صدای معلم

یادداشت

  • «هرکه یار فرهنگیان نشود، الله هم یارش نمی شود؛ چه فارس باشد و چه ترک و چه ترکمن!»
  • علی افشار سمیرمی/ همکار صدای معلم

ماجرای افزایش 50 درصدی حقوق معلمان و حکایت " خانواده قوچعلی " !

راستی که حرص ایستادن و ماندن بر سر پست های اداری، انسان را به چه کارها که وا نمی دارد. آسمان ریسمان بافتن جناب معاون وزیر در طرح یک دعوی نامتعارف ، آدم را به هم یاد سوفیست های عصر یونان می اندازد و هم به یاد حکایت نوشتن و نقاشی کردن کلمه « مار » که؛  نقاشی ، خلقی را به واسطه نقاشی اش می فریبد والا در اصل چیزی بیش…
  • " بیگانه شدن رسانه ملی و شبکه های به ظاهر موضوعی با مخاطبان اصلی و محوری خود ،که صرفا در اثر عدم مفاهمه مدیریتی بوده است؛ موجب بلاتکلیفی برنامه سازان و نیز تقسیم شبکه ها به درجه یک و دو شده است. تجربه تلخ ایجاد یا مشارکت رسانه ملی در یک طرح اقتصادی -آموزشی و نیز ورود ناشیانه آموزش و پرورش به ایجاد بخش تلویزیون تعاملی ازهمین جنس، و ناشی از فقدان فهم و زبان مشترک مدیران دو نهاد فرهنگی درعدم استفاده از ظرفیت متقابل بوده است "
  • محمد ابراهیم محمدی / فعال رسانه و ارتباطات

جبر " کرونا " و فرصتی طلایی برای بومی سازی شبکه آموزش برای دانش آموزان و معلمان مطلب ویژه

این یک قانون نانوشته است که اگر انسان به اختیار دست به تغییر نزند ،جبر زمانه ناگزیر به تغییرش می کند. یادم می آید ده سال پیش و مکرر به مقامات در وزارت خانه (وقتی مدیر کل فرهنگی و هنری بودم ) و در سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی (وقتی که مسئولیت ارتباطات رسانه ای را داشتم)، موضوع ظرفیت رسانه ملی را در قالب طرح توجیهی رسانه آموزشی دادم. و در مناسبت…
  • «با وجود تصويب اعتبار رتبه‌بندي در لايحه بودجه ۹۸‌، بر اساس کدام مواد و اصول قانوني امتياز و مبالغ وابسته به آن در اختيار افزايش فصل ده قرار گرفت؟ به استناد کدام بند قانون برنامه ششم توسعه يا فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري، اجازه اجراي همزمان رتبه‌بندي و افزايش ۵۰ درصدي امتيازات فصل ده را نداريد؟ آقاي مسئول؛ مستندات ارقام اضافه شده به حقوق معلمان، موجود و قابل راستي آزمايي است ؛ پس لطفا به جاي ارائه آمار غير واقعي و اصرار بر رسانه‌اي کردن آن، بابت تاخير در اجراي قانون رتبه‌بندي و ناتواني در دفاع از حقوق معلمان عذرخواهي نمایيد و براي رفع موانع قانوني اجراي کامل رتبه‌بندي، طبق ماده 63 قانون برنامه ششم تلاش نماييد ! »
  • حسين طاهري‌فرد/ فعال فرهنگي و رسانه‌اي

معلمان گرفتار ناکارآمدي و بي‌برنامگي وزارت آموزش و پرورش و معاون پشتیبانی : «حق شغل حرفه‌اي» را برگردانید ! مطلب ویژه

اين روزها اظهارات علي الهيارترکمن، در رابطه با اجراي فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوري و افزايش  5 / 1 تا 2 ميليون توماني به حقوق معلمان باعث موجي از اعتراضات شده است. شوربختانه بي‌تدبيري معاون مالي وزارت آموزش‌وپرورش در تعميم مقدار افزايش حقوق به تمامي جامعه معلمان از يک سو و مصاحبه هاي پي در پي او با صداوسيما براي توجيه گفته‌هاي قبلي خود از سوي ديگر باعث تشديد نارضايتي معلمان…
  • " باز هم انتخاب بین بد و بدتر مقامات آموزشی محترم ! "
  • علیرضا کاشفی

نقد و پیشنهادی موجز تقدیم مقامات آموزشی نگران تحصیل فرزندان ( ! )

از واژه "مقامات" به جای "مدیران" یا "مسیولان" استفاده کردم، چون ریشه دار ترین چیزی که در اداره کشور به چشم نمی خورد "مدیریت" و "مسئولیت پذیری" است. ۱- استانداردهای تحصیل در ایران به حدی پایین است که اگر به هر دلیلی حتی دو ماه مدارس تعطیل شوند، آب از آب تکان نمی خورد.  ۲- از سال ۸۰ که امتحانات از سه نوبتی به دو نوبتی تبدیل شد، معلم نماها (نه معلمان)…
  • " متولیان امر مراقبت در برابر آسیب ها معمولاً در مقام شعار، حرف از برنامه‌ريزي براي جلب مشاركت خانواده‌ها، ذينفعان محلي و تشكل‌هاي دانش‌آموزي و استفاده از ظرفيت‌هاي آنها می زنند اما در مقام عمل نه از ظرفیت انجمن های اولیاء و مربیان و نه اُمنای محله استفاده نمی شود و کارکرد تشکل های دانش آموزی هم صرفاً محدود به استفاده ابزاری جهت مجلس آرایی و تشریفات و خیرمقدم مراسم ها از سوی چند دانش آموز عضو تشکیلات پیشتازان با لباس فرم می شود "
  • محمدرضا شهریاری/ فرهنگی و فعال در حوزه سازمان های مردم نهاد پیشگیری از آسیب ها و اعتیاد

نگاهی به وظایف مغفول مانده دفتر مراقبت آموزش و پرورش در برابر آسیب های اجتماعی مطلب ویژه

  مصونيت بخشي و توانمند سازي معلمان و كاركنان مدارس براي مواجهه فعال با آسيب هاي اجتماعي دانش‌آموزان و دهها وظیفه ی دیگر  به عنوان تکالیف دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش قید شده است، اما نگارنده به عنوان یک فرهنگی و کنشگر اجتماعی که بالغ بر دو دهه در عرصه سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت  و در زمینه ی پیشگیری از…
  • " وقتی این قانون بعد از ده سال در آموزش‌ و پرورش اجرا می‌شود، انتظار داشتیم بابت تاخیر در اجرای قانون، از فرهنگیان عذرخواهی کنید، نه این‌که بدون حضور منتقدان و معلمان مطلع، برای توجیه ناتوانی، طلبکارانه آمار ضد و نقیض و غیرواقع ارائه دهید "
  • مزبان حبیبی/ تحلیل‌گر مبتنی بر ریاضیات

دو دلیل برای رد اظهارات معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مورد افزایش 50 درصدی حقوق معلمان !

با اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش‌ و پرورش، یک بند از حقوق معلمان حذف و بند دیگری تقریبا با همان مبلغ به حقوق اضافه شده است.  معاونت مالی وزارت آموزش‌ و پرورش در یک حرکت بسیار عجیب، با تنیدن واقعیت، سفسطه و خیال، هم‌چنین محاسبات بسیار دور از واقعیت، اعلام نمودند که به‌طور متوسط یک‌ نیم تا دو میلیون تومان به حقوق تمام معلمان اضافه شده‌ است. چند…
  • " به هر حال با هابز هم عقیده یا مخالف باشیم باید بپذیریم که بخش (هر چند معدودی) از افراد هر جامعه، اجتماعی و تربیت نشده اند و باید با شمشیر و سد راه و قوه قهریه ملزم و مجبور به احترام به حقوق دیگران شوند "

ترافیک سنگین در محور کرج- چالوس در اوج بحران ویروس " کرونا " ؟!

جمعه 16 اسفند 1398 : رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محور کرج- چالوس خبر داد. اینکه عده ای اندک فهمی از زیست اجتماعی و حقوق "دیگری" ندارند و تفاوت زندگی فردی و جمعی را نمی دانند را باید معلول نظام آموزشی و فرهنگی و دهها عامل تربیتی و تاریخی و.. دانست که خود بحث دیگریست. اما وظیفه نهادی به نام حکومت و دولت به…
  • " کتاب ها و واحدهایی که ما گذراندیم همه مربوط به دنیای شیرین کلاس واقعی بودند و کرونا یک تنه نشان داد که تربیت معلم نتوانسته برای روز مبادا ته مانده تجهیزات مجازی را به متربیانش بدهد. در این دیار کرونا ویروس تنها دستگاه تنفس ها را مختل نمی کند، بلکه دستگاه آموزشی را هم از کار می اندازد؛ چون هنوز عباس ها و امیرعلی هایی هستند که فقط دنیای واقعی را دارند. به جنگ با این ویروس (یا هر ویروس مخرب دیگری) رفتند، تنها با سلاح علم میسر می شود و این ما هستیم که علم را در کلاس های واقعی ( و مجازی) پایه ریزی می کنیم. آموزش مجازی حتما آنتی ویروس قوی است اما نیازمند بستری دارد تا حقیقتا انجام بپذیرد "
  • زهرا عرب سلمانی/ آموزگار پایه چهارم از منطقه پیشوا

ویروس کرونا و آموزش مجازی : " تعداد اعضا 15 نفر! " مطلب ویژه

صدای من را از نیمه اسفند ماه 1398 می شنوید.چند روزی است که همه دل نگرانیم، می ترسیم ، به دنبال ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده می گردیم.چند روزی است که یکدیگر را در آغوش نکشیده ایم، شنیدن این جمله دیگر به اندازه روزهای اول برایمان جالب نیست: " چون دوستتان دارم به شما دست نمی دهم. " زبانمان این جمله را می گوید اما چشمانمان جار می زند چون…
  • " عزت خود را بالاتر از آن می‌بینم که آقای اللهیار ترکمن را مخاطبم قرار دهم؛ که اگر ایشان گوشی برای شنیدن صدای معلمان داشتند، کار به اینجا نمی‌کشید! مگر مرتبا طی این سالها گفته نشد که هدف از نظام رتبه‌بندی، نه صِرف افزایش حقوق معلمان که استقرار نظام «پرداخت با توجه به تخصص و شایستگی‌» آنهاست؟ پس چطور و با چه تحلیلی به یکباره ساختمان نیمه‌تمام «شایستگی» با زلزله «امتیازات فصل ده» فروریخت؟! طوری که نه تنها شایستگی به حاشیه رانده شد که تفاوت‌های انگیزه‌ بخشی که طی این سالها با رتبه‌بندی ایجاد شده بود، به یکباره از بین رفت! "
  • ابوالقاسم صفدری/ فعال فرهنگی و عضو سازمان معلمان ایران در بجنورد

موسپیدانی که هم‌چنان از دست معلمانشان می‌افتند! مطلب ویژه

هفته پیش بود که می‌خواستم نقدی بر آزمون‌های رتبه‌بندی معلمان بنویسم؛ از اینکه اصلا چرا در ارگان‌های دیگر این‌ همه افزایش حقوق، پاداش و مزایا نه‌تنها بدون آزمون که حتی بی‌خبر و صدا انجام می‌گیرد؛ اما در ارگان آموزش و پرورش چندرغاز افزایش حقوق این‌همه سر و صدا و سین و جیم دارد؟! آن هم در قبال نیروهایی که از ریزترین صافی‌های استخدامی گذشته و با دوره‌های ضمن خدمت مورد تایید خودشان…
  • " استناد آقای اللهیار ترکمن به کدام قانون است ؟ آیا در بحث رتبه بندی و افزایش 50 درصد ، قانون اجرا شده است؟ و چه شد که افزایش حقوق 50 درصدی تمام مزایای رتبه بندی را از بین برد و موجب خسران ده ها هزار معلم باسابقه و دارای رتبه برتر شد؟ "
  • شیرزاد عبداللهی

هدف رتبه بندی معلمان ، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت و هدف بخشنامه 50 درصدی رفع تبعیض و اجرای عدالت است. چگونه می توان این دو را به هم پیوند زد؟!

"هر بلایی کز آسمان فرود آید / گرچه بر دیگری قضا باشد / به زمین نارسیده می پرسد / خانه انوری کجا باشد " این قطعه را در قدح انوری شاعر قرن ششم هجری سروده اند و اشاره به بداقبالی اوست. حالا حکایت معلمان است و افزایش 50 درصدی حقوق که در رسانه ها، سکه تبلیغاتی اش را به نام معلمان زده اند، اما در واقعیت نوع جدیدی از تبعیض علیه بخش…

نظرسنجی

در مورد اجرای بخشنامه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر لزوم انتخاب شبکه اجتماعی داخلی مناسب هر مدرسه ، شما خودتان کدام پیام رسان را ترجیح می دهید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور