صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

رکود تورمی : عاملان دیروز ، طلبکاران امروز ؛ وقتی حتی حاضر به پاسخ گویی در برابر گذشته خود هم نیستند ؟!

عوام فريبان فرصت طلب مسببان اصلي بحران رکود تورمي ˏکنوني مي باشند / مسئوليت ارثيه شوم اقتصادي رکود تورمي را که راه حل سخت و پيچيده و طولاني مدت دارد از عهده رهبران پوپوليست خود برداشته از سويی وانمود کنند که رکود اقتصادي امروز هيچ ارتباطي با سياست هاي غلط گذشته ندارد و از سوي ديگر عدم موفقيت خود در مديریت 8 ساله خود را به حساب کارشکني رقبا و آقازاده ها منسوب کنند/ براي آنان منافع جناحي بر منافع ملت و کشور اولويت دارد/ براي احمدي نژاد که هاله نور بر سرش در سازمان ملل متحد گسترده شده بود و مي خواست بر جهان مديريت کند ؛ در کارنامه اش ، تورم 42% و رشد اقتصادي منفي شش و هشت دهم درصد ، افزايش نجومي نرخ ارز ، 350 هزار واحد مسکوني مهر بدون متقاضي ، تحريم هاي ناعادلانه ( ورق پاره هاي در کلام ، بي اثر در عمل موثر  ) ، بر باد دادن ذخيره ارزي پر پيمانه و 800 ميليارد دلار درآمد ارزي نجومي ، هشت سال ليست مفسدان اقتصادي فقط در جيبش باقي ماند و معاون اولش و بابک زنجاني راهي زندان شدند/ یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز رکود تورمی افزایش هزینه تولید است/ تغییرات مکرر مدیران و مسئولان و از سوی دیگر تصمیماتی که به صورت دقیق گرفته نمی‌شود یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش هزینه تولید است/ شوک هاي ارزي ناشي از تحريم ها ( ورق پاره ها ) و بي انضباطي مالي و سياست انبساطي پولي از ويژگي هاي بارز مديريت دوران هاله نور بر سر مي باشد/ راه مقابله با تورم سياست انقباضي است و راه مقابله با رکود سياست انبساطي است/ آنچه مهم است رابطه مستقيم بين بيکاري و تورم است

دلایل رکود تورمی و عملکرد دولت احمدی نژاد در حوزه اقتصاد   مقدمه :

عوام فريبان فرصت طلب که مسببان اصلي بحران رکود تورمي ˏکنوني مي باشند در تلاشند با غوغا سالاري ، خود را تبرئه نمايند به اميد آن که  در آينده مجددأ با هزينه ي  کشاندن ˏکشور به پرتگاه اقتصادي – اجتماعي – سياسي  و گل آلود کردن آب ماهي بگيرند !

تلاش پوليست ها عبارتند از :

اولأ مسئوليت ارثيه شوم اقتصادي رکود تورمي را که راه حل سخت و پيچيده و طولاني مدت دارد از عهده رهبران پوپوليست خود برداشته از سويی وانمود کنند که رکود اقتصادي امروز هيچ ارتباطي با سياست هاي غلط گذشته ندارد و از سوي ديگر عدم موفقيت خود در مديریت 8 ساله خود را به حساب کارشکني رقبا و آقازاده ها منسوب کنند.

ثانيأ تلاش مي کنند راه حل هاي علمي و اقتصادي پيش رو که حاصل تعامل اقتصاد دانان و سياست مداران ( اصول گرا ، اصلاح طلب ، معتدل ، مستقل و... ) مي باشد را ناکارآمد نشان دهد .

آنان در تلاشند با تخريب رقيب و فشار وارد کردن به دولت و مجلس و ايجاد هرچند روز يک بحران ، راه حل برون رفت از بحران خود ساخته را متوقف و ناکارآمد نمايند تا اشتباهات تاريخي خود را  کم رنگ تر نمايند و آبروي براي خود کسب نمايند .

ثالثأ پوپوليست ها ي پديد آورنده بحران اقتصادي پيش رو ؛ بيش از همه ، وخامت شرايط موجود  را درک مي کنند و نيک مي دانند کشور بر لبه پرتگاه قرار دارد و با کوچکترين لغزشي سقوط به قهقرا ( تورم 200% ) صورت مي گيرد . آنان تلاش مي کنند  تا بحث رکود تورمي که راه حلي طولاني و سخت و طاقت فرسا دارد را با تورم ساده  و يا  رکود ساده ، مغلطه نموده با فشار به افکار عمومي ˏناشي از سخت و طولاني بودن راه حل برون رفت از اين بحران، جامعه را از ادامه اين  راه سخت و طولاني ولي نتيجه بخش مأيوس نمايند .

رابعأ پوپوليست ها به جاي آنکه مسئولانه تلاش کنند که جبران مافات کنند و در کنار مردم و مسئولان قرار گيرند با رسم نقش مار و تبليغات عوام فريبانه ، تلاش مي کنند تا مسئولان را تحت فشار قرار دهند تا سياست هاي علمي مخالفانشان محکوم به شکست شود ، زيرا براي آنان منافع جناحي بر منافع ملت و کشور اولويت دارد!

خامسأ اين روزها تبليغات زود هنگام انتخاباتي را با تخريب رقيب آغاز نموده اند!

* براي احمدي نژاد که هاله نور بر سرش در سازمان ملل متحد گسترده شده بود و مي خواست بر جهان مديريت کند ؛ در کارنامه اش ، تورم 42% و رشد اقتصادي منفي شش و هشت دهم درصد ، افزايش نجومي نرخ ارز ، 350 هزار واحد مسکوني مهر بدون متقاضي ، تحريم هاي ناعادلانه ( ورق پاره هاي در کلام ، بي اثردر عمل موثر  ) ، بر باد دادن ذخيره ارزي پر پيمانه و 800 ميليارد دلار درآمد ارزي نجومي ، هشت سال ليست مفسدان اقتصادي فقط در جيبش باقي ماند و معاون اولش و بابک زنجاني راهي زندان شدند  و ...بسيار بد مي شود که وارث ˏارثيه شوم وي در سايه همدلي و همزباني اصولگراها ، اصلاح طلبان ، معتدل ها ، مستقل ها و ...  تدبيرو انديشه را  پيشه کرده است .

 

دانستن حق ملت است !

وظيفه رسانه ، روشنگري مي باشد !

بدين  منظور  مجموعه يادداشت هایي تقديم حضور فرهنگيان فرهيخته مي گردد.

درس اول

بحران رکود تورمي چه تفاوتي با رکود و تورم دارد؟

در مطلب اول رکود تورمي ناشي از سياست هاي غلط اقتصادي را بررسي مي کنيم :

سه مقوله جدا از هم؛  رکود اقتصادي ، تورم و رکود تورمي چيست ؟

  1. 1. در ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اين اصلاحات چنين تعريف مي شوند .
  2.    تعريف رکود تورمي در ويکي پديا :

رکود تورمی یا ایستایی تورمی به وجود همزمان تورم و رکود اقتصادی گفته می‌شود.[۱]

رکود و تورم وقتی به هم می‌رسند شرایط ویژه‌ای را در اقتصاد رقم می‌زنند.

شرایطی که در آن نه رکود به تنهایی حکم‌فرمایی می‌کند و نه فقط  تورم؛ بر اقتصاد مستولی می‌شود. بلکه در این شرایط، رکود و تورم با یکدیگر عجین می‌شوند و «رکود تورمی» را دامن می‌زنند.این دو در کنار هم زمینه‌ای پدید می‌آورند که در آن، از رکود، بیکاری زاده می‌شود و از تورم نیز بالطبع افزایش قیمت دسته‌جمعی کالاها بوجود می‌آید. یعنی در این شرایط اقتصاد باید با دو معضل هم‌زمان دست‌وپنجه نرم کند، که برآمدن هماهنگ از پس آن دو امری به شدت دشوار به نظر می‌آید ؛زیرا سلاحی که برای کاهش تورم به کار می‌رود (کاهش نقدیندگی) از آن‌طرف بر رکود دامن می‌زند، و شکست رکود نیز از طریق تزریق منابع مالی و نقدینگی به تورم می‌انجامد، و این چرخه اگر پیش رود «رکود تورمی» بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.[۵]

 

توضيح نگارنده :

خوانندگان فهيم همان طور که  ملاحظه مي فرماييد ،مبارزه با رکود تورمي به شدت دشوار است و احتمال باز توليد چرخه پيش رونده رکود تورمي که بزرگ و بزرگ تر شود ( تا تورم 200 درصد ) بسيار زياد است  .

  1. عوامل ظهور رکود تورمی در ويکي پديا

کارشناسان معتقدند که دلایل رکود توأم با تورم هم اقتصادی است و هم سیاسی- اجتماعی. به اعتقاد آنها یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز رکود تورمی افزایش هزینه تولید است. افزایش هزینه تولید جدا از اینکه دلایل اقتصادی دارد دلایل سیاسی هم دارد. تغییرات مکرر مدیران و مسئولان و از سوی دیگر تصمیماتی که به صورت دقیق گرفته نمی‌شود یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش هزینه تولید است.

همچنین این امر موجب اسراف سرمایه‌ها و سردرگمی سرمایه‌گذاران می‌شود و همین موضوع به روشنی افزایش هزینه تولید را دامن می‌زند. ساختار مکرر قوانین و ناکارآمدی ساختار اقتصادی و از سوی دیگر بی‌ثباتی در ابلاغیه‌ها و دستورنامه‌ها از دیگر عواملی است که هزینه تولید را افزایش می‌دهد و به بروز رکود تورمی می‌انجامد. طولانی شدن پروژه‌های دولتی هم یکی از عواملی‌است که به شدت در بروز رکود تورمی دامن می‌زند.[۵]

توضيح نگارنده :

خوانندگان محترم همان طور که  ملاحظه مي فرماييد ، تغيير مکرر مديران و مسئولان و از سویي حذف سازمان مديريت و برنامه ريزي و اسراف سرمايه هاي 800 ميليارد دلاري از ويژگي هاي بارز مردي بود که 8 سال ليست مفسدان اقتصادي از جيب اين لباسش به جيب آن لباسش منتقل مي شد !

  1.    عوامل ظهور رکود تورمی ايران در ويکي پديا :

شرایط اقتصادی ایران به طور بالقوه آمادگی پذیرش پدیده رکود تورمی را دارد. با توجه به ویژگی‌های ساختاری اقتصاد ایران، کسری بودجه‌های مداوم و شوک‌های ارزی حاصل از درآمد نفت و بی‌انضباطی مالی دولت و سیاست انبساطی پولی از مهم‌ترین عوامل بروز این پدیده در کشور هستند.[۶]

 

توضيح نگارنده :

خوانندگان عزيز  همان طور که  ملاحظه مي فرماييد شوک هاي ارزي ناشي از تحريم ها ( ورق پاره ها ) و بي انضباطي مالي و سياست انبساطي پولي از ويژگي هاي بارز مديريت دوران هاله نور بر سر مي باشد !

 

  1. d)  راه حل خروج از رکود تورمي در ويکي  پديا :

مهم‌ترین راه‌حل‌های مقابله با رکود تورمی در ایران می‌تواند انضباط مالی دولت از طریق تنظیم صحیح بودجه و اجتناب از تداوم بیشتر کسری بودجه، کنترل و کاهش هزینه‌های جاری دستگاه‌ها، نحوه استفاده از دلارهای نفتی به گونه‌ای که موجب افزایش پایه پولی و بالتبع آن افزایش نقدینگی نشود. اصلاح ساختار مالیاتی، اصلاح بازارهای مالی و پولی (پرهیز از سیاست‌های انبساطی پولی) و افزایش سرمایه‌گذاری به نحوی که به افزایش تولید منجر شده، پرهیز از سیاست‌هایی که عواقبی چون فعالیت‌های رانت‌جویانه و دلالی دارد (مانند بازار مسکن) و افزایش تولید و بهره‌وری کل عوامل تولید باشد.[۶]

 

توضيح نگارنده :

خوانندگان گرامي همان طور که ملاحظه مي فرماييد سياست هاي عدم افزايش نقدينگي ، اصلاح ساختار مالياتي ، پرهيز از سياست هاي پولي انبساطي ، افزايش سرمایه گذاري حتي طرح ورود سرمايه خارجي ،جلوگيري از فعالیت‌های رانت‌جویانه و دلالی (به خصوص در بازار مسکن) و افزایش تولید و افزايش بهره‌وری از سياست هاي مورد انتقاد عوام فريبان فرصت طلب است که مي خواستند جهان را مديريت کنند !

 

  1. e)  در ويکي پديا آمده است :

راهکار مبارزه با رکود تورمي سخت و طولانی مدت و طاقت فرسا مي باشد :

اصلاح ساختار اقتصادی، شایسته‌سالاری، افزایش بهره‌وری تولید و صنعت از راه‌حل‌های جلوگیری از عمق گرفتن رکود تورمی‌است. البته این راه‌حل‌ها همگی طولانی مدت هستند و باید دانست که مقاومت در مقابل معضلات و عدم تغییر سیاست‌ها شرط تاثیرگذاری این عوامل هستند.[۵]

 

نتيجه گيري :

در اقتصاد کلاسيک ، دو مقوله متضاد رکود و تورم مکانيزم خودبع خودي اصلاح يکديگرند که بدون کوچک ترين دخالت دولت در امر اقتصاد هر يک درمان ديگري را فراهم مي آورد.

 راه مقابله با تورم سياست انقباضي است و راه مقابله با رکود سياست انبساطي است .

بعد از 1970 مشخص شد که سيتم خود اصلاحي اقتصاد ( تورم جداگانه و رکود جداگانه ) قادر به حل بحران جديد به نام رکود تورمي نيست و نياز است که دولت ها براي حل اين بحران پيچيده و طولاني مدت به اقتصاد ورود پيدا کنند.

افزايش هزينه توليد ، کاهش کيفيت توليد در نتيجه کاهش درآمدهاي ارزي ناشي از افت صادرات يا کاهش درآمد هاي ارزي ناشي از تحريم ها ،  خروج سرمايه از بخش توليد و هدايت آن به سوي بازار احتکاري و سفته بازي ( دلالي و واسطه گري خريد کالاي غير ضروري به اميد گران شدن ) ،بي برنامه بودن و تغييرات سريع مديران از عوامل به وجود آورنده رکود تورمي مي باشد .

از يک طرف بيکاري و از سوي ديگر گراني مستمر قيمت ها جمع اضدادي است که راه حل پيچيده ، سخت و طولاني دارد و لحظه اي کم توجهي يا زود رنجي و تحمل نکردن راه سخت منجر به سقوط يک شبه اقتصاد به تورم 200% مي شود !

بزرگترين دشواري راه برون رفت رکود تورمي ، طولاني و طاقت فرسا بودن اين راه برون رفت از بحران است .

اگر سياست مدران و اقتصاددانان به هر دليلي ( تحت فشار رقبا ، تبليغات مسموم و کر کننده عوام فريبان فرصت طلب ، تبليغات انتخابات و...) يک لحظه در راه سخت ، طولاني و طاقت فرسا ، عمدأ يا سهوأ لغزش نمايند جامعه به سرعت سقوط کرده ، غول رکود تورمي به سرعت از بطري بيرون مي آيد و به سرعت رشد مي کند و تورم 200 درصد و... رخ مي نمايد .

آنچه مهم است رابطه مستقيم بين بيکاري و تورم است يعني کاهش تورم به معني کاهش بيکاري هم مي باشد. ( وقتي دولت يازدهم توانسته است تورم 42% را تک رقمي کند بيکاري را هم کاهش داده است به عبارت ديگر اگر تورم 42% به 200% مي رسيد ميزان بيکاري بيش از اين بود که امروز وجود دارد.)

ادامه دارد

سه شنبه, 30 شهریور 1395 09:51 خوانده شده: 1827 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +16 -1 --
احمد 1395/06/30 - 10:34
جناب شهسوار زاده با عرض ادب و سلام؛
سخنان نغز جنابعالی دربست قبول!
پس قول حل 100 روزه مشکلات چی شد؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 13:25
به نام دوست

استاد گرانقدر جنب آقاي احمد طبق آنچه اقتصاد دانان و از جمله در دانشنامه آزاد ويکي پديا آمده است :
رکود تورمي راه حل طولاني و سخت دارد. حتي کنترل رکود به تنهايي و يا تورم به تنهايي در 100 روز امکان پذير نيست !
در ايلات متحده آمريکا هم رئيس جمهور اوباما پس از 100 روز گزارش راه حل هاي پيشنهادي را ارائه نمود .
نبايد گزارش 100 روزه راهکار هاي رفع چالش ها را با قول 100 روزه براي حل چالش ها اشتباه گرفت .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/06/30 - 14:38
روایت رسمی بانک مرکزی از گرانی‌های ۴۰ و ۵۰ درصدی در سفره مردم

پاسخ + +15 0 --
Jh Fh 1395/06/30 - 10:41
اینان هم از اونا دست کمی نداشته و ندارند
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/06/30 - 14:41
اصلا میدونید دولت ما عاشق تک رقمی
کنکور تک رقمیی
تورم تک رقمی
بنزین تک نرخی
ارز تک نرخی
و من عاشق تک رقمی و نقطه به نقطه. هستم
من ایرانی هستم
من کالای ایرانی میخرم
اگه نخرم آقا زاده ها شرکت هاشون میخوابه.
اگه نخرم اقتصاد در دست آقایون فلج میشه.
ولی باور کنید نمیدونم من کجای این اقتصاد هستم
وقتی حقوق چندرغاز رو سرموقع نمیدن
وقتی یه وام سبصدهزار تومنی از صندوق قرض الحسنه معلم میخوام بهم میگن ضامن کارمند بیار
خونه هم ندارم
ماشین هم رواا. قسطی هست.
برای ثبت نام فرزندم مدیرهمکارم میگه تا پول ندی ثبت نامش نمی کنم.
راستی من کجای مملکت هستم
کجای اقتصاد قدم میزنم
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 15:16
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي jh Fh با شما موافق هستم که اينان ( دولت تدبير و اميد ) هم از اونا ( دولت مهرورز و پادکدستان ) در برخي موارد دست کمي نداشته و ندارند !مثلأ :
1. دولت پوپوليستي احمدي نژاد تحت عنوان پرداخت نقدي يارانه ها سنگي درچاه انداخت که متأسفانه عليرغم سفارش اقتصاد دانان دولت روحاني هم به غلط همان راه پوپوليستي احمدي نژاد را که به ضرر اقتصاد جامعه و فرو دستان مي باشد را ادامه مي دهد .


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 15:17
ادامه پاسخ :

2. معاون اول رئيس جمهور در فرودين سال 1394 پس از گذشت يک سال و نيم از عمر دولت و شروع برخي از اقدامات منطقي ( اصلاح بازار انرژي ، گزارش تحليلي و سياست هاي خروج از رکود تورمي ، ايجاد ثبات و آرامش نسبي در بازارهاي پول و ارز ، کاهش تورم بيش از 40% به آستانه 15% ) ناشيانه براي کنترل قيمت ها به کليه دستگاه هاي دولتي و و غير دولتي بخشنامه اي ابلاغ مي کند.از ان پس مجددأ حمايت از بنگاه هاي نا کارآمد از طريق فشار به منابع بانکي ، تداوم نقش مسلط دولت در نظام مديريتي بنگاه ها و بانک ها و...راه غلط دوران احمدي نژاد را دنبال مي کنند.
3. در سه سال عمر اين دولت حقوق هاي نجومي ( هرچند حجم آن خيلي کمتر از بدهي بابک زنجاني به ملت ايران و... است . ) ادامه يافت . يا همچون دوران احمدي نژاد آمار رشد اقتصادي سال 1394 منتشر نشده است .
ولي در بسياري از موارد تفاوت هاي چشم گير و اساسي بين اينان ( دولت تدبير و اميد ) هم از اونا ( دولت مهرورز و پادکدستان ) وجود دارد.


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 15:18
ادامه پاسخ :


1. در سايه بي تدبيري احمدي نژاد که هاله نور بر سر داشت ، تحريم و پشت تحريم به ملت ايران تحميل شد که بهترين دوران براي نتانياهو فراهم شد که با يک نقاشي در سازمان ملل تک تازي نمايد .
2. در سايه بي تدبيري احمدي نژاد که ليست مفسدان اقتصادي 8 سال درجيبش باقي ماند ولي خط قرمزش معاون اولش بود نه مبارزه با فساد بابک زنجاني ها را پرورش داد.
3. در سايه بي تدبيري احمدي نژاد که مي خواست پول نفت را بر سر سفره ايرانيان بياورد! در سال 1391، درآمد نفتي کشور 40% کاهش يافت ،... و رکود تورمي را بر کشور تحميل نمود .
4. در سايه بي تدبيري احمدي نژاد که مي خواست بر جهان حکومت کند ! کشور مجبور شد براي خروج از رکود تورمي (تورم از 42% و رشد اقتصادي منفي شش و هشت دهم درصدي ) راهي را درپيش بگيرد ( سياست هاي انقباضي ) که در کوتاه مدت دودش بر چشم مردم مي رود !


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 15:19
ادامه پاسخ :


5. متأسفانه عاملان دیروز( تحميل کنندگان رکود تورمي به کشور ) از جمله معاونت محترم آقاي دکتر حاجي بابايي ، بجاي آنکه مسئوليت خطاي خود را بپذيرند ، طلبکاران امروز شده و تبليغات زود هنگام انتخاباتي براي احمدي نژاد را براه انداخته ، دائمأ مي گويند در سايه رکود تورم کاهش يافته است !
6. خلاصه آنکه خدارا شکر که بجاي احمدي نژاد با 80% خطا ، روحاني با 20% خطا آمده است ! در غير اينصورت به گفته اقتصاد دانان همانطور که ونزوئلا در انتظار تورم 250 الي 290 درصد است . مردم ايران هم تورم سه رقمي را تجربه مي کردند .و معلوم نمي باشد رشد بيکاري در ان شرايط چقدر مي شد ؟


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/06/30 - 17:36
احسنت علی جان خیلی زیبا نوشتی اتفاقا افرادی مثل تو باید مقاله بنویسند
پاسخ + 0 0 --
علی معلم 1395/07/03 - 00:22
در این سه سال دولت غیر پوپولیستی روحانی همه چیز عالی و ما چقدر خوشحالیم....
واقعا برخی چقدر رودارند!!!!!
پاسخ + +15 -2 --
جلیل 1395/06/30 - 10:42
سلام جناب شهسوارزاده عزیز حالتان چه طوراست؟ کلا این سایت بدون شما واقای شیرزاد هیچ رونقی نخواهدداشت ومن خوشحالم که باز هم چشمم به مقالات شما افتاد وواقعاذبهره مند شدم خدا سایه شمارا ز سر این دولت جناب فانی ومعلمان کم نکند البته بنده خوشحالم که پذیرفتیدددر دولت شما رکود هم وجود دارد چون تا قبل از این جنابعالی ورییس جمهورتان ادعای خروج از رکود ورشد اقتصادی داشت حال چه شده که ادعای رکود کردید ؟ البته باز هم مثل روش همسشگیتان تقصیر را گردن احمدی نژاد انداختید دوست من ما که سه ساله عنوان می کردیم در رکودیم وکاهش تورم به دلیل رکود وکاهش قدرت خرید اتفاق افتاده وربطی به موفقیت دولتتان ندارد اما جنابعالی نمی پذیرفتید حالا خشحالم که رکود را پذیرفته اید درست است که همانند حقوقهای نجومی گردن احمدی نژاد انداختید اما همینکه پذیرفتید دردولت شمادرکودداست فعلا تا اینجا موفقیت بزرگی محسوب میشود راستی دوستتان ادعای افزایش ۸۵درصدی حقوق داشته دفعه قبل حنابعالی با امارافزایش ۶۵درصدی را ساخته اید حالا قلم به دست بگیرید که باید افزایش ۸۵درصدی را امار سازی کنید
پاسخ + +6 -1 --
بازنشسته فریب خورده 1395/06/30 - 12:57
سلام،اقای شهسوار زاده،نمیخوام منعکس بشه فقط به عنوان یک خواهش،اگه ممکنه تحقیق بشه ببینیم قضیه این بیمه تکمیلی بازنشسته ها چیه؟خدا شاهده نه ویزیت نه پول دارو نه عکسهای ام ار ای،یا سی تی ون پول بیمارستان را نمیدهند برای هر کدوم بهانه ای دارند،
الان یک ماهی هست گذارم به بیمه اتی سازان حافظ افتاده،فقط یک مورد آزمایش را از من قبول کرده اند که ان هم کامل پرداخت نمیشه،اگه یه بازنشسته سروکارش به بیمارستان بیفته و بیست ملیون هزینه کنه فوقش دو تومن را بیمه خواهد داد،در حالی که ما عمری پرداخت کردیم که امروز بدردمون بخوره،متشکرم
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/06/30 - 13:28
جناب شهسوارزاده تحقیق کرده تقصیر احمدی نژاده کلا تمام مشکلات دراین دوره به دلیل مدیریت غلط احمدی نژاد هست که در دوره اول رفع نشد و به دوره دوم ریاست جمهوری روحانی موکول شد هرچنددکه فانی ۸۵درصد حقوقمون روافزایش داده با این افزایش نباید مشکلی برای پرداخت هزینه های درمان داشته باشید
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 17:38
به نام دوست

استاد گرانقدر جناب آقاي بازنشسته فريب خورده

طبق دستور حضرتعالي ، اگر توفيقي حاصل شود در آينده در رابطه با بيمه تکميلي بازنشستگان مطلبي ارائه مي کنم .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +4 0 --
مهدی جعفر کاشانی 1395/06/30 - 13:01
در اولین ساعاتی که متولی امور کشور بنویسد " آموزش فقط در نیاز " شکوفایی کشور شروع میشود
پاسخ + +7 0 --
دبیر 1395/06/30 - 13:04
در مقاله ی" ویکی پدیایی " شما، اگر تفاوت" هاله نور بر سر با کلید مشکل گشا در دست" و تاثیر و رابطه آن دو با تورم و بیکاری بیان میشد شاید در خور توجه و اعتنا بود وگرنه به منزله ی علم شدن شعبان استخوانیهاست...
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 18:09
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي دبير
اقتصاد دانان بسياري در مورد رکود تورمي ( ارثيه احمدي نژاد ) سخن گفته اند . براي آنکه عوام فريبان فرصت طلب ( چون معاونت محترم آقاي دکتر حاجي بابايي ) با رسم نقش مار ، بحث را از مجراي عادي منحرف نکنند ! و بجاي پاسخ دادن به موضوع به اقتصاد دان گير ندهند !
منبع اختياري براي اين موضوع را دانشنامه آزاد ويکي پديا انتخاب کردم .
اما در مورد تفاوت هاله نور با کليد عرض کنم :

هاله نوربر سر احمدي نژاد و مديريت جهاني تحر يم پشت تحريم آورد و در سال 1391 درآمد فروش نفت کشور را 40 کاهش دادو نرخ ارز را بصورت نجومي افزايش داد، .... و به رکود تورمي منجر شد.

ولي کليد در دست روحاني رکود تورمي را به رشد 4.4 درصدي در بهار 1395 رساند.

پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 18:10
ادامه پاسخ :


البته اقتصاد دانان بسيار نگران هستند که اگر در اثر تخريب و غوغا سالاري عوام فريبان فرصت طلب( مسببان رکود تورمي که بجاي قبول مسئوليت خود با رسم نقش مار خود را طلبکار نشان مي دهند!) خداي نکرده کليد را از دست روحاني گرفته شود ! اقتصاد ايران همچون ونزوئلا بسرعت به تورم 200% و رکود کمر شکن سقوط کند.

همانطور که خوانندگان فهيم ملاحظه مي فرمايند تفاوت بين هاله و کليد از زمين تا آسمان است .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 -6 --
مهدی جعفر کاشانی 1395/06/30 - 13:12
ما معلم نداریم
پاسخ + +1 -4 --
مهدی جعفر کاشانی 1395/06/30 - 13:21
معلم ( مادر , پدر و معلمین موظف) ماهر ملقب به پیامبر , امام , آدم هم میباشد . به محض اینکه آموزش در نیاز مثل گچ کاری در نیاز , چوپان در نیاز , غذا در نیاز وهمه دیگر امور در نیاز انجام شود معلم خودش از نیازهایش آگاه میشود وما هم به معلم دست پیدا میکنیم, ما دیوانه ایم که بدون نیاز وبی توجه به نتیجه آموزش در وزارتی بی ثمر بنام آموزش و پرورش اقدام میکنیم
پاسخ + +11 0 --
سیناسلیمی 1395/06/30 - 13:30
جناب شهسوارزاده همه انتقادات شما را قبول میکنیم ، اما آقای روحانی با بی اعتنایی نسبت به خواست فرهنگیان و اصرار بر وزیر ماندن آقای فانی جایی برای دفاع نگذاشته اند.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/30 - 18:25
به نام دوست

استاد گرانقدر جناب آقاي سينا سليمي

با توجه به اينکه پيشنهاد اول روحاني براي آموزش و پرورش دکتر نجفي بود . و مجلس قبلي تا واپسين لحظات دوره خود حتي با فاني هم کنار نيامد ! پس تشکيل مجلس دهم فرصتي تا انتخابات 96 باقي نمانده


اگر اجازه بدهيد فرمايش گوهر بار حضرتعالي را چنين تصحيح نمايم :



فاني با بي اعتايي به درخواست فرهنگيان و اصرار بر باقي ماندن برخي از مشاوران و معاونينش که به وزش باد نگاه مي کنند تا صندلي خود را حفظ کنند يا صندلي وزارت را تصاحب کنند ! جايي براي گله باقي گذاشته است !



با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
صولت 1395/06/31 - 13:05
جناب شهسوار چه ساده انگارانه از بافته ها مصادره به مطلوب نموده فزهنگیان را می خواهید در ماز سراسر مغلطه خود اقناع کنید جناب بلند گو بنده چند حجت از هزاران حجت بر بی تدبیری دولت متبوع و مطبوع شما دارم 1-دولتی که امین خزانه آن صفدر نجومی بگیر باشد پر واضح است خبر از شکم سنگ بسته معلم ندارد 2-دولتی از مهار قیمت شکر عاجز است می تواند مانع پریدن قیمت مرغ و گوشت و برنج باشد زمان احمدی نژاد دنیا با ما قهر بود حالا که همه با ما خوبند چرا قیمت مایحتاج مردم از اروپا گرانتر است 3- وزرایی که از ارایه سیاهی اموال خود در هراسند برایشان اقتصاد و معیشت معلم معنا ندارد
پاسخ + +1 0 --
صولت 1395/06/31 - 13:12
بقیه 4-شهسوار عزیر گرته برداری به قصد اموزاندن رکود تورمی و بازی با کلمات و گرفتن ژست عالم مآبانه برای معلمان به قصد متمایل کردن به دولت فعلی و کوبیدن دول ماضی به ویزه دولت قبل ترفندی کهنه و منسوخ است ما در ایران آموختیم که از قدیم گفته اند زلفعلی مراد کچل بی مو است حال تدبیر مراد ازبی تدبیری است که از همه جا در حال نمایان شدن است غندالی در صندوق معلمان ،صفدر در صندوق توسعه ، ودگری در بیمه و تو نیز سر در انبان بطحایی کرده ای و ارتزاق می کنی
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/31 - 22:10
به نام دوست
استاد گرانقدر ، همکار ارجمند جناب آقاي صولت ا بتدا برخود لازم مي دانم از اينکه با دقت اين ياداشت را مطالعه نموده ايد و نقد خود را ارائه نموده ايد صميمانه از شما تشکر کنم . در رابطه با مطالب
کارشناسي
شما بعرض مي رسانم :
1. در رابطه با حقوق نجومي آقاي صفدر حسيني با شما کاملأ هم عقيده مي باشم .
ولي در رابطه با برخورد دولت روحاني با فيش هاي حقوقي عرض مي کنم :
برعکس دولت نهم و دهم که خط قرمزش کابينه اش بود نه مبارزه با فساد ، خوشبختانه دولت يازدهم در مدت کوتاهي بسياري از افراد کليدي خود ( از جمله صفدر حسيني ) را کنار گذاشت !
2. قسمتي از مشکلات اقتصادي کشور ناشي از تحريم ها مي باشد و قسمت ديگر آن ناشي از ساختار غلط اقتصاد کشور مي باشد ! در مورد تحريم ها هنوز تمامي چالش ها برداشته نشده است و در مورد ساختار غلط اقتصادي هنوز گام هاي مهم و اساسي برداشته نشده است . اميد است در سايه همدلي و همزباني دولت و مجلس و قوه قضاييه اقدامات کارشناسي شده براي اصلاح ساختار اقتصادي کشور انجام گيرد.


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + +1 0 --
صولت 1395/06/31 - 13:19
بقیه :شهسوار حریت و آزادگی را به فرد و جریانی هرگز مفروش که اگر چنین کردی مصداق خسر فی الدنیا و الاخره هستی با ریسمان پور سلیمان در چاه ویل دنیا پرستان نجومی بگیر و بخور گرفتار نشوی
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/31 - 22:14
ادامه پاسخ :


3. بنده هم با پيشنهاد شما موافق هستم که وزرا و مسئولين داوطلبانه اصل 142 قانون اساسي را اجراء کنند . ولي متاسفانه بايد خدمت شما و ديگر فرهنگيان فرهيخته عرض کنم :

محمد دهقان عضو کميسيون حقوقي – قضايي مجلس نهم در مهر 1394 به آدرس اينترنتي ذيل گفت :



پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/31 - 22:21
ادامه پاسخ :


خبرگزاري ميزان کد خبر 86630 تاريخ انتشار : 12:25 – 09 مهر 1394



اصل ۱۴۲ قانون اساسی اصل مترقی است و هدف آن ایجاد یک رژیم مالی شفاف بین مسئولین کشور و مقامات و فرزندانشان بوده است ولی با گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب یک خط قانون در خصوص این اصل وجود ندارد.ا
4. تا سال 1970 ميلادي بحث رکود تورمي ، موضوعي من درآوردي بود ! ولي پس از کذشت حدود نيم قرن از آن تاريخ بسياري از اقتصاد دانان در اين مورد نوشته اند و حقير جهت پرهيز از جناح بندي هاي سياسي ، بجاي استناد به گفته برخي از اقتصاد دانان با ديدگاه هاي سياسي خاص به دانش نامه آزاد ويکي پديا استناد کرده ام .
از شما استاد گرانقدر تمناي عاجزانه دارم ، بجاي رسم نقش مار، با استدلال بفرماييد کدام قسمت مطالب دانشنامه آزاد وکي پديا ، بازي با کلمات است !


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/06/31 - 22:22
ادامه پاسخ :


و اما در مورد فرمايش گوهر بار حضرتعالي:
" مرغ ده هزار تومانی ،گوشت 40 هزار تومانی ، برنج 12 هزار تومانی و... "
روح اين ياداشت به نگراني اقتصاد دانان اشاره مي کند :

طبق تجربه بشري ، اگر دولت بي تدبيري کند ! بسرعت تورم تک رقمي به تورم 200 درصد سقوط کند . در آن صورت خوشبخت ترين مردم ايران ، همانند مردم ستمديدگان ونزوئلا ، همان هاي خواهند بود که با عبور از گل ولاي و رودخانه به کمبيا مي روند تا حداقل آذوقه بدست آورند!

در مورد ديگر بيانات
غير کارشناسي
آن استاد فرهيخته، خموش مي مانم که بعد از خداوند ، معلمان شريف و آگاه بهترين قاضي مي باشند !


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
صولت 1395/06/31 - 13:26
بقیه شهسوار برای من از ضزیب جینی نگو این آمار دولت ساخته را اعتماد نشاید انچه که عیان است نیاز به بافتن اسمان ریسمان نیست جانم مرغ ده هزار تومانی ،گوشت 40 هزار تومانی ، برنج 12 هزار توانی و حقوق 1/5 میلیونی من معلم نشان از فاجعه ونظام کاستی است که حتی در عهد ساسانیان نبوده است پس پند گیر و خموش و ادای بزرگمهری و انوشیروان ظالم را در نیاور
پاسخ + 0 -1 --
صولت 1395/06/31 - 13:29
می دانم صدای معلم جنم ندارد سخن مرا منعکس کند لااقل در پشت پرده که میدانم تعدادتان به اندازه مسافران یک فوکس قدیمی بیشتر نیست بخوانید بد نیست هرجند میدانم شما را مزد داده اند و اجیر کرده اند تا خویش به خواب زنید بگویید انچه حزبتان می خواهد
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/06/31 - 14:44
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم صولت

ما هر تعداد که باشیم شفاف سخن می گوییم و شناسنامه داریم .

اما خیلی ها هستند که دائما تهدید می کنند ، رجز خوانی می کنند ، خط و نشان می کشند و... اما جرات و یا توان گفتن حتی نام خود را نیز ندارند !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 -2 --
عبدالله حقگو 1395/06/31 - 23:42
بنام خدایی که دراین نزدیکست


سپاس استادشهسوارزاده
ازمتن زیباوعلمی که بیان فرمودیدوپاسخهایی که به کامنتهاجهت وضوح بیشترمطالبتان ارائه فرمودید.
باهمه فرمایشات شماموافق جزدراین موردکه رفتن روحانی سقوط ۲۰۰درصدی همراه دارد.
مطلعبدکه دربسیاری مآواردروحانی هم فقط عامل اجرایی ناچیزی بیش نیست ومشکلات فراترازاینهاست.
انتظارازروحنی بابری وعده ها بالارفت وبرخی پوپولیستهای(همفکروهمکارش) هم باعث بدبینی ازایشان شده.
صراحت وشفافیت بیشترش میتوانددراین چندماه باقیمانده کمکش کندومردم راهمدل نمایدکه باوجودچنین رسانه وعملکردناقاطعه اش درموردفسادو...بعیدمیدانم.
ملت گول فسادستیزی احمدینژادراخوردندومناظره ۳۰ملیونی اش با کروبی (قضیه جزایری) وفکرکردندمنجی اقتصادایران همین شهرداراست ومناظره سرهنگ بازی باعث پیروزی روحان.
اگربه وعده هایش که آرمان مردم هستنددرست عمل کند(نه فیشهاوروزنامه های تعطیل) شایدضعف فانی ونوبخت قابل اغماض باشداگرچه یکروزکمتراین ضعفهاراداشته باشد بهتراست.

پایدارباشید
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/07/04 - 00:14
به نام دوست

استاد بزرگوار جناب آقاي عبدالله حقگو

از شما تمناي عاجزانه دارم که با دقت بيشتر مطب را مطالعه فرماييد !
حقير هيچگاه ، مطرح نکرده ام که با رفتن روحاني تورم 200% رخ مي دهد !

عرض بنده (به نقل قول از اقتصادانان ) اين بوده که مبارزه با وضعيت


رکود تورمي


بسيار سخت و طولاني مي باشد و اگر مردم يا مسئولين بردباري نداشته باشند ! امکان آنکه بسرعت تورم 200% و رکود کمر شکن نمايان شود وجود دارد!

به اعتقاد اقتصاد دانان برخي از اقدامات روحاني از جمله هدفمند کردن يارانه ها ( حذف پرداخت يارانه از دهک هاي پر درآمد با شيب کم ) يا دستور معاون اول اسحاق جهانگيري در يک سال و نيم گذشته در رابطه با کنترل قيمت ها و يا برخود دستوري با بانک ها و ... از نقاط ضعف روحاني مي باشد! که مي تواند خطرناک باشد و تورم 200% و رکود کمر شکن را به سرعت حاکم کند!


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1395/07/04 - 00:18
ادامه پاسخ :


نگراني اقتصاد دانان اين است که با بردن روحاني به کنار رينگ و ضربات پي در پي ، در اثر فشار روز افزون ˏ عوام فريبان فرصت طلب ، ناخواسته يا عمدأ مرتکب خطايي شود که سقوط اقتصادي را بهمراه داشته باشد!

طرح موضوع ماندن روحاني يا رفتن وي ، بحثي انتخاباتي است که در زمان انتخابات با توجه به صفبندي کانديدا ها و ... قابل طرح مي باشد!
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
مهدی اوغلی 1395/08/03 - 19:44
باسلام وآرزوی داشتن ایرانی آباد وآزاد
ایرانی که درآن هیچکس مشکل مسکن ؛ مشکل درمان ؛تحصیل وازهمه مهمتر اشتغال را نداشته باشند هرچند همه اینها یک آرزوست .زیرا بااین افراد مسئولی که برکشور حکومت می کنند وبه نقل قول سخنگوی دولت در جاهای غیر دولتی دیگر بیشتر از بیست میلیون تومان به این مدیران پیشنهاد داده اند یعنی ماحصل کلام تا بیست میلیون تومان فقط حقوق خالص ماهانه دریافت می کنند مگر سیر از گرسنه خبر خواهد داشت؟؟بعد از سی سال خدمت صادقانه چهار فرزند با تحصیلات عالیه بیکار که از سن ازدواجشان نیز می گذرد (27-29-31و25سال خدمت نظام رفته)کدام یک ازاین مدیران این نوع مشکل خانواده ها را درک می کنند واقعیت این است که روحیه اوایل انقلاب درهیچ کسی نمانده است وفعلا مدیران برای حفظ میز خود تلاش می کنند وبفکر مردم نیستند زیرا امکان ندارد کسی مسئول باشد وبااین همه مشکلات راحت بخوابد , بگردش برود و... داشته باشد .ماازکسی دفاع نمی کنیم وتنها براساس عملکرد افراد قضاوت می کنیم .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/08/11 - 21:57
شان معلم اعتبارمعلم شوكت معلم و....ازبين رفته ماوضع مالي خوبي نداريم ازبديهي ترين اسبابهاي زندگي بي بهره ايم شديم مايه مسخره سايراقشارجامعه .كي به معلم توجه ميشه تاريخ بدن تاروزاي تاريخ رابشماريم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور