صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

ابراهیم اصابت طبری / عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

فست فودهای ماده 28 و ماکروفری به نام دانشگاه فرهنگیان !

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و مشکلات دانشجو معلمان  مقدمه و طرح مساله

یادش به خیر وقتی مادر، دیگ فسنجان را روی سه فتیله می گذاشت تا دوازده ساعت تمام به قول خودش قل بخورد خوب می دانست اگر بخواهد غذایی را که با عشق پخته است جذب اعضاء و جوارح عزیزانش شود و از خوردنش لذت ببرند باید خوب جا بیفتد ،باید زمان بر آن بگذرد.باید تمام روغن های گردویش در آن دوازده ساعت آزاد شود ، باید ترکیب مناسبی با دیگر مواد آمیخته در دیگ ایجاد کند تا وقتی سر ظهر در قابلمه را بر می دارد نیمی از اهالی محل متوجه آن رایحه بهشتی جا افتاده شوند.

اما اکنون نه از آن دیگ سفالی خبری است ،نه سه فتیله آرام پز و نه زمان برای دوازده ساعت قل خوردن و نه قلبی صاف و نه حوصله ای و نه عشق . وقتی می شود یک غذای نیم پز یخ زده را از سوپری سر کوچه گرفت و یکی دو دقیقه در ماکروفر گذاشت و پرت کرد سر میز چرا باید این همه دردسر کشید !

حکایت فوق ،قصه امروز ماست در تربیت معلم .

از دارالفنون تا دانشگاه فرهنگیان بین دو تا چهار سال وقتی  که آمد تا معلم شود به او می فهمانی که در این شغل از پول خبری نیست . هیچ وقت وضع و اوضاعش به اندازه دیگر کارمندان دولت نخواهد شد . مناعت طبع را دو تا چهار سال به خوردش می دهی ،گذشت را به خوردش می دهی ،مودب بودن را ،حیا را و همه آن خصلت هایی را که در یک کلمه می توان جمع بست ،منش معلمی .

خصلتی که مدیران دیگر دستگاه ها آرزو دارند یکی از کارمندانشان واجد آن باشند. دانش آموختگان این مراکز وقتی راه می روند، وقتی حرف می زنند و وقتی درس می دهند همه می فهمند که جا افتاده اند مثل غذای مادر روی سه فتیله...

در دهه شصت و هفتاد ، وقتی برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزش و پرورش ،ناگهان با انبوه شاگردان بی جا و مکان آموزشی و بی معلم و دیگر امکانات روبه رو شدند ، روز هایی که مدارس سه شیفت اداره می شدند و معلمان از صبح تا شب درس می دادند در روز های جنگ و بازسازی و تحریم های کمرشکن و نفت هفت دلاری به این عقل سلیم نرسیدند که غذای آماده و به قولی فست فود را از سر کوچه تهیه کنند تا کارشان راه بیفتد .

در عوض دانشسراهای تربیت معلم را گسترش دادند و با همان دقت و وسواسی به تربیت و جا انداختن منش معلمی در داوطلبان این شغل همت گماشتند  و نتیجه آن معلمانی که نزدیک به سه دهه است با صبوری و متانت همه محدودیت های این شغل را تحمل می کنند و آن را به حساب شاگردان معصوم خود نمی گذارند.

اما امروز سیاست گذاران را چه شده است که پس ازسی سال ماده 28 را بهانه می کنند تا دانش آموختگان دیگر دستگاه ها را حاضر و آماده در ماکروفری به نام دانشگاه فرهنگیان چند روزی بگردانند و برسر سفره فرزندان معصوم این مرز و بوم بیاورند؟

 

ماده 28 چیست؟

ماده 28 یک ماده از 31 ماده اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است که در تاریخ  6 / 10 / 90 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که به شرح زیر است:

"تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد ،مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه های علمیه ،مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه بلا مانع می باشد"

 

فلسفه وجودی ماده 28 چیست؟

از آن جایی آیین نامه اجرایی سند تحول وزارت آموزش و پرورش ،هر نوع استخدام  و تامین نیروی انسانی در این وزارتخانه را محدود به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان نموده  و به دلیل محدودیت های فعلی این دانشگاه در تربیت دانشجو در برخی از رشته های شغلی  ،همان گونه که در این ماده از اساسنامه ذکر شده است ،تامین نیروی انسانی مورد نیازی که امکان توسعه آن برای دانشگاه وجود ندارد هدف اصلی طرح این ماده است.

به زعم نگارنده امکان توسعه رشته های تحصیلی زیر به دلیل نبود زیر ساخت های لازم از جمله کادر هیات علمی مجرب و امکانات فیزیکی در این رشته ها حداقل در کوتاه مدت برای دانشگاه امکان پذیر نیست:

1- رشته های فنی و حرفه ای . لازم به ذکر است آموزشکده های فنی وحرفه ای با امکانات بسیار گسترده و کادر علمی مجرب تا چند سال پیش در اختیار وزارت آموزش و پرورش بود که بخش مهمی از نیروی انسانی آموزشگاه های کشور را تامین می نمود ولی متاسفانه با عقد تفاهم نامه ای ترکمن چای مانند این مجموعه به وزارت علوم واگذار گردید.

2- رشته های شغلی اداری و کارشناسی غیر آموزشی مانند کارشناس امور حقوقی و غیره

 

موارد نقض ماده 28 در برنامه استخدامی سال 94

وزارت آموزش و پرورش بر اساس این ماده از اساسنامه در تابستان سال 94 اقدام به برگزاری آزمون استخدامی نموده که در این آزمون جمعیتی بالغ بر 170000نفر شرکت نمودند و از هر داوطلب در مرحله ثبت نام 48000 تومان دریافت نمود ؛ جمع کل مبلغ دریافتی وزارت مذکور در یک محاسبه ساده هشت میلیارد و یکصد و شصت میلیون تومان بوده است .

این آزمون جهت جذب 3700 داوطلب شغل معلمی برگزار شد که در مرحله دوم سه برابر ظرفیت ذکر شده برای گذراندن مرحله مصاحبه و گزینش اعلام گردیدند که در این مرحله نیز مبلغ 50000 تومان دریافت گردید و از آن جایی که مسئولیت مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد در این مرحله مبلغی بالغ بر555میلیون تومان برای دانشگاه در آمد زایی داشته است و به استناد اظهارات سرپرست محترم دانشگاه در مصاحبه اختصاصی اعلام شده در سایت دانشگاه، از هر داوطلب پذیرفته شده حداقل دو میلیون تومان به عنوان شهریه آموزشی دریافت خواهد شد (که البته هنوز قطعی نشده است ) ولی اگر این موضوع هم امکان پیدا کند  دانشگاه فرهنگیان برای آموزش این 3700 داوطلب ،مبلغ هفت میلیارد و چهارصد میلیون تومان نقدا" دریافت خواهد نمود که البته می ماند طلب دانشگاه از آموزش و پرورش که تقریبا به همین مقدار است.

حداکثر هزینه حق التدریس برای اجرای 36 واحد پیش بینی شده برای کلاس های 30 نفره طبق محاسبه نگارنده یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.لذا در صورتی که در بدترین شرایط ، دانشگاه  نتواند طلب خود خود را از آموزش و پرورش وصول کند ،حدود شش میلیارد تومان سود نموده است پس می بینید که این یک معامله برد برد است هم برای وزارت آموزش و پرورش، هم برای دانشگاه و حتی برای داوطلبان ماده 28.

پس مشکل کجاست و چه کسی ضرر می کند؟

این سوالی است که نگارنده سعی دارد در ادامه بحث بدان بپردازد.

اما همه آنچه در بند فوق ذکر شد مورد نقض ماده 28 نیست آنچه به عنوان مورد نقض این ماده انجام پذیرفته ،جذب داوطلب در رشته هایی است که در حال حاضر به عنوان برنامه درسی در دانشگاه جریان دارد .

به عبارت دیگر ، آموزش و پرورش به جای استخدام دانش آموختگان آزاد می توانست به جذب دانشجو در این رشته ها برای دانشگاه فرهنگیان بپردازد.در دفتر چه آزمون استخدامی این وزارت خانه  سه گروه شغلی در جداول جداگانه تعریف شده که به ترتیب عبارتند از الف – استادکار ب- هنر آموز ج - آموزگاری ودبیری بند ج که شامل 14 رشته شغلی ذکر شده در این دفترچه است شامل موارد زیر می باشد:

جدول شماره یک ،رشته های شغلی استخدامی مصداق نقض ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان

کد

رشته

ردیف

 

کد

رشته

ردیف

308

دبیر دینی و قرآن

8

 

301

آموزگار ابتدایی

1

309

دبیر زبان انگلیسی

9

 

302

دبیر تربیت بدنی

2

310

دبیر شیمی

10

 

303

دبیر ریاضی

3

311

دبیر علوم اجتماعی

11

 

304

دبیر زیست شناسی

4

312

مربی مراقب سلامت

12

 

305

دبیر عربی

5

313

مربی پرورشی

13

 

306

دبیر فیزیک

6

314

آموزگار استثنایی

14

 

307

دبیر زبان و ادبیات فارسی

7

همان گونه که ملاحظه می شود تقریبا در تمامی رشته های ذکر شده،دانشگاه فرهنگیان کرسی های فعال دارد و ضرورتی نبود تا از دانش آموختگان دانشگاه های دیگر استفاده شود.

این شیوه جذب همزمان شده است با کاهش روز افزون دانشجویان حضوری دانشگاه که زنگ خطری برای سیاستگذاران تعلیم و تربیت کشور است . جدول زیر بیانگر فرآیند جذب دانشجوی کارشناسی پیوسته در چهار سال گذشته یعنی از زمان تاسیس دانشگاه در سال 91 تا کنون است.

جدول شماره دو، فرآیند جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از بدو تاسیس

1394

1393

1392

1391

سال

5000

11000

17500

24000

تعداد دانشجو

همان گونه که ملاحظه می شود میزان جذب دانشجو در سال 94 نسبت به سال 91 حدود هشتاد درصد کاهش را نشان می دهد.

لازم به ذکر است آمار فوق تقریبی بوده و شامل دانشجویان تمام وقت کارشناسی پیوسته  متعهد خدمت در دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان است.

 

نقش ماکروفر از سوی دانشگاه فرهنگیان برای جذب شده های  سال 94 ماده 28

همان گونه که ذکر شد،دانشگاه فرهنگیان موظف است جذب شده های ماده 28 را یک سال پذیرش و آموزش دهد. صرف نظر از اینکه فرصت یک ساله برای مهارت آموزی داوطلبان بسیار اندک است .در شرایط فعلی نیز دانشگاه با تعللی که انجام داده این مدت را به نیم آن یعنی شش ماه تقلیل داده است به طوری که در حال حاضر که در نیمه نخست بهمن ماه به سر می بریم هنوز برنامه آموزشی  شروع و یا لااقل اعلام نشده است.

آخرین حکایت ها نشان از آن دارد که دانشگاه دو برنامه فشرده و باز برای این داوطلبان طراحی نموده است به طوری که بخشی از واحد های در نظر گرفته شده را از بیستم بهمن ماه لغایت پایان ترم به مرحله اجرا بگذارد داوطلبان در مهر ماه به سر کلاس ها رفته و مشغول کار شوند و نیم دیگر واحدها را به صورت ضمن خدمت و هفته ای یک روز در دانشگاه حاضر شوند.

آیا این برنامه  می تواند یک لیسانس یا فوق لیسانس  روان شناس بالینی را که در تمام مدت تحصیل خود حتی یک واحد روش تدریس نگذرانده و هیچ واحد تربیتی نداشته است را تا مهر ماه بر سر کلاس درس ابتدایی حاضر نموده وابلاغ تدریس به وی اعطا نماید؟

آیا برنامه ریزیان دانشگاه فرهنگیان ،تربیت معلم را با خم رنگرزی اشتباه نگرفته اند؟

آیا این عزیزان می دانند نیمسالی که روی آن حساب کرده اند نیم آن تابستان و بخشی از آن ماه مبارک رمضان است و فرصت کارورزی و حضور در مدارس فقط تا نیمه اردیبهشت است؟ درکدام مدل آموزشی دنیا شروع به کار یک معلم به این سهولت است؟

خوب است برنامه ریزان کمی بیندیشند قبل از اینکه دکمه ماکروفر را بزنند.

 

سخن پایانی با چند سوال از اعضای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان

1-  آیا اعضای محترم امناء وظیفه نظارتی بر عملکرد دانشگاه ندارند و تبعات تصمیمات خود را درتصویب آیین نامه ها تعقیب نمی نمایند؟

2- برنامه ماده 28 چه توجیهی غیر از صرفه اقتصادی دارد؟ آیا شایسته است سرنوشت طفلان معصوم این سرزمین را به موضوعات اقتصادی پیوند بزنیم؟

در صورتی که گفته شود موجب ایجاد اشتغال می شود باید پرسید آیا آموزش و پرورش بنگاه کاریابی است؟

چرا کاهش هشتاد درصدی جذب دانشجوی تمام وقت را مغایر با سیاست های اشتغال نمی دانید؟

3- اعضای محترم هیات امنای دانشگاه زمانی که ماده 28 را تصویب می کردند آیا می دانستند که این طرح روزی جایگزین نظام گزینش تربیت معلم شود و آن باغ سرسبز با درختان تنومند یکصد ساله را با سایه بانی موقت برای گذری کوتاه تغییر دهند؟

آیا شایسته است نظام دیر پای تربیت معلم به کاروان سرایی بین راهی برای اقامتی کوتاه تبدیل شود؟ آیا این عمل مغایر منویات مقام رهبری در خصوص ضرورت پرداختن به آرایش درونی در دانشگاه فرهنگیان نیست؟

4- با توجه به اینکه دانشجویان تمام وقت دانشگاه فرهنگیان در هشت ترم متوالی ده ها واحد تربیتی را می گذرانند و کلیه دروس مدرسه را با آخرین متد های روش تدریس زیر نظر اساتید برجسته بارها تمرین می کنند و حداقل 6 ترم تحصیلی را در مدارس کارورزی میکنند برنامه ریزان نمی توانند مطمئن باشند که اینان از صلاحیت لازم برای تدریس برخوردار باشند و برنامه امتحان جامع را مطرح می نمایند آن وقت چگونه است که با استخدام لیسانس های بعضا غیر مرتبط از دانشگاه های دیگر و با آموزش کوتاه مدت چندماهه با اطمینان  کامل آنان را به کلاس های درس گسیل می دارند ؟

آیا این سیاست یک بام و دو هوا نیست؟


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 11 بهمن 1394 14:52 خوانده شده: 8004 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 0 --
احمد 1394/11/11 - 16:13
ابراهيم جان با وجود همه اين مسائل باز خداتو شكر كن. زياد هم نگران «سرنوشت طفلان معصوم این سرزمین» نباش زيرا پارسال يادت هست كه آقايون طرح مدرسه فروشي راه انداخته و آنگاه معلمان 300 ،400 تومني را به كار مي گماشتند.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/11/11 - 16:55
گرچه شاید پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان(بهتر بود همان دانشسرا یا تربیت معلم میبود حاجی بابایی معتقد بود نام را درست کند بودجه و امکانات میاید مانند طرح استاد معلم!)ممکن است از بهترین ها باشند ولی اصلا قبول ندارم که برای معلمی کامل تربیت شده باشند جوی خفقان از عقاید و افکار و کتب و نظامی پوسیده بر ان حاکم است بهترین روش جذب معلم از طریق دانشگاه دولتی همان رشته های دبیری بود نگاه کنید از باسوادترین دبیران فعلی فارغ التحصیلان دانشگاه های خوب است اگر هم ان پذیرش را نمیخواهند بهترینش بعد از ان پذیرش از طریق ازمون کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر است ای
اینها امده اند خودشان را هیات علمی کرده اند بدون هیچ سواد و توانایی فقط با رابطه هایی که داشته اند و همان نظام مندرس مدرسه را حاکم بر دانشجومعلم ها کرده اند و هزینه های زیادی بر آپ باید با توجه به وجود جوانان.بیکار و تواما از انها بهره برند و شنیده ها از ضعف فراوان این دانشگاهها و مشکلات فراوان حاکی است و بهتر است بساط ان را متنند اموزشکده ها برچینند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/11 - 20:43
علی خوب اومدی.
دانشگاهی که مثل یک اردوگاه تفتیش عقاید اداره میشه.
همه چیز است به جز علم و شرافت انسانی.
پاسخ + +23 -2 --
کاوه 1394/11/11 - 16:15
استاد محترم, همان بهتر که دانشجو در سیستم به شدت آلوده و بسته دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم ثابق) تحصیل نکند. تمام کسانیکه در مراکز بوده اند خاطرات تلخی از جو سرکوب و امنیتی آن دارند. شما معلم پرورش نمیدهید بلکه با روشهای دهه شصتی یک عده آدم سرکوب شده و مسخ شده تحویل میدهید. معلمانی که به جای آزاد اندیشی تفکرات محافظه کارانه و ریاکارانه رو انجام داده و با گرفتن پست های مدیریتی آن را به دیگران تحمیل میکنند.
الان من همکارانی رو که از دانشگاههای سراسری و یا آزاد اومدند میبینم,خیلی آزادانه تر تصمیم گرفته و از تفکرات دگم و تطاهر سیستمی به دور هستند.
لطفا ضعف شخصیت و سکوت خفقان آور معلمان تربیت شده خودتان رو به حساب ادب و متانت نذارید.
شما ظاهرا از خالی شدن کلاسها و احیانا از دست رفتن برخی فرصت های مالی رو با مسایلی مانند تربیت معلم (معلم واقعی) قاطی نکنید.
تو رو خدا آدرس غلط ندید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/11 - 18:51
همکار محترم (اگر همکار هستید)، معلمان عزیز منش بزرگوارانه دارند، نه «ضعف شخصیت»، رعایت حرمت و تکریم معلم به عنوان اساسی‌ترین اصل نظام آموزش و پرورش بر همه واجب است. حرمت امام‌زاده با متولی است...
همه می‌دانیم که پیشینه تربیت معلم از دانشگاه‌هایی که شما به آن‌ها می‌بالید بیشتر است. مشکلات امروز تربیت معلم نمی‌تواند دلیلی بر این نوع هجمه به آن باشد... اساتید بزرگواری که در مراکز تربیت معلم به قول شما «ثابق» تدریس می‌کنند، اگر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برتر نباشند، کمتر نیستند... عزیزانی که با وجود داشتن شرایط همچون اعضای هیأت علمی، از بسیاری از مزایای آنان محروم بوده‌اند، اما بدون ادعا، سال‌ها به تربیت معلم پرداخته‌اند.
دانش‌آموختگان مراکز تربیت معلم درباره دیدگاه شما داوری خواهند کرد، البته اگر بتوان آن را دیدگاه پنداشت، نه توهین به همه اساتید، دانشجویان و دانش‌آموختگان نظامی که قلب آموزش و پرورش بوده و است، هر چند که مدتی است ضعیف می‌زند...
پاسخ + 0 0 --
کاوه 1394/11/11 - 20:34
همکار محترم, منظور من سیستم رایج در این مراکز است.
من به اساتید احترام قایلم.
اما انصاف بدید جو به شدت بسته و تا حد زیادی امنیتی و سرکوب گرانه, ظاهرا به اسم نظم دایره. کرامت انسانی اصلی است که مغفول مانده.
پاسخ + +4 -1 --
معلم ناامید 1394/11/11 - 17:25
من دبیر علوم تجربی و لیسانس دارم خیلی دوست دارم در مقطع ارشد این دانشگاه هم رشته های شیمی زیست یا حتی علوم تجربی میبود و میتونستم ازمون بدم
اگر درامدم خوب میبود د.ازاد ازمون میدادم یا پنام نور
دولتی هم ک پذیرش کم و شانس هم کم !!!
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1394/11/11 - 19:41
مدیران دانشگاه هیچکدام برخاسته از تربیت معلم نستند. آنها ماموریت دارند دانشگاه فرهنگیان را تعطیل کنند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/11 - 20:40
اسمش دانشگاهه, ولی استانداردهای دانشگاه در اون دیده نمیشه.
پس بهتره تعطیل بشه.
شما دانشگاه تربیت معلم تهران رو در نظر بیارید. اساتید اون از دانشگاههای معتبر اروپا و امریکا مدرک داشتند. یک دانشگاه واقعی و پرمایه.
پس بهتره این مدارس شبیه دانشگاه تعطیل بشه و به جای اون دانشگاههای تربیت معلم واقعی مانند کشورهای پیشرفته دایر بشه.
پاسخ + +4 -3 --
دانشجو معلم 1394/11/11 - 22:29
استاد محترم با عرض سلام و ادب
بسیار عالی ،کارشناسانه و دلسوزانه بود ،اما به نظر می رسد گوش مسولین عالی رتبه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در باب نظام تربیت معلم بدهکار نظرات کارشناسان خبره که عمر خود رو وقف تربیت معلم و تربیت فرزندان این کهن مرز و بوم کرده اند من جمله شما استاد گرامی نباشد و این داستان تلخ مصداق این بیت باشد :

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
پاسخ + +1 -7 --
ناشناس 1394/11/11 - 23:58
احسن به قوی مرد دانشگاه فرهنگیان ولی ای کاش این رسته رو انتخاب نمیکردم وزیر پیری که هر روز یه یه سنگ جلوی پای ما سربازان ضعیف مینداره
پاسخ + +1 -1 --
فرهنگي دلسوز 1394/11/12 - 08:29
مسئولان كنوني دانشگاه صرفاً بدنبال كسب امتياز شخصي براي خود هستند چون از دانشگاههاي ديگر بدينجا آمده‌‌اند حس تعلقي به آموزش و پرورش ندارند و مي‌دانند كه اگر دانشگاه فرهنگيان پا بگيرد بساط دانشگاههاي دولتي در رشته‌هاي علوم انساني كه خود در آن مشغولند ضعيف خواهد شد. چون بدليل آينده شغلي، دانشجويان نخبه به اين دانشگاه سرازير مي‌شوند. بنابراين بدنبال تضعيف اين دانشگاه هستند در حاليكه ناجوانمردانه از امتياز اين دانشگاه نيز بهره‌مند مي‌شوند. بعبارتي دارند نمك مي‌خورند و نمكدان مي‌شكنند.
پاسخ + +6 -3 --
معلم 1394/11/12 - 18:44
اقای طبری محترم این 3700 نفری که استخدام شدند وقرار براین است که یکسال دوره ببینند بالاخره ازمون داده ومصاحبه ازشون گرفتند نمیخواهم دفاع کنم ونمیدانم ایا همین استخدامی هم براساس شایسته سالاری بوده یا پارتی؟
ولی نویسنده گرامی بدتر وافتضاح تراز این طرح ،طرح حق التدریس امسال است مصوبه ای که هراستانی طبق سیاق وسلیقه ی خود اجرا کرد طرح حق التدریسی مربیان پیش دبستانی که عده ا ی را بدون سواد وبار علمی روانه ی کلاس درس کردند افرادی که تجربه ی یک روز کلاس داری را نداشتند وفقط با تماس تلفنی روانه ی مدرسه وکلاس شدند!
این جای تاسف ندارد که افرادی را بدون داشتن مستندات ومدرک که مشخص کندحداقل مربی کلاس بوده اند.فقط با پارتی وامضا مدیر استخدام کنند کل طرح ضعیف بود وضعیفتر از ان اجرای سلیقه ای.
تا کی باید ا پ افراد بیسواد را بعنوان معلم در بدنه ی خود داشته باشد؟واستخدام کند؟کجای این طرح اصولی ومنطقی بود؟
اقای طبری چرا درمورد این جور طرحها که ضرب العجلی در مجلس تصویب میشود صحبت نمیکنید ؟چرا نماینده ها بر استخدام این افراد وتصویب این طرحها اصرار دارند؟
پاسخ + +11 -1 --
مهدی خدامی 1394/11/13 - 14:42
دانشگاه فرهنگیان=تربیت معلم. اصولا معلوم نیست با وجود آموزش عالی به چه دلیل آموزش و پرورش دست به موازی کاری زده و دانشگاه فرهنگیان رو علم کرده که نه توان مالی و اداری لازم برای یک دانشگاه به مفهوم واقعی آنرا دارد. مسلما پدید آورندگان آن به این فکر بودن که برای روزهای بازنشستگی و فراغت از مسئولیت اداری محلی برای خومات به اصطلاح دلسوزانه خود داشته باشند. سطح علمی بالا!! مزاح می فرمائید ما در تربیت معلم درس خواندیم دانشگاه هم رفتیم پس ما رو به خنده نیندازید. برای سطح علمی بالای تربیت معلم اصلا واحدهای گذرانده ما در دانشگاه پذیرفته نشد و البته حق هم با دانشگاه بود. فضای فکری مدرسه گونه و ... بگذریم هرکی مثل ما بوده میدونه قضیه چیه اما خدا کنه شما تحولی مثبتی ایجاد کنید
پاسخ + +5 -7 --
فرهنگی 1394/11/13 - 19:41
باسلام.هرچند این دوستان (۳۷۰۰)نفر باآزمون علمی و... واردشدند اما دلیل برآن نیست که معلم خوبی از آنها حاصل شود. توان علمی دلیل بر معلمی نیست. شخصیت معلمی تکوینی ساخته خواهد شد نه یکباره. بانهایت احترامی که برایشان قایلم باید بگویم اکثر ین دوستان کسانی هستند که هیچ شغلی نداشته و فقط وفقط دست روی دست گذاشتند تا جایی استخدام شوند . دوست عزیزی فرمود که دانشگاه تربیت معلم نظامی تربیت کرده : دوست عزیز در امر تربیت معلم باید سختگیر و نظامی بود. شما جواب تباه شدن یک نفر که مساوی یک نسل هست را چطور میدهید.
مثلا شما حاضری فرزند خودرا برسرکلاس دبیر هنری بفرستید که در دانشکده هنر فلان دانشگاه آزاد یا..... تحصیل و توام هزارکار کرده و حال چون شغلی گیر نیاورده بسوی معلمی گسیل شده؟
بنده ازنزدیک شاهد تفاوت دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم باسایر دانشگاهها هستم .
دانشجویان تربیت معلم از پاک ترین ، دلسوزترین و قوی ترین افراد هستند.
.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/13 - 22:35
جو نگیردت. چه نظامی.
حرف از سرکوب کرامت انسانی در مراکز تربیت معلم.
ظاهرسازی و ریاکاری مهمترین چیزی در این مراکز یاد میدند.
انسانهای منکوب شده که آزاد اندیشی رو نوعی میوه ممنوعه میدونند. مگه میشه معلم آزاد اندیش نباشه و شخصیت سالمی برای معلمی داشته باشه.
خودمون رو گول نزنیم, الان ما دست پرورده های این مراکز رو میلینیم. اکثریت یا ساکت هستند, شاید. به دلیل ترسی که در نهاد آنها کاشته شده, و یا ریاکارانه دنبال منافع پست خودشون به قیمت ضایع شدن همکاران هستند.
خلاصه که این مراکز هیچ گونه بار علمی یا شخصیتی برای معلمان نداره.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/13 - 22:36
دل آدم به اون کسانی میسوزه که با رتبه های عالی وارد این دانشگاههای استعداد سوز میشند.
پاسخ + +3 -7 --
کدخدایی.مدرس دانشگاه 1394/11/13 - 19:42
دوستان عزیز دانشجویی که در دانشگاه فرهنگیان از پایان پیش دانشگاهی در آنجا مشغول تحصیل است اولا باکنکورسراسری که بسیار مشکل تر از این آزمون استخدامی است وارد آنجا شده و طی۴سال متمادی درحال آزمایش است . اکثرا بارتبه های عالی کنکور دررشته خود وارد آن دانشگاه شده اند. پس مقایسه این دو به عقل سلیم ، منطقی نیست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/02/27 - 13:59
ببخشید چه کنکور سراسری ای که پذیرفته شده های آن دارای رتبه های صدهزار و بالاتر می باشند درحالی که پذیرفته شده های ماده ۲۸ رتبه های کنکوری آن کمتر از ده هزار میباشد. زمانی بود با رتبه های ممتاز به این دانشگاه ها راه پیدا می کردند که آن هم قبل از روی کار آمدن دانشگاه فرهنگیان بود. یعنی زمان دانشگاه شهید رجایی و مراکز تربیت معلم که رتبه های زیر دو هزار در آن قبول میشدند نه الان.
والسلام
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/02/27 - 13:59
ببخشید چه کنکور سراسری ای که پذیرفته شده های آن دارای رتبه های صدهزار و بالاتر می باشند درحالی که پذیرفته شده های ماده ۲۸ رتبه های کنکوری آن کمتر از ده هزار میباشد. زمانی بود با رتبه های ممتاز به این دانشگاه ها راه پیدا می کردند که آن هم قبل از روی کار آمدن دانشگاه فرهنگیان بود. یعنی زمان دانشگاه شهید رجایی و مراکز تربیت معلم که رتبه های زیر دو هزار در آن قبول میشدند نه الان.
والسلام
پاسخ + +14 0 --
اسکوئیان 1395/02/21 - 23:59
سلام ..من یکی از پذیرفته شدگان ماده 28 هستم و از بین چند هزار نفر در رشته خودم در تهران انتخاب شدم ..من 2 فوق لیسانس دارم . و بسیاری از هم کلاسی های من در این دوره فوق یا دانشجوی دکتری هستند و به جرات عرض میکنم نیمی از دوستان سابقه تدریس دارند . اگر قرار بود که تربیت شدگان دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم از نظر تدریس قوی باشند که وضتع آموزش و پرورش این مملکت اینطور نمیشد. چطور ممکن است بهترین نفرات علمی این کشور که در این آزمون قبول شده اند از دانش جویان رتبه چند ده هاری دانشگاه فرهنگیان عملکرد بدتری خواهند داشت .. صرف گذراندن دوره چند ساله در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم واقعا چاره ساز است یا اشکال در ضعف بنیادی افراد 7پذیرفته شده در ادوار گذشته است ..من دبیر دبیرستان علامه حلی و نمونه هستم و تنها 10 درصد مدرسان این دبیرستان رسمی هستند و شما لطف نموده این ممعادله راحل کنید ...نقطه ضعف در جای دیگری است و مطمئن باشید این ورودی بهترین ورودیه آ پ هستند
پاسخ + +20 0 --
احمد 1395/03/19 - 13:05
کسانی که پذیرفته شده ماده 28 هستند به طور معمول از هر شهر یک نفر یا دو نفر قبول شده و اگر آزمون و گزینش آن ساده و الکی بود از بین 170000 هزار داوطلب با مدارج عالی لیسانس و فوق لیسانس و گاها دکتری فقط 3700 نفر پذیرفته شدن پس نشان دهنده این واقعیت می باشد که مراحل سخت تری پشت سر گذاشتن واز همه مهمتر اذعان اساتید دانشگاه فرهنگیان بر این مطلب که بار علمی و شخصیتی پذیرفته شدگان ماده28 خیلی فراتر از دانشجو معلمانی که قرار است از مهر امسال وارد مدارس شوند .
نگارنده این مطلب هم کاملا مشخص هست که بخاطر احساس ضعف دربرابر پذیرفته شدگان ماده 28 اقدام به انتشار این مطلب کاملا اشتباه کرده.
پاسخ + +21 -1 --
محمد مهدی 1395/05/23 - 14:33
جناب نویسنده محترم
بنده دوترم ذیل ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان دوره دیدم
اساتید شما در حد دبیرستان هم نبودند!!!
در مباحث علمی یارای پاسخگویی به دانشجویان ماده 28 را نداشتند ...
شما می توانید با یک بررسی میدانی از ماده 28ها سطح نازل اساتید و مدیریت دانشگاه فرهنگیان را بدست بیاورید
پاسخ + +14 0 --
حسین 1395/05/27 - 15:06
چرا فک میکنید ما خیلی راحت به خاستمون میرسیم .بعد از درس خوندن تو بهترین دانشگاههای کشور با معدل بالا تو مقطع ارشد فارغ التحصیل شدن و گاها داشتن شغل خوب ولی عشق معلمی و بعد تو یه آزمون شرکت کردن و قبول شدن رفتن تو مرحله گزینش اختصاصی و بعد هسته گزینش و بعد کلاسهای فشرده با درسهایی کاملا بی ربط که اتفاقا به دانشجوهای خود همین پردیسها هم تحمیل میشه و بعد پرداخت هزینه گزاف و اضافه کنید وقت طولانی که هدر رفت تو این شش ماه و دوری از خانواده و هزینه های خوابگاه و ... این انصاف نیست راجبه ما اینطور قضاوت بشه اتفاقا ما هر چی از رفتار اساتید تو این دانشگاههای فرهنگیان دیدیم از انسانیت دورتر شدیم .اتفاقا بچه های مردم دارن دست خوب آدمایی میفتن قبلش هرچی معلم از این دانشگاهها تربیت شد بازتابشو دیدیم تو نظام آموزشیمون
حالا شما بیاین از همین حالا عملکرد این ماده28 ها رو بسنجید ببینید چه میکنن.اما اونطوری هم که شما راجبه ما پیش رفتید درست نیست.ما هم معتقدیم این روش جذب درست نیست و خیلی از صحبت های شما درسته.
اما ماهم قشر تحصیل کرده ای هستیم که برای خیلی هامون هم پول دغدغه اصلی نیست.
پاسخ + +15 0 --
fari 1396/04/20 - 13:41
سلام
مطلب کاملا تک بعدی و غیرمنصفانه ای نوشتید. چطور دارید دانشجو معلم های مدرسه فرهنگیان رو که زیرنظر چهار معلم دارن اموزش می بینند که حتی بار علمیشون از معلمین دبیرستان هم پایین تره با فارغ التحصیلان نخبه بهترین دانشگاه های کشور که زیر نظر اساتید نخبه تربیت شدند مقایسه میکنید؟ مگر دانشگاه های ایران اسلامی با قوانین غرب اداره میشوند؟ جوری حرف میزنید که انگار همه مشکل اخلاقی دارند و فقط معلم های تربیت معلم پاک هستند؟
البته از شما که محصول این مراکز هستید انتظار تفکری جز این اشتباهه. و برای دانش اموزانی که زیر نظر افرادی که تفکری بسته مانند شما دارند قراره تربیت بشند باید گریه کرد
پاسخ + +9 0 --
اسماعیل 1396/04/31 - 20:47
سلام و احترام.
متوجه دغدغه شما برای بچه های این سرزمین و نظام آموزشی و به طور کر فرهنگ جامعه و مسائل مربوط به آن شده ام و در تمامی موارد با شما در نقص ها موافقم.
ولی...
بفرمائید نسل حاضر تربیت یافتگان کدام معلمان هستند.
نسل حاضر پاسخ کم کاری کدام مسئول را باید بدهد.
بنده دوران دبیرستان خودم مشاور که هر روز می آمد در مدرسه و قطعا یکی از وظایفش توضیح رشته ها در دانشگاه ،بررسی مسائل دانش آموز خم و...-که شما بهتر میدانید-حتی یکبار هم ندیدم و اگر چیزی هم بود سطحی سر صبحگاه برای همه مقاطع میگفت که اکثرا هم بوی ناامیدی از آن بلند میشد.
عاجزانه خواهش میکنم در مشکلات جامعه هر کس خوب رو مسئول بداند و لی.
پاسخ + +10 0 --
اسماعیل 1396/04/31 - 20:56
ی چیزی یادم رفت
آهان تا الآن نمیدونستم معلمی که با سیکل رفته تو این سیستم و بعد از ظهر ها با اینکه تو زمان خودش تامین بوده به فکر این بود که مغازه دوم آپاراتیش رو بزنه حاصل تربیت مراکز تربیت معلم هست.!
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1396/08/24 - 16:11
هر چی میکشیم از بی سوادی شما دانشگاه فرهنگیانه
جمع کنید خودتونو
شماها هنوز دارید ب تنبیه اعتقاد دارید
پاسخ + +9 -1 --
علی 1396/11/11 - 18:10
مشکل نظام آموزشی ما این هست که یکی مثل ابراهیم اصابت طبری با مدرک فوق لیسانس میشه هیات علمی دانشگاه در حالی هزاران نخبه ی دکتری دنبال شغل میگردن حالا خودتون قضاوت کنید حق اصابت طبری این هست که عضو هیات علمی دانشگاه بشه؟معلومه کسی که پارتی داشته باشه بی سوادم باشه میشه عضو هیات علمی دانشگاه.
پاسخ + +12 -1 --
نسرین 1397/04/02 - 14:19
شما حتی شیوه‌ی درست نقد کردن رو بلد نیستید. فست فود! این همان ادبی است که دم از آن می‌زنید؟! من چه در دوران مدرسه و شاگرد بودن، زمانی که به قول شما معلمان متین و مودب و کاربلد و باسواد! سر کلاسمان می‌آمدند و چه امروز که خود تدریس می‌کنم، شاهد بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی و بی‌سوادی جمعیت کثیری از معلمان بودم و هستم. گرچه بین پذیرفته شدگان ماده ۲۸ کسانی هستند که سواد و اخلاق درستی ندارند و در بین معلمان تربیت شده در فرهنگیان چند نفری به حق شایسته معلمی هستند اما تعداد افراد شایسته بین دسته‌ی اول بسیار بسیار بیش‌تر است و این برای همه حتی دانش‌آموزان ثابت شده است. لطفا اگر آگاهی لازم را ندارید و نمی‌توانید تعصب خود را کنار بگذارید سکوت کنید تا وضعیت کشور از این بدتر نشود.
پاسخ + +13 -1 --
ناشناس 1397/04/05 - 14:35
واقعا برای منتشر کننده این مطلب باید تاسف خوووووووووووووورد!!!!!!!
هنوز حیف تاسف
اساتید دانشگاه فرهنگیانی که ما دیدیم معلمان دبیرستان ما بودند!
پاسخ + +12 -1 --
پیرو سید علی 1397/04/14 - 15:01
بخدا اسم دانشگاه رو دانشگاه فرهنگیان سنگینی میکنه بهتره بگین دبیرستان فرهنگیان.
خاک بر سر مملکت ما که دبیرستان فرهنگیان براش معلم تربیت میکنه،همینه که وضع مملکت همینه
پاسخ + +7 -1 --
سعید 1397/04/23 - 21:30
برای اظهارنظراین استاد متاسفم
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1397/05/16 - 20:22
همین که به جای واژه «ماکروویو» از «ماکروفر» استفاده کرده اید، نشان می دهد دانشگاه فرهنگیان (تربیت معلم) نتوانسته است دانش کافی را به شما منتقل کند و لازم است در محضر استادان دانشگاه های بزرگ کشور درس پس بدهید!
پاسخ + +8 0 --
سیمین 1397/07/25 - 22:04
با عرض ادب و احترام
با تمام وجود میگویم ماده 28 بسیار با سواد تر است از دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان! ما آکوزگار ابتدایی بودیم در کلاسمان که همه آموزگار ابتدایی و ماده بیست و هشت بودند پنج مهندس با ارشد علوم تربیتی و سه نفر دکترا بود!!!!!!
پاسخ + +9 0 --
علی 1397/08/01 - 22:49
بیخیال استاد!
ما سواد امثال شمارو هم در دانشگاه فرهنگیان در طول دو ترم تحصیل سنجیده ایم و عیار شما دستمان است :)))))) به جز سخنرانی و ملغلغات دهن پر کن چه سواد دیگری دارید؟!! از دانشگاه فرهنگیان همان برون تراود که دروست. (گنجینه ای پر از خالی)
پاسخ + +8 0 --
محمد 1397/09/23 - 20:53
خان بزرگ شما با این نظرات مزخرفتون مشخصه چیکاره اید ولی باید به عرض نا مبارکتون برسونم که دانشگاه فرهنگیان فقط جایی مثل سربازخانه های قدیم بود که فقط سیاست سرکوب و کنترل شدید و اجباری با دوربین دارند و دوم اینکه اساتید محترم همون دانشگاه جز خاطره تعریف کردن چیزی بلد نبودن.این حرفا توهین آشکار به تمام دانشگاههای دیگر و توهین به همه دانشجویان فارغالتحصیل ازین دانشگاههاست.درپایان بگم که شما تصورشو بکن که یه جوان یا بهتربگم بچه 22يا 23ساله تو دبیرستان بره چی ميشه
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1397/12/19 - 12:16
درد دل هاي يك معلم بيسواد جهت تحقير نخبگان دانشگاههاي دولتي كه عمر عزيزشون رو تو اين سيستم فرسوده به اميد آينده اي روشن هدر دادند. اصلا فلسفه وجودي دانشگاهي موازي به اسم فرهنگيان كاملا غلطه و پاتوقيه براي انسانهايي كه رابطه دارند اما علم و اخلاق ندارند، باور نداري برو ببين
پاسخ + +3 -1 --
نازنبن 1398/02/16 - 13:33
من ماده ۲۸ ام حرف شما تاحدودی درست اما اگه می دونستید ما هام چه مراحلی طی کدیم چقدر سخت گیری بهمون شده بعد از دو سال هنوز درگیری کارای مختلفیم وقتی با معلمان تدگربیت معلمی صحبت می کنم از سختگیری هایی که برا ماشده خودشونم تعجب می کنند.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1398/03/03 - 10:19
بر خلاف نظر نویسنده محترم معلمان ماده 28 ها فارغ التحصیلان تهران، علامه، تربیت مدرس و سایر دانشگاههای مادر هستند و از نظر علمی و روش تدریس به مراتب بهتر از فارغ التحصبلان دانشگاه فرهنگیان با اون فضای فکری بسته هستند.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1398/03/10 - 07:39
کاملا مشخصه بودن هیچ تحقیقی فقط از روی
غرض ورزی نشستی یه مطلبی نوشتی
بهت پیشنهاد میدم یه سر برو کلاس بچه های پاره
28 بشین ببین نظرت عوض نمیشه؟ خیلی خیلی با
یک معلم واقعی فاصله داری
پاسخ + +5 0 --
عطیه 1398/03/11 - 15:39
واقعا جای تاسف داره این حجم تعصب بیجا و تقلید کورکورانه...
این حجم کوته فکری صرفا برای بخطر افتادن منافع شخصی ... و قسمت دردناکتر اینکه تحت عنوان دلسوزی برای نسل جدید مطرح بشه...
بهتره چشمان خود را باز کنید! کشور امن و امان نیست از سر این همه خیانت و چپاول و بی سوادی عده ای که به غلط در مسند قدرت و قضاوتند... من جمله شما
کاش بجای سخنرانی دهن پرکن و البته غلط، نیم نگاهی به مدرک تحصیلی مهارت آموزان ماده 28 و روند آموزشی آنها می انداختید. همه از دانشگاهای معتبر و با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا، حتی برخی با سابقه ده ساله تدریس در سیستم آموزشی.... چیزی که به جرات میتوان گفت شما در فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خود همتایش را ندارید.
پاسخ + +3 0 --
عطیه 1398/03/11 - 15:40
اگر صدای زنگ تفریح به سیستم آموزشی شما اضافه شود دست کمی از دبستان نخواهد داشت. البته بدون ذوق و خلاقیت کودکان معصوم ابتدایی...
سطح علمی اساتید دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوان با اساتید دانشگاههای رده سوم کشور هم قابل قیاس نیست. برجسته ترین استاتید این دانشگاه در حد دبیر دبیرستان توانمندند و گاها از نوع باتجربه. البته به هیچ وجه قصد توهین به اساتید محترم را ندارم ولی هرکسی را بهر کاری ساختند...
ای کاش معلمان نسل قبل ما طبق همین طرح نخبه پروری ماده 28 انتخاب می شدند، شاید از اوضاع نابسامان آموزش و پرورش خبری نبود و اوضاع کشور وااسفا نداشت.....
التماس تفکر جناب ابراهیم اصابت طبری
پاسخ + 0 0 --
سارا 1398/03/11 - 23:17
سلام
صد درصد موافقم با نظرتون
افرادی میشناسم با رتبه 30.40 هزار دانشگاه فرهنگیان قبول شده ان، در سالهای 89، 90...
این در حالی ست که با این رتبه ها پیام نور فلان ناکجاآباد هم نمیشد قبول بشی، اما معلمان ماده 28 همگی فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه ها هستن، با مدرک بالاتر و رتبه علمی عالی، و تجارب بهتر و دید بازتر...
پاسخ + +4 0 --
علی 1398/03/15 - 16:31
ماده ۲۸ نفراتشو از بنگلادش نگرفته ، چه ماده ۲۸ چه بچه های دانشگاه فرهنگیان همه بچه همین کشوریم ، پدر من با تربیت معلم وارد آپ شده من با ماده ۲۸
سطح معرفت هر فرد از نحوه صحبت اون فرد قابل تشخیص
دوستان گفتند سطح سواد اساتید دانشگاه فرهنگیان پایین ، این موضوع یک واقعیت محض ،
موضوعی که خیلی افراد بی سواد نمی دونند باید به عنوان روانشناس عرض کنم ، همه دانشمندان علوم تربیتی اعتقاد دارند پایه شخصیت افراد تا ۵سالگی شکل می گیره، این عقیده ای که دوستان منتقد ماده ۲۸دارند که ما جوان ۱۸ساله رو جذب و بهش شخصیت معلمی میدیم ،این رو حتی تندرو ترین محیط گراها هم نتونستند ادعا کنند ،افراطی تینشون گفت نوزاد به من بدید دزد ،قاتل ،قاضی ،پزشک هرچی خواستید تحویل میدم تازه اونم منتقدین محکوم کردند که شما نمی توانید بر سرشت انسانها غلبه کنید حتی اگر از شیر خوارگی تحت تعلیم ویژه قرار بدید ، حالا این بزرگوارو چطور آدم ۱۸ساله رو از نو می سازند الله اعلم،
پاسخ + +6 0 --
سعید 1398/04/06 - 15:58
کاملا مشخص است که نگارنده منافع شخصی را درنظر گرفته و به بهترین معلم های آینده(ماده ۲۸ها)توهين ، تهمت و افترا زده است ،اين نشان می دهد که فضای آموزشی تربیت معلم از گذشته تا کنون فضایی مزورانه و آلوده بوده است که بهترین و کم هزینه ترین شکل اصلاح آن فضای تیره به ظاهر روشن ،تقویت و افزایش جذب از طریق ماده ۲۸می باشد. نگارنده مطلب سخیف فوق یعنی آقای اصابتی طبری باید از بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر سراسری پوزش بخواهد شاید ما ایشان را ببخشیم. اینجانب شخصا با دانشجومعلمان چهارساله صحبت کردم که اولا ادبی که شایسته و بایسته یک معلم باشد نداشتند ،دوما خودشان گفتند که ما درس نمیخوانیم چون براحتی به ما نمره میدهند. خدا ار سر تقصیراتمان بگذرد
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1398/04/08 - 17:08
سلام من یک مهارت آموز ماده ۲۸ هستم که در یکسال آموزش دانشگاه فرهنگیان به اندازه نصف ترمی که در بهترین دانشگاهها درس خواندم چیزی نصیبم نشد.جز دیدن نابسامانی و بی هماهنگی ها...
پاسخ + +3 0 --
ماده 28 1398/04/15 - 00:08
حتما اطلاع دارید فسنجون و مواد غذایی زیاد حرارت ببینن خاصیت شون رو از دست میدن شما زیاد دلسوز طفلان معصوم هستین برین ببینین غیر انتفاعی ها چه خبره به جای این همه توهین به ماده 28 ها، یه جوری فرمودن مثل اینکه دانشگاه فرهنگیان عالم و معصوم تحویل جامعه داده خوب شد همین دو ترم رو رفتیم تا با نابسامانی و بی برنامگی اینها اشنا بشیم
پاسخ + 0 0 --
محمد 1398/07/04 - 12:59
عزیز جان رشته های علوم‌پایه روزانه با رتبه‌صد هزار تو دانشگاه شیراز داریم حتی فنی مهندسیش .لابد فکر کردی اون که اومده فرهنگیان‌نمیتونسته رشته تو رو قبول بشه.پاشو داداش خواب دیدی خوابت خیر باشه
پاسخ + +2 0 --
امام علی 1398/04/27 - 16:16
دانشگاه های دولتی و سراسری هم باید طبق عدالت و حق و حقوق باید پس مثل شما از 18 سالگی ماهم استخدام میشدیم و حقوق وسابقه و بیمه و ماهیانه همه چی رد میشد تا الان که 31 سالم هست دکترا گرفتم اما بیکار و بدون سابقه و بدون بیمه همه رو گذورندم و هنوز هیچ جایی برام بیمه و سابقه رد نشده انوقت تو نوسیبل و مشما خانم تازه بدوران رسیده 18 سالگی حقوق میگری و سریع معلم میشی و ازداوج و پول و ماشین میگری تازه میگی معلم شغل نیست و همه میگین چیزی نیمدن اقا چیزی نمیدن چرا میری چیزی نمیدن خب همینن میزان حقوق و میزایا و نیز امتیازاتش رو به همه سراسری هم باید طبق اصول عدالت و حق باید بدن پس ندادن یعنی بی عدالتی و حق مارو شما خوردین.
پاسخ + +4 0 --
مصطفی 1398/05/05 - 21:17
بی کیفیت ترین دانشگاه ایران همین دانشگاه فرهنگیان هست آقای استاد!
یکسال تماما بی نظمی، بی محتوایی و...

کسانی که 4 سال در این دانشگاه بودن وقتی باهاشون مصاحبه شده بود میگفتن ما نمیدونم الان بریم سر کلاس چی باید به بچه ها بگیم!!!

دانشگاه فرهنگیان اعتیار بین المللی هم ندارد!
پاسخ + 0 0 --
محمد 1398/07/04 - 12:55
لابد رشته های علوم‌پایه‌ای که شما خوندین که با رتبه های چند ده عزاری میشه قبول شد خیلی پرفسور تشریف دارین
پاسخ + 0 0 --
محمد 1398/07/04 - 12:57
دیگه علوم‌پایه تو روزانه خوندن که اینقدر کلاس گذاشتن نداره والا تو شاخه ریاضی با رتبه هفتاد هزار کشوری الان‌داره فیزیک دانشگاه شیراز میخونه.یه وقت توهم پرفسوری نگیری.حتی رشته های فنی مهندسیش هم همین وضعیت رو دارن
پاسخ + +3 -4 --
محمد 1398/07/04 - 12:53
کسانی که ادعای ماده ۲۸ دارند.اخه قبولی تو رشته های علوپایه روزانه در شاخه ریاضی و تجربی و...که دیگه ادعای نخبه بودن نداره الان با رتبه های ۴۰ یا ۵۰ هزار میشه لیسانس فیزیک و ریاضی خوند اونم تو دانشگاه های خوب.شما اگه علاقه و سواد داشتید چرا از اول دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نکردید یا علاقه نداشتید به معلمی یا پذیرفته نشدید حالا که چهار سال تو محیط دانشگاه راحت عمر سپری کردید و بعدش متوجه شدید که کاری براتون نیست مجنون شغل معلمی شدید نه عزیز دانشجویان فرهنگیان اکثر قریب به اتفاقشون نمره علمی و صلاحیتشون از شماها بالاتر بوده لابد فکر میکنید براشون قبولی تو رشته های شما سخت بوده نه خیر اونها از اول عاشق معلمی بودن و راهشون را انتخاب کردند نه مثل شما بعد از اینکه فهمیدن راه به جایی ندارن بیان و به دانشگاه فرهنگیان هم خرده بگیرن.
پاسخ + 0 0 --
ربیع 1398/12/03 - 05:14
آقای محترم اکثر ماده 28ها که دارندگان مدرک دکتری دانشگاه دولتی با چندین سال سابقه تدریس در دانشگاه و مدرسه بینشون کم نیست متولدین دهه شصت هستند یعنی زمانی موقع دانشگاه رفتنشون بود که یا دانشگاهی به اسم فرهنگیان با این ظرفیت بالا وجود نداشت یا مراکز تربیت معلم فقط تو چندتا رشته ی کاردانی تو بعضی از شهرها پذیرش داشت. خدا شاهده اون زمانی که موقع دانشگاه رفتن دهه شصتی ها بود با رتبه های 3هزار و 4هزار به زور شبانه قبول میشدن شما الان رو نبین که با 20هزار و 30هزار مهندسی قبول میشن و علوم پایه! بعدم خیلی ها با علاقه رفتن رشته های علوم پایه رو تو دانشگاه خوندن اگر غیر از اینه خوبه بگیم مریم میرزاخانی هم جزو افراد ضعیف بوده که رفته دنبال علوم پایه یا مثلا پرفسور مهدی بهزاد یا پرفسور گلشنی...
پسرجان حتما اعتقاد داری که گربه محض رضای خدا موش نمیگیره! این بساط دانشگاه فرهنگیان رو هم یه عده سودجو علم کردن و گرنه نه دلشون برای دانش آموزانی این مملکت سوخته نه دغدغه ی اشتغال داشتن که اگر داشتن متولدین دهه شصت و اوایل هفتاد اولویت داشتن!
پاسخ + 0 0 --
ربیع 1398/12/03 - 05:22
شما دانشجو معلمی یا فارغ التحصیل در هر صورت اون موقع که شما راهنمایی یا شایدم دبستان بودی خیلی از این ماده 28های متین و با اخلاق صبورانه درحال نوشتن پایان نامه ی ارشد و دکتری زیرنظر پرفسور های تحصیلکرده ی خارج از کشور بودن! اساتید پیش دبستانیه فرهنگیان که اکثرا معلم های کم سواد مدرسه هستن!!!
پاسخ + 0 0 --
ایدا 1399/03/31 - 15:20
من همکاری داشتم چهار سال دانشگاه فرهنگیان بود. به خدا قسم نمیدونست چوب خط کشیدن یعنی چی در ابتدایی . دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ضعیف است .که جز اصول سلطه گری و کنترل شدید و حفظ ظاهر چیزی به کسی یاد نمیدهد . حتی قادر به اداره یک سایت نیست و هزار گونه مشکل دارد . تمام دانشگاه های دیگر بار علمی قوی تری دارند نسبت به فرهنگیان . بچه های دانشگاه فرهنگیان کاملا متفاوت هستند با بقیه و این در نگاه اول قابل تشخیص هست .
پاسخ + 0 0 --
mm 1399/04/10 - 09:27
کامنتهایی که به ضررشونه پاک میکنن. من چند بار ماده ۲۸ قبول شدم. اکثرا افراد نخبه بالای ی سال بودند یعنی اون زمان که ما ازمون میدادیم یک سال در میان دانشگاه فرهنگیان میگرفت. به شخصه ریاضی و فیزیم رو بالای ۹۰ درصد زدم و با رتبه نهصد رفتم دانشگاه تراز اول فیزیک خوندم. حالا میبینیم با درصد زیر بیست چون عمومی خوب زده میره دانشگا فرهنگیان بعد میاد دوستانی که المپیادی بودن رو میگن فست فود. بخدا گناه میکنید با کتمان واقعیت

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور