صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

پرسش از معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آن است که اگر اعتبار مورد نظر در بودجه پیش بینی شده است چرا پرداخت ها به صورت قطره چکانی است ؟

اظهار نظر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مورد آخرین وضعیت پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته 97

گروه بازنشستگان/

آخرین وضعیت پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته 97

امروز چهارشنبه سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت دریافت پاداش بازنشستگان گفته است :

" منتظر تخصیص بودجه هستیم اما می‌دانید که هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی هنوز پاداش سال ۹۷ را دریافت نکرده‌اند اما مانند سال گذشته ،دولت این وعده را داده است که اولین دستگاهی که پاداش را خواهد گرفت، آموزش و پرورش است. در سال گذشته هم به همین ترتیب عمل شد و امیدوارم که انشاءالله تا خردادماه، تخصیص ردیف‌ها انجام شود. ما این کار را شروع کرده‌ایم اما الان تاریخ دقیقی را برای این پرداخت نمی‌توانم تعیین کنم ولی با صحبت‌هایی که در سازمان برنامه انجام شده است، امیدوارم این پرداخت‌ها ظرف خرداد ماه انجام شود که برای آن میزانی معادل سه هزار و ۷۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده است.

دیروز و پس از تجمع تعدادی از فرهنگیان بازنشسته در برابر وزارت آموزش و پرورش ، علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به خبرگزاری مهر گفت :

" آموزش و پرورش یک ابر سیستم در درون دولت است و کل کارکنان آموزش و پرورش ۴۰ درصد کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند. هر جا مطالبه‌ای در این سازمان وجود داشته باشد یک عدد بزرگی است.

شکل تأمین اعتبار و پیگیری مطالبات در آموزش و پرورش فرق می‌کند. ما در کنار شما هستیم و نباید این گونه تلقی شود که در مقابل شما هستیم و بهتر است در چارچوب محدودیت‌هایی که داریم قضاوت نشویم.

الهیار ترکمن تأکید کرد: چند سالی است که برای تأمین اعتبار پاداش پایان خدمت بازنشستگان، ردیف مستقلی در بودجه پیش بینی کردیم. وقتی ردیف در قانون بودجه تصویب می‌شود مانند چک بانکی است و دولت مکلف می‌شود آن را پرداخت کند. ما از سال ۹۷ این پیش بینی را در ردیف بودجه انجام دادیم و سال گذشته پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ را به این صورت پرداخت کردیم و در ردیف بودجه سال ۹۸ نیز برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در سال ۹۷ این بودجه را پیش بینی کرده‌ایم.

در حالی که سابق بر این مجلس مصوب کرده بود که این پاداش از یک درصد سهم شرکت‌ها پرداخت شود. اصلی ترین دغدغه ما این بود که این عدد در بودجه دیده شود و بعد از کلی رایزنی به نتیجه رسید و امروز پاداش پایان خدمت در ردیف ۳۴ جدول شماره ۹ برنامه و بودجه پیش بینی شده است.

آخرین وضعیت پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته 97

اللهیار ترکمن این اظهارات را در حالی عنوان می کند که صدای معلم در گزارش خود که مبتنی بر اظهار نظر همین مسئولان است نوشت : ( این جا )

" سال 95  ردیف مستقلی برای پاداش بازنشستگان در بودجه دیده شده بود اما در سال 96  این ردیف را حذف و مبلغ  آن را در " صندوق توسعه ملی " پیش بینی کرده بود .

اللهیار تاکید کرده بود : " حذف مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه به دلیل اینکه از محل منابع عمومی بودجه و در حین اجرای آن قابل پیش بینی نیست، قطعاً این روند را در سال آتی با مشکل بیشتری مواجه می سازد. از سوی دیگر اضافه  شدن بازنشستگان سال ۱۳۹۷ نیاز به منابع بیشتری به وجود خواهد آورد که در صورت عدم تدبیر به موقع، مشکلاتی برای دولت و این وزارتخانه ایجاد خواهد کرد..."

معاون مالی وزارتخانه در پاسخ به انتقادات بازنشستگان مثل همیشه توپ را به زمین دیگران انداخته و چنین اظهار نظر می کند :

" الان شما چه تحصن بکنید و چه نه، این پاداش پیش بینی شده و باید دو فرآیند دیگر اداری را طی کند که یکی از آنها ابلاغ از طرف سازمان برنامه و بودجه و تأمین اعتبار از طرف خزانه داری است.

 ما در این مدت بارها به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردیم و آنها می‌گویند اطلاعات بازنشستگان به دست ما نرسیده است.

 ما به تفکیک استان، اسم بازنشستگان را اعلام کرده‌ایم. سازمان برنامه و بودجه از ما می‌خواهد حکم بازنشستگی ۴۱ هزار نفر را اسکن کنیم و برایشان بفرستیم که سر این موضوع اختلاف نظر داریم.

اللهیار ترکمن می گوید :

" من ۲۵ سال است که کارم در حوزه تأمین بودجه است. پیشنهادم این است که شما از میان خود ۵ نفر را به نمایندگی انتخاب کنید و طی هفته‌های آینده این ۵ نماینده هر گاه که ما به خزانه داری، سازمان برنامه و بودجه رفتیم، همراه ما حضور داشته باشند و ببینند که ما به چه صورت پیگیر کار شما هستیم و ما را راستی آزمایی کنند. سال گذشته ما ۳,۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را انجام دادیم و امسال نیز نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان در ردیف بودجه برای همین منظور پیش بینی کردیم. "

حال پرسش از معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آن است که اگر اعتبار مورد نظر در بودجه پیش بینی شده است چرا پرداخت ها به صورت قطره چکانی است ؟

پایان گزارش/

چهارشنبه, 01 خرداد 1398 16:11 خوانده شده: 1659 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1398/03/02 - 08:12
سلام
آخر یک معلم چه دارد که اینقدر به او استرس وارد می کنند.اگرنگران کودکتان درکلاس هستید بگذارید معلم آرامش وآسایش داشته باشد.
عیب کار این است که مسولین مابه جد پیگیر نیستندچرا این همه دغدغه چرا این همه نگرانی
معلم گرجه صبرش زیاده اما از حقش کوتاه نمی آید.
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1398/03/03 - 06:24
چه خبر از مطالبات معلمان و دبیران شاغل مثل ماهها حق التدریس پرداخت نشده و بیمه تکمیلی حلبی و برنزی طلا نشده و...؟؟؟؟
پاسخ + +3 0 --
آشنا 1398/03/03 - 04:14
سلام کسانی در برنامه و بودجه وجود دارند که خداشناس نیستند به این علت تا مردم را ناراحت نکنند حقشان را نمی دهند ،چرا حق و حقوق مردم را سر وقت نمی دهید این موجب می شود تورم بالا رفته و پولی که یکسال قبل می توانست بعد از سی سال خدمت یک آپارتمان بخرد الان نمی تواند یک دستگاه سمند بخرد وجدانا این کار خوب و پسندیده ای است؟ ما به کدام مرجع شکایت کنیم و حقمان را بگیریم ؟ اگر بعد از یکسال می دهید باید هزینه اش را هم بپردازید تا عدالت رعایت شود
پاسخ + 0 0 --
مجید 1398/03/17 - 02:06
باسلام دوستان محترم که رسالت سنگینی بر عهده دارید تا صدای مظلوم ترین ومحجورترین طبقه ی اجتماعی را بگوش دیگران وبخصوص مسولان برسانید که اگر کوتاهی کنید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید .بنده بارها اظهار کردم که دوستان این سوال را از اقای وزیر بپرسید که یک بازنشسته به چه دلیل مجددا حاضر شده هفته ای 14ساعت بعنوان حق التدریس کار کند وشما با او چگونه عمل کردید وفرق هزار تومان در کشور ما از یک ماه پیش تاکنون چیست .والله استثمار از این بزرگتر سراغدارید واقایان بدانید که از یک ریال ان هم نمیگزریم چه در دنیا وچه در اخرت اقای وزیر نمیتوانی چرا اینهمه تلاش دارید که بر این کرسی جلوس کنید .لطفا اطلاخ رسانی شود وانرا منتشر کنید
پاسخ + +1 0 --
فرهنگی 1398/03/17 - 17:02
با سلام یعنی واقعا حق ما همون دوماه اضافه کار بود بقیش تا کی باید ذلت بکشیم تا بهمون بدید شان وشخصیتی دیگه برامون نمونده
پاسخ + 0 0 --
مجید 1398/03/20 - 09:41
باسلام به گوش اقای وزیر بخوانید که در دوران تصدی گری وزارت چه گل ی به سر فرهنگیان ریختید که حالا میواهید نماینده مجلس شوید .اقایان مسول پیش از پذیرش مسولیت یک ساعت را با خودتان وخدای خودتان غلوت کنید وقضاوت کنید که ایا این لباس برای شما دوخته شده ویا فقط حب جا وحب پست هست که اینجنین به میدان میایید وبا چنگ ودندان تلاش برای تصاحب ان دارید .بهرتقدیر خدا ا در نظر اورید که شدید العقاب است .والسلام
پاسخ + 0 0 --
حمیدخلیفه هاشمی فرد 1398/04/25 - 11:21
سلام باتشکر دیروز بانک سرمایه وصندوق ذخیره مبهم امروز اتیه ساز حافظ وفرداعملکرد نامعلوم جای دیگر را ختم بخیرنماید09197462089
پاسخ + 0 0 --
حمیدخلیفه هاشمی فرد 1398/07/07 - 18:30
سلام /سخن بامسولین مربوطه دارم بعنوان یک فرهنگی خواهشمندم بجای بوق وکرنا کردن مسایل معیشتی فرهنگیان به صورت شبانه روزی دررسانه ها کمی هم به فکرکارکنان دیگر دولت باشید تاازقافله عقب نمانند باتشکر
پاسخ + 0 0 --
حمیدخلیفه هاشمی فرد 1398/07/07 - 18:34
سلام /جه خبر /خبر خبر /خبرهای پرخیر وبرکت برای فرهنگیان دارم باچاشنی بوق وکرنا وعده ووعیدها دربطن رسانه ها بشتابید که فردا دیراست

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور