جناب آقای کاظمی اینجانب معلم مدارس یکی ازشهرستان های استان لرستان می باشم و در پی صحبت های اخیر حضرتعالی پیرامون عدم برگزاری امتحان در ماه مبارک رمضان چند نکته را محضر شما بیان می کنم: - غایت نهایی در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش چیست؟ آیا هدف از اجرای این سند پرورش دانش آموز و در آینده شهروندانی شش ساحتی برای جامعه نیست؟ اگر غیر از این است…
« این نوع تصمیمات تنها به کاهش مسئولیتپذیری در نظام آموزشی و ایجاد نوعی بیبرنامگی دامن میزند، تا جایی که ممکن است در سالهای آینده، ماه رمضان به بهانهای برای حذف بخش دیگری از آموزش رسمی کشور تبدیل شود »
همه ما بسته شدن مدرسهها را در دوره طولانی بیماری کرونا به خاطر میآوریم. آن روزها معلمان و دانش آموزان با آموزشی به نام مجازی سردرگم و سرگرم شدند و فکر میکردند وقتی افرادی چون وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش چنین دستوری دادهاند لابد چارهای دیگر نبوده است و باید تسلیم این روش شد. اگرچه این دوره طولانی شد و شاید کمتر کسی به عواقب وخیم این آموزشها میاندیشید اما…
جستارگشایی یکشنبه 12 اسفند 1403در معیت عزتاله مظفری معاونت رسانهای « بنیاد ملی عدالت و کرامت » و تیم همراه برای تبریک انتصاب رئیس گزینش نیروی انتظامی استان البرز در دفتر سرهنگ خزائی حاضر میشویم. دوستان حاضر ضمن تبریک، هر کدام نقطه نظرات خود را از منظری متفاوت در خصوص چالشهای (فرصتها و تهدیدات) هسته گزینش به اشتراک میگذارند که هرکدام در نوع خود درخور توجه و قابل تامل هستند. به…
« مساله اصلی تغافل در تربیت است و جالب این که همه خیال می کنند تربیت هم فقط مشکل وزارت آموزش و پرورش است ! »
جایی که ماهستیم، اغلب من قالند نه ماقال. یعنی وقتی کسی به پستی میرسد احساس میکند کارشناس هر رشتهای هست و میتواند در هر موضوعی نظر بدهد. جالب این که خلق الله هم بهتر حرفهایش را گوش کرده و تحسین و تصدیق می کنند . جایی که ما هستیم، نظامش مسایل بسیار دارد. اغلب خیال می کنند مسئله اصلی اش ، امریکاست. در حالی که مساله اصلی تغافل در تربیت است. مثل…
« در شرایطی که احساسات هویتی منطقهای قویتر از احساس تعلق به کل کشور باشد، فدرالیسم میتواند منجر به تجزیه کشور شود »
ایران به عنوان کشوری با تنوع قومی، زبانی و فرهنگی، همواره با چالشهایی در زمینه اداره و انسجام ملی رو به رو بوده است. در این میان، نظریه فدرالیسم در ادوار مختلف به عنوان یکی از مدلهای پیشنهادی برای اداره کشور مطرح شده که موافقان و مخالفان بسیاری دارد. در این نوشتار با تمرکز بر جغرافیای رفتاری، به نقد و بررسی این نظریه در بستر ایران میپردازیم. جغرافیا به عنوان علمی…
« تنها زمانی می توانیم بگوییم محیط مدرسه خوب است که با ضرورت های رشد روانی سالم دانش آموزان هماهنگ باشد »
از آنجا که سه کارکرد اصلی آموزش و پرورش ؛ اجتماعی کردن، کیفیت بخشی به آموزش و در نهایت تولید و ترویج عدالت در کشورهاست (مطالعات استراتژیک ریاست جمهور،1400) باید اندیشه کرد که آیا این سیستم در کشور، موفق به اجرا و نهادینه کردن این سه عامل بوده است یا خیر؟ آیا نسبت به سال های قبل وضعیت بهتری در این سه ملاک پیدا کرده ایم یا بدتر شده است؟ اینکه…
« چرا تربیت رسمی و تربیت غیررسمی ما متوهم و ناکارآمد است؟ »
تربیت قرار است به رشد و تعالی همهجانبۀ شخصیت افراد کمک کند. چرا نمیتواند و چرا تربیت رسمی و تربیت غیررسمی ما متوهم و ناکارآمد است؟ هم نشانههای ناکارآمدی تربیت و هم دلایل آن زیاد است. الان فقط میخواهم از یک نکته صحبت کنم؛ نکتهای که هم نشانۀ ناکارآمدی است و هم از یکی از دلایل انحراف و سردرگمی تربیت است. هنوز یک تشکیلات سلسله مراتبی ناکارآمد و دیرفهم برای مدارس تصمیم…
« گسترش مرزهای ناامنی می تواند جوامع را به راه های بدون بازگشت برساند »
قتل بی رحمانه دانشجوی شهرستانیِ مظلومِ ساکن در کوی دانشگاه تهران توسط زورگیران شروری که بویی از انسانیت نیرده اند وجدان جامعه را به شدت جریحه دار و شوک تکان دهنده ی توام با نگرانی به خانواده های دانشجویان ساکن در خوابگاه وارد کرد. این ماجرای تلخ برای چندمین بار اهمیت وجود حداقلی از امنیت روانی و اجتماعی برای عموم شهروندان و نه تنها دانشجویان را برای نیروهای حافظ امنیت و…
« همان چیزهای سادهای که آن سالها میپنداشتم سال بعد درست میشود نه تنها بهتر نشده است بلکه با اطمینان میتوانم بگویم بسیار بدتر نیز شده است »
« معرکهگیری با پسر خود ماجرا میکرد که تو هیچ کاری نمیکنی و عمر در بطالت به سر میبری. چند با تو بگویم که معلق زدن بیاموز، سگ ز چنبر جهانیدن و رسن بازی تعلّم کن تا از عمر خود برخوردار شوی. اگر از من نمیشنوی، به خدا تو را در مدرسه اندازم تا آن علم مرده ریگ ایشان بیاموزی و دانشمند شوی و تا زنده باشی در مذلت و فلاکت و…
« باید مجالی فراخ در اندیشه ورزی و در جهت غلبه "نظام دانایی" » در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق افتد. امر بایسته ای که البته مغفول واقع شده است! »
مهدی جایمند / معاون سابق مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و مدیر آموزش و پرورش بابل
آموزش به مثابه رکن جدا ناپذیر توسعه در این سامان فرازها و فرودهایی را تجربه می کند که با تثبیت و تقویت روندهای مثبت و کاستن از دشواری ها و کاستی های معطوف به توسعه همه جانبه می توان به آینده ای بهتر اندیشید و بدان امیدوار بود. پر واضح است که دسترسی به آموزش عادلانه، فراگیر و به روز که در تربیت شهروندی تمام عیار، آشنا به حقوق و تکالیف فردی…
« او دنیا را جور دیگری میدید، انگار پردهای از روزمرگی را کنار زده بود و پشت آن الگوهایی پنهان را میدید »
در شهری که انگار همیشه منتظر اتفاقی بود، درست مثل نفسی که در سینه حبس شده، زندگی جریان داشت. آسمان گاهی خاکستری بود و گاهی آبیِ روشن، اما فرقی نمیکرد، زیر این آسمان، صفهای پمپ بنزین همیشه بودند، مثل رگهای آبی پر پیچ و خمی که در نقشهی شهر خودنمایی میکردند. پیرمردی بود به اسم حاج علی، رانندهی تاکسی قدیمی، با موهای سپید و دستی که همیشه روی دنده بود. او…
مشاهدات یک معلم – روزنامه نگار با رویکرد درس و کلاس و مدرسه ؛
«میان ایران در آستانه ورود به دنیای مدرن با ایران دو هزار سال قبل هیچ تفاوتی از لحاظ ماهوی وجود نداشته، تنها اگر تغییری مشاهده میشود، میتوان آن را شکلی و غیرساختاری دانست. در حالی که ساختارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران طی سالهای متوالی در دوران قدیم با تکانههای جدی همچون تغییر مذهب و سلسلههای حکومتی مواجه گردید، اما همچنان بهگونهای متصلب که از ویژگیهای قدیم محسوب میگردد، ماهیت خویش…
« سال هاست که دیگر در دامن شهر ادب و فرزانگان نه زرین کوبی زاده می شود و نه مهردادی در بستر مهرِ تعلیم و تربیت ! »
از درد سخن گفتن و از درد شنیدن با مردم بیدرد ندانی که چه دردی است؟چون جام شفق موج زند خون به دل منبا این همه دور از تو مرا چهره ی زردی است 《 مهرداد اوستا 》 در گذر تاریخ و با نگاهی عمیق بر پیشینه ی شهر ادب و فرزانگانِ ایران زمین هماره ستارگان پرفروغ علم و دانش و فرهنگ و هنر درخشیده اند . بر زبان آوردن نام بروجرد…
« از تربيت نبايد غفلت كرد. اين افعال ناشايسته از جهالت ناشى می شود . اگر از كوچكى ، مردم را تربيت و قبح اين اعمال را خاطر نشان كنند مردم خود ترک اين كارها می كنند»
بلوغ و تولد فکری به مراتب دردناک تر و مشکل تر از تولد فیزیکی است ؛ سال های مدید مطالعه، تامل و بالاخره شک در افکاری که بدون انتخاب ما در ذهن مان چپانده و تحمیل کرده اند! وقتی به افکار بیست سال پیش خودمان نگاه می کنیم از سادگی و از بلاهت آن زمان خویش خنده مان می گیرد البته اگر خنده مان نگیرد باید بر حال خود تاسف بخوریم چون…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط جمعی از فرهنگیان بروجرد در انتصاب مدیر آموزش و پرورش شهر بروجرد برای « صدای معلم » ارسال گردیده است . اخیرا در نشستی با عنوان : « بررسی چالشها و فرصتهای پیش روی آموزش و پرورش استان » که با حضور جمعی از معلمان اهل رسانه برگزار گردید , سهرابی مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان چنین عنوان کرد :…
« شعارهای دولت و برنامههای شما زمانی محقق می شود که تفکر رقیب و مخالف تان در صحنه مدیریت سهیم نباشد »
نباید مدیران مخالف با سیاست های دولت و برنامه های شما در ستاد و صف منصوب شوند، چرا که توسعه با وجود چنین مدیرانی محقق نمیشود ؛ شعارهای دولت و برنامههای شما زمانی محقق می شود که تفکر رقیب و مخالف تان در صحنه مدیریت سهیم نباشد. معاونین وزیر و مدیران کل استانها رسالت هایی دارند. مهمترین وظیفه آنها تغییر مدیران بر اساس تفکر و اندیشه دکتر پزشکیان باید اعمال شود…
« از آن ادبیات حماسی پر سر و صدا، از آن ابر قهرمان ها و از آن اسطوره ها که انسان های بینا و شنوا برای خودشان ساخته اند در این کتاب خبری نبود »
از آن جایی که در دو روز گدشته دلار افسار گسیخته و بی محابا دارد بالا می رود التهابی فراگیر همه ارکان و اجزای جامعه را فرا گرفته است. پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، تولید کننده و مصرف کننده ...هم نگران اند. فقط دلال جماعت است که کپکش خروس می خواند. برای من مادر معلمی که سال های سال است علاوه بر فرزندان خودم یک آن از …
« کلاسهای مجازی اکثرا مشکل دارند و کیفیت کلاسهای حضوری را ندارند »
محمد شریفی نسب / مؤسس و مدیر دبیرستان دوره اول مشکاة
موضوع تعطیلات مدارس که امروزه به بهانههای مختلف بر مدارس تحمیل می شود یک بحث اساسی و قابل تأمل است . همگی بر این باوریم که زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعهای بستگی به آموزش و پرورش آن جامعه دارد و توسعه یافتگی کشورها را مرهون نظام آموزشی آن کشورها میدانیم و علت اصلی عقب افتادگی کشورهای توسعه نیافته و یا کمتر توسعه یافته را نیز در ضعف نظام آموزشی آنان…
« چرا این بچهها، این جوانههای نورس، باید قربانی بیتدبیری شوند؟ »
تاریکی نمناک عصر، بوی خاک و خون به هم آمیخته بود. صدای شیون مادران در گوشم زنگ میزد، هزارمین بار، هزارمین بار... چرا؟ چرا این بچهها، این جوانههای نورس، باید قربانی بیتدبیری شوند؟ چشمهایم را بستم . تصویر جادهی پر پیچ و خم، ماشینهای فرسوده، و چهرههای معصوم بچهها جلوی دیدگانم رژه رفت. انگار همین دیروز بود که با ذوق و شوق، کولهپشتیهای رنگیشان را بر دوش انداختند و به سوی…
« آموزش مجازی به عنوان جایگزین مدارس، از بی عاری و مسئولیت ناپذیری نشأت می گیرد و رفع تکلیفی بیش نیست ! »
بیش از چهار دهه و نیم تجربه نشان داده که دولت های جمهوری اسلامی در بیشتر مواقع به عمق هیچ مطلبی پی نبردند. در این مدت در پی متخصصِ متعهد گشتند با این شرط که تعهد مقدم بر تخصص است. اما آنچه جمهوری اسلامی از متعهد می خواست، تعهد به خود بود؛ نه تعهد به منافع ملی کشور. این گونه حاکمیت به مسئولیت ناپذیری و مادی گرایی در جامعه انجامیده و…
« وقتی معلمان در هر جامعه ای دیده شوند و صدایشان شنیده شود بدون شک در آن جامعه نشاط اجتماعی ایجاد میشود و نسلی کارآمد تربیت میشود »
تحقق توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای در گرو نشاط جامعه است. جامعه با نشاط می تواند نیروی انسانی کارآمد و باانگیزه را تربیت کرده و پرورش دهد. لذا با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد که شما به عنوان عالیترین مقام آموزش و پرورش در نقش خدمتگزار واقعی به مردم ظهور پیدا کنید و با به کارگیری نیروهای کارآمد و هم سو با دولت و برکناری چهره هایی که…
« عبور از همه دشواری هایی که بر پیکره این سرزمین سنگینی می کند تنها با مرجعیت خرد و دانش و با راهبری و پیش آهنگی اهالی فرزانه وفادار به آیین خرد ممکن و میسر خواهد بود »
مهدی جایمند / معاون سابق مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و مدیر آموزش و پرورش بابل
آموزش و پرورش در ایران رنج های مزمنی را از دیر بازتجربه می کند که از منظر ساختاری و کارگزاری نشانگر غیبت و غربت « نظام دانایی » در حوالی آن است. هزاران مدرسه خشتی ،کپری ، سنگی و کانکسی، طبقاتی شدن آموزش با تنوع حیرت آور مدارس ، فقر یا فقدان امکانات و ابزار آموزشی و تربیتی ، ترک تحصیل رو به تزاید دانش آموزان به دلایل معیشتی و فرار و…
تاریخ معاصر ایران کمتر رو به جلو بوده بیشتر، تاریخ سرگردانی و زیگزاگ و رفتن و بازگشتن بوده است...!
امروز ۱۸ بهمن مصادف است با انتشار نخستین شماره روزنامه « وقایع اتفاقیه » در ایران به کوشش امیرکبیر در (۱۲۲۹ش) . امیر تمام وزرا و مقامهای ارشد را موظف کرده بود که حتما باید روزنامه را خریداری و مطالعه می کردند و اجباری بود. لیدی شیل همسر سفیر انگلیس در سفرنامه اش در ۱۸۵۰ م می نویسد: «چند ماه پس از ورود ما به تهران از طرف صدراعظم (امیرکبیر) روزنامهای تأسیس…
در تاریخ زندگی انسان ها در هر کجا بیشتر مردم در گذشته گذران شومی در حیات خویش داشتند . این شومی را اغلب ، آداب و رسوم هنجارها و ارزش ها سبب می شدند که اقلیّتی مسلّط بر اکثریّت ، هر یک از آنها را با قصّه بافی ها به خواسته های آسمانی پیوند می دادند ؛ و با گذشت زمان به باورهایی تبدیل می کردند که عدّه ای واقعاَ می پذیرفتند…
« به پرواز درآمدن و رقص اسکناس ها در فضای ورزشگاه مهم ترین و کلیدی ترین گره در جامعه ایران را هویدا کرد : در خود نمی بیند اما در دیگری بر نمی تابد! »
مِیخواره و سرگشته و رندیم و نَظَرباز وان کس که چو ما نیست در این شهر کدام است با مُحتسبم عیب مگویید که او نیز پیوسته چو ما در طلبِ عیشِ مدام است ( حافظ ) *** بازی فوتبال میان دو تیم داخلی پرسپولیس و تراکتور حاشیه های فراوانی داشت و البته طبق معمول واکنش های متفاوتی را برانگیخت اما این جا و از دیدگاه کارشناس رسانه و آموزش می خواهم به…
« مقصر اصلی نه ترکیه بلکه به اصطلاح مقامات فرهنگی کشورمان هستند؛ با آموزش و پرورش بی مایه ای که پرداخته اند و خود را به نفهمی زده اند که دبیرستان های ترکیه ( ائتلاف شؤونیسم ترک و اسلام گراها ) از نوجوانان ما چه خواهند ساخت؟ »
بیست و دو سال پیش، در ترکیه ائتلاف شؤونیسم ترک [1] و اسلام گراها ( بنیادی نهاده بر فشل[2] ) ترکیبی از فریب و دروغ و نسل کشی ، هیولای ترکتازی را بیدار کرده که در اذهان حاکمانش دست نیافتنی و شکست ناپذیر می نماید. با وجود این، سیاستگزاران تأخیریِ جمهوری اسلامی از ظهور شخصی اسلام گرا به نام اَردوغان، شور و شعف داشتند، چون عقل شان از پس می رسد.…
« در این سیستم ناکارآمد پارتی حرف اول را میزند ! »
سالهاست که فریادهای ما معلمان از درد تبعیض و بیعدالتی در نظام آموزشی به جایی نمیرسد.معلمی هستم که بدون هیچ سهمیهای در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبول شدم. سالها در دورترین و محرومترین روستاهای این سرزمین خدمت کردهام. مدارسی که حتی همکاران بومی نیز از رفتن به آنجا امتناع میکردند.با وجود تمام سختیها، سعی کردم بهترینِ خود را برای دانشآموزانم ارائه دهم. در سالهای اول خدمتم، مقامهای استانی کسب کردم و…
« جامعهای که گفتوگو را کنار بگذارد، در نهایت با بنبست مواجه خواهد شد »
مسعود پزشکیان و سید محمد خاتمی، هر دو از چهرههای برجستهای هستند که باور به گفتوگو، اصلاحات و حرکت مسالمتآمیز در مسیر بهبود شرایط کشور را در اولویت گفتمان سیاسی خود قرار دادهاند. پزشکیان با این جمله که « درسته که فحش میشنویم ولی باید گفت و گو کنیم » نشان میدهد که باور دارد مسیر تغییر و پیشرفت از طریق تعامل و تبادل نظر، نه تقابل و حذف، امکانپذیر است.…
« در اینجا همه چیز پیرامون وزیر و معاونین و بالادستیهایی است که نه مدارس آنها را میشناسند و نه آن ها مدارس را میشناسند! »
اگر سایت رسمی آموزش و پرورش را میبینید در قسمت فعالترین دستهبندی اخبار بخشهایی تعریف شده است که احتمالاً خبرهای بیشتر و بهتری داشتهاند و در بالا قرار گرفتهاند. یکی از این دستههای فعال «مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی» است که خود نیز اخبار دیگر بخشها را تنظیم میکند. رسانه رسمی و دولتی فرهنگیان نه یک گزارش انتقادی دارد نه یک گفت و گو با معلمان. اما در دیماه فقط دو…
« ایرانین قیزلاری گویلرین اولدوزلاری»
شیرین یوسفی / جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان آذربایجان شرقی
بازی تراکتور- پرسپولیس در داخل مستطیل سبز آزادی فقط ۹۰ دقیقه طول کشید. ولی اکنون که در حال نگارش این یادداشت هستم و ۷۲ ساعت از آن میگذرد همچنان در فضای سانهای و افکار عمومی ادامه دارد. ویدیوهایی که در فضای مجازی هم رسانی میشود و جدلهایی که در کامنتها و گروههای مجازی به راه افتاده است نشان از درگیری قسمتی از افکار عمومی نه چندان کم شمار با حاشیههای این…
« هر حیوانی در آفرینش حق و حقوقی دارد که هیچ حیوان دیگر را یارای دست درازی بر آن نیست، حتی با ادعایِ قرابت با آفریننده »
همه جایِ زمین را آب فرا گرفته بود و تمام حیوانهایِ در کشتی نوح به این اندیشه بودند تا آنجایی که می توانند بِکوشند به ساحلِ نجات بِرسند زیرا هر یک از آنها می دانستند اگر محلِّ اجتماعِشان که با تدبیرِ نوح ساخته شده بود به خطر بیفتَد هیچ یک را یارایِ نجاتِ خویشتنِ خویش نخواهد بود . شتر می گفت : دیدید وقتی کُلِّ زمین را که ما در آن می…
« تبدیل مدرسه به یک دایره اداری مهمترین دستاورد ساختار اداری در طول سالهای گذشته بوده است »
عدالت آموزشی یکی از مهمترین برنامههای دکتر پزشکیان و دولت چهاردهم است . وضعیت عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی در حدی بغرنج است که در صورت بی توجهی خسارتهای بیشتری را به بار خواهد آورد. توجه به عدالت آموزشی بدون در نظر گرفتن ابعاد مختلف نظام تعلیم و تربیت به نتیجه نخواهد رسید. نظام آموزش و پرورش پنج بعد مهم دارد: نیروی انسانی ، ساختار اداری ، محتوای آموزشی و تربیتی ،…
« مسیر ارتقاء از کنار کلاس درس و کتابخانه نمیگذرد، بلکه از راهروی دفتر مدیر و چاپلوسی و تملق آغاز میشود »
وقتی که در وزارت آموزش و پرورش مشکلات ریشهدار و اساسی وجود دارند ؛ چگونه میتوان انتظار داشت که مدیریت بر پایه دانش، تجربه و شایستگی باشد؟ ما با این واقعیت و با یک سیستم عجیب مواجهیم؛ سیستمی که چاپلوسی و تملق بهعنوان شاهراه رسیدن به مدیریت در آن حاکم است. هرچه کمتر بفهمی و بیشتر چاپلوسی و تملق مدیران ارشد را بنمایی، دقیقتر فرمان « بله قربان » را اجرا…
« توانایی کنترل خشم خود را نداشتند اما قرار است بعد از استخدام برای دانش آموزان نسخه های مشاورهای بپیچند و الگو باشند »
گروه اخبار/ پیش تر گزارش « صدای معلم » در مورد معترضین به آزمون کیفیت بخشی در مقابل ساختمان آموزش و پرورش منتشر گردید . ( این جا ) « علی پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم » که بر حسب اتفاق برای شرکت در جلسه ای در مورد مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان عازم وزارت آموزش و پرورش بود به میان تجمع کنندگان وارد شد و با چند نفر گفت و شنود کرد…
« شاه کلید حل مشکلات آموزش و پرورش قبل از هر چیز آموزش تفکر انتقادی و تحمل و میدان دادن به منتقدین است »
جستارگشایی همزمان با یکی از شاگردان شبانهام بازنشسته شدیم . او با دیپلم من و با یک تریلی رزومه و مدرک و... او با حقوق مثبت 50 من با 22 او با پاداش جیرینگی دو میلیاردی من با 600 میلیون در چند مرحله در چند سال نامعلوم. او در عشق و حال و جهانگردی ؛ من برای دریافت 60 درصد پاداشم جلو وزارت آموزش و پرورش شب خوابم و هفته گذشته در…
تأملی بر صحبتهای اخیر رئیس جمهور در مورد آموزش و پرورش ؛
مسعود پزشکیان، رئیسجمهور اول بهمن ماه در نشست استانداران در صحبتهایش اشارههایی هم به مسائل آموزش و پرورش داشت. وی گفت برای ارتقای کیفیت شیوههای آموزشی برنامههایی در حال تدوین است و تأکید کرد که کیفیت آموزش در مدارس دولتی باید در حد کیفیت بهترین مدارس باشد. او به رفع کمبودها در فضاهای آموزشی هم اشاره کرد و طبق معمول، ضمن حواله دادن حل این مشکل به عزم و اردۀ ملی…
« آیا مطابق با این انتخاب از دیدگاه رئیس جمهور و تیمش، آموزش عالی بر آموزش عمومی اولویت دارد؟ »
شهرام یزدانی مشاور آموزشی رئیس جمهور شد. نقل شده است که پزشکیان در حاشیه انتخاب وی گفته است: « ایشان در حوزه آموزش (education) می تواند حرف بزند. اما در حوزه اقتصاد بهداشت و برنامه ریزی تجربه ای ندارد » . سوای اینکه جایگاه مشاور آموزشی تا چه حد در تعیین سیاستهای نظام آموزشی کشور نقش دارد، نقدهایی بر این انتخاب وارد است. نخست اینکه شهرام یزدانی صرفاً در حوزه آموزش…
« دانشجو معلمان آن طور که باید و شاید نه تنها به مسائل کلان نظام تعلیم و تربیت بلکه در رابطه با مسائل درون دانشگاهی نیز کنش ، فعالیت ،کارگروهی و تشکیلاتی را دنبال نمی کنند »
بزنگاه ها یا لحظه های حساس زمان هایی است که تصمیمات و اقدامات ما به نوع قابل توجهی مشخص کننده مسیر و چگونگی پیشرفت آن موضوع مدنظر می باشد که در مقاطعی به نحو بسیار ملموس و عینی، رخ نمایی می کنند و در مقاطعی خود را چنان در عمق موضوعات دیگری پنهان می کنند که پس از سپری کردن سال ها نیز دقیقا مشخص نمی شوند. به دست آوردن و…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز برای « صدای معلم » ارسال گردیده است . خانم قادری فرد می گوید که بدون رسیدگی دقیق به شکایت ایشان ، پرونده در سامانه ی مرتبط مختومه اعلام شده است . « صدای معلم » پیش تر گزارشی را در مورد سامانه رسیدگی به شکایات با عنوان : « از…
گروه رسانه/ مرگ خودخواسته « ابراهیم نبوی » روزنامه نگار و طنز نویس موجب بهت و تاثر بسیار گردید . نبوی از معدود کنش گرانی بود که به قتل فجیع ساموئل پتی معلم تاریخ فرانسوی توسط یک تروریست افراطی اسلام گرا واکنش نشان داد . معلمی که روی تابلو نوشته: من یک معلم هستم. از آزادی بیان دفاع میکنم. برای شرایط کارم میجنگم و با هر نوع نژادپرستی مبارزه میکنم . (…