صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

همکار فرهنگی/ استان سمنان

نقدی بر برنامه های دولت روحانی در آموزش و پرورش

گروه استان ها و شهرستان ها/

همان گونه که پیش تر نیز ذکر شد ؛ انتخابات فصل نقد و بازبینی برنامه ها و رسیدگی به عملکرد افراد و جریان هاست .

« صدای معلم » در راستای عمل به دکترین خود یعنی تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی و گفت و گو " نظرات و مطالب فرهنگیان و معلمان را منتشر می کند .

بدیهی است انتشار این نظرات و مطالب به معنای تایید محتوای آنان نیست

آیا روند طی شده در این دولت بر اساس یک برنامه ریزی و سیاست گذاری برای بهبود معیشت و منزلت معلمان بوده است/ آیا طرح نظام رتبه بندی به درستی اجرا شد/ آیا فرآیند همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی گردید/ در کنار این "عدم اقدام ها" شرایط برگزاری دوره های ضمن خدمت اجباری معلمان و پولی شدن آن نارضایتی معلمان را به شدت افزایش داد و این تبعیض اعمال شده ی غیرقانونی با توجیه کمبود بودجه، این سوال را برای آنها ایجاد کرد که کدام سازمان برای آموزش کارکنان از آنها پول می گیرد/ در حوزه انتصابات مدیران در استان ها و مناطق شایسته سالاری درحاشیه رفت و جناح و باندبازی و سیاست رنگ و لعاب بیشتری به خودگرفت/ بخش عمده ای از ریزش رای شما درانتخابات بعدی را همین مدیران خودسر رقم زدند ....

نقدی بر برنامه ها و اقدامات دولت روحانی در آموزش و پرورش و فرهنگیان و معلمان

دکتر روحانی از همان ابتدا با تقدیس معلمان با جملات ادبی و عاشقانه به جای پرداختن جدی به مشکلات و معضلات شغلی آنان مخالف بود و به اصل به عمل کار برآید به سخندانی نیست صحه می گذاشت .

او در سال ۹۲ پیش از انتخابات گفته بود: «من تصور می‌کنم جامعه ما، تصوری آرمانی از معلم ساخته و دائم انتظاراتی از او دارد، ولی متناسب انتظاراتش به معلم اهمیت و امکانات نمی‌دهد. معلم‌ها به این‌که دائم آن‌ها را با عبارات عاشقانه و ادبی تقدیس کنیم نیاز ندارند، باید مشکلات اقتصادی‌شان را حل کرد.»
تاکید بر عدالت آموزشی و انتقاد از ایجاد فاصله طبقاتی در مدارس و بنگاه اقتصادی شدن مدارس از دیگر دیدگاه های روحانی در این حوزه بود که پیش از انتخابات آن را بیان کرده بود؛ اهمیت آموزش و پرورش و لزوم سرمایه گذاری در این بخش، افزایش کیفیت مدارس دولتی و افزایش امکانات مدارس از دیگر وعده های انتخاباتی روحانی در بخش آموزش و پرورش بود.
اما باید دید نتیجه اجرای سیاست های دولت در این وزارتخانه در این چند سال چه نتیجه ای داشته است؟

آیا معلمان از اوضاع معیشتی راضی هستند؟

قطعا انتظار یک تحول عمیق در اوضاع معیشتی و منزلتی فرهنگیان عاقلانه نیست اما آیا روند طی شده در این دولت بر اساس یک برنامه ریزی و سیاست گذاری برای بهبود معیشت و منزلت معلمان بوده است؟

آیا طرح نظام رتبه بندی به درستی اجرا شد؟

آیا فرآیند همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی گردید؟

پاسخ به این سوالات مشخصا منفی ست. در کنار این "عدم اقدام ها" شرایط برگزاری دوره های ضمن خدمت اجباری معلمان و پولی شدن آن نارضایتی معلمان را به شدت افزایش داد و این تبعیض اعمال شده ی غیرقانونی با توجیه کمبود بودجه، این سوال را برای آنها ایجاد کرد که کدام سازمان برای آموزش کارکنان از آنها پول می گیرد؟
در حوزه عدالت آموزشی و تصریح روحانی بر اجرای اصل سی ام قانون اساسی نیز وزارت آموزش و پرورش کاملا برعکس سیاست تصریح شده روحانی عمل کرده است. پررنگ ترین سیاست وزارت آموزش و پرورش در این دولت تلاش برای خصوصی سازی مدارس بوده است که حتی تا تبدیل مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی هم پیش رفت و علی رغم انکار مدیران این وزارتخانه، سیاست ترویج خصوصی سازی کاملا واضح بوده است؛ از حراج ۹۰۰ مدرسه دولتی و تبدیل آن به غیردولتی در مهر ۹۳، تا تلاش برای تصویب قانون قانون دائمی شدن تأسیس مدارس غیردولتی که با ۱۴ اشکال شورای نگهبان مواجه شد و منحصر کردن سهم آموزش و پرورش از برنامه ششم به یک بند در خصوص خرید خدمات آموزشی، همه گواه اعمال سیاستی درست در جهت عکس عدالت آموزشی و افزایش فاصله طبقاتی در مدارس کشور است.
در حقیقت اقدامات آموزش و پرورش نشان داده است که منظورش از خرید خدمات آموزشی عملا همان خصوصی سازی بی ضابطه است و آنچه تاکنون در این مدت پس از آغاز کار مدارس غیرانتفاعی در کشور ما به وقوع پیوسته، انتفاع و بهره مندی بخش غیردولتی است و برخلاف آنچه در کشورهای دیگر اتفاق می افتد و دولت از ظرفیت‌های بخش خصوصی منتفع می شود در ایران عملا بخش خصوصی با تغذیه از دولت خود را قدرتمند می کند و از طرف دیگر خطر سلیقه ای شدن تعلیم و تربیت را ایجاد می کند.
عدم وجود یک برنامه و سیاست منسجم در بخش اقتصاد آموزش و پرورش مشخص است و همین مسئله باعث شده است تا همچنان نگاه به این حوزه هزینه ای باشد و نه سرمایه ای و در کنار این مسائل همچنان عمده ی بودجه آموزش و پرورش به حقوق معلمان اختصاص می یابد و هرسال دراین دوره شاهد کسری بودجه چند هزار میلیاردی بودیم.
در حوزه انتصابات مدیران در استان ها و مناطق شایسته سالاری درحاشیه رفت و جناح و باندبازی و سیاست رنگ و لعاب بیشتری به خودگرفت. مدیرانی که با برخوردهای چکشی خود با روح و روان همکاران بازی نمودند و حس قدرت طلبی خود را به رخ همکاران نشان می دادند غافل ازاینکه رئیس جمهور محترم در شعارانتخاباتی خود گفته بودند :

" من حقوقدان هستم، سرهنگ نیستم و یا بنده فردی هستم که از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن بوده است و هیچ وقت پادگانی فکر نکردم و هیچ وقت نیز پادگانی عمل نکردم.

آقای روحانی !

بخش عمده ای از ریزش رای شما درانتخابات بعدی را همین مدیران خودسر رقم زدند!

ویا درجمله ای دیگر :

 روحانی :

" بنده با آدم‌های تندرو و افراطی میانه‌ای ندارم و اساساً من آمده‌ام تا خط اعتدال را جایگزین افراط کنم چرا که همیشه مشکل آفریده‌اند."

ولی به برخی از انتصابات صورت گرفته در استان ها سری بزنید و ببینید چگونه مدیران تندروی تدبیر و امیدانگیزه کاری را ازهمکاران گرفتند....


درحوزه اخلاق مداری و انتقاد درآموزش و پرورش :

روحانی :

" نقد خیلی زیباست البته دلسوزانه و سازنده، با نقد منصفانه می‌شود تصمیمات را تصحیح کرد و نقاط ضعف را برطرف. نقاد بهترین خدمت را به کشور و دولت خواهد کرد.
دولت آینده دولت ادب و اخلاق خواهد بود و این برای دولت تدبیر یک اصل است.
برای این به صحنه آمده‌ام که اخلاق، تلاش، عشق و متانت را برای مردم ایران فراهم کنم. "

ولی بعضا مدیران آموزش وپرورش در این دوره تحمل نقد و انتقاد را نداشتند و زود از کوره در می رفتند T کم طاقت و کم ظرفیت و سوادی از اخلاق مداری و رعایت حق و حقوق همکار نداشتند.


در حوزه دانش آموزان و کیفیت بخشی به آموزش؛ باید پرسید برنامه های موثر و مهم این وزارتخانه برای بهبود کیفیت مدارس دولتی چه بوده است؟

طرح ناکارشناسی هدایت تحصیلی در سال قبل وحتی امسال که همه خانواده را تحت فشارهای روانی و عصبی قراردادند و در نهایت به جایی رسید که شخص رئیس جمهور ورود پیدا نمودند و یا طرح تعالی مدیریت که فقط به دنبال مستندسازی و جمع کردن خروارها عکس و گزارش که پشیزی ارزش کیفی ندارد.

مدیر و عوامل مدرسه دوربین به دست باید وقایع و اتفاقات را ضبط و ثبت کنند .کارمدیر کم بود و این کار هم اضافه شد. در برخی ازاستان ها مدیران کل که نزد وزیر خودشیرینی می کردند این طرح را در همه مدارس خودشان اجباری کردند غافل ازاینکه طرح تعالی مدیریت که سوغات سیستم بیرونی کشور است در همه مدارس قابلیت اجرا را ندارد.

افزایش مشهود آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان چقدر برای مسئولان سطح بالای دولت دغدغه و نگرانی ایجاد کرده است؟

در کنار بی برنامگیِ این چنین، عنایت های پررنگ دولت به مدارس غیردولتی در چند سال گذشته و کاهش کیفیت یا در حالت خوش بینانه عدم رشد کیفیت مدارس دولتی وعده افزایش کیفیت آموزشی را نیز عقیم نشان می دهد.
در کنار این وعده های بر زمین مانده اتفاقات ناخوشایندی در این دوره وزارت آموزش و پرورش به وقوع پیوست که سابقه نداشت ؛ تاخیر در پرداخت پاداش بازنشستگان ،بی توجهی ویاکم توجهی به اعتراضات بازنشستگان در همسان سازی نظام پرداخت حقوق ؛ تلاش برای احیای سازمان پیشاهنگی، استخدام بی ضابطه و غیرقانونی از خارج دانشگاه فرهنگیان و فرآیند طولانی استخدام و دریافت مبالغ کلان از پذیرفته شدگان، افتضاحِ سوءاستفاده کلان در صندوق ذخیره فرهنگیان، کنار زدن سند افتخارآمیز و پیشرفته تحول بنیادین و علاقه به اجرای برنامه ۲۰۳۰ یونسکو و دادن تعهدات بی ضابطه و خارج از عرف و قانون به یک نهاد بین المللی و رونمایی عجولانه از یک سند درهم ریخته از مسائلی بود که این وزارتخانه را در این دولت رفوزه کرد.
یکی از خصوصیات کار فرهنگی در آموزش و پرورش این است که منفعت مادی چندانی برای آن وجود ندارد و با توجه به این که این وزارتخانه ی عیال وار همواره از کمبود بودجه رنج می برد، این نهاد همواره از لحاظ مفاسد اقتصادی، یکی از پاک ترین وزارتخانه های کشور بوده است، بنابراین یکی از عجیب ترین اتفاقات در دولت یازدهم، سوءاستفاده بزرگ در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه بود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 09 ارديبهشت 1396 19:11 خوانده شده: 4716 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +61 -4 --
داداش 1396/02/09 - 21:06
فقط شغل دوم و در نتیجه عدم رای به روحانی
پاسخ + +54 -1 --
زیوار 1396/02/09 - 21:11
از هیچ دولتی، هیچ حرکتی برای معلمان خموده و منفعل قابل تصور نیست. لطفا افراد صاحب قلم، قلم های خود را غلاف کنید و کمتر بنویسید که آب در هاون کوبیدن است.و البته زنده باد شغل دوم.
پاسخ + +55 -2 --
دلخون 1396/02/09 - 21:13
دیگر به هیچ کاندیدی رای نخواهم داد چون بود و نبودشان تاثیری بر معلم ندارد. مزشکان و بانکی ها در اولویت هستند و حتما! رای میدهند
پاسخ + +49 -1 --
ستمدیده 1396/02/09 - 21:56
سلام. خبر نه چندان دست اول. دولت به کارگران قراردادی شرکت نفت ( در گچساران به قول خود شرکتی های قراردادی) در اسفند ماه 95 مبلغ 4 میلیون تومان پاداش و در فروردین 96 مبلغ 3 میلیون تومان پرداخت کرده و قرار است در اردیبهشت نیز 3 میلیون بذل و بخشش کند. تازه وای به حال رسمی هاش که نمی دونند اون همه پول را چطور خرج کنند. اونوقت من دیدم که در همین شهر گچساران رئیس و قائم مقام!!!!!!! (به اصطلاح خودشان) ستادهای آقای رئیسی و قالیباف و روحانی از بین فرهنگیان فرهییییییییییییییییییییییییییییخته !!!!!!!!!! است.
پاسخ + 0 0 --
رامتین 1396/02/09 - 22:02
ننگ بر نا معلمان.
پاسخ + +43 -1 --
محمد باقر 1396/02/09 - 22:03
بودجه درست و استقرار عدالت در پرداخت حقوقها و انتخاب مدیران عالم و 100درصد دارای مدرک مرتبط با حوزه کاری ورسیدگی به بعد پرورش و پرهیز از انتخاب و انتصاب سلیقه ای و تغییر اساسی در پستهای حراست و ارزشیاب عملکرد و کارشناسان حقوقی پس از مدت حد اکثر 5 سال برای جلوگیری از فساد اداری و توجه جدی به بیانیه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اصلاح نظام اداری و جلوگیری از تنگ نظریها و عدم پرونده سازی برای افراد دلسوز و منتقد و اعمال هماهنگی حقوق کارشناسان ارشد و بالاتر در اموزش و پرورش با اعضای هیئت علمی برترین دانشگاهها و مسکن معلمین و اعطای زمین رایگان برای مسکن انها و فرزندانشان و به کارگیری فرزندان انان در اموزش و پرورش و بازگشت سرمایه صندوق ذخیره به انضمام تمام سرقفلیهایش به اعضا، تماما و کمالا خواسته های ماست .اگر اقای روحانی واقعا نمی تواند اینها را اعمال کند بهتر است همین حالا کناره گیری کند تا بر گناهشان افزوده نگردد. حاسبوا قبل ان تحاسبوا.با احترام
پاسخ + +48 -2 --
صفدری 1396/02/09 - 22:38
همکار فرهنگی می گفت به همسرم که کارمند تأمین اجتماعی است سال گذشته در روز معلم 300هزار پاداش دادند به نظر شما من کجام؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی متنفر از تبعض 1396/02/10 - 10:51
در خواب خوش
پاسخ + +50 -2 --
روح الله 1396/02/10 - 00:22
واقعا جناب روحانی چرا اینحور کرد با آپ!!!! با اینکه تو عرصه سیاست خارجی و داخلی و همچنین اقتصاد کارهای خوبی انجام داد ولی آپ رو‌ویران کرد و معلمان رو نسبت به خودش متنفر!!! چرا اون وعده های شیرینی که داد حداقل یکیشونو اجرا نکرد!!! و چراهای دیگه
پاسخ + +42 -2 --
ناشناس 1396/02/10 - 04:04
مدیر کل یکی ازاستانها درجلسه ای عنوان میکرد مدیر باید ابلاغ 4سال داشته باشد درمدت 4سال میتونه برنامه های خودش را رو کنه پس روحانی قطعا بایدبره
پاسخ + +46 -2 --
ناشناس 1396/02/10 - 04:05
مظلوم ترین قشر درجامعه معلم است. نه حمایتی, نه جایگاهی,
پاسخ + +37 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 04:09
چراباید دردوره روحانی مدیران کل آموزش وپرورش استانها ازهمکارانی انتخاب شوند که 31سال وبیشتر سابقه خدمتی داشتندنیروهای فرتوت که فقط روی باندبازی وسیاست بازی منصوب شدپد
پاسخ + +44 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 04:11
دولت روحانی هیچ حمایت مالی ازآموزش وپرورش نکردومسائل مالی آموزش وپرورش حالت رسوایی پیدا کرده است
پاسخ + +38 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 04:15
این دولت دروغ گویی ودروغ گفتن رانهادینه کرد وبه معلمان یادداد که بایددروغ گفت
پاسخ + +38 -1 --
معلم ناامید 1396/02/10 - 04:59
شکی نیست عملکرد اعتدال در مورد معلمان خوب نبوده اما چه تضمینی ...رای بیاره وضع ما بهتر میشه؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی متنفر از تبعض 1396/02/10 - 10:52
همام تضمینی که با وعده های 100 روزه و 4 ساله محقق
شد.
جمله شرطی برای گول دادن مردم
پاسخ + +31 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 05:29
براي يك لباس خوب وزيبا
گرفتم پول زمامان و ز بابا

پدر يك بار ديگر داد پندم
كه اي خوشگل پسر،انبار قندم

برو و يك لباس خوب بردار
ببين تو تلويزون چي گفته سردار

نبايد وصله دار و پاره باشد
مد آن از روي ماهواره باشد

نبايد كوته و بد فرم باشد
نبايد نزد ما اين جرم باشد

خلاصه اين نصيحت بشنو جانم
نشه در گوش خر ياسين بخوانم

بگفتم با بسي تحقير و خنده
ولم كن اين چيزا كيلويي چنده

ميخوام خوش تيپ و طبق روز باشم
اگه دنيا شبه، من روز باشم

چرا امل بمونم،حيف من نيست؟
الان دوران حال و كيف من نيست؟

حالا تو تلويزون گفتن يه چيزي
كجا اينها عمل كردن به چيزي
پاسخ + +32 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 05:31
هر نفس آواز فیش، می رسد از چپ و راست
وه که چه بیرون کِشند، این همه مو را ز ماست*

ره روی در راه راست، رفته و چپ کرده است
بس که چپش پر شده، هم ز چپ و هم ز راست

پر نسب و نسبت است، شلغم بی آفت است
غول ته کمبت است ، تیز و بز و ناقلاست

خوشگل و با دانش است، پر کشش و کرنش است
جاذبه اش چون کش است، هر چه بگیرد رواست

گفت قسم می خورم، تا نخورم مال غیر
فیش چو دمب خروس، از ته جیبش رهاست

حق زن و مسکنش، حق رُم و لندنش
حق سفر کردنش، حق ریاست جداست

سرورم ای تاج سر! ، قلوه ی من، ای جگر!
هم بخور و هم ببر، سفره ی ما بی ریاست

حلقه ی تزویرشان ، می کــَـند از حلق خلق
"هر که در این حلقه نیست، خارج از این ماجراست"
پاسخ + +34 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 05:32
قدیم ترا معلم عزتی داشت
نون معلمی چه لذتی داشت

شاگردت از یه فرسخی مثل بید
ز هیبت معلمیت می لرزید

تو مهمونی جای تو صدر مجلس
زبونزد سوسن و سرو و نرگس

تموم دخترای این آبادی
می دیدنت تو پیرهن دامادی

عزت و احترام و جایگاهی
معلمی نگو، که پادشاهی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/02/10 - 13:54
خوشحالم که شعر فرستادن من به بقیه همکاران هم سرایت کرده موفق و موید باشید همکاران عزیزتر از جان
پاسخ + +25 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 06:48
دوست عزیز خیلی زیبا نوشتی. دمت گرم
پاسخ + +30 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 06:49
بعضی مواقع میگیم پول نباشه ولی اخلاق وکرامت انسانی باشه اینها اخلاق راهم له کردند
پاسخ + +33 -1 --
ناشناس 1396/02/10 - 08:15
همکاران محترم از نظر دولتها اموزش وپرورش یک نهاد هزینه برداراست وپولی وبوجه نیست برای ان وفقط باید انها را سرگرم به گذشت روزگار کرد پس هیچ
پاسخ + +25 0 --
چغندربگ 1396/02/10 - 17:41
همه دولتها برای آموزش و پرورش برنامه داشته و دارند، برنامه این است : هیچ هیچ هیچ
پاسخ + +21 0 --
ناشناس 1396/02/10 - 17:55
پرداخت یک ماه حقوق بعنوان پاداش به کارمندان و کارکنان دولت در سال نود و شش
پاسخ + +20 0 --
ناشناس 1396/02/10 - 17:57
پرداخت حدود ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان ظرف دو یا سه روز آینده- پیگیری اجرای مرحله دوم رتبه بندی
پاسخ + +25 0 --
ناشناس 1396/02/10 - 19:02
در مجموع نمره قبولی نمی گیرد
پاسخ + +27 0 --
ناشناس 1396/02/10 - 19:34
اموزش و پرورش اصلا در دولت روحانی مطرح نبوده که بخواد اولویت چندم باشد.!
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:16
رفع کلیه اشکال تحقیر، تبعیض و نگاه‌های ترحم‌آمیز به معلم با به‌کارگیری حداکثری ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و قانونی کشور
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:17
اقدام عملی جهت عادلانه شدن حقوق و تسهیلات معلمان از طریق اجرای دقیق و هوشمندانه نظام رتبه‌بندی معلمان باید اتفاق بیافتد هرکاندیدایی که این رابتونه عملی کنه بایدبهش رای دهیم
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:18
ایجاد ثبات و وحدت رویه در وزارت آموزش و پرورش از طریق شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران، انتصابات غیرحزبی و مشارکت واقعی معلمان در فرایند تصمیم‌سازی حتما باید انجام شود
پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:20
انتخاب شایسته‌ترین‌ها برای مدیریت مدارس و اعتماد به آنها و سپردن تدبیر و درک تفاوت‌ها به مدیران و معلمان شایسته و استفاده از خلاقیت و درایت آنها برای اداره امور، دراین دوره مدیران باسابقه ولی منتقد ازگردونه مدیریتی حذف شدندومدیرانی روی کارآمدند که فرمانبردار بی قیدوشرط آقایان باشند .استان سمنان نمونه بارز این نوع عملکرد
پاسخ + +21 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:48
یک فرهنگی پس از بازنشستگی حدود یک میلیون تومان کمتر از فرهنگیان شاغل دریافت می‌کند و تبعیض‌های بسیاری میان فرهنگیان و سایر کارمندان دولت وجود دارد به گونه‌ای که فرهنگیان از مزایای سایر دستگاه‌های دولتی محروم هستند.وضعیت نامناسب معیشتی منجر به بی‌انگیزگی معلمان شده است و همین مسئله افت کیفیت آموزش و بی‌انگیزگی دانش‌آموزان را رقم می‌زند.
پاسخ + +20 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:48
متاسفانه در مناظره نخست کاندیداهای ریاست جمهوری شاهد بودیم که در طراحی سوالات به مقوله آموزش‌وپرورش توجهی نشد و کاندیداها در برنامه‌های انتخاباتی خود حرفی از فرهنگیان و آموزش‌وپرورش نزدند.
پاسخ + +20 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:49
در بحث رتبه بندی معلمان آنچه دولت انجام داده، رفع تکلیف است و باید به نقطه‌ای برسیم که فرهنگیان با توجه به رتبه‌هایی که کسب می‌کنند تا 80 درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را دریافت کنند و با اضافه شدن 100 یا 300 هزار تومان به حقوق آنها مشکلات حل نمی‌شود.
پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:50
دولت آینده باید با متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان برخورد کند چرا که فرهنگیان انتظار دارند، افرادی که سرمایه بزرگ این صندوق را به بازی گرفته‌اند به سزای اعمالشان برسند چرا که امانتدار خوبی نبودند، دولت آینده برای استفاده بهینه از این منبع بزرگ مالی برنامه‌ریزی کند چراکه صندوق ذخیره در این دولت پایین ترین سودآوری را داشت در حالیکه با افزایش سود می‌تواند منبع درآمدی برای معلمان باشد.
پاسخ + +19 0 --
ناشناس 1396/02/11 - 04:50
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، وعده‌هایی از سوی کاندیداها در حوزه آموزش‌وپرورش مطرح می‌شود اما انتظار جامعه فرهنگیان این است که کاندیداها با هدف جمع‌کردن رأی به آنها وعده ندهند و سخنانی بگویند که در صورت موفقیت و کسب رای اعتماد از مردم، بتوانند آن را عملیاتی کنند چرا که وعده‌ها دلسردی فرهنگیان از کشور را به همراه دارد.
پاسخ + +23 0 --
مريم 1396/02/11 - 12:37
نه به روحاني به خاطر همه دروغگويي ها و بي كفايتي هايش
پاسخ + +13 0 --
بازنشسته به گل نشسته 1396/02/12 - 18:13
در بی کفایتی دولت روحانی همین بس که هیچ همکاری در اینجا جرات نوشتن اسم خودش رو ندارد! این بود باز کردن فضای امنیتی و رعب و وحشت؟!
پاسخ + +9 0 --
یه معلم رنج دیده 1396/02/13 - 23:54
تا همه معلما یکدل نشن هیچ مسئولی برای ما فکری نمیکنه. تنها راه اینه همه باهم تصمیم بگیریم تو سال تحصیلی جدید تا رسیدن به حق و حقوقمون یه اعتصاب سراسری داشته باشیم. لازمم نیست بریم خیابون و برای خودمون دردسر درست کنیم؛ فقط کافیه بشینیم خونه هامون، که شاید مجبور بشند یه فکری به حال ما بکنن. (خواهشاً حذف نکنین نظرمو-ممنون)

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور