صدای معلم

یادداشت

  • " آقای وزیر ! بهتر نبود در این جلسه که مدیران برگزیده ی نواحی و مقامات شهری واداری حضور داشتند از معلمان مطالبه گر و گچ به دست نیز دعوت می شد و پای درد دلهای آنها می نشستید؟ "
  • هاله شهبازی/ آموزگار - آذربایجان شرقی

سفر وزیر آموزش و پرورش به تبریز در آرامش کامل برگزار گردید !

گروه استان ها و شهرستان ها/ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش روزهای 4 و 5 دی سفری دو روزه به آذربایجان شرقی داشت . دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، شهید صادق عدالت اکبری ، شرکت در برگزاری اجلاس مشترک شورای معاونین استان ، برگزاری آئین رونمایی از نخستین مجموعه کتب آموزش شهروندی و آغاز رسمی طرح جامع شهروندی در مدارس تبریز ، برگزاری نشست با معاونان نوسازی…
  • " آیا این جز تضییع حق و بی انگیزه کردن معلم است؟ "
  • هادی / تهران

نامه ی دریافتی در مورد رتبه بندی معلمان مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان در موضوع " رتبه بندی معلمان " برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " اگر می خواهیم اراده ای در این بین قادر به نگرش و عمل متفاوت باشد به دانش آموزان خود فرصت رهبر شدن بدهیم "
  • مینو امامی

ما چرا در بین خود معلمِ " رهبر " نداریم ؟!

مقدمه اگر گفته شود معلمان این سرزمین سردرگمند ، ادعایی بیهوده نیست. حداقل در همین سایت ، دغدغه همه معلمان آگاه و دردمند ، جستن و یافتن مسیر رهایی از فقر و تنگدستی دیرین خود است و بیشتر آنان تنها طریق رهایی را در برخاستن و پیوستن به اعتراضات سراسری می دانند. اما عمده مشکل ما نداشتن " لیدر و رهبر " جسور و خوش فکر و توانمند جهت همسو کردن همه…
  • " هدف آموزش و پرورش، القای مفاهیم انسانی و ساختن شخصیت بر همین پایه است؛ به همین دلیل تا سال پایانی مقدماتی، کودک و دانش آموز غیرمستقیم و از طریق درایت برنامه ریزی شده آموزگاری، می بایست اصول و مفاهیم همزیستی را آموخته و چگونگی تبدیل رقابت به رفاقت و همکاری را وجدان کنند "

25 واحد درسی «عذرخواهی» در ژاپن !

در خبرها آمده بود که، دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی در ژاپن، برای اخذ مدرک، باید 25 واحد درس «عذر خواهی» بگذراند. فلسفه ی عذر خواهی، اصول و مبانی عذر خواهی، روش ها و شیوه های عذر خواهی، بازخوردهای عذر خواهی، نتایج و دستاورد های عذر خواهی و قص علیهذا.  پس از جست و جو فراوان، پی بردم که خبر درست است؛ ولی گذراندن این همه واحد درسی پیرامون "عذر خواهی" برای امثال…
  • " تا زمانی­ که برای معلم در قانون جایگاهی در نظر گرفته نشود، تا زمانی که معلم از نظر معیشت محتاج است، تا زمانی که کتاب­های درسی ما خالی از مفاهیم اصلی فرهنگی و ملی هستند، تا زمانی ­که در کشور مدرک گرایی مهم شده است و تا زمانی که مدیران و مسئولین کشور حاضر به شنیدن نظرات معلم­ ها نباشند، نمی ­توان گره آموزش و پرورش را مرتفع نمود "
  • عبدالعلی نوروزی تبریزی نژاد/ هنرآموز کامپیوتر ماهشهر

نقدی بر عملکرد­های درونی وزارت آموزش و پرورش ایران

  وزارت آموزش و پرورش سازمانی برای ترویج آموزش و پرورش در کشور است. این وزارت­خانه دارای تشکیلات گسترده­ ای است که به صورت مختصر به عناصر اصلی آن اشاره می­ کنم. در راس این وزارت خانه، وزیر آموزش و پرورش است. فردی که از طرف رئیس جمهور معرفی شده و نماینده­ های مردم در مجلس به آن بر اساس عملکرد و صلاحیت­های آن، رای اعتماد می­ دهند. این وزارت خانه معاونت­هایی…
  • " یک روز در هنگام زنگ آخر یک روز درسی در کنار یک مدرسه باشید تا ببینید دانش آموزان چگونه از خانه دوم خود فرار می کنند ، زیرا نمی توانند در این فضا خواسته های واقعی شان را لمس کنند !"
  • محمدرضا سنجابی/ معلم از شهرستان رباط کریم

آقای نوروزی! نماینده مردم رباط کریم ! راهکار شما برای شاداب سازی این مدارس افسرده چیست ؟!

تذکر نمایندگان مجلس ۱۳۹۸/۱۰/۳ حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم به وزیر آموزش و پرورش لزوم جلوگیری از اجرای رقص در صبحگاه برخی از مدارس کشور را متذکر شد./ فارس *** جناب آقای نوروزینماینده محترم شهرستان رباط کریمباور کنید که :این ره که می روید به ترکستان است !نگاه خشکه مقدس حضرتعالی به مسائل برکسانی که حضرتعالی را می شناسند پوشیده نیست و در اینجا قصد پرداختن به این نگاه نیست اما آنچه…
  • " آلودگی هوا به عنوان تنها یکی از چندین نوع آلودگی مخرب " محیط زیست " تنها یکی از ابر بحران های موجود در کشور ماست که ظاهرا برنامه ای قطعی و اساسی برای آن ها دیده نمی شود . به محض آن که چند روزی هوا بهتر شود و یا فصل تغییر کند ؛ این مباحث همه به فراموشی سپرده می شود چون اساسا در جامعه ایرانی چیزی به نام " برنامه " ، " برنامه ریزی " و " اجرای برنامه " و نهایتا دریافت بازخورد و اصلاح برنامه یا وجود ندارد و یا به آن اهمیتی داده نمی شود . این که به جای تعطیلی منابع اصلی آلوده کننده هوا ، مدارس و نظام آموزشی هدف قرار می گیرند نگاه منفعت گرایانه و اقتصادی حکومت را بیش از پیش نمایان می سازد . آیا " معلمان " کنش گر در تعدیل و یا اصلاح این نگاه ضد توسعه می توانند نقشی ایفا کنند ؟ "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

بحران آلودگی هوا عالی ترین نمونه یک " مدیریت ایرانی ناکارآمد و منفعت طلب " ! مطلب ویژه

" کشمکش با حکومت استبدادی از موضع خودمداری کشمکشی منفعلانه است . " ( 1 ) زمانی که به آغاز سال تحصیلی در هر سال می رسم نخستین پرسش و به عبارت بهتر " استرسی " که مرا دچار آن می کند این است که وارونگی هوا و به تبع آن آلودگی کشنده و غیرقابل تحمل از کی شروع شده و ما را مبتلای خویش می سازد ؟ زمانی که دانش آموز…
  • " بر این اساس همه کسانی که از دولت حقوق دریافت می‌کنند و مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه هستند باید احکام کارگزینی‌شان قبل از تاریخ ۳۰ مهرماه [هر سال] در سامانه جامع پرداخت خزانه ثبت شود و صرفاً از این طریق می توانند حقوق دریافت کنند مانند پرداخت یارانه‌ها که همه در یک تاریخ یارانه دریافت می کنند، باید کل حقوق کارمندان دولت در یک تاریخ پرداخت شود. بر اساس این اصلاحیه مدیرانی که از چند محل حقوق دریافت می کردند فقط می توانند از یک محل حقوق بگیرند "
  • سید مجتبی ساداتی

مطالبه عمومی از مجلس دهم؛ تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری مطلب ویژه

  قانون مدیریت خدمات کشوری که اکنون بر  نظام پرداختها و استخدام نیروی انسانی در کشور حاکم است در سال ۸۶ به صورت آزمایشی (۵ ساله) در مجلس شورای اسلامی تصویب و با تایید شورای نگهبان از سال ۸۷ اجرایی گردید. با گذشت ۷ سال از تاریخ انقضای این قانون ‌و ویژه‌انگاری‌های متعدد و آشکار شدن کاستی‌های آن در عمل، این قانون همچنان سلطان نظام اداری و خدماتی کشور است. بنا به…
  • " واقعیت این است که واژه های پهلوی هنوز در تمامی استانهای کشور و در لابه لای محاورات روزانه مردم محلی حضور دارند و دست کم در بلوچستان و استانهای کرد نشین و طبق گزارشات تأیید نشده در منطقه ابیانه از توابع کاشان هنوز مردم به زبان پهلوی تکلم می کنند اما اهمیت اصلی زبان پهلوی در گنجینه بکر و انبوه واژگان آن است که می تواند به عنوان پشتوانه مستحکم زبان رسمی کشور یعنی فارسی دری محسوب شود بنابراین در احیای زبان پهلوی حتما منطق درستی مبتنی بر مصالح ملی نهفته است "
  • امید شرف الدینی/ کارشناس ارشد علوم تربیتی - فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش منطقه 15 تهران

زبان پهلوی، استوارترین پشتوانه فارسی دری مطلب ویژه

  خط و زبان از دیرباز از مهمترین ابزار پیام رسانی و هدایت و هماهنگی گروه ها و جوامع انسانی بوده است. اهمیت زبان در نزد بشر به قدری بالاست که در گونه ای از بخش بندی های تبارشناسی از تبار زبانی سخن به میان آمده.  در کشور عزیزمان ایران نیز از تغییرات خط و زبان در رودبار گذر زمان در ادوار مختلف، زبان صیقل ها خورده و هر بار دچار سادگی…
  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

دعا نویسِ دهی عشقِ کدخدایی داشت

دعا نویسِ دهی عشقِ کدخدایی داشتتوان گذاشت در این راه و بذرِ همّت کاشتبه هر چه کرد نمایاند بر همه ، عالیز جهلِ مردم و از خود به یُمنِ رمّالیستود هر چه توانست خُرده پایی رابه چنگِ خویش در انداخت کدخدایی رابرعکسِ آنکه همه وعده بود ، بر حلوادهِ  مجاورِ  خود  را  کشاند  بر  دعواثَمَر  نداد  به  جز  سالها  که  بَلوا  کردهر آنچه مردمِ ده داشت صرفِ دعوا کردرسید  نوبتِ  دَرمان  به …

نظرسنجی

رویکرد و عملکرد " نهاد گزینش " در آموزش و پرورش را تا چه میزان در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور