صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ های کشور مطرح شد ؛

اظهار نظر اللهیار ترکمن در مورد آخرین وضعیت بیمه تکمیلی و معلم تمام وقت

گروه اخبار/

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ های کشور مطرح کرد: طرح معلم تمام‌ وقت به امضای رییس جمهور رسیده است و به آموزش‌ و پرورش ابلاغ‌ شده است.

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی و معلم تمام وقت

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، علی الهیار ترکمن ضمن قدردانی از تلاش مدیران کل برای تأمین منابع موردنیاز، اظهار کرد: در خصوص بیمه‌ها با مصوبه دولت، بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه اجرایی واگذاری شده است و برای تأمین بیمه شاغلین به اعتبار نیاز داریم که چون از طریق بودجه آموزش‌ و پرورش امکان‌پذیر نبود مقرر شد شرکت بیمه دی از آبان ماه خدمت‌رسانی به ایثارگران شاغل را ادامه بدهد و اعتبار آن را سازمان برنامه تأمین کند و سازمان برنامه ابلاغ کرده است که اعتبار بیمه ایثارگران بازنشسته از طریق دستگاه ذی‌ربط که سازمان بازنشستگی است، تأمین شود.

 الهیار با اشاره به بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار کرد: بیمه تکمیلی کارکنان وزارت آموزش‌ و پرورش به دلیل نارضایتی از شکل صندوقی باید تغییر رویکرد می‌داد و به این دلیل رایزنی با ۱۱شرکت انجام شد و آنچه در حال حاضر ابلاغ‌ شده است بدون محدود کردن خدمات و شوک قیمتی است و پرکاربردترین خدماتی که شناسایی کردیم، همین دو شکل «الف» و «ب» است که ۹خدمت بدون سقف در آن گنجانده‌ شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی تأکید کرد: در طرح بیمه محدودیت‌هایی داشتیم که تحلیل هزینه برای شرکت بیمه تقریباً 5.1درصد بیشتر سود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها به همین دلیل وارد قرارداد با آموزش‌ و پرورش نمی‌شوند.

الهیار با بیان اینکه در خصوص تأمین نیرو نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی داده‌ایم، گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی پاسخ داده شد که آموزش‌ و پرورش مازاد نیروی انسانی دارد و به همین دلیل درگرفتن مجوز برای تأمین نیروی انسانی با چالش روبه رو هستیم که باید هرچه زودتر سند جامع نیروی انسانی نهایی شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی خاطرنشان کرد: طرح معلم تمام‌وقت به امضای رییس جمهور رسیده است و به آموزش‌ و پرورش ابلاغ‌شده است که به‌زودی برای اجرا به ادارات کل استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد و همچنین برای غذای مدارس شبانه‌روزی تأمین اعتبارشده است و مستقیماً به‌حساب مدارس واریزشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸چند ویژگی؛ تبدیل تهدیدها به فرصت، توسعه اقتصاد مقاومتی، صیانت از اشتغال، تأمین معیشت، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی مدنظر قرارگرفته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با اشاره به اصلی‌ترین اصلاحات ساختاری که در لایحه بودجه انجام‌گرفته است، اظهار کرد: کاهش استفاده از درآمدهای ارزی که از 27 میلیارد دلار به 21.7 میلیارد دلار کاهش‌یافته است، برنامه‌ریزی و نگاه پایدار به  بودجه بر اساس سازوکارهایی که در تبصره‌ها پیش‌بینی‌شده است، الزام صندوق‌های بازنشستگی به افزایش کارایی و کارکرد بنگاه‌های وابسته به‌ نحوی‌که بخشی از کسری‌های پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع داخلی آن‌ها کمک گرفته شود، اصلاح فرآیندی در آموزش‌ و پرورش، اولویت‌بندی به تخصیص پروژه‌های عمرانی، هدفمند کردن مصرف درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و مصرف مبتنی بر نیاز، ممنوعیت ایجاد مراکز آموزشی عالی و انتقال دانشگاه‌های وابسته دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، حذف موازی کاری‌ها، ممنوعیت ایجاد واحدهای اداری جدید در شهرستان و افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای است.

الهیار اظهار کرد: در بند "ب "تبصره 21 به آموزش‌ و پرورش اشاره‌شده است که در حوزه سیاست‌های اصلاحات ساختاری پیش‌بینی‌ شده است که شامل 10 درصد از دانش آموزان به‌ صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی تحت پوشش ببریم و البته آموزش به‌صورت رایگان ارائه خواهد بود، کاهش ادارات مناطق و نواحی مستقر در مراکز استان‌ها است که باید حداکثر به  ۶۲ واحد برسد و خرید خدمات آموزشی برای تأمین نیروهای پژوهش سراها و راهنمایان تعلیماتی، مربیان بهداشت و متصدیان آزمایشگاه است که 30 درصد تا پایان سال 98 و 58 درصد تا پایان سال 99 از این حوزه تأمین می‌شوند و در نهایت تجمیع ادارات آموزش که تعداد دانش آموزان آن زیر ۵۰۰۰ نفر است.

پایان پیام/


آخرین وضعیت بیمه تکمیلی و معلم تمام وقت

چهارشنبه, 12 دی 1397 16:16 خوانده شده: 1799 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 0 --
رضایی 1397/10/12 - 16:43
اگر طرح معلم تمام وقت هم مثل برجام و.....باشد
چه ها که نمی شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/10/12 - 20:10
در لایحه بودجه سال ۹۸چند ویژگی؛ تبدیل تهدیدها به فرصت، توسعه اقتصاد مقاومتی، صیانت از اشتغال، تأمین معیشت، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی مدنظر قرارگرفته است
من موندم این جعلق نادان این حملات به این قشنگی رو از کجا کش رفته است؟ از تز البرتا؟ یا از مغز پوک و بیخاصیت نوبخت؟ یا ریش قشو کرده روحانی؟ میگویندئ رئیس حمهور فرزندان عزیزش در استکبار جهانی بغل میشوند و خودش در اینجا صبح به صبح که بر میخیزد یک من فحش نثار ملت میکند که ای وای دوبارهخ باید بر این ملت ریاست حمهوری کنم. و شروغ میکند به قشوی ریشش تا ظهر و بعد از ظهر قیلوله و شب ایمو و ایموجی با فرزندان غربت زده و بیچالره. خدایا چه کسی این روحانی روانی را مسلط بر مردم کرد؟ خدا لعنتش کند
پاسخ + 0 0 --
دبیر ناامید 1397/10/14 - 08:02
من از امثال نوبخت بطحایی ترکمن و ...حتی خود روحانی و اعتدال و اصلاح طلبان بدلی به یاس و ناامیدی رسیدم
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1397/10/16 - 09:19
جناب دبیر نامید
98 و 1400 با چشم باز اگر رای دادید به اصلاح طلبان اصیل و واقعی رای بدهید!!!!
پاسخ + +11 0 --
مینو امامی 1397/10/12 - 16:49
سلام
"آموزش‌ و پرورش مازاد نیروی انسانی دارد."

اما این مازاد در بین نیروهای ستادی و برخی معاونت های
غیرضروری در مدارس است نه در کلاس درس . کلاس های درس بدون معلم اند و یا به اشکال منقبض و غیراصولی اداره می گردند.
پاسخ + +10 0 --
مینو امامی 1397/10/12 - 16:54
آقای رئیس جمهور ،

از درد دل معلمان باخبرند؟!
از ظرفیت ها و کشش های سرانه و مدیریت ها با خبرند؟
از اثرات تخریبی تدریس 24 ساعت بر روح و روان معلمان باخبرند؟
از میزان حقوق دریافتی معلمان در این 24 ساعت و از میزان افزایش آن در 36 یا 44 ساعت تدریس و یا پژوهش و یا..... باخبرند ؟
آیا ایشان با معلمان فقط نیم ساعت جلسه داشته اند؟
پاسخ + 0 0 --
ام البنین رادپور 1397/10/12 - 20:11
وقتی 9ماه اضافه کار همکارمون در اداره انجمن اولیاء ومربیان رو به کارکنان دیگر اداره تخصیص می دهند بدلیل انتقادونوشتن مطالب انتقادی پس دیگر چگونه می شود انتقاد کرد یا سوالی مطرح نمود؟!
پاسخ + +7 0 --
شهاب 1397/10/12 - 17:18
دست رئیس جمهور ومعاون پشتیبانی درد نکند باید برای روز جمعه ی معلم هم فکری بشود حتی برای کاردرشب معلم
هربلایی که برسرمان بیاورند حق ماست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/10/18 - 15:40
حق التریس میگیرین پول نمیدن پس چرا میگیرین ؟
میرین برگه تصحیح میکنین پولش رو نمیدن پس چرا پیرین حوزه ی تصحیح؟
چرا حوزه ی اجرا رو میپذیرین ؟
همهی بلاهایی که سرمون میا د از ماست که بر ماست
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1397/10/12 - 17:26
هرجادوربینی هست،«ترکمن دوربینی»نیزهست!
جناب دوربینی بنده درهردبیرستانی تدریس دارم تعداددانش آموزان بیش از35نفراست.بنده به عنوان یک فرهنگی ازشمادعوت می کنم برای یک روزجایمان راباهم عوض کنیم،تاامثال شما-نوبخت وروحانی متوجه سختی کارمعلمان وتفاوت تدریس باسایرمشاغل شوید،یقین دارم درهمان دوساعت اول تدریس،شلوارمبارک ازپاخارج شده ومحاسن مبارکتان آشکارمیشود،دقیقاهمان بلایی که برسراربابت درکرمانشاه افتادوماجرایش سالهانقل محافل بود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 2 1397/10/12 - 21:30
چه ماجرایی؟
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1397/10/12 - 17:27
آقایان بطحایی و ترکمن ، خود را پشت رئیس جمهور قائم کرده اند . ترسوها ،بُزدل ها.
قرار بود آبان اجرایی کنید ، عکس العمل ها شما را از بازتاب عمل ترساند ، رفتید پشت رئیس جمهور پنهان شدید!!!!!
رئیس جمهور محترم ،
معلمان زیادی برای انتخابات شما ، شب و روز خود را سیاه ساخته اند ، حداقل بر این امر نظر می کردید و حامی معلمان می شدید.
بعد از این هر طرحی بر زمین بماند زیر سایۀ حضرتعالی اجرایی می گردد . پس چرا آنانی را که به نفع معلمان است را اجرایی نمی کنید ؟ چون همترازی حقوق با سایر وزارتخانه ها ؟ آیا عادلانه است از ابزار قدرت خود علیه معلم این سرزمین سود جوئید؟!!!!
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1397/10/12 - 17:30
مرگ بر این ...
پاسخ + +3 0 --
علی 1397/10/12 - 17:51
یه طرحی که اختیاریه چرا می ترسید؟ زودتر ابلاغ کنید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/10/12 - 18:39
جناب کدام اختیار ؟
مگر اینجا دیار فرنگه که حق انتخاب داشته باشی؟
پاسخ + +4 -2 --
mortteza 1397/10/12 - 18:42
شما معلمان لیاقتان همین مقدار است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/10/12 - 21:29
جناب اگر معلم نیستید پش خاموش !!!!!
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/10/13 - 11:41
اختیاری هست ولی معلمان مشتاقانه استقبال می کنندودائمی می شود
پاسخ + +4 0 --
معلم 1397/10/12 - 20:40
ما برده نیستیم معلمیم
به الهیار حق می دهم ، بیسواده نمیفهمه تدریس با کار مندی فرق داره ، از فارغ التحصیل دانشگاه آزاد رودهن انتظار پروفسور سمیعی شدن رو نداشته باشید ،امور مربوط به آموزش و پرورش باید تحت نظر باهوشترین و باسوادترین افراد باشه ، افتاده دست یک عده عمله
پاسخ + +5 0 --
معلم 1397/10/12 - 20:51
ما که از بیمه تون انصراف دادیم این شما و این صندوق ها تون که هر صندوقی تشکیل دادید با فساد و اختلاس گند زدین به اعتماد مردم
پاسخ + +4 0 --
حسینی ... 1397/10/12 - 23:41
اگر با مصاحبه مشکلات حل میشد وزارت آموزش پرورش با جنابان بطحایی و ترکمن باید به گلستان تبدیل میشد ولی واقعیت این هست این آقایان آمدند نه تنها کار مثبتی نکردند بلکه روزنه امیدها را هم بستند...
سوال پیش می آید آیا اگر وزیری در اثر جهل یا دیکته از بیرون یا...فشار بر نیروها را زیاد کند آیا نباید از سوی مسئولین بالاتر نورد سوال قرار گیرد؟ نباید ظالم و نادان را ساکت کرد ؟؟؟
اینجا فقط ظلم به معلم نیست بلکه ظلم در حق دانش آموزان طبقه متوسط و ضعیف هست که مجبورند در کلاس ۳۵ نفری تحصیل کنند کلاسهای با نرم بالا قطعا کاهش کیفیت وجود دارد...
پاسخ + +2 0 --
حسینی ... 1397/10/12 - 23:46
آقایان بجای مصاحبه یک مشکل حل کنید...
جناب بطحایی از روزی که وزیر شدید بازی کنکور و ...را راه انداخته اید که چه بشود؟؟؟
مگر مجلس و وزارت نشینان قبلی از حذف کنکور حرف نزدن ؛ این موضوع جدیدی نیست که شما در بوق و کرنا میکند و به سان فتح الفتوح از آن یاد میکنید و ...

جناب ترکمان ذهن شما درگیر چه چیزی هست؟ تک بعدی مسائل را به شما گفته اند و اجرای را از شما میخواهند...قدری تامل کنید و به خاطر صندلی از آبروی خود نگذرید...
پاسخ + 0 0 --
حمید حسین زاده 1397/10/13 - 00:09
1-آموزش و پرورش اگر مازاد نیروی انسانی دارد نتیجه برنامه ریزی غلط و پیش بینی نکردن میزان نیروی مورد نیاز از طرف شما است و این که حال که نیروی مازاد دارید نمی دانید چطور از تخصص آن ها بهره ببرید.
2- با همین توجیه« نیروی مازاد دارید » است که شما را مجبور کرده اند به ادارات متبوع اجبار کنید مدیر و معاون خارج از وظیفه شغلی شان 6 ساعت برای دولت به صورت موظف تدریس کنند و این یعنی بیگاری کشیدن از نیرو و شما در مقابل آن ها در دفاع از آسیب هایی که از این طریق به پیکره آموزش و پرورش وارد می شود ناتوان هستید.
...
پاسخ + +1 0 --
حمید حسین زاده 1397/10/13 - 00:10
...

3-شما در سند تحول بنیادین پز این را می دهید که دروس جدیدالتالیف را به سمت مهارت ها و نیازهای روز دانش آموزان سوق داده اید اما خود می دانید مردم را به بازیچه گرفته اید و فقط ظاهر کار را درست کرده اید و این دروس را به نیروهای غیرمتخصص دارای کسر ساعت موظف داده اید تا از مازاد نیروی انسانی تان کم کنید.
4- وقتی اکثریت معلمان با تجربه با طرح معلم تمام وقت مخالفت دارند و نیروهای بالادست برای بردن آموزش و پرورش به سمت اقتصاد مقاومتی اصرار به اجرای آن دارند، دل معلم خوش است که از بین نیروهای مافوق یکی پیدا شود و جلوی آسیب پیش بینی شده را بگیرد اما وقتی به امضاء و تایید بالاترین مرجع آموزش و پرورش رسید دیگر چه می توان گفت.
5- در مورد بیمه تکمیلی هم حرف ها بسیار است و گوشی شنوا نیست.
پاسخ + 0 0 --
حسینی ... 1397/10/13 - 14:17
این ها همه این مسائل را خوب میدانید ولی حدف حق زدن غیرت میخواهد...
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/10/13 - 09:27
صد رحمت به فانی !!!!!
پاسخ + +1 0 --
سعید 1397/10/13 - 10:11
جناب الهیار بیمه طلایی که با زحمت فراوان در دوره حاج بابایی اعمال شد با بی عرضگی و ناکارآمدی جنابعالی به پایین ترین حد خود تنزل پیدا کرد . بیمه هم چون می داند طرفش فردی چون جنابعالی است . سقف تعهدات خود را کاهش داده و موقع مراجعه به پزشک یا مراکز درمانی یا داروخانه ها می بینید که یا طرف قرارداد با بیمه نیستند ویا حتی داروهای ایرانی هم از شمول بیمه خارج شده اند . تازه اگر فاکتور بگیری پشت گوشت را می بینی و پول مسترد نمیشود . اگر معلمان لیاقت داشتند و مانند رانندگان کامیون عرضه داشتند می بایست در اتاق جنابعالی را گل بگیرند و تخته کنند
پاسخ + +1 -5 --
معلم 1397/10/13 - 11:32
اگه این طرح واقعاً درست اجرا بشه به نفع معلمان است.هرماه به حق وحقوق خود مرسن دیگه ماه ها منتظرنمیش نوبخت ازخزانه بودجه اختصاص بده یانه.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/10/13 - 13:04
هدف این طرح رفاه معلم نیست ،اگر تدریس خصوصی کنید مبلغی که اینها در یک ماه پرداخت می کنند در یک ساعت به دست می آوردید این طرح استثماری بیش نیست ولی معلمان این بار آگاهند و خود الهیار باید برود سرکلاس و طرحش را اجرا کند
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/10/13 - 17:49
جناب معلم
معلمان از این طرح باآغوش بازاستقبال خواهند کرد شک نکنید
همانطورکه از اضافه کارناچیز استقبال می کنند
اگرفرهنگیان آگاه بودند هیچ وقت مسئولان این طرح ودیگر طرح های بیگاری کشنده را درآ.پ به اجرا نمی گذاشتند لطفابه قسمت نامه های دریافتی مراجعه کنید تا ببینید چگونه عده ای برای پرداخت نشدن اضافه کار مطلب می گذارند
پاسخ + +3 -3 --
معلم ابتدایی 1397/10/13 - 13:50
مشکل ما عدم احرای بیمه طلایی درمانی و تکمیلی نیست عدم اجرای مرحله دوم رتبه بندی است
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1397/10/13 - 14:23
اگر هم اجرا شود
فکر نکنم چندان چنگی به دل بزند.
پاسخ + +2 0 --
معلم 1397/10/13 - 20:40
ما معلمان که در مدارس حضور داریم فقط 500 هزار نفریم کارکنان اداری و ستادی 400 هزار راست میگن اونا مازاد هستند فقط اعتصاب چرا باید 400 هزار نفر فقط بخورن و بخوابن ما معلمان بی عرضه ایم
پاسخ + +3 0 --
حسن 1397/10/14 - 21:44
400هزارنیروی ستادی واداری وزارت باید به 100هزارنفرکاهش بیابد بقیه برن تدریس کنن تامشکل کمبودنیروحل بشه
پاسخ + +5 0 --
علی 1397/10/14 - 21:48
الان که دولت الکترونیک همه چیزبا اینترنت به راحتی انجام میشه لزومی ندارد این همه ادارات آموزش پرورش با تعدادافرادبیشتر کارکنن جحم ادارات بایستی کاهش یابد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/10/19 - 11:30
لطفا هر وقت خبری از الهیار می گذارید تصویرش را منتشر نکنید اعصابمان از چهره ...این بیسواد بهم می ریزد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور