صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

  • دکتر بهروز بامدادی / عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تبربز

اندر حکایت دانشگاه فرهنگیان ! مطلب ویژه

در ولایات ایران سپردن مدیریت ها به متخصص و اهل فن چیزی مثل سیمرغ یا پری نایاب است/ هیچ چیز جای خودش نیست/ حکایت دانشگاه فرهنگیان از همه جانکاه تر است/ در ترکیب هیئت امنای دانشگاه کسی از مدرسان و  درد آشنایان دانشگاه نیست ؛ پس چه تصمیمی ،کی، برای چه کسی و چرا اتخاذ می شود معلوم نیست/ آن مرد کوتاه قد تاریخی برای اینکه نوآوری کند رئیس هیئت امنا را…
این روزها خبری از اعتراض یا درخواست لغو ممنوعیت ادامه ی تحصیل فرهنگیان نیست/ اراده ای محکم برای جلوگیری از رشد علمی معلمان،مانع ادامه تحصیل مان شده است/ برای زحمت شبانه روزی یک معلم، نه؛ بلکه یک شهروند ارزش قایل شوید/ خیلی راحت می گویند : نه / نمی خواهم مدرکم اعمال شود، فقط می خواهم ادامه تحصیل بدهم/ بگذارید با خیالی راحت شروع فصل تحصیل را آغاز کنم و سرکلاس فرزندان…
  • " فارا "/ معلم فلات مغرب ایران

مروری اجمالی بر آنچه در کلاس های ضمن خدمت گذشت ؟! مطلب ویژه

در این دوره ها معلمان مأمور از یکدیگر می پرسیدند با چه هدفی این کتاب ها حذف و یا به جای واژگان تخصصی و غیر فارسی، واژگان ناآشنای فارسی جایگزین شده است/ آنچه در این مقال به مرور کلاس های ضمن خدمت پرداخته ایم ،  توصیف عینی معلمان سراسر کشور است/ اغلب مدرسین،  توصیفی گنگ از فضای ضمن خدمت داشتند/ درحالی که توصیه ی مؤلفان اتکا بر کتاب درسی و پرهیز از…
چندسالی است که تعدادی از دانش آموزان مظلوم سمیرم قربانی حس پست پرستی مدیران برخی مدارس شده اند. با شروع تابستان زمزمه های انحلال، ادغام یا ضمیمه شدن دو دبیرستان دخترانه به دلیل کاهش آمار دانش آموزانش شنیده می شود . جذب دانش آموزان نامستعد به برخی رشته ها و بی کفایتی تعدادی از کارشناسان اداره و روابط گرایی و محله گرایی و فامیل بازی آن ها به همراهی برخی مدیران که…
  • حسین صالحی زاده/ فرهنگی و دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور

شاهکاری دیگر از دانشگاه پیام نور! مطلب ویژه

این بار دانشگاه پیام نور در اقدامی عجیب دروس مجازی (الکترونیکی) خود را حذف و به بهانه بی کیفیتی کلاس ها و یا به حد نصاب نرسیدن آنها، قبل از انتخاب واحد ! دانشجو را ملزم به انتخاب دروس به شکل حضور در کلاس های مرکز انتخابی خود نموده است در حالی که تفاوت کیفی بین این دو شکل کلاس دیده نمی شود/ بزرگوارانی که کرسی این دانشگاه را تصاحب کرده اند…
  • کامران رحیمی/ کارشناس آموزش

دانشگاه فرهنگیان : از رویا تا واقعیت ؟! مطلب ویژه

دانشگاه فرهنگیان با هدف ساماندهی مراکز تربیت معلم سابق تاسیس شد که هم استقلال در مدیریت داشته باشند و هم فعالیت های آموزشی و فرهنگی خود را با معیارهای وزارت علوم هماهنگ نموده و در تعامل با آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به پیشبرد اهداف اقدام نماید/ محصول نهایی متاسفانه چندان با کیفیت نبوده و حتی کثیری از دانشجویان و فارغ التحصیلان رضایت مندی از دوران حضور خود…
  • داود محمدي/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگيان تبريز

نظام آموزشي 3-3-6 : از مبدا تا حال ؟ (قسمت دوم – تحول بنيادين) مطلب ویژه

در قسمت قبلي در ارتباط با بررسي نظام آموزشي 3-3-6 اشاره گرديد كه بر خلاف ادعاي موجود آنچه كه از شواهد به دست مي آيد؛ فرآيند پژوهشي خاص و منظمي در ارتباط با چگونگي استقرار اين نظام آموزشي مورد توجه قرار نگرفته و نيز اصول و منطق برنامه ريزي درسي در جهت شكل دهي برنامه درسي مورد دقت واقع نشده و نظام آموزشي كنوني به صورت عجولانه وارد مرحله اجرا قرار گرفته…
  در یک جامعه مبتنی بر اقتصاد سالم  و عدالت اجتماعی، هر شهروند بر اساس درجه ای از خدمت  که به جامعه ارایه می کند و زحمتی که متحمل می شود تا به درجه ای از دانش و توانایی می رسد از امکانات و استانداردهای اولیه زندگی برخوردار است . حال وقتی نوبت به معلم می رسد که در هر جامعه ای و در هر فرهنگی به خصوص فرهنگ ایرانی و اسلامی…
بررسی عملکردم در این سال ها نشان می دهد که چگونه در کمتر از دو سال آموزشگاه از هر لحاظ رو به پیشرفت گذاشت/ این آموزشگاه هم اکنون از لحاظ تجهیزات، وسایل آموزشی، عمرانی، شکل و ظاهر ساختمان و ... به هیچ وجه قابل مقایسه با سه سال گذشته نیست و با بررسی عملکرد مالی آموزشگاه به خوبی نشان دهنده ی میزان رضایت اولیا و موفقیت بنده در جلب مشارکت مالی اولیا…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

خصوصی سازی در آموزش و پرورش مطلب ویژه

 آیا در آموزش و پرورش "خصوصی سازی" انجام شده است / خصوصی‌سازی انتقال دارایی‌های دولتی به غیردولتی‌ها است/ ایجاد و گسترش مدارس غیر دولتی " خصوصی سازی " نیست/ اخذ وجه اجباری از اولیای دانش آموزان غیر قانونی و تخلف  است/ صورت بندی اخذ وجه غیر قانونی زیر عنوان " خصوصی سازی " نوعی عوام فریبی است/ چپگرایان  منتقد خصوصی سازی در آموزش و پرورش نشان دهند که کجای،دارایی های دولتی به…
  • حسین میرزانیا

" صمد بهرنگی " از اسطوره تا واقعیت مطلب ویژه

کشورهای درحال توسعه یا در حال گذار دارای خصوصیاتی هستند که در کشورهای بسته و سنتی یا کشورهای توسعه یافته مشاهده نمی شود/ از جمله این خصوصیات و ویژگی های کشورهای درحال گذار ، عدم تعادل ، عدم بالانس و عدم نرمال بودن و در نهایت افراط و تفریط در قضاوت و داوری ها و رفتارها و تصمیم ها است/ صمدبهرنگی و زندگی و کارنامه او نمونه عینی و مهمی فقدان اعتدال…
  • سعاد موسوی شرقی/ معلم و دانشجوی دانشگاه پیام نور

مسئولان دانشگاه پیام نور دانشجویان را به مرگ گرفتند تا به تب راضی شوند؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور در روزهای اخیر موجب اعتراض بسیاری از دانشجویان این دانشگاه گردیده است . به نظر می رسد مسئولان این دانشگاه نتوانسته اند تاکنون پاسخی مستدل و منطقی برای این افزایش شهریه داشته باشند .
ابتدا یک خانم با صدا و لحن غیر رسمی گوشی را بر می دارد و با سردی پس از شنیدن سوالم به بخش مربوطه وصل می کند/ مسئول پاسخ گویی وزارت خانه : نه فعلا هیچ چیز مشخص نیست ببینیم در آینده چه می شود/ اصلا به شما چه ؟ شما برو بخشنامه های مناطق خودت رو دنبال کن/ به شما ربطی نداره ! اصلا شما چه کاره اید که سوال می کنید/…
علت عدم انتصاب یک معاونت قوی و کارآمد برای معاونت پشتیبانی که در واقع موتور محرکه سازمان در پیگیری امورات مالی در بخش دانش آموزی و همکاران می باشد چیست و چرا  هرکسی در این بخش ابلاغ می گیرد بیش از چند ماه دوام نمی آورد/ ضریب اعمال سنوات ۱/۲و پرداخت مابه التفاوت آن بالاخره به کجا انجامید / موضوع طلب همکاران استثنائی در وزارتخانه مطلقا دیده نمی شود/ در اواخر سال…
  • عبدالحسین برزگرزاده/ دبیر آموزش و پرورش و مدرس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در حقوق بین الملل

پاسخ به شیرزاد عبداللهی : " تبریز ، جهان شهر بوده ، هست و خواهد بود " مطلب ویژه

منظور از جهانی شدن الزاما" به معنی همزیستی فیریکی آن طور آقای عبدالهی فهمیده، نیست/ جهان وطنی یعنی موفقیت و دستاورد هر فردی موفقیت کل بشر و رنج و اندوه هر آدمی آلام کل بشری است. در جهان وطنی مسئله میراث مشترک بشری مطرح است و بر خلاف برداشت ایشان در جهان وطنی سود ملتی زیان ملت دیگر معنی نمی شود/ در یک جمله جهان وطنی یعنی گذشت و ایثار به خاطر…
کمتر در مدارس و ادارات به عنوان واحدهای عملی آموزش و پرورش ، نگاه کلی نگر ؛ چه از نظر شامل شدن کل وسعت جامعه دانش آموزان و چه از نظر عمق زمانی فعالیت آموزش و پرورش دیده می‌شود/ چرخه به کارگیری ، تجربه اندوزی ، شهرت و به کارگیری همواره حول عده خاصی از معلمان مدارس و دانش آموزان تکرار می‌شود/ وظیفه آموزش و پرورش و مدرسه صرفا پالایش و جداسازی…
تجربیات تاریخی کشورهای مختلفی نشان داده است که روش کنترلی دولت، سنجش و بازرسی بر عملکرد معلمان نتیجه مثبتی نداشته است/ رویای فنلاندی بر این عنوان استوار شد : « وجود مدرسه خوب در همه محل های زندگی برای همه کودکان، بدون توجه به سابقه خانوادگی و شرایط شخصی هر فرد/ مرحله دوم از اوایل دهه نود زمانی که شروع شد دولت مردان متوجه شدند نیاز به ایجاد یک فرهنگ جدید در…
  • محمد احمدی/ دانشجوی دکترای

7 پرسش از مرتضی نظری مطلب ویژه

چندی پیش ،  یاداشتی از مرتضی نظری مطلبی با عنوان « 6 پرسش از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش » در صدای معلم منتشر شد . ( این جا ) در راستای تاسیس و تثبیت " فرهنگ گفت و گو » و « تفکر نقادی » مطلب زیر که توسط محمد احمدی برای صدای معلم ارسال گردیده است منتشر می گردد . به عنوان یکی از نزدیکان و…
جطور کسی که حتی سابقه یک مدرسه پنج کلاسه را ندارد می تواند بدون طی هیچ مرحله و تجربه ای امروز کارشناس مسئول یک استان و یا معاون یک ناحیه یا منطقه شود/ به کارگیری نیروهای متوسطه در ابتدایی بدون جلب نظر اقناعی همکاران ، بالا بردن نرم کلاس ها مدارس دولتی حتی تا چهل و چند دانش آموز ، استفاده از دبیران غیر تخصصی و گاها بیکار ماندن دبیر تخصصی و…
  • حسين طاهري فرد/ کارشناس ارشد جامعه شناسي

آيا هنوز مي توان به روحاني اميد بست؟ مطلب ویژه

تلاش دلواپسان و محافظه کاران براي القاء اين تفکر به بدنه جامعه که حسن روحاني به دليل ناتواني در عمل به وعده هايش، پايگاه راي خود را از دست داده و شانسي براي انتخابات سال ۹۶ ندارد هرروز بيشتر مي شود/ حسن روحاني دولت يازدهم را در شرايطي از محمود احمدي‌نژاد تحويل گرفت که براي دو سال پياپي رشد اقتصادي كشور منفي بود و صادرات نفت به موجب تحريم‌هاي بين‌المللي بسيار کاهش…
من از معلمان مقطع راهنمایی هستم که به اجبار به مقطع ابتدایی فرستاده شده ام. نه تخصصی دارم و نه علاقه ای به تدریس در این مقطع . زیرا این مقطع تخصص خاص خود را می طلبد و نمی توان با چند ساعت کلاس ضمن خدمت حتی اگر بازدهی کافی هم داشته باشد که معمولا ندارد تخصص را ایجاد نمود. عزیزان! مهندسین و پزشکان ما باید با استادان متخصص دوره ابتدایی از…
  • مرتضی نظری/ پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی

6 پرسش از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مطلب ویژه

چرا رویّه کشدار بوروکراسی اداری همچنان دامن گیر بخش اداری آموزش و پرورش است/ چرا در بدنه کارشناسی معاونت استراتژیک توسعه مدیریت شاهد کمترین تغییر تحول گرایانه به خصوص در جذب نیروهای جدید هستیم/ چرا شاهد سکوت سازمانی کارشناسان دلسوز هستیم/ چرا در توزیع پول و مهندسی هزینه به ویژه در مبحث خریدهای اداری و تجهیزات، اولویت با بخش های ستادی و اداری است نه مدارس/ با کدام منطق بودجه ریزی می…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

تبریز جهانشهر نیست ! مطلب ویژه

تبریز  کلانشهری زیبا و توسعه یافته و دارای جاذبه های توریستی  است/ خبر اعلام تبریز به عنوان جهانشهر موثق نیست و منبع معتبر ندارد/ تبریز شهری است دارای مردمی با فرهنگ و سخت کوش و تاریخی سرشار از افتخار/ همه لینک های این خبر  به گزارش 8 شهریور روزنامه ایران ختم می شوند و آن هم منبع موثق ندارد/  جهانشهر به شهری می گویند که مهاجر پذیر باشد و هویت قومی، نژادی…
  بحث نقل و انتقالات معلمان از دیر باز نقطه بحث انگیز و چالشی در حوزه نیروی انسانی بوده است . سیاست های گزینش نیروی غیر بومی در گذشته و هزاران عامل دیگر موجب مهاجرت و تغییر مکان خدمت افراد در قالب انتقال می شود اما آموزش و پرورش استان این روزها رویه جدیدی برای حل مشکل نقل و انتقال در پیش رو گرفته است و آن انتخاب یک طرفه مکان مقصد…
اگر جامعه اي بخواهد تغييرات اجتماعی و یا تحول مطلوبی را در جامعه به وجود آورد به راحتي مي تواند از طريق نظام آموزشي کارآمد،اثربخش و موثر این تغییرات را اعمال نمايد و باز خورد سريع آن را مشاهده کند/ روابط عمومی آموزش و پرورش چگونه باید قد بکشد؟ و به حضور مثبت و موثر خود در تحولات جامعه ببالد/ فقدان نگرش علمی و تخصصی به روابط عمومی از سوی مدیران این دستگاه نشانگر…
  • رضا نیک اندیش/ کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

چرا فرهنگیان پس از پنج دهه هنوز به منزلت و جایگاه واقعی خود دست نیافته اند ؟ مطلب ویژه

ارزش گذاری من و تو به رای خود، تنها راه پایان دادن به مشکلات منزلتی و معیشتی است / گویا حکایت سه نامه مدیر به جانشین خود هیچ زمانی قرار نیست از سر آموزش و پرورش دست بردارد/ چرا فرهنگیان با این پتانسیل بالا، چنین جایگاه حداقلی را در جامعه کنونی دارند/  حداقل هایی مانند دریافتی های برابر یا نظام معلمی که خیلی از مشاغل دیگر با وجود اینکه از لحاظ جمعیتی در…
  • علی ترابیان زلیوا/ دبیر مدارس شهرستان دلفان

آقای رحیم پور ازغدی !بر اساس اسناد و مدارک نظرات تان را بیان کنید ! مطلب ویژه

در بخشی از این سخنرانی بیاناتی داشته اید که ظاهرا فاقد سند تاریخی است/ ملاهای مکتبی قادر به اداره ی این مدارس نبودند/ خش تاسف بار مطالب شما این است که تهمت جاسوسی به افراد اعزام شده برای تحصیل وارد آورده اید و برای اینکه وجدان تان راحت باشد عبارت نادانسته را اضافه کرده اید آیا شما افراد زیر را می شناسید/ آیا شما کتابدار دانش سرای تربیت معلم تهران را می…
  • داود محمدي/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگيان تبريز

نظام آموزشي 3 -3-6 : از مبدا تا حال ؟ (قسمت اول) مطلب ویژه

ايشان طوري صحبت مي كردند كه مصداق "خبر آمد خبري در راه است" را در ذهن تداعي مي كرد/ سند تحول بنيادين بدون پشتوانه هاي پژوهشي و نيز بدون در نظر گرفتن زير ساخت هاي جامعه نوشته شده بود و مشكلات مرتبط با اجرا دور از انتظار نبود/ كارگروه هاي متعدد، همايش هاي گسترده، سخنراني هاي اميد آفرين، كلاس هاي آموزش ضمن خدمت در اين بخش اجرا شد و هزينه هاي كلاني…
  • خلیل جوادیار/ کارشناس مسائل آموزش و پرورش

شروع چندگانه ی مهرماه ؟! مطلب ویژه

تنوع مدارس (در اشکال متعدد برگزاری و تولیت آنها ) در سنوات اخیر باعث بروز نوعی اعمالِ سلیقه در شروع سال‌تحصیلی و برخی جوانب دیگر در فعالیت‌ها و وظایف مدارس شده‌ است/ برخی مدارس اعم از دولتی یا غیردولتی در صدد کشاندن دانش‌آموزان به مدرسه از نیمه یا دهه سوم شهریور ماه به مدرسه و کلاس درس هستند/ مهم‌ترین استدلال و بهانه‌ایی که برای این کار شنیده می‌شود، بازآموزی و یادآوری دروس…
  • حسين طاهري فرد/ کارشناس ارشد جامعه شناسي

سخنی با نمایندگان اصلاح طلب مجلس : معلمان تشنه ی صداقتند ! مطلب ویژه

نبود خرد جمعي و شتاب زدگي در تصميم گيري هاي اين وزارتخانه، سياست بازي و موضع گيري هاي حزبي و جناحي کارنامه غير قابل قبولي از عملکرد وزير ارائه داده است/ در شروع طرح استيضاح فاني، طراحان استيضاح از طيف هاي مختلف سياسي و داراي اهداف و انگيزه هاي متنوع بودند، اما در ادامه نمايندگان اصلاح‌طلب (فراکسيون اميد) سکان هدايت استيضاح را به دست گرفتند/ فراموش نموده اند که بخش اعظمي از…
ابهامات مربوط به محاسبه ی این امتیازات به گونه ای است که قابل اندازه گیری نیست/ در ساختار بیمارگونه آموزش و پرورش وقوع این اتفاقات  غریب نیست/ مرجعی برای اقناع اذهان مشوش نیروهای آموزشی  وجود ندارد/ عادی شدن  پاسخ های غیر مرتبط ،همچون دادن ابلاغ های غیر مرتبط گویا بخشی از شرح وظایف آنان است/ دورنمای تصمیمات بالادستان این وزارتخانه روشن نیست/ آیا معلمانی که در مدارس دولتی و یا غیر دولتی…
اگر سازگاری به معنای هم نوایی با اندیشه و افکار و اعمال دیگران باشد،دیگر نمی توان توصیفی از شخصیت انسان  سالم داشته باشیم/ سازگاری ثبات عاطفی و جسارت در روابط اجتماعی است/ افراد منفعل از اندیشه کردن و تقاضا در هراسند ، اعتماد به نفس پایینی دارند و در برابر عملکرد و خواسته های به حق خود احساس گناه  و تقصیر و پشیمانی می کنند/ سازگاری اگر به تحول آفرینی و جریان…
   بزرگترین دغدغه ایجاد کانون صنفی برای معلمان ، منفعل عمل کردن و نبودن هم صدایی و اتحاد در بین قاطبه فرهنگیان است/ مشکل بزرگی که همواره مانع جذب و فعالیت سایرین شده است ، تردید در اهداف مخفی این عده بوده ؛ ترس از بازیچه قرار گرفتن توسط گروه های سیاسی ، ترس از منافع شخصی عده‌ای ، ترس از قرار گرفتن در مقابل حکومت/ زمانی افراد از فعالیت در گروه ها احساس…
فانی به جای فرافکنی چرا از اقدامات و برنامه های خود برای معلمان در برنامه ششم توسعه نمی گوید/ هیچ بند معیشتی خاصی برای معلمان در این برنامه ندیده اید/ یک معلم قبل هر چیز شخصی از شهروندان این جامعه است/ جه بند خاصی در برنامه ششم توسعه برای رفع مشکلات و تبعیض های موجود بین معلمان و سایر کارمندان دیده شده است
  • فاطمه سادات اشرفی زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

جوجه های ما را آخر مرداد می شمارند ! مطلب ویژه

یک حس درونی در وجودت ناخواسته  امتیازت را با سایر امتیازات مقایسه می کند/ گاه تفاوت امتیازات سوال برانگیز است  و تو باز هم با خود می گویی اهمیتی ندارد /  چطور ممکن است کسی با سابقه کمتری که  نه تالیفی  داشته  و نه کارگاه آموزشی برای همکاران برگزار کرده و  نه هیچ برنامه شاخصی داشته  است ، از فلانی و فلانی و... جلوتر باشد / در فرم امتیاز بندی ، امتیازاتی…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

" مدیریت کوتوله ها " و " کوتوله های مدیر " در تعلیم و تربیت ! مطلب ویژه

یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز که در زمان سامان دهی نیروها و نیز بستن سازمان مدارس انجام می شود ، رفتار خارج از قانون و نیز منطق برخی مدیران مدارس است/ در بسیاری از موارد نیز ادارات و مناطق آموزش و پرورش به  این رفتارهای غیرقانونی و خارج از ضابطه تمکین کرده و به نوعی استبداد مدیریتی این گونه مدیران را تایید و تضمین کرده اند / معلمی که در…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

رسول بداقی و تربیت سفید مطلب ویژه

نظرات بداقی در تقدم تغییر حکومت بر فعالیت صنفی مشابه نظرات هاشم خواستار است/ بداقی : گسترش اندیشه های شیرزاد ، ذهنم را به خودمشغول کرده وبرایم تبدیل به یک بحران ذهنی شده  است / همکاران کانون صنفی معلمان تهران، وقت خود را صرف گسترش اندیشه های سرکوب گرانه و نوکر صفتانه ومزدورانه ی شیرزادعبدالهی می کنند/ همکاران دلسوز، تربیت سفید را یک بار نخوانده اند تا بدانند که اینجانب (بداقی) پس…
  • علی افشار سمیرمی/ معلم شاغل در آموزش و پرورش

ناز و نیاز فرهنگی مطلب ویژه

همین امر، سعی معلمان را برای مجاب ساختن فرادستانی که در فکر به سلامت طی شدن چند صباح ریاست خویش می باشند و دوراندیش نمی باشند، دشوار نموده است/ ه همان اندازه که بسیاری معلمان توانایی رقابت و یا حتی استفاده بهینه از رایانه را ندارند، دانش آموزان آنها،بسیار بیشتر و بهتر در این زمینه می درخشند/ مصرف گرایی و تجمل پرستی عادت معمول مردم شده است و کمتر به امور فرهنگی…
  نمایندگان مجلسی که نمایش  مدعی دلسوزی نظام آموزشی و فرهنگیان عزیز را به نمایش گذاشته اند دوباره به روش تکراری و مضحک خود را دایه های دلسوز نشان می دهند ، چنان عوامانه و عجولانه دست به کار شدند که فرصت نیافتند یاران خود را به یک جمع بندی برسانند و با پس گرفتن امضاها، خامگی و ناپخته بودن تصمیمات شان را تجلی می کنند . گفته می شود بابت هر لحظه…
این همایش دستاورد آموزشی و کاری مشخصی ندارد و بیشتر یک نوع همایش نمایشی و تبلیغاتی و سیاسی است/ مقامات سیاسی کشور و مسئولین ارشد آموزش و پرورش در سخنرانی های خود از حد کلیات و تعارفات فراتر نمی روند/ مدیران ارشد آموزش و پرورش هم برای تبلیغ عملکرد و برنامه های خود از این تربیون استفاده کنند/ سه دقیقه سخنرانی جز بار نمایشی بار کارشناسی و تحلیلی نمی تواند داشته باشد…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور