صدای معلم

یادداشت

  • « آیا بهتر نبود اداره محترم ناحیه دو به جای این حاشیه نگاری و لاپوشانی کردن موضوع اصلی پاسخ می دادند که چرا در این موقع از سال تصمیم به تخریب و بازسازی مدرسه گرفتند و اگر مدرسه در طرح تخریب بوده چرا قبل از شروع سال تحصیلی این اقدام صورت نگرفته است ؟ »
  • سید امیر هاشمی بافقی

پاسخ مدیر مدرسه ای در ناحیه دو یزد به اقدام اداره آموزش و پرورش

گروه استان ها و شهرستان ها/ پس از انتشار جوابیه اداره آموزش و پرورش ناحیه دو یزد ( این جا ) ، « سید امیر هاشمی بافقی » مدیریت مدرسه شهید حاجی حسنی توضیحاتی را برای صدای معلم ارسال کرده است .
  • « استدلال غالب این است که دولت‌ها در راستای مسئولیت‌زدایی از خود، دانسته این وضعیت را نادیده می‌گیرند تا خانواده‌های بیشتری ناگزیر شوند فرزندانشان را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند. تداوم این وضعیت به فقیرانه‌ترشدن هرچه‌بیشتر مدارس دولتی عادی منجر خواهد شد »
  • رضا امیدی

دام میانگین در سیاست‌گذاری آموزش

چندی پیش یکی از وزرای پیشین آموزش و پرورش با تأکید بر میانگین برخی شاخص‌ها قائل به وجود نیروهای مازاد در آموزش و پرورش بود. برخی کارشناسان این حوزه نیز براساس همین میانگین‌ها (برای مثال میانگین دانش‌آموز به کلاس درس) سرمایه‌گذاری دولت در احداث مدرسه را ناموجه می‌دانند. تأکید بر این میانگین‌ها، تصویر فریبنده‌ای از وضعیت واقعی امکانات آموزش و پرورش ارائه می‌دهد که می‌تواند به تشدید افت کیفی آموزش عمومی منجر…
  • « بسیاری از مناطق هرمزگان فاقد زیر ساخت های لازم برای آموزش مجازی هستند و در مناطق برخوردار هم آموزش به ارسال محتوا از طریق یک پیام رسان محدود می شود »
  • علی زینلی

چرا وزارت آموزش و پرورش گزارشی در مورد شیوه رعایت مسایل بهداشتی و فرهنگ سازی در مدارس منتشر نمی کند ؟

دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشستی خبر گفته است: از زمان بازگشایی مدارس (۱۵شهریور) تاکنون ۲۲۳ دانش آموز ، ۱۹۳ معلم و ۲۶نفر از مدیران و‌ دیگر کارکنان مدارس هرمزگان به کرونا مبتلا شده اند.وی همچنین در توضیحات بیشتری گفته است: از اوایل شیوع کرونا (اسفند ماه پارسال) تاکنون، ۹۸۵ دانش آموز ، ۴۰۵ آموزگار و دبیر و ۴۶نفراز مدیران کارکنان مدارس در هرمزگان کرونا گرفته اند.به گفته ی…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان استان یزد برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند.
  • « باید چاره ای اساسی و موثر اندیشید و کاری کنیم که عنوان فرهنگی بودن حقیقتا زیبنده و شایسته کلیه فرهنگیان باشد »
  • عبداله افراسیابی / همکار صدای معلم

اندر احوالات " کتاب " و " کتابخوانی " در آموزش و پرورش !

برای فرهیخته شدن یک ملت و جامعه و فرهنگ سازی و رشد و کمال و سعادت آحاد مردم به ابزارهای چندی نیازمند است که کتاب از جمله ملزومات مهم تلقی می گردد. یک کتاب خوب و مفید و ارزشمند می تواند میراث تاریخی، فرهنگی و تمدنی و مملو از تجربیات سودمند و همچنین الگو و پیام رسان و ارائه دهنده آموزه ها، راهبرد و راه کارها سرنوشت ساز باشد. اگر چه تکنولوژی…
  • « بهتر است تقلا برای اقناع معلم جای خود را به تلاش برای پرداخت حقوق و مزایای مناسب به معلم بدهد و از مسیر حاشیه سازی خارج شود و اگر دولت و مجلس به رفع مشکل اعتقاد دارند، نباید مسئله حقوق، بدون نتیجه در رفت و برگشت های بیهوده بماند... »
  • مجتبی حسینی/ لرستان

حقوق بالای معلمان و اعتراض سایر حقوق بگیران ؟!

"آقای الهیار ترکمن: تفاوت حقوق یک معلم با استاد دانشگاه خیلی کم شده است تا جایی که خیلی از استادان دانشگاه به این قضیه اعتراض کردند." بحث معیشت و حقوق پایین معلمان مسئله تازه ای نیست و در بیشتر سالها معلمان خواهان رفع این مشکل بوده اند؛ از دولت ها و مجلس های وقت تا مجلس و دولت فعلی همیشه قول پیگیری و رفع مشکل را داده اند، طرح های بسیاری تحت…
  • « علی­رغم تسلط فرهنگ غالب در یک جامعه، هر خانواده به صورت مجزا فرهنگ مختص خویش را دارد که در فرایند رشد فرزندان به صورت مثبت و یا منفی تاثیر می­ گذارد »
  • آذین محمدی/ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد انسان‌ شناسی دانشگاه تهران

انتظارات فرهنگی چه نقشی را در رشد کودک ایفاء می ­کنند؟ مطلب ویژه

براساس نظریه ی رسشی گزل، رفتار انسان بر مبنای یک برنامه ی زمانی مشخصی شکل می ­گیرد که توسط عوامل درونی و ژن­ ها کنترل می شود. اگرچه که رسش و محیط از مفاهیم اصلی نظریه­ ی گزل به شمار می روند، اما محیط از منظر او نقش کمتری را در فرایند رشد ایفاء می­ کند و تنها از این جهت حائز اهمیت است که عاملی اصلی برای تحقق نیروهای نهفته است.…
  • تأملی بر آثار و پیامدهای شیوع ویروس کرونا در میدان مدرسه
  • حسین قربانی/ دکتری برنامه ریزی درسی - معلم ابتدایی

کرونا و دگردیسی در میدان مدرسه مطلب ویژه

مقدمهدر تاریخ تعلیم و تربیت جهان احتمالاً نمی توان رویدادی را برشمرد که دارای چنان قدرتی باشد که توانسته باشد مدارس اکثر کشورهای جهان را به تعطیلی بکشاند. حتی مخاطرات طبیعی چون طوفان، سیل و زلزله در بدترین حالت فقط می توانند مدارس همان مناطق را تعطیل کنند و شعاع آسیب های اجتماعی و روان شناختی آنها کمتر و کوچکتر از آن است که بتواند اقصا نقاط جهان را تحت شمول قرار…
  • « هیچ توپی به اندازه توپِ خرافات، قدرت تخریب ندارد...! »
  • علی مرادی مراغه ای

اندر خرافه پرستی ایرانیان !

بدون شک مردم ایرانی یکی از خرافی ترین مردمان جهان بوده اند که اگر کتابی در این زمینه نوشته شود قطورترین کتاب خواهد بود این خرافات در تمام ادوار تاریخی بوده و در بین زنان در گذشته، بیشتر از مردان بوده به طوری که دهخدا در صوراسرافیل به طنز می نویسد : «خانه ای که دو کدبانو است یکی همیشه پیش جام زن است و یکی هم پیش رمال»!.فتحعلی آخوندزاده علت اصلی…
  • « اکنون مسئولان امر پاسخ دهند چرا سال‌ها است نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در یزد ساختمانی را که در تملک اداره کل آموزش و پرورش می‌باشد در اختیار گرفته و وجهی بابت اجاره‌ بهای محل صندوق به آموزش و پرورش یزد پرداخت نمی‌کند؟ »
  • رضا سلطان زاده / مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد

صندوق ذخیره فرهنگیان و تضییع حق معلمان یزد

  هدف از درج این مقاله صرفاً اظهار نظر درباره صندوق ذخیره فرهنگیان و احیاناً سود یا زیانی که صندوق برای معلمان کشور داشته نیست. بسیاری از مردم ایران که اخبار را دنبال می‌کنند در جریان این امر قرار گرفته‌ و شاهد بوده‌اند که نماینده دادستان در هشتمین جلسه محاکمه متهمان بانک سرمایه اظهار نمود: «…آقایان بانک سرمایه را به آتش کشیدند و این حاصل اقدامات امامی و تیم وی است و…

نظرسنجی

رتبه بندی معلمان با آزمون ؛ خلاف ضوابط علمی است و به بی عدالتی منجر خواهد شد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور