری مربوط به تخصصمو به روز می کنم.همکار خوبم سارا بی انصافیه که انگ هوش پایین به همکاراتون بزنید.ما باید در کنار هم باشیم نه بر علیه هم.حتی اگر شما کاستی در این همکاران می بینید با انتقال تجربه باید مکملشون باشید.کاری که من با تمامیت برای همکاران تازه کارم انجام میدم
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/13 - 11:05
لحن حرف زدن این همکار و استدلالش را ببینید . در مدرسه هم تعدادیشون این جور هستند ، پر از ادعا و برخی چسم دیدن همکاران رسمی با تجربه را ندارند و گاهی سنگ اندازی می کنند .
پاسخ + +1 0 --
.... 1396/07/13 - 11:41
با سلام و احترامات خدمت معلم گرامی
صحبت من برای استخدام برای آموزش و پرورش نیست... بحث من این است که چطور اهانت به نیروی نهضتی و پیش دبستانی را روا میدارید و قبول می کنید اما حمایت از آنان را توهین تلقی می کنید... زمانی که وارد ا.پ شدم کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر داشتم که در ا.پ مشغول شدم... بیش از آن چیزی که فکر کنید به فکر بروز رسانی اطلاعات خودم و همکاران عزیزم هستم و برایم هیچ فرقی نمی کند که از کجا و چگونه وارد ا.پ شده اند...
هنوز هم صحبت من وجدان کاری می باشد نه چیزهای دیگر...
پاسخ + +1 0 --
آن دگر معلم 1396/07/13 - 11:45
بله کاملا درسته تعداد بسیار انگشت شماری از آنان بسیار به روز و کاردان هستند این ها را باید حتما به اموزش و پرورش آورد اما نه همه انان. سال قبل یکی از این عزیزان را دیدم که کلاسش را در سطح بهترین های منطقه من اداره می کرد و خود من به شخصه ازش قدردانی کردم اما با یک گل و دو گل بهار نمی شه . ضمن این که فوق لیسانس هم داشتم که به درد دکه سیگارفروشی هم نمی خورد. همین الان دانشسرایی و تربیت معلمی داریم که خانواده ها تا می شنوند معلم فرزندشون شده ناله و زاری می کنند اما انگشت شمارند و مقصر هم ان ها نیستند مقصر گزینش است و البته بعضی اداره ها هم همین معلمان به درد نخور را مدیر مدرسه می کنند و تفسیرشان هم این است که این ها نمی توانند تدریس کنند. من تمام این موارد را به خدا قسم از نزدیک دیدم و می بینم حتی همین چند روز پیش و هیچ گاه قصد توهین و غرضی هم ندارم.
پاسخ + +1 0 --
.... 1396/07/13 - 12:59
با سلام به همکار گرامی
شکی نیست که عزل و نصب ها سیاسی، رابطه ای و یا از روی ناچاري می باشد...
در مجموع برای آخر و عاقبت ا.پ با تصمیمات بی خردانه اش نگرانم... نگرانم که هر روز با تصمیمات عجیب و غریب که هیچ پشتوانه عقلی ندارد ما را به سخره می گیرند...
پاسخ + +1 0 --
سارا 1396/07/13 - 14:20
نحوه پذیرش در کنکور معمولا به شرح ذیل است
1،پزشکی ،دندانپزشکی ،داروسازی،حقوق ،مهندسی البته نه هر مهندسی که معمولا گروه اخر بعد فارغ التحصیلی اگر بتوانند از دانشگاههای دیگر کشورها پذیرش می گیرند و می روند
2 دبیری ،شاید بخاطر اطمینان از ابنکه بعدها شغلی خواهید داشت
3 سایر رشته های دولتی که کاربردی هستند و متقاضی بیشتری دارند و لزومی ندارد حتما شغل دولتی داشته باشید و خودتان بعنوان یک کارآفرین می توانید کسب و کاری را شروع کنید ،البته با مشکلات و کارشکنی های فراوان و کلی کاغذ بازی و عدم حمایت
4 رشته های دولتی که شامل علوم محض بوده فقط یک رشته را می خوانید و کاربردی در کشور ما ندارد یعنی نمی توانید شغلی خارج از سیستم دولتی و کارمندی برایشان پیدا کنید
5دانشگاههای علمی کاربردی و..... هر رشته ای فرقی نمی کند
پاسخ + +1 0 --
سارا 1396/07/13 - 14:34
اگر صحبت از وجدان کاری می فرمایید نمی دانم چطور وجدان کاری همکاران رسمی را سنجیدین و گاهی نسبت به سایر گروهها کم اوردند چون معمولا مسائلی قابل سنجش اند که کمی باشند وگرنه قضاوت ما سلیقه ای و شخصی است ،
مطمئنا در بین همکاران حق التدریس نیروهای مستعد و توانمند وجود دارد ولی ورود فله ای و بدون گزینش دقیق اشتباه محض است اگر اموزش و پرورش نیرو کم دارد من و سایر همکاران دبیرستانی رسمی چرا مازادیم
پاسخ + +1 0 --
سارا 1396/07/13 - 15:38
واگر از توانمندی بالاتر این عزیزان نسبت به همکاران فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت معلم صحبت کنید باز اشتباه است چون حداقل در کنکور عملکرد بهتری نشان نداده اند
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1396/07/13 - 22:51
جناب حق التدریس سابق محترم باید عرض کنم نام خودتان را اشتباه نوشته اید ونکته ی بعد اینکه مشک آن است که خود ببوی نه آنکه عطار بگوید قطعا ادعای شما مبنی بر توانمند بودنتان از نیرو هایی که مانند شما استخدام شدند را قبول دارم ولی برتری شما را برنیروهای تربیت معلم رد می کنم وادعای متکبرانه ای است
پاسخ + +5 -2 --
رهگذر 1396/07/13 - 08:09
به نازم به همت نمایندگان که خود کارشناس نیستند بدون توجه به نظر کارشناسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی این طرح با کلیات طرح موافقت کردند صرفا برای جمع آوری رای در دوره بعد
دستمریزاد به مجلسی که همت به نابودی آموزش و پرورش کشور بسته است
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/07/13 - 11:07
و دست مریزاد به جناب رئیس جمهور که با انتخاب وزیران ضعیف آپ را به استهزا گرفته و برای حرف معلمان تره هم خرد نمی کند .
پاسخ + +8 -5 --
امزگار 1396/07/13 - 10:23
اگر ی حساب سر انگشتی بکنیم بلافاصله متوجه میشویم در زمانی که پیش دبستانی دولتی بود ومربیان انهم از طریق دولت حقوق دریافت می کردند ورسمی بودند وهمه کلاس هاهم مربی داشت چطور یکدفعه اینهمه مربی پیش انهم در مراکز دولتی (چون در قانون تصویب مجلس کسانی حق التدریس شدند که در مراکز دولتی کار کرده اند) مشغول کار بودند ایا این امار سوال برانگیز نیست؟ در شهرستانهای کوچک که فقط دو پیش دبستانی دایر بوده وبعضی جاها یک پیش دبستانی(دولتی) چگونه علاوه بر مربی رسمی کلاسها به یکبار 20 نفر دیگر مربی پیش میشوند
وقتی تنها ملاک را امضا مدیر قرار دهند مشخص هست چه اشفته بازاری پیش می اید هرکسی معلم میشود بدون هیچ سابقه وسندی!!!
مجلسیان ظلم کردند وبر این ظلمشان پایدارند
کاش سیاه پوش حسین فاطمه (س)نبودند وذکر مصیبت وعزا نمی کردند نمیدانند خودشان یزید شمر زمانه اند که اینگونه سر میبرند وکشور را روز به روز به فنا ونابودی میکشند
پاسخ + +5 -6 --
شهاب 1396/07/13 - 11:52
معلمی یک تخصص است وباید افرادی به این شغل ورود کنند که تخصص آن ها در جایی تایید شودبا ورودبدون حساب هرفردی به این سازمان ضربات جبران ناپذیری به فرزندان این مملکت وارد شده وخواهد شد نمایندگان مجلس درتصمیم خودبرای جذب نیروهای حق التدریس تجدید نظر کنند بهترین نیروها کسانی هستند که ازطریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند فقط این نیروها باید استخدام شوندبه امید روزی که شغل معلمی آنقدر جذابیت داشته باشد که توانمند ترین افراد متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان باشند لطفا شان معلمی را با کارهای سیاسی بیش از این پایین نیاورید
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/13 - 19:46
جناب آقای شهاب ، روی سخن بنده ، جناب آقای پورسلیمان بودند.
پاسخ + +7 -6 --
معلم 1396/07/13 - 12:18
چقدر جوان با تحصیلات بالا در دانشگاه ها وجود دارند که متقاضی استخدام در آموزش وپرورش هستند اما آموزش وپرورش دنبال جذب دیپلمه های نهضتی است متاسفم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/13 - 14:06
و سن بالا. ما دو همکار داریم که از نهضت آمده اند و هر دو حدود ۶۰ سال سن دارند و سابقه کم . این ها نیامده بازنشست می شوند . واقعا وزیر آپ و جناب رئیس جمهور دلشان برای بچه های مردم نمی سوزد ؟ حتما نه . بچه های ژن خوب به تعبیر خودشان و به تعبیر ما آقازاده ها مدارس خاص می روند . عدالت یعنی این . در کشورهای غیر مسلمان محال است این جور معلم انتخاب شود. بعد ما با کلی ادعای مسلمانی این آپ را باید داشته باشیم . شرم باد بر مسئولین ما .
پاسخ + +3 -6 --
شهروند 1396/07/13 - 17:09
درود جالب بود جناب پورسلیمان.این نمایندگان هرچه که به پایان دوره مجلس خود می رسند این کارها رو که پو پو لیستی است انجام می دهند تا بر موج جمعیت زیاد معلمان سوار شوند .برای همین هم گزینه فانی دوم را با اکثریت بالا به وزارت رساندند تا فقط بله بگوید.هرچه به دور بعدی نزدیک می شویم برای رای این جماعت شخم بیشتری در آپ خواهند زد و بطحایی هم فقط بله خواهد گفت.حتی دور از ذهن نیست برای موج سواری از معلمان بطحایی را قربانی کنند.هم مجلس وهم دولت.
پاسخ + +1 -6 --
امین 1396/07/13 - 18:37
با سلام
آقای پورسلیمان عزیز من هم مثل شما با تصویب این طرح مخالفم و معتقدم« نماینده ای که صرفا به فکر رای آوری خود و آینده شغلی خویش باشد طبیعی است که وضعیت در این دستگاه بدون برنامه و مدیریت قوی و منسجم دائما رو به افول و تنزل خواهد بود» ولی در کل در مورد این طرح تصویبی باید بگویم هنوز کلیات طرح شده و تا به بررسی کمیسیونی و جزئیات برسه شاید بیش از دوسال (یعنی پاییز 1398 که زمان رای گیری برای نمایندگان است ) طول بکشه. موفق باشید.
پاسخ + +7 -3 --
حسین 1396/07/13 - 18:58
با سلام. خدمت همکارانی که مظلوم نمایی میکنن و بحث وجدان کاری میزنن و چنان وچنان عرض شود بحث بحث تخصص هست باید معلمی رو یاد گرفت آیا تا حالا دیدید جایی اعلام کنن چند تا مدرک دکترای غیر پزشکی رو میخوایم برا کار پزشکی و طبابت در بیمارستان یا درمانگاه؟؟؟؟ باید معلمی که بسیار ساس هست حساب کتاب داشته باشد... دیروز دانش آموزان خیلی گله میکردن از بعضی از این نمونه دبیران... میگفتن صداش بالا نمیاد و اصلا نمیتونه درس بده و....
پاسخ + +7 -3 --
مینوامامی 1396/07/13 - 20:29
با اجازه جناب آقای پورسلیمان،
خطاب به همکارانی که بنده را مورد خطاب قرارداده اند، عرض کنم که بنده مثل همه
عزیزان، آرزوی حضور معلمان و دبیران
باهوش و باتحصیلات بالای ارشدومتعهد درمدارس هستم، اما این در شرایط فعلی و با ابزارهای ناکارآمد فقط نگاه ایده آل است.
بدون برنامه ریزی و پیش بینی لازم شدنی نیست، بنده بوجود آورندگان ریل تعدد
آموزش دهندگان را محکوم می کنم و صادقانه می پرسم سرنوشت این جوانان
چیست؟ واقعیت های تلخ آ. پ را چگونه
کنترل و مهار نماییم که هم نظام آموزشی
آسیب نبیندو هم طیف گسترده جوانان ناکام؟ ظالمین چنین ظلمی چگونه آسوده اند؟
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/07/13 - 21:29
خانم امامی نباید کسب شغل معلمی را سهل الوصول کرد بلکه باید سازوکارهای قانونی محکمی برای آن تدوین شود وهیچ فرد یا سازمانی غیر از آموزش وپرورش اجازه ی دخالت دراستخدام معلم را نداشته باشد مسئله افراد نیستند مسئله امروز آ.پ است که باتصمیمات سیاسی تبدیل به ویرانه شده راهکاری غیراز این وجود نداردهمچنانکه در وزارت نفت ودیگر سازمان ها چنین کارهایی مرسوم نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/13 - 23:50
خانم امامی نباید اموزش و پرورش تقاص بی برنامه گی مسئولان را پس دهد خیل عظیم جوانان تحصیلکرده همگی باید در این سازمان ساماندهی شوند؟ !!!
چرا بعد از بیکاری اولین شغلی که به فکر همه می رسد معلمی است و تصور عموم این است که احراز سایر شغلها نیاز به تخصص دارد ولی معلمی نه
پاسخ + +2 0 --
علی w 1396/07/14 - 00:09
این مقاله باید به دست نمایندگان برسد
تاکید میکنم باید
وای از درسنت مملکتی که نادانان برای آن تصیمیم میگیرند. افسوس...
پاسخ + +6 0 --
مینو امامی 1396/07/14 - 09:40
چند پیشنهاد:
1 - به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود ،یکی از ابزارهای کوتاه مدت تشخیص سره از ناسره و غربالگری نیروها،بعمل آوردن آزمون تخصصی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای حق التدریسی برای جذب در دوره ی ابتدایی یا متوسطه بطور جداگانه است. بدین طریق بدون پیش نگری ، نیروهای توانمند شناسایی می شوند.

2- برای عدم هدر رفت پتانسیل و تجارب اندک این جوانان ، این نیروها به سایر سازمانها بر اساس تخصص رشته ای یا فقط تجربه کاری ، منتقل شوند و تا جایگزینی کامل آنان هیچ نوع جذب دیگری در تمامی سازمانها اعم از بهزیستی یا بیمه یا دارایی یا ثبت و احوال یا آب و برق و گاز و.....وجود نداشته باشد مگر جذب نیروهای متخصص سرآمد و حرفه ای.

3- تنها زمانی می توان به این مهم رسید که دیگر جذب نیرو برای نهضت سوادآموزی یا حق التدریس نداشته باشیم و گرنه همانند یک پروسه معیوب باز با همین دشواری برخورد خواهیم کرد.
ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/14 - 15:03
چرا باید متعهد باشد که مربی نهضت سواد آموزی را معلم کند ؟ این قانون باید لغو بسود چون ازاساس اشکال دارد. این که آینده شغلی مربیان نهضت چه می شود ، وظیفه مسئول نهضت است. من معلمانی را دیدم که از طریق نهضت وارد آپ شدند ، با مدرک دیپلم و سن نزدیک به شصت سال. کدام عقل سلیمی این را تایید می کند؟
پاسخ + +6 0 --
مینو امامی 1396/07/14 - 09:50
ادامه پیشنهاد :
4 - برای سد جذب چنین ریل نامعیوب اشتغالی در آموزش و پرورش باید دانشگاه فرهنگیان همانند رسالت تربیت معلم سابق ،هم بودجه اش افزایش فوق العاده یابد که فعلا از همه دانشگاهها کمترین میزان را شامل می شود و هم از اساتید سرآمد متخصص استفاده شود و هم قبل جذب دانشجو ، آنها را در یک روند بررسی عقلانی و منطقی شایستگی و صلاحیت معلمی ، انتخاب نماییم و بعد به تحصیل بپردازند.
دقت کنیم که بجز از دانشگاه سراسری و دانشگاه فرهنگیان
از کانال های دیگری معلم جذب نگردد.
پاسخ + +6 0 --
مینو امامی 1396/07/14 - 09:51
5- برهه ای از تاریخ بعد انقلاب به سه دلیل معلمی برای زنان زیبنده گردید:
الف ) چون زنان مادران نیز هستند و برای تربیت معقول فرزندان توسط مردان ترجیح داده شد.در ضمن محیط آموزش و پرورش بدون حضور مردان برای زنان از سوی آنان و جامعه مناسب تر تشخیص داده شد.
ب ) کسب در آمد توسط زنان برای کمک به اقتصاد خانواده ترجیحا ،با اشتغال در آموزش و پرورش گزیده شد.
ج) تعطیلات مدارس ، امتیاز قابل تأیید خانواده ها و خود زنان برای فرصت داشتن جهت پرداختن به امورات خانواده بود.
لذا تعداد شاغلین زن در آموزش و پرورش افزایش یافت.حتی شاید بدون تناسب با تعداد جمعیت دانش آموزان دختر.
و اما رعایت تناسب رشته با نیازهای مدارس و حتی دانشگاهها و جامعه یا تناسب جنس با تعداد دانش آموزان دختر و پسر ، وظیفه وزارت آموزش و پرورش است. که این مشکل اساسی و دیرینه ماست.
پاسخ + +6 0 --
مینو امامی 1396/07/14 - 09:58
جمع بندی:
برای داشتن نیروهای حرفه ای و شایسته ،وزارت آموزش و پرورش باید قوانین سخت و بنیادی جدیدی جهت جذب معلمین داشته باشد.
نهضت سوادآموزی از پوشش آموزش و پرورش خارج و جداگانه به فعالیت خود ادامه دهد. و آموزش و پرورش هیچ نوع پیوند سازمانی با آن نداشته باشد.
همچنان که قبلا ، دروس بدون معلم به معلمین موجود داده می شد ، هیچ نوع حق التدریس حق تدریس در هیچ مدرسه ای را نداشته باشد.
چندگانگی آموزشی از بین رفته و نیاز به جذب معلمین بازنشسته یا حق التدریس بدون تجربه ،بکار گرفته نشود.با تشکر
پاسخ + +6 0 --
مینو امامی 1396/07/14 - 10:34
جناب آقای شهاب، با توجه به این که نظام آموزشی وظیفه درونی کردن ارزشها و جامعه پذیری دانش آموزان را برای برعهده گرفتن سکان های کشوردر آینده را دارد ، لذا نظام سیاسی نمی تواند به آموزش و پرورش چنین اجازه ای دهد البته در کشور ما. هدف هدایت و کنترل نحوه تعلیم و تربیت کشور است. خیلی از کتب ما بعد تألیف برای نظرسنجی به مراجع روحانی برای ابراز نظر تقدیم می گردد. دبیران تاریخ ماجرای حذف یا اضافه کتاب تاریخ ایران را در دهه 80 به خاطر دارند.طرح ماجرای مصدق و کاشانی دچار مشکل شده بود. آموزش و پرورش چون با اذهان و افکار هم معلمین و هم دانش آموزان سرو کار دارد ، لذا اختیار آن بر عهده نظام سیاسی است تا اهداف آن تعقیب شود.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/07/15 - 14:22
خانم امامی بنده هم بانکاتی که مطرح کردید موافقم وهمین نکات را خلاصه تر مطرح کردم وبااین اوصاف دفاع از جذب نیروهای حق التدریس بامصوبه ی مجلس بی معنی است ورود این افراد به آ.پ ارزشها را درونی نخواهد کرد بلکه نیروهایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آ.پ می شوند صلاحیت بالایی برای درونی کردن ارزشها در دانش آموزان دارند
پاسخ + +7 0 --
مینو امامی 1396/07/14 - 11:29
جناب آقای پورسلیمان از این که نوشته هایتان باعث بحث آزاد همکاران می گردد از شما سپاسگزارم.

از این که به ما معلمین فرصت تحمل آرای دیگران را می دهید ازشما سپاسگزارم.

از این که همه آرا را بدون حب و بغض در تمامی نوشته ها خصوصا ، مطالب خودتان قید می نمایید از شما سپاسگزارم .

به امید روشنگری تمامی آحاد جامعه .

در ضمن اشاره داشته باشم که معلم تنها عنصر تشکیل دهنده آموزش و پرورش نیست ، لذا سیستم آموزش دهی ما هماهنگ با محتوی کتب نیز باید دگرگون شود.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/14 - 14:08
خانم امامی

سلام

از محبت شما سپاسگزارم .

بنده به وظایف حرفه ای خود عمل می کنم .

درست است ؛معلم فقط یک ضلع از اضلاع آموزش و پرورش است .

باید در تفسیر و تحلیل مسائل جامع نگری داشت .


پایدار باشید .
پاسخ + +10 -1 --
شهروند 1396/07/14 - 13:10
جناب معلم شهاب.شما فکر میکنم در یک جایی کار می کنید که روح روزنامه کیهان در آنجا می چرخد که سند عقلانی بیست سی یونسکو رو مورد حمله قرارداد.عرصه کلاس درس و آپ یک عرصه تخصصی است که با عرصه روضه خوانی تفاوت دارد نظرات واپسگرایانه خودرو هم به فرهنگ ایرانی نسبت نده از قدیم زن و مرد ایرانی در کنار هم وبا تعامل باهم در کنار هم بزرگ شدند وفرهنگ ایران را پایه ریزی کردند اگر سرت رو زیر برف کردی ویا اطلاع نداری در گیلان ویا در میان عشایر بختیاری قشقایی زن و مرد پا به پای هم کار می کنند فرهنگ سازی کردند .نظرات وتعصبات قبیله ای یک طرف و پژوهشهای علمی جامعه شناسی روانشناسی یک طرف این مسایل است.وحشت و ترس اضطراب واحساس گناه روبه رو شدن با جنس مخالف از ناحیه یک یا تعدادی دلیلی بر این نمی شود که از آن نتیجه دلخواه را گرفت .مشکل این است که فکر می کنید همه چیز در مدار تعصب می چرخد وآن درست است بدون در نظر گرفتن دانش و هرگاه کم میارید طرف رو به غربگرا بودن متهم می کنید که در بازار ریا چاپلوسی خیلی ها نانش را خوردندونتیجه اش بیسوادی فقر بی اخلاقی حاکم بر جامعه است.مرسی
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/07/14 - 19:28
شهروند محترم شما از واژه های نامناسبی استفاده می کنی مثل سرت رازیر برف کردی بنده فرهنگ غربی را نفی نکردم از واژه ی تعصب نیز استفاده ننمودم حرف من این است که دیدگاه های شما درجامعه ی امروز ایران چقدر قابلیت اجرا دارد ونباید فقط جانب یک جنس را گرفت واجازه داد درهروضعیتی بدون توجه به عرف جامعه همه ی صحنه هارا به دست بگیرد وجنس دیگر از همه چیز محروم گردد حرف شما درست که باید هر جنسی با قرار گرفتن درکنار جنس مخالف وبا رعایت مسائل مربوطه روش تعامل با اورا یادبگیرد ولی چرا امروز در آ.پ ما اجازه ی تدریس در مدارس دخترانه را به معلم مرد نمی دهند ولی یک خانم به راحتی می توانددر مدارس پسرانه تدریس کندبه نظر شما این مساله ایجادمشکل نمی کند
پاسخ + 0 0 --
شهروند 1396/07/15 - 19:11
درود جناب شهاب.قصد من توهین نبود ولی قبول دارم واژگان تند بود ولی قصد بدی نداشتم .در برخی زمینه ها حرف من و شما مثل دوجویبار کنار هم است که سرانجام به هم می رسند.جدای این موضوع فقط این را بگوئیم با این اصلاحات در مو زد زنان کشور عربستان بعد از ناکامی از سفر به اروپا وامریکا به خاطر جیب خالی ملت از مدتی دیگر آرزو می کنیم به عربستان سفر کنیم.مرسی
پاسخ + +7 -1 --
اطهر 1396/07/14 - 20:54
مربی پیش دبستانی مربیان غیر دولتی هستند که چند برابر رسمی ها زحمت می کشند واز کمترین حقوق ومزایایی برخوردارند
انهایی که از فیلتر های مختلف گذشته اند ودر واقع کارگران سرمایه دارانی شده اند که درطول سال سود هنگفتی به جیب می زند ومربیان بدون هیچ امنیت شغلی وحق وحقوقی کار می کند تا پیش دبستانی جنابان بدرخشد
ایا در عقب مانده ترین کشورها هم اینگونه تجارتی در ا پ راه انداخته اند؟اینجا ا پ بنگاه کاریابی یا به تعبیری معاملاتیست
انوقت به اسم مربی دولتی که از اعتبارات دولت دستمزد دریافته کرده انچه تصویب شد ولی هرگز این بند اجرا نشد وانجور که خواستند و توانستند فله فله نیرو وارد ا پ کردندتا معلم شوند!!!
ایا معلم میشوند؟؟؟
پاسخ + +5 -3 --
رضا 1396/07/14 - 21:21
درود جناب پورسلیمان

اگر اعتقاد داشته باشیم که این معلمان صلاحیت استخدام را ندارند، این سوال پیش می آید که چرا معلمانی که صلاحیت استخدام ندارند، هم اکنون در کلاس درس هستند و مشغول تدریس!!!؟؟؟

مگر صلاحیت در نوع استخدام معلمان است، یا صلاحیت حرفه ای و علمی مد نظر است؟؟؟

چطور این معلمان به صورت حق التدریس و با حقوق 700هزار تومانی صلاحیت حضور در کلاس را دارند، اما وقتی صحبت استخدام می شود دیگر صلاحیت ندارند؟!

مدرک این معلمان حداقل لیسانس در رشته های مرتبط و سالهاست که به صورت حق التدریس در کلاسها حاضر بوده اند و دوره های متعدد و متنوع ضمن خدمت را هم گذرانده اند،
لذا با دید بازتری به این موضوع بپردازیم و بررسی نماییم
اگر قرار باشد در نبود یا کمبود خروجی های دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش استخدامی داشته باشد، هیچ نیروی بهتر و واجد شرایط تر از نیروهای حق التدریس نیست.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/14 - 21:31
سلام

آقای رضا

فکر می کنم شما پیام مطلب را به طور مناسب نگرفته اید .

برای جذب و گزینش نیرو باید مسیر مشخصی باشد که دخالت های شخصی و سیاسی به حداقل برسد و یا صفر شود .

من کاری با تخصص این دوستان ندارم .

حتی به کارگیری نیروی 700 هزار تومانی هم نادرست است اما کسی که این شرایط را می پذیرد نباید برای خودش حقی قائل شود و بخواهند با تجمعات و.... نمایندگان را تحت فشار قرار دهند .


من حتی در مورد کارکرد دانشگاه فرهنگیان هم نظر دارم و قبلا در مورد آن صحبت کرده ام .


از نظر من ، بهترین مسیر برای احراز صلاحیت های معلمی سازمان نظام معلمی است .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/07/15 - 14:02
بافرموده ی آقای پورسلیمان موافقم
پاسخ + 0 0 --
هم وطن 1396/07/15 - 20:51
آقا رضا شما یقین دارید حداقل مدرکشان لیسانس هست ودر رشته خود تدریس می کنند؟ زمانی که خواستند این جور مسخره وکذایی نیرو وارد ا پ کنند قید شده بود در مصوبه که به منزله استخدام نیست پس آنها که تجمع می کنند با این دید وارد ا پ شدند البته این را نباید فراموش کرد که وقتی اینجور احمقانه وبدون هیچ اصول وپایه ایی نیرو گرفتند (نیروهایی که حتی یک روز هم مربی پیش نبودند)و نضهتیهایی که به اسم باسواد کردن مردم بیچاره مدرک جور می کنند ونامشان را به لیست باسوادن اضافه می کنند آنها یقین داشتند که میتوانند بر پشت ا پ سوار شوند وحق به جانب بتازند
اقا رضا حتی پیرزنها ی محله هم میدانند که چه جور وچه کسانی وارد اپ میشوند دراین دوسه سال گل کاشتن این مجلسیان سنگ تمام گذاشتند
تعلیم وتربیتی داریم پر از گل وبلبل!!! ولی کسی رمقی برای دیدن وشنیدن ولذت بردن ندارد
پاسخ + +5 -2 --
رامین 1396/07/16 - 14:35
سلام من صحبت های ایشان و آقای شهسوار زاده را در این خصوص خواندم. کسانی که نگران آینده وضعیت آموزش و پرورش در کشور هستند و چشم امید به دانشگاه فرهنگیان دوخته اند لطفا سری به این دانشگاه بزنند. دغدغه اصلی در این دانشگاه زنده ماندن دانشجو معلمان است. وضعیت رفاهی آنها از قبیل خوابگاه و غذا اسف بار است به شکلی که جوانان با ورود به آن به شدت سرخورده می شوند. دوستان واقع بین باشید. اینکه نگران کاهش حق التدریس خود هستید منطقی است ولی نگرانی شما بابت ساختار آموزش و پرورش بیمورد است. این افراد در حال حاضر و با توجه به کمبود نیروی موجود چه بخواهید و چه نخواهید معلم هستند ولی با درآمدی که هزینه رفت و آمد آنها هم نمی شود. اگر آموزش و پرورش آنها را قبول ندارد چرا از آنها استفاده می کند؟ بسیاری از آنها مدارک دانشگاهی به مراتب بهتری از بسیاری از معلمان فعلی دارند. سابقه بیش از 10 سال آموزش در نقاط روستایی و محروم دارند. نگرانی اصلی کوچک شدن سفره شماست نه ساختار آموزش و پرورش.
پاسخ + 0 0 --
حسن موسوی 1396/07/18 - 19:26
با سلام، بنده با 29 سال سابقه ی تدریس به این نتیجه رسیدم که معلمانی که در تربیت معلم ها و دانشسراها و ... چندین سال روش تدریس خوانده و کاروزی رفته اند نسبت به حق التدریس ها و ... که هیچ آموزشی ندیده و با آزمایش و خطا در روستاها و مناطق محروم و آوارشدن بر سر فرزندان محروم جامعه به صورت دیمی مطالبی برای تدریس آموخته اند معلمان حرفه ای تربیت معلم دیده بسیار مفید تر و کارآمدتر از حق التدریسی ها و شرکتی ها هستند و بزرگترین خیانت را زمانی انجام دادند که دانشگاه های تربیت معلم و دانشسراها را کنار گذاشتند فقط به خاطر بار مالی.ارزش معلم در جامعه هم زمانی به تاراج رفت که هر کس لیسانس گرفته از دانشگاه آزاد هر کوره دهی که بیکار مانده و از هر کجا مانده و رانده است می آید که معلم شود در حالی که معلمی تخصّص می خواهد و عشق و شور و البته سواد حرفه ای و روش تدریس خوانی که با پاس 170 ساعت روش تدریس به این مهم نمی توان دست یافت.
پاسخ + +1 0 --
مهدی محمدی 1396/07/19 - 18:19
چرا ما دنیا را از بین انگشتان خود میبینیم سر دبیر محترم متاسفانه من عضوی از بدنه ناکارامد آموزش هستم اما آیا دولت در مقابل تمام نسل ها نباید خود را مسئول بداند چرا نسلی را فدا کردید و کماکان دم از عدالت میزنید شما نه مثل اینان چهار نفری روی یک میز و نیمکت درس خوانده ای ونه پشت کنکور مانده ای و نه دربه در دنبال یک لقمه نان بوده ای به نظر من نه تنها آموزش پرورش بلکه تمام دنیا بدهکار این نسل است لطفا خود را در شرایط اینان تصور کنید
پاسخ + 0 0 --
رهگذر 1396/08/14 - 20:37
آقای پورسلیمان اگر الان در مورد استخدام حق التدریسی ها، پیش دبستانی ها و نهضتی ها و اقدام منفعت طلبانه نمایندگان همه دوستان از جمله جنابعالی و آقای شهسوارزاده و دیگر دوستان با نقدها و هشدارها به وظیفه خود عمل و دین خود را به این مجموعه ادا می کنید اما با نگاهی به وضعیت اسفناک صدور مجوز برای مراکز پیش دبستانی در شهرستان ها و روستاها طولی نخواهد کشید دوباره در بر همین پاشنه بچرخد و درآینده باز طرحی و تبصره ای این مجموعه نحیف آموزش و پرورش را از پا خواهد انداخت این روزها در هر روستای کوچکی با وجود چند نوآموز پیش دبستانی مجوز تاسیس صادر می شود چرا که هر پدری با دیدن دختر و عروس بیکار خود در صد تاسیس مرکز پیش دبستانی بر می آید و نوسازی مدارس نیز با دریافت مبلغی برای بازدید بدون سخت گیری مجوز لازم را صادر می کند.
ادامه دارد
پاسخ + 0 0 --
رهگذر 1396/08/14 - 20:38
حال مربیان تعلیم ندیده با مدارک غیر مرتبط در این مراکزپیش دبستانی خانوادگی چه تدریس می کنند یک طرف سکه طرف دیگر بعد از چندصباحی این مربیان به توسل به این بهانه که سابقه خدمت در مراکز پیش دبستانی را دارند سودای استخدام در سر می پروراند و نمایندگانی برای کسب آراء دوباره یافت خواهند شد که تبصره اضافه و طرح آماده کنند. جهت روشنگری می طلبد شورای محترم ویسندگان و همکاران سایت صدای معلم در ارتباط با این موضوع هم قلمی بزنند.
توفیق الهی همرهتان

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور