صدای معلم

یادداشت

  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

تضمینِ گفته ها همه گشتند نا پَدید

سَروَش دگر خزان زده لرزَد بسانِ بیدغیر از پیازِ تلخ چه از باغ شد ؟ بچیدریشِ پیاز ریشه دوانیده زیرِ خاکپوسَند بذرِ شاهی و نعناع چون آن شِویداندک جوانه ها که ز تَلخون و پونه بودناکس پیاز خواست علَف چین ، ز تَه بُریدگویند باغبان که به خواب است ، باغ راریشی گرو گذاشت چو از صاحبش خریدتا سَرو و گُل به خاک بکارَد چنان ! در آنیک مَرغزارِ خوب شود تا…
  • " متاسفانه نحوه گزینش‌ها به تازگی رادیکال‌تر و افراطی‌تر شده است و نسبت به سال‌های قبل گزینش‌ها بسیار بی‌محتواتر شده است "
  • محمد حیدری ورجانی دبیر شاخه جوانان مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و از دانش آموختگان دانشگاه شهید رجایی

گزینش های آموزش و پرورش امروز کارد را به استخوان رسانده‌اند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ یک از مسئولان گزینش در وزارت آموزش و پرورش به گزارش متعدد صدای معلم در مورد عملکرد  " گزینش ها " پاسخی نداده اند . ( این جا ) و ( این جا ) در پایان این رسانه پرسش هایی مطرح کرده بود : " دستاورد گزینش در 40 سال گذشته چه بوده است؟ آیا سیستم جذب کارمند از طریق گزینش سیاسی و اعتقادی داوطلبان موفق بوده است؟…
  • " فرایند تهیه یک برنامه بسیار وقت گیرتر از آن است که اکثر مردم تصور می کنند . در صورتی که این فرایند عجولانه طی شود ممکن است فرصت ایجاد مشارکت و حس مالکیت همه مردم نسبت به آن برنامه از بین برود "
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بررسي چالش هاي سيل نوروز 98 ( 6 ) مطلب ویژه

( به دليل اهميت زماني بررسي لايحه بودجه 1398 در انتشار قسمت ششم بررسي سيل نوروز 1398 وقفه ايجاد شد . بدين وسيله از وقفه ايجاد شده پوزش مي طلبم . )   عليرغم گذر ِ زمان از وقوع حادثه دلخراش سيل ِ بهار 98، پرداختن به زواياي گوناگون آن جهت پيشگيري ، ضرورتي  اجتناب ناپذير است . هر چند ، توجه به چالش ِ شهرها بي پناه در مقابل بلاياي طبيعي…
  • " تدریس هنر توسط معلمانی که برای آن مهارت ندارند و به عنوان مبصر در کلاس هنر حاضر می شوند ، بی ارزش ساختن هنر و اهانت به آن است که خودِ معلمان پذیرنده این نقش بدون داشتن قابلیت های لازم ، مقصرند. آنان نیز به هنر و هنرمند دهن کجی می کنند و مستحق سرزنش اند. اگر قرار باشد ما هم خطای مکرّر کسانی را تکرار کنیم که سزاوار قرار گرفتن در جایگاه فعلی نیستند ، جرم منِ معلم بسیار بیشتر خواهد بود چون من سمبل دانایی جامعه هستم و یا باید باشم "
  • مینو امامی

ترس از هنر و فوبیای ترویج آن در مدارس

هر چند تمامی واقعیت های زندگی و دنیا زشت و غیرقابل تحمل نیستند ، اما قابلیت و بی حد و مرزی مانور هوش و مغز انسانها برای رسیدن به اهداف فردی ، سلامت خواسته های اجتماعی را به مخاطره می اندازد و دهشت خانمان براندازی بر روابط و تعاملات اجتماعی ، سایه می افکند. سلایق و اهداف و دیدگاه های گوناگون بشری اجتناب ناپذیر و سرکش است و رقص شلّاق منیّت مقتدران…
  • " امروزه در اغلب کشورهای جهان به افرادی که با تلاش و پشتکار به موفقیت های مختلف دست می یابند و در زمینه شغلی، اجتماعی و زندگی خصوصی خود آدم موفق و قانونمداری هستند آدم زرنگ و کار بلد گفته می شود و همین افراد عموما در رسانه ها و نظام آموزشی مورد تشویق قرار می گیرند. مثلا در کشور فرانسه شاعران و نویسندگان و فیلسوفان هستند که آدم زرنگ و کاربلد محسوب شده و در کتب آموزش و پرورش، رسانه ها، نامگذاری خیابان ها و فضاهای مجازی به عنوان آدم زرنگ و موفق به مردم معرفی می شوند "
  • فرهاد قنبری

زرنگ ما و زرنگ آنها ؟! مطلب ویژه

 ایران عزیز ما مملکت آدم زرنگ هاست. همان هایی که یا ژن شان خوب است یا با توانایی های خاصی توانسته خود را به یک ژن خوب نزدیک و متصل کنند. فقط چیزی که اینجا کمی عجیب به نظر می رسد این است که ما در چه چیزی شبیه غربی های بچه مثبت و ساده هستیم که هی در سیاست و ورزش و اقتصاد و فرهنگ می خواهیم خود را با آنها…
  • " متاسفانه دخالت یدک کشان نام قانون گذار که قانون گریزی را عملا در راهروهای سیاست جار زده اند در عزل و نصب‌ها و توصیه‌های استخدامی، دستشان را در اصلی ترین وظیفه خود یعنی نظارت، می بندد "
  • مهدی کیانی برخورداری/ فرهنگی و عضو رسمی انجمن صنفی خبرنگاران لرستان

قانون گذار یا قانون گریز ؟!

بر اساس اصول 71، 87 و 113 قانون اساسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن را بر عهده دارند، وظایفی که به صراحت بحث تفکیک قوا را مطرح می کند و به صورت مستقیم هرگونه دخالت در امور اجرایی دولت از سوی نمایندگان مجلس را خلاف قانون می داند به این معنا که هیچ نماینده ای حق سفارش و یا رد شخصیت ها را…
  • " طبق ماده 5 آیین نامه ی گروه های آموزشی - تربیتی ، باید سرگروه‌های آموزشی از مسیر انتخابات آزاد بین همکاران هر رشته مشخص شوند، ولی مانند چینش بسیاری از نهادهای مدنی، این مسیر یا مسدود بوده و یا مملو از سنگلاخ می‌باشد. درست به همین خاطر یکی از دلایل ناکارآمدی گروه‌های آموزشی ناتوانی در ارتباط‌گیری با بدنه همکاران به ویژه در مدارس پسرانه می‌باشد "
  • رضا قاسم پور

گروه‌های آموزشی و یخ‌های بی‌اعتمادی و بی‌تفاوتی ؟!

 نقش و فلسفه وجودی گروه‌های آموزشی بیشتر رصد کردن و نظارت بر روش‌های تدریس همکاران، ایجاد رابطه حسنه و منطقی با جامعه هدف و برخورد انگیزشی با آنها، بررسی کم و کیف سوالات امتحانی، نحوه تصحیح اوراق و در یک جمله راهبری آموزشی می‌باشد.ولی به دلایل مختلف این مهم تاکنون عقیم مانده و معمولا نیروهای خلاق، پویا و آگاه به مسائل آموزشی از گروه‌های آموزشی گریزان و یا محذوف هستند. از طرفی…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

هر چه را خواهی خری جز عشق را

خانه با پولی خریداری دلا آشیانی را طلب آرام جا رختخوابی را فراهم جانِ من گر چه اسبابی به دور از خواب ها ساعتی را می خری دور از زمان بهترین ساعت به دیواری نما آن مقامی را تصاحب در جهان دور از هر احترامی برملا با خریداری کتابی رؤیتی دانشی را اخذ لا بی رهنما درد داری گر به دارویی علاج گاه درمانی نه جانا ، ماجرا قلب را با هر…
  • " چرا وزرای شعاری آموزش و پرورش یکی از دیگری بی تعصب تر به معلم و حق معلم هستند؟ چرا مدیران عامل این صندوق به شفافیت سخن نمی رانند و از اقدامات خود جهت احقاق حقوق معلم و اعضای صندوق حرفی نمی زنند؟ "
  • حسین شاملی یام/ دبیر آموزش و پرورش شهرستان مرند

صندوق ذخیره فرهنگیان ؛ سوهان روح ؟! مطلب ویژه

  صندوق ذخیره فرهنگیان قوز بالای قوز آموزش و پرورش شده و در این سالها در همین صدای معلم مطالب زیادی در مورد عملکرد آن تحریر گردیده و راهکارهای فراوانی نیز ارائه شده ولی گویا کسی نیست که حداقل زحمت جواب دادن منطقی به آن را بدهد . سوال اساسی اینجاست که چرا از زمان تاسیس این صندوق همواره دولت نتوانسته و یا نخواسته بدهی خود را به صندوق بپردازد ؟وهمیشه بدهکار…
  • " برون سپاری یکی از سیاست های آموزش و پرورش است که معمولا در مورد مدارس مناطق محروم اجرا می شود. حالا که نمی توانید موسسات اضافی را منحل کنید لااقل موسساتی مانند خبرگزاری پانا را برون سپاری کنید. من مطمئنم که با هزینه بسیار کمتر در حد ده درصد هزینه های فعلی می توان پانا را با کیفیتی بالاتر اداره کرد. چرا برون سپاری را فقط در مدارس اجرا می کنید؟ "
  • شیرزاد عبداللهی

ناکارآمدی سازمان دانش آموزی و موسسات وابسته مانند خبرگزاری پانا ؟!

نام خبرگزاری پانا (PANA) مخفف عبارت Pupils Association News Agency به معنای "خبرگزاری انجمن دانش‌‌آموزان"  است .  صاحب امتیاز این موسسه ، سازمان دانش آموزی وابسته به وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. کار این خبر گزاری بر اساس آنچه که در سایت خبرگزاری درج شده است :  1- پوشش اخبار حوزه دانش‌آموزی و آموزش و پرورش.  من دقیقا نمی دانم که خبرگزاری پانا با تشکیلات استانی چند پرسنل و چه…

نظرسنجی

رویکرد و عملکرد " نهاد گزینش " در آموزش و پرورش را تا چه میزان در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور