صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • " همان گونه که انتظار می رفت از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در این مراسم دعوتی به عمل نیامده بود. پیشنهاد « صدای معلم » به وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان آن است که پیش از سخنرانی مطالعات خود را در حوزه " پژوهش " ارتقاء دهند و بر مبنای علم و الزامات مدیریت علمی سخن بگویند . تجارب گذشته نشان می دهند نوع کمک بسیاری از نمایندگان به این وزارتخانه بیشتر از نوع دخالت در عزل و نصب مدیران آن بوده است هر چند از نظر این نمایندگان نام آن " تعامل " بوده است .اگر مسئولان و نمایندگان می خواهند کمکی به حل مساله کنند ؛ به تاسیس و تقویت " حوزه عمومی " در این دستگاه و ارتباط این زیر سیستم با سیستم کلان کمک کنند . "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان منتخب مجلس یازدهم و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ عصر روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی جلسه ای برگزار کرد . این نشست در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شده و خبر آن در پرتال وزارت آموزش و پرورش و خبرگزاری پانا منعکس شده است . محتوای هر دو خبر یکی است . ( این جا ) و ( این جا ) همان گونه که انتظار می رفت از…
  • " در این دو دهه آیین نامه اجرایی مدارس تغییری نکرده است هر چند تاکنون مرجع رسمی پژوهشی مستند در مورد وضعیت کلی اجرای مفاد و موارد آن به جامعه و حوزه عمومی ارائه نکرده است . عملکرد وزارت آموزش و پرورش در موضوع شبکه شاد و تهدیدها و اجبارهایی که بعضا در این زمینه توسط مدیران این وزارتخانه صورت گرفت ؛ کارایی و اثربخشی آیین نامه اجرایی مدارس و موضوع " مدرسه محوری " را با پرسش ها و چالش های جدی مواجه ساخت .آیا تاکنون آسیب شناسی جامعی نسبت به چرایی تغییر آیین نامه اجرایی سابق صورت گرفته و آیا با وضعیت موجود و اصلاحات آموزشی از بالا تغییر خاص و محسوسی را در جهت بهبود وضعیت جاری فراهم خواهد ساخت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تغییر آیین نامه اجرایی مدارس ... اصلاحات آموزشی از بالا ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « آیین نامه اجرایی مدارس » در سال 1379 مصوب شورای عالی آموزش و پرورش  است که با امضای حسین مظفر وزیر وقت و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ گردید . در ماده 1 این آیین نامه چنین آمده است : " ماده‌ 1- مدرسه‌ از مهمترين‌ نهادهاي‌ اجتماعي‌، تربيتي‌ و آموزشي‌ و اصلي‌ترين‌ ركن‌ تعليم‌ و تربيت‌ است‌ كه‌ به‌ منظور تربيت‌ صحيح‌ دانش‌آموزان‌ در ابعاد دینی،…
  • " پرسش « صدای معلم » از آقای اللهیار ترکمن آن است که نتایج آن " کمیته اقتصادی " که ایشان هم جزء آن کار گروه بوده است به کجا رسیده است ؟ در کجای دنیا برای تامین مطالبات معلمان ، اموال و سرمایه آموزش و پرورش را می فروشند ؟ این فرمول ها را چه کسی و از کجا آورده اند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مگر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تاکید نکرده بود که چیزی از اموال و دارایی های فرهنگیان فروخته نخواهد شد ؟ معنای امانت داری برای فرهنگیان این است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نشست خبری دوشنبه 30 دی 1398 ؛ « صدای معلم » پرسش هایی را خطاب به علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد . ( این جا ) از ایشان پرسیدیم : " 1- سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی در سال 1399 چند درصد است ؟ ( در کشورهای توسعه یافته 15.5   به بالا است ) چرا این…
  • پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : جایگاه شورای مدرسه در این هرم متمرکز و متصلب تصمیم گیری و تصمیم سازی ها کجاست ؟ چالش بزرگی که در این وزارتخانه مشهود است ؛ عدم تناسب میان حقوق و تکالیف در آموزش و پرورش و بحث حقوق و مطالبات قانونی معلمان است . وزارت آموزش و پرورش باید تصدی گری را کنار بگذارد . مشکل اینجاست که مسئولان بر خلاف شعارشان اعتمادی در عمل به مدرسه ندارند و البته توانایی نظارت علمی و جامع هم ندارند. کارشان شده است تصدی و دخالت های غیرکارشناسانه و گرفتن فرصت خلاقیت و تنفس از مدارس !
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

قاسمی ؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز : نقدها را بپذیریم. نقد می تواند به ما کمک کند به مسیر اصلی خودمان برگردیم. نقد همان اعتماد سازی است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی  پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به وزیر آموزش و پرورش : راهکار وزارت آموزش و پرورش برای تشخیص مدیر دانا و کارآمد با مدیری که دچار بیماری توهم دانایی است چیست ؟ اساسا آیا در آموزش و پرورش تفاوتی میان مدیر پاسخ گو و غیرپاسخ تعریف شده است ؟ ادغام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در دفتر وزارتی یکی از اقدامات اشتباه ، شتاب زده و غیرکارشناسی در زمان وزارت بطحایی بود . آیا شما برنامه ای برای استقلال روابط عمومی ها در آموزش و پرورش در جهت حرکت از وجه " توجیه گر " به سوی " تحلیل گر " دارید ؟ چند جلسه قرار است گذاشته شود ؟ مجموعه وزارت آموزش و پرورش شما شبکه شاد را در کم تر از 2 ماه طراحی و اجرا کرد . برای سازمان نظام معلمی چندین سال است که حرف آن را می زنند اما کسی چیزی ندیده است ! چرا ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حاجی میرزایی : وزارت آموزش و پرورش خودش را وزارت پاسخ گو می داند ؛ باید افراز دقیقی بین صلاحیت های حاکمیتی آموزش و پرورش و صلاحیت هایی که برای نظام صنفی معلمین است صورت بگیرد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ سومین نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش با رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . مشروح پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم و وزیر آموزش و پرورش منتشر می گردد .
  • " پرسش « صدای معلم » از مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه آن است که آیا بهتر نیست به جای تعریف و تمجید از عملکرد خود از میزان پاسخ گویی و تعداد نشست های رسانه ای با رسانه ها و خبرنگاران گزارش دهد ؟ و ارزیابی و قضاوت را بر عهده دیگران بگذارد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعریف و تمجید مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از عملکرد خودش ؟!

گروه گزارش/   پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نوشت : ( این جا ) " مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: وضعیت خوب استان در عملکرد شاخص‌ها مرهون همت و خرد جمعی همکاران است. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه صبح امروز یکشنبه 28 اردیبهشت در آخرین نشست بررسی وضعیت شاخص‌های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به وزیر آموزش و پرورش : آیا اقدام اخیر شما در شکایت از یک رسانه زیرپاگذاشتن پروتکل های اداری و به نوعی از بین بردن سرمایه اجتماعی نبود ؟ اخراج «محمد حبیبی » توسط هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش که زیر نظر مستقیم شما فعالیت می کنند ؛ ابلاغ حکم اجرایی نجات بهرامی معاون پیشین رسانه ای مرکز اطلاع رسانی و حتی صدور بخشنامه های تهدید آمیز در مورد شبکه شاد توسط مدیران شما ناظر بر کدامین وجه برای تولید و پاسداشت از سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش است ؟ وزارتخانه ای که به راحتی بخشنامه ها و پروتکل های اداری خود را زیر پا می گذارد و به رسانه ها پاسخ گو نیست ؛ آیا می تواند حافظ حقوق شهروندی و قانونی ذی نفعان آن و از جمله معلمان باشد ؟ آیا آقای وزیر از پرونده آقای حبیبی اطلاع دارد؟ آیا شما از عملکرد خودتان در زمینه تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی و اجرای منشور حقوق شهروندی راضی هستید ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش : حکم اخراج محمد حبیبی شکسته شده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ آخرین نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش در 9 آذر 1398 در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . نشست مستمر و منظم وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای شورای معاونین وزارتخانه در کنار پاسخ گویی شفاف و اقناع گر همواره یکی از مهم ترین مطالبات و خواسته های رسانه ها و خبرنگاران در این گونه نشست ها بوده است هر چند…
  • مدیر مسئول مرکز برگزاری آزمون های جهاد دانشگاهی در گفت و گو با صدای معلم :
  • گزارشگر و مصاحبه کننده : نرگس کارگری

تصمیم وزارت آموزش و پرورش واگذاری آزمون آموزش دهندگان به مرکز آزمون جهاد دانشگاهی بوده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت گوی صدای معلم با « عزیز آشنا » مدیر مسئول مرکز برگزاری آزمون های جهاد دانشگاهی پیرامون وضعیت آزمون داخلی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی است .
  • " رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان خواهان استقلال پست روابط عمومی در ادارات شد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا قرار نیست روابط عمومی ها در آموزش و پرورش از پوسته " توجیه گری " خارج شوند ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/   پیش تر « امید سلاجقه » رئیس پیشین اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی دو روزه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان جیرفت از مدیران آموزش و پرورش  خواسته بود که به رسانه‌ها احترام بگذارند و برخورد حرفه‌ای با آنها داشته باشند . ( این جا ) سلاجقه تصریح کرده بود : " دستگاه عظیم آموزش…
  • " پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : منتظر صدور دستور العمل هستند ؛ انگار معلمان و مدیران به بخشنامه و دستور العمل اعتیاد پیدا کرده اند و تا آن نباشد کاری پیش نمی رود ! این دوباره کاری و موازی کاری نباید انجام شود. آموزش و پرورش باید دست از پوپولیسم بردارد. دست از تبلیغات توخالی بردارد. باید نظر منتقدین را بگیرد. آن ها را در اتاق فکر به کار بگیرد البته اگر اتاق فکری وجود داشته باشد . اگر وزارت آموزش و پرورش ما خیلی زرنگ است آئین نامه اجرایی مدارس را به روز کند! مشارکت در آموزش و پرورش بیشتر حالت اداری و نمایشی – تبلیغاتی پیدا کرده است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

جاوید نسب کارشناس آموزش : بسیاری از طرح ها و برنامه هایی که در آموزش و پرورش به بن بست کشیده شدند ناشی از همین نگاه های کنترلی و گزارشگری بوده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی  پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…

نظرسنجی

به نظر شما ، جنس ارتباط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آموزش و پرورش از کدام نوع است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور