صدای معلم

یادداشت

  • " برگزاری دوره های الکترونیکی هیچ سودی برای فراگیران نداشته است جز پر کردن تعداد ساعت دوره ضمن خدمت در برگه ارزشیابی ! "
  • علی مهدوی / فرهنگی شاغل در آذربایجان شرقی

تکرار قصه خفت بار آزمون های ضمن خدمت در دستگاه " آموزش " تمامی ندارد ؟! مطلب ویژه

* برگزاری ضمن خدمت پولی * راه اندازی مراکز آزمون جداگانه در مناطق و نواحی که معلم فقط در آن مراکز آزمون دهد .* برون سپاری  آموزش ضمن خدمت به موسسات خود ساخته به اسم موسسات غیر انتفاعی آموزش ضمن خدمت و کسب سود از این طریق برای مسئولان ذینفع.* ایجاد بازار داغ برای افراد سودجو که اکثرا  غیرفرهنگی بوده و درآمد بالایی که در قبال انجام این آزمون ها با دریافت…
  • " مدرسه نیز می تواند در کار پروراندن انسان نقشی سالم یا مخرب ایفا نماید. معلمان و مدرسان دارای شخصیت بی عقده و سالم و اخلاق مند قادرند در فرآیند تولید شخصیت های سالم و با فضیلت و فرهیخته و خویشتن دار در جامعه کارگزارانی مؤثر باشند. اما اگر معلمان خود از فضیلت های اخلاقی بهره ی کافی نداشته باشند، آنگاه آنها خود انسان هابی شبیه به خودِ ناسالم اشان را در جامعه بازتولید می کنند که همچون خود آنها از فضیلت های اخلاقی راستین تهی اند و این تهی بودن به ویژه هنگامه ی واکنش آنها به نقد، خود را عیان می سازد "
  • دکتر بهروز مرادی

زیرآب زنی، محصول جامعه و فرد ناسالم

زیرآب زنی؛ اقدامی ناشایست برای هتک حرمت افراد، تضعیف جایگاه اجتماعی دیگران و تلاش برای به زیر کشیدن افراد با توسل به روشی غیراخلاقی است. زیرآب زنی؛ محصول جامعه ی ناسالمی است که افرادی با شخصیت ناسالم و از نظر اخلاقی، پرورش نیافته می سازد. زیرآب زنی را می توان در ۳ سطح خُرد، میانه و کلان مورد بررسی قرار داد. در سطح کلان، جامعه شناسان را رسم بر این است که…
  • " این کنش دانشجو معلمان درسی عملی است برای نسل بعد چرا که اگر دانشجویان و معلمان کنونی نتوانند حقوق خود را مطالبه‌کنند و خواستار عدالت و رفع فرق‌های موجود باشند چگونه می‌توانند الگوی آینده سازان فردای این مملکت قرار بگیرند در حالی که از پیگیری حقوق خود عاجز بوده‌اند؟ چگونه می‌توانند نسلی مطالبه‌گر، در چارچوب قانون تربیت کنند در حالی که نسبت به حقوق خود بی تفاوت بوده‌اند؟ "
  • میلاد همتی‌زاد/ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان

مطالبه گری دانشجو معلمان ؛ یک ضرورت !

  چند مدتی است بحث حقوق دانشجو‌یان دانشگاه فرهنگیان بر سر زبان‌ها افتاده است و هر کسی نسبت به آن موضعی می‌گیرد و اعلام‌نظر می‌کند.موضوعی که در مدت اخیر با انعکاس در برخی رسانه‌ها بیشتر شنیده می‌شود.حقیقت این است دانشجویان دانشگاه فرهنگیان صرفا در پی اصلاح یک قانون نیازمند اصلاح نیستند! با کمی ریز بینی و با اندکی تغییر زاویه نگرش نسبت به این موضوع می‌توان به درک بهتری نسبت به این…
  • " ما ایرانی ها برای این 9 شاخص تعیین شده یعنی : کارآفرینی ، تجربه زندگی ، شهروندی ، نفوذ فرهنگی (ذهنیت مردم دیگر کشورها نسبت به آن کشور) ، فرهنگ و هنر ، تمایل شهروندان برای مهاجرت از آن کشور ، سهولت کسب و کار ، میزان قدرت اقتصادی و کیفیت زندگی ، چه رتبه هایی داریم ؟ درگیری ذهنی و انتقادی موجود در جامعه ما برخاسته از همین شکاف با کشورهای برتر جهان است که ما را عاصی ، پرخاشگر و نالان ساخته است ؟ "
  • مینو امامی

بهترین کشورهای جهان معرّفی شدند

اقتصاد نیوز : " سوئیس موفق شد لقب بهترین کشور در جهان را از آن خود کند." پیشگفتار برخی از چنین مقایسه ها ناخشنودند و عده ای بدان علاقه مندند ، اگر با دقت به ریز شاخص های برتری کشورها ، دقت نمائید خیلی از فاکتورها برای مدیریت یک کشور و ملت ، جهت دهنده و هدایت گر حل مشکلات و معضلات موجود در آن کشورهاست. شاید بهتر باشد مدیران ارشد ما…
  • " چرا دانشگاه بزرگ و ریشه دار خوارزمی که با همین هدف و مأموریت تأسیس شده بود ،از چرخه خدمات خارج گردید؟ و نیز باچه عقل و تدبیری مراکز تربیت معلم و دانشسراها منحل و در قالب اسمی عاری از بار معنوی و تربیتی جایگزین شد؟ سالهاست که مدیریت در آموزش و پرورش از نوع کارت سوختی شده است که نه آوردنش و نه حذفش و نه بازگرداندنش مبنایى جز هیجان و احساس ندارد. ما بدبختانه صدها رقم از این تصمیمات سلیقه ای بیگانه با خردورزی داریم که مدیران وقت؛ به دلیل استیلا، خودشیفتگی و تقدس کاذب مدیریتی، دریغ از وجود یا توجه به هیچ انتقادی دست به تغییر ساختار زدند. و آخرالأمر و پس از خرابه سازی به اوضاع خود ساخته خود نیز متأسف شدند! "
  • محمدابراهیم محمدی

به بهانه یکصد سالگی دانشگاه تربیت معلم قدیم ! مطلب ویژه

یکصد سالگی دانشگاه خوارزمی ، بهانه ای شد تا تأملی در برخی تصمیم گیری های فرهنگی و... داشته باشیم. این دانشگاه قدیمی، با هدف تأمین منابع انسانی  آموزش و پرورش یکصد سال پیش تأسیس شد. بعد از این دانشگاه؛ دانشگاه تربیت دبیر و کم کم تربیت معلم و دانشسراها شکل گرفت. امروز که این یادداشت را می خوانید نه این دانشگاه قدیمی در چرخه خدمات آموزش و پرورش است، و نه آثاری…
  • " وقتی در جامعه ای اصلا واحد درسی به نام فلسفه و تاریخ هنر و آموزش سیاست نداریم چگونه انتظار داریم شهروندانی قانون مدار و کارآمد و مفید را تحویل جامعه دهیم؟ وقتی صرف ماضی و مضارع عربی از یادگیری فلسفه و پرسشگری مهمتر است چگونه انتظار داریم مدارس ما استعدادهای فرزاندمان را شکوفا کرده و جامعه و نظام سیاسی و اجتماعی توسعه یافته داشته و هوای شهرهایمان پاک و تصادفات جاده ایمان برابر با اروپا و ازدواجهایمان موفق و تیراژ کتابهایمان بالای هزار باشد؟ "
  • فرهاد قنبری

نظام آموزشی و جایگاه علوم انسانی

  در مملکتی که دانش و تحصیلات با دکتر [پزشک] و مهندس و خلبان تعریف می شود و به واسطه چنین تعریفی افراد صاحب تخصص فنی و تجربی همه حوزه های اجتماعی اعم از مجلس، شورای شهر، شهرداری، دولت را اشغال می کنند، سخن گفتن از هنر و فرهنگ و فلسفه و جامعه شناسی و تاریخ سخنی گزاف و بیهوده است. در مملکتی که رشته علوم انسانی با رشته حقوق و شغل…
  • " این نظام آموزشی است که فرهنگیان را محکوم به انتظار افزایش جرعه ای طی سالها نموده است و هر بار تصور آنان چنین است که این بار ، اوضاع زندگی ام بهبود خواهد یافت ، اما باز گرفتار سرابی می گردند که انتها ندارد. خود طرح رتبه بندی هم سرابی بیش نیست . نقش و نگار ایوانی است که از داربست ویران است. تمام متغیرهای موجود در آموزش و پرورش ، به تعریفی تازه و منطبق با واقعیت های امروز همین جامعه دارند. با قوانین ده بیست سال پیش ، نمی توان ساختار معیوب را ترمیم نمود "
  • مینو امامی

نیروهای خدماتی و واقعیت هایی در مورد طرح رتبه بندی و حقوق فرهنگیان

مقدمه در گذشته مستخدم و یا سرایدار فردی بود غالبا بیسواد و یا با سواد کمتر از دیپلم ، که بنا به نیاز مدارس در آموزش و پرورش جذب و استخدام می شدند. آنان به طور نادر و پیرو تصمیم شخصی ، گاه به ادامه تحصیل مبادرت می ورزیدند. اما بعدها این حق برای آنان فراهم شد که بدون حضور در کلاس درس و فقط با دادن امتحانات پایانی دوره و مقطع…
  • به صورت معمول شیوه مدیریت در آموزش و پرورش قرابتی با سبک های رهبری ندارد؛ یک رهبر دیگر به اعمال قدرت و کنترل افراد فکر نمی‌کند بلکه سعی دارد با الهام‌بخشی، آموزش، و برانگیختن شوق و اشتیاق انسانی، افراد را به پیشرفت و حرکت رو به جلو در سازمان تشویق کند اما در سیستم ستادی آموزش و پرورش مدیران از صدر تا ذیل ضوابط و رویه‌ها را دوست دارند، به دنبال ثبات و کنترل شرایط هستند و سعی دارند مشکلات را خیلی سریع حل کنند و یا به اصطلاح صورت مساله را به جای مساله پاک کنند! (حتی گاهی اوقات بدون اینکه جزئیات مشکل را بدانند)
  • محمدرضا شهریاری/ فرهنگی - نماینده سازمان های مردم نهاد شهرری

از آموزش و پرورش تا بلوغ سازمانی مطلب ویژه

  مدیران و مسوولان سازمان ها و ادارات در بسیاری از مواقع و مقاطع حساسی از عمر مدیریت خود نیاز دارند که بدانند که سازمانشان از نظر دیدگاه های مختلف  از قبیل توجه به استراتژی، نوآوری، توجه به منابع انسانی و یا سیاست ها و تصمیم های کاری اتخاذ شده، در چه سطحی است ؛ این نیاز و علاقه هم مختص سازمان های جامعه ما و منحصر به آموزش و پرورش نیست…
  • " نظریات جدید برنامه درسی می گویند برنامه درسی مختص مدرسه نیست و با هر آنچه در جامعه رخ می دهد در ارتباط است "
  • شهناز کرمی/ دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی

یک برنامه درسی پنهان: کرونا

چند روزیست رسانه ها بمباران ترس را آغاز  کرده اند ،  مردم وحشت زده  هر لحظه آخرین اخبار  تعداد تلفات  را  پرس و جو می کنند . اصطلاحات جدید  همانند " آخر الزمانی ، واقعی شدن فیلم های ترسناک  هالیوودی ، کمیاب شدن ماسک  ، قرنطینه و... رواج پیدا کرده است . جای سوال اینجاست : آیا این مورد تنها مساله خطرناکی بوده است که بشر با آن مواجه شده است ؟…
  • " بارها در سایت وزین صدای معلم اعلام شد که چطور می شود باور کرد که دو نفر یک کار را انجام بدهند و تمام شرایط شان مساوی باشد ، اما به یک نفر نصف دیگری مزد بدهند فقط به جرم اینکه قراردادی است ؟ "
  • معلم قراردادی/ تهران

آموزش و پرورش و معلمان محروم ترین قشر هستند ، ما معلمان قراردادی از همه محروم تر !

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از معلمان قراردادی برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

نظرسنجی

رویکرد و عملکرد " نهاد گزینش " در آموزش و پرورش را تا چه میزان در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور