جناب آقای علی پورسلیمان پایان فصل رسمی خدمتتان را نه پایان راه، که آغازی بر تداوم تأثیری میدانم که از قلبی به وسعت آموزش و قلمی به صلابت ایثار جاری ساختهاید. سالهاست که نام شما در آموزش و پرورش این مرز و بوم، با « صداقت » و « مجاهدت فرهنگی » هممعناست و شخصیت یافته است. هزینهکردن از جان و مال برای نگهداشت رسانه اثرگذار « صدای معلم » ، روایتی…
« آیا کسی صدای زنگ خطر را میشنود؟ یا همچنان قرار است آموزش و پرورش قربانی آزمون و خطا، سیاستبازی و تظاهر باشد؟ »
همکار گرامی، آقای پورسلیمان عزیز وقتی قلم برداشتید و از «به پایان آمد این دفتر معلمی» نوشتید ( این جا ) ؛ گویی از دردی مشترک سخن گفتید؛ زخمی عمیق که سالهاست بر پیکر رنجور میلیونها معلم شاغل و بازنشسته در این سرزمین نشسته است. بغضی که هر روز گلویمان را میفشرد و فریادی است که سالها در سینهمان خفه شده است. با خواندن هر جمله از نوشتهتان، گویی از اعماق روح…
« او با این عمل نشان داد که با کمک قدرت تشخیص و آگاهی ایستاده بر فراز کینه و نفرت و تعصب، چگونه میتوان هم دادخواه پدر و مادرش باشد، هم برای تحول جامعهی ایران تلاش نمود و هم به هنگام، علیه متجاوزان به ملک ایرانزمین، مدافع حق ایرانیان و ایران بود »
پرستو فروهر ؛ به همراه گروهی از شهروندان آلمانی-ایرانی، با طرح شکایت کیفری از فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان، خواستار تحقیقات قانونی دربارهی اظهارات وی در حمایت از حملهی اسرائیل به ایران شدند. درحالی که اپوزیسیونِ بیگانهپرست در جنگ ١٢ روزه در کنار رژیم انسانکُش اسرائیل علیه ایرانیان و ایران از رنجدادن به ملت ایران استقبال نمود و اکنون از به خیابان نیامدنِ مردم و سرنگون نکردن نظام و نرساندن آن فاشیستهای دیکتاتور…
« عدالت آموزشی بدون عدالت در توزیع معلم، محقق نمیشود و تا وقتی آموزش در حاشیه بماند، هیچ مرکزی آباد نخواهد شد »
یکی از مسائل مهم و کمتر مورد توجه در نظام آموزشی کشور، تمرکز شدید نیروی انسانی در مراکز استانها و شهرهای بزرگ است؛ روندی که در سالهای اخیر شدت گرفته و باعث تضعیف تدریجی کیفیت آموزشی در مناطق پیرامونی شده است. این مسئله نه صرفاً یک اتفاق طبیعی، بلکه نتیجهی مستقیم سیاستهای منابع انسانی، ساختارهای تمرکزگرا و نبود مشوقهای کافی برای معلمان است. در بسیاری از شهرستانها و مناطق حاشیهای، مشاهده…
« فقط باید اراده ای برای اصلاح امور و ایجاد تغییرات ضروری داشته باشیم »
« خردمندان و دانشمندان سرزمینم: آزادی زمین های کشور با سپاه من و تربیت نسل های آینده با شما. اگر سخن شما مردم را آگاهی بخشد دیگر نیازی به شمشیر نادرها نیست » .(نادر شاه افشار) ناترازی یعنی عدم تعادل یا نابرابری میان مفاهیمی مانند عرضه و تقاضا، منابع و مصارف، یا تولید و مصرف در حوزههای مختلف اقتصادی، انرژی و یا مسائل اجتماعی. برای مثال: ناترازی انرژی برق به این معناست که…
« ما مینویسیم نه چون میدانیم آینده چه خواهد شد، بلکه چون میدانیم اگر آینده آمد و ما آماده نبودیم، شکست واقعی آنجاست »
هر بار که درباره ی راههای عقلانی و تدریجی برای عبور از انسداد سیاسی و اجتماعی مینویسم، بخشی از مخاطبان با واکنشی تلخ پاسخ میدهند. آنها میگویند خوشخیالم، سادهلوحم، توجیهگرم، یا مأمورم به امیدبخشی کاذب. میگویند که چیزی تغییر نمیکند، ساختار اصلاحپذیر نیست، و نوشتن صرفاً اتلاف وقت است. اما من باز هم مینویسم. نه از سر خوشباوری، نه به قصد تطهیر وضع موجود بلکه چون میدانم اگر ننویسیم، اگر راهی…
به قلمهایی که حقیقت را بیواهمه مینویسند و صدای بیصدایان میشوند ؛
زهرا نجاتی/ دبیر علوم اجتماعی شهرستان دلفان استان لرستان
ساعت ۲۰ در جمع دوستانه کنار استخر نشسته بودیم که مربی شنا با خنده تلخی به یکی از شاگردان در حال شنای خود اشاره کرد و گفت: من مانده ام از دست این آدم چه کار کنم!؟ هرچه به او اشاره می کنم که برای یادگیری اولیه باید عرض استخر را شنا کند با عناد ورزی طول استخر را شنا می کند و هر بار هم نفس کم می آورد ؛ من…
« نقش روابط عمومی، بازگویی موفقیتها نیست؛ بلکه بازسازی اعتماد است »
میلاد رفیعیان / رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان
در روزگاری که مدرسه دیگر تنها جای یادگیری نیست، بلکه فضای پیچیدهای از تعاملات روانی، اجتماعی، خانوادگی و رسانهای است، روابط عمومی آموزش و پرورش باید از یک بخش خدماتی به یک نهاد راهبردی ارتقاء یابد. ما دیگر نمیتوانیم با الگوهای روابط عمومی دهه ۸۰، بحرانهای تربیتی دهه ۱۴۰۰ را مدیریت کنیم. مدرسه در معرض قضاوت روزانه افکار عمومی است؛ و این قضاوت، اغلب نه از طریق معلم یا مدیر، بلکه…
« تاریخ باید ما را به تفکر و بازاندیشی برساند، نه تکرار نقشهای کهنهی قهرمان و دشمن »
در دنیای امروز، انسان بیش از هر زمان دیگری در محاصرهی روایتها و داستانهاییست که دربارهی خودش و جهان اطرافش میسازد. یووال نوح هراری فیلسوف یهودی در فصل هفدهم کتاب خود ۲۱ درس برای قرن ۲۱، بر این ویژگی بنیادین انسان، یعنی داستانساز بودن، تأکید میکند. او هشدار میدهد که این ظرفیت روایت سازی ، هر چند در ایجاد معنا و انسجام هویت جمعی مؤثر است، اما در عین حال میتواند به…
« دوام و قوام این همبستگی بستگی به تغییر در بعضی نگاه ها و سیاست ها دارد و تمرکز صرف به شعارهای سطحی و موزیک و سرودهای ملی و میهنی و تبلیغات پرسروصدا و کم محتوا و مقطعی صدا وسیما؛ همه راه حل نیست !
جنگ تحمیلی 12 روزه بین کشور بزرگ و صاحب نام و باستانی ایران با کشور دست ساز و تازه تاسیس60-70ساله اسرائیل با همه زیان هایی که به بار آورد؛ حاوی درس های مهمی بود که اگر آموخته نشود باز هم قابل تکرار است . دشمن اگر چه به همت ارتش و سپاه ، پاسخ درخور و دندان شکنی گرفت اما متاسفانه به خاطر بعضی سهل انگاری ها ی مزمن داخلی هزینه…
« این نگاه، به ظاهر امیدبخش است، ولی پشتش یک ترس بزرگ، یک فرار از واقعیت، یک فرار از مسئولیت، و یک سهلانگاری تاریخی وجود دارد »
آمریکا بعد از بمباران اتمی ژاپن، این کشور را تصرف کرد. تا پیش از این، مردم ژاپن فکر میکردند امپراطور شبیه انسانهای معمولی نیست؛ یعنی نهتنها در امور روزانه، بلکه در ارتباطاتش با اطرافیان به شکلی خدایگونه رفتار میکند. حالا آمریکا به کاخ وارد شده بود. امپراطور تسلیم شده بود اما ژنرال مکآرتور او را وادار کرد تا نامهی تسلیم خود را از رادیو بخواند تا هیبت مقدسگونهاش را در میان…
صدای معلم 11 آبان 1394 : شاید بهتر باشد مسئولان این وزارتخانه در مورد پیامدها و نتایج کار خود کمی تامل کنند
« در این جنگ مشخص شد وقتی چیزباختگان جامعهای به دلیل بحران اقتصادی و انواع کردارهای برآمده از حکمرانی بد، افزوده میشوند و میلیونها نفر زخم خورده از کردارهای حاکمان میشوند، ظرفیت و آمادگی برای جاسوسی و خیانت افزایش مییابد. خیانت محصول و نتیجه فرایندی اجتماعی و طولانی است. در این جنگ مشخص شد مردم ایران از خواننده لسآنجلسی محروم از دیدار میهن تا فیلسوف مسلمان رانده شده از وطن،…
« تعطیل کردن مدارس با هر بهانه ای لاپوشانی کردن عجز و ناتوانی دولت و وزارت آموزش و پرورش در حل و فصل مشکلات در حیطه های مختلف کشور است »
تنها یک ماه بعد از شروع فعالیت ام در سایت « صدای معلم » بر اساس اعتقاد و باور قلبی و عملی خود، با نگاشتن یادداشت « زنگ کلاس زده شد ؛ معلمم کجایی ؟ » ( این جا ) به باد مذمت و شماتت رسانه ای توسط همکاران معترض قرار گرفتم. به جز یکی دو نفر، مابقی مرا متهم کردند که چون طی مدت خدمت خود مدیر یا ناظم بوده ام نگاه…
و مباد آن روز که باز، ایران، در آتش و آهن غلتد و ما، چونان اشباح بیخاطره، در کناری بایستیم و نظارهگر رژهی دشمن باشیم بیآنکه تیری بیندازیم، یا حتی دلی بلرزد. مباد که باز، نامِ «ایرانی» را به دوش کشیم و ندانیم که این نام، با جوهرِ خونِ هزاران شهید بر صفحهی تاریخ نوشته شده، نه با مرکبِ تسلیم و مهرِ سازش. یادمان نرود: روزی ارتش متفقین آمد، و بر خاک…
« غرض آلود کردن یا هدایت جهت دار آموزش و یا پر کردن محتوای آن با هر نادرستی، آن را به سلاح مخربی تبدیل می سازد که هر چند صدای انفجار ندارد اما بی رحم و موذیانه به تخریب همه زیرساخت ها دست می زند »
جنگ یعنی آتش و خاصیت اصلی آتش یعنی سرایت پذیری. هیچ جنگی مابین دو قوم، ملت یا کشور به سرانجام نمی رسد. منافع مشترک یا متضاد هر یک از کشورها با کشورهای در حال جنگ، آنان را نیز درگیر جنگ می کند. احتمال وقوع جنگ جهانی سوم چند درصد است؟ تضمینی برای جلوگیری از این فاجعه قرن وجود دارد؟ نتایج رفتار افراد در هر بعدی برگشت پذیر نیست. ما ایرانیان با فرهنگ…
نوای دلتنگی ام را به تاریکی پستوی خانه ام می برم ... و یادت عمیق ترین زخمی است که به دست زمان می سپارمش. من تو را دوست می دارم با وطنم. دخترم تو دوست داشتنی ترین بودی ،خودت این را نمی دانستی. موهای پریشان و شور تو را در خیالم می بافم. و تار به تار موهایت را می بوسم و می بویم. و من تا ابد در گره…
« ما یاد گرفتهایم که امید را باید در دل همین خاک بکاریم، کنار استخوانها، کنار خاطرهها. که رنج، اگرچه میشکند، اما میسازد »
نوشتن از غم، این روزها بیش از همیشه سنگین است؛ در روزگاری که دوباره دشمن به میهن حمله کرده و خیال درهمکوبیدن ریشههای این خاک را در سر دارد. اما ما زادهی خاکی هستیم که یکبار، نه از جنگ، که از دل زمین شکست خورد و باز برخاست، ما باز با چنگ و دندان، با شعر و سوگ و ایستادگی، میسازیم، و در نهایت، پیروز این جنگ خواهیم شد. نخستین روز…
« این رفتارهای ضد اجتماعی نوجوانان که کم هم نیست خبر از فاجعه اجتماعی بزرگی می دهد که همچون کوه بزرگ یخ شناور در اقیانوس فقط قسمت کم آن قابل مشاهده است »
قتل مظلومانه ی الهه حسن نژاد و بازتاب وسیع آن در رسانه ها و فضای مجازی ، یک بار دیگر افکارعمومی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و باعث شده که مقوله امنیت در جامعه به ویژه امنیت بانوان در مسافرت های درون شهری برای چندمین بار مورد توجه مردم و مسئولین قرار بگیرد تا جایی که به دستور وزیر محترم کشور مقرر شد وضعیت حمل و نقل عمومی غیر…
در عصری که همهچیز را باید نشان داد، آیا میتوان انسانی زیست؟
وقتی سلبریتیها اتومبیلی چند میلیاردی را با پاپیون قرمز جلوی دوربین میبرند و نامش را میگذارند تولد یا هدیهی عاشقانه، چیزی فراتر از یک لحظهی خصوصی یا سلیقهی فردی در حال وقوع است. آنچه در این صحنه بازتاب مییابد، بخشی از نمایش ایدئولوژیک جامعهی امروز ماست؛ جایی که «داشتن» جای «بودن» را گرفته و معنا، در بستهبندی لوکس کالاها دفن شده است. این تصاویر، حامل یک واقعیت نیستند؛ بلکه وانماییاند، نسخههایی…
« من منتقد مطیع ام. چه دوگانه متعارضی. دوست دارم بدانم نقش من عامی در این جریان جداسازی ها چیست؟ »
پنج شنبه 22 خرداد 1404 جداسازی ، تفکیک ؛ این مفهوم ذهنم را درگیر کرده است. هر چه سلسله مراتب خواص بالاتر می رود، ریزش آن ها سهمگین تر می شود. این روزها که معلم ها را مجبور به تصحیح الکترونیکی اوراق می کنند ؛ موقع تصحیح، وقتی روی گزینه ها کلیک می کنم و دوباره کلیک و کلیک، خودم را پای دستگاهی همچون ربات می بینم. نمی دانم مخاطبانم چه کسانی هست…
گروه رسانه/ آن چه در زیر می آید ؛ نقدی بر یادداشت آقای بیت الله محمودی با عنوان : « دانشگاه ایرانی ؛ انسان دانشگاهی و درماندگی انسانی » است که در صدای معلم منتشر گردیده است . ( این جا )
« آیا آماده یِ گسستن زنجیرِ زنجیر شدگانی ؟ یا تماشاگرِ آن ؟ »
ودود فتحعلی زاده ملاباشی ( شاهین )/ دبیر زبان و ادبیات پارسی
گاهی اتّفاقی ، چنان آدمی را به هم می ریزد ؛ مانند فر فره ای می شود که خود نمی چرخد خود به خودش نمی پیچد ، آنچه او را می پیچانَد و سر گردان می کند عوامل دیگری هستند که زندگی و آرامشش را می گیرد و وادارش می کند به ریشه یابیِ عامل سر گردان ساز در حد توان بِپردازد . در مسافرت بودم . تازه از بستر بیماری برخاسته…
« رفتار انحرافی به میزان احترام مردم به آن قانون بستگی دارد »
مفهوم ضمنی و دلایل برچسب زدن به خود و دیگران ضرورت تعامل اجتماعی؛ انسان ها را به برقراری ارتباط با یکدیگر وا می دارد. افراد با توجه به نوع و میزان مقوله هایی چون شخصیت، تربیت و آموزش، هنگام برخورد با دیگران اعم از آشنا و بیگانه، رفتاری متفاوت از خود نشان می دهند. از جمله عادات بشر که حد و مرز روابط اجتماعی را رقم می زند، می توان به قضاوت…
« آیا این تشکلها بازتاب صدای معلماناند یا صدای مهارشدهی نظام اداری؟ »
دومین نشست وزیر آموزش و پرورش با دبیران کل تشکلهای فرهنگیان، صبح سهشنبه ۱۳ خردادماه در حالی برگزار شد که نشانههایی از عبور تدریجی از فضای نمادین به سمت نهادسازی مشارکتی در آن دیده میشد. نشستهایی از این جنس، میتوانند فرصتی برای بازتاب دغدغههای بدنهی آموزش و پرورش باشند؛ اگرچه ظاهراً برخی ترجیح میدهند این فرصتها را به «تمرین ستایش» و «پیشنهادهای نرم» تقلیل دهند. تکرار این نشست در بازهای کوتاه،…
« سوپاپ اطمینان زندگی مشترک شعور و آگاهی یک انسان است »
مقدمه خانواده اولین و مهم ترین رکن زندگی اجتماعی و ازدواج کردن بر طبق عرف و شرع عامل تحقق و تداوم آن در جامعه است. قوانین ازدواج در هر کشوری موارد مشابه و متفاوتی از دیگر کشورها داراست. تأمین امنیت مالی زنان از سوی مردان در تمامی کشورها، پیش بینی شده است و مردان فقط در سخن، یکی از ارکان مهم خانواده نیستند. از مهم ترین دلایل ازدواج و حمایت مالی از…
مصاحبه تمسخر آمیز یکی از ورزشکاران صاحب نام در رشته فوتبال مبنی ادعای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه یاسوج و تکذیب سریع روابط عمومی دانشگاه و بازتاب گسترده این ادعا و تکذیبیه متعاقب آن در فضای رسانه ای و مجازی یک بار دیگر افکار عمومی را به کیفیت تحصیل و نحوه گرفتن مدارج دانشگاهی توسط بعضی از خواص را برجسته کرد . این که صحبت های کدام طرف ماجرا مقرون…
« و خیلیها که در مدرسه ماندند، فقط یاد گرفتند که باید بمانند. نه چرا باید ماند، نه چگونه باید رفت »
روزی روزگاری، پشت وانتبارهای دودزده و پیکانهای خسته، جملهای بود که میخواست به ما درس زندگی بدهد: «عاقبت فرار از مدرسه » جملهای کوتاه، اما سنگین. پر از هشدار. پر از قضاوت. پر از ترس. انگار با هر تکان ماشین، این جمله فریاد میزد: اگر نروی مدرسه، اگر «آدم» نشوی، این میشود سهمت از دنیا؛ آفتابسوختهی جادهها، دستهای پینهبسته، بیسهم از احترام و رفاه. اما امروز، پشت یک اوپتیما نو، دوباره…
« با سه عنصر « شناخت، درک و فهم » می توان به تفاهم رسید و مانع رفتارهای ناپسند بسیاری شد »
اگر یک فرد درک کند هر آنچه که می فهمد یا درمی یابد لزوما درست نیست، یا واقعیت و حقیقت آن غلافی است که در ورای آن معنا و مفهومی دیگر تعبیه شده است و فهم یا ادراک فرد قادر به سنجش یا تشخیص آن نیست، زندگی برای هر کس شفاف تر می شد. گاه ما در درستی فهم خود اصرار می ورزیم و ترجیح می دهیم دیگران نیز همانند ما به…
« حلقه ای که بتواند بین اجزای نظری ، حقوقی و اجرایی عدالت آموزشی ارتباط برقرار کند غایب است »
سید هادی عظیمی/ عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان : « تحلیل عوامل بازماندگی از تحصیل وارائه راهکارهای سیاستی » به یکی ازمهم ترین شاخصهای عدالت آموزشی یعنی سطح پوشش تحصیلی کودکان و میزان دسترسی به آموزش عمومی پرداخته است . این گزارش در تاریخ 15 اردیبهشت 1404 به صورت عمومی منتشر شده است . از منظر راهکارهای اجرایی ، مسئله بازماندگی از تحصیل را مورد توجه قرار میدهد و به سیاستهای…
یک لطیفه اردغان رئیس جمهور ترکیه با جمله ای موهوم و تفرقه انگیز، تبریز را جغرافیای معنوی ترکیه (!) خواند. او گفت : « از سوریه تا غزه، از حلب تا تبریز، از موصل تا قدس در سرتاسر جغرافیای معنوی ما، شهدا در کنار یکدیگر در چناق قلعه آرمیده اند. » منظور وی از شهدای آرامیده در چناق قلعه اینست که آنها در راه مبارزه با ارتش متفقین به ویژه بریتانیا برای…
« نگاه وزارت آموزش و پرورش و آن هیئتوزیران به مدرسه نباید صرفاً به مثابه یک ساختمان مصرفکننده انرژی باشد، بلکه باید آن را بستر پرورش نسل تحولآفرین بداند؛ نسلی که فردای کشور را از همین امروز میسازد »
وزارت آموزش و پرورش در روزهای پایانی اردیبهشت طی اطلاعیهای ساعت کار مدارس را از 6 صبح تا 13 اعلام کرد. به گزارش ایسنا، طبق مصوبه هیئتوزیران علت این تصمیم مدیریت بهینه مصرف انرژی و کاهش ناترازی موجود است. مثل همان سند تحول بنیادین که از سال ۱۳۹۲ تاکنون هر وزیری برای برنامههایش به آن استناد میکند و هیچ خروجی قابلتوجهی نداشته است این تصمیم عجیب وزارت آموزش و پرورش هم معلوم…
« این اعتماد از دست رفته و این تنفری که از قِبَل آن سیاست ها و اقدامات در اجزای سیستم و فرهنگ سازمانی آن نهادینه شده چگونه قابل بازسازی و احیاء هستند ؟ »
چهارشنبه 31 اردیبهشت به دعوت حسین صادقی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به اتفاق دو نفر دیگر یعنی آقایان حیدری و لیثی در این مرکز حضور پیدا کردیم . افراد دیگری هم دعوت شده بودند که نیامده بودند . حداقل در یک دهه ی گذشته بنا بر دعوت مسئولان وقت در حوزه های مختلف سعی کرده ام با حضور و هم اندیشی و بیان دیدگاه ها…
« به ندرت مربیان سؤالاتی در این باره میکنند که چگونه مدارس میتوانند دانش آموزان را آماده کنند تا تبدیل به شهروندانی آگاه شوند، یا چگونه میتوانند تخیل مدنی را در آنان پرورش دهند یا به آنان یاد دهند که در مورد مسائل عمومی و جهانی که در آن زندگی میکنند، تعمق کنند » ( 2 )
« فریره به جای ارزش قائل شدن برای بی طرفی کاذب، بر این باور بود که تعلیم و تربیت انتقادی شامل شناخت این است که زندگی انسان شرطی است، تعیین نشده است، و همچنین ضرورت مهم، نه تنها قرائت انتقادی جهان، بل مداخله در نظم اجتماعی به منزله بخشی از مسئولیت یک شهروند آگاه است. فریره کاملاً آگاه بود که آنچه تعلیم و تربیت انتقادی را برای بنیادگرایان ایدئولوژیک، نخبگان حاکم، افراط…
« اگر جمعی چنان دیوانه شوند که عناصرِ دیوانگیِ خود را مقدّس بِدانند ، هر عاقلی را دیوانه خواهند شمرد »
محمّدحسین بَدر دانشجوی سال آخر دکترای جامعه شناسی بود . استاد راهنمایش موضوع پایان نامه یِ او را « دیوانگی و آسیب های آن » تعیین کرده بود . قبل از شروع به نوشتن پایان نامه دوستانش به آقای بَدر پیش نهاد کردند برایِ کوه نوردیِ دو سه روزه به قلّه یِ سبلان بِروند . مقدمات فراهم شد و با چند نفر از دوستانش صبحِ یک روز که هنوز هوا گرگ و…
« شما حق پرواز و اوج گیری معلمان را با تدریس فعال و پویا، از آنان سلب نموده اید و آنان را به مردگانی متحرک تبدیل ساخته اید که بی انگیزه فقط منتظر پایان خدمت خود هستند »
وزیر محترم تعلیم و تربیت با سلام و احترام به قول یک همکاری ؛ متن را با عینک یا برچسب سیاسی نخوانید و به درد دل یک دبیر بازنشسته که نمی تواند منفعل و بی تفاوت بماند، توجه نمائید. هر چند در سرزمین من همه چیز حتی توان خرید و فروش ساده کالایی نیز سیاسی است. جناب کاظمی؛ کاش به جای دوستی و ارادت خالصانه با وزیر کشور و دستگاه زیرمجموعه آن…
« اینکه چه شده که آموزش و پرورش ایران از وزارت و صدارت نخبگانی چون ناتل خانلری به علیرضا کاظمی رسیده، خود قصهای پرغصه است »
1-می گویند روزی خبرنگاری از چرچیل نخست وزیر وقت انگلستان پرسیده بود که نظام جهانی چگونه به هم خورد و جنگ جهانی شروع شد . آن سیاستمدار دانا و حاضر جواب در پاسخ گفته بود: « وقتی کارهای بزرگ به آدمهای کوچک سپرده میشود، نتیجه و انتظاری جز این نمیتوان داشت » . ( قریب به مضمون). 2- علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش مملکت فخیمه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه…
امروز رفته بودم به نمایشگاه بین المللی کتاب که مانند سال های اخیر چندان پر رونق نبود . با برخی ناشران صحبت کردم که هیچ کدام از فروش شان راضی نبودند . طبق معمول اوضاع و قیافه بعضی از ناشران افسرده و ژولیده مانند تابلوی عاقبت نسیه فروش بود . البته آن بیرون صف ساندویچی و پیتزا و...پر رونق بود، بلندگو هم مدام می گفت یک پسربچه ۵ ساله گم شده و…
« اصل مشکل برمیگردد به ساختار تصمیم ساز و تصمیم گیر که ذهنیتی دور از واقعیت های جاری دارد »
مطابق اطلاعیه آموزش و پرورش ، مدارس دو نوبت شدند . نوبت صبح از ساعت ۶ صبح الی ۹:۳۰ و نوبت دوم یعنی بعدازظهر از ۱۰ صبح تا ۱۳:۳۰ فعالیت خواهند داشت. سپس نوشته شده که ساعت برگزاری امتحانات دوره متوسطه: تمام امتحانات نهایی دانش آموزان پایههای یازدهم و دوازدهم از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ الی ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ و تمام آزمونها در نوبت صبح ( یعنی ۶ صبح تا ۹…
« در هیچ یک از اصول قانون اساسی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه داده نشده است که در امور اجرایی دخالت نمایند »
گروه استان ها و شهرستان ها/ آن چه در زیر می آید ؛ متن شکوائیه یکی از فرهنگیان در انتقاد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب های اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران می باشد .