صدای معلم

یادداشت

  • " چرا بودجه اختصاصی جهت اجرای کامل طرح رتبه بندی فقط به نیمسال دوم تعلق گرفته است در حالی که کل مصوبات ملی و بودجه کشور همواره به صورت سالیانه طراحی و عملیاتی می گردند و شاید این بدعت جدیدی است که دامنگیر آموزش و پرورش گردیده و مقدمه اتفاقات ناخوشایند دیگری است که در آینده کاری معلمان و نظام آموزشی کشور خودنمایی خواهند کرد"
  • نادر شمیع زاده/ فعال اجتماعی و بازنشسته فرهنگی

اجرای دیرهنگام « طرح رتبه بندی معلمان » با طعم تلخ تبعیض ؟!

  اجرای دیرهنگام « طرح رتبه بندی معلمان  » با طعم تلخ تبعیض سالهای مدیدی است که فرهنگیان این  کشور در انتظار روزی هستند که کارگزاران عالی رتبه نظام به جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش و منزلت  واقعی و رسالت سنگین  معلمان پی برده و حقوق قانونی ،  مزایا و  معیشت کلی آنها را مطابق شأن حرفه‌ای آنها سنجیده و ارزیابی نمایند  .  دستگاه  تعلیم  و تربیتی که بستر ساز توسعه…
  • " در مورد آموزش‌ و پرورش استان فارس، سوالاتی از آقای معاون وزیر داریم و کما فی‌ السابق، انتظار هیچ جوابی نداریم ! "
  • مزبان حبیبی

حضور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در استان فارس در غیاب منتقدان ؟!

گروه استان ها و شهرستان ها/ « علی اللهیار ترکمن » معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیش از 22 بهمن دیداری از آموزش و پرورش استان فارس داشته و اقداماتی مانند افتتاح مرکز آموزش نیروی انسانی فرهنگیان فارس ، بهره برداری از آموزشگاه 24 کلاسه خیر ساز برکاتی آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز ،  افتتاح  فاز دو باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز و...داشته است . مطلب…
  • " بزرگ فکر کنید، خُرد عمل کنید! "
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بررسي چالش هاي سيل نوروز 98 ( بخش پایانی ) مطلب ویژه

عليرغم  گذر ِ زمان از وقوع حادثه دلخراش سيل ِ بهار 98، پرداختن به زواياي گوناگون آن جهت پيشگيري ، ضرورتي  اجتناب ناپذير است . هر چند ، توجه به چالش ِ شهرها بي پناه در مقابل بلاياي طبيعي ، وظيفه هميشگي مسولين ، نهادهاي مدني ، رسانه ها ، آموزش و پرورش ، متخصصين ، شهروندان و ...مي باشد ولي زمان وقوع بحران و در بحبوحه امداد رساني ، تمرکز بر…
  • " آیا مسئولین محترم حاضرند خود نیز در چنین آزمون ناعادلانه ای شرکت نمایند ؟ "
  • سیروس خزایی/ لرستان

نامه ی دریافتی ؛ آزمون ناعادلانه تعیین صلاحیت رتبه بندی معلمان ؟!

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " یکی از درس‌هایی که من در دورۀ کودکی از آن فراری بودم درس انشا بود. برای این‌که این‌ها نمی‌آمدند مسائل زندگی‌ای را که درگیر آن بودیم مطرح کنند، چارچوبی بود انتزاعی. انتظار داشتند چیزهایی که از سعدی یاد گرفتیم (که هنوز هم یاد نگرفتیم) در نوشته‌هايمان داشته باشيم "
  • شمس لنگرودی

کلاس انشا دروغ بود !

  یکی از درس‌هایی که من در دورۀ کودکی از آن فراری بودم درس انشا بود. برای این‌که این‌ها نمی‌آمدند مسائل زندگی‌ای را که درگیر آن بودیم مطرح کنند، چارچوبی بود انتزاعی. انتظار داشتند چیزهایی که از سعدی یاد گرفتیم (که هنوز هم یاد نگرفتیم) در نوشته‌هايمان داشته باشيم. در واقع خود معلم هم نمی‌دانست که برای چی به ما انشا درس می‌دهد، خودش هم نمی‌دانست که ما چه چیزی را قرار…
  • " اساس این سیاست بر تمرکز زدایی نظام و تفویض اختیار است . در جامعه ما به لحاظ وجود ذهنیت مشوش ناشی از استبداد تاریخی، نه کاربه دستان به فرودستان اعتماد لازم را دارند و نه فرودستان، به سطح بالایی از خودباوری رسیده اند و لذا علی رغم تمام شعر وشعارهایی که در باب سیاست مدرسه محوری سرداده می شود و حتی با این که نام آن در سندتحول هم آمده است، باز می بینیم که تعلل زیادی در انجام آن صورت می گیرد. چرا که این برنامه به هزینه و بودجه ای که اکنون نیست و نیز به مدیرانی از جنس دیگر نیاز دارد "
  • علی افشار سمیرمی/ همکار صدای معلم

" مدرسه محوری " از حرف تا عمل !

دیرسالی بود که رسم معقولی در فرایند تعلیم و تربیت برقرار بود. معلم، وظیفه معلمی اش را و دانش آموز، امور دانش آموزی اش را دنبال می کرد . اولیا نیز منتظر زنهار و ارشاد مربیان مدرسه می نشستند و همین. تا این که به هزار و یک علت مشخص و نا مشخص، زد و محصل محوری و مدرسه محوری واولیا محوری و ... باب شد. در میان این همه اقمار آموزشی،…
  • " آیا برنامه‌ریزی زمان‌ بندی‌ شده برای نجات آموزش‌ و پرورش از وضعیت فعلی و اقدام گام‌ به‌ گام برای حل این مشکل، در چهل‌ و یک سال ناممکن بود؟ در سی سال بعد از جنگ تحمیلی میسر نبود؟ بود؛ آنچه نبود، اراده بود! "
  • دکتر محمدعلی فیاض بخش

اراده و نیتی برای گشودن کوچه‌ خاکی آموزش‌ و پرورش نیست ؟!

در اخبار خواندم که استاندار تهران از کمبود دوازده‌ هزار کلاس درس در استان خبر داده است. در آستانه‌ی چهل‌ و دوسالگی انقلاب، برای منِ معلم، هرخبری از کاستی‌ها و نارسایی‌ها می‌توانست حمل بر وجوهی شود که عادت کرده‌ایم و ناگزیرشان باور؛ مثلاً در یک کلام به پای دشمنی‌های مستمر زنجیره‌ی دشمنان بیرونی بگذارم و بگویم: آیا بُوَد که در آغاز چهل‌ و دو سالگی، این حلقه‌ی مفقوده، یعنی «اراده‌ی احیا»ی آموزش‌…
  • " در کجای جهان مطالب درسی یک بار در کلاس های عادی مدرسه، یک بار در کلاسهای فوق برنامۀ مدرسه، یک بار در آموزشگاه و یک بار در خانۀ دانش آموز تدریس می شود؟ این همه فوق برنامه دال بر گنگی دانش آموزان نیست. بلکه معلولِ بی انگیزگی آنها و سوءاستفادۀ معلم نماها و بعضی مدیران از نقص و خلأ کتابهای درسی است. به عنوان یک معلم ( نه سی دی آموزشی ) به صراحت می گویم که امروز یار بد، آموزش و پرورشِ انگیزه کش است. هوش و استعداد بچه های ایران، کم نظیر و زبانزد است ولی بی برنامگی و بد برنامگی مقامات فرهنگ، آموزش و پرورش را به قهقرا برده است. امروز بیشتر شاگردان، معلم را براي نمره مي خواهند و معلم نماها ( که میدان داری آنها محصول بی برنامگی و بد برنامگی نظام آموزشی است ) شاگردان را کیسۀ پول می بینند. از دانش آموزان بخواهيد خاطرات خود را از مدرسه به ويژه متوسطه بنويسند.آیا ارتقاء معیشت معلم فرصت ساز و انگیزه ساز برای حرفه ای شدن اوست یا حرفه ای بودنش مستلزم ارتقاء معیشت اش؟ مادی گرا شدن برای همه جامعه خطرناک است "
  • علیرضا کاشفی

یار بد، بر جان بر ایمان زند مطلب ویژه

به علت فساد گسترده و ناتوانی (!) در اخذ مالیات از بعضی اقشار و نهادهای جامعه، دولت دیواری کوتاه تر از آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و کارگران پیدا نمی کند و با قیافه ای حق به جانب تحصیل رایگان برای همه که یکی از دستاوردهای انقلاب مشروطه بود را هدف می گیرد و به این وسیله از طرفی فاصلۀ طبقاتی را در جامعه افزایش داده و از طرف دیگر مدارس…
  • " هنگامی‌ که نقش اجتماعی و تقسیم کار در خدمت منافع طبقه حاکم صورت می‌پذیرد، دروغ نهادینه شده و ارزش‌های اجتماعی وارونه می‌گردد، به این ترتیب هزاران‌ تن در شغل‌های گوناگون، هریک تنها نقشی را بازی می‌کنند که در آن کمترین مهارت را دارند "
  • مصطفی آل احمد

نتایج گریزناپذیر " تقسیم کار " بر اساس سهمیه‌بندی با معیارهای ایدئولوژی ؟

«امیل دورکیم» جامعه شناس فرانسوی  به‌درستی جامعه را بر فرد مقدم و فرد را محصول زندگی اجتماعی می‌داند، از این‌رو دورکیم «تقسیم کار» را عامل توازنِ مناسبات اجتماعی و هم‌بستگی و پیوستگی میان افراد جامعه ترسیم کرده است. به اعتبار نظر دورکیم می‌توان گفت، هنگامی‌که تقسیم کار، مبتنی بر ایدئولوژی یا همان تامین منافع طبقه حاکم و نه براساس شایستگی و تخصص، شکل می‌گیرد، همه‌ی مناسبات اجتماعی برهم ریخته و با جامعه‌ای…
  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

گفتند مادر است فقط یارِ بی کَلَک

گفتند مادر است فقط یارِ بی کَلَکگفتم اگر کَلَک بُوَدش ، هست نَم نَمکگفتند از کسی مگر آیَد به گُل شَوَدچون بُلبُلی اَنیس ، بگفتم ز شاپَرَکدر زیرِ پایِ او چو بگفتند جنّت استگفتم ز هرچه ما به کناریم ، بر دَرَکگفتند از فرشته مگر نیست برتر است؟گفتم مَلَک نه او بشوَد ، او نه یک مَلَکگفتند حلقه می زَنَد هر نسل را به همگفتم که کارِ حلقه زنی ، آیَد از…

نظرسنجی

در مورد اجرای بخشنامه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر لزوم انتخاب شبکه اجتماعی داخلی مناسب هر مدرسه ، شما خودتان کدام پیام رسان را ترجیح می دهید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور