صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

یادداشت

سخت کوشی نوجوانان آموزش پذیر،آینه تمام نمای اراده انسان های بزرگی است که نقص ها و ضعف های جسمی،خللی در عزم آنان در مسیر تکامل  روحی و تحرک ذهنی و بدنی و جبران عقب افتادگی های محیطی ایجاد نکرده است/ هستند کسانی که لطافت روحی کودکان را دست مایه تبلیغات انتخاباتی،نردبان پیشرفت سیاسی و کسب کرسی ریاست می کنند اما معلم این کاره نیست/ چقدر زیبا و خاطره انگیز است اگر این…
  • محمد مهدوی/ دبیر شیمی ناحبه یک ساری

سخنی با رئیس سازمان سنجش آموزش کشور

صندلی های دانشگاه اغلب از افراد بدون درک صحیح علمی و توانمندی در ادامه تحصیل باکیفیت را شاهدیم/ دو نهاد متولی آموزش کشور یعنی وزارت آموزش وپرورش و وزات علوم که باید با برنامه ریزی هدفمند و هماهنگ در جهت رشد و شکوفایی علمی کشور تلاش وبرنامه ریزی مشترک داشته باشند متاسفانه هرکدام تافته جدابافته ای ازدیگری است/ بیشتر خروجی آنان فاقد مهارت و دانش کافی برای حل مشکلات عدیده کشورند و…
  • فاطمه سادات اشرفی زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان : کودکان احساس ، جای بازی اینجاست مطلب ویژه

یکی از بنیانگذاران  ادبیّات کودک در ایران  ، جبّار باغچه بان بود که در سال 1300 داستان ها  و اشعار کودکانه ای خلق کرد/ از  سال 1391  با پیشنهاد شورای عالی  انقلاب فرهنگی ، روز  درگذشت  مهدی آذریزدی  ( 18 تیرماه ) در تقویم  به نام  « روز ادبیات کودک و نوجوان » نامگذاری شده است . افسوس تا  او زنده بود با این نامگذاری از او تقدیر نشد/ امروزه ادبیّات کودک…
  • محمد رضا خورشیدی پاجی/ فعال فرهنگی

آموزش و پرورش ؛ حیات طیبه دور و نزدیک مطلب ویژه

اکنون قرار است وزارت را به چنین سرنوشتی دچار کنیم که ادب هدف و نتیجه اش است ؛ نکند ناله بدنه آموزش و پرورش را تعبیر به حیات طیبه بکنیم و استنباط اشتباه از آن برداشت نمائیم/ حکایت آموزش و پرورش و انتخاب وزیر پارچه چهل تکه ای است بی انسجام که هرکس از راه رسیده احساس می کند کوه بی اعتمادی و هیولای ناکارآمدی را با حرف های رنگین و سرخین…
  • عبدالرحمان ( رضا ) کاکازاده/ عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران

مثلث صمد بهرنگی ،تدریس خصوصی و ساواک مطلب ویژه

در آنجا، ضمن شنیدن خاطرات و وقایع آموزشی و اجتماعی ناشی از فقر و فلاکت آن روستائیان ،با کتاب ' کند و کاو در مسائل تربیتی ایران ' نوشته ی صمد بهرنگی آشنا شدم/ مطالعه ی آن کتاب ، عشق و انگیزه ای عجیب را نسبت به آموزش و پرورش و رفع فقر و ستم آن روزگاران ، در من برانگیخته کرد. آن طور که تقریبا تصمیم به معلم شدن در من…
از 8 تشکل حامی دانش آشتیانی، فقط دو تشکل پشت او ایستاده‌اند/ اگر وزیر توصیه‌ها را بپذیرد شورای معاونان وزارتخانه تبدیل به شرکت سهامی احزاب و گروه‌ها می‌شود که نتیجه‌اش از بین رفتن اقتدار قانونی و سازمانی در وزارتخانه و هرج و مرج است و اگر زیربار فشار نرود و یا مثلا مانند دانش به برخی گروه‌ها امتیاز بدهد و برخی را طرد کند جبهه‌بندی‌ها شروع می‌شود و زیرپای او را جارو…
  • حسین میرزانیا/ همکار گروه صدای معلم

گسل هویتی و آینده توسعه در ایران بانگاهی به سرنوشت کوروش در ایران مطلب ویژه

آیا می توان تاریخ یک کشور را به دلخواه و با فرمان و اراده ی عده ای قیچی کرد و بخشی از آن را به دور ریخت/ آیا او حق ندارد از خود بپرسد که چگونه است که" کوروش " سردار ، پادشاه ، و به تصریح مفسرین بزرگ قرآن و تورات در ایران و جهان ،  پیامبر یا مصلح بزرگ بشر ، در کشور خود بیگانه است و جایگاهی ندارد/ این…
  • جواد بابازاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

رضوان حکیم زاده و مُشک عطار ؟! مطلب ویژه

حکیم زاده بیشتر از اینکه چهره ی یک مدیر ارشد را به نمایش بگذارد نقش یک کارشناس علمی و منتقد کلان را ایفا می کند/ چقدر از این حرف ها و کارها صادقانه بوده است/ یکی از اصلی ترین مسایلی که دولت روحانی در انتخابات به خاطر آن تحت فشار بود مساله سند ۲۰۳۰ بود که متولی و مجری اصلی آن آموزش و پرورش بود/ صدای معلم : ما می دانیم بیشترین…
  • الف. صفدری /کارشناس ارشد فیزیک هسته‌ای و فعال فرهنگی

مدارس خاص؛ خوابی که وارونه شد! اگر این مدارس نبودند چه اتفاقی می افتاد ؟ مطلب ویژه

مدارس‌خاص؛ شامل نمونه‌دولتی، سمپاد(تیزهوشان) و اخیرا نمونه مردمی -به‌طور جدی- از اواخر دهه شصت پای خود را به سیستم آموزشی ایران بازکرد و طی این سه‌دهه تاثیری "فراتر از اهداف اولیه" بر نظام آموزشی، پرورشی و در نهایت جامعه گذاشت/ مدارس خاص در ایران با هدف تبدیل دانش‌آموزان با قابلیت‌های هوشی و تلاشی بالاتر به مدیران و متخصصان سطح‌بالا، از طریق بسترهای مناسب و متفاوت با مدارس عادی تشکیل‌شد/ برای ورود به…
  • حسين طاهري‌فرد/ کارشناس‌ارشد جامعه‌شناسي

فاجعه‌اي به نام « فرار مغزها » مطلب ویژه

فرار مغزها از منظر آسيب‌شناسان به نوعي استثمار‌شدگي کشورهاي جهان سوم توسط کشورهاي توسعه يافته محسوب مي‌شود/ ايران به لحاظ مهاجرت نخبگان، در ميان ۹۱ کشور در حال توسعه يا توسعه نيافته جهان، مقام نخست را دارد/ سالانه 150  تا 180 هزار تحصيل‌کرده به دليل شرايط نامناسب اجتماعي، اقتصادي و سياسي کشور از ايران خارج مي‌شوند/ خروج سالانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار ايراني با تحصيلات عالي، معادل خروج 150 ميليارد دلار سرمايه…

نظرسنجی

آیا با گزینه های تشکل های فرهنگیان در مورد وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم موافقید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

final 1

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور