صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" حذف سوالات ادراکی نشانه دیگر از شتابزدگی و لجبازی مسئولان آموزش و پرورش در طراحی سوالات آزمون و بی صداقتی آنها در تقبیح سوالات تستی است "

نتیجه آزمون سمپاد هفتم، بدون کارنامه !

شیرزاد عبداللهی

اعلام نتایج آزمون مدارس سمپاد بدون کارنامه

یکی از مهم ترین عواملی که مدیریت در سطوح مختلف کشور را ناکارآمد و فشل کرده است ، لجبازی مدیران با همدیگر و تلاش هر یک  برای به کرسی نشاندن حرف خود است.

با اشاره وزیر و البته با توصیه حکیم زاده و زرافشان و عمادی مصوبه ای در مورد انحلال مدارس سمپاد دوره اول متوسطه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد و بعد از آن هوار هوار راه انداختند که برچیدن سمپاد جنگ با مافیا است و رقابت و استرس و غم و غصه و بی رغبتی دانش آموزان ناشی از وجود مدارس سمپاد دوره اول دبیرستان است. آنها انحلال سمپاد را امری ناموسی و حیثیتی کردند و  وقتی تیرشان به سنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی خورد ،تازه فهمیدند که بیگدار به آب زده اند و شورای عالی آموزش و پرورش اختیار انحلال  مدارس سمپاد را ندارد. داریم مدیری که روزانه برای طول و عرض سیاست کشور تعیین تکلیف می کند اما مانند منجم گلستان سعدی از اوضاع درون خانه اش (حوزه تحت مدیریتش) بی خبراست. اسم این پدیده را باید گذاشت مدیریت "تصادفی" یا "نا به جا" .
 
در اینجا تصمیم گرفتند که شورای عالی انقلاب فرهنگی را دور بزنند. با پشتوانه تبلیغات رسانه ای و شعار علیه بچه پولدارها رفتند سراغ رییس جمهور تا از او امضا بگیرند. اینجا هم ناکام شدند. از اینجا به بعد شروع به لجبازی کردند. حالا که زورشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس جمهور نمی رسید، با اهرم آزمون که در اختیار وزارتخانه بود تلافی را سر دانش آموزان در آوردند.

عمادی اعلام کرد که برای پایه هفتم آزمون نمی گیریم به جایش از روشهای "جایگزین مانند مصاحبه و گفت , گو"  استفاده می کنیم.

اعلام نتایج آزمون مدارس سمپاد بدون کارنامه   مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان، که رییس آن از اول مخالف انحلال سمپاد بود در برگزاری آزمون کنار گذاشته شد یا به عنوان اعتراض خودش را کنار کشید. تازه بعد از برگزاری آزمون خانم مهاجرانی آن را"غیرقابل دفاع" خواند.
 
60 تا سوال تستی دادند و 5 تا سوال تشریحی . حرف و حدیث  آزمون سمپاد را زیاد  شنیده اید. سوالات تستی ، کپی برابر اصل تست هوش مشهور ریون بود. این سوالات در کتاب های EQ ، مبتکران ، اندیشمند ، هوش و استعداد تحلیلی فرزانگان (مافیای ادعایی مدیران )  منتشر شده بود و عملا به کام آنها شد

عمادی رئیس مرکز سنجش وزارتخانه  گفت : "تست هوش استفاده شده در آزمون روز جمعه تنها آزمون گروهی معتبر هوش بوده که از روایی و اعتبار لازم برخوردار است. " ، اگر تست ریون  "تنها آزمون معتبر هوش" است قاعدتا باید هرسال همین " تنها سوالات معتبر"را  به عنوان آزمون تیزهوشان استفاده کنند و این یعنی ابتذال آزمون.

قدمی هم گفته بود: "مهم این نیست که تست هوش در دسترس باشد، چرا که 60 سوال تجسم فضایی ارائه می‌شود که حتی اگر دانش‌آموز این پرسش‌ها را حفظ هم کرده باشد، باهوش است."

اعلام نتایج آزمون مدارس سمپاد بدون کارنامه

بالاخره نتایج سمپاد پایه هفتم  اعلام شد، خانم مهاجرانی هم در برابر دایره بسته مدیران کوتاه آمد. در جلسه ای به ریاست خانم مهاجرانی و حضور نمایندگان بخش های مختلف وزارتخانه تصمیم گرفته شد که آن 5 سوال تشریحی (ادراکی ) را  به این دلیل که ممکن است تفسیر پذیر باشند از نتیجه آزمون حذف کنند و 60 سوال  4 تا 6 جوابی تستی را مبنا قرار دهند. برخی می گویند به دلیل در دسترس بودن تست ریون احتمالا تعداد داوطلبانی که 60 سوال آزمون را  صد درصد  پاسخ داده اند از ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد بالاتر است. در جلسه برای خاتمه دادن به حرف و حدیث ها تصمیم گرفته شد که به قول خودشان قضیه را کات کنند و فقط لیست اسامی قبولی ها را اعلام کنند و کارنامه ای برای داوطلبان فرستاده نشود. حذف سوالات ادراکی نشانه دیگر از شتابزدگی و لجبازی مسئولان آموزش و پرورش در طراحی سوالات آزمون و بی صداقتی آنها در تقبیح سوالات تستی است.

اعلام نتایج آزمون مدارس سمپاد بدون کارنامه
 
در کشاکش آزمون سمپاد معایب مدیریت آموزش و پرورش بار دیگر عیان شد.

جوگیر شدن وزیر ، تصمیمات و مصوبه های خلق الساعه شورای عالی آموزش و پرورش ، دخالت افراد در حوزه های غیر تخصصی ، لجبازی و مقاومت در برابر قانون ، تبدیل تصمیمات مدیریتی به مسایل ناموسی و حیثیتی، تبلیغات توخالی علیه آزمون های تستی و همراهی غیر رسمی با موسسات آموزش آزاد (همان مافیای ادعایی ) و بدتر از همه سیاست زده بودن برخی از مدیران آشکار شد.

داریم مدیری که روزانه برای طول و عرض سیاست کشور تعیین تکلیف می کند اما مانند منجم گلستان سعدی از اوضاع درون خانه اش (حوزه تحت مدیریتش) بی خبراست. اسم این پدیده را باید گذاشت مدیریت "تصادفی" یا "نا به جا" .

خانم مهاجرانی رییس استعدادهای درخشان در آزمون پر حرف و حدیث سمپاد از خود سلب مسئولیت می کند اما عمادی و قدمی (مخالفان مدارس سمپاد) میدان دار آزمون می شوند . شاید می خواستند زهر خود را بریزند و آزمون سمپاد را بی اعتبار کنند.

کانال تلگرامی

پنج شنبه, 22 شهریور 1397 15:20 خوانده شده: 1190 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 -1 --
عاشق سمپاد 1397/06/22 - 17:23
بهترین راه بدون تعارف اینه که سمپاد به دوران قبل 89 برگرده وبه صورت سازمان مستقل که هیئت امنایی اجرا می شد ووزیر هم فقط یکی از اعضای هیئت امنا بود برگرده. تو اون حالت رئیس سازمان فقط به رئیس جمهور پاسخگو بود ووزیر هم اختیار هیچ نوع دخل وتصرفی در برگزاری ازمون وتعداد مدارس سمپاد وغیره نداشت. الانم تجربه ی این هشت سال نشون داد عملا هرچقدر دخالت وزیر اموزش وپرورش توی سمپاد کمتر باشه بهتره.
شورای عالی انقلاب فرهنگی که خوشبختانه ارزوی حذف سمپاد روتا ابد به دل تیم ضعیف وزیر گذاشت. پس بیاد وکلا دست وزارت رو از همه چیز سمپاد کوتاه کنه تا مثل دوران دکتر ازه ای سمپاد مستقل وقدرتمند داشته باشیم.
پاسخ + +1 0 --
باران 1397/06/24 - 14:51
متاسفانه بی انصافی زیادی درحق بچه ها شد وقتی سوالات تستی در دسترس عده ای بوده چرا به سوالات تشریحی توجهی نکردند .بترسند از نفرین بچه های معصومی که به ناحق از تحصیل دراین مدارس محروم شدند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور