صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • " آیا اگر رسانه ای با مشی مستقل و مدنی از مسئولان آموزش و پرورش توضیح خواسته و خواهان شفاف سازی شود ؛ از این همراهی کنار گذاشته خواهد شد ؟ آیا انتظار این مسئولان آن است که رسانه ها " بازوی خبری – تبلیغاتی " آنان بوده و نقش روابط عمومی را ایفا کنند ؟ آیا مواضعی که این مدیران بیان می کنند وفق قانون شوراهای آموزش و پرورش و حتی " آیین نامه اجرایی مدارس " است ؟ هنوز وزارت آموزش و پرورش به سلسله گزارش های صدای معلم در مورد مستندات قانونی و حقوقی این وزارتخانه در مورد آموزش های مجازی جاری در شبکه شاد و مهم تر از آن برگزاری آزمون ها به شیوه " غیرحضوری " پاسخی نداده است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نشست خبری " اعتدادی " مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز شنبه با خبرنگاران برگزار گردید . علی رغم دعوت پیشین از  « صدای معلم » ، امروز از این رسانه برای حضور در نشست دعوتی به عمل نیامد . پرتال اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در گزارش خبری خود می نویسد : ( این جا ) " در این نشست محمد اعتدادی مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات داخلی اداره…
  • " پرسش اساسی این است که فلسفه وجودی این پژوهشگاه چیست ؟ و اساسا چرا باید از " استقلال " این واحد پژوهشی دفاع کرد ؟ رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به " صدای معلم " پاسخ دهد که در حوزه عمومی چه کاری برای اجرای اصل مدرسه محوری و دفاع از جایگاه و کیان مدرسه همانند سایر کشورها انجام داده است ؟ از سوی دیگر ، اعضای هیات علمی این پژوهشگاه که درجات و رتبه های مطابقت یافته با استاندارهای وزارت علوم را دارند چرا " سکوت " را پیشه ی خود کرده اند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نقش پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در روزهای کرونا و سندرم تعطیلی مدارس چه بوده است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از ابتدای اسفند ماه 98 و اعلام رسمی همه گیری ویروس کرونا و بلافاصله " تعطیلی مدارس " تا کنون که 4 ماه از آن می گذرد .  به نظر می رسد برخی دوایر و بخش های وزارت آموزش و پرورش از مدارس تعطیل ترند ! این در حالی است که به اذعان گزارش ها و اخبار مستند از اواخر آوریل ( فروردین ) بسیاری از کشورها و به ویژه…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور : برخی جاها در آموزش و پرورش مثل حیاط خلوت شده اند و این منطقی نیست ! شاهد هستیم معلمانی را که با تحصیلات دانشگاهی ویژه و با گذراندن دوره های خاصی در آموزش و پرورش استثنایی پذیرفته می شوند و این رسالت عظیم را بر عهده می گیرند با امید به خدمتی برای کودکان معصوم و آماده کردن آنان برای زندگی در جامعه ای پر هیاهو در این مدارس مشغول به کار می شوند، ولی چرا پس از گذشت چند سال، در آنها از انگیزه ای به همان اندازه که در آغاز ورودش به این حوزه وجود داشت خبری نیست؟ با توجه به پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت ؛ چرا قانون حمایت از معلولان اجرا نمی شود ؟ عملکرد شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این موارد چگونه بوده است ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حسینی : زحمات معلمان آموزش و پرورش استثنایی برای من قبلا خیلی ملموس نبود ؛ این سازمان سهم خویش را در مورد " قانون حمایت از معلولان " انجام داده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ یکشنبه 25 خرداد نشست رسانه ای « سیدجواد حسینی » معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با عنوان "سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان" برگزار گردید . رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مدت 28 دقیقه به ارائه دیدگاه های خود پرداخت . سپس خبرنگاران به نوبت پرسش های خود را مطرح…
  • اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در نشست علمی - تخصصی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • رویا برزگر/ خبرنگار صدای معلم

رمز موفقیت در نظام آموزشی فنلاند معلم حرفه ای است ؛ دسترسی به اینترنت عالی در قانون اساسی فنلاند آمده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست علمی - تخصصی با عنوان « اقدامات برجسته نظام آموزشی فنلاند در آموزش از راه دور در دوران کرونا و کاربردهای آن در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران» با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس دوشنبه  26 خرداد در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید .  مدیر نشست دکتر بهنام بهراد عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش و مدیر گروه پژوهشی اختلالات رفتاری…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی : آیا بخشنامه ی الزام دعوت از خبرنگاران و رسانه ها به نشست های شوراهای آموزش و پرورش ضمانت اجرایی دارد ؟ چرا در نشست اخیر در همدان این بخشنامه اجرا نشد ؟ وزارت آموزش و پرورش بار دیگر نشان داد که در تمام مدت دوره کرونا فقط نگران امتحانات دانش آموزان بود. از نیمه دوم اردیبهشت که بازگشایی مدارس را اعلام کرد ، فرصتی داد تا دانش آموزان بیایند و رفع اشکال کنند. از خردادماه هم فقط به فکر برگزاری امتحان های غیرحضوری بود. انگار یادمان رفته بود که دانش آموزان هر کلاس نیاز به روابط اجتماعی و عاطفی دارند. می شد دانش آموزان هر کلاس را یک روز به حیاط مدرسه دعوت کرد تا حداقل هم را ببینند و با هم خداحافظی کنند. معلم های خود را ببینند و با هم صحبت کنند در این دوره بر آن ها چه گذشت؟ نباید این تصویر را به دانش آموزان داد که حضور آن ها فقط برای آزمون است . کودکان و نوجوانان ما بدون امتحان و نمره و آزمون ، معنای دیگری هم دارند "
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

زینی وند : اگر قرار باشد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شوند خبرنگاران باید حضور داشته باشند مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری « مجتبی زینی وند » معاون  وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی امروز دوشنبه ساعت 30 / 8 در ساختمان 2 وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی برگزار گردید . این نشست با 15 دقیقه تاخیر آغاز گردید هر چند معاون وزیر آموزش و پرورش به خاطر آن از خبرنگاران عذرخواهی نکرد . در دعوتی که از خبرنگاران به…
  • تاکید دوباره صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور : پیش تر و در نشست رسانه ای با مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از عدم برگزاری نشست رسانه ای برخی دوایر ستادی مانند معاونت آموزش متوسطه ، معاونت امور حقوقی و مجلس ، اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات ، هیات مرکزی گزینش ، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و ... انتقاد شد . با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پاسخ گو بودن این وزارتخانه لازم است که تدبیری در این مورد اتخاذ گردد .برنامه ی سازمان شما برای تعدیل فرسودگی شغلی زودرس معلمان در این حوزه چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حسینی : معلمان آموزش و پرورش استثنایی باید و حتما مزایای بیشتری داشته باشند مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 25 خرداد نشست رسانه ای « سیدجواد حسینی » معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با عنوان "سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان" برگزار گردید . رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مدت 28 دقیقه به ارائه دیدگاه های خود پرداخت . سپس خبرنگاران به نوبت پرسش های خود را مطرح کردند . این نشست بر خلاف سایر نشست های رسانه ای…
  • " جایگاه اصل 57 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کجاست ؟ داستان دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های آموزش و پرورش تا کی ادامه خواهد داشت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهارات "جبار کوچکی نژاد " در مورد تغییر رئیس دانشگاه فرهنگیان و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ خبر تغییر و یا به عبارتی برکناری رئیس دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) هر چند 2 ساعت پیش از انتشار  توسط صدای معلم این خبر توسط مرکز بسیج دانشجویی که منتشر شده بود حذف گردید . آیا حذف اخبار بدون توضیح و یا شفاف سازی می تواند امری حرفه ای در حوزه رسانه باشد ؟ آیا به این ترتیب دیگر مخاطبان به آن…
  • " زهرا مظفر و هر مقام دیگری در مورد برگزاری امتحانات مطابق " قانون " سخن بگویند ! مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با خبرنگاران و رسانه ها نشست بگذارد و در مورد عملکرد خویش پاسخ گو باشد ! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش صدای معلم از مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ایرنا می نویسد : رئیس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه‌ای برخلاف دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات و روند ثبت‌نام دانش‌آموزان عمل کند، والدین و معلمان می‌توانند شکایات خود را به این وزارتخانه ارسال کنند که طی ۷ تا ۱۰ روز رسیدگی می‌شود. زهرا مظفر درباره شکایت والدین و معلمان برای رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها در مدارس برای…
  • صدای معلم : از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برای تقویت وجه پژوهشی سازمان چگونه استفاده خواهید کرد؟ آيا به نشست‌هاي نقادانه‌اي كه در زمان آقاي ذوعلم با شركت برخي منتقدان تشكيل شد، ادامه خواهید داد ؟ به عنوان مثال آیا از منتقدانی مانند دکتر فراستخواه برای نقد آموزش و پرورش ایدئولوژیک دعوت خواهید کرد و یا کماکان روزمرگی و محافظه کاری بر " قلب آموزش و پرورش " حکم فرما خواهد بود ؟ برنامه ی شما برای تعریف و استقلال فکری و تشکیلاتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جلوگیری از دخالت نهادهای غیرتخصصی و موازی چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

ملکی : تفاوت من با آقای ذوعلم در سُبُل مدیریتی است ؛ ساختار تشکیلاتی فعلی خودمان را منهای پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش چیده ایم مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه 19 خرداد نخستین نشست رسانه ای « حسن ملکی » رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سالن اجتماعات این سازمان با خبرنگاران برگزار گردید . در این بخش مشروح پرسش و پاسخ صدای معلم با رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منتشر می گردد .
گروه گزارش/   به تازگی در خبری که منتشر شد ( این جا ) ؛ دولت بریتانیا دستور داده تا از اول ژوئن کلاس اول و کلاس ششم دوره ابتدایی و همچنین پیش دبستانی بازگشایی شود . این خبر حاکی است سایر مدارس انگلستان از جمله دبیرستان و سال‌های پیش از دانشگاه قرار است از ۱۵ ژوئن باز شوند. سایر مناطق بریتانیا تصمیم متفاوتی گرفته اند. شرایط تعیین شده برای فعالیت مدارس…

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور