صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

پرسش صدای معلم آن است که آیا دیواری کوتاه تر از " دانشجو معلمان " پیدا نمی شود ؟

افزایش حقوق های غیرقانونی و نگرانی های دانشجو معلمان ؟!

گروه گزارش/

افزایش حقوق های غیرقانونی و نگرانی های دانشجو معلمان و سکوت دانشگاه فرهنگیان

در حالی که به تازگی رئیس دیوان محاسبات کشور از تفاوت و انحرافاتی در زمینه افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان برای همسان سازی و اعمال افزایش 400 هزار تومانی و ضریب 10 درصدی به حقوق کارکنان خبر می دهد ( این جا ) ؛ اخبار و پیام های رسیده به صدای معلم حاکی است که همان افزایش ناچیزی 400 هزار تومانی را می خواهند از احکام دانشجو معلمان حذف کنند .

یکی از دانشجو معلمان در این زمینه به صدای معلم می گوید :

"  سال ٩٧حداقل حقوق  یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان بوده كه آموزش و پرورش هفتصد و هشتاد هزار تومان حكم زد .

از  ٧٨٠  هزار تومان هم ٣٣٠ هزار تومان براي دانشجو معلمان باقي مي ماند .

امسال هم حداقل حقوق یک میلیون و پانصد و شصت هزار تومان است كه آموزش و پرورش  ٨٤٨  هزار تومان  حکم زده است  كه از آن هم  ٣٤٥ هزار تومان  براي دانشجو معلمان باقي مي ماند . "

برخی دانشجو معلمان در مراجعه به دایره کارگزینی و اعتراض به این وضعیت پاسخ می شنوند که در احکام صادره اشتباه شده است .

بنا بر جزء یک بند " ی " تبصره 12 ماده واحده قانون بودجه سال 97 کشور ، دانشجو معلمان به عنوان نیروی کشوری و کارمند دولت می باید شامل افزایش 000 / 000 / 4 ریالی و ضریب افزایش 10 درصدی نسبت به سال 97 شوند .

همچنین بنا بر تصویب نامه هیات وزیران به شماره  8724 / ت 051485 به تاریخ  31 / 1 / 98 و بندهای دوم و ششم آن ، حداقل افزایش حقوق برای کارمندان دولت نباید از مبلغ  000 / 400 / 4 کم تر باشد .

بر این اساس احکام صادره برای دانشجو معلمان خلاف این قانون می باشد و موارد رعایت نشده است .

هر چند اظهارات حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری اخیر مبنی بر این که «افزایش حقوق دانشجو معلمان و درصدی که مشخص شده است، انجام شده ولی احکام ایراداتی دارد که باید اصلاح شود » بر ابهامات و نگرانی های دانشجو معلمان افزوده است .

پرسش صدای معلم آن است که آیا دیواری کوتاه تر از " دانشجو معلمان " پیدا نمی شود ؟

پرسش این است که چرا باید این گونه تبعیض ها در حق این " قشر ضعیف " اعمال شود و صدای دانشجو معلمان هم به جایی نرسد .

آیا این معلمان با این برخوردها قرار است در آینده با چه انگیزه ای در کلاس حضور پیدا کنند ؟

بهتر است برخی از مسئولان که دائما و در تربیون های مختلف از جایگاه و مرتبه والای دانشگاه فرهنگیان سخن می گویند نیم نگاهی هم به وضعیت دانشجو معلمان و اعتبارات و بودجه این دانشگاه هم داشته باشند .

افزایش حقوق های غیرقانونی و نگرانی های دانشجو معلمان و سکوت دانشگاه فرهنگیان

افزایش حقوق های غیرقانونی و نگرانی های دانشجو معلمان و سکوت دانشگاه فرهنگیان

پایان گزارش/

پنج شنبه, 26 ارديبهشت 1398 20:50 خوانده شده: 6463 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1398/02/26 - 21:14
همکاران ارجمند دانشجو نگران نباشید. تاوان بی کفایتیخود را با رسوایی می دهند. حساب و کتاب که درست نباشد نتیجه همین است. همگی از ضعف
مدیریت وزیر است که بی کفایتانی چون خود را
در مسند های گوناگون گذاشته است.
پاسخ + +3 -8 --
ناشناس 1398/02/27 - 01:17
شغل قحطی بود
همینه که هست تا دیر نشده فکری بکنید اموزش پرورش گدا خانه است گدا خانه میفهمی
اگر رتبه خوب داشتی معلم نمیشدی جناب
پاسخ + 0 0 --
دانشجو 1398/02/27 - 13:49
سلام،بسیاری از دانشجویان امروزی دانشگاه فرهنگیان رتبه های خوب داشتن ودر بین ورودیهای ۹۷ بسیاری با رتبه زیر ۱۰۰۰ دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب کردن،منم به علت علاقه ام به معلمی با رتبه بسیار عالی اولین انتخابم معلمی بود،پس رتبه های عالی وخوب در دانشگاه فرهنگیان بسیار داریم
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1398/02/27 - 14:39
جناب ناشناس عالی فرمودی باحقوق زیردومیلیون چگونه می توان زندگی کرد
جناب دانشجو
حرف جناب ناشناس حقیقت است حال خوددانی یا بیراهه ی آ .پ راانتخاب کن یا دیگرراههارا
پاسخ + 0 0 --
معلم 1398/02/27 - 23:41
جناب ناشناس
من سرپرست یکی از پردیس های دانشگاه فرهنگیان هستم. دانشجویانی داریم که با رتبه شان به راحتی می توانستند در بهترین رشته ها قبول شوند. جمله آخرت شایسته خودت است. دانشجو-معلمان امروز دانشگاه شایسته ترین های امروز دانشگاه ها هستند. آینده روشن است. فقط آرزویم این است که وزارت خانه ای شایسته شاگرادنم داشته باشیم.
پاسخ + +2 -2 --
سیف 222 1398/02/27 - 19:35
دانشجو معلم محترم! اگر بر حسب علاقه معلمی را انتخاب کرده ای باید هیچ اعتراضی به هیچ چیز نداشته باشی. چون معلم حق اعتراض و حقوق متناسب ندارد مبارکت باشد !!!!!!
پاسخ + 0 -1 --
رضا 1398/02/27 - 21:50
بنده 6 ساله بصورت پیمانی تو آموزش و پرورش کار می کنم. زیر 400 هزار تومان افزایش حقوق داشتم. می گویند نیروهای پیمانی و ماده 28 شامل بخشنامه افزایش حقوق 98 نمی شوند. مگه کار کمتری از پیمانی ها میخوان؟
پاسخ + +3 -1 --
معلم 1398/02/27 - 22:15
دانشجوی جدیدعزیزکجاشودیدی تازه 30 سال سابقه که شدی افزایش حقوق کمترشامل حالت میشه اون وقتی که نوه ونتیجه می ریزند روسرت بعد دانش آمورزات
پاسخ + 0 0 --
پویا 1398/03/01 - 21:01
من آرزومه که معلم باشم. ولو با درآمد حداقلی.
معلمی عشق می خواد.معلمی کاسبی نیست.
قدر جایگاهتونو بدونین.
پاسخ + +4 0 --
دانشجو 1398/02/27 - 22:29
سلام،با توجه به اینکه پدر ومادرم هر دو فرهنگی هستن ودر یک خانواده فرهنگی بزرگ شدم کاملا آگاهانه وبرحسب علاقه معلمی رو انتخاب کردم واز تمام مشگلات شغل شریف معلمی نمیگم کاملا ولی تا حدودی آگاهم.ولی چه کنم همچون پدر بزرگوارم معلمی رو دوست دادم و عشق معلمی دارم.در مورد حق اعتراض با شما موافقم ازین جهت که جماعت یک میلیون نفری معلمها با هم نیستن،وقتی مجموع معترضان به معیشت معلمان در کل کشور به دو هزار نفر نمیرسه پس حقشون همینه که هست.دست خدا با جماعته فعلا هم ما نفریم نه جماعت پس حقی نداریم ،تمام یهودیهای دنیا ۱۲ میلیون نفرن،حدوا شش میلیون در سرزمینهای اشغالی وشش میلیون پراکنده در سایر کشورها ولی دمار از روزگار بیش از یک میلیارد مسلمان در میارن چرا چون ما یک میلیارد نفریم واونا ۱۲ میلیون باهمند وجماعت.پس تا مادامی که معلمها با هم نشدن هیچ تغییری در حق وحقوق ومنزلت اجتماعی وجایگاهشون بوجود نمیاد.منم به توصیه پدرم دنبال یه حرفه ای مثل تعمیرات آسانسور ودرب کنترلی هستم تا ازین طریق امرار معاش کنم ودر حد موظفی به عشقم،دبیری برسم وآینده با خداست که چه پیش آید
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1398/02/28 - 03:15
موافقم
تن به بیگاری دادن را اضافه می کنم
پاسخ + 0 0 --
سیف222 1398/02/28 - 09:17
2 کلمه حرف حق.دارندگی و برازندگی.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1398/02/28 - 03:14
فقط یه نکته ای که باید بهش توجه کنیم اینه که مسولان اینده کشور زیر دست معلما تربیت خواهند شد .وقتی معلم تو کلاس طری صحبت میکنه که پول رو همه چیز عنوان میکنه طبیعیه که شگردش در اینده بخاطر پول همه چیز ،حتی انسانیت رو زیر پا بزاره و یا وقتی دانش آموزشو تو کلاس پیش دوستاش تحقیر میکنه ،فردا اگه این دانش آموز به مسند قدرت برسه کاری میکنه که اینبار معلما خوار و ذلیل بشن پس مواظب باشیم که هر چه بکاریم همونو درو میکنیم.
پاسخ + 0 0 --
سینا 1398/03/06 - 22:23
شمایی که میگی مسولان اینده کشور رو معلمان تربیت میکنند همین بی عرضگی معلماس که اکثر مسولان دزد شده اند. واقعا معلم چیکار میکنه تمام طول تابستون رو بیکاره و پنجشنبه و جمعه هم خونس و تا برف و بارونی میاد بازم تعطیل هست. حقوقی هم میگیرند از سرشون زیاده
پاسخ + +3 -3 --
فرهنگی 1398/02/28 - 15:18
معلمی اولش گدایی وپایانش رفتن به بیمارستان روانی است توخودبخوان.....
پاسخ + 0 0 --
علی 1398/11/02 - 13:32
سلام
واقعا خسته نباشین با این طرز تفکری که نسبت به معلم ها دارین.
تمام کشور های دنیا به چنان سطحی از درک و شعور رسیدن که فهمیدن آینده ی کشور فقط و فقط به دست معلم ساخته میشه و باید به پای معلم طلا ریخت.شما رفاه معلم رو با چی مقایسه میکنی؟ با دو ملیون حقوق که نمیدونه به لباس بده یا غذا یا خونه ی اجاره ایش؟به دو سه ماه تعطیلیش که به حای مطالعه و افزایش سطح مهارت هاش باید بره دنبال کار دوم تا بلکه یکم از زیر فشار های مالی خارج بشه؟
شما تا وقتی این دیدو نسبت به معلم داری انتظار پیشرفت کشورت رو هم نداشته باش.
خیر تقصیر معلم نیست‌.تقصیر اون برنامه ریزی هست که در سطح کلان برنامه ریخته و اینچنین ارزش معلم رو پایین آورده تا معلم به سیر کردن شکمش فک کنه و از تربیت امثال تو قافل بشه و اینچنین افراد نادانی رو تحویل جامعه بده.
پاسخ + 0 0 --
دانیال 1399/02/25 - 21:46
تاوقتی آدم هایی مثل تو اینجا تو جامعه ما هستن ما هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم. پیغمبر رسالت هدایت رو بر عهده داشت اما نتونست همه رو هدایت کنه انتظار داری معلم ذات انسان رو تغییر بده معلم پیوسته از خوبی و محبت میگه تا این ویژگی ها رو در دانش آموز رشد بده ...حقوق یک فرد بنا بر رسالت اون فرد مشخص میشه معلمی که هر اتفاقی در جامعه بیفته مردم اون رو مقصر میدونم پس رسالت سنگینی داره باید هم حقوق بالا داشته باشه...امیدوارم جامعه یک روز خالی از آدم هایی با طرز فکر شما بشه
پاسخ + 0 0 --
دانیال 1399/02/25 - 21:46
تاوقتی آدم هایی مثل تو اینجا تو جامعه ما هستن ما هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم. پیغمبر رسالت هدایت رو بر عهده داشت اما نتونست همه رو هدایت کنه انتظار داری معلم ذات انسان رو تغییر بده معلم پیوسته از خوبی و محبت میگه تا این ویژگی ها رو در دانش آموز رشد بده ...حقوق یک فرد بنا بر رسالت اون فرد مشخص میشه معلمی که هر اتفاقی در جامعه بیفته مردم اون رو مقصر میدونم پس رسالت سنگینی داره باید هم حقوق بالا داشته باشه...امیدوارم جامعه یک روز خالی از آدم هایی با طرز فکر شما بشه
پاسخ + +1 0 --
حسین 1398/04/01 - 14:03
سلام میخواستم بپرسم که اگر کسی نتواند تمام واحد های درسی خود را در دانشگاه فرهنگیان در مدت چهار سال تموم کنه چه می شود؟
پاسخ + 0 0 --
امیر 1398/05/13 - 16:03
یه ترم اضافه بهت میدن ولی اون ترم هم سرکاری هم دانشجویی و حقوق دانشجویی و کسر ۴۵ درصد بهت تعلق نمیگیره
پاسخ + +2 0 --
محسن 1399/02/28 - 18:14
دانشجویان عزیز و معلمین اینده فقط خواستم بگم روزی هزار بار سجده شکر بجا بیارین
بیرون که از این خبرا نیست
بدبختی بیداد میکنه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور