صدای معلم

یادداشت

  • " متاسفانه دخالت یدک کشان نام قانون گذار که قانون گریزی را عملا در راهروهای سیاست جار زده اند در عزل و نصب‌ها و توصیه‌های استخدامی، دستشان را در اصلی ترین وظیفه خود یعنی نظارت، می بندد "
  • مهدی کیانی برخورداری/ فرهنگی و عضو رسمی انجمن صنفی خبرنگاران لرستان

قانون گذار یا قانون گریز ؟!

بر اساس اصول 71، 87 و 113 قانون اساسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن را بر عهده دارند، وظایفی که به صراحت بحث تفکیک قوا را مطرح می کند و به صورت مستقیم هرگونه دخالت در امور اجرایی دولت از سوی نمایندگان مجلس را خلاف قانون می داند به این معنا که هیچ نماینده ای حق سفارش و یا رد شخصیت ها را…
  • " طبق ماده 5 آیین نامه ی گروه های آموزشی - تربیتی ، باید سرگروه‌های آموزشی از مسیر انتخابات آزاد بین همکاران هر رشته مشخص شوند، ولی مانند چینش بسیاری از نهادهای مدنی، این مسیر یا مسدود بوده و یا مملو از سنگلاخ می‌باشد. درست به همین خاطر یکی از دلایل ناکارآمدی گروه‌های آموزشی ناتوانی در ارتباط‌گیری با بدنه همکاران به ویژه در مدارس پسرانه می‌باشد "
  • رضا قاسم پور

گروه‌های آموزشی و یخ‌های بی‌اعتمادی و بی‌تفاوتی ؟!

 نقش و فلسفه وجودی گروه‌های آموزشی بیشتر رصد کردن و نظارت بر روش‌های تدریس همکاران، ایجاد رابطه حسنه و منطقی با جامعه هدف و برخورد انگیزشی با آنها، بررسی کم و کیف سوالات امتحانی، نحوه تصحیح اوراق و در یک جمله راهبری آموزشی می‌باشد.ولی به دلایل مختلف این مهم تاکنون عقیم مانده و معمولا نیروهای خلاق، پویا و آگاه به مسائل آموزشی از گروه‌های آموزشی گریزان و یا محذوف هستند. از طرفی…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

هر چه را خواهی خری جز عشق را

خانه با پولی خریداری دلا آشیانی را طلب آرام جا رختخوابی را فراهم جانِ من گر چه اسبابی به دور از خواب ها ساعتی را می خری دور از زمان بهترین ساعت به دیواری نما آن مقامی را تصاحب در جهان دور از هر احترامی برملا با خریداری کتابی رؤیتی دانشی را اخذ لا بی رهنما درد داری گر به دارویی علاج گاه درمانی نه جانا ، ماجرا قلب را با هر…
  • " چرا وزرای شعاری آموزش و پرورش یکی از دیگری بی تعصب تر به معلم و حق معلم هستند؟ چرا مدیران عامل این صندوق به شفافیت سخن نمی رانند و از اقدامات خود جهت احقاق حقوق معلم و اعضای صندوق حرفی نمی زنند؟ "
  • حسین شاملی یام/ دبیر آموزش و پرورش شهرستان مرند

صندوق ذخیره فرهنگیان ؛ سوهان روح ؟! مطلب ویژه

  صندوق ذخیره فرهنگیان قوز بالای قوز آموزش و پرورش شده و در این سالها در همین صدای معلم مطالب زیادی در مورد عملکرد آن تحریر گردیده و راهکارهای فراوانی نیز ارائه شده ولی گویا کسی نیست که حداقل زحمت جواب دادن منطقی به آن را بدهد . سوال اساسی اینجاست که چرا از زمان تاسیس این صندوق همواره دولت نتوانسته و یا نخواسته بدهی خود را به صندوق بپردازد ؟وهمیشه بدهکار…
  • " برون سپاری یکی از سیاست های آموزش و پرورش است که معمولا در مورد مدارس مناطق محروم اجرا می شود. حالا که نمی توانید موسسات اضافی را منحل کنید لااقل موسساتی مانند خبرگزاری پانا را برون سپاری کنید. من مطمئنم که با هزینه بسیار کمتر در حد ده درصد هزینه های فعلی می توان پانا را با کیفیتی بالاتر اداره کرد. چرا برون سپاری را فقط در مدارس اجرا می کنید؟ "
  • شیرزاد عبداللهی

ناکارآمدی سازمان دانش آموزی و موسسات وابسته مانند خبرگزاری پانا ؟!

نام خبرگزاری پانا (PANA) مخفف عبارت Pupils Association News Agency به معنای "خبرگزاری انجمن دانش‌‌آموزان"  است .  صاحب امتیاز این موسسه ، سازمان دانش آموزی وابسته به وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. کار این خبر گزاری بر اساس آنچه که در سایت خبرگزاری درج شده است :  1- پوشش اخبار حوزه دانش‌آموزی و آموزش و پرورش.  من دقیقا نمی دانم که خبرگزاری پانا با تشکیلات استانی چند پرسنل و چه…
  • " ما باید دانش مهارت زندگی را داشته باشیم تا به او منتقل سازیم تا او به انتخاب درست در سر سه راهه ها و چهار راهه های زندگی قادر باشد. و شاید تحت تأثیر رمان بینوایان ویکتور هوگو و بعدها انقلاب فرانسه است که آموزش و پرورش و قانون اساسی کشور فرانسه ، الگویی مناسب برای دیگر کشورها می گردد "
  • مینو امامی

برداشتی آزاد از رمان بینوایان ویکتور هوگو

"مرا برای دزدیدن تکه نانی به زندان بردند و 19 سال در آنجا ، هر روز یک قرص نانِ مجانی خوردم ." (ویکتور هوگو) مقدمه زندگی گاه خیلی بی رحم است. البته بیشتر افرادی که زندگی کردن را معنا می بخشند چنین هستند ، چون ما هستیم که آن را به جریان می اندازیم . اهمیت تربیت در یک محیط امن و متعادل ، برای همین از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان زنجان برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " فضای غالب سیستم ستادی آموزش و پرورش همچنان مخالف نقد است "
  • محمدرضا شهریاری/ فرهنگی - دانشجوی دکترای عرفان،کنشگر سازمان های مردم نهاد

همچنان مشارکت در آموزش و پرورش جایی ندارد ! مطلب ویژه

مشاركت كاركنان و گروه های هدف در برنامه هاي هر سازمان ، نقش به سزايي در مديريت آگاهانه و واقع بينانه آن سازمان داشته و مراقبت بر نحوه ي انجام امور توسط خود كارمندان (به ویژه کارکنان نخبه و صاحب نظری كه بيش ترين صلاحيت را در اين خصوص دارند ) كمك شاياني به شناسايي نقاط قوت و ضعف آن سازمان خواهدنمود، البته خود موضوع اعتقاد و باور به مشارکت کارکنان در…
  • " در کشور ما ، دسترسی عموم مردم به آموزش باکیفیت و عادلانه به یک آرزو تبدیل شده است. تنوع شگفت انگیز مدارس ، بحران نیروی انسانی ، عدم سرمایه گزاری بهینه در آموزش ، سیاست زدگی نظام آموزشی ، نبود تجهیزات فنی در مدارس ، وجود مدارس و کلاس های فرسوده و غیراستاندارد و... دستیابی دانش آموزان به آموزش فراگیر و کیفی را در سالهای آینده دور از ذهن ساخته است "
  • مرتضی قاجارگر/ دانشجوی دکترای روانشناسی

به مناسبت روز جهانی آموزش ( ۲۴ ژانویه) مطلب ویژه

  چند نکته و چند تذکر آموزش حقوق بشر است، یک خیر همگانی و مسئولیتی همگانی است.این شعاری است که یونسکو، برای روز جهانی آموزش در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ برگزیده است. این روز که اکنون دومین سال برگزاری آن بزرگ داشته می شود، از سوی مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد تا تاکیدی بر نقش آموزش بر روی گسترش صلح و پیشرفت باشد.امسال دومین سالی ست که کشورهای عضو سازمان ملل متحد…
  • " اهمیت به آموزش تاریخ و تکنولوژی و IT از ویژگی های بیشتر این کشورهاست. آنان با آموزش تاریخ ، استقلال و آزادی کشور خود را با تمام رخدادهای تلخ و شیرین سپری شده به کودکان آموزش می دهند تا فردا فردی وطن دوست تربیت شود و از بیان واقعیت های شکست ، بیمی ندارند چون معتقدند که تمامی رویدادهای تاریخی همچون عمر یک سالمند ، زندگی شده است و با انکار ما ، واقعیت آن حذف نمی شود. مهمترین ویژگی دیگر آموزش در این کشورها آن است که از محدودیت جنسی تبعیت نمی کند "
  • مینو امامی

در دوره های مختلف آموزشی مدارس نقاط مختلف جهان به دانش آموزان چه آموزش هایی داده می شود؟

مقدمه محتوای آموزشی ، حیطه های فراگیری علوم مختلف توسط دانش آموزان را مشخص می سازد تا بر اساس آن و با توجه به ذوق و علاقه و استعداد ، برای شغل آینده خود تصمیم بگیرند. البته هر جامعه ای می بایست شرایط قبل ، ضمن و بعد این جریان را با تنظیم برنامه ای مدون و با اهدافی از پیش تعیین شده ، مشخص سازند و گر نه تمامی انرژی و…

نظرسنجی

رویکرد و عملکرد " نهاد گزینش " در آموزش و پرورش را تا چه میزان در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور