صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مهرزاد حمیدی پس از گذشت 2 سال هنوز به گزارش صدای معلم پاسخی نداده است ! آقای حمیدی شفاف و دقیق بگویند که در این 6 سال چند سانتی متر به فضای ورزشی دانش آموزان ایرانی اضافه شده است ؟ شما هنوز توانایی اجرای جامع یک بخشنامه صادره توسط خودتان را هم ندارید ! تعلیم و تربیت تمام ساحتی پیش کش !

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از کدام زیرساخت های تربیتی و تجهیزاتی که در سطح آموزش و پرورش به وجود آمده است سخن می گوید ؟

صدای معلم گزارش می دهد ؛

گروه گزارش/

انتقاد صدای معلم از عملکرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و زیرساخت های تربیتی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دوشنبه اول مهر در آئین زنگ شکوه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید در قم حاضر شده و سخنانی را ایراد کرده است . ایشان گفته است: با زیرساخت های تربیتی و تجهیزاتی که درسطح آموزش و پرورش به وجود آمده ، آمادگی یک جهش بزرگ علمی بزرگ برای تمدن سازی اسلامی ایجاد شده است.

دردهه چهارم انقلاب اسلامی باید نسبت به تمدن سازی اسلامی توجه لازم صورت گیرد، تمدن سازی اسلامی بدون توجه به مساله آموزش و پرورش به سرانجام نمی رسد.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین تاکید کرده است : این سند که مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده است، یک سرمایه گرانبها برای آموزش و پرورش می‌باشد.
  برای اجرا و عملیاتی شدن این سند تجربه و توانایی لازم در سطح آموزش و پرورش به وجود آمده است.
درسطح کشور پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی ۱۰۰ درصد بوده و این رقم در دوره متوسط نیز آمار بالا و قابل توجهی دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح می کند :

تعلیم و تربیت باید به صورت« تمام ساحتی» انجام گیرد، منظور از تعلیم و تربیت ساحتی، توازن بین ابعاد اخلاقی، ورزشی و تحصیلی است.
نظام آموزش و پرورش باید در مسیری گام بردارد که دانش آموزان درابعاد زیبایی شناختی، اجتماعی، سیاسی و تحصیلی به صورت متوازن و همگام رشد پیدا کنند.
وی گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و یک میلیون معلم در سطح مدارس استان به رسالت تعلیم و تربیت خواهند پرداخت.
  نگاه تمام ساحتی در آموزش و پرورش قم جاری است، وجود افتخارات مستمر ورزشی، علمی، پرورشی و اخلاقی شاهد مهمی بر این مدعاست.
همزمان شدن آغاز سال تحصیلی با ماه محرم در کسب معرفت بیشتر نسبت به ارزش های عاشورا حسینی موثر است. "

انتقاد صدای معلم از عملکرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و زیرساخت های تربیتی

دوشنبه 6 آذر 1396 ؛ صدای معلم در مطلبی با عنوان :  استقلال ورزش یا شوآف های رسانه ای ؟! ( نگاهی به عملکرد معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در 4 سال گذشته ) نوشت : ( این جا ) :

" « مهرزاد حمیدی » در شهریور ماه 1392 به عنوان  معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منصوب گردید .

با حضور فانی در وزارت آموزش و پرورش و ظاهرا با توصیه یکی از نزدیکان فانی به آموزش و پرورش آمد.

 زمانی که دانش‌آشتیانی هم برای رأی اعتماد به مجلس معرفی شده بود، یکی از معدود معاونانی بود که در جلسه رأی اعتماد وی حضور داشت.

گفته می‌شد که با حضور بطحایی در وزارت آموزش و پرورش، خودش از این معاونت خداحافظی خواهد کرد اما تاکنون در این پست مانده و به فعالیت خویش ادامه داده است .

در این گزارش ضمن اشاره به عملکرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از زبان خودش آمده است :

" در واقع با توجه به این سخنان ماحصل و برآیند فعالیت 4 ساله مهرزاد حمیدی در دو چیز خلاصه می شود :

1- کاهش روند چاقی در دانش آموزان کشور به میزان  سه دهم درصد

2- افزایش ساعات تربیت بدنی در برخی پایه ها

« دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم » به همه مدارس ارسال شده است و مدیران ملزم به رعایت موارد مطرح شده در دستورالعمل هستند اما تاکنون  گزارش کامل و یا شفافی از وضعیت نظارت بر بوفه های مدارس کشور منتشر نشده است .

نظرسنجی ها و نیز اخبار و گزارش ها نشان می دهند که ورزش صبحگاهی در بسیاری از مدارس انجام نمی شود .

به نظر می رسد هیچ گونه نظارتی هم در این زمینه از سوی معاونت تربییت بدنی و سلامت این وازرتخانه برای مدارس صورت نمی گیرد .

« حمیدی » در مهر ماه 94 در خصوص « ورزش صبحگاهی » چنین می گوید : ( این جا )

" در سال تحصیلی جدید به مدت 5 دقیقه ورزش و نرمش صبحگاهی در مدارس انجام می‌شود. همچنین براساس تفاهم نامه با رادیو ورزش، موزیک مخصوص ورزش صبحگاهی از طریق این رادیو هم‌زمان با صبحگاه مدارس پخش خواهد شد و دانش‌آموزان با شادابی و نشاط خاصی وارد کلاس‌های درس می‌شوند.»

«در نظر داریم تا تحرک جسمانی را در مدارس افزایش دهیم؛ زیرا استفاده از فن آوری‌ها باعث شده است تا نسل به سمت چاقی حرکت کند که این کار باعث جنب و جوش در مدارس خواهد شد.»

«پیش‌بینی می‌کنیم 80 درصد دانش‌آموزان سراسر کشور که حدود 9 میلیون نفر می‌شوند در ورزش صبحگاهی مدارس شرکت کنند، ضمن اینکه اولیای دانش‌آموزان هم امکان شرکت در ورزش صبحگاهی مدارس را خواهند داشت.»

حال باید معاونت محترم این وزارتخانه پس از گذشت دو سال توضیح دهد که آیا چنین حرف ها و وعده هایی جامه عمل به خود پوشیده است و آیا 80 درصد دانش آموزان کشور واقعا در ورزش صبحگاهی شرکت می  کنند ؟

بر اساس آخرین آمار تعداد مربیان تربیت بدنی در کشور 14 هزار نفر است .

از سوی دیگر و به گفته وزیر آموزش و پرورش در آخرین نشستی که برگزار شده است ؛ 105 هزار واحد مدرسه در سراسر کشور داریم .

حال این پرسش اساسی مطرح است در حالی که هیچ نسبت منطقی میان تعداد مربیان تربیت بدنی و تعداد واحدهای آموزشی کشور وجود ندارد و بسیاری از مدارس و مناطق از کمبود " معلم ورزش " رنج می برند ؛ چگونه معاونت تربیت و سلامت با افتخار افزایش ساعات تربیت بدنی را گامی رو بخشی از این مشکل به فرهنگ جامعه و نگرش ها و زیر ساخت های تربیت بدنی بر می گردد اما بخش  اعظم آن به مدیریت ناکارآمد و غیراثربخش متولیان آن باز می گردد که نتوانسته اند حساسیت جامعه و مسئولان را نسبت به مشکلات و رفع اساسی آن برانگیزانندبه جلو می خواند ؟!

انتقاد صدای معلم از عملکرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و زیرساخت های تربیتی

آیا منظور از ساعت ورزش در مدرسه این است که نهایتا توپی جلوی دانش آموزان انداخته شود و  یا ساعت آن به دروس دیگر اختصاص پیدا کند ؟

یکی از مشکلات مهم و قابل توجه این است که دانش و سواد بسیاری از معلمان تربیت بدنی به روز نیست .

 برخی از معلمان که توانایی یا حوصله رفتن به کلاس را ندارند تصمیم به گرفتن این درس و تدریس آن می‌کنند که این مساله موجب افت سطح و جایگاه این درس در مدارس می‌شود و این موضوع با انتظارات دانش‌آموزان و حتی اولیای آنها تناسب و همخوانی ندارد.

حتی در برخی مناطق با توجه به کمبود دبیر ورزش از معلمان غیرمتخصص برای اداره این کلاس استفاده می‌شود و این مساله، وضعیت سلامتی دانش‌آموزان را در مدارس با مخاطره روبه‌رو می‌کند.

معاونت تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش توضیح دهد که در راستای " دانش افزایی " و نیز " به روز آوری " معلمان ورزش چه کرده است ؟

ایشان در زمینه موضوع " سواد حرکتی " که آن را علت برخی و شاید بسیاری از مسائل و مشکلات می داند چه اقداماتی انجام داده است ؟

 فضای ورزشی دانش‌آموزان ایرانی 17 سانتی متر برای هر نفر است .

مطابق آمارها ، سرانه فضاهای ورزشی در ایران یک سوم استانداردهای جهانی است . در کشورهای توسعه یافته ، اساس و خاستگاه ورزش حرفه ای و قهرمانی مدارس هستند .

آقای حمیدی شفاف و دقیق بگویند که در این 4 سال چند سانتی متر به فضای ورزشی دانش آموزان ایرانی اضافه شده است ؟

برای رفع و تعدیل محدودیت ها  و جبران " فقر حرکتی " در بخش " تربیت بدنی دختران "  با توجه به " اختلالات و ناهنجاری‌های جسمی و حرکتی " شایع  چه گام هایی برداشته شده است ؟ "

از انتشار این گزارش 2 سال گذشته است .هنوز معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پاسخی به این گزارش و پرسش های صدای معلم نداده است .

در سال 1394 علیرضا جزینی، قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید: «شیوع پدیده اعتیاد در میان دانش‌آموزان بسیار نگران‌کننده است و توقع ما در حوزه آموزش و پرورش بیش از این است؛ زیرا مدیران و معلمان مدارس در موضوع آگاه‌سازی حرف اول را می‌زنند.»
ازسوی دیگر حسین هاشمی، استاندار تهران درهفدهمین همایش خیرین مدرسه‌ساز گفته است: «متاسفانه امروزه مواد مخدر به مدارس ورود پیدا کرده است و آموزش و پرورش باید با این مشکل مقابله کند که ظاهرا امکانات و بودجه کافی را برای مقابله با این معضل ندارد؛ بنابراین خیرین باید به این حوزه نیز ورود پیدا کنند.»

فرید براتی سده، مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اعتیاد دانش‌آموزان و ورود مواد مخدر به مدارس به فرهیختگان می‌گوید: «آموزش و پرورش باید درمورد اعتیاد دانش‌آموزان چشم بندهایش را بردارد و با حقیقت رو به‌رو شود؛ زیرا این واقعیت ناراحت‌کننده وجود دارد و انکار یا نپذیرفتن آن مشکلی را حل نمی‌کند.»
او می‌افزاید: «ستاد مبارزه با مواد مخدر پارسال آمار دانش‌آموزان معتاد را اعلام کرد و مشخص شد که 4 / 0  درصد از دانش‌آموزان شیشه مصرف می‌کنند و در کل یک درصد دانش‌آموزان معتاد هستند؛ البته شواهد امر نشان می‌دهد که آمارهای واقعی از این تعداد که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده، بیشتر است.»
براتی تاکید می‌کند: «آموزش و پرورش اجازه صحبت در مورد دانش‌آموزان معتاد را نمی‌دهد و تمامی دریچه‌ها را بر این واقعیت بسته است و اجازه اینکه سازمان‌های مرتبط به این موضوع ورود کنند و نظر بدهند را نمی‌دهد؛ همین امر هم دلیلی شده که شاید تعداد دانش‌آموزان معتاد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته باشد، آموزش و پرورش باید بپذیرد که درمیان دانش‌آموزان تعداد زیادی هستند که به مصرف سیگار و قلیان روی آورده‌اند؛ این خود دریچه ورود به مواد مخدر است.»

فرهیختگان در این گزارش می افزاید : ( این جا )

" پیگیری‌ها برای مصاحبه با مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس در مورد اعتیاد دانش‌آموزان به نتیجه نرسید؛ بعد از اینکه هیچ کدام از نمایندگان مجلس حاضر به مصاحبه نشدند و هر کدام بعد از شنیدن سوال به هر‌بهانه‌ای جواب نمی‌دادند با حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش تماس گرفتیم و او گفت که با مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش باید صحبت کنید که بعد از تماس با حمیدی، ما را به نادر منصورکیایی، مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی معرفی و با تاکید عنوان کرد: «آقای کیایی موظف هستند که با شما در این باره صحبت کنند.» اما تماس‌ها با کیایی نیز بی‌نتیجه ماند و پس از دو روز وی اعلام کرد؛ «سوال‌هایتان را ای‌میل کنید»؛ ای‌میلی که پاسخی به آن داده نشد. "

حال پرسش صدای معلم از این مقام مسئول غیرپاسخ گو آن است که از کدام زیرساخت های تربیتی و تجهیزاتی که در سطح آموزش و پرورش به وجود آمده است سخن می گوید ؟

« آمادگی یک جهش بزرگ علمی بزرگ برای تمدن سازی اسلامی » به حوزه ی کاری ایشان چه ارتباطی دارد ؟

آقای حمیدی به جای وارد شدن در موضوعاتی که به ایشان مربوط و مرتبط نیست ، نخست در مورد عملکرد 6 ساله خویش پاسخ گو و مسئولیت پذیر باشد .

انتقاد صدای معلم از عملکرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و زیرساخت های تربیتی

پایان گزارش/


انتقاد صدای معلم از عملکرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و زیرساخت های تربیتی

پنج شنبه, 04 مهر 1398 12:47 خوانده شده: 1628 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1398/07/04 - 23:30
طرح خاص آقای حمیدی المپیاد درون مدرسه ای بود .تعجب ما از این است که ایشان یا معنای المپیاد(مجموعه ای از مسابقات) را نمی داند. ویا از امکانات مدارس بی اطلاع است. مدرسه ای که توانایی برگزاری یک ساعت استاندارد کلاس ورزش را ندارد.چگونه می توان در آن المپیاد برگزار کرد؟
این طرح یک شوخی بیشتر نیست.
پاسخ + 0 0 --
دبیر مهربان 1398/07/06 - 08:07
انشاا...دوره مدیران و معاونان ضعیف و کم اثر و خوش سخن و بدعمل زودتر تموم بشه
پاسخ + +4 0 --
اسدپور 1398/07/04 - 23:48
خوب است ایشان درباره چگونگی هیئت علمی شدن پسرشان در دانشگاه فرهنگیان تبریز هم روشنگری کنند و به این پرسش پاسخ دهند که چرا با وجود آنکه اقازاده مکرم‌شان چندین بار در مصاحبه علمی رد شدند؛ نهایتا بادخالت شخص خنیفر برای ایشان مصاحبه اختصاصی برگزار شده و ایشان به دانشگاه افتخار دادند و هیئت علمی شدند.
پاسخ + +2 0 --
معلم 1398/07/06 - 22:43
حمیدی به درد تربیت بدنی اموزش وپرورش نمیخورد چون

با رابطه امد وزارتخانه وطرحهای ابکی هم که داد دردی از مشکلات ورزش مدارس درمان نکرد
طرح پر اب وتاب المپیاد درون مدرسه
سالیان سال برگزاری مسابقات ورزش داخل مدرسه توسط معلمین ورزش در اکثر مدارس انجام میشد وتیم های منتخب ار دل این مسابقات انتخاب میشد بدون اینکه این همه هزینه بیخودی و تشریفات زیادی انجام شود کلی دستواللعمل وشیوه نامه ارسال شود
طرح کاروان نشاط وارسال وسایل ورزشی که با صرف هزینه وتشریفات و مانور در شروع سالتحصیلی انجام میشود در سالیان قبل توسط ادارات کل ویا مناطق تهیه وجند برابر وسایل وامکانات ورزشی فعلی به مدارس ارسال میشد بدون اینکه مانور تبلیقاتی برای ان انجام شود ودر نهایت با هزینه گزاف دو توپ به هر مدرسه اهدا شود
کلا حمیدی چون از بدنه اموزش پرورش نبود کار اصولی و در خور توچه برای ورزش مدارس انجام نداد فقط تبلیغات ومانورش خوب بود
ا

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور