صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« در این میان برخی ها متفاوت بودند؛ نقد می کردند اما عالمانه و همیشه انصاف را رعایت می کردند که نشان می داد مشکلشان با اشخاص نیست بلکه دغدغه تعلیم و تربیت دارند »

برای " مهدی بهلولی " که بزرگ بود و از اهالی امروز

رضوان حکیم زاده / معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

گروه رسانه/

درگذشت ناباورانه « مهدی بهلولی » از آموزگاران اندیشمند و مطالبه گران حوزه عمومی ، هر فردی را که او می شناخت در حزن و اندوه فرو برده است .

« صدای معلم » بار دیگر این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده محترم ایشان و جامعه فرهنگی کشور تسلیت می گوید .

در این رابطه ، « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دل نوشته ای را در رثای این معلم مسئول برای صدای معلم ارسال کرده است .

 

دل نوشته رضوان حکیم معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برای درگذشت مهدی بهلولی

بسم الله الرحمن الرحیم

« نام برخی ها روشنم می دارد »

« مهدی بهلولی » از آن نام هاست. من هرگز از نزدیک مهدی بهلولی را ندیدم اما دورادور و از طریق فضای مجازی و گاه تلفنی با ایشان مرتبط بودم و البته نوشته ها و نقدهای ارزشمندش را همیشه با اشتیاق می خواندم.

زمانی که به آموزش و پرورش آمدم تعدادی از همکاران فرهنگی که اصحاب رسانه بودند؛ بدون شناخت و فقط به دلیل اینکه از آموزش عالی و به قول آن ها از بیرون آمده بودم مرا شدیدا مورد لطف قرار دادند و من که نه اعتقاد به جدایی آموزش عالی و آموزش و پرورش داشتم و نه فاصله ای بین رشته علوم تربیتی و وزارت تعلیم و تربیت می دیدم، نمی توانستم بیرونی بودن را بپذیرم. البته من هرگز به خودم اجازه نداده ام گله و شکایتی ابراز کنم که دغدغه این همکاران را ارزشمند دانسته و می دارم و همه آنها برایم عزیز و گرانقدر هستند.

در این میان برخی ها متفاوت بودند؛ نقد می کردند اما عالمانه و همیشه انصاف را رعایت می کردند که نشان می داد مشکلشان با اشخاص نیست بلکه دغدغه تعلیم و تربیت دارند. مهدی بهلولی از آن دسته همکاران اندیشمندی بود که بسیار به جوهر ادب و آداب آراسته بود .لطف زیادی هم به من داشت و دیدگاه ها و نقد هایش را برایم ارسال می کرد و برخی اوقات که موضوعی را مهم می دید برای پیگیری و بررسی برای من می فرستاد. به شدت فروتن بود و شخصیت استوار و متینی داشت.

سال گذشته کتاب ارزشمند « مقاومت در برابر خصوصی سازی و تلاش برای نجات مدارس دولتی ، تجربه آمریکا » را که به همراه همکار ارجمند آقای نیک نژاد ترجمه کرده بودند برا ی من فرستاد. طی تماس تلفنی به من اطلاع داد که به دلیل دغدغه مشترک در مورد خصوصی سازی آموزش و پرورش و همچنین ارتقای عدالت آموزشی ، این کتاب را برایم می فرستد. خیلی خوشحال شدم و تشکر کردم .

قرار شد حضوری هم صحبت کنیم، اما کرونا متاسفانه مرا از فرصت ملاقات حضوری اش محروم کرد اما هرگز فکر نمی کردم که کرونا او را از ما بگیرد و من هرگز فرصت گفت و گوی حضوری با او را نداشته باشم.

چند روز قبل برای احوالپرسی و خبر گرفتن از شرایطش با تلفن همراهش تماس گرفتم و همسر گرامی اش با صدایی گریان پاسخ داد و از نگرانی عمیقش برای سلامتی همسرش صحبت کرد .

امروز ناباورانه خبر سفر ابدی اش را دیدم و فهمیدم گاهی وقت ها چقدر زود دیر می شود و گاهی وقت ها چقدر مغتنم نشمردن برخی فرصت ها تبدیل به یک حسرت و افسوس دائمی می شود و حالا من مانده ام با یک دستخط و امضای او و خاطره ای که پر از اندوه است.

من درگذشت این معلم اندیشمند و صادق را خدمت همسر محترم و خانواده داغدارش همچنین همکاران فرهنگی تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای بازماندگانش صبر و اجر خواستارم.

پنجم خرداد ۱۴۰۰

چهارشنبه, 05 خرداد 1400 18:14 خوانده شده: 930 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 0 --
نرگس کارگری 1400/03/05 - 21:05
از بابت این اتفاق بسیار ناراحتم.
امیدوارم خداوند به خانواده ایشان تحمل و قوت قلب عنایت کند.
پاسخ + +1 -1 --
محمودرضا اسفندیار 1400/03/05 - 22:07
⚫⚫⚫
انا لله و انا الیه راجعون
بهلولی آسمانی شد
خبری تلخ و خسرانی جبران ناپذیر برای حوزه تعلیم و تربیت .
بهلولی در نوع خود بی بدیل بود و تکرار ناشدنی
از فرهیختگان دغدغه مندی که همه جور خود را هزینه کرد تا مسیر تعلیم و تربیت مدرسه ای به سمت و سوی تعالی سوق یابد .
هر چند جناب وزیر در این ایام پی گیر روند درمان ایشان بودند اما زود دیر می شود.
لذا پیشنهاد می شود جناب وزیر با عنایت به تعاملات خوبی که با هیات دولت و ستاد ملی کرونا دارند ، به منظور کاهش خسران احتمالی تا پیش از موعد رسمی واکسیناسیون رسمی فرهنگیان ، پی گیر اخذ مجوز واکسیناسیون *همکاران فرهنگی بالای ۴۵ سال سن* که در برابر کرونا آسیب پذیر تر هستند شوند که خود خدمتی بزرگی است .
⚫این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده معظم جناب بهلولی انوشه روان ، دوست ارجمندمان یار دیرین ایشان جناب نیک نژاد و جامعه فرهنگیان تسلیت عرض می نمایم .
با احترام
محمودرضا اسفندیار
۱۴۰۰/۳/۵
پاسخ + +2 0 --
بهلول 1400/03/06 - 07:09
بنده نیز تسلیت عرض می کنم، رحمت خدا بر ایشان باد.

در این سایت بندرت با نام مستعار بهلول نظر می گذاشتم
سپس با ایشان آشنا شدم.

در ضمن به وضعیت آموزش و پرورش نیز تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان تسلّی خاطر و دوری از بلا آرزومندم.
پاسخ + 0 0 --
سمیه الماسی 1400/03/06 - 13:08
خیلی متاسف و متاثرم که معلم دوران دبیرستانم جناب مهدی بهلولی عزیز به رحمت خدا رفتند از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای خانواده شان صبر مسئلت دارم
پاسخ + 0 0 --
مهدی کماسی 1400/03/06 - 13:12
فردی پرتلاش بود که به فکر ایجاد روش های نوین در آموزش و پرورش بود عرض تسلیت به جامعه معلمین
جای خالی او همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود روحش شاد و یادش ماندگار
پاسخ + 0 0 --
کانونی 1400/03/06 - 22:02
روحش شاد ویادم گرامی نمی دانم چرا حبیبی بداغی وبهشتی نبودند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور