صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

یادداشت

سایت ها و سردرب های ادارات کل، نواحی و مناطق آموزش و پرورش سرشار از تعاریف و تمجیدهای گسترده اغراق گونه از عملکرد ادارات متبوع می باشد که گویا مشکلات آموزش و پرورش در مرحله اتمام قرار گرفته و خبر از اتفاقاتی زیبا و خوشایند برای سیستم تعلیم و تربیت کشور می باشد/ هر رهگذری که از مقابل ادارات آموزش و پرورش عبور می کند؛ فکر می کند که تغییرات عظیم مثبت…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

دکترین نظری ویتگنشتاین مطلب ویژه

چنین پارادایم و فرآیندی به ویژه وقتی پای ترقی و تکامل و تعالی و رشد به میان بیاید و منیت و خودخواهی و ارتجاع و واپس گرایی و جمود و ایستایی رخت بربندد و چارچوب و مانفیست انسان، علم، اندیشه و وجدان و معنویت و معرفت لحاظ گردد، امری پسندیده و متعارف می باشد/ زبان ماست که نظر ما را درباره واقعیت تعیین می کند/ بسیاری از مشکلات، انحرافات، جدل ها و…
انتظار مي‌رفت تغييرات مثبتي را در بودجه سال 1396 آموزش‌ و‌ پرورش شاهد باشيم/ همواره رشد بودجه آموزش‌ و‌ پرورش نسبت به رشد بودجه‌ عمومي کشور بيشتر بوده است و براي اولين بار در لايحه سال 1396 از اين رويه تبعيت نشده است/ رقم کل بودجه سال 1396 نسبت به سال قبل11 درصد رشد داشته است، سهم آموزش‌ و‌ پرورش نسبت به رشد بودجه‌ عمومي کشور چيزي در حدود 6 درصد است…
صدای معلم بابت عزل کریمی فر از آقای دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد/ در دعواهای اداری طرفین سعی می کنند از بین رسانه ها و فعالان معلمی و گروه های صنفی برای خود یارگیری کنند/ چطور می توان بابت برکناری یک مدیرکل " غیرپاسخ گو " از  وزیری قدردانی کرد که خودش به رسانه های مستقل پاسخ گو نیست / برکناری مدیرکل آموزش و پرورش لرستان،ربطی به پاسخ گو…
  • معصومه بیات/ کارشناس برنامه ریزی پژوهشی- دانشجوی دکترای فیزیک

وزارت آموزش و پرورش؛ اندامی بزرگ و مغزی کوچک ! چه باید کرد؟ مطلب ویژه

وزارت آموزش و پرورش فقط در این اعداد و ارقام کلیشه ای مذکور خلاصه نمی شود/ این وزارتخانه علاوه بر بخش های مذکور دارای شش معاونت می باشد/ علاوه بر این ها دارای هشت مرکز و دفتر ستادی هست/ زمانی مساله برای آموزش و پرورش بغرنج می شود که به این ساختار مشابه با سایر وزارتخانه ها، سازمان های اقماری اختصاصی وزارت آموزش و پرورش را به این بخش ها اضافه نماییم/…
  • مهندس حسین میرکی قرائی/ مدیر هنرستان فنی شبانه روزی شهید مهدیزاده تربت جام

مدارس شبانه روزی ؛ اهمیت و ضرورت آن ، چالش ها و راهکارها مطلب ویژه

  اهمیت و ضرورت وجود مدارس شبانه روزی : طبق ماده 2 اساسنامه مدارس شبانه روزی اهمیت و ضرورت تشکیل این گونه مدارس به ویژه در مناطق محروم بسیار مبرهن و پر واضح است . افزايش‌ درصد پوشش‌ تحصيلي‌ دانش‌ آموزان‌ روستايي‌،عشايري‌ و مناطق‌ محروم‌ و جلوگيري‌ از هدر رفتن‌ استعدادها و توانائي هاي‌ نوجوانان‌ مناطق‌ مذكور و ارتقاء سطح‌ كيفي‌ آموزش‌ و كاهش‌ افت‌ تحصيلي‌ ، فراهم‌ كردن‌ زمينه‌هاي‌ مناسب‌ براي‌…
  • سجاد رحیمی مدیسه/ دانش آموخته مدیریت بازرگانی - پژوهشگر اقتصاد و توسعه ایرانی - اسلامی

مدیریت ایرانی و غیرمتخصص ها

مدیریت کردن به منم منم کردن نیست/ مدیر بودن به سابقه دینی و حتی انقلابی بودن هم الزاما نیست/ ممکن است یک فرد انقلابی باشد اما متخصص نباشد؛ بلد نباشد کار کند؛ چه اصراری است او را بر صندلی مدیریت و وزارت و.. بنشانیم/ ایران ما از سوءمدیریت رنج می‌برد/ اقتصاد ما در همه سطوح از مدیران غیرمتخصص رنج می‌برد/ مدیریت صحیح به تجربه، نگاه تخصصی و خلاقیت‌های فردی است/ افرادی که…
  • صفائیان / مدیر دبیرستان های تهران

سخنی با رئیس جمهور .... دلواپسان نخوانند ! مطلب ویژه

تا نیاز ما مردم یک چیز است و دغدغه مسئولین اجرایی کشور چیز دیگر، همچنان ایران عزیزمان با وجود سرمایه های انسانی - اجتماعی و ملی زیاد « عقب مانده » یا به عبارتی «عقب نگه داشته شده» خواهد ماند/ مگر نه این است که برای حفظ محیط زیست، برای درست مصرف کردن آب و... باید فرهنگ سازی کرد/ پرورش و تربیت نسلی که مسئولیت پذیر باشد و دغدغه ی کشور و…
  • مهدی خلیلی/ سردبیر صدای معلم

شوهر شوفر؛ راز خوشبختی دختران طهران قدیم مطلب ویژه

از افتخارات هر دختردار این بود كه دختر به شوفر بدهد و از خوشبختي هاي هر زن كه شوهر شوفر نصيبش شده باشد/ در ذهن اين دختران « مرد روياها » ديگر يك مرد اسب سوار نبود/ این بانوان ایرانی جزو اولین بانوان اسلامی و آسیایی بودند که رانندگی را تجربه کردند و ماشین سواری کردند و حس شیرین رانندگی را تجربه کردند و ماشین را از مبدا به مقصد راندند/ جالب…
  • بهمن ویسی/معلم نمونه کشوری

"از فشار قبر تا فشار فقر" مطلب ویژه

ریا، دغل، چاپلوسی، فریب،روزمرگی رفتاری و بسیاری دیگر از ناهنجاری های اخلاقی هنوز در جامعه جای پایی پیدا نکرده بود/ هر کس نان خشکی در توشه داشت بی مزد و منت با یار ندارش قسمت می کرد/ از پدر پرسیدم این مردان در این سحرگاه در لابه لای قبور دیار خاموشان به چه کاری مشغول اند/ در ذهن رویا پرداز خود شبی را مجسم کردم که به همراه این گروه ساعاتی از…

نظرسنجی

عملکرد دانشگاه فرهنگیان را در ارتباط با اهداف تعریف شده و تربیت " معلم حرفه ای "چگونه ارزیابی می کنید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور