صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

معاونت پرورشی و اقدامات سیاسی ، نمایشی و پرسر و صدا... فعالیت های پرورشی و تربیتی در آموزش و پرورش متولی ندارد !

نگاهی به عملکرد معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و امور تربیتی مدارس  آقای حمیدرضا کفاش  معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اجتماع 12 هزار نفری و جشن تکلیف دختران 9 ساله (کلاس سوم ابتدایی) و یک مانور از دختران محجبه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در 18 بهمن خبر داد.  کفاش افزود : "این مراسم به همت اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود." وی اضافه کرد: "در این مراسم شخصیت های بزرگی شرکت می کنند و یک مراسم فوق العاده است..." 

آیا واقعا کار مدیریت پرورشی، برگزاری مانور در حضور بزرگان است؟  

محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش در همین رابطه گفت: "قرار است شخصیت های بسیار فرهیخته و مهمی در این برنامه حضور پیدا کنند که هم اکنون فقط می توانم نام حجت الاسلام قرائتی را ذکر کنم." انتقال 12 هزار دختر 8 و 9 ساله در فصل سرما از نقاط مختلف شهر به مصلای بزرگ تهران را چگونه باید ارزیابی کرد؟ آیا بردن 12 هزار دانش آموز خردسال به مراسمی خارج از مدرسه ، نوعی استفاده سیاسی از دانش آموزان نیست؟

رفتار معاونت پرورشی قاعدتا باید با دیدگاه های رییس جمهور تطابق داشته باشد . حسن روحانی در مصاحبه خرداد ۹۲ گفت : " برخی فکر می‌کنند نظام آموزشی کارکرد اولش در خدمت دستگاه سیاسی بودن است، ولی این‌طور نیست. دولت و دستگاه سیاسی اگر در عرصه‌های دیگر ناکارآمد باشند، قادر نیستند از طریق آموزش تصور مردم را تغییر دهند و در سال‌های گذشته هم نتوانسته‌ایم این کار را انجام دهیم."

انتقاد رییس جمهور متوجه کدام بخش از نظام آموزشی است؟

اینکه آموزش و پرورش سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در مدارس جشن بگیرد و دانش آموزان را با اهداف این رویداد بزرگ تاریخی آشنا کند یک چیز است و برگزاری مانور دختران 9 ساله در مصلای بزرگ تهران در حضور شخصیت ها چیز دیگری است. اولی کار آموزشی - تربیتی و دومی کار نمایشی است. مانور یک کلمه فرانسوی است که  معنای آن  "اجرای عملیات جنگی به طور نمایشی و تمرینی" است.

پرسش این است که چرا آقای کفاش در توصیف این برنامه از یک اصطلاح نظامی استفاده می کند؟  

این همه تاکید بر حضور "شخصیت های بسیار فرهیخته و مهم " در این مراسم برای چیست؟

تاکید بر حضور شخصیت ها این نکته را به ذهن متبادر می کند که گویا هدف این برنامه ،  انجام یک نمایش در حضور شخصیت های سیاسی و مذهبی از جمله آقای محسن قرائتی است تا مثلا بگویند که برنامه نماز و حجاب در مدارس به صورت جدی اجرا می شود و معاونت پرورشی در تربیت دینی دانش اموزان موفق بوده است. نگاه به بیرون برای معاونت پرورشی سم مهلک است و این معاونت را از فعالیت های واقعی تربیتی در مدرسه دور می کند.  

در حالی که به دلایل تکنیکی ، امکان برگزاری نماز ظهر در اغلب مدارس وجود ندارد و یا برگزاری آن حالت سمبلیک و تشریفاتی به خود گرفته است ( در حدی که گفته شود نماز جماعت برگزار شد)، برگزاری مراسم نماز در مصلی با چه هدفی صورت می گیرد؟

مساله این است که بیشتر کارهای معاونت پرورشی در مدارس و خارج از مدرسه جنبه تبلیغاتی و نمایشی دارد. امور تربیتی بیشتر از اینکه دغدغه تربیت صحیح دانش آموزان را داشته باشد در پی فعالیت های سیاسی – تبلیغاتی برای جلب توجه شخصیت های خارج از آموزش و پرورش است.

حتی اگر مدیری واقعا بخواهد نماز جماعت در مدرسه برگزار کند ،مشکلات تکنیکی و واقعیت های مدرسه به او اجازه این کار ر نمی دهد. بسیاری از مدارس قبل از اذان ظهر تعطیل می شوند و در بقیه مدارس هم اذان ظهر با نیم ساعت آخر کلاس درس تلاقی دارد. البته در مدارسی که زنگ چهارم دارند امکان برگزاری نماز از نظر زمانی فراهم است . در فصل بهار با تغییر ساعت ، در اغلب مناطق کشور مشکلات برگزاری نماز مضاعف می شود و اصولا اغلب مدارس قبل از ادان ظهر تعطیل می شوند. کمبود فضای نمازخانه ، تلاقی ساعت نماز با زنگ تعطیلی مدارس ، مشکلات ساختن وضو و مسایل انضباطی و...بخشی از مشکلات تکنیکی است.

مدیران مدارس و مربیان پرورشی به جای رفع موانع و ارائه راه حل عملی و کارشناسی برای برگزاری  نماز در مدرسه و یا اعلام صادقانه این موضوع که برگزاری نماز جماعت در بسیاری از مدارس دشوار و تا حدی غیرممکن است ،بر تبلیغات خود در مورد اقامه نماز جماعت و ارائه آمارهای غیر واقعی می افزایند.به طوری که  آمار رسمی شرکت دانش آموزان در نماز جماعت و دیگر فعالیت های پرورشی با آمار واقعی این گونه فعالیت ها به نحو فاحشی تفاوت دارد. حکایت بیلان کار معاونت پرورشی مصداق ضرب المثل " آفتابه لگن هفت دست ، شام . نهار هیچی است.   

به نظر می رسد معاونت پرورشی به جای تمرکز بر مشکلات تربیتی دانش آموزان ، مانند اعتیاد و دیگر رفتارهای پر خطر و افسردگی و ناهنجاری های آموزشی و رفتاری، بیشتر دنبال کارهای پرسروصدا برای جلب توجه شخصیت های سیاسی و مذهبی خارج از آموزش و پرورش است.  برخی معتقدند که معاونت پرورشی سال ها است که پیوندی ارگانیک با فعالیت های تربیتی و آموزشی مدرسه ندارد و دنبال فعالیت های سیاسی در داخل و عملیات نمایشی در خارج از مدرسه است وخود را درگیر مسایل تربیتی به مفهوم متعارف نمی کند.

حمیدرضا کفاش  چند روز پیش در باره خودکشی 13 دانش آموز در سال جاری گفت : "طی آمار مستند وزارت آموزش و پرورش در سه سال اخیر خودکشی دانش آموزان روند کاهشی داشته است."معنای این حرف این است که در دوسال گذشته آمار خودکشی دانش آموزان بالاتر بوده است. پرسش این است که آیا معاونت پرورشی و دیگر بخش های آموزش و پرورش تحقیقی در مورد این پدیده انجام داده اند؟ آیا برای کاهش نرخ خودکشی دانش آموزان اقداماتی کرده اند؟اصولا کاهش نرخ خودکشی دانش آموزان به چه معنا است؟

آیا کاهش نرخ خودکشی دانش آموزان تصادفی بوده و یا نتیجه اقدامات تربیتی و مشاوره ای آموزش و پرورش بوده است؟ اگر نتیجه اقدامات معاونت پرورشی بوده ، معاونت پرورشی برای کاهش خودکشی دانش آموزان چه برنامه ای اجرا کرده و می کند؟

البته به این سوال ها جوابی داده نمی شود !

زیرا معاونت پرورشی خود را بی نیاز از پاسخ گویی می داند.  شاید معاون پرورشی وزیر با بیان اینکه در سال های گذشته خودکشی دانش آموزان بیشتر بوده ، درصدد عادی نشان دادن خودکشی دانش آموزی است.

آقای کفاش در گذشته هم با ناهنجاری های تربیتی در مدارس چنین برخوردی داشته اند، یعنی سعی کرده اند این پدیده ها را عادی جلوه دهند .سال گذشته بعد از رسانه ای شدن تجاوز جنسی ناظم یک دبستان به 6 کودک 8 تا 11 ساله تهرانی ، آقای کفاش گفت : "بشر است دیگر. نمی‌خواهم بگویم که بشر جایزالخطاست ولی در زمان معصوم هم خطا وجود داشته است." وی ا سیاسی کردن مساله افزود: "در کشورهای غربی روزی ۵ مورد از این اتفاقات می‌افتد و آنها اجازه نمی‌دهند کسی خبردار شود. "

در پاسخ به اظهارات شگفت انگیز آقای کفاش باید گفت که آیا کشورهای غربی الگوی تربیتی معاونت پرورشی هستند ؟ به فرض که آنها روزی 5 مورد تجاوز در مدارس دارند، آیا می شود نتیجه گرفت که تجاوز ناظم به 6 کودک اتفاقی عادی است؟ نکته دیگر این است که در کشورهای غربی منعی برای انتشار اخبار منفی در مورد کودکان وجود ندارد. رسانه های غربی به تفصیل و با حساسیت اخبار مربوط به بدرفتاری با کودکان در مدرسه و خانه  را پوشش می دهند. کافی است حداقل به خود زحمت بدهیم و عنوان تجاوز جنسی به دانش آموزان را در اینترنت سرچ کنیم.  

واقعیت این است که دستاوردهای "تربیتی" معاونت پرورشی بسیار ناچیز است و به نظر می رسد این معاونت علاقه ای به ورود به مسایل تربیتی و پرورشی به معنای متعارف کلمه ندارد. معاونت پرورشی بعد از احیای مجدد در سال ۸۵ ، دچار سر درگمی و بی برنامگی است و هنوز جایگاه واقعی خود را در مدارس پیدا نکرده است.

این معاونت تلاش می کند که ناکامی خود در مباحث جدی تربیتی را با اقدامات پرسر و صدا و غیر مرتبط با وظایف ذاتی خود جبران کند. معاونت پرورشی با مخفی کردن ناکامی های خود پشت شعارهای ارزشی ، امکان نقد علمی عملکرد خود را تقریبا غیر ممکن کرده است.

پرورش دانش آموز مداح، تشکیل هزاران هیات عزاداری در مدارس، برگزاری اردوی راهیان نور، اعزام دانش آموزان به حج عمره، سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و دیگر فعالیت های نمایشی و غیر مرتبط، که برخی از آنها در دوره احمدی نژاد پایه گذاری شده اند، انحراف جدی در فعالیت های معاونت پرورشی است.

این کارها قارغ از ارزش گذاری آنها ربط چندانی به فعالیت معاونت پرورشی ندارد حتی اگر تربیت دینی دانش آموزان را تنها هدف معاونت پرورشی بدانیم، این طرح ها را نمی توان طرح های تربیتی با هدف تربیت دینی دانش آموزان دانست.

معاونت پرورشی به جای مشغول شدن  به امور تبلیغاتی و سیاسی و برگزاری تورهای زیارتی که متولیان دیگری در خارج از آموزش و پرورش دارد، بهتر است انرژی و توان خود را صرف حل مشکلات محیط های آموزشی و شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی در مدارس کند. همه از کمبود بودجه گلایه می کنند اما بودجه معاونت پرورشی اغلب صرف اموری می شود که نتایج تربیتی مفید به دنبال ندارد.

به نظر می رسد معاونت پرورشی همراه با نهادهایی مانند انجمن اسلامی و شوراهای دانش آموزی و ... دانش آموزی، در عمل پیوندی با مسایل آموزشی و تربیتی مدرسه ندارند.

معاونت پرورشی در شرایطی به فعالیت سیاسی و نمایشی در داخل و خارج وزارتخانه مشغول است که تامین بهداشت روانی دانش آموزان و پیشگیری از خطرات تربیتی  که در کمین آنها است در مدارس متولی خاصی ندارد و در مواردی مانند خودکشی دانش آموزان ، تنبیه بدنی دانش آموزان ، تجاوز جنسی به دانش آموزان و  رفتارهای نژادپرستانه نسبت به دانش آموزان افغانستانی، مساله اصلی  مدیریت آموزش و پرورش و رسانه های وزارتخانه پرده پوشی و کتمان ناهنجاری های تربیتی و یا عادی نشان دادن آنها  است.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 17 بهمن 1394 22:17 خوانده شده: 6452 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +15 -1 --
فرهنگی 1394/11/17 - 22:56
من معاون مدرسه تو منطقه 9 تهرانم اینقدر بخش نامه های الکی و بی محتوا و و وقت گیر و بی سروته از شاخه های مختلف معاونت پرورشی مثل تربیت بدنی ،نماز،آسیب های اجتماعی و.... سرمون میریزن که فقط جواب دادن ومستند کردنشون پوستمونو میکنه !چه برسه به انجامشون!!! خدا وکیلی :هیچ کدومم مفید وتاثیر گذار نیست ؟!حتی تو خود اداره هم سنبل میشن که بخشنامه های بالا دستی جواب داده بشه ورفع تکلیف بشه !غافل از هزینه وزحمتی که بر ما تحمیل میکنه؟!!!!
پاسخ + 0 0 --
مربیان تربیتی سبزوار 1394/11/18 - 19:48
دکتر کفاش افتخار ماست
پاسخ + 0 0 --
فرزند شهید 1394/11/18 - 19:50
تهمت به یکی ازیادگاران شهید رجایی گناهی است نابخشودنی
پاسخ + 0 0 --
مربی پرورشی 1394/11/19 - 06:46
سلام به برادر یا خواهری که دکتر کفاش را یار صدیق شهید رجایی می دانید. اگر خاطرتان باشد احمدی نژاد هم بوی شهید رجایی می داد!!
فقط این سوال را یک نفر جواب دهد که چرا سال گذشته معاون پرورشی محبوب شما مجبور به استعفا شد و چرا فانی در مرحله اول استعفای او را پذیرفت؟!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:03
من آقای کفاش را نمی شناسم و بحث من شخص نیست. در دوره معاونین پرورشی قبل از کفاش هم وضع همین طور بود. امور تربیتی نهادی انقلابی بودکه در زمان تاسیس جمهوری اسلامی با هدف سیاسی تشکیل شد. در زمان جنگ هم وظیفه پشتیبانی از جبهه ها را بر عهده داشت. اما بعد از جنگ نتوانست خودش را با وظایف معمولی تربیتی در مدرسه تطبیق دهد و همچنان به عنوان یک نهاد سیاسی به حیات خود ادامه داد. در واقع با تثبیت نظام و پایان جنگ ضرورت وجود این نهاد از بین رفت . مساله فراتر از آقای کفاش و دیگران است. بحث من این است که این نهاد قادر نیست به عنوان یک بخش از سازمان مدرسه وظایف عادی تربیتی را انجام دهد و بیشتر به عنوان نهادی عمل می کند که اهدافی فراتر از تربیت دانش آموزان دارد. ماندگاری این نهاد در گرو بازتعریف اهداف و وظایف و ماموریت های این نهاد است.
پاسخ + +14 -1 --
کارشناس 1394/11/17 - 23:07
تحلیل خوبی ازشرایط وواقعیت حاکم برفعالیت های پرورشی است ظاهرنگاه ابزاری به دانش آموزان تمام شدنی نیست ودانش آموزبجای آنکه هدف باشدازنظربرخی ابزار برنامه های فریبکارانه برای جلب دیگران است
پاسخ + 0 0 --
مربی تربیتی سبزواری2 1394/11/18 - 10:08
اسفند سال گذشته ...و وزیر او را مجبور به استعفا اجباری کرد!

اما به دلیل میانجیگری صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور و اینکه کفاش می داند چگونه از موقعیت ها ...استفاده کند با یک مانور تبیلیغاتی سیاسی و حمله ساختگی به اصولگرایان و مظلوم نمایی و طرفداری از برادر معاون رئیس جمهور که مدیرکل آموزش و پرورش کرمان بود و وعده پشتیبانی از این شخص در انتخابات مجلس(اکنون برادر جهانگیر اسحاقی از حوزه کرمان کاندید مجلس شده است) دکترفانی جرات نکرد او را از کار برکنار کند.

در بدنه ستادی وزارتخانه همگان از این موضوع اطلاع دارند و متاسفانه بدترین دوران رکود امورتربیتی را در حال طی کردن هستیم، فعالیت های نمایشی و سرک کشیدن در اموری که ربطی به امورتربیتی ندارد،انتشار ماهنامه تربیت سیاسی و سیاسی بازی و این آخری هم مانور برای انتخابات در قالب جشن تکلیف دختران تهرانی.
پاسخ + 0 0 --
مربی تربیتی سبزواری3 1394/11/18 - 10:09
در بدنه ستادی وزارتخانه همگان از این موضوع اطلاع دارند و متاسفانه بدترین دوران رکود امورتربیتی را در حال طی کردن هستیم، فعالیت های نمایشی و سرک کشیدن در اموری که ربطی به امورتربیتی ندارد،انتشار ماهنامه تربیت سیاسی و سیاسی بازی و این آخری هم مانور برای انتخابات در قالب جشن تکلیف دختران تهرانی.

بنگاه تبلیغاتی کفاش سازمان دانش آموزی است که با چاپ کتاب،جزوه،آمار غیرواقعی و گزارشات عجیب باعث شده تا هم قائم مقام دست نشانده مشایی یعنی ... یک سال دیگر حکم خود را برای این پست دریافت کند و هم باعث استحکام پایه های متزلزل مردی شود ... اما هیچکس دم نمی زند.
خبرگزاری پانا نیز که مدیرانش از دوستان کفاش هستند هر جا لازم شده او را اصلاح طلب و همراه دولت نشان داده و برنامه ویترینی کفاش را پررنگ کرده است تا فانی نتواند به راحتی عزلش کند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:13
با فعالیت سیاسی و کارسیاسی روی دانش آموزان در مدرسه مخالفم فرقی نمی کند که فعالیت سیاسی از سوی نهادهایی مانند پرورشی و انجمن اسلامی و بسیج باشد یا از سوی احزاب مخالف و منتقد دولت و حکومت بواسطه معلمان . دلیل مخالفت من این است که بچه ها تا سن 18 سالگی کودک محسوب می شوند و کار سیاسی روی آنها مصداق شست و شوی مغزی و تلقین است. البته دانش آموز در مدرسه باید مهارتهای زندگی را بیاموزد. به نظر من یک سازمان پیش آهنگی غیرسیاسی می تواند جایگزین همه نهادهای سیاسی داخل مدرسه بشود. با انجمن و بسیج و پرورشی و...چه کنیم؟ این نهادها باید به خارج مدرسه منتقل شوند و حضور و فعالیت در آنها داوطلبانه و بدون استفاده از امکانات آموزش و پرورش باشد. در این صورت هر دانش اموزی که مایل باشد با اجازه اولیا می توانددر کلاس مداحی شرکت مند یا به سفرهای زیارتی برود. یا آموزش نظامی ببیند.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 09:30
آقای شیرزاد.
من یادداشت شما را مستدل می دانم، اما سوالم این است که مسول اجرای ساختار کیست؟
آیا کسی جز بالاترین مقام یک سازمان؟
پس راس هرم باید قوی باشد با گفته شما موافق هستم اما این موضوع مصداق این است که خاتمی با احمدی نژاد فرق نداشت و روحانی هم مثل احمدی نژاد است!!!
شخصی که معاون پرورشی وزیر است باید صلاحیت این پست را داشته باشد. جز این است؟!
پاسخ + 0 0 --
مربی پرورشی 1394/11/19 - 09:37
جناب شیرزاد
شما به‌عنوان نویسنده این یادداشت اخلاقاً وظیفه دارید نسبت به شخص متولی امورتربیتی یعنی آقای کفاش شناخت داشته باش شد، چون برنامه های وزیر اقتصاد را نقد نمی کنید!!
از ویترین تو خالی پرورشی چند کالا را نام بردید، آیا از این ویترین به شناخت از صاحب و متولی اش نرسیدید؟!
کفاش نه همراه دولت است نه اصلاح طلب، با دقت نظر در کارنامه‌ای ما برای خود بر جای گذاشته می فهمید فقط مصلحت را در نظر می گیرد، آنهم مصلحت شخصی.
من به شخصیت اخلاقی و زندگی شخصی و حواشی آن کاری ندارم، ان شاءالله که دروغ است!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:22
جناب فرهنگی مشکلات معاونت پرورشی و آموزش و پرورش قایم به شخص نیست. شما اگر نگاهی به اسناد بالادستی آموزش و پرورش بیاندازید متوجه می شوید که دست مدیر اجرایی تا حد زیادی بسته است. مدیر اجرایی تاثیر معین و محدودی دارد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:30
جناب مربی پرورشی ما باید مطالبی را بیان کنیم که برای آن سند داشته باشیم. ورود به حوزه شخصی و خصوصیات افراد ما را از تحلیل درست جریانها دور می کند . در این نوشته من فقط گفته های مستند و عملکرد معاون پرورشی را نقد کرده ام که اسناد ان موجود و قابل ارائه است. چون شناختی از شخصیت آقای کفاش ندارم در مورد شخصیت حقیقی ایشان اظهار نظر نکرده و نمی کنم. حتی اگر داشتم هم چیزی نمی نوشتم. تفاوت احمدی نژاد و خاتمی را هم باید در عملکردو اظهاراتشان ببینیم . البته عملکرد و اظهارات ثبت شده و قابل ارائه .
پاسخ + 0 0 --
علیرضایی 1394/11/19 - 12:01
با سلام، از کی تا حالا جشن تکلیف که خود تشویق مسایل دینی است کاری سیاسی شده؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 14:02
آقای علیرضایی عزیز برگزاری جشن تکلیف در مدرسه با اعزام 12 هزار دانش آموز به مصلی تهران فرق می کند. در متن آمده است : " اینکه آموزش و پرورش سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در مدارس جشن بگیرد و دانش آموزان را با اهداف این رویداد بزرگ تاریخی آشنا کند یک چیز است و برگزاری مانور دختران 9 ساله در مصلای بزرگ تهران در حضور شخصیت ها چیز دیگری است. اولی کار آموزشی - تربیتی و دومی کار نمایشی است. مانور یک کلمه فرانسوی است که معنای آن "اجرای عملیات جنگی به طور نمایشی و تمرینی" است.
پاسخ + +8 -2 --
ناشناس 1394/11/18 - 07:06
متاسفانه الان تنها هدف از برگزاری هر نوع مراسم در مدارس چه مذهبی چه اجتماعی وچه سیاسی وتربیتی گرفتن عکس وارسال ان به اداره به عنوان مدرکی دال بر فعال بودن مدیر ومدرسه است حتی اگر مدرسه ای بهترین کارهای تربیتی را در راستای بهبود وضع تربیتی دانش اموزان انجام دهد بدون عکس و مستند سازی اغراق آمیز پذیرفته نمی شود
پاسخ + 0 0 --
مربی تربیتی سبزواری4 1394/11/18 - 10:10
اما واقعیت این است که ادامه حضور چنین شخصی در بدنه اصلی آموزش و پرورش ... به تمام دانش آموزان و فرهنگیان کشور است.کاش وزیر آموزش و پرورش به شهر ما می آمد تا بفهمد چیزی به نام امورتربیتی وجود ندارد، شاید در تهران کفاش... شرایط را برای مربیان تربیتی مطلوب کرده است اما در شهرستان ها وضع اسفبار است.

شاید خواننده عزیز مرا متهم کند که افترا و تهمت می زنم اما به این مطلب توجه کنید:
ا....

ماه هیچگاه پشت ابر نمی ماند ...
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/18 - 13:32
این مطالبی که نوشته شد را وزیر خبر دارد و هیچ اقدامی نمی کند؟!!
چرا؟
پاسخ + 0 0 --
خبرنگار 1394/11/18 - 13:35
در مورد خبرگزاری پانا درست گفتید، این خبرگزاری در اصل خبرگزاری کفاش است!!
به جای آن که درددل معلمین را منتشر کند خبرهای نمایشی کفاش را پوشش می دهد.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی از تهران 1394/11/18 - 13:37
وقتی مطالبی با این آدرس دقیق داده میشه ،جای سواله که مسئولین حراست آموزش و پرورش کارشون چیه؟!فقط باید به مانتو پوشیدن من گیر بدن؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/18 - 13:39
بودجه معاونت پرورشی اغلب صرف اموری می شود که نتایج تربیتی مفید به دنبال ندارد

این قسمت یادداشت مصداق های حقیقی زیادی دارد کاش مدیران سازمان بازرسی کشور حواسشان بود
پاسخ + 0 0 --
شهیدی مربی 1394/11/18 - 19:39
وای به حال شما که اینگونه بی مهابا به وفادارترین وقوی ترین معاون وزارت که از طرفداران صدیق دولت تدبیر وامید است تهمت می زنید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:23
با افشاگری و تهمت زدن به آدمها و تخریب شخصیت افراد مخالفم . اصلا بحث شخص کفاش نیست. با تغییر آدمها ، سیاست و عملکرد نهادها عوض نمی شود فقط کمی تغییر می کند. به نظر من بعد از احیای معاونت پرورشی قوی ترین فردی که سمت معاونت پرورشی را عهده دار شد آقای پیش نمازی بود. اما اوهم به این نتیجه رسید که چرخ معاونت پرورشی خوب نمی چرخد و استعفاداد. اگر معاونت پرورشی را یک نهاد تربیتی داخل مدرسه می دانیم باید عملکرد آن را نقد کنیم. الان ودر گذشته متاسفانه هاله ای دور این نهاد کشیده اند که گویا نباید نقد شود. همین نقد نشدن باعث می شود که معاونت پرورشی نگاهش به بیرون مدرسه باشد. برای مسئولان این نهاد جلب رضایت حضرت حجت الاسلام قرائتی مهم تر از رضایت مربیان و دانش آموزان و اولیای آنها است. این نگاه به بیرون باید معطوف به داخل آموزش و پرورش شود.
پاسخ + 0 0 --
حسینی نماینده مربیان 1394/11/23 - 14:07
لطفانام خودتان رابنویسی مربیان تربیتی سزوار همگی شیفته دکتر کفاش هستند
پاسخ + +6 -2 --
ناشناس 1394/11/18 - 09:22
همه سعی دارند معاون پرورشی بشوند حتی مدیران مدارس چون مسئو لیت خاص و مهمی ندارد در واقع نوعی فوق برنامه اختیاری است و جواب دادن به چند بخشنامه مثل مسابقات و غیره ..دردسری ندارد ...بخور و بخواب حقوق بگیر ..حالا کار معاون اموزشی و حتی اجرایی و دبیر و معلم را با معاون پرورشی از هر نظر مقایسه کنید ...حداقل معاون پورشی را حذف کنند مثل قدیم معلم پرورشی موطف بفرستند
پاسخ + 0 0 --
مربی تربیتی سبزواری4 1394/11/18 - 13:20
ادامه مطلب:
...

ماه هیچگاه پشت ابر نمی ماند ...
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی از تهران 1394/11/18 - 13:33
نخیر در تهران نیز شرایط برای مربیان پرورشی مناسب نیست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:28
مربیان پرورشی بخشی از کارکنان آموزش و پرورش هستند و بسیار قابل احترامند . مشکلات آنها از جنس مشکلات معلمان است. مربیان مقصر نیستند آنها کاری را که موظفند انجام دهند انجام می دهند. باید به موضوع کلان نگاه کرد . مشکل سیاستهای نمایشی معاونت است. اهداف و ماموریت معاونت باید تغییر کند و این معاونت از ارگانی جدا از بافت آموزش و پرورش تبدیل به ارگانی با ماموریت آموزشی و پرورشی شده و با بافت مدرسه همگن شود. من فکر نمی کنم آقای کفاش هم شخصا دوست داشته باشد کارهای مدیر تور زیارتی و سیاحتی را انجام دهند.
پاسخ + 0 0 --
مربی خانم 1394/11/19 - 10:13
آقای شیرزاد من در مراسم روزگذشته حضور داشتم اگه برای کفاش جلب نظر حجه السلام قرائتی مهم بود ایشان را دعوت می کردند...اتفاقا بخاطر رک گویی و صراحت بیان این روحانی ازش دعوت نکردند تا یکدفعه نگه این چه ریخت و پاشی هست کردین...اتفاقا شخصی که در راس امورتربیتی باشه و مزین به حسنات باشه مهم هست نه اینکه حواشی اخلاقی مختلف دورش بچرخه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:34
خانم مربی گرامی از آقای قرائتی دعوت شده بود. این را قبلا اعلام کردند اما ایشان به عنوان رییس ستاد اقامه نماز حاضر نشد و معاون ایشان در ستاد یعنی اقای مظفر در مراسم شرکت کرد. شخص مهم است ولی تعیین کننده نیست.
پاسخ + +4 0 --
مربی تربیتی سبزواری 1394/11/18 - 10:07
سلام و تحیت ایام دهه فجر .
از نویسنده تشکر می کنم که واقع نگاری کردند
مطلب قابل تاملی بود و اکثر موارد و مصادیق ذکر شده واقعیت .داشت و ما در مدارس با آن مواجه هستیم.

در اینکه کفاش بر خلاف ماهیت ذاتی اش قصد دارد خود را نزدیک دولت نموده و ادای اصلاح طلبی در بیاورد شکی نیست، تمام اقدامات این چند ساله نمایشی بوده و فقط برای حفظ پست و مقام انجام شده، وقتی یک مدیرکل ضعیف معاون وزیر می شود بیش از این نباید توقع داشت، من به عنوان یک فرهنگی ایمان دارم اگر دکتر نجفی وزیر می شد کفاش حتی مدیرکل هم نبود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:33
در کامنتهای قبلی عرض کردم که بحث اشخاص نیست. چرا همکاران همه مسایل را در شخص خلاصه می کنند؟ فانی ، کفاش ، حاجی بابایی ، علی احمدی خوبند یابد ؟ هرکس زیر علم یکی سینه می زند .این غلط است. ما باید نگاه تحلیلی داشته باشیم. اشخاص شاید حدود ده درصد در جهت گیری نهادها موثر باشند . به جای اینها نگاه خود را معطوف به اهداف و سیاستها و تاریخ معاونت پرورشی بکنیم.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 12:11
نقد با تخریب فرق دارد ای معلم.
پاسخ + 0 0 --
فرزند شهید 1394/11/23 - 14:04
اتفاقا دکتر نجفی بادکتر کفاش برای معاونت قرارقطعی گذاشته بود
پاسخ + 0 0 --
یک منبع 1394/11/25 - 12:03
تکذیب می شود به هیچ عنوان دکتر نجفی با کفاش برای معاونت پرورشی حتی فکر نکرده بود چه برسد که با ایشان بسته باشد!
شماره دکتر نجفی و اینجانب نزد مدیر سایت است تا این مطلب کذب نشر پیدا نکند....



ا
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1394/11/18 - 13:38
تحقیقی بصورت علمی در مورد کارایی بخش پرورشی در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است که این بخش را ناکارآمدترین بخش آموزش و پرورش معرفی کرده و حتی وزارتخانه به مقامات کلان کشور این گزارش مستند علمی را ارائه کرده است که با مسئولین آموزش و پرورش به شدت برخورد شده است که امور پرورشی جزء خطوط قرمز آموزش و پرورش و نظام است و کسی حق ورود به آن را برای تغییر یا حذف آن ندارد .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:39
دوست عزیز اگر این تحقیق را خوانده ای و عنوان محرمانه ندارد آن را در اختیار یک رسانه مانند سخن معلم قرار دهید تا همه استفاده کنند. در مورد خطوط قرمز هم یک نکته را بگویم: خطوط قرمز دو نوعند واقعی و تخیلی .من گمانمی کنم بیشتر خطوط قرمز زاییده ترس و محافظه کاری ما و سوء استفاده بعضی مسئولان است. امور تربیتی خط قرمز نظام نیست. من قبلا در روزنامه های رسمی کشور با عنوان "بهترین کار انحلال امورتربیتی است" مقاله نوشته ام. هیچکس هم نگفته که چرا از معاونت پرورشی انتقاد کرده ای؟
پاسخ + +3 0 --
مربی تربیتی 1394/11/18 - 13:41
وقتی کامنت های زیر یادداشت را خواندم برای خودم متاسف شدم، دلیل حضور چنین آدمی جز سیاسی کاری چه می تواند باشد؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:43
بحث آدمها نیست بحث نهادها است. نکته جالب این است که در هیچ جای دنیا آموزش و پرورش را به دو شاخه تربیتی و آموزشی تقسیم نکرده اند. این تقسیم بندی به ضرر امر تربیت تمام شده است. در یک مدرسه 20 نفر متصدی امور آموزشی هستند و یک نفر متصدی امور پرورشی . این یعنی تضعیف تربیت. اگر به من باشد اسم وزارت آموزش و پرورش را می گذارم : "وزارت تربیت ، چون آموزش هم در خدمت تربیت انسان است.
پاسخ + +6 0 --
فرهنگی 1394/11/18 - 13:43
پرورش دانش آموز مداح، تشکیل هزاران هیات عزاداری در مدارس، برگزاری اردوی راهیان نور، اعزام دانش آموزان به حج عمره، سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و دیگر فعالیت های نمایشی

جانا سخن از دل پردرد ما می گویی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:44
ممنون از توجه شما به موضوع
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی حاضر در مراسم 1394/11/18 - 13:45
انجام یک نمایش در حضور شخصیت های سیاسی و مذهبی از جمله آقای محسن قرائتی است تا مثلا بگویند که برنامه نماز و حجاب در مدارس به صورت جدی اجرا می شود و معاونت پرورشی در تربیت دینی دانش اموزان موفق بوده است.

اتفاقا بخاطر ترس از صراحت حاج آقا قرائتی از ایشان دعوت نکردند!
چون ممکن بود کل برنامه نمایشی را زیر سوال ببرد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:49
از آقای قرائتی دعوت شده بود و در روزهای گذشته این موضوع اعلام شده بود. علت عدم حضور ایشان را نمی دانم. پرسش این است که آقای قرائتی خودش با 37 سال تبلیغ از طریق رسانه گسترده و پر مخاطبی مانند تلویزیون چه اندازه موفقیت فرهنگی داشته اند ؟ تبلیغات دینی در جامعه ما مبتنی بر اصل اشباع دینی بوده و است. این فرمول در آموزش و پرورش و تلویزیون و رسانه های رسمی جواب نداده است.
پاسخ + +1 -2 --
فرهنگی 1394/11/18 - 14:40
تو این وزارت...خود وزیره یکی باید جهاد بکنه و...عوض کنه بقیه چیزا خودش درست میشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:54
عرض کردم موضوع انتقاد من شخص نیست. اشخاص تا حدودی موثرند. به نظر من تفاوت مدیریت حاجی بابایی و فانی و علی احمدی و فرشیدی و...چیزی حدود 10 تا 15 درصد است.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/11/18 - 20:19
اگر این حرفها درست است چرا پس کفاش هنوز معاون پرورشی است؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 09:55
هرکس دیگر بود کم و بیش همین کارهای کفاش را می کرد.
پاسخ + +1 0 --
فرهنگی 1394/11/18 - 20:38
اگر کمی هم منصف باشیم سازمان دانش اموزی با هدف تربیت اجتماعی دانش اموز یعنی در کنار درسش حداقل مهارتهایی مانند چادرزنی .چوب بندی .گره زنی .کوهنوردی .امداد و نجات .فرامین گنگ .مخابرات .جهت یابی و....را بمنظور زندگی در شرایط سخت اموزش ببیند.همه ساله اروهای ملی رو با صرف هزینه های سرسام اور انهم بدون برنامه با مربیانی که از حداقل دستمزد کار در تشکلات دانش اموزی دور هم جمع می کنند و یه دو هفته ای رو مشغولند .کار سازمان دانش اموزی شده پخش شیر و نظارت بر بوفه

کجاست اهداف عالی سازمان دانش اموزی که مدنظر بوده و هست
خبرگزاری پانا که حقیر چندین ساله باهاش کار می کنم .مدرسش بودم و هستم .متاسفانه هرساله اموزش میدهیم بدون کوچکترین دستمزد وبدون دربافت کارت خبرنگاری برای متربیان ..

در یک کلام .کار ما مربیان سازمان دانش اموزی شده اجرای مانور تبلیغاتی و بهره کشی دوستان در وزارتخانه

خانه از پای بست ویران است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:00
اتفاقا وجود یک سازمان پیشاهنگی با هر نامی در آموزش و پرورش برای آموزش مهارتهایی مانند "چادرزنی .چوب بندی .گره زنی .کوهنوردی .امداد و نجات .فرامین گنگ .مخابرات .جهت یابی و زندگی اردویی " کاملا ضروری است. اما مانور تبلیغاتی و اقدامات نمایشی و ارائه آمارهای غیر واقعی از نماز جماعت مدرسه و فعالیت های امور تربیتی مانند مسابقه اذان و تربیت مداح و امثال اینها بدون اینکه ارزشگذاری کنیم وظیفه نهادهای دیگر مانند سازمان تبلیغات اسلامی است.
پاسخ + 0 0 --
همکار فرهنگی 1394/11/19 - 10:20
آقای شیرزاد شما وقتی شناختی از شخصی که اجرای ساختار را برعهده دارد، ندارید؛چگونه طرح موضوع می کنید؟!
تفاوت آدمها را 10 تا 15 درصد می دانید ،حتی بنا به گفته شما این 10 درصد هم خیلی زیاد است ،البته که تفاوت خیلی بیشتر است حداقل از نظر تقوا و موضوعات شخصی هیچ دورانی اینگونه نبوده...معاون پرورشی نباید خود را در مظان اتهام قرار دهد...چرا کسی جرات ندارد بپرسد دلیل استعفای اسفند سال گذشته کفاش چه بود؟!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:38
عزیز برادر ! خبرنگار دستگاه تقوا سنج ندارد . موضوعات شخصی هم نه قابل اثبات است و نه قابل انکار . ورود به مسایل شخصی و تقوا سنجی و وارد کردن اتهام به اشخاص نقد را منحرف می کند. روزنامه نگار دادستان نیست که به افراد اتهام بزند.
پاسخ + +3 -2 --
پروانه تقی زاده 1394/11/19 - 00:27
جناب استاد عبدالهی...سالی که نکوست از بهارش پیداست...حفظ و ابقاء عنصری همچون داوود روستایی در قائم مقامی سازمان دانش آموزی با آنهمه سابقه ی تندروی و بدور از شایسته سالاری خود گویای بازیگری سیاسی جناب کفاش است....که از همان آغاز شناسنامه ی کاری خود را بر مبنای بده بستان های سیاسی ارائه نمود...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:03
واقعا من در مورد بده و بستانهای احتمالی آقای کفاش اطلاعی ندارم و هدفم از نوشتن این مقاله نقد عملکرد معاونت پرورشی است. علت اینکه از آقای کفاش اسم آورده ام جایگاه حقوقی ایشان است. برای من فرقی نمی کند که کفاش یا دیگری معاون پرورشی باشد.عملکرد مهم است.
پاسخ + 0 0 --
حسینی مشهد 1394/11/19 - 10:28
شما به عنوان یک نویسنده متعهد هستید شناخت کاملی در مورد شخصیتی که از آن نقل خبر می کنید داشته باشید، حتی از نظر اخلاقی و اعتقادی کفاش را بشناسید...

اما من به عنوان یک مربی پرورشی موضوعات شخصی حواشی مختلفی که دوربر کفاش هست به من ربطی نداره منو تو قبر اون نمی زارن !!
اما عملکردش جای نقد داره
در کف مدرسه چه اتفاقی افتاده؟
کسی هست جواب بده؟!
اگر اتفاقی نیفتاده مشکل ساختار تاسیس امورتربیتی هست؟
پس نقش مجریان چی میشه؟
یعنی مهم نیست به جای کفاش شخص دیگری باشه؟
پس چرا معاونین وزیر عوض می شوند؟یک معاون مثل محمدیان 15 سال معاون باشد مهم هم نیست در سازمان پژوهش چه اتفاقی می افتد
پاسخ + 0 0 --
صادق اللهیاری 1394/11/19 - 10:32
سلام
ابقای روستایی اتفاقن اصل شایسته سالاریه
من خودم از مربیان اردبیلم
وقتی ما رو برای برنامه ها میبرن تهران اوج عزت و سنگ تمام میگذارن
سازمان به اوج فعالیت های خودش رسیده....مقامات کشوری برنامه های سازمان رو دنبال میکنن
وقتی اینقد ایشان بین دولت مردان محترمن که تو اردوی ملی که امسال برگزار شد اون همه از مقامات دولت فعلی در مراسم حضور داشتن....مگه میشه ایشون تندرو باشن؟؟؟!!!
عباس عراقچی-یونسی و.... مگر افراد ناشناسی هستن؟
پاسخ + 0 0 --
محمد بنایی 1394/11/19 - 10:34
واقعا متاسفم برای این نظر
وقتی دکتر فانی میاد تو سخنرانی میگه رئیس جمهور پیگیز کارهای سازمان دانش آموزیه این چه گزافه ایست که قائم مقام سازمانش تندرو باشه
فقط یکم تقوا پیشه کنید همین
پاسخ + 0 0 --
ابراهیم 1394/11/19 - 10:37
واقعا سازمان در بهترین زمان خودش به سر میبره تنهای انتقادی که به روستایی برمیگرده خبرگزاری پاناس
خبرگزاری که اون همه نیرو داره و فقط داره خبر ... میکنه!!
سردبیرش هم فقط دوست داره فانی رو بکوبه
پاسخ + 0 0 --
محصولی 1394/11/19 - 11:28
دم روستایی گرم
خداییش خوب کار میکنه/نیروی جهادیه
دکتر کفاش دست مریزاد با این انتصاب
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 12:02
دوستان ارجمند الهیاری / بنایی / ابراهیم / محصولی و... عزیزان، در این یادداشت مثبت یا منفی در باره آقای روستایی نظری نداده ام. بحث من در مورد جایگاه معاونت پرورش در نظام آموزش و پرورش است. معاونت پرورشی از دید من باید از نظر اهداف و روش به عنوان بخشی از نظام آموزش و پرورش عهده دار وظایف تربیتی به معنای متعارف آن شود. من در مورد شخصیت افراد اظهار نظر نمی کنم . شاید در آینده در باره سازمان دانش اموزی مطلب مستقلی بنویسم اما این یادداشت در باره عملکرد کلی معاونت رورشی است.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 18:30
دوست عزیز من نگفتم کار پیشاهنگی بده ....شما انگار درست مطالعه نمی فرمایید
بجای تربیت اجتماعی دانش اموز و پرداختن صرف بکار تشکیلاتی .شدن عامل پخش شیر و نظارت بر بوفه

چرا بیخود مسایل رو بهم می پیچی

کجای خبرگزاری پانا به کار دانش اموز ارزش قایل شده که شما می فرمایید مسایل شخصی رو دخیل کردید .کدوم مدرس حق الزحمه گرفته تو کشور ...چند تا کارت خبرنگاری برای دانش اموزان صادر شده

خبرنگاری که ما تربیتش کردیم الان خبرنگاران رسمی جراید و اصحاب رسانه شدن .و این برای ما ماندگاره ....همین
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 18:32
مگر اقای روستایی سابقه فعالیت در انجمن اسلامی رو چندین سال نداشت
واقع گرا باشید .
چند درصد از کارشناسان و معاونین سازمان دانش اموزی الفبای پیشاهنگی رو بلدند که درجات سرداری زدند
پاسخ + 0 0 --
گرجی 1394/11/20 - 22:00
از شاهکارهای این داوود روستایی استخدام بدون ضابطه ی برادرش در ناحیه یک شهرری در دوران دولت احمدی نژاده میتونید بررسی کنید الان دبیرستان باهنر ناحیه یک شهرریه در حالی که جوونای شایسته ی جامعه ی ما با چه مشقتی باید آزمون بدهند و از میون دهها هزار نفر یه نفر انتخاب بشه...
پاسخ + +1 -3 --
علي صالحاي 1394/11/19 - 07:45
افاضات تربیتی آن ور آبی دون کیشوت فراری در اين سايت ماييه ننگه
كفاش انسان ولاييه اينو همه ميدونن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:05
بنده در مورد شخصیت حقیقی جناب کفاش اظهار نظر نکرده ام و قطعا همانگونه که شما فرموده اید ایشان انسان والایی هستند. نقد من به شخصیت حقوقی ایشان به عنوان معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش است.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 18:44
اقا ابراهیم عزیز .سردبیر پانا انسانی فهیم و با منطق هست .چرا باید در مقابل اینهمه بی تفاوتی وزیر در موضوع منزلت و معیشت معلم سکوت کرد ....حالا یه سری از عزیزان معترضند و دارن از حق دیگر بزرگواران دفاع می کنند ....شما متاسفانه عبارت کوبیدنو کار میبری

اصلا اقای فانی ارزونی شما .و هرچی سرمون بیاد حقمونه باید بگیم .حق رو میگم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 18:47
متاسفم کار سازمان دانش اموزی فقط و فقط به همت اردشیر دهقانی .مصطفی ترکمانی . بهزاد خسرو زاده . کاظم ماشی . قیطاسوند و بهشتی می گرده .....


روستایی از اولش هم اشتباه بود تو این تشکیلات جایگاهی نداشته و نداره
پاسخ + +1 -4 --
اصغر منقوليان 1394/11/19 - 07:46
حامیان تفنگداران آمریکایی اگر راهیان نور رازیر سوال نبرند جای تعجب است!
پاسخ + 0 0 --
احمد علی محمدی 1394/11/19 - 09:15
باسلام
کمی هم باید منصفانه انتقاد کنیم ، دکتر کفاش از زمانی که سکان دار معاونت پرورشی وزارت آموزش وپرورش را برعهده گرفته اند تحولات گسترده ای دربخش پرورشی صورت گرفته است که شاهد پررنگ تربود ن فعالیت های تربیتی مدارس هستیم وبه جرات می توانم بگویم از مجموعه موفق ایشان سازمان دانش آموزی می باشد که با برگزاری اردوهای ملی ما مربیان را با شیوه های جدید اردوی آشنا می کنند .درمورد برگزاری جشن تکلیف هم باید بگویم چرا باید ما فقط انتقاد وسیاسی فکر کنیم آموزش وپرورش محل تعلیم وتربیت است ودانش آموزان را باید درعرصه های اجتماعی وارد کنیم برگزاری جشن تکلیف آن هم با حضور بزرگان کار بسیار ارزشمند ومفید می باشد که دانش آموزان عزیزبا برگزاری چنین مراسمی می دانند که نماز برآنان واجب شده است .وبنده به عنوان یک مربی تربیتی از برگزاری چنین اقدام مهمی تشکر می کنم .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:36
ممنون از نظر شما . بنده هم به نظر شما احترام می گذارم. همانگونه که در کامنتها نوشتم بنده با اقدامات نمایشی و استفاده سیاسی از دانش آموزان در راهپیمایی ها و مراسم مخالفم. برای مخالفت خود هم دلایلی دارم . مهم ترینش این است که وظیفه مدرسه تربیت و تعلیم دانش آموزان است و نه تلقین سیاسی و شست و شوی مغزی بچه ها. ظاهرا از بزرگان هم کسی در مراسم حاضرنشد. حتی آقای قرائتی که این همه روی آن مانور دادند.
پاسخ + +1 -1 --
اسماعیل ابراهیمی 1394/11/19 - 09:20
با سلام
نگارنده مطلب ضمن احترامی که به ایشان دارم اما از هر دری سخنی گفته تا ثابت کنددر معاونت پرورشی فعالیتی صورت نمی گیرد... نگارنده بی آنکه حتی فرصت پاسخگویی بدهد پیشاپیش گفته است که پاسخی در کار نیبست... نگارنده از تجاوز جنسی سخن گفته است اما آیا این مساله باید در رسانه ها محوری میشد؟ آیا این مساله امنیت خاطر خانواده ها و کودکان را به خطر نمی انداخت؟ نگارنده تلاش می کند عدم ارایه گزارش رسانه ای درباره تجاوز جنسی را سیاسی جلوه دهد اما آیا تجاوز به یک کودک و رسانه ای کردن آن بازی با حیثیت خانواده کودک نیست؟ اگر مطرح کردن این مساله در رسانه ها شکستن قبح این مساله نیست؟ اینکه نگارنده بدون در نظر گرفتن مصلحت تنها لب به انتقاد گشوده است ناشی از دل پر درد وی از سیستم آموزشی است که به احتمال زیاد بحق نیز هست اما نباید عملکرد همکاران خود در بخش پرورشی را زیر سوال ببرد...
ابراهیمی همکار شما در بخش پرورشی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:44
من نگفتم که در معاونت پرورشی فعالیتی صورت نمی گیرد گفتم فعالیتهای پرورشی بیشتر سیاسی و تبلیغاتی و با نگاه به بیرون است و فعالیت تربیتی به شکل متعارف توسط معاونت پرورشی انجام نمی شود. در انعکاس رسانه ای تجاوز ناظم به 8 کودک رسانه ها اسم کودکان و ناظم و حتی نام مدرسه را عنوان نکردند. انتشار این گونه خبرها هوشیاری خانواده ها و همکاران از مدیر و معلم و مربی را بالا می برد . آنچه جناب کفاش در باره این تجاوز گفته اند توجیه مساله است. اینکه در زمان معصوم هم چنین اتفاقی افتاده و یا اینکه در غرب روزی 5 تجاوز انجام می شود نوعی دفاع از عمل تجاوز و عادی سازی مساله است. ضمنا اگر در مورد انتشار خبر اصل را بر مصلحت اندیشی بگذاریم. قاعدتا هیچ خبر ناخوشی را مطبوعات نباید منتشر کنند.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 18:39
دوست عزیزاقای محمدی .همه اردوهای ملی رو بودم .چند تا مربی تربیت شده .چرا حق الزحمه ها رو سه ساله که نمیدن .

بردن شما به اردوی ملی و تحویل گرفتن دوستان که وظیفه میزبان هست .کار شاقی نکردند.
حیف و میل کردن میلیاردها تومنی که از دریافت حق عضویت سراسر کشور دریافت کردند را چه کسی پاسخگویت .
هزینه های میلیاردی دریافتی از استانها و صرف کردن حداقلش در مراسم اربعین و غرفه سازمان تو مهران
دریافت بیش از ۲۱ میلیارد برای توزیع شیر و چندین برابرش برای نظارت بر بوفه ها .....


کجای کاری شما اقای محمدی عزیز ...خدا میدونه همه ساله همون مطالب تکراری تشکیلات در کتاب هایی البته فقط در شکل جدید و طرح جلد و صرف هزینه های سرسام اور ..بدون حساب و کتاب

حقیر مربی .مدرس عوامل اجرایی .دبیر مجمع مربیان استان و همه سمتهارو دارم .نمی فهمم کار سازمان چی بود چی هست به کجا میخواد برسه
پاسخ + +2 -1 --
اکبر محمدی 1394/11/19 - 09:21
همکار ارجمند چرا بی دلیل شخصیت ها را تخریب می کنید وجود افراد مومن ومتعهد وولایت داردرراس سازمان دانش اموزی کشور وقائم مقام سازمان دانش اموزی که شاهد فعالیت خوب این عزیر درراس هستیم /بهرحال انسان باید خدای خود را درنظر داشته باشد ومنصفانه باید انتقاد کنیم .
پاسخ + 0 0 --
حسین احمدی 1394/11/19 - 10:33
آقا یا خانم اکبر محمدی!
چقدر با سازمان دانش آموزی آشنا هستید؟
شما حتی نمی دانی در دوران همین شخصی که دم از تعهدش می زنی آرم سازمان تغییر کرد!
اساسنامه دست برده شد
هیات امنای صوری برگزار شد
همین شخص با حمایت نمایندگان مجلس هنوز در این پست ابقا شد البته حمایت های تبلیغاتی که از کفاش دارد خب بهترین پشتوانه است.
زدوبندهای این فرد متعهد با احمدی نژاد و خصوصا مشایی که برای همه آشکار شده...شما کجا بودی عزیز به نظر تازه از برف سرت رو بیرون کردی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:48
جناب محمدی عزیز بحث بنده در مورد شخصیت افراد نیستکه بخواهم تخریب کنم یا تعریف . بحث من در مورد عملکرد و اظهارات افراد به عنوان مسئول اجرایی است. به نظر من فقی نمی کند که معاون پرورشی کفاش باشد یا کسی دیگر . من برای شخصیت حقیقی افراد احترام قایلم و حریم شخصی افراد را محترم می دانم و وارد افشاگری نمی شوم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:10
سلام
حسین احمدی عزیز من به عنوان نویسنده این مطلب در مورد عملکرد سازمان دانش آموزی هیچ انتقادی ندارم
حقن و انصافا روستایی در این مدت حضورش به دور از جبهه گیری های سیاسی و استفاده ابزاری از مربیان به دنبال ارتقای سازمان دانش آموزی و شناخت سازمان به مسئولان بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:26
به نظرم هجوم به روستایی تو این مطلب بارگزاری شده من توسط گروهی داره هدایت میشه
تو مطلب من از سازمان دانش آموزی حرفی نزدم ولی حرفا به سمت ایشونه
پاسخ + 0 0 --
مربی6 1394/11/19 - 11:33
با حسین احمدی موافق نیستم
کفاش رو میشناسم
وقی نیروش کار نگنه تعارف نداره
مگه عیسی موراد رو نگه داشت؟
وقتی کارآرایی نداشته باشه حتما تغییر میده
فعلا که روستایی فقط داره میدوا
پاسخ + 0 0 --
مربی9 1394/11/19 - 11:47
مهم حال فعلی افراده جناب احمدی!!
روستایی شب و روز براش معنی نداره
دائما تو اداراته برای گرفتن بودجه
من مربی 10 بار رفتم پشت در اتاقش بهم نه نگفته!!
هر 10 دفعه راه داده تو و من هم با توپ پر رفتم تو اتاقش که چرا حق الزحمه مرلبیان رو نمیدن
اونم صدتا مدرک بهم نشون داده که به خدا دنبال تامین اعتباراتن
میدونستید حقوق کارمندای سازمان رو این ماه نزدیک 20 بهمن دادن؟؟!!
پس بیچاره ها واقعا دنبال پول هستن برا پرداخت حق الزهمه ها
پاسخ + 0 0 --
قبصری 1394/11/19 - 12:00
واقعا جای سواله که چرا صحبت ها رفته سمت یک نفر؟!!!!
من روستایی رو اصلا نمیشناسم
ولی مطلب آقای شیرزاد در مورد روستایی نبوده که صحبت رفته سمت یه نفر
پاسخ + 0 -1 --
ا.میرزایی 1394/11/19 - 09:27
در بخش دیگری از متن آمده است که آمار خودکشی در سه سال گذشته کاهش داشته اما نگارنده به یکباره نتیجه می گیرد که بنابراین در دوسال گذشته افزایش داشته است!!! این استدلال به نظر آب دوغ خیاری میرسد چه آنکه بر اساس جمله نقل شده توسط نگرانده از زبان کفاش روند خودکشی طی سه سال گذشته کاهش داشته است... جالب آنکه نگارنده نه تنها از آمار کاهش را زیر سوال می برد بلکه خود بدون اشاره به تحقیق یا اطلاعات مورد اطمینان دیگری می گوید که این روند افزایش داشته است... جناب عبدللهی گزارش نویسی نیازمند وجوان روزنامه نگاری و سخن بر پایه اطلاعات تایید شده است نه هر چه می خواهد دل تنگت بگو...
میرزایی خبرنگار پانا
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 10:59
جناب میرزایی وقتی می گوییم آمار خودکشی امسال کاهش یافته یعنی در سالهای گذشته بیشتر بوده . مثلا اگر امسال 13 دانش آموز خودکشی کرده اند. پارسال 14 نفر خوودکشی کرده و سال قبل از آن این رقم بیشتر بوده است. عین عبارت را از متن در اینجا می گذارم : "حمیدرضا کفاش چند روز پیش در باره خودکشی 13 دانش آموز در سال جاری گفت : "طی آمار مستند وزارت آموزش و پرورش در سه سال اخیر خودکشی دانش آموزان روند کاهشی داشته است."معنای این حرف این است که در دوسال گذشته آمار خودکشی دانش آموزان بالاتر بوده است. پرسش این است که آیا معاونت پرورشی و دیگر بخش های آموزش و پرورش تحقیقی در مورد این پدیده انجام داده اند؟ آیا برای کاهش نرخ خودکشی دانش آموزان اقداماتی کرده اند؟اصولا کاهش نرخ خودکشی دانش آموزان به چه معنا است؟یا کاهش نرخ خودکشی دانش آموزان تصادفی بوده و یا نتیجه اقدامات تربیتی و مشاوره ای آموزش و پرورش بوده است؟ اگر نتیجه اقدامات معاونت پرورشی بوده ، معاونت پرورشی برای کاهش خودکشی دانش آموزان چه برنامه ای اجرا کرده و می کند؟" بدون پاسخ به این پرسشها سخنان کفاش فقط یک نوع واکنش دفاعی و جدلی است.
پاسخ + 0 -1 --
احمد علی اکبری 1394/11/19 - 09:28
باسلام
کمی هم باید منصفانه انتقاد کنیم ، دکتر کفاش از زمانی که سکان دار معاونت پرورشی وزارت آموزش وپرورش را برعهده گرفته اند تحولات گسترده ای دربخش پرورشی صورت گرفته است که شاهد پررنگ تربود ن فعالیت های تربیتی مدارس هستیم وبه جرات می توانم بگویم از مجموعه موفق ایشان سازمان دانش آموزی می باشد که با برگزاری اردوهای ملی ما مربیان را با شیوه های جدید اردوی آشنا می کنند .درمورد برگزاری جشن تکلیف هم باید بگویم چرا باید ما فقط انتقاد وسیاسی فکر کنیم آموزش وپرورش محل تعلیم وتربیت است ودانش آموزان را باید درعرصه های اجتماعی وارد کنیم برگزاری جشن تکلیف آن هم با حضور بزرگان کار بسیار ارزشمند ومفید می باشد که دانش آموزان عزیزبا برگزاری چنین مراسمی می دانند که نماز برآنان واجب شده است .وبنده به عنوان یک مربی تربیتی از برگزاری چنین اقدام مهمی تشکر می کنم .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:21
جناب علی اکبری عزیز برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در مدرسه کاری عبادی -تربیتی است و برگزاری مانور 12 هزار نفری و اعزام دانش اموزان از مناطق مختلف با 300 اتوبوس به مصلی تهران یک عمل نمایشی برای جلب توجه شخصیت های سیاسی خارج از آموزش و پرورش است. فرق تبلیغات و کار تربیتی اینجا آشکار میشود.
پاسخ + 0 0 --
خاتمی احمدرضا 1394/11/19 - 09:30
اقای عبداللهی خدایی معتقدی که باید درباره نماز چه کرد؟ راهکاری داری؟ خوب توی زنگ مدرسه نمی گنجه دیگه... شما می گی کلا برگذار نشه؟ یا بیان مدارس رو یه ساعت دیرتر تعطیل کنن تا در مدرسه نماز خونده بشه؟!!!!! الگی گیر دادی برادر من
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:06
آقای خاتمی عزیز این سوال باید به بحث گذاشته عمومی شود. اگر قرار است کسی پاسخ دهد باید معاون پرورشی به این سوال جواب دهد. الان فرض بر این است که در مدارس نماز جماعت برگزار می شود. در حالی که در بسیاری مدارس به دلایل تکنیکی نماز برگزار می شود و یا حالت سمبلیک دارد. انتقاد من به این جنبه ریاکارانه قضیه است. نه حالا و نه در گذشته هیچکدام از معاونان پرورشی یا وزرای آموزش و پرورش اشاره ای به این مشکلات نمی کنند. وقتی به فرض اذان ظهر ساعت نیمساعت بعد از تعطیلی مدرسه است، معلوم است که نمی شود مراسم نماز را برگزار کرد .
پاسخ + 0 -2 --
علی فرهزادی 1394/11/19 - 09:49
بنده به عنوان یک معاون پرورشی شاهد این هستم که زحمات بسیار ارزشمند درحوزه معاونت پرورشی وسازمان دانش اموزی انجام شده وتنها نهاد موفق دربرگزاری اردوهای دانش آموزی ،وحضور درراهپیمایها سازمان دانش آموزی است با وجود افراد بسیار موفق مثل جناب دکتر کفاش وبرادرارجمند آقا روستایی.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 10:00
بفرمایید چه اقداماتی در سازمان دانش آموزی انجام شده؟!

واقعا شناختی از قایم مقام این سازمان آقای روستایی دارید؟!
پاسخ + 0 0 --
مربی پیشتازان 1394/11/19 - 10:04
آقای فرهزادی لطفاً چند اقدام این افرادی که اسم بردید را بیان کنید.
فقط به یاد داشته باشید من کل اساسنامه سازمان دانش آموزی را حفظ هستم و به وظایف ذاتی آن به شدت آشنا هستم. ممنون
پاسخ + 0 0 --
فرهزادی ۲ 1394/11/19 - 10:12
بنده کارمند سازمان دانش آموزی هستم... چرا اینجوری صحبت می کنید درباره عملکرد سازمان دانش آموزی؟... دوست عزیزی که نقد می کنین میشه از عملکرد یکسال گذشته خودتون در آموزش و پرورش بگین؟ یه جوری حرف میزنین انگار معلما از صبح میرن درس میدن اما بخش ستادی حمایت نمی کنه...داداش من معلما الان کلا کار رو دایورت کردن و بی خیال شدن ..نتیجش میانگین معدل دانش آموز دبیرستانی شده ۱۲... باید اینم فانی و کفاش بیان جواب بدن؟...
پاسخ + 0 0 --
ابراهیمی 1394/11/19 - 10:14
منم با فرهزادی ۲ موافقم ما فرهنگیا عادت کردیم فقط از بقیه ایراد بگیریم ... خدایی کدوم یکی از ما وجدانا کار می کنیم... قرار بود ۴ روز کار باشه و بقیه روزها معلما آزاد باشن تا دانش خودشون رو بالا ببرن.. انصافا اینطور هست؟.. نیست دیگه... معلما خودشون تن پرور شدن گیر میدن به روسا شود...داداشای من خونه ازپای بست ویران شده شما هی به جاهای دیگه گیر میدین؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:09
آقای فرهزادی عزیز ، بردن دانش اموزان به راهپیمایی بخشی از همان اقدامات نمایشی و سیاسی و نگاه به بیرون است که به آن انتقاد دارم. وظیفه معاونت پرورشی باید کارتربیتی به معنای متعارف آن باشد. مربی پرورشی در مدرسه کمیسر سیاسی نیست.
پاسخ + 0 -1 --
حمیدی 1394/11/19 - 09:54
همکاران عزیز ما در معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی حقا و انصافا در سال ۹۴ زحمت کشیدند... اگر چه انقاد به عملکردها وارد است اما نباید همه عملکردها را نادیده گرفت... امیدوارم همکاران ما در معاونت پرورشی دلسرد نشوند و مثل سابق برای افزایش توان دانش آموزان تلاش کنند...من الله توفیق
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:11
کار معاونت پرورشی باید از امور سیاسی ، نمایشی و تبلیغاتی تبدیل به کارهای تربیتی و حل و فصل مشکلات تربیتی بی شمار دانش اموزان شود.
پاسخ + +1 0 --
از تهران 1394/11/19 - 09:57
نویسنده مطالب خوبی را یادآور شده... البته نظرات ارسالی که وادار کرد نویسنده هم موضع بگیرد از خود متن داغ تر است... برای خودم متاسف شدم که در آموزش و پرورشی معلم هستم که هیچ کس به فکر دانش آموز نیست، فقط سیاسی کاری... چه منتسب به چپ یا راست فرقی ندارد... از همه بدتر کشی که معاون وزیر قبل از دولت روحانی مخالف سرسخت اصلاح طلبان بود و الان خود را همراه دولت تدبیر و امید می داند، در اینترنت سرچ کنید موضوعات جالب توجهی از افکار سیاسی میاد کفاش خواهید دید... معاونت پرورشی شده بنگاه سیاسی برای و البته سیاه بازی!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:14
دوست عزیز قصد من افشاگری در مورد اشخاص نیست. کمی عمیق تر نگاه کنیم. کفاش برود کس دیگری می آید که با 10 درصد اختلاف همین کارها را می کند. معاونت پرورشی یا باید منحل شود و یا تبدیل به نهادی واقعا تربیتی و غیر سیاسی و غیر نمایشی شود.
پاسخ + 0 0 --
قدیری 1394/11/19 - 10:04
با سلام
به نظر من ، کفاش از موقعیت ها استفاده کرده و با استفاده از ضعف های فانی و ارائه تصویری ظاهر الصلاح و به روز قصد دارد جای فانی را بگیرد .
اما این فقط در مورد ایشان صادق نیست .
اطراف فانی پر از این گونه آدم هاست .
زا قدیم ستاد آموزش و پرورش مملو از آدم های فرصت طلب بوده است .
یک روز فرشیدی ، یک روز حاجی بابایی ...
مهم این است باد از کدام طرف بوزد !
وزیری که دوست و دشمن را تشخیص ندهد و به رسانه سخن معلم به عنوان یک رسانه مردمی و مستقل بی اعتنایی کند حقش است که هر روز از سوی فرهنگیان و معلمان فحش بشنود !
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 11:19
ممکن است حرفهای شما درست یا غلط باشد اما اینگونه انتقاد کردن ما را به جایی نمی رساند. فلانی بد است و فلانی خوب.نیت فلانی این است که جای بهمانی را بگیرد... تحلیل قضایا بر اساس شخصیت افراد سر از بیراهه در می آورد. در آموزش و پرورش دشمن وجود ندارد.دشمن ما جهل و نادانی است چه در حوزه مدیریت چه پرورشی و چه معلم و دانش آموز و اولیا .
پاسخ + 0 0 --
مجتبی صالحی مربی قم 1394/11/19 - 15:48
سلام
فعایت های استانی و حضور ایشون در استان ها جای تقدید داره
واقعا انتقاد هایی که انجام میشه شاید برخیش درست باشه ولی در کارآیی ایشون و زحمات زیادی که میکشن واقعا شکی نیست
پاسخ + 0 0 --
انصاف 1394/11/19 - 10:21
توی کامنتای بالا دیدم یکی درباره عملکرد معلما نوشته که ضعیف... شما اگر شعور داشتی اینو نمی گفتی... معلما از زحمت کش ترین افراد کشورن... همین شماها معلما رو تضعیف می کنین...
پاسخ + 0 0 --
ابراهیمی 1394/11/19 - 10:34
چرا توهین می کنی عزیز من...خدایی شما بگو ر اندمان معلمای ما چقدر؟ چندتا معلم میشناسی که دو روزی که سر کار نمیرن رو برای افزایش دانششون کار می کنن؟... خود من الان ستادی هستم کارام رو که انجام میدم می رم خونه و فراموش می کنم کجا کار می کنم اما معلما اینجوری نباید باشن... اونا برای اینکه دانششون رو زیاد کنن چند روز تعطیل میشن در ماه... بعد هم شما به جای بی شعور خطاب کردن بنده کمی عفت کلام یاد بگیرین خوبه برای یک معلم...
پاسخ + +2 0 --
معلم 1394/11/19 - 11:18
این حرفا چیه آقایون به هم میزنین... این سایت در شان معلم؟ این حرفا از زبون فرهنگیا خارج میشه؟... خدا از سر تقصیرات هممون بگذره
پاسخ + 0 0 --
کاظمی 1394/11/19 - 11:34
با سلام و عرض معذرت. نقد منصفانه در دولت تدبیر و امید خریدار دارد. متاسفانه انچه که شاهد ان هستیم بیشتر به حبدو بغض و کینه کشی شخصی و گروهی شبیه است. نه نقد منصفانه که اول شرطش داشتن اگاهی کافیست.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:24
بنده هم موافقم با نظر شما . نقد باید مستند و مستدل و بدون توهین باشد. در نقد برخورد شخصی با افراد و تخریب شخصیت جایز نیست.
پاسخ + 0 0 --
کاظمی 1394/11/19 - 11:38
شخصیت یک انسان مومن و شریف که رنج کشیده انقلاب است به بهانه نقد تخریب کردن جز گناه و دشمن شاد کردن در پی ندارد. چرا از خدا نمی ترسید و اینقدر راحت و آسوده و بی تعهد حرف میزنید؟!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:28
در نقد نه تنها شخصیت "یک انسان مومن و شریف که رنج کشیده انقلاب است" را نباید تخریب کرد بلکه شخصیت هیچ انسانی را نباید تخریب کرد. نقد باید متکی به فکت و اطلاعات دقیق و استدلال محکم باشد. در نقد اصولا نباید وارد حریم شخصیت حقیقی افراد شد. اگر نام کسی مطرح می شود به اعتبار جایگاه و شخصیت حقوقی او است.
پاسخ + 0 -1 --
کاظمی 1394/11/19 - 11:43
حضور دختران مکلف و دختران معصوم در جشن تکلیف که یک اقدام زیبا و انگیزه بخش است و نماز را در متن جامعه به جدیت مطرح میکند گویا موجب حسادت و کینه کشی افراد نااگاه و مخالفان سیاسی شده است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:31
نه جناب کاظمی بحث حسادت نیست. در متن کاملا روشن است که به اصل قضیه برگزاری جشن تکلیف انتقادی نکرده ام. انتقاد متوجه جنبه نمایشی و تبلیغاتی و نگاه سیاسی و معطوف به خارج از آموزش و پرورش در این گونه اقدامات نمایشی است.
پاسخ + 0 0 --
کاظمی 1394/11/19 - 11:46
وقتی هنوز مرز بین نقد منصفانه و توهین را نمی شناسیم چگونه به خود اجازه می دهیم با ترکتازی ابرو بری و تخریب کنیم؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:33
منصفنه بودن نقد قابل اندازه گیری نیست اما فرمایش شما درست است نقد باد عاری از توهین و آبروبری و تخریب باشد. نقد باید متکی به اطلاعات درست و استدلال باشد.
پاسخ + 0 0 --
کاظمی 1394/11/19 - 11:54
فعالیتهای پرورشی وابسته به برنامه ریزیهای اساسی پرورشی است و مسلما کاری نیست که یک شبه جواب بدهد. آنچه که ما شاهد ان هستیم برنامه ریزی بر اساس سند تحول در همه سطوح است که مطمئا نتایج ان حاصل خواهد شد. کاشتن درخت با کشت گندم فرق دارد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:35
انتقاد از روش است. فعالیت پرورشی باید روی تربیت دانش آموزان در مدرسه متمرکز شود . اقدامات نمایشی و مانور دادن افعال سیاسی و تبلیغاتی است.
پاسخ + +1 -1 --
سردبیرخبرگزاری پانا 1394/11/19 - 12:09
من محمدرضا سیفی هستم.اززمان سردبیری اینجانب در پانا بالاترین خبر حمایتی از دکتر فانی تولید و منتشر شده است(به آرشیو خبرگزاری رجوع شود)آقا و خانم یا هر جنس دیگری که پشت سر هم با یک ادبیات مشخص کامنت می گذاری...عزیزدل برادر، تحمل آزاداندیشی آدم ها این قدر سخت است؟
چطور خبرگزاری پانا که خود در مظان اتهام و ویترین بودن برای کفاش قرار گرفته توسط شما به صورت سفارشی تایید می شود، اما سردبیرش را تکفیر می کنی؟!!
من به عنوان شخص حقوقی هیچ گاه مقام عالی وزارت را نقد نکرده ام اما به عنوان شخص حقیقی و یک فرهنگی فعال اجتماعی به فانی نقد داشته و دارم واین نقدها مورد استقبال وزیر و معاونین ایشان قرار گرفته است.
اگر سازمان دانش آموزی نقاط ضعفی دارد خود مدیران آن جواب خواهند داد، البته که نقاط مثبت آن از نظر اینجانب برجسته تر و بیشتر است.حتی در مورد خبرگزاری پانا هم من در مقامی نیستم که پاسخگو باشم، چون اسمم آمد برخلاف میلم فقط در همین اندازه جواب دادم.
اصلا برایت آرزوی موفقیت نمی کنم !
پاسخ + 0 0 --
مربی32 1394/11/19 - 14:37
سلام
من شما رو میشناسم جناب سیفی و از کم و کیف فعالیت هاتون با خبرم
حیف که اینجا جواب دادید و من رو مجبور کردید برخی از مسائل رو خدمتتون بگم
جناب آقای سیفی سردبیر محترم خبرگزاری فرهنگی آموزش و پرورش
شما که دایه دار فرهنگ و ادب هستید حاضرم از صفحات تلگرام و پیامک های ارسالیتون به کارمندان ...
....
روزی نیست که خبری به گوش اینجانب از تحریریه پانا به ما نرسد
پاسخ + 0 0 --
سلیمانی 1394/11/19 - 15:08
آقای سیفی از وقتی وارد پانا شد رنک پانا رو گوگا نگاه کنید
میتونید از فعالیت ایشون پی ببرید که چقدر در این کار موفق بودن یا نه!!!
ایشون تحریریه پانا رو سیاسی کرده
به خبرنگاران فرهنگی گفته مطلب سیاسی بذارید
واقعا جای تاسف داره که یک انسانی که اصلا تجربه خبری نداره در راس یک خبرگزاری قرار بگیره
پاسخ + 0 0 --
مربی32 1394/11/19 - 15:09
مسئول محترم سایت پیام بنده رو جوری سانسور کردید که اگر منتشر نمیکردید بهتر بود...
ایشان یک انسان ....
مدارکش در دست بنده موجود هست
پاسخ + 0 0 --
خبرنگار 1394/11/20 - 14:32
خخخ خدایی خبرگزاری پانا از این سایت هم گمنام تره... یه روزی چندین سال پیش اسمی ازش بود اما الان دیگه همونم نیست... نمی دونم چندتا نیرو داره اما به نظر همشون خوش میگذرونن
پاسخ + +2 0 --
افشانی 1394/11/19 - 12:12
یکی از دلایل متقنی که بابت این نقد غیر منصفانه شاهدیم همین زیر سوال بردن ماهنامه تربیت است که موضوعات روشنگرانه و نقد کجرویهای گذشته و دفاع از سیاستهای راهبردی نظام در دولت تدبیر و امید دارد؛ می باشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:39
آقای افشانی اگر انتقاد شما متوجه نوشته بنده است خدمت شما عرض می کنم که در متن و کامنتها بنده هیچ انتقادی از ماهنامه تربیت نکرده ام چه رسد به تخریب . بنده اصلا نامی از این ماهنامه نبرده ام.
پاسخ + 0 0 --
محمدرضا سیفی 1394/11/19 - 16:37
برادر یا خواهر یا هر جنسیتی به شماره مربی 32

من آنقدر خودم هستم که بدون روسری و پوشش خاصی در این محیط حاضر شوم!
آیا شما این میزان جسارت دارید که مانند من خودتان را معرفی کنید؟

یک یادداشتی منتشر شده به هرقسمت آن که نقد دارید با سند حرف بزنید...
الان با حمله به من از کفاش دفاع کردید یا ماموریت این بود که مرا تخریب کنید؟!
چه اهمیتی دارد که شما بفهمید من قبل از این خبرگزاری، سردبیر نشریه نگاه وزارتخانه یا از 27 سال قبل در نشریات صبح نیشابور،خراسان و...به کار خبری انجام دادم...واقعا مهم است؟

مدارکی که نام بردید را هم به سایت سخن ارسال فرمایید؛ آدرس و شماره همراه مرا هم از مدیر سایت بگیرید، خوشحال می شوم منتشر شود.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 18:51
اقای مربی ۳۲

لطفا از دیوار سفارت هم بالا برید ...همین مونده که شما انجامشندادی

اقای سیفی انسان باشعور .با منطق هست که داره از حق همه حمایت میکنه .شما در حدی نیستی که بخوای تهدیدش کنی

برو همون انتن بازیتو ادامه بده ....چند تا پیام تو تلگرام .....خجالت بکش
چی بهت میدن از یه ا می که چهارتا کارت زرد از مجلس گرفته حمایتش م کنی ........
پاسخ + 0 0 --
منصور 1394/11/19 - 23:30
اقای برادر-32 "خدمت شما عرض شود بنده حدودا پنج سال همکار اقای سیفی هستم و مواردی رو عنوان کردید اصلا تایید نمیکنم.اقای سیفی الان میبایست طبقه چهارم ستاد میبودن م در سمتی مهمتر از یک خبرگزاری.حرفهای شما بیشتر نشان از خصومت و کینه هست تا نقد یک خبرگزاری.پیشنهاد میکنم کمی بیشتر منصف باشید .
پاسخ + 0 0 --
امیرحسین اشرفی 1394/11/19 - 23:31
سلام دوست عزیز آقا یا خانم سلیمانی نمی دانم از کجا این اطلاعاتی که دارید را بدست آوردید اینجانب امیرحسین اشرفی دبیر فرهنگ و هنر خبرگزاری پانا هستم نه آقای سیفی و نه شخص دیگری تا کنون ما را مجبور به فعالیت سیاسی نکردند البته شاید دیدگاه شما اینگونه باشد که اخبار فرهنگی سیاسی است ولی این دیدگاه شماست و ما تنها تا کنون سعی بر ارائه اطلاعات فرهنگ و هنر کشور داشتیم و به هیچ عنوان فعل سیاسی در خبرهای ما دیده نمی شود
پاسخ + 0 0 --
امیرحسین اشرفی 1394/11/19 - 23:34
با سلام خدمت خانم یا آقای سلیمانی عزیز برادر یا خواهر عزیز نمی دانم اطلاعاتی که دارید را چگونه بدست آوردید اما گفتن این نکته الزامی است که از زمانی که در خبرگزاری پانا مشغول به فعالیت هستم تا کنون هیچ فردی از جمله آقای سیفی سردبیر خبرگزاری از من و همکارانم نخواسته که سیاسی کاری کنیم درباره رنک پانا نیز و دلایلش اگر خواستید می توانم به صورت خصوصی با یکدیر بحث کنیم.
پاسخ + +2 0 --
افشانی 1394/11/19 - 12:17
همیشه به قطار در حال حرکت سنگ می زنند. کسی که همه زندگی خود را وقف کارش کرده باید اماج حملات کسانی باشد که یا نااگاهند ویا در پی مطامع سیاسی خود هستند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:41
قطار در حال حرکت را نباید سنگ زد اما می توان آن را نقد کرد و مثلا اثبات کرد که این قطار روی ریل درستی قرار ندارد.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/19 - 18:54
اقای مربی ۳۲ خیلی ...شما ابروی هرچی فرهنگی رو بردی .انگار شده سال ۵۷ .....دنبال نقاط ضعف می گشتن تا ادمو تخریب کنند
پاسخ + 0 0 --
افشانی 1394/11/19 - 12:22
اگر خواستید رکود و یا رونق یک بخش را بسنجید مردانه دست کم یک فعالیت را رصد کنید و همان را نسبت به گذشته مقایسه کنید انوقت در خواهید یافت که تا چه پایه حرف شما درست است؟ یکی از آنها همین نشریات تربیتی است. خدا را ناظر بگیرید که تا حالا چند تا از آنها را خوانده و یا حتی دیده اید؟!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:43
بنده ندیده ام که در این بحث کسی درباره نشریات تربیتی حرفی زده باشد. احتملا حضرتعالی مطالب را نخوانده و بر اساس حدسیات اظهار نظر می فرمایید .
پاسخ + 0 0 --
افشانی 1394/11/19 - 12:27
ذکر این نکته هم جالب است که اینقدر این فضا توسط یک گروه معلوم الحال و تخریبی آلوده شده که خود منتقد اولیه یعنی آقای عبداللهی هم دارد به تخریب کننده ها جواب میدهد. یعنی اینقدر این اش شور شده که صدای اشپز هم در آمده.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:44
جناب افشانی من که گیج شدم. منظور شما را نمی فهمم.
پاسخ + 0 0 --
افشانی 1394/11/19 - 12:30
به نظر من بعضی از این نظرات انقدر نابجاست که اصلا ارزش پاسخ دادن ندارد. و خواننده خودش می داند که این از کجا و به چه علت دارد هجومی و گسترده سرازیر میشود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:46
جناب افشانی انگیزه خوانی کار خوبی نیست. فرض بنده بر این است دوستانی که زحمت می کشند و کامنت می گذارند واقعا قصد مشارکت در بحث را دارند .
پاسخ + 0 0 --
ابرار 1394/11/19 - 12:45
حالا چرا در این میان یک برنامه بزرگ مثل جشن تکلیف و موضوع نماز شما را که مدعی امورات شرع مقدس هستید را به جوش اورده که اینگونه ترمز بریده اید؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:49
بحث نماز و جشن تکلیف نیست. انتقاد از جنبه های نمایشی و نگاه معطوف به خارج از آموزش و پرورش است. در مورد نماز هم به نظر من تعارفات و ظاهرسازی را باید کنار گذاشت و مشکلات برگزاری نماز جماعت در مدارس را باید گفت.
پاسخ + 0 0 --
ابرار 1394/11/19 - 13:31
بخاطر دارم وقتی آقای حاج بابایی وزیر احمدی نژاد تابلوهایی را به اسم مدارس قرآنی علم کرد و کلی اعتبار و بودجه پای اتفاقی که نیفتاد هدر داد صدای کسی در نیامد؟! حالا که دارالقرآنها احیا شده و مشغول فعالیت است از رکود سخن می گویید؟ این یعنی حزبی نگری و برای همین هم هست که نقدتان میشود نسیه !! با عذرخواهی البته.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 13:57
ابرار گرامی ،بحث دارالقرانها بسیار با اهمیت است اما در این یادداشت و نیز در کامنتها حرفی در مورد دارالقرانها و مقایسه دوره حاجی بابایی با دوره فانی مطرح نشده است. نه من و نه دوستانی که در بحث شرکت کرده اند صحبتی در مورد رونق یا رکود دارالقرانها نکرده اند.
پاسخ + +1 0 --
رضا.ك 1394/11/19 - 15:03
در باب آقاي شيرزاد عبداللهي همكاري كه ظاهرا همه كاري كرده بجز معلمي . اما در باب معلمي فراوان مي نويسد. يك نكته معلمي هم كه معلمانش گويا به او ياد ندانند قدر استاد نكو دانستن است. روزي برعليه بطحايي روزي بر عليه فاني و اكنون هم به دليل فرصت كثير فراغت بر كفاش مي تازد. ايكاش بعدا وزيري بيايد اين دوست خوب را بياورد كاري به او بسپارد تا ببينيم با اين همه ادعا چقدر كارا و اثر بخش مي تواند باشد. باور كنيد منهم دوست داشتم نوشته هاي او را بدون حب و بغض حس مي كردم و مي خواندم. در دو سال و نيم اخير حتي و حتي يك جمله مثبت از اين همكار بي انصاف نه شنيدم و نه خواندم. براستي ايا واقعا اين دستگاه عظيم يك نكته مثبت ندارد. يك كار درست اينجا انجام نشده است؟ اين دوست عزيز ايا در دوره حاجي بابايي و فرشيدي و علي احمدي هم اينگونه و بي مهابا مي توانست هتاكي كند؟ اما...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 22:19
رضا جان نوشته های من مطابق معیارهای روزنامه نگاری و در چارچوب قانون مطبوعات است. یک نوشته باید مبتنی بر اطلاعات درست باشد و نویسنده برای نظر خود استدلال کند و از الفاظ توهین آمیز استفاده نکند . همین کافی است. من با بطحایی و کفاش و فانی و... مساله شخصی ندارم. اما نوشتن "جمله مثبت" در مورد مسئولان کار من نیست.تبلیغات برای مدیران را روابط عمومی ،نشریات آموزش و پرورش و خود مدیران از طریق رسانه های بزرگ مانند تلویزیون و روزنامه ها تا سایت رسمی وزارتخانه و نشریه نگاه انجام می دهند. آیا واقعا فکر می کنی چهار تا منتقد هم باید نصف نوشته شان را به تعریف و تمجید مقامات اختصاص بدهند تا از نظر شما منصف نامیده شوند؟ آیا باید سخن معلم نصف مطالب را به تعریف و تمجید از فانی و بطحایی و کفاش و.... اختصاص دهد؟ ضمنا در دوره حاجي بابايي و فرشيدي و علي احمدي و مرتضی حاجی و حسین مظفر من منتقد عملکرد مسئولان و مقامات آموزش و پرورش بوده ام . می توانی در گوگل سرچ کنی . انبوهی از نوشته های انتقادی مرا در دوره های یاد شده خواهی دید.
پاسخ + +1 0 --
رضا.ك 1394/11/19 - 15:11
اما در مورد خوانندگان محترمي كه خواننده نقدهاي تند اقاي عبداللهي هستند و پس از خواندن هم منتقدتر از او حاضر مي شوند و قطعا بنده حقير را هم از افترا و تهمت هاي كلامي و تحريري در امان نخواهند گذاشت فقط يك سوال مي پرسم . لطفا معلمانه به پاسخ آن بينديشيد .
* كاركردهاي آشكار و پنهان معاونت پرورشي چيست ؟
فارغ از اينكه چه كس اين معاونت را مديريت مي كند.*
آنطوري كه نويسنده محترم و بعدا ساير همكاران گرامي و بويژه دوست سبزواري امان كه ظاهرا خيلي از اين ناحيه اين حوزه به او ظلم شده است نگاشته اند ما نه نماز مي خواهيم نه باني نماز ، نه قران مي خواهيم ، نه باني قرآن ، نه اردوي راهيان نور ، نه جشن تكليف ، نه اردوهاي دانش آموزي ، نه سازمان دانش آموزي ، نه بلتن و مجله تربيت و آنهم از نوع سياسي و ... و نه باني براي اينها كه نوشتم. ادامه دارد...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 22:25
آقای رضا شما در کامنت بالایی دم از انصاف زدی . الان نوشته من و کامنتهای من موجودند حالا بر اساس همان انصاف نشان بده که کجا من یا شخص دیگری در این بحث گفته است : " ما نه نماز مي خواهيم نه باني نماز ، نه قران مي خواهيم ، نه باني قرآن ، نه اردوي راهيان نور ، نه جشن تكليف ، نه اردوهاي دانش آموزي ، نه سازمان دانش آموزي ، نه بلتن و مجله تربيت و آنهم از نوع سياسي و..." متاسفانه حرفهای شما نه تنها منصفانه نیست بلکه کذب محض و افترا است.
پاسخ + +1 0 --
رضا.ك 1394/11/19 - 15:19
اگر اينطور است پس بفرماييد اين معاونت را جمع كنند چرا كه خود اقاي عبداللهي بهتر مي دانند براي انجام كارها ، سليقه هاي مختلف وجود دارد. روزي همكار محترمي اين حوزه را مديريت مي كرده و اكنون فرد ديگري در راس اين هرم قرار گرفته است. اين فرد هم با تيم خود سبك و سليقه اي دارد كه شايد باب ميل شما نباشد. ايا اين انصاف است كه حقوق يك انسان را از او سلب كنند و بعد بخواهند او با حداكثر كارايي و اثربخشي خدمت كند . اصلا اگر قبلي ها بهتر اينكار را انجام مي دادند پس چرا از انها گرفتند و به ديگري سپردند. بلرادران عزيز يكي از اهم اين حقوق دادن اختيار است با همه ابعاد به مدير . البته منكر نظارت اصلاذنيستم. نمي شود تريبون بدستاني هر چه از دهانشان در مي آيد بگويند و كفاش برود كرمان و همان مطالب بي ارزش را تكرار كند. اگر اين روش درست است پس نقد شما هم بر آقاي كفاش مي تواند درست باشد. البته اصل نقد و نه محتوايي كه من در اين چند روزه فقط خواندم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 22:31
نقد من متوجه شخص نیست . عرض بنده این است که ماموریت معاونت پرورشی باید بازتعریف شودو این معاونت به جای اقدامات نمایشی و سیاسی و برگزاری تور و...درگیر مسایل تربیتی واقعی در مدرسه شود. ظاهرا به بهانه این پست عده ای از دوستان با هم تسویه حساب اداری و سیاسی می کنند که به بحث من ربطی ندارد. اینکه کفاش در کرمان چه گفته را من نمی دانم . اینکه کفاش حرفهای کسانی که هرچه از دهنشان درآمده ، تکرار نکرده به موضوع ربط ندارد....
پاسخ + 0 0 --
رضا.ك 1394/11/19 - 15:28
اگر نشريه تربيت سياسي را در اين حوزه ننويسند كه البته محتواي آنهم خيلي سياسي نيست مدام بنشينيم توهمات لاحد و لا تحصاي ورق پاره هاي كيهان را بخوانيم؟ مي گويند جمعيت 12 هزار نفري سياسي كاري است ، اين تيم چكاركنند كه به سياسي كاري متهم نشوند؟ جلو محسن قرائتي هم كه گزارش ندهند. و... البته هم لباسهاي قرائتي در جلسات هسته اي هم مي آيند. شايد و لابد آنجا هم بعضي ها مي خواهند به بزرگان قوم پز بدهند.
پاسخ + 0 0 --
سیستان دیار شیران 1394/11/19 - 16:02
من مخاطب پر و پا قرص این مجله هستم
وقتی تو استان ما توضیح میشه بسیاری از فرهنگیان و دانش آموزان مطالب این رو میخونن
ممنونیم از دکتر کفاش از همت والاشون در تربیت سیاسی جامعه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 22:34
بحثی در باره نشریه تربیت سیاسی نشده است. بله بردن 12 هزار دانش آموز 9 ساله با 300 اتوبوس به مصلی کاری سیاسی و نمایشی است. راه حل این است که معاونت پرورشی درگیر مسایل تربیتی واقعی در مدرسه و حل مشکلات تربیتی دانش آموزان بشود.
پاسخ + 0 0 --
رضا.ك 1394/11/19 - 15:37
همه انچه كه نوشتم به مفهوم اين نيست كه در اين حوزه همه امور بر محور لازم خود مي چرخد. حتما نقايصي هست . و البته كه بايد سامان يابد اما نگرش بعض الود و كينه توزانه هم زيبنده ي هر قلم بدستي نيست . بنام دلسوزي و نقد وضعيت موجود اموزش و پرورش و در اين مقاله اختصاصا نقد صد درصد غيرمنصفانه حوزه پرورشي ، تخريب شخصيت هايي هم كه روز و شب خود را براي تعالي اين دستگاه بكار گرفته و عزم خود را جزم كرده اند بدور از انسانيت است . در شگفتم افرادي كه توان اداره زندگي مختصر چند نفره خود را هم ندارند و در ان در مانده اند چگونه بي رحمانه مديريت يك سيستم بزرگ را اينگونه مورد تاخت و تاز قرار مي دهند . با احترام
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 22:45
دوست عزیز شما به جای نقد کلی و متهم کردن نویسنده به "بغض و کینه و بی انصافی و تخریب شخصیت و تاخت و تاز " بهتر بود این موارد را با فکت در نوشته بنده نشان می دادی . مثلا جملات یا عباراتی نقل می کردی که نظر شما را تایید کند و استدلال می کردی که این بخش از نوشته کینه توزی یا بغض یا دروغ یا بی انصافی است. در این صورت بنده از شما یاد می گرفتم . اما اینکه بدون فکت و دلیل نویسنده یک یادداشت را به "بغض و کینه و بی انصافی و تخریب شخصیت و تاخت و تاز " متهم کنیم ادعای بدون سند و دلیل است .
پاسخ + 0 0 --
قاسم شریفی 1394/11/19 - 22:54
جناب آقای عبداللهی
مطالب شما و البته بسیاری از نظرات دوستان و پاسخ های شما را مطالعه کردم؛
در نگاه اول بعنوان یک خواننده ی بی طرف تصور کردم که حداقل اطلاعات و آشنایی با فضای تربیتی جامعه و امور تربیتی آموزش و پرورش را ندارید و دلسوزانه مطالبی را نگاشته اید؛ اما پس از مطالعه ی نظرات دوستان و پاسخ های شما متوجه شدم شما نیز همانند بسیاری از دوستان به ظاهر دوست بدلایل شخصی و یا شاید هم حزبی مطالبی را ارائه فرمودید و در یک کلام دلتان به حال آموزش و پرورش و امور تربیتی آن نمی تپد؛ افکارتان درگیر مسائل دیگریست که قطعا خود آگاه ترید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 23:33
جناب شریفی بزرگوار در بررسی و نقد یک متن باید از همان متن فکت بیاوریم تا ثابت کنیم نویسنده فاقد اطلاعات است و یا مطلب دروغی وشته و یا غرض ورزی کرده و یا....اینکه بدون فکت بگوییم نویسنده اطلاعات ندارد یا با فضای تربیتی اشنایی ندارد و یا انتقادش به دلایل شخصی و شاید هم حزبی است و یا دلش به خاطر آموزش و پرورش نمی تپد و یا افکارش درگیر مسایل دیگر است و....اینها ادعای بدون سند و دلیل است. اصولا این ادعا ها در بحث های جدی و علمی ارزشی ندارند. این ادعا ها نه قابل اثباتند و نه قابل انکار و بحث را به بیراهه می برد. شما بهتر بود به طور مستند اشکالات نوشته را نشان می دادی. فرض کنیم شما یک مطلب نوشته ای و شخصی همین اتهامات را به شما می زند . نه شما می توانی این موارد را رد کنی و نه طرف مقابل می تواند اینها را اثبات کند. پس بهتر است فقط به نوشته بپردازیم و نه انگیزه های نویسنده . اختلافات فکری را شخصی نکنیم.
پاسخ + 0 0 --
قاسم شریفی 1394/11/19 - 22:54
دوست عزیز بنده سال ها از سیاست های حاکم بر امور تربیتی آموزش و پرورش رنج می برم و بنظرم مهم ترین دلیل آن عدم تخصص اکثر مسئولین ذیربط و البته سیاسی کاری های برخی از آن ها بوده است؛ و بعد از سال ها فردی متولی این امر مهم شده است که بی شک متخصص ترین فرد موجود در بین نیروهای مطلوب می باشد؛ اگر از نظر شما جناب آقای پیشنمازی مطلوب بودند(بدلیل تعهد و تخصصشان) -که البته به نظر شما احترام می گذارم- عدم ثبات مدیریتی این برادر بزرگور موجب شد تا حداقل اثرگذاری را از ایشان در امور تربیتی شاهد نباشیم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 23:39
نظر شما بسیار محترم است. اشاره من در کامنتها به آقای پیشنمازی برای مقایسه ایشان با کفاش نبود. می خواستم بگویم که مشکلات با اشخاص ربط کمی دارد. مساله اصلی بازتعریف جایگاه و نقش امور تربیتی است این نهاد باید از یک نهاد سیاسی و نگاه معطوف به خارج از آموزش و پرورش که کارهای پر سروصدا و نمایشی می کند باید تبدیل به نهادی کاملا تربیتی شود و به کار متعارف تربیتی بپردازد. شخصیت حفیفی آقای کفاش از نظر من هم محترم است و قطعا آدم زحمت کش و صادقی است. آنچه نقد کردم عملکرد ایشان به عنوان معاون پرورشی بود.
پاسخ + 0 0 --
قاسم شریفی 1394/11/19 - 22:55
تجربه و تخصص، کادر همراه، تشکیلات مناسب، اعتبار کافی و ... همه و همه به مدیر امکان اثرگذاری حداکثری را می دهد اما مشروط بر اینکه ثبات مدیریتی بعنوان یک فرهنگ، اجازه ی برنامه ریزی بلند مدت را به افراد بدهد که متاسفانه بدلایل مختلف از جمله همین نگاشته های مشابه نگارش شما، اجازه ی تثبیت مدیریت را به گذشتگان، حال و آیندگان نمی دهیم و فرد مسئول بعضا چاره ای ندارد جزء اینکه (به قول شما) یک "مانور" تبلیغاتی هم راه بیاندازد تا از کنار آن، بتواند به اهداف مهم تری دست یابد که کمک نماید به پیشبرد سیاست هایی که مد نظر دارد؛ ضمن آنکه به نظر بنده جریان سازی های فرهنگی در سطح جامعه لازم و ضروریست؛
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/19 - 23:46
انتقاد باید باشد. در تعالیم دینی انتقاد از مدیران جامعه یک فریضه دینی است و در قالب امر به معروف و نهی از منکر می گنجد. «النصیحة لائمة المسلمین» یك تعبیر ریشه دار و پرسابقه است كه در روایات متعددی به چشم می‏خورد. سرچشمه این عنوان پیامبر اكرم(ص) است كه در حجة الوداع ضمن سخنرانی در مسجد خیف آن را مطرح فرمودند و پس از آن در بیانات ائمه: به عنوان یكی از مسئولیت‏های امت اسلامی مورد تأكید قرار گرفت." عرض بنده این است که انرژی و بودجه امور تربیتی صرف انجام مانور و کارهای نمایشی نشود در شرایطی که صدها مساله تربیتی در مدرسه روی زمین مانده است و متولی ندارد.
پاسخ + 0 0 --
قاسم شریفی 1394/11/19 - 22:55
فرمایش شما مبنی بر اینکه فرایند تربیتی باید در درون مدرسه شکل بگیرد منطقی و البته آرمانیست اما اولا دانش آموزان در آینده ی نزدیک در جامعه ای زندگی می کنند که بدلایل متعدد مدرسه ی امروز، نمونه ی کوچک شده ی آن جامعه نیست دوم اینکه بسیاری از برنامه ها تربیتی محصول جریان سازی های فرهنگیست که از بیرون مدرسه نشات می گیرد؛
برادر گرامی، آیا اردو به تربیت اجتماعی نوجوان کمک می کند یا خیر؟ آیا بازدید در تربیت علمی نسل آینده موثر می باشد یا خیر؟ آیا قبول دارید که حضور در مسجد و اماکن مذهبی بیشترین تاثیر را در تربیت دینی کودکان خواهد داشت؟
پس اگر اینگونه است اردوی راهیان نور یک برنامه ی تربیتی چندوجهیست و امثالهم ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/20 - 00:29
بنده هم معتقدم که بردن بچه ها به اردو و بازدید علمی و حتی اردوی راهیان نوردر تربیت علمی نسل آینده موثر است . اما بارویکرد تربیتی و فارغ از نمایش سیاسی. در مورد اردهای راهیان نور زیاد نوشته ام . اینکه 40 دانش آموز را سوار یک اتوبوس قراضه کنیم و از مشهد تا شلمچه بکوبیم بیشتر با مقاصد سیاسی صورت می گیرد . اردوی راهیان نور تا کنون منجر به مرگ ده ها دانش آموز و جرح صدها دانش اموز شده است. در همه جای دنیا کودکان با تاریخ پر افتخار کشورشان اشنا می شوند. در ایران هم کودکان باید با افتخارات دوران جنگ آشنا شوند. اما آیا تنها راه آشنایی دانش آموزان با فداکاری رزمندگان و این برهه از تاریخ ، حضور در نقاط خاصی است ؟ ایا نمی شود مثلا در خراسان و زاهدان موزه دفاع مقدس تاسیس کرد؟ آیا از طریق فیلم و سایر وسایل ارتباطی ، انجام این کار کم هزینه تر و کم تلفات نیست؟ به نظر من اصل اول در اردو ایمنی و سلامت دانش اموزان است.
پاسخ + +1 0 --
قاسم شریفی 1394/11/19 - 22:56
دوست و دوستان عزیز، تصور ما این است که فقط معاون پرورشی وزیر، معاون پرورشی مدیرکل، معاون پرورشی مدرسه و یا مربی تربیتی مدرسه متولی تربیت دانش آموزان هستند و سایرین هیچ وظیفه ای ندارند؛ و یا در مختصات بزرگتر "وزارت آموزش و پرورش " متولی تربیت جامعه هست سایر ارگان ها و نهادها هیچ نقشی ندارند!!!
خیر دوستان عزیز، آقای دکتر کفاش و تمام نیروهای تحت امر ایشان متولی تربیت آموزش و پرورش نیستند و البته خودشان هم می دانند که متولی تربیت نیستند اما مشکل اینجاست و البته بخش مهم این گفتار اینجاست که دیگران، یعنی سایر معاونین وزیر آموزش و پرورش و همکاران تحت امرشان فکر می کنند متولی تربیت در آموزش و پرورش آقای کفاش می باشند و آن ها هیچ نقشی ندارند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/20 - 00:39
نکته درستی اشاره کرده ای . دوشاخه کردن آموزش و پرورش و تاسیس معاونت پرورشی به نوعی به معنای تفکیک تربیت از تعلیم است. به همین خاطر معتقدم که معاونت پرورشی منحل شود و فعالیتهای اموزشی و تربیتی در هم ادغام شوند. اصلا اسم اموزش و پرورش را عوض کنند و بگذارند وزارت تربیت. آموزش باید در خدمت تربیت باشد. تربیت امر پیچیده ای است و کودک از خانواده و رسانه و مسجد و کوچه و هزاران عامل دیگر تاثیر می پذیرد. اما مدرسه یک نهاد تخصصی برای تربیت کودکان است و باید کار تربیتی و آموزشی آگاهانه و با برنامه صورت گیرد. معاونت پرورشی برنامه ای برای تربیت کودکان ندارد. عمده فعالیتهای این نهاد سیاسی است و تلقینی و از نظر شکلی هم حالت نمایش و آمارسازی دارد. شما فرموده ای : " آقای دکتر کفاش و تمام نیروهای تحت امر ایشان متولی تربیت آموزش و پرورش نیستند و البته خودشان هم می دانند که متولی تربیت نیستند." این تایید عرض بنده است که نهد پرورشی خودش را درگیر مسایل واقعی تربیتی نمی کند .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/20 - 06:57
جناب شریفی عزیز حرف شما صحیح نیست چون این عزیزان به هیچ کس دیگر اجازه نمی دهند که که در اموری که به گفته شما تنها وظیفه ی آنها نیست ورود پیدا کند شما به عنوان یک معلم اگر می توانی یک روز یک کارشناس را در هر زمینه ای که فکر می کنید به کار دانش اموزان می اید دعوت کن تا به سوالات دانش اموزان پاسخ دهد عملان امکان ندارد وخیلی محترمانه به شما می گویند این موارد در اختیار امور پرورشی است حالا ممکن است به صورت تعارف مانند شما اعلام کنند که تربیت دانش اموزان وظیفه ی همه است اما عملا اعتقادی به ان ندارند
پاسخ + 0 0 --
قاسم شریفی 1394/11/19 - 22:57
در سطوح پایین تر یعنی در مدارس هم، اینگونه هست؛ همه فکر می کنند مسئول تربیت دانش آموز در مدرسه فقط معاون پرورشی یا مربی امور تربیتی بوده و سایر دبیران یا معلمان نقشی ندارند، اسفناک تر زمانیست که حتی مدیر مدرسه هم در این خصوص برای خود نقشی تعریف نکند.
دوستان عزیز فعالیت در حوزه ی پرورشی آموزش و پرورش، کار کردن در یک اتاق شیشه ایست، معلم ریاضی، زبان و ... وقتی وارد کلاس می شود درب کلاس بسته می شود و به وجدان آن ها بستگی دارد که چگونه عمل نمایند اما مربی تربیتی در یک فضایی مشغول به خدمت است که نه تنها دیوارهایش شیشه ایست و کلیه ی برنامه ها، فعالیت ها و رفتارش در معرض دید و قضاوت همگان است بلکه حتی سقف و کف این فضا هم شفاف و شیشه ایست و از شش جهت مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ پس بیاییم دست به دست هم داده و نقش حداقلی خود را در تربیت دانش آموزان ایفا کنیم؛ از خودمان هم شروع کنیم ؛ جناب عبداللهی در رسانه ای که در اختیار دارند تا هر عزیزی که در هر پست و مقام و مسئولیت در حال خدمت.
موفق باشید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/20 - 00:44
عرض کردم که ایجاد معاونت پرورشی چه بخواهیم و چه نخواهیم منجر به تفکیک امر تربیت از آموزش شده و همین تفکیک بیشترین ضربه را به تربیت دانش اموزان زده و بحث تربیت را تبدیل به بحثی فرمالیته و تشریفاتی و حاشیه ای در مدرسه کرده است . تفکیک معاونت پرورشی ، معاون پرورشی مدرسه را تبدیل به چرخ پنجم گاری کرده است یعنی بود و نبودش فرقی ندارد و صرفا به دلایل سیاسی ماندگار شده و پیوندی با مدرسه ندارد. راه درست ادغام فعالیتهای تربیتی و آموزشی است.
پاسخ + +1 0 --
بنده خدا 1394/11/20 - 10:05
متاسفانه نقد دوستان نقد منصفانه ای نبوده . خبرگزاری کار حرفه ای خودش را به دور از سیاسی کاری به درستی انجام میده و همه تلاشش را با این نیروی اندک به کار گرفته و جالب تر آنکه این خبرگزاری با همین تعداد اندک از بسیاری از خبرگزاری های هم رده خود پیشتازتر است .لطفن کمی مسلمون و منصف باشید .خیلی کار سختی نیست .
پاسخ + 0 0 --
سروش 1394/11/20 - 10:56
جناب اقای عبدالهی به نظر می رسد که در برآوردهای خود از مسائل تربیتی دچار نقصان اطلاعاتی و روانشناختی است. حضور در اجتماع بزرگ و یا مانورها به کودکان چند نکته را می آموزد. اول فعالیت گروهی، دوم نظم و سوم عملکرد فردی برای رسیدن به نتیجه جمعی است. از سوی دیگر حضور بزرگان در جمع دانش آموزان، امتیازی به مسئولین نیست بلکه دانش آموزان از نزدیک با مسئولین کشوری آشنا می شوند. حضرت عالی بدون شک خاطرات دوران کودکی خود را مرور کنید خواهید دید که لحظات شیرین شما نیز زمانی است که مسئولین کشوری را از نزدیک دیده اید چرا که احساس مهم بودن و مورد توجه قرار گرفتن را در شما زنده کرد است. در تمام کشورهای دنیا اعم از شرقی و غربی، حضور مسئولین در جمع دانش آموزان یک ضرورت به حساب می آید چرا که معتقدند این کار اعتماد به نفس دانش آموز را افزایش می دهد. نگارنده مطلب به نظر تلاش کرده است تا از موضوع حضور جمعی دانش آموزان در مراسم انقلاب، استفاده سیاسی داشته باشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 02:26
ظاهرا عالی رتبه ترین شخصیت حاضر در این مراسم آقای حسین مظفر بود.عرض بنده این است که نهادپرورشی روی مسایل تربیتی واقعی دانش آموزان در مدرسه کار کند. بردن 12 هزار دانش آموز با 300 اتوبوس یک اقدام نمایشی و سیاسی است. برگزاری تورهای زیارتی هم کار سازمان حج و زیارت و آژانس های گردشگری است. کار تربیتی باید متمرکز در مدرسه باشد . البته برگزاری اردو و گردش علمی با اهداف آموزشی و تربیتی هم جزء وظایف معاونت پرورشی است.
پاسخ + 0 0 --
سروش 1394/11/20 - 11:02
جناب عبداللهی در بخشی از مطلب خود عنوان کرده اید که آموزش و پرورش به مساله اعتیاد و افسردگی دانش آموزان بی توجه است اما در مقابل در فعالیت های پر سرو صدا برای جلب توجه شخصیت های سیاسی اهتمام می ورزد. این سخن از اساس غلط است چرا که دانش آموزان نه صاحب رای در فعالیت انتخاباتی هستند و نه درگیر تحزب بنابراین حضور شخصیت سیاسی به نفع دانش آموزان است نه احزاب. به عنوان مثال جناب اقای حدادعادل بارها و بارها در مراسمات دانش آموزی در دولت های مختلف شرکت کرده است. این مساله نفعی به دکتر حدادعادل نمی رساند اما دانش آموزان را با بزرگان سیاسی کشور اشنا کرده است.
از سوی دیگر سخنان جناب عبدللهی زمانی جالب می شود که موضع گیری های ایشان در دولت های قبل را نیز بررسی کنیم. ایا رییس دولت هشتم، نهم و دهم در جمع دانش آموزان حاضر نمی شدند؟ آیا هدف آنها فعالیت سیاسی بوده است؟ چرا امروز مساله دیدار با شخصیت های سیاسی مهم شده است؟ به نظر نگارنده تلاش دارد تا از یک رفتار عادی یک دهه گذشته، کوهی در برابر مسئولین وقت آموزش و پرورش ایجاد کند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 02:33
دوست عزیز نظرات من با تغییر دولتها عوض نمی شود. در دوره مظفر و حاجی و فرشیدی و علی احمدی و حاجی بابایی هم نظرات انتقادی خود را به کرات نوشته ام. یکی از نکات ثابتی که در 17 سال گذشته در نوشته هایم تاکید کرده ام دفاع از یگانگی فعالیتهای آموزشی و تربیتی در مدرسه است....اگر شما معتقدی که این مراسم دیدار دانش آموزان با شخصیتهای سیاسی بوده لطفا اسم این شخصیتها را که دانش آموزان برای دیدن آنها به مصلی برده شدند را بنویسید .
پاسخ + 0 0 --
سروش 1394/11/21 - 12:07
بنده در جریان برگزاری نبوده و نیستم .. اما بحث ما ریشه ای و درباره صحت این رفتار است.. شما فرمودید که این کار به ضرر دانش آموزان و نمایشی و برای دلخوشی مسئولین سیاسی است و بنده ثابت کردم که نفع این رفتار به دانش آموز می رسد و نه مسئول... می توانید لینک یک مطلب انتقادی خود درباره وضع اعتیاد و ... در زمان وزیر قبلی را ارایه کنید؟ بنده از طریق گوگل موفق به یافتن آن نشدم
پاسخ + +1 0 --
سروش 1394/11/20 - 11:07
جناب عبداللهی در بخشی از سخنانش به نقل از حمیدرضا کفاش گفته است "کفاش چند روز پیش درباره خودکشی 13 دانش آموز در سال جاری گفت : طی آمار مستند وزارت آموزش و پرورش در سه سال اخیر خودکشی دانش آموزان روند کاهشی داشته است." اما بلافاصله نتیجه ای می گیرد که با هیچ معیاری قابل فهم نیست. او می گوید "معنای این حرف این است که در دوسال گذشته آمار خودکشی دانش آموزان بالاتر بوده است"! این نتیجه گیری جناب عبدللهی نه معیاری دارد و نه حتی با عقل سازگار است. اندک اطلاعاتی در حوزه آماری و ریاضیات نشان می دهد که نمودار نزولی در بازه زمانی مشخص، به این معناست که سیر کلی بازه نزولی بوده است نه اینکه در یک بخش نزولی و در سایر بخش ها صعودی!!!!!! گویا آقای عبداللی برای زیر سوال بردن عملکرد بخش پرورشی ، استدلال کم آورده اند و دست به تفسیرهای غیر حرفه ای زده اند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 02:46
دوست عزیز، آقای کفاش"بازه زمانی مشخصی"تعیین نکردند و به نظرم پاسخشان جدلی و فی البداهه و برای کم اهمیت نشان دادن موضوع خودکشی دانش اموزان بوده است. مثل وقتی که در موضوع تجاوز به دانش آموزان گفت که در زمان معصوم هم از این اتفاقات افتاده !وقتی ما از "روند" کاهش خودکشی سخن می گوییم یعنی سال به سال کاهش داشته است. استنباط دیگر از جمله ایشان این می تواند باشد که بازه زمانی مورد نظرشان سه سال اخیر است چون گفته اند :" در سه سال اخیر خودکشی دانش آموزان روند کاهشی داشته است." اگر می گفت "در سه سال اخیر نسبت به دوره قبل خودکشی ها کاهش داشته" می شد تصور کرد که بازه زمانی گسترده تری مد نظرشان بوده است. به هر حال وقتی از روند کاهشی سخن می گوییم معنایش این است که قبلا تعداد خودکشی دانش آموزان بیشتر از 13 نفر در سال بوده است.
پاسخ + 0 0 --
سروش 1394/11/21 - 12:04
به نظرم؟ یعنی در مساله تحلیل کارشناسانه از نظر شخصی استفاده می کنید جناب شیرزاد؟ شما در مقام تحلیل گر به خود اجازه تفسیر به رای و سپس نتیجه گیزی بر اساس تفسیر خود را می دهید و این شایسته 15 سال سابقه قلم زنی نیست... بنده خود روزنامه نگار هستم و خوب هر دو ما می دانیم که در نوشتن گزارش از گزاره های فرضی و یا استنباطی استفاده نمی شود بلکه حقایق اثبات شده باید مورد استفاده قرار گیرد... ضمنا در روزنامه نگاری اصل بر صحت سخن مسئول است نه فرضیات نگارنده
پاسخ + 0 0 --
قلی پور 1394/11/20 - 11:10
از بین این همه فعالیت امور تربیتی چرا شما گیردادید به برنامه های دینی امور تربیتی ؟آیا فعالیت های فرهنگی –هنری – اردویی و...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 02:48
من در این یادداشت انتقادی از برنامه های دینی معاونت پرورشی نکرده ام انتقاد من به فعالیتهای سیاسی و نمایشی و نگاه معطوف به خارج از آموزش و پرورش مدیران این معاونت است.
پاسخ + 0 0 --
حسن زاده 1394/11/20 - 11:11
• امورتربیتی از اول انقلاب تا کنون دشمن زیاد داشته اتفاقا دشمنان داخلی آن بیشتر از دشمنان خارجی آن بوده و هست پس جای تعجب نیست بنویسید هرچه دلتان می خواهد بنویسید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 02:51
منتقد با دشمن فرق زیادی دارد. اتفاقا بخشی از مشکلات امور تربیتی این بوده که به تنیدن هاله ای از تقدس مانع نقد این نهاد شده اند. معاونت پرورشی یکی از معاونتهای وزارتخانه است و ان باید اهداف تربیتی را در چارچوب آموزش و پرورش دنبال کند. بیشتر کارهای امور تربیتی ، نمایشی و سیاسی است و پیوند ارگانیک با مدرسه ندارد.
پاسخ + 0 0 --
طالبی پور 1394/11/20 - 11:12
• آقای شیرزاد عبدالهی ، ظاهرا" شما هم قرار است به یک کشور غربی پناهنده شوید برای همین نیازمند رزومه کاری و خوش دستی هستید؟برو به سلامت برو پیش اکبر گنجی ،امور تربیتی با حرف های بی ربط شما تضعیف نمی شود مربیان تربیتی سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هست به جای نقد گزنده اگر حساب داری مودبانه بزن حمله کردن خوی انسانی نیست.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 02:58
من قبلا نوشته ام که امور تربیتی ضرورت انقلاب در مرحله تاسیس جمهوری اسلامی و بلبشوی سیاسی گروهک ها در داخل مدارس بود. مربیان تربیتی به راستی سربازان انقلاب بودند. در جریان جنگ تحمیلی هم نقش خود را به خوبی لیفا کردند. اما بعد از جنگ و تثبیت انقلاب امور تربیتی باید تبدیل به نهادی تربیتی در داخل مدرسه می شد.امور تربیتی در این بخش موفق نبود و دچار ریزش شد. امور تربیتی تا امروز هم نتوانسته جایگاه جدیدی در داخل مدرسه برای خود تعریف کند. به نظرم بعد از جنگ تحمیلی امور تربیتی باید با بخش آموزشی تلفیق می شد.
پاسخ + 0 0 --
یاسینی 1394/11/20 - 11:13
یاسینی:به نظر من از لجاجتی که در این مقاله دیده می شود ظاهرا پرورشی خیلی کارکرده والا اینقدر مورد هجمه قرار نمی گرفت .
آقای عبدالهی ! به نظر شما تربیت دانش آموزان با روحیه حماسی برای دفاع ازکشور آیا کار امور تربیتی نیست؟ چرا شما با کارهای تربیتی عمیق مخالفید .
جشن تکلیف، راهیان نور را امور تربیتی انجام ندهد چه کسی انجام می دهد . اساسا امور تربیتی را با تربیت اشتباه گرفته اید تربیت کار همه است ولی امور تربیتی همین چیزهایی است که لج شما را در آورده ! البته ببخشید!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:06
من با اصل برنامه راهیان نور و آشنایی دانش آموزان با دوره جنگ تحمیلی موافقم اشکال این است که دانش آموز را با حداقل امکانات و ایمنی مثلا از خراسان یا زاهدان به شلمچه می برند . چرا دانش آموز در همان خراسان به حماسه رزمندگان دفاع مقدس آشنا نشود؟ آیا تا کنون یک تحقیق علمی انجام شده که نقش امور تربیتی را در پرورش نسلی از جوانان دیندار رااثبات کند؟ پرورشی کار می کند اما کارهای سیاسی و نمایشی . در حالی که کار اصلی این معاونت باید روی تربیت دانش آموزان در مدرسه متمرکز شود.
پاسخ + 0 0 --
علی زاده 1394/11/20 - 11:14
امورتربیتی صدقه جاریه شهیدان رجائی و باهنر است ، اگر فکر کردید می توانید آن را با پیشاهنگی مقایسه کنید کور خواندید .
درود بر امور تربیتی درود بر برنامه های مترقی امور تربیتی بویژه سردار تربیتی جناب آقای دکتر کفاش این رزمنده جهادگر و باسواد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:10
یکی از اشکالات گفتگو این است که گمان کنیم شعار دادن و درود فرستادن می تواند جای استدلال منطقی را بگیرد. اتفاقا این گفتمان شعاری در امور تربیتی باید جای خود را به گفتمان منطقی و مستدل بدهد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/20 - 12:14
بنده ی خدا:
1 - اولا فعالیتهای امور تربیتی به شکلی تدوین و تعریف شده که با مسائل سیاسی قرابت ذاتی دارند چون امور تربیتی فرزند انقلاب اسلامی است و باید از آن دفاع کند .
3 - بهترین خاطرات در ذهن دانش آموزان در یک نگاه منصفانه فعالیت هایی هستند که در حوزه معاونت پرورشی انجام می گیرد ( اردو ها - انتخابات شورای دانش آموزی - مسابقات فرهنگی و هنری ) .
4- آقای کفاش از چهره های منصف ، متدین و خوش اخلاق به شمار می آیند با تجربه چندین ساله در حوزه پرورشی عملکرد شایسته و بایسته ای در معاونت پرورشی داشته اند . حضورش در این حوزه همواره سبب دلگرمی و افتخار است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:17
مربیان پرورشی در دوره تاسیس جمهوری اسلامی سربازان انقلاب بودند و کار سیاسی می کردند. الان نهادهای جمهوری اسلامی تثبت شده و جمهوری اسلامی یک نظام مستقر است بنابراین نهادها باید به وظایف ذاتی خود برگردند وظیفه پرورشی تربیت دانش آموزان است و نه فعالیتهای نمایشی در خیابان ومیادین. اردو و انتخابات شورا و مسابقات فرهنگی و هنری بخشی از کار تربیتی و کاملا خوب است. اینکه ما همیشه از مدیران مسقر تعریف کنیم چیز خوبی نیست. دوسال دیگر کفاش می رود و کس دیگری می آید . شخص گرایی اگر از حدی بگذرد نوعی شرک است.
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1394/11/20 - 12:17
امور تربیتی دردوران جناب آقای دکتر فانی و دکتر کفاش از کمی گرایی به سوی کیفی گرایی رفته است یادواره شهدا ، راهیان نور ، جشن تکلیف ، فعالیت های فرهنگی هنری ، اردوهای عتبات عالیات در تعمیق باورهای دینی دانش آموزان اثر گذار است ، البته به ذائقه لائیک خوش نمی آید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:22
ادبیات رسمی معاونت پرورشی در 30 سال گذشته همین فرمایشات شما بوده است. اما کو نتیجه اش در سطح مدارس ؟ این حرفها به درد گزارش نویسی برای مقام بالادست می خورد . در بحث باید با سند و مدرک حرف بزنیم. پشتوانه تحقیقی ادعای شما که این فعالیتها در تعمیق باورهای دینی دانش آموزان اثر گذار بوده کو؟ یکی دیگر از عادتهای بد در گفتگو برچسب زنی و حمله به شخصیت افراد است.
پاسخ + 0 0 --
علیپور 1394/11/20 - 12:24
علیپور:از بین این همه فعالیت امور تربیتی چرا شما گیردادید به برنامه های دینی امور تربیتی ؟ آیا فعالیت های فرهنگی –هنری – اردویی و...
امورتربیتی خبر ندارید؟ یا خدای ناکرده هدفتان ضربه زدن به برنامه های دینی است ؟ اگر خبر ندارید کمی خبردار شوید!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:29
چهار جمله نوشته اید . سه جمله اول پیشداوری و قضاوت و تهمت است. انتقاد من به برنامه های سیاسی و نمایشی معاونت است ونه برنامه های دینی --فعالیتهای فرهنگی و هنری و اردویی معاونت خیلی هم خوب است. جمله سوم شما اتهام تراشیدن است. نه عزیز! انتقاد من به برنامه ای سیاسی و نمایشی و نگاه معطوف به خارج آموزش و پرورش مدیران این نهاد است.ممنون می شوم شما اطلاعاتتان را در قالب مقاله مستند و مستدل ارائه دهید تا بنده هم بخوانم و باخبر شوم.
پاسخ + 0 0 --
قمی 1394/11/20 - 12:29
امورتربیتی از اول انقلاب تا کنون دشمن زیاد داشته اتفاقا دشمنان داخلی آن بیشتر از دشمنان خارجی آن بوده و هست پس جای تعجب نیست بنویسید هرچه دلتان می خواهد بنویسید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:30
منتقد دشمن نیست. این فرمایش شما صرفا شعاری است برای ساکت کردن منتقد و بالابردن هزینه انتقاد.
پاسخ + 0 0 --
برادر زاده 1394/11/20 - 12:37
گردشگری، اردو، مسابقات فرهنگی، هنری ،محافل ادبی، جنگ های شادی، شورای دانش آموزی ،مجلس دانش آموزی ،عمره دانش آموزی ، عتبات دانش آموزی ، کارگاه های آموزش مهارت های اجتماعی ، گروه های سرود، تئاتر، تولید کتاب های فرهنگی، ادبی، انتشارات تخصصی و.... این ها بخشی از کارهای امورتربیتی است .
لطفا بیشتر بخوانید و بدانید تا کمتر ضایع شوید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:34
ممنون از اطلاعات خوبتان . حیف که این کامنت خوب را با جمله آخر ، خراب کردید. یک مربی (اگر مربی هستید ) باید با زبان پاکیزه حرف بزند.
پاسخ + 0 0 --
لشکری 1394/11/20 - 12:42
آقای شیرزاد عبدالهی ، ظاهرا" شما هم قرار است به یک کشور غربی پناهنده شوید برای همین نیازمند رزومه کاری و خوش دستی هستید؟ برو به سلامت برو پیش اکبر گنجی ،امور تربیتی با حرف های بی ربط شما تضعیف نمی شود مربیان تربیتی سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هست به جای نقد گزنده اگر حساب داری مودبانه بزن حمله کردن خوی انسانی نیست.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:40
یک روش بد در گفتگو این است که با جای نقد گفته ها و نوشته های دیگران ، برویم سراغ نیت خوانی که تو این حرف را می زنی منظورت فلان است. این گونه پاسخ دادن بحث را منحرف و شخصی می کند....شما اگر مربی هستی و خودت را سرباز انقلاب می دانی باید به لوازم آن یعنی تقوا و جدال احسن پای بند باشی دوست عزیز.
پاسخ + 0 0 --
زرگر 1394/11/20 - 12:43
ظاهرا نویسنده این مطلب مطالعه اسلامی ندارند، اگر به اندازه کمی وقت خود را برای تحقیق در سیره اهل بیت (ع ) می گردند می فهمیدند که یکی از راههای ترویج خوبیها ، نشان دادن عظمت خوبیهاست و حضور فعال در اجتماع است .
نماز فرادا خوب است ولی نماز جماعت وجمعه خیلی خوب تر و لازم تر است .
آیا نماز جمعه که یک همایش هفتگی است نمایش است ؟
مراسم جشن تکلیف هم مثل نماز جمعه زیبا و اثر بخش است ، ای کاش آقای عبداللهی مطالعه بیشتری داشته باشند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:42
ممنون از توصیه شما سعی می کنم مطالعه بیشتری داشته باشم.
پاسخ + 0 -1 --
علی راستگو 1394/11/20 - 13:58
جناب عبدالهی
با سلام بنده از معاونین پرورشی مدارس هستم چرا موضوعی را مطرح می کنید که هیچ اطلاعی ندارید بنده شاهداین هستم که پرورشی درزمان وزیر وقت ومعاونت جناب دکتر کفاش انصافا جایگاه اصلی خودرادمدارس پیداکرده است مگر فراموش کردید دردولت های قبلی جایگاه معاونت پرورشی کجا بود .این همه همه کارهای بسیار مهم درمعاونت پرورشی وسازمان دانش آموزی که ازسازمان های بسیار موفق کشور انجام می شود چرا با چشم بازحقیقت را نمی بینی .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:46
تعریف از مقامات در زمانی که پشت میزشان هستند همراه تقبیح مدیران سابق، شبهه براگیز است. ای کاش ما یاد بگیریم که در افراد ذوب نشویم همچنان که باید یاد بگیریم با نفرت از افراد یاد نکنیم.
پاسخ + 0 0 --
ذبیح الله 1394/11/20 - 14:28
پرورش دانش آموز مداح، تشکیل هزاران هیات عزاداری در مدارس، برگزاری اردوی راهیان نور، اعزام دانش آموزان به حج عمره، سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و دیگر فعالیت های نمایشی و غیر مرتبط، که برخی از آنها در دوره احمدی نژاد پایه گذاری شده اند، انحراف جدی در فعالیت های معاونت پرورشی است.

این کارها قارغ از ارزش گذاری آنها ربط چندانی به فعالیت معاونت پرورشی ندارد حتی اگر تربیت دینی دانش آموزان را تنها هدف معاونت پرورشی بدانیم، این طرح ها را نمی توان طرح های تربیتی با هدف تربیت دینی دانش آموزان دانست.

جناب عبداللهی می شود بفرمایید این مطلب چگونه نتیجه گیری شده است؟ اگر از شرکت در نماز و جامعه مداحان و راهیان نور و .. نمی توان تربیت دینی را برداشت کرد می توانید بفرمایید از چه چیزی تربیت دینی برداشت می شود؟
نوع نگاه جناب عالی به مساله تربیت به نظر، لیبرال است و این نوع نگاه در فرهنگ ایران نه امروزه که در سالهای قبل نیز پاسخگو نبوده است...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:52
پرورش مداح و تشکیل هیات عزاداری کار سازمان تبلیغات اسلامی است. برگزاری تور زیارتی وظیفه آزانسها و سازمان حج و زیارت است. این کارها ربطی به تربیت دینی دانش آموزان در مدرسه ندارد. در مورد نماز انتقاد من از آمار و گزارشهای دروغ است. چرا نمی گویند که در 80 درصد مدارس امکان برگزاری نماز جماعت وجود ندارد؟ راهیان نور هم گفتم که اینکه سه هزار کیلومتر دانش آموز را با یک اتوبوس قراضه از این سر ایران ببریم آن سر و همراه با خطر تصادف و خطرات دیگر کار درستی نیست.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/20 - 14:37
علی رغم احترامی که برای آقای عبداللهی قائل هستم اما به نظرم در خصوص فعالیت در سیستم آموزش و پرورش اطلاع چندانی ندارند... کار کردن در نظام آموزش و پرورش خیلی خیلی دشوار است و سخن گفتن از روی تئوری بسیار ساده است اما عمل کرد بسیار دشوار... در سیستمی که بودجه تنها صرف حقوق و دستمزد می شود و بیشتر مدارس آن زیان ده هستند... در سیستمی که چنیدن سال پیش طرح هایش بدون سنجش منطقه ای، به صورت ملی کلید خورده است... نباید از مدیران انتظار معجزه داشت... کفاش همین که توانسته است برنامه منظمی برای پرورشی تبیین کند و تربیت اجتماعی را در دستور کار ما قرار دهد کار بزرگی کرده و به نظرم شایسته تشکر هست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:56
انتظار معجزه ازمدیران ندارم. به نظرم قطار امور تربیتی بعد از جنگ از ریل خارج شده و مسیر اشتباهی طی می کند. نهاد تربیتی تبدیل به یک نهاد سیاسی با کارکرد نمایشی و تبلیغی شده است. معاونت پرورشی باید به کار تربیت دانش آموزان در مدرسه برسد . هزار مشکل تربیتی در مدرسه داریم که متولی ندارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/20 - 14:39
نظر بنده درباره عملکرد پرورشی با اقای عبداللهی هم سو است اما سوال دوستان هم به نظرم به جا است، اینکه آقای عبداللهی چرا الان به یاد پرورشی افتادید؟ در زمان حاجی بابایی که بدتر بود نبود؟ آن زمان احساس تکلیف نداشتید؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 03:59
در پاسخ به سوال شما عرض می کنم که بنده از سال 76 تاکنون در موضوعات مختلف آموزش و پرورش دیدگاه های انتقادی خود را نوشته و منتشر کرده ام حداقل 15 سال پیش مقاله ای نوشتم با عنوان " امور تربیتی بهتر است منحل شود" تصور می کنم دوستان با سرچ عبارت امور تربیتی یا معاونت پرورشی و اسم بنده بتوانند برخی از این نوشته ها را پیدا کنند.
پاسخ + 0 0 --
سروش 1394/11/20 - 14:47
اقای عبداللهی منتظر پاسخ پست های قبلی هستم اما در ادامه به بخش دیگری از سخنان شما می پردازم... شما گفته اید که در ماجرای تجاوز تسهال شده است... این تساهل را چگونه ارزیابی کردید؟ شما از سرنوشت آن معلم مطلعید؟ یا نه معتقدید که این مساله باید رسانه ای می شد و در بین خانواده های دانش آموزان نسبت به رفتن به مدارس رعب و وحشت ایجاد می کردند؟
فرض بر این که محاکمه معلم خاطی رسانه ای شده بود، حاصل چه بود؟ جز اینکه رعب و وحشت در میان والدین بیشتر میشد و ذهن جامعه نسبت به سرنوشت فرزندانش، مشوش می شد. اما نتیجه مهمتری نیز بیرون مرزهای این کشور داشت و آن شکستن اقتدار نظام اسلامی بود. بله از دیدگاه سکولار همه چیز باید عیان باشد اما از دید اسلام آبروی خانواده فرد مهمتر از کل اهداف حضرت عالی و بنده است. با آبروی رفته آن کودک چه می کردید؟ خودکشی راه مناسبی برای خلاص شدن از نگاه های مردم می شد و بعد شما انتقاد می کردید که چرا خودکشی کرد!!! و بعد انتقاد می کردید که... همیشه انتقاد و انتقاد و لجاجت ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 04:03
بعد از رسانه ای شدن تجاوز جنسی ناظم یک دبستان به 6 کودک 8 تا 11 ساله تهرانی ، آقای کفاش گفت : "بشر است دیگر. نمی‌خواهم بگویم که بشر جایزالخطاست ولی در زمان معصوم هم خطا وجود داشته است." وی ا سیاسی کردن مساله افزود: "در کشورهای غربی روزی ۵ مورد از این اتفاقات می‌افتد و آنها اجازه نمی‌دهند کسی خبردار شود. " در پاسخ به اظهارات شگفت انگیز آقای کفاش باید گفت که آیا کشورهای غربی الگوی تربیتی معاونت پرورشی هستند ؟ به فرض که آنها روزی 5 مورد تجاوز در مدارس دارند، آیا می شود نتیجه گرفت که تجاوز ناظم به 6 کودک اتفاقی عادی است؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 04:10
راه موثر مقابله با این پدیده، آموزش جداگانه خانواده ها و معلمان و دانش آموزان است. کودکان و بزرگسالان باید با نشانه های این ناهنجاری آشنا شوند و در مقابل آن واکنش نشان دهند. شناسایی همه افراد پدوفایل در مشاغلی که با کودکان سروکار دارند، عملا غیر ممکن است به همین دلیل باید موقعیت و زمینه رفتار پدوفیلیا را محدودکرد. به کودکان باید آموزش داد که هیچکس حق ندارد برخی نواحی بدن آنها را لمس کند. کودکان نباید بجز پدر و مادر و افراد درجه یک خانواده به فرد دیگری اعتماد کنند. به کودک باید بیاموزیم که از غریبه ها خوراکی و هدیه قبول نکند و به رفتارهای محبت آمیز غریبه ها واکنش مثبت نشان ندهد. کودک باید یاد بگیرد که اگر با یک موقعیت غیر عادی روبرو شد می تواند فریاد بزند و تقاضای کمک کنند. معلم ها و عوامل اجرایی مدرسه باید برای انجام ندادن رفتارهایی که ممکن است ترویج پدوفیلیا تفسیر شود آموزش ببینند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 04:11
چگونه می توانیم یک شخص مشکوک به پدوفیلیا را از روی رفتار او شناسایی کنیم؟ نمونه هایی از رفتاری افراد مشکوک به پدوفیلی در محیط مدرسه از این قرار است: ابراز محبت و توجه غیرعادی به برخی از دانش آموزان و نوعی شوریدگی و رفتار التهاب آمیز در کلاس، شوخی های غیرعادی مانند گفتن جوک هایی با مضامین جنسی در کلاس، تکه انداختن و متلک گفتن با درونمایه جنسی در کلاس، ایجاد رابطه غیر عادی و دوستانه با برخی از دانش آموزان مانند رد و بدل کردن شماره تلفن همراه و ارسال اس.ام.اس و بلوتوث، ماندن در کلاس همراه با تعدادی از دانش آموزان در زنگهای تفریح، تماس بدنی و لمسی با دانش آموزان مانند نوازش سر و صورت و گردن دانش آموز به عنوان تشویق یا ابراز محبت و...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/21 - 04:12
البته باید توجه کنیم که اولا فرد پدوفایل ممکن است به گرایش انحرافی خود آگاهی نداشته باشد و ثانیا بروز برخی از این رفتارها را نباید الزاما به عنوان نشانه قطعی پدوفیلیا ارزیابی کرد. یک نکته باید به معلمان آموزش داده شود: رفتار معلم و مربی در مدرسه نباید سلیفه ای باشد. آموزش و پرورش باید برای رفتار معلم ومربی پروتکل وضع کند و عوامل مدرسه موظف باشند در چارچوب آن عمل کنند. در شرایط هرج و مرج رفتاری و عمل بر اساس سلیقه و نظر شخصی در محیط های آموزشی و فقدان نظارت موثر افراد پدو فایل از آب گل آلود ماهی می گیرند.
پاسخ + 0 0 --
خیرخواه 1398/03/26 - 08:21
سلام برشما بزرگواران
-تازمانیکه مدبران حوزه پرورشی خود عامل نباشند وبه دنبال آمار سازی کاذب و ظاهر سازی جهت دیده شدن وماندگاری در پست ومقام هستند این مشکلات ادامه خواهد داشت.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور