صدای معلم

یادداشت

  • " تلنگری بر خوبشتن خویش ! "
  • فرهاد قنبری

بالاترین تحقیر

 به گفته ریچارد رورتی: "بالاترین تحقیر زمانی است که خویشتن را در و ضع و حالی بیابیم که در آن داستانی که در مورد خویش و برای خود روایت می کرده ایم _تصویر فرد امین و پرهیزکاری که من از خود داشته ایم _دیگر در نظرمان پوچ و یاوه جلوه کند" .  این خود تحقیری که رورتی از آن به عنوان بالاترین شکل تحقیر نام می برد، برای افراد در شرایط مختلفی…
  • " وظیفه «تفکر نقاد» این است که ما را در مقابل دروغ و فریب حفظ‌‌ نماید. در دنیایی که اخبار چون باران برسر ما فرو‌ می‌بارند بهره‌مندی از تفکر نقاد به‌ ما کمک‌ می‌کند که دارای «هویت»، «استقلال فکری» و «حق رأی» باشیم "
  • دکتر محمدرضا سرگلزایی / روان‌پزشک

تفکر نقاد و برخورد با وقایع و اخبار تاریخی مطلب ویژه

وظیفه «تفکر نقاد» این است که ما را در مقابل دروغ و فریب حفظ‌‌ نماید. در دنیایی که اخبار چون باران برسر ما فرو‌ می‌بارند بهره‌مندی از تفکر نقاد به‌ ما کمک‌ می‌کند که دارای «هویت»، «استقلال فکری» و «حق رأی» باشیم، در غیراین‌ صورت هویت ما را روزنامه‌ای که در‌دست داریم تعیین‌ می‌کند و حق رأی ما را سریالی که تماشا‌ می‌کنیم غصب می‌نماید! یکی از ابزارهای نقد این است که…
  • " مهم ترین مشکل ؛ تصویب نشدن توسط مجلس و تبدیل نشدن به قانون است به گونه ای که دولت بعد می تواند به راحتی آن را لغو کند همان طور که رتبه بندی قبلی توسط این دولت لغو و رتبه بندی جدید جایگزین آن شد !"
  • مسلمی/ معلم

رتبه بندی معلمان فقط طبل توخالی بود ! همین !

پس از انتشار شیوه نامه رتبه بندی معلمان مواردی مشخص شد که متاسفانه پس از این همه سر و صدا کردن مشخص شد فقط طبل تو خالی بیش نبود ؛ این نکات عبارت است از:۱ . تطبیق رتبه بندی جدید با رتبه بندی قدیم (نه اضافه کردن رتبه بندی جدید به قدیم)۲ . حذف تعجیل در گرفتن رتبه و طبقه با خدمت در مناطق کمتر توسعه یافته۳ . ملزم کردن نیروهای با…
  • " عقل ها را عقل ها یاری دهد "

دارالفنون سال هاست که مرده است !

گروه اخبار/  در آستانه 173 سالگی مدرسه تاریخی دارالفنون ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 7 دی 98  به همراه تعدادی از معاونان خود در مدرسه دارالفنون جلسه‌ای را برگزار کرده و در حاشیه این مراسم، وزیر آموزش‌ و پرورش لوح یادبود مدرسه دارالفنون را نوشته و امضا کرد . به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حاجی میرزایی پس از امضای لوح یادبود 173 سالگی مدرسه…
  • " با ارجاع دادن این مساله مهم به ادارات کارگزینی آموزش و پرورش در قالب همان مسیر تکراری گذشته ، پر کردن جداول صوری ارزشیابی ، روکردن گواهی آموزش های بی حاصل ضمن خدمت پولی ، لحاظ کردن حب و بغض های فردی ، تسویه حساب های جناحی و سیاسی پای جمع و تفریق امتیازات ، اخذ امضاهای طلایی پای تاییده های نهایی ، اتفاق بزرگی در حوزه به روز آوری یا توانمند سازی منابع انسانی نخواهد افتاد "
  • ابراهیم سحرخیز

رتبه بندی معلمان فعلی عصاره تفکر "کیمیاگران امور اداری " ! مطلب ویژه

موضوعاتی مانند رتبه بندی معلمان ، پژوهش و ارزشیابی ، نظام جامع هدایت تحصیلی در کنار دیگر زیر نظام های اصلی سند تحول در آموزش و پرورش به مثابه چرخ دنده هایی است که به حرکت در آوردن موتور محرکه نظام آموزشی در گرو همیاری مشترک و متقابل بین آنها است. گروه های آموزشی  ، انجمن های علمی - تخصصی متشکل از معلمان زبده و کار آزموده از غایبان اصلی این اتفاق…
  • " آقای وزیر ! بهتر نبود در این جلسه که مدیران برگزیده ی نواحی و مقامات شهری واداری حضور داشتند از معلمان مطالبه گر و گچ به دست نیز دعوت می شد و پای درد دلهای آنها می نشستید؟ "
  • هاله شهبازی/ آموزگار - آذربایجان شرقی

سفر وزیر آموزش و پرورش به تبریز در آرامش کامل برگزار گردید !

گروه استان ها و شهرستان ها/ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش روزهای 4 و 5 دی سفری دو روزه به آذربایجان شرقی داشت . دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، شهید صادق عدالت اکبری ، شرکت در برگزاری اجلاس مشترک شورای معاونین استان ، برگزاری آئین رونمایی از نخستین مجموعه کتب آموزش شهروندی و آغاز رسمی طرح جامع شهروندی در مدارس تبریز ، برگزاری نشست با معاونان نوسازی…
  • " آیا این جز تضییع حق و بی انگیزه کردن معلم است؟ "
  • هادی / تهران

نامه ی دریافتی در مورد رتبه بندی معلمان مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان در موضوع " رتبه بندی معلمان " برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " اگر می خواهیم اراده ای در این بین قادر به نگرش و عمل متفاوت باشد به دانش آموزان خود فرصت رهبر شدن بدهیم "
  • مینو امامی

ما چرا در بین خود معلمِ " رهبر " نداریم ؟!

مقدمه اگر گفته شود معلمان این سرزمین سردرگمند ، ادعایی بیهوده نیست. حداقل در همین سایت ، دغدغه همه معلمان آگاه و دردمند ، جستن و یافتن مسیر رهایی از فقر و تنگدستی دیرین خود است و بیشتر آنان تنها طریق رهایی را در برخاستن و پیوستن به اعتراضات سراسری می دانند. اما عمده مشکل ما نداشتن " لیدر و رهبر " جسور و خوش فکر و توانمند جهت همسو کردن همه…
  • " هدف آموزش و پرورش، القای مفاهیم انسانی و ساختن شخصیت بر همین پایه است؛ به همین دلیل تا سال پایانی مقدماتی، کودک و دانش آموز غیرمستقیم و از طریق درایت برنامه ریزی شده آموزگاری، می بایست اصول و مفاهیم همزیستی را آموخته و چگونگی تبدیل رقابت به رفاقت و همکاری را وجدان کنند "

25 واحد درسی «عذرخواهی» در ژاپن !

در خبرها آمده بود که، دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی در ژاپن، برای اخذ مدرک، باید 25 واحد درس «عذر خواهی» بگذراند. فلسفه ی عذر خواهی، اصول و مبانی عذر خواهی، روش ها و شیوه های عذر خواهی، بازخوردهای عذر خواهی، نتایج و دستاورد های عذر خواهی و قص علیهذا.  پس از جست و جو فراوان، پی بردم که خبر درست است؛ ولی گذراندن این همه واحد درسی پیرامون "عذر خواهی" برای امثال…
  • " تا زمانی­ که برای معلم در قانون جایگاهی در نظر گرفته نشود، تا زمانی که معلم از نظر معیشت محتاج است، تا زمانی که کتاب­های درسی ما خالی از مفاهیم اصلی فرهنگی و ملی هستند، تا زمانی ­که در کشور مدرک گرایی مهم شده است و تا زمانی که مدیران و مسئولین کشور حاضر به شنیدن نظرات معلم­ ها نباشند، نمی ­توان گره آموزش و پرورش را مرتفع نمود "
  • عبدالعلی نوروزی تبریزی نژاد/ هنرآموز کامپیوتر ماهشهر

نقدی بر عملکرد­های درونی وزارت آموزش و پرورش ایران

  وزارت آموزش و پرورش سازمانی برای ترویج آموزش و پرورش در کشور است. این وزارت­خانه دارای تشکیلات گسترده­ ای است که به صورت مختصر به عناصر اصلی آن اشاره می­ کنم. در راس این وزارت خانه، وزیر آموزش و پرورش است. فردی که از طرف رئیس جمهور معرفی شده و نماینده­ های مردم در مجلس به آن بر اساس عملکرد و صلاحیت­های آن، رای اعتماد می­ دهند. این وزارت خانه معاونت­هایی…

نظرسنجی

رویکرد و عملکرد " نهاد گزینش " در آموزش و پرورش را تا چه میزان در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور