صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

یادداشت

  • " به جاي متهم كردن زير دستان ، نظارت بر عملكرد مدارس غير دولتي ، دقت در تاييد صلاحيت موسسان و مديران و كادر مدارس غيردولتي لااقل در حد مدارس دولتي انجام شود تا صاحبان سرمايه و مافياي اقتصادي در آموزش و پرورش ، قرائت ديگري از قوانين براي خود نداشته باشند "
  • رحمانی/ منطقه 2 تهران

آقای بطحایی ! به چای پروژه قربانی کردن مدیران پایین ؛ بر مقوله " نظارت " نظارت درست و معقول داشته باشید !

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه زیر توسط یکی از فرهنگیان مطنقه 2 تهران ارسال گردیده است . « صدای معلم » آمادگی خود را برای دریافت پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " بهرنگی به شاگردانش عشق می ورزد و حقوق ماهیانه اش را صرف خرید کتاب (غذای روح و روان) می کند "
  • رضا قاسم‌ پور/ مدیر هنرستان هنرهای زیبای زنجان

صمد بهرنگی معلمی که به منافع شخصی نمی اندیشید مطلب ویژه

بدواً باید اذعان داشت که مهمترین عامل جاودانگی صمد_بهرنگی (معلم روستاهای محروم آذربایجان) قبل از نوشته های آتشین و تهییج کننده اش، مشی زندگی، ساده زیستی و واقع بینی اوست.مهمترین شاهکار صمد در حیات کوتاه و پرماجرایش (قبل از نگارش ماهی سیاه کوچولو) با مردم بودن و به خاطر مردم زیستن است.مرگ مشکوک و مه آلود وی آخرین بخش از پازل جاودانگی اوست.  معلمی تبعیدی و تنبیهی در اعماق محروم ترین روستاهای ایران،…
  • " دانستن و خواستن، حق ما و کوشیدن ، مسئولیت ماست و کلید رهایی و تعالی مان در تعریف و توازن میان این دو "
  • جواد بروجردی/ دبیر آموزش و پرورش منطقه 9 تهران

جام جهانی ادامه دارد اما برای تیم ما به پایان رسید مطلب ویژه

خسته ایم از اینکه با آن همه تکنیک و توانایی و تلاش ارزشمند بازیکنان مان،  می توانستیم و می شایست که در جایگاهی بهتر از اینی که هستیم؛ باشیم و بخت, یار نبود.شادیم از اینکه بیشترینه ی مان تصور نمی کردیم با بزرگان فوتبال جهان, چنین تماشایی و ستودنی و آبرومند بازی کنیم و خودی نشان دهیم. خسته ایم از فشارهای روحی و روانی و استرس و اضطرابی که حین و قبل…
 برد ایران در برابر مراکش آن هم در بازی اول، با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و بسیار جوان، تحسین برانگیز است. این بازی خوب، همچون بازی خوب ایران در برابر آرژانتین در جام جهانی پیشین، دال بر چند نکته مدیریتی است: ۱. کار را باید به کاردان سپرد. به قول کارتن دوران کودکی ما: کار هر مرد نیست خرمن کوفتن/ گاو نر می خواهد و مرد کهن. ۲. ثبات مدیریتی بسیار…
  • نقدی بر یادداشت فوتبال افیون توده هاست ؛
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

فوتبال افیون توده ها نیست ، فوتبال مدخلی برای دگرگونی است

گروه رسانه/ چندی پیش یادداشتی در صدای معلم با عنوان :" اگر در همین مسابقات ایران قهرمان جهان شود همچنان هیچ واقعیتی را در جامعه، ساختارها و فرهنگ‌های ما تغییر نمی‌دهد، چه‌بسا این پیروزی از آن‌جا که غرور کاذب می‌آورد ما را در خطاهایمان راسخ‌تر کند "فوتبال افیون توده‌هاست! " ( این جا ) به قلم « مهدی تدینی » منتشر شد . « مینو امامی » نقدی بر این یادداشت نوشته…
  • آقای بطحایی ! تقاضا دارم جنابعالی به عنوان بالاترین مقام وزارت آموزش و پرورش،جلوی این بازی خطرناک را بگیرید و همه حقوق سابقه تحصیلی را که در تبصره های 4 و 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو آمده (ضریب قاطع 85 درصد برای سابقه تحصیلی) یک جا برای سال 98 مطالبه نمائید
  • احمد حج فروش/ پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت

ضریب تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور 98 باید 85 درصد باشد نه 50 درصد مطلب ویژه

  جناب آقای بطحائی وزیر محترم آموزش و پرورش سلام بر شما از آنجا که آموزش و پرورش برای داوطلبان ورود به دانشگاه ها در سال 98،  ضریب تأثیر 50 درصد را برای سابقه تحصیلی پیشنهاد کرده است، لازم دانستم این نامه را به شما بنویسم، زیرا بر خلاف دیگران جنابعالی همواره مدافع حقوق جوانان، حقوق نظام تعلیم و تربیت کشور و حقوق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده اید و…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

به ژرف اندیشه ای یابی جوابی

چنان اندیشه سازی با تفکر تمامی خلق افتند در تحیر به ژرف اندیشه باید کرد دقت به معلولی رسی یابی چو علت سرانجام آدمی را جایگاهی به رتبت علم باشد خوب دانی ز من پرسی تفکر چیست جانا به ژرف اندیشه ها گویم که معنا خیالی را تصور با تفکر به آن جایی رسی یک دَم تحیر تحیر همچو ماهی در محاقی به ژرف اندیشه ای یابی جوابی به ژرف اندیشه ها…
  • " شما برای نجات یک دانش آموز نه تنها در مدرسه تنها نیستید بلکه در جامعه تنها هستید "
  • محمدرضا خورشیدی پاجی/ فعال فرهنگی

مشاوران مدارس مقصر نیستند بلکه همانند آموزش و پرورش اهمیتی ندارند! مطلب ویژه

گروه رسانه/ اخیرا مطلبی با عنوان « ما مشاوران مدارس مقصریم » ( این جا ) به قلم « مجید خسرودوست رودسری » در صدای معلم منتشر گردید . « محمدرضا خورشیدی پاجی » نقدی بر این یادداشت نوشته است .
  • " برای توانستن بر اساس خواسته ها باید اراده ای قوی ، روحی تسلیم ناپذیر ، نیّتی دگرخواهانه ، جسارت و شهامت دست نیافتنی و.... داشته باشی "
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

خواستن چه زمانی توانستن است ؟

انسان برای رسیدن به اهداف یا دلخواسته خود مجبور به تلاش است. اراده او برای رسیدن به نظرگاه های تعیین شدۀ فردی یا اجتماعی ، به تحرک و فعالیت متناسب نیاز دارد. در دوران کودکی و نوجوانی ، ترسیم مبهمی از آینده پیش روی ماست. اما تنها بال اندیشۀ ما ، خیال پردازی تحقق هدفی است که دوست داریم بدان برسیم. ما در این سنین واقعیت های پیرامون خود را یا نمی…
  • " وقتی مدیر مربوطه اختیار حتی ابلاغ صندوق گزارش مردمی هیئت رسیدگی به تخلفات اداری را در سطح مناطق شهر تهران نمی‌دهد و از طرفی به مراجعات مکرر اولیاء دانش‌آموزان در این زمینه توجهی نمی‌کند، چنین اتفاقاتی امری بدیهی و اجرایی به نظر می‌رسد "
  • دکتر سیداحمد حسن‌زاده‌‌فرد/ استاد دانشگاه

آسیب‌شناسی فرهنگی آموزش‌ و پرورش

موضوع دانش‌آموزان دبیرستان منطقه ۲ تهران امری نیست که به‌راحتی روی آن سرپوش گذاشته و از آن بگذریم، مهم این است که ما قریب به چندین میلیون دانش‌آموز دبیرستانی دختر و پسر در کشور و تهران داریم که وظیفه آموزش و پرورش، تامین امنیت اخلاقی و تربیتی دانش‌آموزان است و بعد از والدین، امینِ این دانش‌آموزان، مربیان و دبیران هستند. مردم به این‌که دبیرستان دولتی و یا غیردولتی است، از نظر سیستماتیک…

نظرسنجی

در سال تحصیلی 98-97 در نظام مدیریتی ، نظام آموزشی و پرورشی مدارس ، معیشت معلمان ، بودجه وزارتخانه و توجه مجموعه نظام به آموزش و پرورش چه اتفاقی می افتد؟

پربازدیدترین

تبلیغات در صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور