صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • پرسش های صدای معلم از مصطفی قادری دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات مدیره انجمن مطالعات درسی ایران: شما اشاره کردید به بی اختیار بودن سه عنصر در ارتباط با آموزش و پرورش. در زمینه دانش آموزان ، معلمان و اولیاء دانش آموزان با توجه به این که اینها یک رابطه دوسویه دارند و ارتباط و نفع متقابل با سیستم دارند ممکن است این صادق باشد اما چرا جامعه دانشگاهی و آکادمیک کشور در مورد مسائل آموزش و پرورش بی اعتنا و بی تفاوت است ؟

قادری : وزرای آموزش و پرورش پس از انقلاب بینش و نگاه تحولی نداشته اند ! جامعه علمی و دانشگاهی کشور مخالف انتخاب وزیر آموزش و پرورش به این شکل و وضعیت هستند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ علی رغم آن که آموزش و پرورش با جمعیت پرسنلی 930 هزار نفر و جمعیت دانش آموزی حدود 14 میلیونی مخاطب بیش از 40 میلیون ایرانی در سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای آن است اما موضوعات و چالش های آن از دیوارهای مدرسه و اداراتش فراتر نرفته است . آری ! " آموزش " علی رغم گستردگی و وسعت آن و تاثیر مستقیم آن بر زندگی ایرانی ها…
  • نعمت الله فاضلی در گفت و گو با صدای معلم :

وزارت آموزش و پرورش جای ارزانی است چون استیضاح اجتماعی در کار نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ علی رغم آن که آموزش و پرورش با جمعیت پرسنلی 930 هزار نفر و جمعیت دانش آموزی حدود 14 میلیونی مخاطب بیش از 40 میلیون ایرانی در سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای آن است اما موضوعات و چالش های آن از دیوارهای مدرسه و اداراتش فراتر نرفته است . آری ! " آموزش " علی رغم گستردگی و وسعت آن و تاثیر مستقیم آن بر زندگی ایرانی ها…
  • صدای معلم : قبل از این که سوال خود را مطرح کنم مقدمه ای را عرض می کنم. وقتی ما بزم اندیشه را مطرح می کنیم یعنی اندیشه های مختلف. قرار نیست که ما یک اندیشه خاص را مطرح کنیم و یا ایدئولوژی خاصی را دائما بزرگ کنیم و در مورد آن تکرار مکررات کنیم . آیا تجزیه نظام آموزشی به عناصر معلم ، دانش آموز و اولیاء همان چیزی است که پشت درهای بسته سیاست گذاری و برنامه ریزی صورت می گیرد ؟ چند مورد از این موارد دستورالعمل را نقد کارشناسی بکنید . شما فرمودید در سند تحول بنیادین نقش خیلی پررنگی داشتید . این سند تا الآن فقط سی درصدش اجرایی شده است و به نظر می رسد قابل اجرایی شدن ندارد . چرا به جای دفاع از عملکرد خودتان در نقش پر رنگ اولیه اکنون نقش منتقد را بازی می کنید ؟!

عادل پیغامی : من هیچ وقت این حرف ها را در فضای عمومی نمی گویم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ یکشنبه 13 مرداد 1398 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سلسله نشست های " بزم اندیشه " میزبان دکتر عادل پیغامی استاد دانشگاه امام جعفر صادق ( ع ) با موضوع " کالبد شکافی سند 2030 " بود . این استاد دانشگاه با 15 دقیقه تاخیر در نشست حضور پیدا کرد و بابت تاخیر خویش از حاضران عذرخواهی…
گروه گزارش/ علی رغم آن که آموزش و پرورش با جمعیت پرسنلی 930 هزار نفر و جمعیت دانش آموزی حدود 14 میلیونی مخاطب بیش از 40 میلیون ایرانی در سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای آن است اما موضوعات و چالش های آن از دیوارهای مدرسه و اداراتش فراتر نرفته است . آری ! " آموزش " علی رغم گستردگی و وسعت آن و تاثیر مستقیم آن بر زندگی ایرانی ها…
  • « صدای معلم » از نهادهای نظارتی به ویژه مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش می خواهد تا روند مزایده ، اجاره و درآمدهای کسب شده در این منطقه به طور کامل شفاف سازی شوند

وضعیت اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران را شفاف سازی کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ حدود 2 هفته از انتشار گزارش صدای معلم در مورد اداره آموزش و پرورش مطنقه 5 تهران می گذرد . ( این جا ) تاکنون هیچ مرجعی نسبت به انتشار این گزارش واکنش و یا پاسخی ارائه نکرده است . مشخص نیست نهادهای نظارتی مانند حراست اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران و حراست اداره کل آموزش و پرورش تهران در کنار دایره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات…
  • صدای معلم در گفت و گو با نعمت الله فاضلی استاد دانشگاه :

اگر آموزش و پرورش امر عمومی شده بود هر فردی به خودش این جسارت را نمی داد که وزیر آن شود ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ علی رغم آن که آموزش و پرورش با جمعیت پرسنلی 930 هزار نفر و جمعیت دانش آموزی حدود 14 میلیونی مخاطب بیش از 40 میلیون ایرانی در سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای آن است اما موضوعات و چالش های آن از دیوارهای مدرسه و اداراتش فراتر نرفته است . آری ! " آموزش " علی رغم گستردگی و وسعت آن و تاثیر مستقیم آن بر زندگی ایرانی ها…
  • صدای معلم : از فردی که آمدن خود به این مجموعه بزرگ و مهم را محصول و دستاورد " تقدیر " می داند خیلی نباید انتظار تحول و خلاقیت داشت . خیلی نمی توان روی استقلال ، صلابت شخصیت ، شهامت و کارآمدی وی حساب باز کرد . خیلی روی مدیریت علمی و اشاعه آن آن که حلقه مفقوده در نظام روابط فردی و میان فردی جامعه و کلید پویایی و توسعه آن است حساب نکنید !

" مجمع فرهنگیان ایران اسلامی " ضمن حمایت تمام قد از محسن حاجی میرزایی معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را نیز حاصل " تقدیر " دانست ! مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ با وجود آن که معرفی غیرمنتظره « محسن حاجی میرزایی » به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و کنار زدن سرپرست فعلی بدون دلیل و یا استدلال مشخص و شفاف ، معلمان و حتی تشکل های فرهنگیان را شوکه کرده است اما همان گونه که انتظار می رفت این تشکل دولت بنیان در بیانیه ای حمایت کامل خود را از معرفی « محسن حاجی میرزایی " اعلام کرده…
  • عادل پیغامی معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق ( ع ) در نشست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با موضوع " کالبد شکافی سند 2030 " :

سند 2030 هفده محور دارد و فقط برای آموزش و پرورش نیست ! سواد تعاملات جهانی در کدام بند از کتاب های درسی ما وجود دارد ؟ اگر مقصری در این زمینه باشد اصول گرایان هستند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ یکشنبه 13 مرداد 1398 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سلسله نشست های " بزم اندیشه " میزبان دکتر عادل پیغامی استاد دانشگاه امام جعفر صادق ( ع ) با موضوع " کالبد شکافی سند 2030 " بود . این استاد دانشگاه با 15 دقیقه تاخیر در نشست حضور پیدا کرد و بابت تاخیر خویش از حاضران عذرخواهی…
  • مشخص نیست وقتی دولت روحانی که خودش مُبدع و طراح " منشور حقوق شهروندی " بوده نسبت به اجرای آن بی اعتناست از دیگران و به ویژه کارگزاران دولت چه انتظاری باید داشت ؟
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

آقای روحانی ! رئیس دولت تدبیر و امید ! آموزش و پرورش و معلمان موش آزمایشگاهی نیستند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از زمان انتخاب « حسن روحانی » به عنوان رئیس جمهور تاکنون وزارت آموزش و پرورش 3 وزیر و یک سرپرست را تجربه کرده است . یعنی آموزش و پرورش بین 4 دست چرخیده است . این در نوع خود برای یک دولت " رکورد " محسوب می شود . انتخاب و معرفی « علی اصغر فانی » به عنوان نخستین وزیر آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای خطاب به رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی : آيا براي تغيير محتواي كتابهاي درسي مصمم هستید ؟ باوجود هزينه‌هاي زياد، چرا مي‌خواهید محتواي كتابهاي درسي را تغيير دهید؟ اگر قصد انجام چنین کاری را دارید زمان، وسعت و چگونگي اين تغييرات را توضيح دهید؟ آيا اين تغييرات به افزايش مقدار تبليغات ايدئولوژيك در محتواي دروس منجر خواهد شد؟ برداشت آقاي ذوعلم از سند تحول بنیادین يك برداشت راديكال است. ايشان تصور مي‌كند با اجراي اين سند مي‌توان به پرورش انسانهايي با هويت اسلامي و انقلابي و ايجاد تمدن نوين اسلامي موفق شد ولي اولا اين سند از هماهنگي دروني كافي برخوردار نيست و ثانياً بدنه آموزش و پرورش و صاحب‌نظران تعليم و تربيت و همچنين خانواده‌ها با آقاي ذوعلم همدل و هم نظر نيستند.

علی ذوعلم : شما که صدای معلم هستید در این نشست باید مهم ترین مسائل آموزش و پرورش را از ما سوال کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 3 شهریور 1398 نشست خبری « علی ذوعلم » رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با حضور خبرنگاران برگزار گردید . این از معدود نشست هایی است که خبر آن توسط پرتال وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی شده است . شاید در میان معاونین فعلی وزارتخانه تنها دو نفر هستند که تعامل رسانه ای قابل قبولی با خبرنگاران و رسانه ها دارند . رضوان حکیم زاده…

نظرسنجی

نظر شما در مورد مدارس سمپاد ( تیزهوشان) به کدام گزینه نزدیک تر است؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور