صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعاد موسوی شرقی/ معلم و دانشجوی دانشگاه پیام نور

آقای روحانی ! کسانی با افزایش تقریبی667 هزارتومان به شهریه پیام نور ،دولتت را بدنام نمی کنند ؟!

طنزانه برای افزایش شهریه دانشگاه پیام نور  آن قدر پیچیدگی در رفتار برخی آقایان مسئول دیده می شود که آدم نمی داند کدام یک از حرفهایشان را باور کند

هفته ی پیش دکتر فیصل حسنی معاون مالی پیام نور در گفت و گو با یکی از نشریات در مورد دانشگاه پیام نور گفتند : "دانشگاه پیام نور دانشگاه مستضعفان است"  ؛ این دانشگاه از بین دانشگاه های دیگر مبلغ کمتری دریافت می کند !

این جمله ی تاریخی مستضعفان، در ذهن ما یادآور آن جملات تاریخی ماندگار بود که آدم را یاد انقلاب های خیرخواهانه و انسان دوستانه می اندازد. ناگهان احساس می کنی عجب دانشگاه خوبی داریم ، عجب کشور خوبی است. چه مسئولین دلسوزی دارد. اینجا عده ای از روی خلوص نیت، حتی به فکر تحصیلات عالی مستضعفان و قشر کم درآمد و ضعیف هم هستند.
 امروز دوستان انتخاب واحد کردند ؛ مجموعا هر یک از مستضعفان برای دریافت 14 واحد در کارشناسی ارشد مبلغ ناقابلی که متوسط آن 2 میلیون و 560 هزار تومان است باید پرداخت کنند تا اجازه ی تحصیل در دانشگاه مستضعفان و کم در آمد آن را داشته باشند !

ما که زبان مان مو درآورد ، هرچه اعتراض کردیم و نوشتیم که ای بابا ! شما 20 روز پیش در رسانه ها گفتید شهریه ی ثابت برای ما ورودی های قبل، ثابت است اما راه به جایی نبردیم.
گفتیم حالا که کسی به فکر مستضعفان نیست باید با خودش صحبت کنم همان آدم خوب ، یاور زجردیدگان و مظلومان تاریخ، همان که جمله ی تاریخی می گوید و در ذهن ما دانشجویان حک می کند. با هر مصیبتی شده شماره او را یافتم تا داد تظلم پیش او ببرم .

همان طور که فکر می کردم خیلی مهربان بود ، ناگهان صدایش شبیه احمدی نژاد شد یعنی خودمانی حرف زد . یادم به فیلم تبلیغات ساده زیستی احمدی نژاد افتاد وقتی نشان می داد که در حیاط خانه اش تربچه می کارد و اصولا تربچه کاشتن هم، چیز خوبی به نظر می آمد. همان طور که این احساس با صدایش تداعی شد با آوای ظریف و مهربان با آرامش کودکانه گفت : 843 هزار تومان شهریه ثابت، که چیزی نیست آخه چیزی هست ؟ نه خودت بگو چیزی هست ؟ چیزی نیست !

آن قدر که یک دفعه منم احساس کردم که، لابد چیزی نیست! و وقتی با شهریه متغیر و خدمات فرهنگی جمع می شود باز هم چیزی نیست.به او گفتم :  ولی همه دانشجوها ناراحتند که چیزی هست ! و همه شما را، مقصر می دانند گفت مقصر بدانند!! با تعجب پرسیدم نظر دانشجوی مستضعف برای شما مهم نیست ؟ گفت نه مهم نیست .خوشم آمد که هم ،جمله ی تاریخی بلد است بگوید. هم صادقانه می گوید !
یک دفعه تن صدایش عوض شد ، این دفعه شبیه مظلومان تاریخ که آدم دلش کباب می شود و گفت من فقط یک مجری هستم همین! هیات امنای پیام نور افزایش را وضع کرده ، من بی تقصیرم .گفتم یکی از هیات امنایی ها که خیلی خیلی در تصمیم گیری افزایش شهریه، دخالت داشته را نام ببر تا بروم سراغش ببینم چرا با ما چنین می کند .دستش درد نکند یکی را معرفی کرد! از این بگذریم که وقتی به سراغش رفتم فهمیدم مرا پی نخودسیاه فرستاده .از آقای تاثیرگذار بر تصمیم پرسیدم. آقا شما تاثیرگذاشتی ؟! دقیقا نمی دانست چه شده است و چند درصد افزایش یافته است ! پرسیدم اصلا در جلسه بودی ؟ گفت بله ، بودم .گفتم چه کار می کردی گفت من گزارش نویس بودم . دوباره گفتم .شنیدم شما تاثیر گذاشتی و شهریه بالا رفته . کلی خندید.گفت کاملا بی ثاثیرم!
بعد از آن مکالمه ، هارمونی صدای دکتر فیصل حسنی و احمدی نژاد از یادم نمی رفت ، مرا کنجکاو کرد بفهمم چرا این قدر این مرا یاد او انداخت .جست و جویی در اینترنت کردم دیدم بعله ! او که جمله تاریخی می گفت یکی از مدیران افراطی دولت احمدی نژاد بود که نمی دانم چرا آقای دکتر روحانی به او اعتماد کرده و شده معاون مالی پیام نور جایی با درآمد نجومی! که ماشین حساب از شمردن درآمدش هنگ می کند و باز هم نمی دانم کجا خرج می کند که همین دریافتی ها ،از جیب مستضعفان هم، کمش است و تقاضای افزایش شهریه داده .

خواندم که زمان پیروزی احمدی نژاد در خراسان جشن و پایکوبی راه انداخته و اواخر دولت احمدی نژاد خودش را به آقای قالیباف نزدیک می کند تا در دولت بعد بماند و الان مدعی است اصلاح طلب است و یاور مستضعفان دانشجو . تقاضای بالا بردن شهریه را می نویسد آقایان امضا می کنند و این چنین است که در این دولت با 700 هزار دانشجوی پیام نور معترض مواجه می شویم که پاسخ عادلانه ای دریافت نمی کنند .
آخرش نفهمیدم این افزایش شهریه مربوط به مستکبران است یا مستضعفان و اصولا ما دانشجویان ارشد پیام نور کدام یک از اینها هستیم که باید 670 هزارتومان بیشتر از پارسال بدهیم تا به دانشگاه مستضعفان برویم !
 یادم است دختر صفدرحسینی درباره ی فیش پدرش که غوغا به پا کرده بود گویا گفته است ما سهم خود را از سفره انقلاب گرفتیم همین.

آقایان سهم  ما دانشجویان را از سفره ی انقلاب بدهید تا رقم شهریه ، مثل شما برای ما چیزی نباشد .

با تشکر

دانشجو ی مستکبر


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 21 شهریور 1395 19:50 خوانده شده: 1905 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +15 0 --
پیگیر 1395/06/21 - 21:33
دانشجوی مستکبر گرامی دنیا زودگذر و فانی است و آنچه باقی است مزرعه آخرتتان است با دادن پول بیشتر به اقایان نمایندگان دین مزرعه آخرتتان را اباد کنید. فدایتان بشوم من یک شوهذ خاله داشتم که 119 و نیم سال عمر کرد ایشان خیلی عمر کرد اخرش مرد و سیگار هنم میکشید وقتی راز طول عمر ایشان را پرسیدند فهمیدند که خیلی دست و دل باز بوده اما نه از جیب خودش بلکه از جیب اقوام و مثلا از جیب ننه بینوای من که سهم الارثش را با یک اثر انگشت ناقابل نابود کردند. اگر خوب بگردید میتوانید از اینجور شوهر خاله ها که من داشتم توی مجموعه حکومتی ببینید مطمئنم الان یادتان به یکی از آنها افتاده است. درسته منظورم همونه...
پاسخ + +6 0 --
معلم 1395/06/21 - 21:49
من دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کردم و مبلغ 720 هزار تومان شهریه ثابت هم واریز کردم اما دو روز بعد به خاطر عدم اجازه آ.پ انصراف دادم حتی یه لیوان آب هم. تو دانشگاه نخوردم . اما شهریه ثابت من را ندادند . حتی به آقای دکتر فیصل حسنی هم نامه کتبی نوشتم اما اهمیت نداد . من که راضی نیستم الهی ...
پاسخ + 0 0 --
مرد مستضعف 1395/06/21 - 21:59
بابا متاسفم همون آ.پ که گفتی قشنگه دور نیست که روز یدانشگاه پیام نور رو هم بگن پ . ن و بعدش بگن ...
پاسخ + +5 0 --
حسین 1395/06/21 - 22:09
با این نوشته هایت یاد جمله تاریخی احمدی نژاد افتادم که قرار بود پول نفت را سر سفره مردم بیاورد.اما یهو دیدند پول ها بوی نفت گرفته و صحیح نیست پولی که بوی,نفت میده سر سفره مردم بیاد.دمشون گرم.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/06/21 - 22:47
کلا وقتی نگاه میکنی میبینی ظاهرا یک عده ای از مسوولین تمام تلاششان را به خرج میدهند که نارضایتی تولید کنند . دلیلش هم واضح است به قول معروف دیگی که برای ما نجوشه ، سر سگ توش بجوشه. !! این سیاست بی پدر و مادر کسانی مثل خودش را وادار کرده که توی تمام ارکان و مسوولیتی که هستند تلاششان این باشه که مردم را ناراحت و ناراضی کنند. کمی دقت کنید متوجه حجم بالای این حرکات میشوید در ادارات و سازمانهای دولتی گرفته تا نیروهای انتظامی و ...... واگرنه چه دلیلی دارد که مثلا یکدفعه امام جمعه فلان شهر بعد از 38 سال یادش بیفتد که کنسرت حرام است یا مثلا اموزش و پروش یادش بیافتد که امار عجیب غریبی بدهد و هدایت تحصیلی راه بیاندازد و صدها مثال دیگر میتوان ضد دقت کنید پیدا میکنید . من نمیدانم روحانی چکار دارد میکند ولی هر کاری میکند . همین که باعث شده عده کثیری از مسوولین دست به دامناین ترفند کثیف بشوند ، میفهمم که کار بزرگی کرده است
پاسخ + 0 0 --
قلب یخی 1395/06/22 - 09:16
عزیزم لولیدن کرم و زالو از روی تعقل نیست عکس العملی در برابر سوزنی است که به تنش فرو میشود
پاسخ + +3 -4 --
احمد 1395/06/21 - 23:06
این قضیه به به جناب رئیس جمهور؛ آقای روحانی چه ربطی داره؟
مگه رئیس جمهور با این همه مسولیت و مشغله می تونه به این
مسائل جزئی و بی اهمیت رسیدگی کنه؟!
این مسائل همه فقط و فقط ناشی از خرابی ها و ویرانی های
ایجاد شده توسط دولت های احمدی نژاده!
در ضمن دول اصلاحات و سازندگی در قضیه افزایش شهریه
نقشی نداشته اند و از هر تقصیری مبرا!
روحانی دوستت داریم!؟
پاسخ + 0 0 --
سعادموسوی شرقی 1395/06/21 - 23:24
سلام و درود بر شما آقای احمد شما تیتر نوشته را بخوانید..اما محتوا رو نخوانده اید..نگارنده باشما هم عقیده است..پیروز و سربلند باشید
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/06/22 - 00:09
با عرض سلام و ادب
سرکارعالی هم به علامت های سوال و تعجبی که بنده در پایان
برخی جملات قرار دادم توجه نفرمودید!
در ضمن هم عقیده بودن یا نبودن بنده با نگارنده دلیلی بر عدم
اظهار نظر نیست. شاید برداشت بنده از یادداشت سرکارعالی
متفاوت بوده یا حتی شاید خواسته باشم برای خالی نبودن عریضه
حرفی زده باشم.
در پایان سوالی دارم:
آیا حمله مغول به ایران در زمان خوارزمشاهیان می توانسته در
افزایش شهریه دانشگاه پیام نور در حال حاضر موثر بوده باشد؟
پاسخ + 0 0 --
قلب یخی 1395/06/22 - 07:20
احمد جان با شناختی که از شما دارم شان شما اجل از آن است که طرفدار این و ٱن باشید و سرمایه علمنی تان را مصروف جهش های متاستاز اینها بکنید.امیدوارم در نرات بعدی از شما شایسته ترینها را ببینیم که منطبق با منطق و گرانسنگ باشد همچنان که تاکنون بود.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/06/22 - 08:46
سلام
دوست عزیز
آقای احمد

بله !
با عرض تاسف باید گفت :
" حمله مغول به ایران در زمان خوارزمشاهیان می توانسته در
افزایش شهریه دانشگاه پیام نور در حال حاضر موثر بوده باشد "

هر واقعه ای که اتفاق می افتد اثرش از بین نمی رود .

مطابق نظریه " بال پروانه " :

" دانشمندان طبیعی نظریه ای رادرباره ی حیات و محیط زیست کره زمین ارائه کرده اند به نام"نظریه بال پروانه".
ادوارد لورنتس می گوید :"چیزی به کوچکی ارتعاشات بال زدن یک پروانه،می تواند طوفان بزرگی را، در گوشه ی دیگری ازکائنات ایجاد کند." این مفهوم، نه تنها زیباست بلکه به شدت عمیق است،چنان که ما می توانیم ،گستره ی این معنی متفکرانه را،نه تنها در محیط زیست،بلکه در جای جای زندگی انسان ها و روابط آنان با یکدیگر ببینیم... "

این در مورد همه صادق است .


از طرف دیگر ، هر فردی که عنوان مدیر و یا مسئول را می پذیرد باید در برابر عملکرد خود پاسخ گو باشد و این تابع بازه و یا قید زمانی نیست !

مگر می شود یک فرد 8 سال رئیس جمهور باشد و حاضر نباشد مسئولیت های این دوره و عوارض آن را بپذیرد ؟

آیا آقای احمدی نژاد شده است تاکنون بابت کارها و اقداماتی که انجام داده است حتی یک بار عذرخواهی کند ؟!

همه باید یاد بگیرند که حبابی شعار ندهند و اگر حرفی زدند در برابر آن متعهد باشند .

دوست عزیز !
انسان ها دارای تفکر و تعقل هستند .
شعور آن ها را به سخره نگیرید !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/06/22 - 11:08
با سلام و عرض ادب
فرافِکنی یا فرازَفکنی یا سویَفکنی یعنی نسبت دادن ناآگاهانه
اعمال، عیب‌ها و امیال ناپسند خود به دیگران که در واقع ساز و
کاری پدافندی به شمار می‌آید. زیگموند فروید نخستین کسی بود
که این مبحث را در روان‌شناسی مطرح کرد.
«این وسیله پدافندی به طور کامل در جهت عکس درون‌فکنی
می‌باشد و اساس آن از این قرار است که فرد می‌کوشد تا تمایلات
نامناسب و ناپسند خویش را به دیگران نسبت دهد و در نتیجه خود
را عاری از هرگونه عیب و نقص بداند و خود را از احساس گناه،
برهاند. با این وسیله پدافندی، فرد در مورد دیگران با مقیاس
خویش قضاوت می‌کند!
من ملک بودم و فردوس برین جایم بود
آدم آورد در این دیر خراب آبادم
می شه همه گناهان و اشتباهات خود را هم به گردن هبوط حضرت
آدم (ع ) بیاندازیم؟!
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/06/22 - 11:22
دوست عزیز
آقای احمد

کجای سخنان ما فرافِکنی یا فرازَفکنی یا سویَفکنی و... است ؟

سخن ما این است که هر فردی و در هر موقعیتی باید پاسخ گوی عملکرد و عوارض آن باشد .

آیا شما در امر پژوهش به دنبال پیشینه آن نمی روید ؟

چرا چنین است ؟

برای آن که تایخچه یک پدیده برای فهم وضعیت و موقعیت و نهایتا پاسخ به فرضیه و ارائه راهکار و پیشنهاد مهم است .

دولت روحانی هم باید پاسخ گو باشد هم الان و هم در آینده .

شاید بهتر باشد به جای چنگ انداختن به نظریات روان شناسی و روان کاوی و... کمی از پوپولیسم و کیش شخصیت فاصله گرفته و با خود و دیگران رو راست باشیم !

پایدار باشید .
پاسخ + +1 -6 --
بازنشسته فریب خورده 1395/06/22 - 08:10
چرا هر کی کلاه سرتون میذاره انگش را به احمدی نژاد میزنید،چرا اینقدر کوتاه و سطحی فکر میکنید،اگه احمدی نژاد یه ضعف قابل اثبات داشت الان اعدامش کرده بودن،چرا کور هستید چرا؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
قلب یخی 1395/06/22 - 09:13
دکتر محمود احمدی نژاد در قلب ملت ایران اعدام شده است اما عده ای سعی دارند بمدد کپسول اکسیژن ریه های پلاستیکی او را بحرکت در اورند تا تداعی کننده زنده بودن او بشود.خنده دار اینکه این مرده متحرک در ...هماکنون در حال زنگ زدن و پوسیدن است
پاسخ + +4 0 --
معلم زحمتکش 1395/06/22 - 08:41
از اشتباهات بزرگ دول روحانی و خاتمی این بوده که نسبت به شایسته سالاری مدیران میانه به پایین که بیشتر با مردم سرکاردارند کم توجهی نشان داده وهمین افراد که حزب باد هستن ضربه های زیادی به روح وروان مردم وامیدشان میزنند
پاسخ + +2 0 --
رضا 1395/06/22 - 22:32
افزایش قیمت های آب و برق و گاز-هدایت تحصیلی دانش آموزان-افزایش شهریه دانشگاه-افزایش 400 درصدی انشعاب تلفن و 50 درصدی انشعاب برق- ممنوعیت کنسرت ها-افزایش جرایم شهرداری ها و.... در سال آخر دولت همگی بیانگر یک موضوع مهم است و آنهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر

با کمال تاسف خیلی از افزایش ها بدون کسب مجوز از مجلس انجام شده و در سکوت کامل خبری و بدون دردسر اعمال شد.
ولی اگر یک سیاه پوست در آمریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شود تا چند روز اخبار آن از صدا و سیما پخش می شود.
پاسخ + +1 0 --
کاوه 1395/06/26 - 09:07
سلام. پیام نور از این مدیران افتاب پرست زیاد دارد. چطور میشود مدیری هم با دولت احمدی‌نژاد هماهنگ باشد و هم با افکار روحانی؟ فیصل حسنی و مدیر مالی فاسدش (که هر دو دارای پرونده تخلف مالی در قوه قضائیه هستند) از این قماشند. ای کاش یک نظر سنجی در پیام نور به انجام می رسید تا میزان رضایت مندی کارکنان و دانشجویان و نیز عملکرد این بزرگواران به محک ازمون در می امد. به نظر می رسد این گروه تنها به قصد تخریب دولت روحانی سرکار امده اند. ضمنا از خاطرمان نرود که جناب حسنی در گذشته در سپاه مشغول خدمت به خلق الله بوده اند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور