صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« چرا در کنار این همه تخریب وزیر به بی عدالتی دستگاه قضایی در صدور رای شلاق برای یک معلم ورود نکردید؟! »

نگاهی بر شکایت وزیر آموزش و پرورش از مدیر کانال " حرف حساب "

اکبر زارعین ریزی

نگاهی بر شکایت وزیر آموزش و پرورش از رضا نهضت مدیر کانال حرف حساب

ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه و حاکم جبار اصفهان سال ها در اصفهان گوش وزبان معترضين به ظلم و ستم را می برید و چشم آنها را ازحدقه بیرون می کشید؛ به طوری که مشهور است زمانی دستور داد نوکرانش شکم منتقدی را پاره کردند تا دلش را دربیاورند ببینند چقدر دل بزرگی داشته که رفته پیش شاه شکایت فرزندش ظل السلطان را کرده؛ همین ظل السلطان وقتی مردم کم کم از ظلم بسیار زیاد همین شاهزادگان و حاکمان به ستوه آمدند و ندای مشروطیت و قانون خواهی سردادند متوجه شد در فردای انقلاب مشروطه جایگاهی که نزد مردم ندارد  هیچ؛ بلکه ممکن است به مکافات عملش برسد؛ به صف مشروطه خواهان پیوست و چهره تغییر داد !

این مثال را مطرح کردم که اثبات کنم نه تنها مخالف تغییر مواضع افرادی چون جناب رضا نهضت نیستیم بلکه خوشحالم که در تحولات جاری نقش مثبتی ایفا می کنند هر چند نیات خود محورانه در سر داشته باشند و صداقتی در انتقاد کردن نداشته باشند . آیا یک بار آمار تعداد زندانی شدن معلمان در دوره وزیران قبلی با وزیر فعلی را بررسی و قیاس کردید؟! میزان آزادی معلمان زندانی را در یک سال گذشته بررسی کردید؟!

روی سخن این است که دهها و صدها معلم زمان مدیریت این دوستان زندان رفتند و باطوم خوردند و حتی بدون محکومیت شلاق خوردند چه رسدبه اینکه شاکی داشته باشند و محکوم شوند یا فرصت اعتراض به رای دهند؛ یا فردی در مقام و جایگاه وزارت برود از شکایت به حق خود رضایت دهد .

از طرفی وزیر تصور نمی کرد قاضی رای  شلاق صادر کند و آبرو و حیثیت جامعه معلمان برود؛ یقینا می توان گفت مقام وزارت هرگز درصدد شلاق خوردن جناب نهضت نبوده اند اما اخلاق حکم می کرد جناب نهضت و مشاورانش با باز کردن باب گفت و گو مسایل را حل می کردند که متاسفانه میسر نشد .
به هر حال می توان گفت اتفاقات خوبی به کمک رسانه های زر و زور رقم خورد که باهمراهی معلمان و دغدغه مندان مسائل تربیتی و آموزشی به فال نیک گرفته شد؛ چنانچه همیشه تاریخ ظالمان و زراندوزان جاهایی  خود صدای عدالت شدند و این نمی شود مگر به واسطه ارتقای آگاهی های جامعه که می تواند نشانه آینده ای امید بخش باشد زیرا حال اگر همان همکاری که بیشتر از همه به تنبيه دانش آموزان می پرداخت ، دیگران و معلمانی که اصلا تنبیه نمی کردند را به عدم تنبیه کردن توصیه کند؛ باید خوشحال بود زیرا تنبیه نکردن به یک مسئله فراگیر تبدیل شده است! و اینکه دیگر شاهد چنین رای هایی علیه جامعه معلمان نباشیم و تساهل و تسامح دولتمردان برای داشتن گوشی شنوا بیشتر شود؛ منتقدین هم اخلاق نقد کردن را بهتر رعایت نمایند .

نگاهی بر شکایت وزیر آموزش و پرورش از رضا نهضت مدیر کانال حرف حساب

روی سخن به جناب نهضت است که آیا حال که وزیر شکایت را پس گرفته چرا دنبال کش دادن موضوع و شکایت از وزیر است یا چرا از حق قانونی خودش در تجدید نظر استفاده نکرد؟

شرایط فعلی جامعه بیش ازهر زمانی به آرامش و بهداشت روانی نیاز دارد. مباحث ریشه ای و بیماری های ساختاری نظام آموزشی در کانال حرف حساب چقدر مطرح است؟ آیا تمسخر وزیر چقدر می تواند مشکلات ساختاری ما راحل کند؟! چرا یک کلام در کنار این همه تخریب وزیر به بی عدالتی دستگاه قضایی در صدور رای شلاق برای یک معلم ورود نکردید؟! چه مقدار به مافیای کنکور به خصوص در شهر تهران و مدارس زنجیره ای تیز هوشان و البرز پرداختید .... ؟

چه مقدار به مبحث تعارض منافع که وزیر ورود پیدا کردند پرداختید؟! درکنار این همه تخریب وزیر ، آیا جایی منصفانه قضاوتش کردید؟! آیا یک بار آمار تعداد زندانی شدن معلمان در دوره وزیران قبلی با وزیر فعلی را بررسی و قیاس کردید؟! میزان آزادی معلمان زندانی را در یک سال گذشته بررسی کردید؟!

آیا میزان افزایش حقوق در دوره یکساله وزیر فعلی را با دوران چند ساله وزیرانی چون فرشیدی ، فانی و بطحایی قیاس کردید و نتیجه بگیرید؟!

نگاهی بر شکایت وزیر آموزش و پرورش از رضا نهضت مدیر کانال حرف حساب

( تجمعات معلمان در اسفند 1385 که منجر به بازداشت گسترده و صدور احکام سنگین اداری و قضایی گردید . خواسته معلمان استرداد و اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری بود )

 

امیدوارم کمی بیشتر بیندیشیم و به تبیین و تحلیل بپردازیم.

چرا این همه مشکلات ساختاری آموزش و پرورش را رها کردید و صرفا به تخریب شخص وزیر همت گماردید؟! یعنی نمی دانید دوستانی که شما را تشویق و تحریک می کنند به تخریب وزیر ،اکثرا در وزارت خانه یا اداره کل و ادارات شهر تهران مشغولند و چندین وزیر آموزش و پرورش تغییر کرده ولی این مدیران ستادی همچنان چون فاسدان دربار ماندگارند و ذی نفع؛ اما اکنون با مطرح شدن بحث تعارض منافع توسط وزیر فعلی؛ دنبال تخریب وزیر و کاستن از اقتدارش هستند .

شاید با رفتن وزیر ، مسئله تعارض منافع بایگانی شود و در جایگاه خود بمانند و شاید هم ارتقا یابند.
آیا واقعا جناب نهضت دغدغه مند مسایل آموزش و پرورش هستند یا صرفا دنبال موج سواری و پس از تغییر وزیر رسیدن به جایگاهی؟!
امیدوارم بیشتر یاد بگیریم نحوه نقد کردن را و همواره مسایل را از نگاه بین رشته ای و چندین زاویه متفاوت نقد کنیم و به قدری سلیم النفس باشیم که بتوانیم در جهت منافع عمومی گام برداریم.
درآخر برای کانال حرف حساب و جناب نهضت آرزوی توفیق دارم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نگاهی بر شکایت وزیر آموزش و پرورش از رضا نهضت مدیر کانال حرف حساب

چهارشنبه, 23 مهر 1399 17:30 خوانده شده: 1101 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -1 --
ناشناس 1399/07/23 - 18:28
صدای وزارتخانه
پاسخ + 0 -10 --
ساسان 1399/07/24 - 00:13
رضا نهضت.....
45شلاق برایش کم است
مسخره کردن این و اون نشد نقد .اوایل کانالش خوب بود اما بعدا زد جاده خاکی همش حاشیه همش چرت و پرت با هر کی حرفش همخوانی نداشت طرفو له میکرد مسخره میکرد
رسانه باید بی طرف نقد کنه نه اینکه خواسته اش اجرا شد دست از سرطرف برداره اما اگر اجرا نشد تا حد تیم ملی طرفو مسخره کنه به حریمش تجاوز کنه طرفو له کنه
پاسخ + +6 0 --
ظل‌السلطان 1399/07/24 - 05:42
چه عجب از بازگشایی مدارس کشیدین بیرون
این تحلیل آبکی‌تان هم بماند کنار یادداشت های صدمن‌یه‌غاز بازگشایی مدارس
الحق که صدای وزارتخانه هستید نه صدای معلمان مظلوم

"آیا میزان افزایش حقوق در دوره یکساله وزیر فعلی را با دوران چند ساله وزیرانی چون فرشیدی ، فانی و بطحایی قیاس کردید و نتیجه بگیرید؟!"

ینی خاااااک بر سرتان با این رپورتاژ
پاسخ + +2 -1 --
کشوری 1399/07/24 - 18:06
سلام درود بر دکتر زارعین هست حقیقت را نقد کردید مرحبا من جای وزیر بودم خیلی از شما قدر دانی می کردم من این آقای زارعین را هنوز ندیدم خدایی مطالب ارزشی می نویسد ا جناب آقای رضا نهضت چرا از مناطق تهران که ۱۹ منطقه هست گزارشی نمی نویسید چرا از مدرسه البرز مافیای کنکور آنجاست هیچی نمی نویسید فقط گیر دادی به وزیر پس از این به بعد عدالت را رعایت کن مافیای البرز خون اولیا را کردند توی شیشه باز گیر می دهید به وزیر راستی آقای نهضت چرا در مقابل شلاق سکوت کرد ای کاش بیاد جواب بدهد
پاسخ + +2 0 --
جعفری 1399/07/26 - 14:40
نخست اینکه تخریب وزیر توسط خبرنگار بی معنا است. اگر گل آقا زنده بود تکلیف چه بود؟ دیگر آن که تا کنون وزیری در آوپ چنین واکنشی نشان نداده بود و این بدعتی محسوب می شود. نکته بعد اینکه چرا پس از رسانه ای شدن شکایت و صدور حکم شکایت پس گرفته شد؟آیا می خواهد نشان دهد که از قدرت منکوب کردن معلم برخوردار است اما در لحظه اجرای حکم بزرگوار می شود و معلم مفلوک را می بخشد. در ضمن این پیام را بدهد که من این هستم دیگر روزنامه نگاران حساب دستشان بیاید که همیشه بخششی در کار نیست.نکته مهم تر اینکه وزیر نشان داد از الهیار متاثر می شود و بس.به یقین او وزیر راتحریک کرده است ولذا وزیری تحریک پذیر نشان داد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور