صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محمدرضا سیفی/ سر دبیر خبرگزاری پانا ( دانش آموزی )

گل درشتی های حاجی بابایی در انتخابات مجلس

نقد عملکرد حاجی بابایی و میزان موفقیت وی در انتخابات مجلس 94  حرف های انتخاباتی وزیر سابق آموزش و پرورش در کرمان نکات قابل توجه ای داشت، عبایی که حاجی بابایی برای نمایندگی مجلس دوخته است تار و پودهای برجسته ای دارد.  اگر حاجی بابایی سودای ریاست جمهوری در سر نداشت و نیز در برخی امور دچار توهم نمی شد شاید در این دولت هم وزیر می ماند.
و اگر میزان توجه و تمرکزی که دکتر روحانی نسبت به فانی دارد " آن مرد همیشه رفته " نسبت به حاجی بابایی داشت شرایط آموزش و پرورش بهتر از این می شد.


آنچه مشهود است حاجی بابایی با سخنان گل درشت خود و نقدهایی که به کم تحرکی آموزش و پرورش دارد، بتواند در ردیف سوم یا چهارم یک لیست خوب قرار بگیرد انتخاب شدنش در تهران قطعی است وگرنه شک نکنید از همدان به عنوان نفر اول وارد مجلس خواهد شد ؛ عملکرد دوساله فانی به این اتفاق کمک زیادی خواهد کرد !


فانی در شرایطی بر صندلی چرمی  طبقه چهارم ساختمان شهید رجایی نشست که قبل از او یک وزیر رسانه ای این صندلی را داغ کرده بود.
توجه خاص حاجی بابایی به امور معیشتی و رفاهی مخصوصا بیمه طلایی او را نزد فرهنگیان محبوب ساخت.
اما درگیر شدن در پوستین برنامه هایی که خیلی بد مشاوره شده بود و 200 طرح و استخدام فله ای و... باعث شد تا خیلی زود از جامعه بزرگ فرهنگیان دور شود.


فانی وقتی وزیر شد که مجلس ناغافل یکی از اشتباهات استراتژیک خود را با رای ندادن به دکتر نجفی انجام داده بود، نجفی که قامت ریاست جمهوری داشت و برای همه فرهنگیان بهترین گزینه بود.

هیچ گاه نمی توانستی به حاجی بابایی به خاطر ضعف روابط عمومی وزارتخانه اش خرده بگیری زیرا او به تنهایی" رسانه سرخود "بود، وقتی سخنرانی های چهارساعته اش را به یاد می آورم متعجب می شوم که این همه انرژی  از کجا آمده؟!

البته بعد ها فهمیدم وزیر سابق داخل ماشین دوپینگ می کرد: روزانه نیم کیلو عسل!!


فانی سکان وزارت را در دست گرفت و با 22 مشاور و لشگری از بازنشستگان به جنگ بدهی ها و پیش خوری های دوران حاجی بابایی رفت، جنگی نابرابر، نفت به کمترین قیمت خود رسیده بود، نمایندگان مجلس هم سهم خواه شده بودند، هنوز حاکمیت ضرورت توجه به  آموزش و پرورش را درک نکرده بود، جابه جایی معاونین و مدیران کل هزینه بردار بود و فانی، نجفی نبود که  یک خانه تکانی اساسی در این وزارتخانه را شاهد شویم.

نقدهایی که به حاجی بابایی می توان گرفت به مراتب وزن سنگین تری نسبت به نقدهای فعلی فانی دارد.


وقتی مجلس به وزیر پیشنهادی " آن مرد همیشه رفته " رای نداد و سوسن کشاورز وزیر نشد برای چهارمین بار نگاه ها به سوی مردی چرخید که چهارده سال منتظر چنین فرصتی بود و نمایندگان مجلس با آرامش به هم مجلسی خود رای دادند تا حاجی بابایی وزیر شود.


دوران کوتاه وزارت حاجی بابایی با شانتاژ و یک نوع هیجان تبلیغاتی همراه بود، دلارهای نفتی به کمک او آمد تا حقوق معلمان را افزایش دهد، اما اقدامات این مرد فقط پوسته زیبایی برای فرهنگیان داشت !

کمتر فرهنگی اطلاع دارد که به دلیل بدهی چند ده میلیاردی وزیر سابق، شرکت های بیمه خدمات بیمه طلایی را مانند گذشته متعهد نمی شوند.


حاجی بابایی در سخنانش از استخدام معلمین در آموزش و پرورش حرف می زند اما نمی گوید چطور نظافت چی را به عنوان معلم استخدام کرد و بدون برگزاری هیچ دوره ای آنها را به کلاس درس فرستاد.

او در صحبت هایش اشاره می کند: ۲۰ سال زحمت کشیدیم تا در آموزش و پرورش میانگین ۳۳ نفر دانش آموز به ازای هر معلم را به 5 / 22   نفر رساندیم؛ اما در همین دوسال اخیر این میانگین به ۲۷ نفر رسیده است.


در مورد دانشگاه فرهنگیان هم گفته است:چرا دانشگاهی که ظرفیت ۲۵ هزار نفر را دارد؛ در حال حاضر تنها چهار هزار نفر را پذیرش می‌کند، اگر به همین منوال ادامه پیدا کند فتیلهٔ دانشگاه فرهنگیان پایین کشیده خواهد شد.

به نظر ، خوراک تبلیغات انتخاباتی خود را از شرایط فعلی وزارتخانه تهیه می کند و نیازی به هزینه های جانبی معمول ندارد، اما تا چه اندازه از « صداقت » بهره ببرد قضاوت ساده ای نیست.

"حاجی بابایی کاریزماتیک" بی شک دوباره نماینده خواهد شد اما " حاجی بابایی وزیر " چه زمانی پاسخ این ابهامات را خواهد داد :

* نظام  633 و مصیبتی که برای خانواده ها ایجاد شد.
* 200 برابر کردن ظرفیت مدارس سمپاد که عملا این مدارس از مدارس عادی هم عادی تر کرد.
* نیمه تمام رها کردن طرح شهاب
*  پیش خور کردن ظرفیت اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور برای سه سال !!
* مدارس قرآنی و طرح های وابسته به آن که فقط بعد تبلیغی داشت.
* شکست طرح های 200 گانه در قالب طرح های ورزشی و...


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 03 بهمن 1394 22:18 خوانده شده: 2514 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -9 --
بازنشسته فرهنگي ٩٣ 1394/11/03 - 23:00
باتوجه به اظهارات وزير پيشين وعملكرد ايشان در دولت قبل فقط زير سوال بردن وزير كنوني مي باشد و براي عملكرد اين دولت در حق بازنشستگان سال ٩٣ مي توان آن رامنصفانه دانست كه همه بدهيهاي سال وزارت حاجي بابايي مي باشد كه در اكثر موارد حاتم طايي بودند درمورد مسئولين ومديرانشان
پاسخ + 0 0 --
ود 1394/11/06 - 17:40
اقای سیفی خود تو که سر دبیر پانا هستی برای فرهنگیان چه کاری کردی ان خبرگذاری که شما مدیر مسول ان هستید و ظاهرا در باره فرهنگیان است تنها چیزی که در ان نوشته نمی شود دفاع از فرهنگیان است همه مطالب درباره تعریف و تمجید از حزب مورد نظر خود هستید و حتی حاضر نیستیدقسمت نظرات برای بیان مشکلات در خبرگذاری تون فعال کنید پس بهتر بجای انتقاد از وزیر حاج بابایی که خودتون هم می دانید اکثر معلمان از او در مقایسه با فانی راضی هستند انتقاد نکنید بلکه بفکر احقاق حقوق معلمان باشید
پاسخ + +3 -6 --
فرهنگی 1394/11/03 - 23:27
ایشون بوی کباب به بینیشون خورده بود ولی به کاچی رضایت دادن اینم به از هیچیه !!!
پاسخ + +10 -10 --
ابوالقاسم بگلو 1394/11/03 - 23:31
مسول دفتر حاجی بابایی از وزیر روحانی تواناتربود زنده باد حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
صفدری 1394/11/04 - 00:48
همین زنده باد و مرده باد ها پدر این مملکت رو در آورده.
شاید لازم باشه که بیاموزیم به همه چیز نسبی بنگریم نه مطلق.
پاسخ + +8 0 --
معلم 1394/11/03 - 23:36
میگم :این روزها دروغ گویی مد وکلاس حکومت داریه ؟!که اینقدر راحت در این باره از هم سبقت میگیرن ؟!
پاسخ + 0 0 --
مدير منطقه 1394/11/04 - 13:00
واقعا درست بود كه فاني و تيم غير كارآمدش بيايند و حاجي بابايي با اون قدرتش و تيم قوي اش بروند
پاسخ + +8 -5 --
مدير منطقه 10 1394/11/04 - 12:58
واقعا حاجي بابايي منجي آموزش و پرورش بود ان شاا.. دوباره برگرده
«محبوب دل معلم ها»
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/11/05 - 00:15
آزموده را آزمودن خطاست !!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
فردین فر 1394/11/05 - 15:12
همین حاجی بابایی بود که طرح تغییربنیادین نظام اموزشی را مطرح فرمودند و کل نظام اموزشی را به هم ریخت و عده زیادی از دبیران دبیرستان را راهی دبستان نمود خدا ...
پاسخ + 0 0 --
فردین فر 1394/11/05 - 15:17
اگه برگرده خودم ............
پاسخ + +6 0 --
معلم 1394/11/04 - 13:01
چرا رتبه های جدید متوقف شده طبق کدام قانون
پاسخ + +9 -2 --
تینا 1394/11/04 - 15:00
به این فانی و وزیراش بگید ( مخصوصا کفاش) برند پیش اقای دکتر حاجی بابایی حرف زدن و قانون یاد بگیرند بعد طرفدارشون بیان اینجا ازشون حرف بزنند . پنج نفر باید دست و پای فانی رو نگه دارند تا بتونه دو کلمه حرف بزنه اونم چه حرفایی همش تکراری
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1394/11/04 - 15:59
عجب رسمیه رسمه زمونه ، شایستگان بر فرش بی ... در عرش . پارتی بازی ...، باند بازی .... پس در واقع ملاک استخدام و جذب پرسنل عوض نشده است.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/11/04 - 16:20
عملکرد حاجی بابایی خوب نبود ..اما عملکرد فانی بد است ...در مجموع هیچکدام در حد وزارت نبوده و نیستند ...فانی بک معاون خوب هر وزیری در اپ می تواند باشد .....اموزش و پرورش به یک وزیر پر قدرت نیاز دارد که در دولت و مجلس حرفش را به کرسی بنشاند
پاسخ + +1 -2 --
معلم ناامید 1394/11/04 - 19:39
متن جالبی بود شک نکنید حاجی بابایی هم ایراداتی داشت
مجلس در رد دکتر نجفی و اعتماد به فانی اشتباه بزرگی کرد
من معلم از این ناحقی نمیگذرم بخصوص کارت بازی با فانی
پاسخ + +1 -1 --
منوچهر 1394/11/05 - 00:34
فانی دست نشانده قالیباف توسط نمایندگان مجلس است فانی
نماینده اصولگراهای مجلس است .این کارتهای مجلس راه گم کردن است .مدیر کل بوشهررا به اسانی به نماینده ها فروخت .ایشون لیاقت وزیر بودن را ندارد بیچاره روحانی گیر افتاده دولت روحانی مقصر نیست دستش بسته است بیاید منصف باشیم .اگر مثل دوران احمدی نازپروده مجلس بود روحانی خیلی بیشتر از اینها به معلمان خدمت میکرد.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/11/05 - 23:44
جمع کنن،بساطشون رو ،بعداز سه سال از عمر دولت روحانی و وزارت فانی هنوز همه ضعف های امروز آموزش وپرورش را به وزیر قبل ربط میدهند.فانی ،عدمش به ز وجود،حین حرف زدن خوابش میبره،چطور قدرت چانه زنی و گرفتن حق فرهنگیان را دارد.حاجی بابایی محبوب همه فرهنگیان بوده و هست.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1394/11/06 - 16:08
خسته نمیشوید یکی به اون یکی به این خنده داره همکاران بسه دیگه، ... اینها همشون ازیه کرباسن.درحد واندازه های این پست نیستند .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور