صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

اظهارات فانی در مورد تدريس معاون و مدير در کلاس‌هاي درس ،هزينه‌هاي حق امتحانات و حق‌التدريسي‌ها ،پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته و استخدام فرزندان فرهنگيان

گروه اخبار / فاني با اشاره به تحصيل 400 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزي کشور، گفت: تامين سه وعده غذايي براي اين دانش آموزان، خوابگاه و تجهيزات بسيار پرهزينه است.

 مطالبات فرهنگیان و پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش  وزير آموزش‌و‌پرورش در ديدار با فرهنگيان خراسان‌شمالي، اظهار کرد: به رغم وجود مشکلات مالي، بودجه مدارس شبانه‌روزي در سطح کشور تا دوبرابر افزايش يافته اما هنوز نيز مشکلاتي در اين حوزه وجود دارد که بايد با استفاده ازحرکت‌هاي مردمي ‌در قالب خيران مدرسه‌دار به مدارس شبانه‌‌روزي بيشتر کمک شود.

فاني بيان کرد: با توجه به پراکندگي روستاها و جمعيت دانش آموزي بايد بحث سرويس‌هاي روستا و تامين هزينه‌هاي مدارس شبانه‌روزي به منظور جلوگيري از افزايش ترک تحصيل دانش آموزان به ويژه دختران مورد توجه قرار گيرد.

وي در خصوص تدريس معاون و مدير در کلاس‌هاي درس نيز، اظهار کرد: بخشي از نيازمندي‌هاي نيروي انساني ايجاب مي‌کند تا مديران و معاونان مدارس همکاري بيشتري با آموزش‌و‌پرورش داشته باشند و هم توانمندي تدريس خود را از دست ندهند.

فاني با بيان اينکه بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي حق امتحانات و حق‌التدريسي‌ها پرداخت شده و قدري نيز باقي مانده و در حال پيگيري است، افزود: با سختي و فشار و وجود محدوديت مالي در دولت توانستيم به منظور کاهش حداقلي فاصله دريافتي فرهنگيان با ديگر دستگاه‌هاي اجرايي، طرح رتبه‌بندي را با سرعت بسيار و در زمان محدود اجرايي کنيم.

وي با اشاره به انتقاداتي در نظام آموزشي 3/3/6 در خصوص فاصله سني دانش آموز پايه اول با دانش‌آموز پايه ششم ابتدايي به لحاظ مباحث تربيتي و رفتاري، گفت: طي سال جاري تلاش مي‌شود تا در مدارس پر جمعيت سامان دهي بين دانش‌آموزان سه سال اول ابتدايي و سه سال دوم ابتدايي صورت گيرد.

وزير آموزش‌و‌پرورش درباره پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته نيازمند افزود: براي پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته نيازمند 10 هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

فاني گفت: برخي از بازنشستگان سال گذشته بخشي از پاداش پايان خدمت خود را دريافت کرده‌اند و مابقي پرداخت‌ها نيز در حال پيگيري است، اين در حاليست که براساس تصميم مجلس شوراي اسلامي، اين موضوع در کميته‌اي متشکل از مجلس و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي رسيدگي مي‌شود.

وي با اشاره به ارائه تسهيلاتي همانند کارت چند منظوره خريد به فرهنگيان افزود: با همکاري بانک سرمايه که بخش عمده‌اي از سهام آن متعلق به صندوق ذخيره فرهنگيان است، به زودي کارت‌هاي چند منظوره خريد براي معلمان و کارکنان صادر خواهد شد.

وي در خصوص بيمه بازنشستگان و شاغلان در آموزش‌و‌پرورش گفت: با بازنشسته شدن فرهنگيان پرونده‌هاي آنان در سازمان بازنشستگي وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعي سازماندهي مي‌شود که به رغم عدم دسترسي به پرونده بازنشستگان، از يک سال گذشته تاکنون با همکاري سازمان مديريت مسئله همسان سازي بيمه بازنشستگان با شاغلان در حال پيگيري است.

فاني با اشاره به پرداخت حق کوچ به معلمان کوچ رو عشاير، افزود: پيگيري‌هاي لازم به منظور پرداخت حق کوچ به معلمان کوچ روي عشاير به دليل اينکه بار مالي زيادي براي آموزش و پرورش ندارد، در دستور کار قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه استخدام فرزندان فرهنگيان در اولويت آموزش و پرورش است،خاطر نشان کرد: فرزندان فرهنگيان در استخدام 27 شهريور و پذيرش دانشگاه فرهنگيان در اولويت قرار دارند.

ایسنا


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

شنبه, 25 مهر 1394 09:44 خوانده شده: 2562 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 11:23
جناب فانی شما که اعتبار مالی برا بازنشسته عادی نداشتید ؟؟چرا مرا بیچاره کردی؟
اومدم فرم از کارگزینی گرفتم و آن را پرکردم و با بازنشستگی پیش از موعدم موافقت کردند . آیا این درست است که شما در جریان کار باشید و بدانید که اعتبار وجود برای بازنشسته عادی نیز وجود ندارد ولی ما را هم بپذیرید واز طرفی حقی که چندسال پیش برایش برنامه ریزی شده بود با توجه به سابقه کارم 27سال ،از آن محروم سوم.
شما بعنوان وزیر آپ چگونه برنامه ریزی کرده بودید که مرا بازحمات گذشته دست خالی از سیستمی که دلسوزانه کار میکردم و حتی در سال 90 مدرکم را ارتقا دادم ،خارج سازی ؟این کار تضیع حقوق است.
حالا بازنشسته شده ام و هیچ پاسخی به سوالم نیست .
شما بدجوری کتک زدید با جفاکاری و خاطری تلخ از آپ بیرون آمدم.
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 11:30
میخواهم به سرکار برگردم چون شما مارا مورد بی مهری قراردادید .
طرحی که حقم بود گرفتی /پاداش هم مقدار خیلی جزیی پرداخت کردی . شما باید تاوان این اشتباهات را پس بدهی نه من بیخبر از همه چیز.
هیچ اشتباهی نکردم جز آن که باجفا کاری طرد شدم.
بازنشسته پیش از موعد
پاسخ + +14 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 11:41
فرندان خود را وارد دانشگاه فرهنگیان نکنید . کتکی که خودمان از دستشان خوردیم و هنوز در دوران بازنشستگی به طرز تلخ تری میخوریم نگذارید دوباره تجربه برای فرندانتان بشود
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 12:30
خدا خیرت بده چه راحت همه مشکلات رو در چند جمله حل کردید جناب وزیر احسنت
دقت کردین همه ی مشکلات حل شده پاداش پیگیری داره میشه
بیمه پیگیری داره میشه معوقات قسمتی پرداخت شده بقیه پیگیری داره میشه خداییش وزیر خوبی داریم
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 14:38
وزیر محترم ازبس شب و روزکارکردی خسته شدی ،دو روز برو مسافرت .یکساله داری بررسی میکنی ، از ادارات دیگه یادبگیر . آیا وزرا ونمایندگان وکارمندان ستادی هم منتظر پاداششون هستن؟ یا ماه اول پرداخت کردید؟ لطفا به جای صرفه جویی وخودشیرینی وتقدیرنامه گرفتن پاداش معلمارو بدین که یکساله چشممون دنبالشه .سودش بیشترازاصلش شده .واقعا شرم داره .....
پاسخ + +8 0 --
دبیر باز نشسته 93 1394/07/25 - 18:14
این وزیر هم شده کارش پیگیری، کاش اسمش را به آقای پیگیری تغییر می داد.
پاسخ + +8 0 --
دبیر باز نشسته 93 1394/07/25 - 18:23
آقا وزیر 13ماه است که دارد پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را پیگیری میکند دست گلش درد نکند وآقای وزیر خدا قوت!
پاسخ + +6 0 --
معلم 1394/07/25 - 19:17
جوک سال - آقای فانی ؛ با طرح رتبه بندی اختلاف حقوق با ارگان های دیگر حداقل شد .
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 19:40
متاسفانه وزير محترم جند ماه است كه در مصاحبه ها اعلام مي قرمايند پي گير پرداخت پاداش باز نشستگان هستند و مجلس هم پي گيري مي كند كي به سر خواهد ذسيد ولله الاعلم انصافا كدام كارمند دولت است كه يكسال از بازنشستگي گذشته باشد و همانند ما فرهنگيان در ا نتظار بماند نمايندگان و وكلاي مردم شما به فكر ما فرهنگيان بازنشسته 93باشيد گويا جزء فراموش شدگان وزارتخانه ما ن هستيم
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 19:50
به خدا اقای فانی دیگه خجالت داره .مارواحمق فرض کردی .خدا ازت نگذره که باعث شدی بعد سه دهه با نفرت از اپ یاد کنم .پاداشمون رو نگه دار برا کفنمون .لعنت خدا بر تو و مدیران نالایقت
پاسخ + +7 0 --
بازنشسته93 1394/07/26 - 12:35
پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش ر پاداش پاداش ر پاداش پاداش ر پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش پاداش
پاسخ + +3 0 --
بازنشسته مظلوم 1394/07/27 - 08:22
پاداش بازنشستگان راوزیرپیگیری می کند مجلس پیگیری می کند سازمان مدیریت پیگیری می کند امایک سال است که به سرانجام نمی رسد لطفادیگرپیگیری نکنیداقدام کنیداقدام اقدام اقدام اقدام اقدام عمل عمل عمل عمل عمل عمل عمل عمل
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1394/07/27 - 18:49
شما که بازنشستگان رامعلم وزیر مجموعه آپ نمیدانی پس......

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور