صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

حق الزحمه عوامل اجرایی و ناظران انتخابات چقدر است؟ حق الزحمه معلمان برگزارکننده انتخابات را چه دستگاهی و چگونه پرداخت می کند ؟

قانون انتخابات و آیین نامه پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی و ناظران انتخابات  وزارت کشور از مدارس و مساجد، حسینیه ها و برخی دستگاه های اجرایی به عنوان حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات استفاده می کند. استفاده از مکان های عمومی به ویژه مدارس و مساجد به عنوان حوزه رای گیری در همه جای دنیا مرسوم است.

در ایران قبل از انقلاب همین رویه برقرار بوده و از مکان مدارس به عنوان حوزه رای گیری استفاده می شد. در بند 11 قانون انتخابات استفاده از "کارکنان" دستگاه ها در کنار استفاده از امکانات مانند فضای و میز و صندلی و... آمده است یعنی دستگاه های دولتی از جمله آموزش و پرورش موظفند که کارکنان خود را برای امر انتخابات در اختیار وزارت کشور ، فرمانداری ها و بخشداری ها بگذارند.  

در مدارس، مساجد ، حسينيه ها و ... که به عنوان شعب اخذ رای انتخاب می شوند از قبل هماهنگي هاي لازم با آموزش و پرورش، امور مساجد و دستگاه هاي اجرايي به عمل می آید و  معمولا دو روز قبل از برگزاري انتخابات تجهيزات و امکانات مورد نياز به شعب اخذ رای منتقل می شود.  در مدارسي که شعب اخذ راي برقرار است، فعالیت های آموزشی  تا روز رای گیری ادامه مي یابد . با وجودی که آموزش و پرورش نمی تواند یک معلم یا مدیر را ملزم به فعالیت به عنوان  عوامل اجرایی و نظارتی کند، اما بسیاری از فرهنگیان خودخواسته به عنوان عوامل اجرایی یا نظارتی در انتخابات حضور دارند.

فرهنگیان در هیات های اجرایی وزارت کشور یا هیات های نظارت شورای نگهبان و یا ناظر وزارت کشور یا ناظر شورای نگهبان و عوامل اجرایی شعب رای گیری در برگزاری انتخابات در مدارس ،حضوری پررنگ دارند . در مساجد هم معمولا اعضای بسیج  نقش عوامل اجرایی را به عهده دارند. دو ستون اجرای انتخابات  معلمان و اعضای بسیج هستند.

در برخی مدارس ، عوامل اجرایی صندوق ازب ین کارکنان همان مدرسه انتخاب می شوند. این مساله اعتراض برخی از همکاران را بر انگیخته است ، آنها حضور معلمان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات را استفاده ابزاری از معلمان و نوعی استثمار آنان  ارزیابی می کنند.

در ماده 40 قانون انتخابات آمده : "هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه و حوزه‌های فرعی پس از انتشار آگهی انتخابات برای هر شعبه ثبت نام و اخذ رأی پنج نفر (‌و در شعب‌پر تراکم به تشخیص هیأت اجرایی هفت نفر) از معتمدین محل که دارای سواد خواندن و نوشتن باشند، انتخاب و به فرماندار یا بخشدار جهت صدور‌حکم معرفی می‌نمایند." در تبصره 1 همین ماده می خوانیم : " اعضاء شعب ثبت نام و اخذ رأی از بین خود یکنفر رئیس، یکنفر نایب رئیس و
بقیه اعضاء را به عنوان منشی انتخاب می‌نمایند. " در قانون تاکیدی روی هیچ صنف و قشری نشده است.

همان گونه که در متن قانون می بینیم هیچ الزامی برای استفاده از کارکنان مدرسه به عنوان عوامل اجرایی در قانون وجود ندارد و همکاری عوامل اجرایی و نظارتی هم داوطلبانه است.

شرط انتخاب عوامل اجرایی هم معتمد محل بودن و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن است و اصولا ممکن است برخی معلمان مدرسه به دلیل اینکه در مناطق دیگر شهر ساکن هستند ، واجد شرط "معتمد محل" نباشند. در برخی از حوزه های مدارس هم افراد غیر معلم به عنوان عوامل اجرایی انتخابات را برگزار می کنند. خلاصه اینکه  اگر معلمی نخواهد عامل اجرای انتخابات شود کسی نمی تواند او را مجبور کند.  

مساله پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات یکی از مسایل چالشی انتخابات بوده و هست . رویه جاری تا سال 87 این بود که به کارمندان دولت، نامه ای از طرف فرمانداری یا شورای نگهبان مبنی بر تائید اضافه کاری داده می شد و هر دستگاه اجرایی  راسا اضافه کار کارکنان خود را پرداخت می کرد .

تایید کار اکثرا به شکل سلیقه ای و بدون ضابطه  نوشته می شد و محاسبه اضافه کاری در وزارتخانه های  مختلف دولتی متفاوت بود و گاه حق الزحمه یک معلم یک سوم کارمند دستگاه دیگر می شد. تاخیر در پرداخت مطالبات هم به خصوص در آموزش و پرورش  همیشه وجود داشت.

در آبان 87 ، دولت آیین نامه نحوه پرداخت حق‌الزحمه مجریان و ناظران انتخابات را اصلاح و حق‌الزحمه مقطوع عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات، اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری ، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی را تعیین کرد.

در اصلاحيه ، حق الزحمه همه عوامل اجرايى و نظارتى به ازاى هر نفر 30 هزار تومان به ازاى هر روز و حداكثر تا سه روز، حق الزحمه هر يك از اعضاى هيئت‌هاى اجرايى و نظارتى در حوزه انتخابيه اصلى در هر دوره 600 هزار تومان و حق الزحمه هر يك از اعضاى هيئت‌هاى اجرايى و نظارتى در حوزه انتخابيه فرعى در هر دوره 400 هزار تومان تعيين شد.

در اصلاحیه هیات دولت آمده است : "ارقام فوق براى انتخاب‌هاى بعدى با پيشنهاد وزارت كشور و شوراى نگهبان و تصويب هيئت وزيران قابل تغيير است." این آیین نامه از چند جنبه مثبت است :

اول اینکه مقرر شده که پرداخت حق الزحمه از محل اعتبارات شورای نگهبان و وزارت کشور صورت می گیرد. دوم اینکه مبلغ حق الزحمه مقطوع است و بستگی به حقوق کارمند در سازمان متبوع ندارد و سوم اینکه این مبلغ در هر انتخاباتی می تواند تغییر کند . اما این آیین نامه مشکل پرداخت حق الزحمه را حل نکرد و عملا پاسکاری عوامل اجرایی بین وزارت کشور و وزارتخانه و نهاد متبوع عوامل اجرایی ادامه یافت.

نکته مهم این است که آیین نامه هیات وزیران با قانون انتخابات مجلس تعارض دارد.

در ماده 11 قانون انتخابات آمده است : " کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان ها و ادارات و نهادهای قانونی و مؤسسات دولتی و وابسته و... موظفند‌ حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند . بدیهی‌ است مدت همکاری کارکنان مذکور جزء ایام مأموریت نامبردگان محسوب خواهد شد."طبق این ماده وزارت آموزش و پرورش موظف است کارکنان خود را به درخواست وزارت کشور و... برای اجرای انتخابات در اختیار آنان قرار دهد.

در ماده 11 گفته شده که مدت همکاری مثلا یک فرهنگی جزء ماموریت او محسوب می شود. اما تبصره 2 همین ماده موضوع را روشن تر بیان کرده است.

تبصره 2 می گوید: " حق مأموریت کارکنان مذکور از محل اعتبارات سازمان متبوع آنان تأمین و پرداخت می گردد. " صراحت این تبصره  دیگر جایی برای تفسیر باز نمی گذارد. نکته جالب این است که آیین نامه هیات وزیران نمی تواند مانع اجرای قانون مصوب مجلس شود. همین تعارض باعث شد که در انتخابات 92 ریاست جمهوری باز هم پرداخت حق الزحمه انتخابات، تبدیل به چالشی برای آموزش و پرورش شود. 

در  آبان سال 92 مدیرکل دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش برای اینکه تکلیف را یک سره کند در رابطه با  تعارض در آراء صادر شده از شعب دیوان عدالت اداری اردبیل به هیأت عمومی دیوان شکایت کرد. جریان از این قرار بود که ارژنگ دارایی و حیات ا... صلاحی و محمدرحیم هدایتی، ایرج غلامی و کلام الله وحدانی  از کارکنان آموزش و پرورش اردبیل در دادخواست های جداگانه ای از آموزش و پرورش شکایت کرده بودند که حق الزحمه انتخاباتی خرداد 92 آنها را پرداخت نکرده است. اما شعب دیوان عدالت،  آرای متفاوتی در باره این پرونده ها صادر کرده بود.

آموزش و پرورش در شکایت خود به استناد آیین نامه دولت در مورد پرداخت حق الزحمه مقطوع ، مدعی بود که " اعتبارات حق الزحمه عوامل انتخابات  را وزارت کشور و شورای نگهبان دریافت کرده اند ."  و آموزش و پرورش که اعتباری بابت این موضوع ندارد تکلیفی در مورد پرداخت حق الزحمه هم ندارد و اگر مجبور شود باید از سایر سرفصل‌ها که می‌بایست صرف تعلیم وتربیت دانش‌آموزان شود حق الزحمه عوامل انتخابات را پرداخت نماید .

آموزش و پرورش برای اینکه جلوی سیل شکایت های آتی را بگیرد خواستار رای هیات عمومی دیوان به نفع وزارتخانه و به زیان شاکیان شده بود.

دیوان عدالت اداری بر خلاف تمایل آموزش و پرورش به نفع شکات رای داد و اعلام کرد که شکایت شاکیان برای دریافت حق الزحمه از وزارت آموزش و پرورش موجه و وارد است و کارکنان آموزش  و پرورش استحقاق دریافت حق مأموریت از محل اعتبارات سازمان متبوع خویش را دارند.

اما آیا اعتباری بابت حق الزحمه عوامل در اختیار وزارت کشور و شورای نگهبان قرار می گیرد؟

آیا یک مجری انتخابات محق است که حق الزحمه را یکبار به صورت مقطوع و بار دوم به صورت اضافه کار از سازمان متبوع دریافت کند؟

یک نکته روشن است آموزش و پرورش تمایلی به پرداخت حق الزحمه انتخابات کارکنان خود ندارد.

اگر شما معلم گرامی با انگیزه گرفتن حق الزحمه وارد پروسه انتخابات می شوی ، اصلا با صرفه نیست و بهتر است عطایش را به لقایش ببخشید !


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 25 بهمن 1394 00:36 خوانده شده: 77437 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +40 -3 --
ناشناس 1394/11/25 - 12:56
چقدرجالب موضوع رابیان کردید.
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/11/25 - 17:13
چه عجب آقای شیرزاد یه مطلب خوب نوشتی ولی صد حیف آنان که باید بفهمند که چه کنند، خود را به نفهمی زده اند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 01:58
دوست عزیز علی ، بحث فهم و نفهمی نیست. یک انتخاب است و اجباری هم در کار نیست. درست نیست شما بخشی از همکاران محترم فرهنگی را به نفهمی متهم کنی . اصولا استفاده از واژه های توهین آمیز توسط یک معلم خوب نیست.
پاسخ + +41 -8 --
معلم 1394/11/25 - 12:59
به نظر من خودتان قضاوت کنید آیا برای 60هزارتومان ارزش این کار رادارد که یک معلم 24 ساعت از عمر خود را تلف نماید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 01:55
اگر کسی فقط جنبه مادی کمک به اجرای انتخابات برایش مهم است و از طرفی مبلغ حق الزحمه را ناچیز می داند بهتر است قبول نکند ، اجباری هم درکار نیست یعنی کسی شما را مجبور نمی کند. اما بعضی همکاران به دلایل غیر مادی و به عنوان یک فعالیت اجتماعی مفید به انتخابات کمک می کنندکه به انتخاب آنها باید احترام گذاشت.
پاسخ + +34 -9 --
خدا نزدیک است 1394/11/25 - 14:37
اقای فانی نه تو این دنیا نه تو اون دنیا ازت نمیگذریم خیلی این 2 سال بازنشستگان فرهنگی سال 93 رو اذیت کردی عده ای زندگی هاشون بهم خورد عده ای هم بدهکار شدن واقعا هنوز درک نکردی چه بلایی سر ما مظلومان فرهنگی آوردی حداقل مردانگی کن و تا قبل عید پاداش بازنشسته های 93 رو بده که التیامی باشه تو این رکود و گرانی برای زخم هایشان تو عید نوروز ...یکی به داد ما برسه چرا فقط باید ما ضرر کنیم چرا همه ارکان هایدولتی پاداش بازشسته ها رو دارن بدن ولی اموزش پرورش فقط باید کارکنان خودش رو تنبیه کنه این هم از دولت بی تدبیر که کلید هایش همه شکسته بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:01
فرمایش شما متین ، اما به موضوع نوشته و این بحث ارتباط ندارد. ما باید یاد بگیریم که در موضوع سخن بگوییم. ضرب المثلی است که می گوید : هرسخن جایی و هر نکته مقامی دارد/ یا /هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد .
پاسخ + 0 0 --
پرنگ 1395/07/28 - 06:18
سلام، واقعاً بجا و گُل گفتید که هیچ اجباری نیست.
پاسخ + +34 -6 --
ناشناس 1394/11/25 - 15:01
متاسفانه علیرغم اینکه مکررا از همه ی همکاران خواهش کرد ه ایم به عنوان یک شهروند بروید و رای بدهید اما به عنوان اعتراض به بی توجهی دولت ها در طول سال های متمادی به معلمان در برگزاری انتخابات شرکت نکنید اما باز هم عد ه ای از معلمان برای این کار سر از پا نشناخته و دوا ن دوان و نعره زنان عنان از کف داده به سوی این کار می شتابند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:03
بنده و شما نمی توانیم برای همه تعیین تکلیف کنیم. حتما این همکاران هم استدلال خودشان را دارند . این تصور که هرکس مثل ما فکر و یا عمل نکند به او توهین کنیم خیلی خوب نیست.
پاسخ + +33 -11 --
کارو 1394/11/25 - 15:48
من امروز همکاری بعنوان عامل اجرایی رو رد کردم
ارزشم بالاتر از این حرفاست
ریالشون ارزونیشون
پاسخ + 0 0 --
حسن 1394/11/25 - 23:10
من هم یک ماه قبل این پیشنهاد را رد کردم ومفتخرم که تا کنون ارزش خود و همکاران فرهیخته خود را با پادویی و حرکاتی که در شان فرهنگیان نیست پایین نیاورده ام همار فرهنگی لطفا قدر ومنزلت خود را بدان و اجر و منزلت دیگر همکارانت را نیز کم نکن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/26 - 00:05
روش حل این موضوع دا خوب بلدند کاری می کنندمعلمان چیزی هم از خودشان بپردازند وسر صندوق حاضر شوند مثل همین ضمن خدمتها.کلاس می گذاشتند پول هم می دادند باز خیلی ها نمی رفتند الان معلم ها پول می دهند التماس می کنند خودشان استاد و مکان تهیه می کنند کلاس می گذارند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:08
کارو جان تصمیم شما و حس آقا محترم ، این حق شماست که قبول کنی یا نکنی . اما این سخن حسن که گویا حضور معلمان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات اجر و منزلت دیگر همکاران را کم می کند، درست نیست. بهتر است به انتخاب همدیگر احترام بگذاریم هم انتخاب شما و هم انتخاب آن همکاران که عامل اجرای انتخابات هستند محترم است.
پاسخ + +27 -6 --
معلم ناامید 1394/11/25 - 17:25
بعضی از ما معلما اول هر صفیم بدون انکه بدانیم صف چیست و منافعش چیست!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:12
معلم ناامید هرکسی مسئول اعمال خودش است. این سخن شما کلی است . اگر منظورت همکاری در انتخابات به عنوان مسئول اجرایی است ، یک معلم می تواند قبول بکند یا نکند . همه آدمها هم در همه کارها دنبال منفعت مادی نیستند . ممکن است انگیزه های اجتماعی و سیاسی داشته باشند باید به انتخاب همدیگر احترام بگذاریم و به هم متلک نگوییم.
پاسخ + +23 -2 --
پاشاوند 1394/11/25 - 20:06
کارمندا بانک و ادارات دیگر 22 روز حقوق و مزایا را گرفتند شما به آن چذا نمی پردازید؟دق کردیم از تبعیض
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:15
پاشاوند عزیز خدا نکند دق کنی . تداوم این افکار باعث افسردگی و بیماری های جسمی و روحی می شود . اگر برایتان امکان دارد شغل دیگری انتخاب کنید . ادامه کار معلمی برای شما خطرناک است.
پاسخ + +28 -4 --
ناشناس 1394/11/25 - 20:07
علت علاقه وزارت کشور در استفاده از فرهنگیان ..ارزان بودن نرخ پرداخت به انهاست ....یک شرکت نفتی که برای 60 هزار تومان نمی اید خودش را گرفتار حوزه انتخا بات کنه ....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:20
دلیل علاقه به استفاده از فرهنگیان توسط وزارت کشور در انتخابات (اگر درست باشد )، ممکن است عوامل دیگر هم باشد. مثلا باسواد بودن فرهنگیان ، قابل اعتماد بودن آنها از نظر مردم، برگزاری انتخابات در مدرسه و علاقه و تمایل خود معلمان به مشارکت در اجرای انتخابات . برای هر رویدادی ممکن است بیش از یک عامل موثر وجود داشته باشد.
پاسخ + +24 -2 --
ناشناس 1394/11/25 - 21:06
اگر معلمان با هم متحد بودند و هیچکس حاضر نمی شد انتخابات را برگزار کنند چه خوب می شد صدای رسای خود را به همه ابلاغ کرد که ما معلم هستیم نه مجری انتخابات.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:27
اولا گفته ای : "ما معلم هستیم نه مجری انتخابات." ، معلم بودن با مجری انتخابات بودن که سالی یک یا دوروز است منافاتی ندارد. ثانیا حتی اگر همه معلمان هم متحدا حاضر نشوند به عنوان عامل اجرایی انتخابات کار کنند انتخابات تعطیل نمی شود. داوطلب برای برگزاری انتخابات زیاد است. ثالثا چرا باید معلمان متحدا حاضر نشوند انتخابات برگزار کنند؟ چه نفعی برای معلمان دارد؟ رابعا این یک کار داوطلبانه است هرکس می خواهد وارد می شود و هر کس دوست ندارد وارد نمی شود. تحمیل و اجبار از هر طرف بد است.
پاسخ + +20 -4 --
ناشناس 1394/11/25 - 21:23
با وجود توهینی که به معلمان در خصوص شرکت در اجرای انتخابات شد همچنان این بزرگواران به عنوان عوامل اجرایی ثبت نام کردند !براستی چرا کارمند بانک و یا قوه قضاییه و...مشتاق شرکت در اجرا نیستند ایا این فقر ما معلمان است و یا فقر فرهنگی خود فرهنگیان است!؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:34
ناشناس جان فرموده ای : "با وجود توهینی که به معلمان در خصوص شرکت در اجرای انتخابات شد..." کدام توهین ؟ اینکه برخی معلمان در پس هر اتفاقی و گفته ای، نوعی توهین کشف می کنند و به شدت عصبانی می شوند هم مدتی است مدشده است ! این روحیه نازک نارنجی و طلبکار بودن از همه وپرخاشگری و... آبروی معلمان را می برد. همکارانی که به عنوان عوامل اجرایی ثبت نام کرده اند نظرشان محترم است.نظر شما هم که مخالفید محترم است. ضمنا شما از کجا می دانی که کارمندان بانک و قوه قضاییه در اجرای انتخابات مشارکت ندارند. اتفاقا قوه قضاییه خیلی هم در روزهای انتخابات فعال است.
پاسخ + 0 0 --
تندیس 1398/11/26 - 20:10
آقای شیرزاد عبدالهی.... انگار بدجور از حرفای معلمان به هم می ریزی.... باد اینکه سعی میکنی با پنبه سر ببری ولی مشخصه که فقط مونده یه اسلحه برداری سمت معلما... اگر معلم ها انقدر دلشون پر هست ببینید مشکل کار کجاست کمترمعلمی تو جامعه ما پیدا میشه که واقعا بتونه لذت ببره از زندگیش. لذت ببره از شان معلمیش
پاسخ + 0 0 --
تندیس 1398/11/26 - 20:10
آقای شیرزاد عبدالهی.... انگار بدجور از حرفای معلمان به هم می ریزی.... باد اینکه سعی میکنی با پنبه سر ببری ولی مشخصه که فقط مونده یه اسلحه برداری سمت معلما... اگر معلم ها انقدر دلشون پر هست ببینید مشکل کار کجاست کمترمعلمی تو جامعه ما پیدا میشه که واقعا بتونه لذت ببره از زندگیش. لذت ببره از شان معلمیش
پاسخ + +17 -11 --
ارزو 1394/11/25 - 21:33
فرهنگیان تهران بهمعلم فرهیخته ساریخانی رای می دهیم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:35
استاد ساریخانی قبلا هم کاندیدا بوده . امیدوارم این بار موفق شوند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/26 - 11:06
اقای شیرزاد فایل صوتی فرماندار یکی از شهرها مدتی دست به دست شد در مورداینکه به معلمان کافیه ناهار مجانی بدن حتی برای ناهار هم می ایند!
پاسخ + +17 -9 --
ارزو 1394/11/25 - 21:35
ما فرهنگیان به معلم فرهیخته ساریخانی رای میدهیم تهران
پاسخ + +13 -2 --
رحمان 1394/11/25 - 21:52
ما خودمان دوست داریم با عواطف و احساسات شان و مقام فرهنگی بازی شود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:39
رحمان جان اجرای انتخابات عملی داوطلبانه است. نه شان و مقام معلم را بالا می برد و نه پایین می آورد. شرکت در فعالیتهایی اجتماعی اعتبار معلم را بالا می برد. چرا ما هر قضیه ای را ربط می دهیم به مقام معلم؟
پاسخ + +13 0 --
دبير رياضي 1394/11/25 - 22:50
آقاي شيرزاد با اينكه مطالب شما را دوست ندارم اما بايد عرض كنم به خدمت همه فرهنگيان كه جمله آخر آقاي شيرزاد را با طلا هم بنويسند باز جفا در حق اين كلام ايشان است :
اصلا با صرفه نیست و بهتر است عطایش را به لقایش ببخشید !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/25 - 23:58
ولی واقعیت چیز دیگری است الان در مدارس دارند سر وکله می شکنند تا اسمشون رو بفرستند برای صدور کارت حوزه رای گیری
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:43
ممنون دبیر ریاضی محترم. اما جمله کامل این است : "اگر شما معلم گرامی با انگیزه گرفتن حق الزحمه وارد پروسه انتخابات می شوی ، اصلا با صرفه نیست و بهتر است عطایش را به لقایش ببخشید !" اما همه عوامل انتخابات که به خاطر حق الزحمه کار نمی کنند. ضمنا ممکن است از دید برخی همکاران باصرفه باشد. ازدید من باصرفه نیست.
پاسخ + +12 -5 --
ناشناس 1394/11/25 - 22:59
همش از فقر مالی فرهنگیه که قبول میکنه.خدا لعنت کنه مسببش رو.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:44
نه عزیز ناشناس ، حتما دلیلش فقر مالی نیست. ممکن است انگیزه های دیگری هم باشد. آیا شما در این خصوص تحقیق علمی کرده ای که با این قاطعیت حکم می دهی ؟
پاسخ + +14 -1 --
معلم 1394/11/25 - 23:17
واقعا جمله آخر بسیار پرمعنی و بجاست.معلم واقعی ابزار و بازیچه
نمی شود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 02:46
جمله آخر این است : "اگر شما معلم گرامی با انگیزه گرفتن حق الزحمه وارد پروسه انتخابات می شوی ، اصلا با صرفه نیست و بهتر است عطایش را به لقایش ببخشید !" صحبتی از ابزار و بازیچه نشده. ضمنا جمله شرطی است.
پاسخ + 0 0 --
حق التدریس 1400/03/24 - 02:09
دوست عزیزم در صدق گفتار ایشون همین بس که نظر شما رو به خیل کامنتهای زیر این پست معطوف دارم من جمله خوده حضرتعالی - و النهایه اینکه خوده عزیز شما مخاطب گل همون مطلبی رو که سرچ کردی شما رو سوق داد به سمت این خبر و پس از اون دیدن کامنت ها باز مهمتر اینکه اقدام به پاسخگویی و ابراز نظر مبارک .
ضمن احترام به جایگاه بزرگواران معلمین
پاسخ + 0 0 --
حق التدریس 1400/03/24 - 02:11
مخاطب عرایض بنده جناب شیرزاد عبدالهی بودن
در پاسخ حتما دلیلش فقر مالی تیست .....
پاسخ + +10 0 --
مرتضوی بازنشسته 1394/11/25 - 23:52
اشکال بعضی ازدوستان این است که خیال میکنندازگرسنگی میمیرند غافل ازاینکه این فقرفرهنگیست که گریبان گیر خیلی هاست وازتمام وردها بدتراست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 10:48
مرتضوی عزیز حضور در فعالیتهای اجتماعی نشانه فقر فرهنگی نیست. حق الزحمه انتخابات تاثیر چندانی در معیشت معلمان ندارد.
پاسخ + +8 -1 --
معلم 1394/11/26 - 05:54
من که قبول نکردم بخاطر این چند قرون برم سر صندوق و هر توهینی بهم بشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 10:49
چه کسی به شما توهین کرده یا قرار است توهین کند؟ شما به میل خودت تصمیم گرفته ای کاری را قبول نکنی . اجباری هم وجود ندارد. انتخاب شما هم محترم است.
پاسخ + +11 -1 --
محمد 1394/11/26 - 10:28
وقتي معلمان به عنوان عوامل اجرايي انتخابات شركت مي كنند معنايش اين است كه ما تمامي شرايط را قبول داريم و هيچ اعتراضي نداريم و اين يعني تمامي اعتصابات كشك.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 10:51
استدلال شما عجیب و غریب است. حضور تعدادی از معلمان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات معنای خاصی ندارد. کدام اعتصاب ؟ کدام کشک ؟
پاسخ + +11 -1 --
محمد 1394/11/26 - 10:30
معلمي كه در انتخابات شركت مي كند بايد هر روز به خود بگويد
خودم كردم كه لعنت بر خودم باد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 10:54
چرا؟ پایه منطقی حکم شما چیست؟ اگر یک معلم دیگر بگوید : " معلمي كه در انتخابات شركت نكند بايد هر روز به خود بگويد
خودم كردم كه لعنت بر خودم باد" شما چگونه حکم او را رد می کنید؟ من فکر می کنم معلمان باید به نظر هم احترام بگذارند و قاطعانه قضاوت نکنند. هرکس مثل ما فکر نمی کند لزوما آدم بدی نیست.
پاسخ + +8 -3 --
ناشناس 1394/11/26 - 16:32
شيرزاد جان فقط جبهه پايدارى
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 23:05
برخورد فعال خیلی بهتر از نق زدن است . پیشنهاد می کنم شما هم به صورت فعال از لیست کاندیدهای مورد نظر خود حمایت کنیدو فقط به شعار دادن در اینجا ختم نشود. اگر اینجا هم بگویی چرا فقط جبهه پایداری ، ممکن است ما هم قانع شویم و به جبهه پایداری رای بدهیم .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/25 - 10:55
چند نفرو میخواهید قانع کنید
تا کجا و تا کی میخاهید سر همه رو کلاه بذارید و همه رو کول بزنید خجالت بکشید
دزدی تا کی؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/25 - 10:57
همش توجیه همش توجیه
این همه مخالف و اعتراض
تا کجا میخای توجیه کنید
خجالت بکشید
دزدی هم حدی داره
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/11/26 - 16:35
اقاى عبدالهى عزيز .... برات مى صرفه يا نه؟ آخه خيلى وقت ميزارى شايد از پايدارى ها ميترسى راى بيارن بعدا ههمون رو بخورن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 23:11
موضوع صرفه نیست علاقه است. ظاهرا اگر با عینک پایداری به فعالیت آدمها نگاه کنی صرفا بحث مادی و صرفه مطرح است. دوست عزیز ، پایداری ها آدمخوار نیستند که هممون را بخورند، این توهین است و توهین خوب نیست. اما برخی از پایداری ها در دولت احمدی نژاد علاقه عجیبی به خوردن بیت المال داشتند. الان هم پرونده های بعضی از آنها در جریان است. برخی از آنها هم در زندانند. با این حل دفاع شما از جبهه پایداری خیلی بهتر از انفعال و نق زدن است.
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1394/11/26 - 16:40
شيرزاد جان خودت رو ميكشى لازم نيست اينقدر خودت رو اذيت كنى خود احزاب سياسى بلدند چطور تبليغ كنن ساعت ٣ نصفه شب بلند ميشى جواب نظرات رو ميدو واقعا نگرانتم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 23:14
ممنونم از توصیه شما . مواظب سلامتی خودم هستم. اینکه چه ساعتی جواب می دهم مساله مهمی نیست. مهم این است که چه جوابی می دهم . جواب دادن نشانه احترام به نظر مخاطب و اهمیت دادن به او است. ای کاش به جای حاشیه ، نظرات مرا نقد می فرمودی تا چیزی از محضر شما بیاموزم.
پاسخ + +9 -1 --
ناشناس 1394/11/26 - 22:25
با تمام افتخار در هیچ دوره ای از انتخابات به عنوان مجری شرکت نکرده ام (با 28 سال سابقه).زیرا من معلم هستم ته مجری انتخابات .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 23:19
دوست عزیز معلم بودن در طول مجری انتخابات قرار دارد . یعنی هم می توان معلم بود و هم دوسال یکبار که انتخابات برگزار می شود به عنوان مجری در انتخابات همکاری کرد. من فکر نمی کنم که مجری انتخابات نبودن افتخار یا ننگ باشد. یک جور فعالیت اجتماعی است و بسیاری از معلمان به عنوان مجری و ناظر در پروسه انتخابات حضور فعال دارند. البته حضور به عنوان مجری اجباری نیست و نظر شما هم محترم است.
پاسخ + +12 -2 --
جلیل 1394/11/26 - 23:02
سلام جناب شیرزاد خان دوستت در مورد زایمان شدن خانم معلمها طرح داده راستی این طرحهارو جنابعالی از آمریکا واسش میفرستی ؟ اون قدر طرحش مسخره بوده که سخن معلم جرا نکرده تو سایت قرار بده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/26 - 23:57
فایده با اسم مستعار نوشتن این است که نویسنده این کامنت که احتمالا آدم "مهمی" است و در جهان واقعی به سوابق اصولگرایانه خود در "مدیریت آموزش و پرورش " می نازد و خیلی پاستوریزه حرف می زند ، در جهان مجازی اصول و تقوی و اخلاق را کنار می گذارد و در نقش یک تبلیغاتچی ظاهر می شود . من حدسهایی در مورد اینکه پشت این اسم مستعار چه کسی ایستاده و قبلا چکاره بوده و دردش از کجاست دارم. تقریبا 60 درصد مطمئنم . اگر به یقین برسم حتما اسم واقعی آقا جلیل و سمت سابقش را اعلام می کنم تا معلمان بدانند این همه کینه از فانی و روحانی و تعریف از حاجی بابایی به خاطر از دست دادن پست است و مبنای اصولی ندارد. آدم اگر اصول و اخلاق داشته باشد و دستش به پول بیت المال آغشته نباشد چرا باید پشت اسم مستعار خود را پنهان کند؟ باز هم تکرار می کنم تلاش جلیل برای ایجاد دوقطبی فانی - حاجی بابایی ، آب درهاون کوبیدن است.
پاسخ + 0 0 --
روح الله 1394/11/27 - 00:54
ولی‌من بیشتر فکر میکنم حمایت از جناب فانی آب در هاون کوبیدن باشد. خیلی ببخشید البته
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/28 - 00:56
اقای شیرزاد فکر نمی کنید این حرفهای شما راجع به جلیل پیش داوری و توهین است و توهین اصلا خوب نیست.هیچ وقت دیگران را قضاوت نکنیم.
پاسخ + +7 -9 --
محمود 1394/11/27 - 00:05
نظرات اقای شیرزاد مستدل ومنطقی است
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/11/28 - 11:31
احسنت
پاسخ + +8 -1 --
سینا 1394/11/29 - 20:38
از من میشنوید برید جز اعضای شعی یا همون پای صندوق باشید از لحاظ مالی که بهتره پارسال 90 هزار تومان میدادند امسال بشتر ازین هم هست. من متاسفانه اسم نوشته بودم ولی مدارک داده بودم برای نفر پای صندوق شدن ولی اسم منو خط زدن بجاش ازین بچه های کارمندا استفاده کردن از بچه 14 15 ساله متاسفانه مملکت هم پارتی بازیه البته من تازه معلم شدم آزمون استخدامی قبول شدم آخرین جا آموزش و پرورش بود که تونستم قبول بشم با اینکه علاقه ندارم ولی مجبورم دیگه دو سال بود که مدرکمو گرفته بودم بیکار بودم.
پاسخ + +8 0 --
اشتاب 1394/11/30 - 02:23
با سلام واحترام خدمت همکاران گرامی
بیشتر یادداشت را خواندم و تقریبا حضور همکارفرهنگی در عرصه اجرایی انتخابات بیشتر بخاطر بعد مادی آنست.
بنده با فعالیت اجتماعی برخی مخالف نیستم ولی اکثر هیات اجرایی طبقه فرهنگیان را تشکیل می دهد.
پاسخ + +11 0 --
احسان 1394/11/30 - 12:41
بنظر بنده ان عده اي كه ميگويند مشاركت دراين امر به وجه معلم اسيب نميزند بسيار مخالف كافي است به بازتابهاي بعد از ان توسط ديگران نگاه كنيم بهتر است كمي خودراباور داشته واينقدر خودمان را بخاطر اين دستمزدهاي حقير كوچك نكنيم خود بنده ٢ سوم حقوقم صرف وامهايم ميشود واين راگفتم كه گمان نبريد گرده ام چربي دارد و..اگر معلم را اين شغل شريف و انساني را عده اي بسيار كوچك و بانگاهي شايد روبه پايين مينگرند جز من و تو اي فرهنگي عزيز و وارسته مقصر نيستيم
با سپاس
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1394/12/01 - 19:55
اقای شیزاد عبدالهی آیا پاسخگویی به سخنان همکاران جزئ وظایف شماست خسته نمی شین چه خبره
پاسخ + +2 0 --
معلم 1394/12/05 - 23:03
جالبه باید 24 ساعت بی وقفه کار کنیم بعد اون فانی از خدا بی خبر یکسره اعلام کنه که مدارس شنبه بازه آخه یه معلم که 24 ساعت بی خوابی کشیده چه جوری می تونه بره سر کلاس ؟ واقعا بیگاری از معلمه و اینکه یه عده دیگه می خوان رای بیارن اونوقت معلم باید مثل همیشه بشه نردبان اینا ، سال گذشته یادمون نرفته که سال گذشته بعضی از همین نمایندگان چه طور شخصیت معلمان را لگد مال کردند
پاسخ + +1 -1 --
danial 1394/12/06 - 18:37
فرهنگی؟ اسم بعضی از افراد نظر دهنده رو باید گذاشت پول پرست هرچند خلایق هر چه لایق بعضیاشون جایی بهشون کار نمیدادن شدن معلم !!! حالا فک میکنن کی هستن ! اقای به اصطلاح فرهنگی تو خادم ملتی هوا ورت نداره که بدجور کلاه میره سرت
پاسخ + +3 0 --
مجری انتخابات 1394/12/09 - 11:17
سلام
برای اولین بار بعنوان مجری انتخابات شرکت کردم شعبه را بر اساس مقررات اداره نمودم و حرف قانون را به مدت 20 ساعت بر کرسی نشاندم هیچ کس توهینی نکرد و توهین ندید. شمارش اراء در برابر چشمان ناظران کاندیداها انجام شد و 2 رای بعد از شمارش اراء نیز برای احقاق حق و ادای امانت و نشان دادن معنی امانتداری به کاندیدای محق اضافه شد (بصورت اشتباهی بین باطله ها بودند)
پاسخ + +1 -2 --
ناشناس 1394/12/20 - 22:39
سلام واقعا متاسفم از اینکه اینقدر شان فرهنگیان را زیر پا له می کنند
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/01/02 - 23:29
باسلام
شان معلم ومعلمی بیشتر از این حرفاس که برای یک روز پای صندوق اخذ رای پولو بهانه داشته باشه. ضمن اینکه این یه روزو بزاره پای سه ماه تعطیلیه تابستون که حقوق بدون کار میگیره
پاسخ + 0 0 --
IT 1395/05/07 - 12:06
با سلام خدمت فرهنگیان عزیز .
خدمت به این مملکت ارزش محسوب میشه ولی در قبال بعضی کارها باید مزدی هم دریافت کرد.بنده تو انتخابات مجلس به عنوان پشتیبان رایانه یکی از شهرستان های استان البرز فعالیت داشتم و نزدیک به دو هفته شبانه روز زحمت کشیدم ولی در اخر فقط 135 هزار تومن به حسابمون واریز کردن.هیچ فرقی بین ما که دو هفته زحمت کشیدیم با کسانی که فقط روز انتخابات با رایانه کار کردن وجود نداشت اونها هم 135 هزار تومن دریافت کردن.ایا این واقعا انصافه؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ابراهیم 1395/05/17 - 08:32
وصول نشدن حق الزحمه اینجانب لطفا رسیدگی شود
پاسخ + +3 0 --
ابراهیم 1395/05/17 - 08:36
چرا حق الزحمه اینجانب پرداخت نمیشود در صورتی که دو هفته قبل حق الزحمه تمامی دوستان بنده واریز شده
پاسخ + 0 0 --
ابراهیم 1395/05/18 - 01:56
بخدا برای همه بچها واریز شده الا من لطفا بگید کجای کار مشکل داره
پاسخ + 0 0 --
ستاره قنبری 1396/10/22 - 10:38
سلام بعد از ۱سال هنوز حق الزحمه منو همسرمم واریز نکردن در صندوق انتخابات مسجد امام حسین ناظر بودم لطفا راهنماییم کنید با چه شماره ای باید تماس بگیرم ؟؟؟
هرکس هم اطلاعی داره لطفا با این شماره تماس بگیره ممنون میشم
۰۹۱۲۸۳۴۰۹۴۹
پاسخ + +1 0 --
رضا شفیع خانی 1395/07/06 - 22:07
با سلام اگر در مورد حق حقوق بازرسان انتخابات یک خبری دهید ممنون می شویم ایا دستمزد ها برسی میشود یا نه ؟از کجا باید بیگری کنیم
پاسخ + 0 0 --
دانشجو 1396/02/09 - 12:49
سلام می گم بازم معلما که یه حقوقی دارند زیاد به این پول انتخابات نیاز ندارند به نظرم اصلا بیاند دانشجوها مخصوصا دانشجئیان تحصیلات تکمیلی را برا انتخابات بزارن والا اونا بیکارن و به همین 50 هزار تومن راضی می شن برا دولت هم با صرفه تره
پاسخ + 0 0 --
حمید کریمی 1399/01/11 - 02:58
از وزارت کشور یا فرمانداری
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/02/29 - 11:34
جناب شیرزاد چقدر شما بیکارید
که میشینید جواب کامنت هارو میدید کمی مطالعه و تحقیق در مورد شکایات معلمین عزیز خیلی بیشتر فایده داره تا اینکه بنشینید پشت سیستم و با ان مظلومان بحث کنید و حاظر جوابی کنید
پاسخ + +1 0 --
تینا 1396/02/29 - 13:04
امروز رای دادم مسىول مهر زدن اشتباهی مهر انتخاباتی رو بجای صفحه انتخابات که صفحه اخر هست در صفحه ازدواج زد،الان برای این اشتباه باید چکار کنم شناسنامم مهر اشتباهی خورده بعدا برای ازدواجم مشکل پیش میاد،را حل چیه؟
پاسخ + 0 0 --
تینا 1396/02/29 - 17:28
نگران نباش هیچ مشکلی ایجاد نمیشه
پاسخ + 0 0 --
اسلم 1396/03/14 - 21:13
سلام ببخشین حق زحمه ناظران و کادر اجرایی چ موقع واریز میشه
پاسخ + +1 0 --
قلندری 1396/05/18 - 16:54
مسخره بازی هستش فقط چهارصد و پانصد هزار تومان واریز کردند. خجالت بکشند.
پاسخ + +1 0 --
Reza 1396/06/06 - 18:05
با سالم
من یه بسیجی هستم که روی صندوق های رائ رفتم برای امنیت صندوق ها خیلی هم اذیت شدن الان چندین باره که حوزه مربوطه شماره حسابمونه گرفته ولی پولی نریختن
پاسخ + +2 0 --
معلم 1396/12/26 - 10:08
پرداخت حق الزحمه
باید عادلانه باشد
بحث سر جبر و اختیار نیست
مسئولین باید به حقوق ناظرین احترام بگذارند و
پیگیر باشند
خیلی ها محتاج پول هستند
از سر گرفتاری میان میشن ناظر و خدمت میکنند
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1398/11/23 - 17:00
به نظرمن بایددانشجویان بیکاربرن سرصندوق نه معلم هاحرص تمام دنیارومیزنن هم خدارومیخوان هم خرمادیگه خجالت نمیکشن مگه سرکارنیستن
پاسخ + +1 0 --
ز 1398/11/23 - 23:20
دانشجوی عزیز اینو خوب گفتی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/12/01 - 17:15
با سلام
خواهشا معلمینی که در نیمه اول سال 98بازنشسته شدند از مزایای رتبه بندی بر خوردار کنید
با سپاس فراوان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/12/02 - 12:38
من فرهنگی نیستم یه لیسانس بیکار 35 ساله هستم الان یکماهه هی میامو میرم فرمانداری که اسممو واسه پای صندوق بنویسن همه مدارکو اینا تحویل دادم ولی کارت برام صادر نکردن و اصلا بهم زنگ نزدن امروزم انتخاباته اینقد حالم گرفته الان یکماهه خودمو آماده کرده بودم واسه امروز بخدا اون پول واسه من خیلی احتیاج بود
پاسخ + 0 0 --
حمید کریمی 1399/01/11 - 03:00
400 تومن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/12/02 - 12:41
امسال چقد حق الزحمه انتخابات بهشون میدن؟
البته من بیشتر دوس داشتم تو اون فضای انتخابات قرار بگیرم ولی متاسفانه حتی این هم شده یک آرزوی دست نیافتنی واسه ما، دیگه بماند برخوردهای توهین آمیزشون وقتی میرفتم که ثبت نامم کنن
پاسخ + +6 0 --
B 1398/12/02 - 23:53
کسی میدونه حق الزحمه سال ۹۸(امسال )چقدر هست
پاسخ + +3 0 --
مهدی 1398/12/16 - 08:35
برابر قانون حق الزحمه حق فرهنگیان محترمه چون زحمت کشیدن در ضمن زیاد شر و ور نگو معلومه....
پاسخ + +1 0 --
مجید 1398/12/18 - 06:28
کسی نمیدونه حق الزحمه بازرسان تو انتخابات ۹۸چقدر هست وکی قراره پرداخت بشه؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/12/24 - 22:22
اونجور که میگفتن 170هزار
پاسخ + 0 0 --
محمود 1399/01/05 - 19:14
سلام. من رانندم مینی بوس دارم سال اولمه گفتن باید همه مینی بوس ها باشن مدارکم گرفتنو رفتیم ولی الان یماه شده هنو خبری نیست لطفا اگکسی گرفته اطلاع بده
پاسخ + +4 0 --
حمید کریمی 1399/01/07 - 12:18
سلام حق الزحمه عوامل اجرایی انتخابات رو کی میدن و چقدر هست؟ بابت این قضیه از کجا باید پیگیری کنیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/14 - 12:28
به نظر من پیگیری حق الزحمه انتخابات
خوبه ، ولی بهتره اینجور موارد بخشنامه بشه.
پاسخ + +2 0 --
جمالی 1399/01/16 - 09:46
کسی خبر نداره حق الزحمه انتخابات مجلس ۹۸ چقدر هست وکی قراره واریز بشه؟
پاسخ + 0 0 --
محمد 1399/01/17 - 01:12
واقعا معلوم نیست که کی میخوان حق الزحمه افراد پای صندوق رو پرداخت کنن یعنی نمیدونن تو این شرایط این افرادی که اومدن پای صندوق تا ساعت ۲شب زحمت کشیدن به این پول نیاز دارن
پاسخ + 0 0 --
علی 1399/01/17 - 01:04
کسی خبر نداره حق الزحمه افراد پای صندوق سال ۹۸ کی واریز میشه؟
پاسخ + +1 0 --
امین ر. ی. 1399/01/17 - 17:26
تو یک سخنرانی مسوول ها بگویند کی حق الزحمه عوامل انتخابات را می دهند و به هر مسئولیت اجرایی چقدر؟
سلام
شکرا کثیرا لعلکم تفلحون و تتق
ون
پاسخ + +3 0 --
ح 1399/01/19 - 23:36
سلام لطفا به اطلاع مسولین برسونید هرچه زودتر حق زحمه کسانی که ای صندوق های رای زحت کشیدند راپرداخت کنندیعنی ما از یارانه بگیران کرونایی کمتریم که تا الان براشون چند جور یارانه دادید !!!!!
پاسخ + +1 0 --
ج 1399/01/20 - 18:18
سلام حق زحمه افراد پای صندوق انتخابات ۹۸ کی پرداخت میشه!!!!!
پاسخ + 0 0 --
زهرا 1399/01/24 - 13:53
180ریختن.این همه زحمت کشیدیم
پاسخ + 0 0 --
زهرا 1399/01/24 - 13:53
180واریز شده.واقعا باورکردنی نیست.جای تاسف داره.
پاسخ + 0 0 --
علی 1399/01/26 - 10:59
سلام به همه.این 135 تومان چیه ریختن؟نکنه حق الزحمه انتخابات باشه؟این که خیلی کمه.من با ماشین خودم رفتم.30کیلومتر مسیررفت.24ساعت کارپای صندوق بدون خواب باماسک ودستکش بخاطرترس ازکرونا.واقعا متاسفم برای ستاد انتخابات.
پاسخ + 0 0 --
تلرلللل 1399/01/26 - 11:45
سال 96 انتخابات رییس جمهوری هم 135 هزار تومان دادند اگر 135، تومانی که 24/1/99 واریز شده است برای انتخابات بود پس با دو سال و چند ماه قبلش فرقی نداشته است.
پاسخ + 0 0 --
فاطمه ایوز 1400/01/23 - 14:20
سلام حق الزحمه انتخابات امسال چقد هست من ثبت کردم پای صندوق رای برم باتشکر
پاسخ + 0 0 --
فاطمه ایوز 1400/01/23 - 14:20
ناظر انتخابات۱۴۰۰
پاسخ + +2 0 --
مائده 1400/03/29 - 15:25
سلام من 15سالم هست خیلی دوست دارم برم نظارت روی صندوق اخذ رای ولی نمیدونم شرایطش چیه و چیکارکنم خوشحال میشم راهنماییم کنید
پاسخ + 0 0 --
فرزانه 1400/03/31 - 06:32
من امسال بازرس بودم و تا صبحش بیدار بودم. یه عالمه هم حرف از سربازو نماینده فرماندارو رئیس شعبه شنیدم. حقوقم چقدره یعنی
پاسخ
محمد 1400/04/23 - 12:29
وقتی نظرات رو خوندم فهمیدم چرا آموزش پرورش اینهمه مشکل داره
از صحبت کردن عزیزان فرهنگی مشخص بود خودبرتربینی و غرور زیادی دارن. خیلی ببخشید ولی یاد دخترهای نو رسیده ی دم بخت افتادم که حاضر نیستن دست به سیاه و سفید بزنن. جوری میفرمایید ما فرهنگی هستیم انگار بقیه انسان ها بزچران هستن و فقط شغل شما با ارزش تر شغل دیگرانه. سعی کنید عادی باشید.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور