صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« آیا استقلال در چارت اداری و مالی می تواند به استقلال در فرهنگ سازمانی بینجامد ؟ »

استقلال " پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش " به حرف نیست ! آن در عمل باید به اثبات برسد !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

گزارش صدای معلم از استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

در چند روز گذشته ، پرتال وزارت آموزش و پرورش نامه ی جمعی از اعضای هیئت‌علمی و کارشناسان پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش خطاب به وزیر آموزش و پرورش را منتشر کرد .( این جا )

در این نامه چنین آمده است :

« دانایی و توانایی رمز و راز توسعه و پیشرفت در دنیای امروز به شمار می‌رود و اساس تحقق آن بر پایه تحقیقات علمی استوار است. هیچ کشوری بدون پژوهش پیشرفت نمی‌کند و تنها راه موفقیت در رقابت، دانشی جهانی و جلوگیری از وابستگی متکی به آن است. 

تدبیر حضرتعالی در خصوص استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش به‌عنوان بازوی علمی وزارت وزین آموزش‌ و پرورش حاکی از اهمیت به جایگاه پشتوانه‌های علمی و تحقیقات در تصمیم‌سازی بوده و حمایت و پشتیبانی جنابعالی از موجودیت پژوهشگاه موجب مباهات جامعه فرهنگی و علمی کشور است و این حسن تدبیر به‌عنوان سندی ماندگار است که همواره به نیکی از آن یاد خواهد شد.

پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش نیز می‌کوشد ضمن برداشتن گام‌های مؤثر در مسیر تحقق هدف پژوهش یعنی رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علمی و فناوری و حل مسائل کنونی و آینده کشور بسترساز پژوهش و تولید علم در مرزهای دانش جدید دنیا در حوزه تعلیم‌ و تربیت باشد. این که گروهی احساس مسئولیت کنند اما فضای غالب بی تفاوتی باشد ، می تواند نشان از حضور فرهنگ پژوهش در یک سازمان داشته باشد ؟

 بدین‌وسیله اعضای هیئت‌علمی و کارشناسان پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش مراتب قدردانی و سپاس خود را از جنابعالی بابت این تصمیم و تدبیر عالمانه تقدیم داشته و امید دارند که در ظل توجهات حضرت باری‌تعالی و تداوم حمایت از مقام عالی وزارت بیش‌ از پیش منشأ اثرات پایدار برای پیشرفت آموزش‌ و پرورش کشور عزیزمان باشند .

توفیق روزافزون آن مقام محترم را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم . »

گزارش صدای معلم از استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

نخستین نکته این است که محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش فاقد مدرک دکتری است . آیا کسانی که خود را سرآمد پژوهش در آموزش و پرورش تصور کرده اند یک جست و جوی ساده در این مورد نکرده اند ؟

محسن حاجی میرزایی دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. استقلال یک مجموعه علمی مانند پژوهشگاه امری قابل دفاع و ستایش است مشروط به آن که برنامه ای منسجم و نظام مند برای نگهداری آن وجود داشته و روحیه چاپلوسی ، محافظه کاری و فرهنگ تعارف جایگزین روح پژوهش نشود .

کسانی که حال و حوصله یک جست و جوی ساده اینترنتی را ندارند ، چگونه و با کدام پشتوانه می خواهند فرهنگ و زیر نظام های پژوهش را در آموزش و پرورش پیاده کنند ؟

بحث استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از دیرباز مطرح بوده است .

 فرهاد کریمی به عنوان «رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش» در تاریخ 3 تیر 1399 از سوی وزیر آموزش و پرورش حکم انتصاب گرفت اما پرسش این است که با این انتصاب مستقیم مشکل استقلال در پژوهشگاه حل می شود ؟

پرسش « صدای معلم » آن است که آیا استقلال در چارت اداری و مالی می تواند به استقلال در فرهنگ سازمانی بینجامد ؟

گزارش صدای معلم از استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

آیا رئیس پژوهشگاه که حکم انتصاب خود را از وزیر آموزش و پرورش دریافت کرده می تواند فردا نظری خلاف مافوق خود صادر کند ؟

آیا پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش می تواند در محتوای فکری هم استقلال علمی و عملی داشته باشد ؟

در جایی که رئیس آن که نمی تواند در یک نشست رسانه ای نظر صریح و شفاف خویش را در مورد " تعطیلی بیش از یک سال مدارس بر اثر کرونا " بیان کند و دائما حاشیه می رود؛ آیا می توان سخن از استقلال پژوهشگاه به میان آورد ؟ اکنون که دیگر پژوهشگاه زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیست ؛ آیا این پژوهشگاه جرات اعتراض و انتقاد نسبت به سیاست های این سازمان را دارد ؟

چهارشنبه 19 آذر 1399 نشست رسانه ای در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید . ( این جا )

« صدای معلم » در این نشست از رئیس پژوهشگاه پرسید :

« آقای کریمی!

شما اول صحبت هایتان به عملکرد کارگروه فوری مطالعات پژوهشگاه و آن را به عنوان یک کارنامه مثبت و یا نقطه روشن در کلیت این پژوهشگاه معرفی کردید اما در ادامه و در پاسخ به پرسش ها مواضعی را بیان کردید که بر خلاف توصیه های سیاستی آن کارگروه  به ویژه در حوزه " آموزش حضوری " بود .

به قول معروف : اگر در خانه کس است ، یک حرف بس است !

پرسش این است که کدام موضع درست ، منطقی و علمی است و این تفاوت و تضاد ناشی از چیست ؟ » کسانی که حال و حوصله یک جست و جوی ساده اینترنتی را ندارند ، چگونه و با کدام پشتوانه می خواهند فرهنگ و زیر نظام های پژوهش را در آموزش و پرورش پیاده کنند ؟

پرسش این است که چرا پژوهشگاه نباید در این موارد به صورت " رسمی " موضع داشته باشد ؟

آیا تاسیس کارگروه هایی مانند آن چه در بالا ذکر شد ، نشان از موازی کاری ، انفعال سازمانی و فقدان برنامه و شفافیت نیست ؟

این که گروهی احساس مسئولیت کنند اما فضای غالب بی تفاوتی باشد ، می تواند نشان از حضور فرهنگ پژوهش در یک سازمان داشته باشد ؟

در نمونه ای دیگر ؛ « صدای معلم » در چند گزارش به دخالت حوزه علمیه در امور آموزش و پرورش انتقاد کرد .

گزارش صدای معلم از استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

این رسانه پرسش های جدی و صریحی را در مورد ورود غیرعلمی و خارج از برنامه به محتوای کتاب های درسی مطرح کرد .

جمعی از کنش گران حوزه آموزش و فعالان حوزه عمومی در این عرصه با انتشار نامه ای خطاب به مسئولان نسبت به دخالت های حوزه علمیه در نهاد تعلیم و تربیت عمومی و خدشه دار شدن استقلال حرفه ای مدرسه واکنش نشان دادند . ( این جا )

حال باید پرسید که پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در کجای این مساله قرار دارد ؟

اکنون که دیگر پژوهشگاه زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیست ؛ آیا این پژوهشگاه جرات اعتراض و انتقاد نسبت به سیاست های این سازمان را دارد ؟

پرسش این است که آیا پژوهشگاه با توجه به پیشینه بیش از دو دهه ای خود می تواند در تاسیس فرهنگ پرسشگری ، تفکر انتقادی و مطالبه گری در آموزش و پرورش محافظه کار نقشی ایفا نماید ؟

استقلال یک مجموعه علمی مانند پژوهشگاه امری قابل دفاع و ستایش است مشروط به آن که برنامه ای منسجم و نظام مند برای نگهداری آن وجود داشته و روحیه چاپلوسی ، محافظه کاری و فرهنگ تعارف جایگزین روح پژوهش نشود .

پایان گزارش/


گزارش صدای معلم از استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

شنبه, 04 ارديبهشت 1400 15:41 خوانده شده: 810 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 -2 --
افق 1400/02/05 - 15:43
برای دریافت حق قانونی این چنین
تواضع کاری، باعث می گردد که جناب
وزیر تصور کنند که بر عرش الهی اجلاس نموده اند و تحصیل کرده های
فراتر از ایشان در حال عبودیت هستند.
چنین عجز و ناتوانی از هیئت علمی
جای شگفتی است.
استقلال پژوهشگاه یا خود آموزش و پرورش، حق چندین قرنی است نه نوظهور.
به قول صدای معلم، همان ابتدای دکتر دکتر گفتن انسانهای سطحی اندیش،
با یک جستجو بیان کردم که دکتر نیستند. تحجر و استثمار آموزش و پرورش از ماست که برماست.
پاسخ + +3 -3 --
احمد 1400/02/05 - 16:17
استقلال اداری را مطمین نیستم!
ولی استقلال مالی از نان شب هم واجب تر است!
پاسخ + 0 0 --
همکار 1400/02/06 - 12:39
اتفاقا تنها جائی که باید حساسیت به خرج داد بحث استقلال مالی است تجربه دوره استقلال کوتاه این پژهشگاه نشان داده است که قراردادهای پژوهشی علاوه بر ناظر علمی حتما حتما نیاز به ناظر مالی بیرونی دارد . بی انضباطی مالی در این مرکز مسبوق به سابقه است .
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1400/02/05 - 23:03
تا کور شود هر آن( سازمان پژوهشی)که نتواند دید
پاسخ + +5 -2 --
احمد 1400/02/06 - 12:42
قدیمی ها چقدر زیبا گفته اند :
آفتابه ولگن هفت دست شام وناهار(خروجی)هیچی!!!!
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1400/02/06 - 12:44
این لوح تقدیر چاپلوسانه ترین لوح تقدیر نظام تعلیم وتربیت کشور است .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/06 - 13:14
این مدل کارها معمولا توسط مجموعه مدیریت و روابط عمومی پژوهشگاه انجام می شود یقیناً تعدادی از اعضای پژوهشگاه از چنین اقداماتی نه خبر دارند و نه این کارها را تائید می کنند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1400/02/06 - 17:20
اين اتفاق بايد مي افتاد حالا با تقدير يا بي تقدير از وزير مهم اين است كه پژوهشگاه مستقل شود بعد اگر در انجام وظايف مطابق با اهداف تعيين شده و با استقلال راي منبعث از پژوهش گام برنداشت مورد سؤال قرار گيرد...
پاسخ + +4 -2 --
کارشناس 1400/02/06 - 20:44
انحلال انحلال انحلال
جناب آقای وزیر محترم
تنها راه حل تلاش 7ساله و شبانه روزی مدیران این پژوهشگاه ناکارآمد برای مستقل شدن انحلال قطعی است .
در این پژوهشگاه مطابق آمار موجود تعدادی عضو هیئت علمی پیرو خسته که غالبا نزدیک به چهل سال سابفه کار دارند و از ورود نیروی جوان به این حلقه کهنه مقاومت و خودداری می کنند.
این افراد محترم حتی حال رفتن تا نزدیکترین مدرسه به پژوهشگاه را هم ندارند .
وزارت آموزش وپرورش نیاز به یک مدیریت هماهنگی امور پژوهشی دارد که بدون اقدام به هرگونه استخدام با کمترین مسائل حاشیه ای و اداری از ظرفیت دانشجویان دوره دکتری وکارشناسی ارشد معتبر ترین دانشگاههای کشور برای حل مسائل متعدد نظام آموزشی کشور استفاده نماید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/07 - 10:01
چهل سال ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/07 - 13:50
بله چهل سال درست است چند نفری هم ظاهراً از چهل سال عبور کرده اند اما همچنان می تازند و تازه دنبال استقلال مالی پژ وهشگاه هستند .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/07 - 14:59
موافقم با انحلالش. بود و نبودش یکی است! مگر کدوم نتایج پژوهش هایشان کاربست داشته است.
رسانه و پژهشگاه اگر مستقل نباشه لای جرز می خورده. نگاهی به حبرگزاری های تسنیم و فارس و میزان و و حتی صدا و سیما ... کی اینها یه خبر درست به مردم داده اند ...
نه درست شدنی نیست فقط و فقط واسه نونه!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 15:34
شكر خدا بيسوادي شما در نوع نگارش و ادبيات تحكم آميز و بدون پشتوانه روشن و بي تقوايي شما در تهمت هاي متعددتان براي خوانندگان بر ملا شد ...
پاسخ + +1 0 --
Alireza 1400/02/07 - 12:18
در دیدار وزیر آ-و-پ با معلمان و مربیان استان آذربایجان غربی در ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ خانم معلمی متن زیر را در پایان فرماییشات گهربارشان برای وزیر قرائت فرمودند:

«امید آن که ترازوی طبعتان را مکدر ننموده و خاطر منور را مغشوش نکرده باشیم که ابر بخشش دانشتان بر این شوره زار باریده و از دریای دانایی شما دانه های الماس سخن روییده. ما ظهور عطر را ز غنچه تا به گل شدن انتظار می کشیم خاک تشنه است و ما از این کویر خندقی به سوی جویبار می کشیم. ایزد منان همگان را در راستای استیلای ملت و استبفای میهن مستدام دارد
مثل اینکه دوره قاجار است و ناصرالدین شاه بر تخت و رعیت داره ...منو بیشتر یاد فیلم های قاجاری می اندازه که چاکران فتحعلی شاه در مقابل شاه قدر قدرت اظهار سرسپردگی می کنند...

مدیر کل استان خانم منافی برای وزیر هم خواند:
گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم
چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی


البته در طول این دیدار همه از عنوان «دکتر» برای وزیر استفاده کردند ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/07 - 15:01
تو گوگل سرچ کردم. مثل اینکه از تراوشات ذهنی خود خانم معلم است. کلی وقت گذاشته و احتمالا چند روز از کلاس حیم شده تا این خزعبلات را تحویل وزیری دهد تنتها یک فکر در سر دارد منویان بالایی ها را به نحو احست انجام دهد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/07 - 15:03
فرموده: ...از دریای دانایی شما دانه های الماس سخن روییده...
پاسخ + 0 -4 --
ناشناس 1400/02/07 - 18:21
تصویر آخوندها در سر کلاس بسیار مشمئزکننده است!
پاسخ + +5 -1 --
A 1400/02/08 - 10:49
استقلال پژوهشگاه چیزی در حد شوخی است. مگه خود وزارت یا وزیرش چقدر استقلال دارند که حال اومده اند سر وقت پژوهشگاه؟ دست پیش می گیرند که .... موضوع خیلی خوبیه برای مانور دادن اما در عمل هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. یه مثال: اگه مثلا پژوهشگاه یک کنفرانس بزاره برای مطالعات قرآنی ایا اجازه میدن کسی درباره نظرات مخالف مثلا نظرات سروش مطرح بشه؟ ابدا
فقط و فقط اگر دست نمایندگان مجلس را از گلوی آموزش و پرورش بردارید کار کرده اید کارستان استقلال پژوهشگاه پبشکش. اصلا اگه پژوهشگاه یه تحقیق جامع انجام بده و نتایجش این باشه که مربی پرورشی چیزی زائد در مدارس است آیا یک روز هم می تونه به حیات ادامه بده پژوهشگاه؟
ببینید کار از بیخ خرابه هنوز دارن آخوندها را میارن آموزش و پرورش و پژوهشگاه را پر خواهند کرد از ...
وزیر مثل قطار اسباب بازی مسیرش از قبل مشخص و اگه خارج بشه از ریل کله پا میشه...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/08 - 16:04
شما نگران کارهای کلان نباشید اینهاسالهای ساله که فقط دنبال استقلال مالی وریخت وپاش هستند .
پاسخ + 0 0 --
همکار 1400/02/11 - 13:49
بیشتر به آسایشگاه مطالعات شبیه است تا پژوهشگاه مطالعات !
در حال حاضر در سه ساختمان جداگانه مستقر هستند اگر در این ساختمانها بیماران کرونائی را قرنطینه و مراقبت کنند بهتر است تا این دوستان به صورت تمام وقت وبا تمام قوا استقلال مالی را پی گیری نمایند .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/11 - 16:21
البته آسایشگاه سالمندان مطالعات آموزش وپرورش زیبنده تر است !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 15:41
دوستان گرامي سازمان پژوهيچ هر كسي شما و مافياي شما را نشناسد معلمان كشور كه سال ها نام شما را روي كتاب هاي درسي و كمك درسي بهتر بگوييم كمك درسي و درسي ديده اند و ازاشتباهات مكرر شما در نگارش كتاب بارها و بارها به صغير و كبير اين مملكت نامه نوشته و شكايت كرده اند از همه بهتر مي شناسند از تلاش بيهوده دست برداريد پژوهشگاه براي جلوگيري از انحراف علمي شما در كتاب هاي درسي كه منجر به تعميق بيسوادي دانش آموزان شده بايد جلوگيري كند ...
پاسخ + +4 -3 --
ناشناس 1400/02/11 - 11:28
اگر این افراد که خود را هیئت علمی در پژوهشگاه می دانند می توانستند از دانشگاهی اعلام نیاز بگیرند یک دقیقه در این پژوهشگاه دوام نمی آوردند. هیچ دانشگاهی به این بیسوادان اعلام نیاز نمی دهد. از سوی دیگر چون در دانشگاه ها از افراد کار مفید می خواهند که این افراد کشش علمی در دانشگاه را ندارند. بنابراین بهترین مکان برای این افراد جایی مثل پژوهشگاه است که با رانت آویزان این و آن برای مقاله نویسی سایرین برای خود و یا ترجمه کتاب توسط سایر افراد و اجرای کارهای سخیف پژوهشی برای ارتقاء خود شوند. واقعا وجود پژوهشگاه ننگی است بر پیکر آموزش و پرورش.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/11 - 15:49
درود بر شما . فرمایش کاملا درستی است . بنده اعتقاد دارم حتی هیچ یک از مدارس دولتی تهران هم به این عزیزان به اصلاح پژوهشگر اعلام نیاز نخواهد داد .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/11 - 17:32
بنده کاملا به بیسوادی این جماعت واقفم. متاسفانه این نامه نگاری ها شگرد این جماعت است. برای اینکه بگویند نمی گذارند کار کنیم. این افراد به این شرایط آویزان بودن پژوهشگاه علاقه مندند و استقلال پژوهشگاه را نیز نمی پسندند. چون در شرایط آویزان بودن ضعف علمی خود را به سایرین ربط می دهند. بهترین کار وزیر انحلال پژوهشگاه است. متاسفانه بعضی از افراد دانشگاهی نیز چون از رانت این پژوهشگاه برای ارتقاء خود استفاده میکنند در دولت تاثیرگذاری می کنند و نمی گذارند که پژوهشگاه منحل شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/12 - 16:06
من امروز تمام نظرات درج شده را خواندم واقعا این پژوهشگاه در طول این سالها هیچ گره ای را از نظام آموزشی باز نکرده است و تنها خیر این مجموعه ارتقای اعضای هیئت علمی موجود است بسیاری از آنها با طرحهای پژ وهشی غیر کاربردی و غیر مرتبط با مسئله های موجو در نظام تعلیم وتربیت به مرتبه های دانشیاری و استاد تمامی رسیده اند و برخی از اینها در حد دارندگان مدرک کاردانی هم سواد ندارند و حتی توان اداره کردن یک کلاس درس را هم ندارند .
پاسخ + 0 0 --
محمد آزادی 1400/02/12 - 18:12
جناب ناشناس!! چرا خودت را معرفی نمیکنی؟؟
بهتر است بدانی اغلب اعضای هیات علمی پژوهشگاه ، از بهترین دانشگاه های کشور پذیرش داشتند ولی ماندن در پژوهشگاه را به رفتن به دانشگاه ها ترجیح دادند
لازم نیست برای شما بگویم که کار در مراکز پژوهشی از کار در دانشگاه ، به مراتب سخت تر است
همین که پژوهشگاه علیرغم همه حسادت هاو دشمنی های دیگران موفق به نگهداشتن و ارتقای هیات علمی خود شده ، دستاورد بسیار مهمی است
تا کور شود هر آن که نتواند دید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/12 - 22:58
دانشگاههای معتبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +3 -2 --
محمد امین 1400/02/12 - 17:00
دوستان عزیز
ماه رمضان است / مراقبت کنید افطار لازم نشوید
خواهش میکنم آب را همان جایی بریزید که سوخته است
اینکه یک عده پژوهشگر با نام و نشان تعلیم و تربیت کشور
از وزیر آموزش و پرورش ، به خاطر تلاش برای استقلال یک مجموعه فاخر پژوهشی تشکر کرده اند، چرا اینقدر برای عده ای ، گران تمام شده؟؟ مگر شما سازمان پژوهشی ها ، ۱۰ سال آزگار پژوهشگاه را به اسارت نگرفتید و چه دسته گلی در این ۱۰ سال به سر پژوهش کشور زدید؟؟ همه مراکز پژوهشی آموزش و پرورش به یمن مدیریت درخشان شما تعطیل شد!! مگر به سبب بیعرضگی مسوولین وقت، خاک پژوهشگاه را به توبره نکشیدید و مگر همه مایملک پژوهشگاه را به تاراج نبردید؟؟اگر پژوهشگاه ضعیف شده متهم ردیف اول در این قضیه سازمان پژوهش و دولت دهم است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/13 - 04:10
از کوزه همان برون تراود که در اوست. این ادبیات حداقلی شما بیانگر میزان سواد شماست. و میزان سواد شما مشتی از نمونه خروار مجموعه(پژوهشگاه) شما. برایتان و برای آموزش و پرورش بسیار متاسفم.
پاسخ + +1 -4 --
محمد امین 1400/02/12 - 17:02
دولت دهم است که پژوهش را به مسلخ برد
پژوهشگاه با همین عده محدود و بودجه بسیار ناچیز، در حد صفر، کارهایی را به ثمر رسانده که سازمان پژوهش عریض و طویلتان با آن برج و بارویی که ساخته و قصر هایی که بر افراشته و درآمد های نجومی که از ۱۰۰ ملک استیجاری کسب می‌کند ، خواب آن عملکرد را هم نمی تواند ببیند.
در مصرف آب صرفه ‌جویی فرمایید!
پاسخ + 0 0 --
همکار 1400/02/12 - 22:52
تا آنجا که بنده اطلاع دارم به واسطه همین امتیاز های دریافت شده از طرحهای پژوهشی که نتیجه ای برای نظام تعلیم تربیت نداشته است همگی به درجات عالی رسیده اید و از همین بودجه ناچیز به قول شما نزدیک به صفر هرکدام در حدود چهار برابر یک معلم زحمت کش حقوق ومزایا دریافت می کنید ان شالله که خداوند بیشترش کند .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/12 - 22:57
اتفاقا دولت دهم بویژه وزیر محترم وقت که با تشخیص درست پژوهیچ گاه را منحل کرد بزرگترین خدمت را کرد اما چه فایده که برخی افراد با نفوذ جلوی این اقدام شایسته را گرفتند و کمامان حقوق ومزایای نحومی را دریافت می کنند وتازه دنبال استقلال و آزادی عمل در مسائل مالی هستند . یقیناً در دولت بعدی بساط این مرکز به اصطلاح علمی برای همیشه جمع خواهد شد .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 15:48
اگر نمي دانيد بدانيد آقاي علي احمدي وزير اسبق آموزش پرورش به درستي سازمان پژوهش را سازمان پژوهيچ ناميد و بايد نام آن دفتر تاليف و فروش كتاب هاي درسي براي كسب درآمد براي خريد نقل و نبات براي اعضاي سازمان پژوهيچ مي گذاشت
پاسخ + +1 -1 --
محمد امین 1400/02/12 - 17:06
ماه رمضان فرصت خوبیست که به درمان بیماری‌های روحیتان چون حسد بپردازید
در ضمن یادتان نرود که کیسه موسسات کنکوری را هم باید پر کنید
بهتر است به جای این خزعبلاتی که در مورد پژوهشگاه می بافید
به این فکر کنید که چیکار کنید تا درامد بیشتری از قبل فروش زودهنگام مطالب کتاب درسی و فروش آن به موسسات کنکوری کسب کنید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/13 - 04:18
محمد امین جان من شما را بخوبی می شناسم. شما دیگه چرا از اینگونه حرفها می زنید؟ آن افرادی که منظور شماست همان بی وجدان هایی بودند که حامی پژوهشگاه نیز بودند و از سازمان بیرون انداخته شدند. مغالطه نفرمایید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 16:25
اگر از سازمان بيرون انداخته شده اند شما چرا باقي مانده اي؟؟؟؟
پاسخ + +3 -3 --
محمد امین 1400/02/12 - 17:09
اگر با این مزخرفاتی که میگویید آرام میگیرید پس تا قیامت به حرف مفت زدن ادامه دهید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/13 - 09:26
ادب مرد به ز دولت اوست .
محمد امین جان شما فرد تحصیل کرده ای هستید
آرامتر باشید
فعلا از انحلال خبری نیست .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 15:04
البته شما و اعوان و انصارتان در سازمان پژوهش دست به هر خدعه‌ای برای تسلط بر پژوهشگاه مطالعات می‌زنید تا کسی بالای سر شما نباشد که مسیر اشتباهی را که بیش از 40 سال است در نگارش و تألیف کتاب‌های درسی دنبال کرده‌اید اصلاح کند و از نظر علمی و پژوهشی مسیر درست اعتلای دانش‌آموزان با همیاری معلمان را از طریق بسته‌های یادگیری به شما که چشم و گوشتان را بر دیدن مسیر درست كمال بسته‌اید گوشزد کند. همین بسته‌های یادگیری که دائماً از آن دم می‌زنید و یکی از آنها کتاب درسی است و اتفاقاً براثر همین بی‌توجهی به نتایج پژوهش‌ها و اعتمادبه‌نفس کاذب و خود همه‌چیزدانی؛ پراشتباه‌ترین و افتضاح‌ترین کتاب‌های درسی را در مقایسه با تمامی کشورهای دنیا بر اساس نتایج پژوهش‌های بین‌المللی به بار آورده‌اید و نتیجه‌اش شده «««فقیرترین دانش‌آموزان از نظر سواد خواندن در دنیا و افت 29 تا 33 نمره‌ای در دروس ریاضی و علوم دانش‌آموزان کشور و سقوط آزاد در میان کشورهای منطقه‌ای که قرار بود در 1400 رتبه نخست آن باشیم»»» ، بهتر نیست این‌همه ادعا و اتهام را تمام کنید و به توصیه‌های برآمده از پژوهش‌ها گوش کنید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 15:04
بهتر نیست این‌همه ادعا و اتهام را تمام کنید و به توصیه‌های برآمده از پژوهش‌ها گوش کنید به حال خودتان و بچه‌های خودتان و پدران و مادران و بچه‌های بی‌پناه این کشور که شما را متولی کتاب‌های درسی قرار داده‌اند و گمان برحقشان این است که شما بر اساس نتایج پژوهش‌ها محتوای کتاب‌ها را برای رشد روزافزون بچه‌هایشان تألیف می‌کنید رحم کنید ... راجع به منافع مادی شما در سازمان به‌اصطلاح پژوهش اگر نیاز باشد نيز ورود و روشنگری خواهم کرد ...
پاسخ + +2 -2 --
ناشناس 1400/02/13 - 15:43
اگر از حق نگذریم اعضای هیئت علمی و کارشناسان شاغل در پژوهشگاه مشغول به کار خودشان هستند ظاهراً رئیس پژوهشگاه و کادر اداری خیلی به دنبال استقلال ، توسعه ، ایجاد حاشیه و تنش هستند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/14 - 16:42
کاملا درست است بسیاری از همکاران پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش انسانهای فرهیخته قدیمی و قابل احترام هستند .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 15:11
بله اين يعني كادر اداري پژوهشگاه به وظيفه خود يعني تلاش براي استقلال واقعي پژوهشگاه درست عمل مي كنند تا پژوهشگران پر تلااش پژوهشگاه بدور از حاشيه به بررسي مسائل و مشكلات آموزش و پرورش و ارائه راه حل بپردازند
پاسخ + 0 0 --
الف 1400/02/14 - 18:33
متاسفانه این بحث های حاشیه ای و کم مایه هر چند وقت یکبار در رسانه ها مطرح می شود.
این حرفها دور از جایگاه پژوهشگاه است و به اعتبار نیروهای خدوم این مرکز علمی لطمه وارد می کند.
به نظر می رسد چند نفر از نیروی اداری وقت بسیار زیادی برای این موضوعات صرف می کنند و به آن دامن می زنند .لذا باید از ورود به این مباحث کم اهمیت پرهیز نمود .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/14 - 20:42
دقیقاً همینطور است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 15:15
البته كادر اداري و مديريتي پژوهشگاه كاملا مطابق با نظر اعضاي هيئت علمي پژوهشگاه كه در متن نامه تقدير از وزير به خاطر تلاش براي استقلال پژوهشگاه آن را امضا كرده اند انجام وظيفه مي كنند و اين درست مطابق با وظيفه آنهاست و تلاش بي وقفه آنان دست مريزاد دارد
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1400/02/17 - 18:44
حالا بلاخره مستقل شدند یانه ؟؟؟؟
پاسخ + +1 -3 --
علی ادامه 1400/02/22 - 12:21
باسلام و احترام حضور آقای پور سلیمان. یادآور می شوم پرسشگری هدفش روشنگری ست نه درجا زدن در تاریکی. پرسشگری قواعدی دارد که فقط با رعایت آنها روشنگری بدست می آید در غیر این صورت نشان دهنده ی جهل مرکب در پرسشگر است. برخی قواعد پرسشگری 1-رعایت احترام به نقد شونده، 2-داشتن توانایی مساله شناسی، 3-داشتن توانایی مهارت های تحلیلی، 4-داشتن شواهد کافی در خصوص موضوع یا مساله، 5-نقد منصفانه براساس شواهد کافی، 6-نقد بدون صدور حکم و... ازجمله ی این موارد است. اما در متون این گزارش مشاهده می شود پرسشگر بدون رعایت قواعد ذکر شده و صرفاً با پرسش های نامحترمانه و آلوده به ژست های چپ گرایانه، خود می پرسد، خود قضاوت می کند، خود نتیجه می گیرد و خود حکم صادار می کند. بدون اینکه ابتدا پرسشگری را از خود آغاز کند که آیا قضاوت ها، نتیجه گیری ها و احکامی که صادر می کنم براساس شواعد کافی هم استوار است؟
پاسخ + +2 -3 --
علی ادامه 1400/02/22 - 12:22
ادامه ...
کاملا مشهود است که گزارشگر محترم براساس یک سری مفروض های ذهنی از پیش تعیین شده که آنها را ثابت شده تلقی می کند پرسش های خام خود را مطرح کرده است. با مروری بر متن گزارش مشخص می شود که مفروض های ذهنی چون «آنها خود را سرآمد پژوهش می دادند»، «اعضای پژوهشگاه افراد بی تفاوت هستند»، «حال و حوصله ندارند»، «روحیه ی چاپلوسی، محافظه کاری و فرهنگ تعارف دارند» و ... ازجمله ی مواردی ست که در طراحی پرسش های خام نویسنده ی شبه پرسشگر اثر گذار بوده است. بدیهی ست هیچ فردی هیچ گاه از اثرگذاری مفروضه های ذهنی قبلی بر گفتار و کردار مستثنی نیست امّا بین یک فرد پرسشگر و یک فرد عامی این تفاوت است که فرد عامی از اثرگذاری مفروض ها یا آگاهی ندارد ویا اگر دارد هیچگاه به دنبال شواهد کافی توِأم با استدلال برای اثبات آنها نبوده است. حال باید دید شبه پرسشگر محترم این مقاله به کدام گروه تعلق دارد : سوال1-آیا شما برای تأیید مفروضه های ذهنی خود غیر از یک برگه ی تقدیرنامه که در آن سهواً اشتباهی رخ داده است شواهد کافی دیگری دارید؟ مسلماً یک تقدیرنامه نمی تواند نمونه ی معرفی برای شواهد کافی باشد
پاسخ + +1 -3 --
علی ادامه 1400/02/22 - 12:25
ادامه ...
امّا ملاحظه می شود، گزارشگر محترم صرفاً با شواهد ضعیف مفروضه های ذهنی خود را اثبات شده تلقی می کند و به خود حق می دهد براساس آنها پرسشگری کند. امّا به راحتی می توان با انجام یک تحقیق میدانی و اسنادی درخصوص آثار تولید شده ی پژوهشگاه و کار بست آنها در سطوح وزارتی و مدارس(مصوّبه های شورای عالی آموزش و پرورش، دستورالعمل های اجرای معاونت ها به مدارس درخصوص انجام فعالیّت ها، توصیه های کاربردی دربرنامه های درسی، توصیه های کاربردی برای تصویب دستورالعمل های اجرایی در عصر کرونا و...) کلیه ی مفروض های ذهنی گزارشگر محترم را با احتمال 99 درصد، رد کرد. سوال2-آیا با شواهد ناکافی می توان پرسش های خام، نقد خام، قضاوت نادردست و حکم ناروا برای یک موضوع یا افراد یک مجموعه طراحی و صادر کرد؟ پاسخ خیر است. یادآور می شود در یکی از نوشته ها یا پاسخ های خواندگان در صدای معلم جناب پورسلیمان محترم را به دلیل دفاع از حضور دانش آموزان در مدارس در دروان کرونا، دوستدار و از ذینفعان مدارس غیر انتفاعی قلمداد کرده بودند و به کیش خود عمکرد شما را زیر سوال برده بودند.
پاسخ + +1 -3 --
علی ادامه 1400/02/22 - 12:31
ادامه ...
آیا براساس شواهد ضعیف این افراد می توان آقای پور سلیمان را سودجو، منفعت طلب، محافظه کار و ... قلمداد کرد؟ پاسخ خیر است. پس شما چگونه براساس شواهد ضعیف به امضاءکنندگان تقدیرنامه و درنتیجه تمام اعضای پژوشگاه، برچسب ناروا می زنید؟ و شاید بعد از خواندن نکات مطرح شده در پاسخ به این نوشته کردار ناپسند خود را پرسشگری قلمداد می کنید؟ آری پرسشگری تابع قوانین خود است. اگر با قواعد آن آشنایید و بویژه شواهد کافی دارید نقد خود را با پرسشگری آغاز کنید ولی اگر نه، بدون نقد( که برشواهد کافی استوار است)، بدون قضاوت و صدور حکم صرفاً پرسش بدون جهت مطرح کنید تا پرمعانی شوید. البته پیشاپیش یادآور می شود پاسخ به پرسش های این گزارش آماده است اما چون با توهین و افترا شروع شده بود در اینجا فعلا در شأن صدای معلم نیست که پاسخ داده شود تا شاید اصلاحاتی در نگرش نویسنده ی این گزارش ایجاد شود با این وجود صدای معلم می تواند از طریق نامه نگاری رسمی به پژوهشگاه برای ارائه پاسخ اقدام کند که صد البته مانند همیشه پژوهشگاه از آن استقبال خواهد کرد
پاسخ + +1 -3 --
علی ادامه 1400/02/22 - 12:31
ادامه ...
با توجه به آنچه گذشت، با عرض پوزش جناب پور سلیمان عزیز شما پرسشگری نکردید بلکه ادای پرسشگری را در بدترین شکل آن نشان دادید و بانی واکنش های بی ادبانه و تهی از پاسخ های منطقی در خوانندگان شدید که با یک نگاه اجمالی به پاسخ ها می توان گفت شما فقط احساس کینه، حسادت و کردارهای غیر مؤدبانه را تحریک کردید نه روشنگری. برای اصلاح خودم، شما و برخی خوانندگان توصیه زیر را دارم:
از خدا جوییم توفیق ادب
بی ادب محروم ماند از لطف رب
بی ادب تنها نه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1400/02/22 - 14:33
دوست عزیز

آقای علی

ضمن تشکر از مطالب مشروح شما .


این همه صغری کبری چیدید اما به پرسش ها پاسخ ندادید !

پایدار باشید .
پاسخ + +1 -2 --
علی ادامه 1400/02/22 - 15:00
با سلام سپاس از شما که نگرش تان را تغییر دادید و اشتباهات خود را در نوشتن گزارش پذیرفتید دلیل عدم پاسخ به سوالات همانطور که ذکر شد لحن نامناسب درگزارش بود در نکته ها هم عرض شد با قبول اشتباه هات کافی است طی نامه رسمی پاسخ کامل به سوالات را ازپژوهشگاه درخواست کنید بنده نیز با توجه به تغییر موضع ناروای شما در خصوص مطالب منتشر شده در گزارش سعی خواهم کرد با اطلاعات خود به برخی از آن ها پاسخ دهم تا روند مباجث منطقی - عقلانی و دور از هیجان باشد سپاس مجدد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1400/02/22 - 15:57
دوست عزیز

آقای علی

" خود گوئی و خود خندی

عجب مرد هنرمندی "


کار رسانه پرسشگری و مطالبه گری است .

واقعه ای در یک محیط پژوهشی رخ داده و صدای معلم بر اساس فکت ها ، پرسش هایی را مطرح کرده است .

کدام اشتباه ؟

هنوز یک پژوهشگر نمی داند و نمی فهمد که کارش مجیز گویی مدیران نیست ؟


روح پژوهش پرسشگری و کشف حقیقت است نه ماله کشی و توجیه اشتباهات سازمان .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/22 - 23:57
وای!!!!!
چه حوصله ای !
چقدر حراف!
این علی آقا فکر کرده گرارش پژوهشی می نویسه
فکر نکنم کسی از این همه مطلب نوشته شده چیزی متوحه شده باشد.
پاسخ + +1 -3 --
علی ادامه۱ 1400/02/24 - 18:16
با سلام پور سلیمان عزیز توی این مدت پاسخ ها را نوشتم خواستم در سایت درج کنم که پیام شما را دیدم بازهم که توهین می کنید مثل اینکه پیام رانگرفتید شما ۱- دراین نوشته پرسشگری نکردید چون به هیچ وجه قواعد ی که ذکر شد را رعایت نکردید شما فقط عقده های درونی شخصی تا ن را که خصوصا در پاسخ تان مشهود است (ماله کشی) بالحن لمپنی بیان کردید به خاطر این توهین ها این قدر شهامت ندارید که عذرخواهی کنید بعد انتظار دارید پاسخ هم دریافت کنید برادر من در شعرمولانا هم عرض شد باادب باشید نه در شان بنده است که با لحن لمپنی به شما پاسخ دهم و نه درشان شماست که مودبانه پاسخ دهم ۲-درضمن ناشناس محترم شما سوادت را بالا ببر تا فهم حاصل بشود قرارنیست که بنده در سطح شما پایین بیام شما که تفاوت یک پاسخ با استدلال را از تحقیق تشخیص نمی دهید خاموش باشید تا حماقت تان کمتر آشکار می شود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/25 - 14:05
آقای علی ادامه واقعا از ادبیات شما برای بخش پژوهش کشور متاسفم .
چنین ادبیات وعصبانیتی از یک انسان تحصیلکرده بعید است .
پاسخ + 0 0 --
علی ادامه۱ 1400/02/25 - 20:29
با سلام کدام عصبانیت ناشناس محترم .عصبانیتی در کار نیست شما بهتره به لحن نظر خواهی تان نگاهی بیاندازید و قضاوت کنید ادبیات چه کسی سخیفه. استفاده از کلمات ناشایستی چون "حراف ""به جای اندیشیدن به پیام نوشته و دادن پاسخ منطقی دادن .در ادامه نداشتن توانایی تشخیص تفاوت یک گزارش پژوهشی از یک متن نوشته منطقی و قیاس به نفس که دیگران هم آن را نمی فهمند و مسخره کردن متن نوشته فقط به دلیل اینکه نتوانستید پیام آن را تحلیل و کشف کنید برادر عزیز من دراینجا فقط خواستم در نقش آ نقصی را که به آن آگاهی ندارید منعکس کنم توصیه هم کردم وقتی در باره چیزی که توانایی و اطلاعات کافی ندارید خاموش باشید تا جهل تان پنهان بماند این نصیحت بزرگان است به همه حتی بنده راهم شامل می شود .ما مثل اینکه با فرستادن این پیام آخر مصر هستید بدون آنکه به صورت منطقی به رد استدلال های بنده بپردازید بازهم هیجانات را در مخاطبان تحریک کنید و صرفا با کلمات بازی کنید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/27 - 09:06
ممنون از پاسخ شما
بنده قصد جسارت نداشتم
جنابعالی هم زیاد خودتان را اذیت نکنید
به لطف خداوند متعال در کادر مدیریت پژوهشگاه یک تیم قوی وپیگیر با محوریت آقای رئیس برای استقلال پژوهشگاه به صورت شیانه روزی مشغول فعالیت می باشند .
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1400/03/01 - 11:58
جدا شدن این پژوهشگاه از سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی کاملا غیر قانونی و نشدنی است .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/05 - 15:29
شما سخت نگير قانون مملكت بايد مدافع تعالي جامعه باشد و جدايي پژوهشگاه بخشي از اين تعالي است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/03/06 - 17:31
به نظر می رسد این پژوهشگاه در مسیر تعادلی امتحال خود را پس داده است و الحمدالله از این ظرفیت موجو اکثر پژوهشگران به تعالی سازمانی و مرتبه ای رسیده اند .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور