صدای معلم

یادداشت

  • " نظارت اجتماعی در تضمین و تأیید امنیت محل سکونت هر یک از ما ، می تواند عاملی برای تأمین آرامش در زندگی اجتماعی باشد "
  • مینو امامی

نظریه ی پنجره شکسته

مقدمه ساختمانی را در نظر بگیرید که چند پنجره شکسته دارد. اگر این پنجره‌ها تعمیر نشوند ، احتمالاً افراد خرابکار ، در هنگام مشاهده‌ این ساختمان (در مقایسه با یک ساختمان سالم) تمایل بیشتری به تخریب سایر پنجره‌ها خواهند داشت. حتی ممکن است وارد آن ساختمان شوند و اگر کسی ساکن آنجا نباشد ، آنجا را اشغال کنند تا نیت پلید خود را در آزار و اذیت قربانیان و یا پاتوقی برای…
1 داغدیده ، پینه دستانی ببین تربیت آن غنچه هایی نازنین نازنینانی شکوفایی نما با خزان بادی سقوطی در زمین 2 بهترین ایام را ایثار هان شادمانی ملّتی گردد عیان گر چه دی امروز حالی را نگاه پرپری بس غنچه ای دست این و آن 3 با بهاری عمرهایی گه خزان ناله هایی بشنوی از این و آن حُکم تقدیری نبینی جان من حکمتی را لا سؤال ای کاروان 4 گر تقاضا…
  • " وزیر اگر سواد عاطفی داشته باشد و معقول خدمت کند، می تواند در قامت وزیر ، چتر خدمت خویش را به وسعت تمام بخش های ایران بگسترد "
  • محمدابراهیم محمدی

وزارت با طعم رسانه!

وزارت خانه ای در قواره آموزش وپرورش ،برگ های زیادی دارد تا با جامعه هدف خویش ارتباط بر قرار کند.این برگها که برخی در انحصار آموزش و پروش است،برای همیشه وزیر محترم را از نقل حرف واظهارات  نخ نما و پرت کرار بی نیاز می کند.کافی ست به انبوه مسائل دستگاه هزار مسأله توجه بکند و یکی را از میان همه عملیاتی کند! آموزش وپرورش تنها دستگاهی است که مستقیم وغیر مستقیم…
  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

دَم به دَم از چاله ها اُفتَد به چاه !

در  بیابانی  کسی  مردی  بدیدپُرسشی کردش جوابی خوش شنیدکی رَسَم بر آن دهِ بالا ؟ بگوگفت ، پاسخ این شنید حالا بروباز پرسیدش نگفتی پیر مردچند ساعت راهِ آن ده می شود؟گفتش این بار آن خردمندِ نکومن که گفتم هی نپرسم ، راه رورَه فِتاد و فکر کرد او اَبلَه استپشتِ سر گفتش که یک ساعت رَه استخشمگین بر گشت و گفت اوّل چرااین مرض داری نمی گویی به ما ؟گفت پیش…
  • ناامید نشدم !
  • رضا قاسم پور

شهیدستان کرج ثبت مالکیت معنوی شد

اواخر شهریور وقتی واگذاری مسئولیت دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی (شهیدستان کرج) با نظر مساعد مدیرکل به بنده قطعی شده بود علاوه بر تلاش برای کیفیت بخشی و احیای مجموعه، ایده ثبت معنوی این واحد آموزشی خاص را در سر می پروراندم اوایل کار هر جا که این مسئله طرح می شد یا با نیشخند مخاطبان مواجه می شدم یا تیپولوژی شک و تردید در نگاه ها موج می زد. به واسطه راهنمایی…
  • " توهّم سواد عادت به مطالعه را از بین می‌برد و این، مهمترین رازِ عدم پیشرفت در جوامعِ جهان سوم است "
  • محمد بحرینی فرد/ بوشهر

توهّمِ سواد

توهّم سواد عادت به مطالعه را از بین می‌برد و این، مهمترین رازِ عدم پیشرفت در جوامعِ جهان سوم است. البته این بی‌نیازی به شکل هرمی و اپیدمی در طبقات مختلف خود را نشان می‌دهد. یعنی مسئولین بالا دست لزومی نمی‌بینند که اولویت شان آموزش صحیح و فرایندمدار باشد و وقتی به تبلیغات دولت‌ها در رسانه‌های ملی، روزنامه‌های پرتیراژ و شبکه‌های پرمخاطبِ این کشورها نگاه می‌کنی، می‌بینی سهمِ پرداختن به اصول و…
  • " گام نخست برای رهایی از برنامه درسی مدیریتی، سازمانی، الگوگرا، برای کنکور ؛ و مبتنی بر عدد و رقم بازگشت به سنت های ایرانی تعلیم و تربیت، توجه به تجارب بین المللی و نوبسترسازی برای آنهاست "
  • مصطفی قادری/ دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی

چند رگه سازی برنامه های درسی

برنامه درسی مدرن مولود کشورهای آنگلوساکسون و انگلیسی زبان است. خصلت های این نوع برنامه درسی پاسخگویی، استاندارد سازی و تدریس برای امتحان ( teaching for testing ) بوده است. این نوع برنامه درسی مبتنی بر سازمان و اعداد و ارقام و کاملا مدیریتی است. این نوع برنامه درسی در ایران در حوزه عمل و نظریه یعنی در مدرسه/دانشگاه طرفداران زیادی دارد. در اروپای شمالی به استثنای انگلیس چیزی به نام برنامه…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

جان خود ایثار کردی بر وطن

سینه ها چون دفتری شد خاطرات جاودانی گشت نامت در حیات قدس را بودی سپاهی ملّتی همچو صالح بنده ای در کائنات جانِ خود ایثار کردی بر وطن تا وطن از دست نامحرم نجات با دیانت حُبِّ ایمان آشکار بینِ خلقی با نما حُب باقیات ملّتی را هدیه دادی یادگار بینِ خلقی صالحینی صالحات اصغری را با جهادی اکبری رشد دادی پَر کشیدی گر ممات با اجل دستی برون از دنیوی اُخروی…
  • " آقای وزیر ! لطف کنید رتبه بندی را اجرا نکنید ! "
  • سیروس خزایی/ لرستان

انتقاد یک معلم از احکام جدید رتبه بندی معلمان

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از معلمان مناطق محروم برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " عملکرد غیرقابل دفاع و منفعلانه گروه های آموزشی در این موارد موید این مدعاست که این گروه ها کارکرد مشخص و یا مثبتی در سیستم ندارند و به نوعی " کلنی های " بی مصرف و فایده برای پُز دادن مدیران در شعار توجه به " معلم " تبدیل شده اند . نمی شود در مجالس و محافل دائما از معلمان تعریف و تمجید کنیم اما فرضا ارزشی برای گروه های آموزشی و قانون قائل نباشیم ، حتی نماینده معلمان را به شورای معاونین منطقه راه ندهیم ، نشست شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش برای بررسی عملکرد ستاد بزرگداشت " مقام معلم " برگزار گردد اما اما هیچ معلم و یا نماینده ای از آنان دعوت نشود ، سند تحول بنیادین بنویسیم اما از هیچ معلم و یا کارشناس معلمی نظرش را جویا نشویم و بعد دائما نق بزنیم و گلایه کنیم که چرا سند تحول به " کف مدرسه " نرسیده است . نهاد گزینش هم از نظر خاستگاه و پیشینه تاریخی و هم از لحاظ کارکردهای نهادی که نقش بنیادین در شکل گیری آموزش ایدئولوژیک در این نظام آموزشی داشته است از نظر ادامه فعالیت بلاموضوع است و باید فکری اساسی برای آن اندیشیده شود "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

هیچ مقامی و در هیچ سطحی از سطوح اداری آموزش و پرورش حق رتبه بندی معلمان را ندارد ! مطلب ویژه

" هدف تعلیم و تربیت باید آن باشد که در مردم " آزادی فکری " بپروراند و آنان را چنان بار بیاورد که با رغبت به بحث های دیگران گوش کنند و چنان چه یا بحث ها به نتایجی که مورد دلبستگی آنان نیست منتهی گردید ،؛ خشمگین نگردند . هر جا " تعصبات عمومی " حکمفرما باشد ، اعم از تعصبات ملی و نژادی و تنگ نظری های مذهبی ، مدرسه…

نظرسنجی

رویکرد و عملکرد " نهاد گزینش " در آموزش و پرورش را تا چه میزان در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور