صدای معلم

یادداشت

  • " رواج یک صورت املایی و رسم‌الخط واحد و یکسان برای یک زبان غیر رسمی بسیار مشکل است و تا زمانی که یک زبان حداقل به صورت منطقه‌ای و محدود به رسمیت شناخته نشده و وارد سیستم آموزشی رسمی نشود و یک مرکز اجماع فکری و علمی نداشته باشد، در حالتی «حاشیه‌ای» باقی مانده و این خاصیت «حاشیه‌ای» موجب و موجد تعدد مراکز تصمیم‌گیرنده درباره‌ی آن و در نتیجه چندگانگی صورت نوشتاری این زبان غیر رسمی خواهد شد "
  • سید مرتضی حسینی/ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ از دانشگاه تبریز، دبیر علوم اجتماعی شهرستان اسکو

بحثی پیرامون رسم‌الخط و اسلوب املایی زبان ترکی به الفبای عربی مطلب ویژه

   متکلمین تمامی زبان‌های موجود در دنیا حق خواندن و نوشتن به زبان خود را دارند زیرا تمامی مؤلفه‌های هویتی اجتماعات انسانی میراث بشری محسوب می‌شوند و هیچ گزینش و ترجیحی در حفاظت از این میراث کلان نه از منظر منطقی و نه از منظر اخلاقی صحیح نیست. بدیهی است که در میان این میراث عظیم، زبان بالاترین جایگاه را دارد و منشأ بسیاری از سایر ویژگی‌ها و تفاوت‌های فرهنگی بین ملل…
  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

چنار

عامیِ  کم سوادِ  خوش  باوَررأیِ نیکو به عمرِخویش نجُستگفت لَبیک باغبان تا خواستسَرو می شد ، ولی چناری رُستسود جویان هر آنچه را گفتندکرد باور ز نا دُرُست و دُرُستمی توان فی المثل گناهان رادر اِطاعت ! به آبِ زَمزَم شُستوقتِ قطعِ درخت باغ چناربا تَبَر بر زمین فِتاد نخست ارسال مطلب برای صدای معلم این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • " دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، بیگانه‌اند "
  • مزبان حبیبی

نگارشی پیرامون پیشنهاد وزیر آموزش‌ و پرورش برای حضور معلمان در مدارس

  به‌ تازگی، وزیر آموزش‌ و پرورش پیشنهاد کرده‌اند که طی بخشنامه‌ای، به مدیران مدارس ابلاغ شود تا به دبیران، آموزگاران و هنرآموزان اطلاع دهند که از ابتدای سال‌تحصیلی آینده، تحت هر شرایطی باید در مدارس حاضر شوند. با کمال میل از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم، هرچند می‌دانیم هیچ برنامه‌ای برای نحوه آموزش، اینترنت، سیستم‌های آموزشی و سبک برگزاری امتحان نکرده‌اند. با اطمینان می‌گویم که ارائه دهندگان چنین طرح‌ها و بخشنامه‌هایی، حتی…
  • " هیچ گاه در آموزش و پرورش به افراد اجازه داده نمی شود به پرونده خود در حراست دسترسی داشته باشند، آن را مطالعه کنند، از مفاد آن مطلع گردند و در مورد گزارش هایی که خلاف واقع بدانند به مراجع قانونی اعتراض یا شکایت نمایند . شاقول اصلاح طلبی تلاش برای حداقل کاهش فضای امنیت محور در آموزش و پرورش و تحکیم پایه های آزادی بیان و نقد و گفت و گو می باشد "
  • سیدهادی عظیمی/ عضو انجمن اسلامی معلمان ایران

نقدی برنگاه امنیت محور به فضای آموزش و پرورش مطلب ویژه

نگاه امنیت محور به آموزش و پرورش سال هاست که در تارو پود ساختار  وزارت آموزش و پرورش نهادینه شده است.  منش و برنامه دولت ها بر شدت و ضعف  آن  تاثیر گذاشته است ولی همچنان  در کلیه سطوح آموزش و پرورش با حضور ملموس و موثر  ادامه می یابد . نگاه  امنیت محور عمده  رفتارهای منتقدانه و یا فعالیت های سیاسی و صنفی را  خلاف  امنیت می داند و همین موجب…
  • " دموکراسی کاغذ نرم نیست، بلکه حرکت یا کنش سخت است . ما برایمان فقط یک تعهدنامه یا یک قانون اساسی کفایت نمی‌کند. آن چیزی که برایمان مهم است این است که این قوانین در جامعه پیاده شوند . کنش سختِ دموکراسی عبارت است از وجود دموکرات‌ها، افرادی که به دموکراسی اعتقاد دارند، کسانی که برای دموکراسی مبارزه می‌کنند و کسانی که برای آزادی‌خواهی و برابری‌طلبی مبارزه می‌کنند "
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

دو ترور يکسان با دو اثر متفاوت ( نگاهی به اعتراضات آمریکا در رابطه با قتل جورج فلويد ) - بخش پایانی مطلب ویژه

مقدمه : در تارنماي خبرگزاري ايمنا در رابطه با اعتراضات مردم آمريکا در مقابله با قتل جورج فلويد آمده است : نمی توانم نفس بکشم؛ نگاهی به اعتراضات آمریکا با قتل جورج فلوید "نمی‌توانم نفس بکشم" این آخرین جمله جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی بود که زیر فشار زانوی پلیس مینیا پولیس جان داد. به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آمریکایی علت دستگیری وی را تلاش برای خرید سیگار با یک اسکناس جعلی ۲۰…
  • " امروزه نسل معلمان پویا، جسور، قلم به دست، صاحب اندیشه و البته دست اندرکار حوزه رسانه و خبر رو به انقراض بوده و بسیاری از فرهیختگان فرهنگی کنج عزلت اختیار کرده و در زندگی شخصی خویش غوطه‌ورند "
  • رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

فرهنگ خبرنگاری و خبرنگار فرهنگی

امروز به مناسبت روز خبرنگار توسط دکترفلاح‌نژاد رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج تجلیل شدم.ارزش معنوی این اقدام به نوعی تمام خستگی سال پرچالش گذشته را از تنم به در کرده و لذت روحی عجیبی برایم به ارمغان آورد. خصوصا اینکه در استان البرز چیزی به نام خبرنگار معلم مصطلح نبوده و نیست و از این منظر هضم و پذیرش این واقعیت که یک معلم می‌تواند در عین انجام وظایف سازمانی…
  • " از آموزش و پرورش جز نام نمانده است و سال های سال با افکار فرسوده و کهنه دست به گریبان است.به ویژه از زمانی که سیاست بر آن حکم فرمایی می کند "
  • محسن اعلا/ دبیر دبیرستان های نور مازندران

سهم مدیران در عقب ماندگی نهاد آموزش و پرورش چقدر است ؟ مطلب ویژه

  به نظر می رسد هنوز در آموزش و پرورش ، تعریف دقیق و واضحی از مدیریت وجود ندارد. به راستی ! مدیر واقعی کیست و باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ آیا همه ی کسانی که عهده دار سمت مدیریت اند، واقعا مدیرند؟ با چه فاکتورهایی به سمت مدیریت نائل می شوند؟ انتخاب مدیر براساس رابطه است یا ضابطه ؟ آیا شایستگی و توانایی لازم برای مدیریت دارد؟این روزها که بازار مدیران…
  • " مدیران پسا کرونا باید مدیرانی باشند جسور و نو جوی نه محافظه کار و سست کردار. بی اعتمادی در سراسر دستگاه آموزش و پرورش حاکم است "
  • دکتر اقبال قاسمی پویا/ پژوهشگر و پیشکسوت آموزش و پرورش

چند توصیه و هشدار به مسوولان آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی 1400-1399

پیش از شروع سال تحصیلی جدید که هنوز مشخص نیست به چه  شکل و صورتی خواهد بود لازم است مسوولان و دست اند کاران نظری بیندازند به تجربه های کشورهای دیگر که به برخی از آن ها در  این گروه و گروه های دیگر اشاره شده است . این تجربه ها گرچه نو هستند اما بی گمان ساعت ها بر روی آن ها فکر شده و گاهی هم آزموده شده اند .…
  • " نکته عجیب در این میان عدم دقت خوانندگان و معلمان است که حتی یک نظر هم زیر خبرها ننوشته اند و یا نگاهی به آن نمی اندازند و یا برایشان بی اهمیت است "
  • علی زینلی/ معلم مدارس هرمزگان

به بهانه روز خبرنگار : " تیترهای خدمت گزار و خاموشی مطالبه گری "! مطلب ویژه

  ساده ترین تعریف خبر بیان یک رویداد است که از آن بی خبر بوده ایم و توجه بیشتر مردم را به خود جلب کند. با در دسترس قرار گرفتن شبکه های ارتباطی متعدد امروزه ارسال خبرها به سهولت انجام می شود اما در ازدحام خبرها تشخیص خبرهای درست و نادرست نیز کار چندان آسانی نیست. بخشی از نادرستی خبرها به دلیل عدم شناخت و حتی قبول داشتن ماهیت رسانه و اعتقاد…
  • " نکته قابل تأمل در مورد تمام این معلمان، نادیده گرفته شدن تقریبا تمام آنها در برنامه‌ریزی برای سال آینده است "
  • مزبان حبیبی

اپلیکشن نامسمای شاد ؛ نسخه ای برای تمام فصول !

   همه‌گیری کرونا، با تمام خسارت‌ها، ناملایمنی‌ها و محدودیت‌هایش، تجربه تلخ اما مفیدی است که ناتوانی بسیاری از متولیان برنامه‌ریزی در آموزش‌ و پرورش را نمایان کرد. گواه این مدعا، اخبار ضد و نقیضی است که روزانه از وزارت‌خانه و ادارات کل، در مورد نحوه آغاز سال‌ تحصیلی آینده به گوش می‌رسد.هیچ کسی نمی‌داند که آموزش در سال آینده چه ویژگی‌هایی دارد و معلمان کدام شیوه علمی را باید در آموزش الکترونیک…
صفحه1 از509

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور