صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" قانون مدیریت خدمات کشوری در مادة 87 ساعت کار کارمندان را 44 ساعت در هفته تعیین کرده اما در همان ماده آمده که میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی در طرحهای طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد "

معلم تمام وقت محصول فکر مدیران سازمان برنامه و بودجه سرانجام به نتیجه رسید !

شیرزاد عبداللهی

آخرین وضعیت معلم تمام وقت

معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفته که طرح معلم تمام وقت به امضای رییس جمهور رسیده و رسما ابلاغ شده است. جزییات طرح منتشر نشده است اما از صحبت هایی که وزیر و معاون پشتیبانی در این مدت کرده اند این جور بر می آید که زیر پوشش الحاق حق التدریس به ساعات موظف دبیران و هنر آموزان ، در مرحله اول ساعت کار معلمان به 30 ساعت و در فاز دوم به 36 ساعت  افزایش می یابد. این طرح محصول فکر مدیران سازمان برنامه برای صرفه جویی در هزینه ها و جبران کمبود دبیر است.

آخرین وضعیت معلم تمام وقت
 
این طرح فعلا در سطح دبستان قابل اجرا نیست. به این ترتیب دبیران و هنر آموزان با اجرای این طرح به تدریج به سه گروه 24 ساعتی ، 30 ساعتی و 36 ساعتی تقسیم می شوند. اتفاق اصلی این است که سقف 24 ساعت کار موظف دبیران برداشته می شود و افزایش حقوق و مزایا  منوط به افزایش ساعت کار می شود. این هم خودش نوعی رتبه بندی بر اساس کمیت (ساعت کار) است.
 
قانون مدیریت خدمات کشوری در مادة 87 ساعت کار کارمندان را 44 ساعت در هفته تعیین کرده اما در همان ماده آمده که میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی در طرحهای طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد. در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور، خدمت تمام وقت متصدیان مشاغل آموزشی به این شرح  تعیین شده است:

آموزگار، دبیر (راهنمایی یا سه سال اول دبیرستان)، دبیر (سه سال دوم)، هنرآموزی و مربی امور تربیتی مدارس 24 ساعت در هفته، مشاور 24 ساعت در هفته که حداقل 10 ساعت آن تدریس می‌باشد.مربی بهداشت 30 ساعت در هفته.مدیران و معاونین واحد آموزشی/ تمام ساعات رسمی مدرسه. از ساعات تدریس متصدیان مشاغل فوق با داشتن 20 سال سابقه تدریس یا مدیریت و یا معاونت یا رسیدن به سن 50 سالگی، چهار ساعت در هفته کسر خواهد شد.

آخرین وضعیت معلم تمام وقت

تهیه کنندگان طرح معلم تمام وقت ظاهرا به تفاوت کار کارمندی با کار  معلمی بی توجه و  احتمالا فاقد تجربه حضور در کلاس درس بوده اند. این طرح در صورت اجرا ، در درجه اول باعث فرسودگی معلم و افت کیفیت کار او می شود. معلم در این طرح تبدیل به ماشین تدریس می شود . اما زیان اصلی متوجه دانش آموزان است. دبیر این طرح در هفته با حدود 300 دانش آموز سروکار دارد و قادر به ایجاد ارتباط با دانش آموزان نمی شود.
 
آقایان که در موارد دیگر حرف از  ژاپن و فنلاند می زنند در اینجا هم باید متوجه باشند که معلم ژاپنی اگر 44 ساعت در مدرسه حضور دارد ، کمتر از 20 ساعت سر کلاس می رود .

آخرین وضعیت معلم تمام وقت

آدم نمی داند شعارهای وزیر در مورد مدرسه با نشاط و آموزش مهارتهای زندگی را باور کند یا طرح هایی مانند معلم تمام وقت ؟

ساعات کار معلم نسبت معکوس با کیفیت کار و کلاس داری معلم دارد . تدریس زیاد  روی حوصله و تحمل  ، خوش اخلاقی و  خلاقیت  معلم اثر معکوس دارد.

گروه تلگرامی


آخرین وضعیت معلم تمام وقت

جمعه, 14 دی 1397 15:13 خوانده شده: 1648 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 -1 --
حسین رمضان پور 1397/10/14 - 16:31
سه گانه نوبخت ؛ بطحایی و اللهیار ترکمن؛ هدفی جز استثمار معلم و پیشبرد نگاه کمی به آموزش ندارند و برای شان کیفیت بی معناست.
کسی که به آموزش وپرورش نگاه بودجه خوار دارد و توسعه پایدار را در بیرون از آموزش و پرورش جستجو می کند ؛ قطعا نمی تواند تصمیم ساز خوبی برای حیاتی ترین ارگان کشور که وظیفه نسل سازی بر عهده دارد؛ باشد.
پاسخ + +3 -1 --
دبیر 1397/10/14 - 17:36
دبیران با معلمان ابتدایی تفاوت دارند سر کلاس حاضر نخواهند شد همانطور که در زمان کمبود آموزگار مقاومت کردبم و همکاران آگاه باشکایت و پیگیری به مقطع ابتدایی نرفتند
بنده بعنوان دبیر فقط 22 ساعت تدریس میکنم دوساعت را سرکلاس مینشینم حالا اگر 90 ساعت هم کنند اولا حضور پیدا نمیکنم دوما مجبور شوم فقط حضور فیزیکی خواهم داشت ،تدریس نمی کنم
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/10/15 - 14:15
جناب دبیر
امیدکه اکثریت فرهنگیان مثل شما فکر وعمل کنند تامسئولان متوجه شوند زمان بهره کشی از معلم به پایان رسیده است وبایدبرای معلم شان والایی قائل شوند
پاسخ + 0 -1 --
معلم خسته 1397/10/14 - 18:18
پس معلمان ابتدایی چکار کنند شامل ما می شود یانه وقتی دست به هیچ جای بند نیست مجبوریم
پاسخ + +5 0 --
شهاب 1397/10/14 - 18:32
جناب آقای شیرزاد انتقادازاین طرح وسایرطرح هاسودبخش نیست
تازمانیکه معلم مطیع مسئولان است هرطرح غیراصولی به اجرا درخواهد آمد حتی اگر حقوقی بابت آن پرداخت نشو د
اگرمسئولان حقوق معلم را کاهش دهند بازهم چرخ آ.پ می گردد ودربودجه نیزصرفه جویی خواهدشد جناب وزیر حقوق معلم را کاهش دهید وساعت کاررابه 44ساعت درهفته برسانیدمطمئن باشید هیچ خللی درعملکرد معلم ایجادنخواهد شد
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/10/14 - 20:19
خدایا این دولت کی تموم میشه
پاسخ + 0 0 --
محمد 1397/10/14 - 23:59
راهی جز مقاومت و عدم تمکین نمانده
ما که کارمان تمام شد خدا به شماها رحم کند!
پاسخ + 0 0 --
نادر 1397/10/15 - 13:03
فکر می کنید با تمام شدن این دولت مشکل آموزش و پرورش حل خواهد شد؟ نه برادر تا بشر هست نفس هست و تا معلمانی منفعلی چون ما هستیم که چشم و گوش بسته با پر کردن دروغین ریزنمرات صد در صد قبولی به حضور این افراد بر مسند های آموزش و پرورش که نه به چشم مسئولیت بلکه به چشم چراگاه نفسانیات شان به آموزش و پرورش نگاه می کنند، دوام و بقا می دهیم روزگار من و تو همین است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/10/15 - 13:16
نکن برادر نکن خواهر. شمارا به جان عزیزانتان شما را به هرچه می پستید قسم می دهم با پر کردن دروغین ریزنمرات صد در صد قبولی دنیا و آخرتتان را تباه نکنید. شما با این عمل خلاف و دروغ گوئی تان به حضور مسند نشینان این مجموعه ی انسان ساز که آموزش و پرورش یک کشور را به این روز انداخته اند دوام و بقا می دهید. تاریخ انقضای این نوع آموزش و پرورش خیلی وقت پیش به سر رسیده و توی برادرم و توی خواهرم با دروغ گوئی مسئول این وضعیت هست که و بعد داد می زنیم بع بع حسنک کجائی من گرسنه ام. با تجمع و راهپیمائی و فرستادن چند نفر بدبخت به زندان کاری از پیش نمی رود. تجمع تو راهپیمائی تو قلمت هست که باید به درستی بچرخد نه به دروغ.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/10/15 - 13:19
درود برجناب نادر
با این سخنان گهربار
پاسخ + +2 0 --
دبیر 1397/10/14 - 20:55
بطحایی بدترین و ریاکارترین وزیر آموزش و پرورش در طول تاریخ این نهاد است .
پاسخ + 0 0 --
ناصر 1397/10/14 - 20:57
آموزش و پرورش در سطح جهان یک پیشینه و یک عقبه ای دارد، که پیشینه ی آن مربوط به تجربیات و خطا و آزمون های بشری است که کشورهای پیشرفته با سپردن این وزارتخانه ی مهم به افراد متخصص و با در نظر گرفتن پیشینه ی آن هیچگاه دچار دوباره کاری و تکرار خطا و آزمون گذشته نمی شوند و همیشه حرکتشان رو به جلو بوده و دائماً با توجه به پیشرفت تکنولوژی جهانی در حال بروز رسانی این مجموعه هستند ولی در ایران ما آموزش و پرورش محل چرای نفسانیات بشری است که هر چهارسال یکبار نصیب یک گروه خاصی می شود و از رأس هرم تا قاعده ی آن همه مشغول بیشترین بهره برداری می شوتد و در این میان افرادی هستند که از مادرشان مدیر متولد شده اند و هر کس سر راه بهره برداران قرارگیرد با پرونده سازی پدرش را در می آورند و مهم بچه های معصوم و سرنوشت آنها نیست بطوری که در اثر تصادفات و خرابی دیوار روی سرشان بمیرند و یا در آتش بسوزند کسی ککش نمی گزد بلکه مهم منافع بهره برداران که نباید هیچ گاه به خطر بیافتد. و هر از چندگاهی حضرات جهت بهره برداری بیشترتصمیماتی چون معلم تمام می گیرند. علی برکت الله
پاسخ + +2 0 --
یک هنرآموز 1397/10/14 - 21:08
وزیر بی کفایت آموزش و پرورش و دارودسته اش به کیفیت تربیت توجهی ندارد . نتیجه این طرح جز نابودی آتی کشور چیزی به بار نخواهد آورد.
پاسخ + 0 0 --
علی 1397/10/14 - 22:17
در واقع وزارتی که باید اتاق فکر آموزش و پرورش باشد و خطوط حرکت برای فردای کشور را مهندسی کند دست به ابداع جدید زده تا الگویی برای کشورهای توسعه یافته باشیم. به عبارتی یا اینها خائنند یا بسیار جاهلند در هر دو صورت کشور و مردم هزینه بسیار سنگینی را پرداخت خواهند کرد. چرخ را دو باره اختراع می
کنند.صد چراغ دارند و بیراهه میروند بگذار بیفتتد و ببیند سزای خویش.
پاسخ + +1 0 --
علی 1397/10/14 - 22:19
با تشکر از آقای شیرزاد.
پاسخ + +1 -3 --
ناشناس 1397/10/15 - 14:31
اگر هفته ای 40 ساعت در مدرسه معلم حاضر باشد و 80 درصد حقوق اعضا هیات علمی را بگیرد از نظر من طرح خوبی خواهد بود. اعضا هیات علمی هفته ای 40 ساعت در دانشگاه هستند.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/10/15 - 14:49
واقعاخیلی خوش بین هستید خوش بینی خوب است ولی نه این قدر
رنگ رخسار حکایت کند ازسردرون
آ.پ وحقوق هیات علمی دانشگاه!
برادرچیزی بگوکه بگنجد
گرچه حقوق هیات علمی هم آش دهان سوزی نیست ولی این امرهم شدنی نیست
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/10/15 - 16:41
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. مواظب باش این لقمه های چرب و نرم در گلویت گیر نکرده و خفه ات نکنند. این گرگ سالهاست که با گله آشناست و خوب بلد است امثال جنابتان را با امیدوار نگه داشتن چگونه گول بزند. اگر نخوردی نون گندم لا اقل در دست مردم هم ندیدی. اگر باسابقه ای که التماس تفکر برایتان دارم که چرا که این مسند نشینان چهل سال آموزش و پرورش این کشور را با این وعده های دروغ نگه داشته اند و از اول تا آخر خدمت بنده این حرف حدیث ها بوده و هست و خواهد بود. نه خیر اگر تازه کار هستی لا اقل از تجربه های دوربریت استفاده کن. و گرنه با همین امید باش تا خدمتت سر آید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/10/15 - 21:07
خیلی پت و متی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/10/15 - 22:58
مطمئنی ایران زندگی میکنی ،حالت خوبه ؟!!!
پاسخ + 0 0 --
کلمات قصار بزرگان گم 1397/10/15 - 21:12
فرجام هر پت و متی، پت و مت دیگریست!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/10/15 - 23:05
بطحائی تا دیروز از شادی در مدارس صحبت می کرد معلمی که در حقش ظلم شود و مثل یک برده از او بیگاری بکشند ،میتواند کلاس شادی داشته باشد ؟ هر طرح ظالمانه ای آتش خشم معلمها را شعله ورتر خواهد کرد کاسه صبر مان لبریز شده
پاسخ + 0 0 --
معلم 1398/09/26 - 20:17
طرح تفاوت هر طرحی هست بنده بعنوان یه فرهنگی همین را میدانم و از همکاران هم شنیدم که یکی اینکه به مرور قصد دارند ساعات موظف را به 30 ساعت در هفته برسانند.
دوم و بدتر اینکه سازمان استخدامی کشور بجای کمک به روند اشتغال و برنامه ریزی بلند مدت برای تربیت نیروی جوان به افزایش ساعات کاری معلمان متوسل شده و چه بسا بتدریج و بر حسب وابسته شده به این 6 ساعت تمام وقت که عمده همکاران به آن احتیاج دارند، زمینه را طوری فراهم کند که سال به سال درخواست معلم تمام وقت بدهن اما این یک اجحاف در حق جوانان جویای کاری است که می خواهند به استخدام در آیند. با این کار سازمان استخدامی کشور دارد زیر بار مسئولیت شانه خالی میمند و به جای هموار کردن زمینه اشتغال، دست روی نقطه ضعف معیشت همکاران فرهنگی گذاشته است.
باید تاسف خورد به حال دولت، سازمان تحت امر آن(سازمان استخدامی کشور ) و مجلس که سکوت می کند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور