صدای معلم

یادداشت

  • " نظام تعلیم و تربیت به طور عام و نظام برنامه درسی به طور خاص نباید ایدئولوژیک باشد، بلکه باید مکانی برای نقد ایدئولوژی ها باشد، زیرا آفت ورود ایدئولوژی ها به مدارس تربیت نسل های متعصب، غیر پرسشگر، خودخواه، غیر اخلاقی، غیر اجتماعی و منفعت طلب است "
  • دکتر مصطفی قادری/ پژوهشگر تعلیم و تربیت - دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی

ایدئولوژی در برنامه درسی چیست؟ آیا متخصص برنامه درسی باید ایدئولوگ باشد؟

ایدئولوژی تفکر، عقیده و باوری است که با حمایت قدرت غالب می شود و اغلب به واقعیت سیاسی نزدیک است تا حقیقت. لذا چون ایدئولوژی ها به واسطه اعمال قدرت امکان اندیشیدن را از کودکان و جوانان سد می کنند اساسا  بعد منفی در آموزش و پرورش دارند، حال چه ایدئولوژی های سیاسی باشند، یا فنی، یا علمی، یا اقتصادی، یا دینی، یا فلسفی و یا فرهنگی مضر اند، چون نسبتی با…
  • " آیا وزارت آموزش و پرورش حامی معلمین است؟ یا به اولیاء اطمینان می دهد که معلمین خاطی هستند و مجازات خواهند شد؟! "
  • مرضیه ناصری/ فرهنگی - عضو سازمان معلمان خراسان شمالی

معلم ؛ امنیت شغلی می خواهد مطلب ویژه

چندی است کلیپ هایی از زد و خورد معلم و دانش آموزان دبیرستان پسرانه در فضای مجازی دست به دست می شود و نیز کتک خوردن معلمین توسط اولیاء و سیل نظرات و جبهه گیری های اولیاء و فرهنگیان ،گاهی مدافع و گاهی مخالف.راستش دیدن این صحنه ها حالت تنفر  و انزجار را در من ایجاد کرد انزجار از انحراف این جریان ؛ چرا و چگونه می شود که مساله تا جایی…
  • " تعلیم و تربیت در هیچ دوره ای از گزینه های روی میز نبوده است "
  • ابراهیم سحرخیز

نگاهی بر وضعیت فعلی آموزش و پرورش ایران و عملکرد حاجی میرزایی ؟

شاخص ها نمایانگر واقعیت های موجود در عرصه فعالیت های یک سازمان هستند که توجه عمیق به آن ها در بخش های فرآیندی و عملکردی می تواند به تصمیم سازان در شناسایی و درک بهتر نارسائی ها و کمبودها در سازمان کمک شایانی نمایند.شاخص ها هشدار دهنده هایی هستند که مدیران را از مشکلات پنهان در برخی از زمینه های خاص و یا ادامه روند مطلوب در زمینه های دیگر آگاه می…
  • " صدای معلم : عملکرد ضعیف و پرسش برانگیز گروه های آموزشی در مورد سناریوی حذف زبان انگلیسی از برنامه ی مدارس آزمون فیصله بخشی بود برای اثبات ناکارآمدی گروه های آموزشی و بی تاثیر بودن آن ها در جریان توسعه ی حرفه ای معلمان "
  • دکتر سحر بیات/ کارشناس توسعه حرفه ای معلمان

گروه های آموزشی یا هدر رفت منابع آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ شاید بتوان به جرات گفت که هیج رسانه ای به مثابه « صدای معلم » تاکنون از عملکرد گروه های آموزشی در نهاد مهمی مانند وزارت آموزش و پرورش انتقاد نکرده باشد . روزی نیست که مسئولان این وزارتخانه در سطوح مختلف اندر فواید این " نهاد " سخن نگویند اما هنوز هیچ مدیری به این پرسش پاسخ نداده است که گروه های آموزشی نماینده " مدیران " هستند و…
  • " « صدای معلم » درگذشت "خانم مستوفی زاده " همکار محترم یزدی را تسلیت می گوید "

انتقاد از عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در مورد معلمی که در " سکوت " رفت !

مدیر کل آموزش و پرورش یزدجناب اقای دکتر دانافر آیا اطلاع دارید زمانی که همه مردم یزد و سران آموزش و پرورش در تکاپوی استقبال از ریاست محترم جمهور بودند معلمی دلسوز و فداکار در مدرسه ای در حاشیه شهر جان به جان آفرین تسلیم کرد ؟ مگر نه این است که مردن در محل کار و کسب روزی حلال حکم شهادت دارد ...این بانوی گرانقدر در محل خدمت هنگام انجام وظیفه…
  • " اگر امروز اتحادیه اروپا با جایگاه رفیع فرهنگی خود در جهان ، از این بابت ، احساس کمبود می نماید که دیگر اعضا را به داشتن زنگ گفت و گو آن هم دور میزگرد و یا..... ترغیب می نماید ، در واقع برای دیپلماسی آینده خود می اندیشد "
  • مینو امامی

نقش زنگ گفت و گوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تعاملات بین المللی مطلب ویژه

"بخش آموزش اتحادیه اروپا به وزارت های آموزش و پرورش کشورهای عضو خود پیشنهاد داده است که در مدارس ، زنگ گفت و گو را پیش بینی کنند. کودکان و نوجوانان مى بایست زمانی برای گفت و گو داشته باشند. حتی شیوه نشستن دانش آموران به صورت حلقه های دور میز باشد تا بتوانند بهتر همدیگر را ببینند و با هم گفت و گو کنند. اتحادیه اروپا معتقد است شهروندان اروپا نیاز…
  • " دانش آموزان در مدارس به آموزگاران مدرک دار تسلیم می شوند تا خودشان نیز مدرکی کسب کنند. هر دو گروه سرخورده اند و هر دو گروه کمبود منابع و امکاناتی چون پول ، دقت را در سرخوردگی متقابل خود مقصر می دانند "
  • مینو امامی

نگاهی بر مدرسه زدایی از جامعه "ایوان ایلیچ " و نظام آموزشی ایران

مقدمه جهان در عصر حاضر ، افقِ دیدِ جدید و متمایزی به مدرسه و معلم و آموزش پیدا کرده است ، ولی ما هنوز در تفکر آموزش حروف الفبا و تثبیت نظم پادگانی برای اطمینان از تعلیم و تربیت مانده ایم و ما جهت تولید محصولی به نام انسانهای اخلاق مدارِ مطیعِ قوانین ، در حالت چشم گوش بسته درمانده ایم. کتاب " مدرسه زدایی از جامعه " ایوان ایلیچ انگلیسی در…
  • " سرکار خانم حکیم زاده ! معلمان ما از طرح های بی بازده در مدارس خسته شده و از اصل مطلب که پرورش و آموزش هست غافل مانده اند ! "
  • هاله شهبازی/ آموزگار - آذربایجان شرقی

پرسش های یک آموزگار از معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها / پیش تر نامه ای از سوی « هاله شهبازی » معلم  خطاب به مسئولان وزارت آموزش و پرورش منتشر گردید . ( این جا ) یکی از مخاطبان این مطلب ، « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بود . پاسخی به این انتقادات ارائه نگردید . « صدای معلم » بار دیگر آمادگی خویش را برای انتشار پاسخ مسئولان…
  • چرا قانون افزایش حقوق مصوب مجلس و قانون بودجه کشور توسط وزارت آموزش و پرورش در صدور احکام جدید معلمان پیمانی (ماده ۲۸) استخدامی مهر ۹۸ اجرا نمی شود ؟

نامه ی دریافتی : احکام حقوقی ورودی های 98 ماده 28 دانشگاه فرهنگیان را اصلاح کنید ! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از دانشجو معلمان برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " « صدای معلم » درگذشت هم وطنان آذری به ویژه دانش آموزان را تسلیت می گوید "
  • فرهنگی/ تبریز

زلزله باز لرزاند ؟!

بامداد روز جمعه 17 آبان 1398 ، ما تبریزی ها در گهواره روزگار شدیدا تکان خوردیم . زلزله یکی از بلایای طبیعی است و اجتناب ناپذیر ، اما آیا تعداد زلزله در آذربایجان شرقی ، طی یک دهه اخیر ، بیشتر نگردیده است ؟! این استان منطقه ای کوهستانی با تعداد بی شمار سلسله کوه های در هم تنیده است ؛ دست کاری کوه ها توسط سازمانها و نهادهایی که آنها را…

نظرسنجی

نظر شما در مورد مدارس سمپاد ( تیزهوشان) به کدام گزینه نزدیک تر است؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور