صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

یادداشت

  • سجاد رحیمی مدیسه/ دانش آموخته مدیریت بازرگانی - پژوهشگر اقتصاد و توسعه ایرانی - اسلامی

دلیل بزرگ فرار مغزها ؟!

گلایه داشت از شرکت ها و کارفرماهایی که جوانان متخصص را نسیه می خرند و نقد می فروشند/ پژوهشگر و استاد دانشگاه تنهاست. دانشمند تنهاست. متخصص معمولا توسط جامعه دیده نمی شود/ عالم بودن و دانشمند بودن در کشور ما بهای سنگینی دارد که شاید مهم ترین آن، دیده نشدن است/ وقتی اکتشاف یا تحقیق انجام شد، بازهم عامه مردم ارزش کارش را درک نمی کنند/ مردم عادت دارند فقط خواسته و…
برای آموزش های کوتاه مدت ( ضمن خدمت ) در ساعات کاری و حتی خارج از آن ماموریت اداری صادر شده و با هزینه دستگاه انجام می شود یا در آموزش های بلند مدت امکان ادامه تحصیل در دانشگاه ها را فراهم می کنند اما در وزارت آموزش و پرورش ماجرا به گونه ای دیگر رقم خورده است/ اکنون به دلیل اختلاف 100 هزار تومان بین یک فوق لیسانس و حتی دکترا…
  • مزبان حبیبی / دانشجوی دکترای آنالیز ریاضی

سخنی با رئیس جمهور آینده ...آموزش و پرورش در دولت شما اولویت چندم خواهد بود؟ مطلب ویژه

در 4 سال گذشته با گوشت و پوست خود این موضوع را احساس کردیم که آموزش و پرورش نه تنها از اولویت های دولت ایشان نبود بلکه اصولا در لیست اولویت ها هیچ جایگاهی نداشته است/ می دانیم که ذات علم قطعا بهتر از ذات ثروت است، اما اگر از دانش آموزان فعلی نظام آموزشی سوال شود، علم بهتر است یا ثروت (در شرایط واقعی)، انتظار چه پاسخی خواهید داشت/ چند نفر…
  • جلال مولودی/ مدیر هنرستان شهید باهنر منطقه 9 تهران

مدارس سمپاد و گره های نظام آموزشی مطلب ویژه

در حال حاضر فقط دانش آموزان نخبه پول دار در این مدارس می توانند ادامه تحصیل دهند که این موضوع مغایر عدالت آموزشی و قانون اساسی است/ پرداخت شهریه پنج میلیون تومانی در دوره دوم متوسطه این مدارس را هم ردیف مدارس غیرانتفاعی قرار می دهد و نتیجه آن اختلاف طبقاتی و .... است/ توزیع مدارس سمپاد در تهران نشان می دهد حدود 70 درصد این مدارس در بالای شهر قرار دارد/…
امروز حرف های خام و خنده داری از « کارشناسانِ خامِ پرتجربه » به گوش می رسد/ این کارشناسان که خود در دفترها و اتاق های مجلل و مجهز به فن کوئل و چیلر نشسته و خبر از حال معلمان ندارند/ معلمان و دانش آموزان نقش موش های آزمایشگاهی را دارند/ کارشناسان خام پرتجربه خیلی افکار زیبا و بدیعی دارند و همیشه ما را متحیر می کنند/ امروز روی پانل مدرسه 7…
  • رضا مرادی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

وزارت آموزش و پرورش و ناکامی در نهضت سوادآموزی : سوادآموزی را مردمی کنید ! مطلب ویژه

به جای حرکت و کنشی به معنی حقیقی و واقعی انقلابی به منظور کاستن چشم گیر از تعداد بی سوادان کشور و نیل به معیارها و نرم بین المللی جنبه ی قهقرایی به خود گرفته و به اهداف خود دست پیدا نکرده است ؛ چرا این گونه شده است/ از جمله می توان به دو کشور کوبا و نیکاراگوئه در امریکای لاتین اشاره نمود که علاوه بر موضوع و بحث مسکن و…
  • دکتر فردین علیخواه/جامعه شناس

"در اینترنت کسی نمی داند که تو سگ هستی"* مطلب ویژه

منظورم آن است که به جای مدیران که بی تردید محصول همین جامعه اند درباره خودمان حرف بزنیم/ بیایید کمی درباره خودمان بیشتر حرف بزنیم/ آیا در بین اقوام مان کسی هست که مدیر یا حتی کارمند سادۀ یک بانک باشد و ما از او خواسته باشیم که برایمان وامی جور کند. او هم قسم خورده است که نمی تواند و بعد ما هر جا نشسته ایم نگفته ایم که " فلانی…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

هاشمی ؛ سیاست مداری که از نقد هرگز نمی هراسید مطلب ویژه

بازخوانی و تیپ شناسی افراد به ویژه نخبگان و رجال موثر و لیدرهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به ویژه به لحاظ تجارب ارزنده و ذخائر گران سنگی که در وجود آنان نهفته و یا بر جای مانده، اهمیتی خاص و تعیین در سرنوشت و کیان و مسائل استراتژیک و راهبردی جامعه و کشور دارد. مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمره چنین شخصیت های بزرگ و مطرح و الگو قرار دارد. دکترین…
  • داود محمدي/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگيان تبريز

تاملي بر طرح استيضاح احتمالي وزير آموزش و پرورش مطلب ویژه

انتظار بر اين است كه يك مدير با توجه به داشتن اختيارات مختلف نسبت به مسئوليت هاي قانوني خود پاسخ گو باشد/ هر انتقاد در اين زمينه بايد در راستاي پاسخ گويي به مقوله كارايي و اثربخشي مورد توجه قرار بگيرد/ اكثريت غالب مديران اين نهاد از طريق نمايندگان مجلس برگزيده شده و نيز ضمانت استمرار مديريتي آن ها نيز بر نمايندگان مجلس وابسته است/ در هر زماني كه آموزش و پرورش…
  • مهندس حسین میرکی قرائی/ مدیر هنرستان فنی شبانه روزی شهید مهدیزاده تربت جام

مشکل نبود رتبه بندی مدارس و بی عدالتی بزرگ در احکام حقوقی مدیران هنرستان های بزرگ شبانه روزی

در احکام حقوقی مدیران و دیگر عوامل اجرایی هنرستان های بزرگ فنی شبانه روزی هیچ گونه رابطه و تعریفی با تراکم بالای کاری آنها ندارد/ در حال حاضر حقوق یک مدیر هنرستان شبانه روزی با 400 نفر هنرجو و 80 نفر پرسنل و 7000 مترمربع ساختمان قدیمی با 6 موتورخانه و 6 ساختمان کارگاه و خوابگاه و سلف ، با حقوق مدیر یک دبستان عادی روزانه کوچک برابر و چه بسا تا…

نظرسنجی

عملکرد دانشگاه فرهنگیان را در ارتباط با اهداف تعریف شده و تربیت " معلم حرفه ای "چگونه ارزیابی می کنید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور