صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • پرسش صریح صدای معلم از محمود امانی طهرانی آن است : آیا " نهاد " تحت مدیریت شما ، به واسطه‌ آن که شما مدیر آن هستید، وضعیت خوبی نسبت به قبل خواهد داشت ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ! نه شعار بدهید و نه پند و اندرز ! آیا خودتان برنامه ای دارید ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر کل تازه منصوب شده ی آن به گزارش صدای معلم پاسخی ارائه نکرده است . در گزارش این رسانه آمده بود : ( این جا ) « رخوت ، بی عملی و مهم تر از آن از دست دادن " مرجعیت کارشناسی " برای شورای عالی آموزش و پرورش که کارشناسان و صاحب نظران بر آن اجماع دارند ؛ قرار است تحت…
  • علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه شهروند :
  • گزارشگر : لیلا مهداد

آموزش‌ و پرورش هیچ‌گاه به معنای واقعی با معلم‌ها شفاف نبوده و از حقوق و مطالبات قانونی‌شان به شکل مطلوب دفاع نکرده است ! مطلب ویژه

حق عائله‌مندی، قانونی مصوب ‌سال ٨٩. در این قانون آمده حق عائله‌مندی به زنانی که همسرشان فوت کرده یا از همسرشان جدا شده‌اند یا همسر معلول دارند و بچه‌ها تحت‌ تکفل‌شانند، تعلق می‌گیرد. بعدها استفساریه مجلس قید زنان مجرد را به این قانون اضافه کرد تا مبلغی که در دوران وزارت محمد بطحایی در آموزش‌وپرورش به ٩٧هزار تومان می‌رسید، جمع‌ کل فیش‌های حقوقی دختران مجرد را کمی بالا ببرد. شکایت تعدادی از…
  • " آیا آن گونه که مسئولان وزارت آموزش و پرورش بیان می کنند نقش رسانه ها " مشورتی " و " حمایتی " تعریف می شود و یا رویکرد و عملکرد فعالان رسانه ای و خبرنگاران این حوزه چنین " حس " و " برداشتی " را به آنان القاء کرده است ؟! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رسانه نه مشاور است و نه مکمل ! رسانه ، رسانه است و رکن چهارم دموکراسی ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی نوشت : ( این جا ) سکینه طیبی صبح امروز ( 13 مرداد ) در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تصریح کرد: تحول در مدرسه و ارتقای فرایند تعلیم و تربیت در استان مستلزم  مشارکت و نگاه نقادانه، کارشناسانه و راهگشای خبرنگاران متعهد و پر تلاش استان است. وی،…
  • آیا قرار است مانند " گذشته " و بر خلاف اصول قانون اساسی در مورد آموزش و پرورش رایگان ، کم کاری ها و بی برنامگی های مسئولان بر دوش معلمان و مدارس قرار بگیرد و در آن سو فقط شاهد تعریف و تمجیدهای نمایشی و بی پایه و عاری از " صداقت " از این فعالیت ها باشیم ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین برای " بازگشایی مدارس " آدرس های غلط ندهد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نوشت : ( این جا ) « دوشنبه ۱۳ مرداد ماه جلسه شورای معاونین با حضور دکتر اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای جلسه در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد. ایشان در این جلسه عنوان کرد : وضعیت مدارس در رعایت دستورالعمل های بهداشتی زیر ذره بین ادارات بهداشت و سلامت آموزش و پرورش استان می باشد. اصغری افزود:…
  • « صدای معلم » بار دیگر در راستای مدرسه محوری و تمرکز زدایی از وزارت آموزش و پرورش انتظار دارد تا هویت مدرسه را به رسمیت شناخته و اجازه دهد تا خرد جمعی مدرسه در مورد آینده خود و ذی نفعان تصمیم گیری کند . این رسانه امیدوار است تا مسئولان این وزارتخانه به ویژه " شورای عالی آموزش و پرورش " که علی رغم تغییر رئیس آن تحول خاص و قابل ذکری در وضعیت آن رخ نداده است با شنیدن صدای متفاوت و انجام کار کارشناسی زمینه را برای تحول واقعی و غیرشعاری برای خروج از بن بست " روزمرگی " و " بی برنامگی " فراهم کنند
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

صدای معلم شنیده شد : امتحانات شهریور ماه دانش آموزان " حضوری " برگزار می شود ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ایسنا نوشت : ( این جا ) « خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در شیوه نامه ای خطاب به مدیران ادارات آموزش و پرورش استان ها اعلام کرد: در راستای اجرای فعالیت کد ۴-۸  با عنوان برنامه ریزی - طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی در سه نوبت خرداد، شهریور و دی ماه (داخل و خارج از کشور) در سال ۹۹، ذیل برنامه شماره…
  • پرسش « صدای معلم » از مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آن است با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش در مورد بازگشایی قطعی مدارس سراسر کشور از 15 شهریور سال جاری تحت هر شرایطی چرا آن پروتکل های بهداشتی که شرح آن در مورد خانه های معلم داده شده است در مورد " مدارس " اجرا نمی شود ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سیاست های دو گانه وزارت آموزش و پرورش در موضوع اسکان فرهنگیان در مورد " مدارس " و " خانه های معلم " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/   پرتال معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا )   مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اسکان تابستان 1399 در آموزش و پرورش به دلیل مبارزه با شیوع کرونا ویروس در مدارس مجری طرح اسکان موقت، تعطیل است. به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به نقل از فارس، گودرز کریمی‌فر…
  • پرسش « صدای معلم » از خانم مظفر آن است که در موارد مذکور یعنی " وظایف کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم " دقیقا چه کاری صورت گرفته است ؟ آیا مجموعه کاری ایشان در ستاد و زیرمجموعه ی ایشان در 760 منطقه آموزشی کشور به افکار عمومی و رسانه ها پاسخ گو بوده اند ؟ آیا با تعریف و تعارف می توان سلامت اداری را تعریف و تضمین کرد ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش توضیح دهد چرا با وجود " نقشه راه " به نتیجه نرسیده اند ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « نهمین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در آموزش‌ و پرورش در سالن اجتماعات با حضور تعدادی از معاونین و اعضای اداره کل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات برگزار شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات با اشاره…
  • " بوم " بر اساس " اعتماد به مدرسه " نوشته شده است . پرسش « صدای معلم » از معاون آموزش متوسطه شهر تهران آن است زمانی که مدرسه حتی در چارچوب " آیین نامه اجرایی مدارس " اختیار برگزاری آزمون مطابق وظایف و اختیارات " شورای مدرسه " را ندارد ؛ این گونه اظهارات چه شان و جایگاهی می تواند داشته باشد ؟چرا مسئولان چیزی را می گویند که در عمل باور و اعتقادی به آن ندارند ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا عملکرد معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تناسب و نسبتی با برنامه ویژه مدرسه ( بوم ) داشته است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نوشت : ( این جا ) « درّی معاون آموزش متوسطه گفت: برنامه ریزی درسی در سطح مدرسه را باید آغاز کاهش تمرکز در نظام برنامه درسی قلمداد کرد که بر اساس راهکار ۵-۵ سند تحول و بند ۲-۱۳ برنامه درسی ملی اختیار طراحی ،تدوین و اجرای برنامه درسی تا ۶۰ ساعت به مدارس واگذار شده است و همه ارکان باید رویه…
  • پرسش « صدای معلم » این است که آیا نظام آموزشی ما با وجود کثرت این مدال ها در کجای رنکینگ جهانی از نظر آیتم های موفق آموزشی قرار دارد ؟ و آیا این مدال آوری همراه با خروج " نخبگان " از کشور موجب کسب " مرجعیت آموزشی " برای کشور ما در جهان گردیده است ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و قامت " نخبگی " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) فاطمه مهاجرانی با اشاره به پیشینه ۵۰ ساله حوزه استعدادهای درخشان اظهار کرد: جشنواره خوارزمی، المپیادهای علمی و طرح ملی جوان به کلیت سازمان پیوسته است و بیش از ۶۰۰ مدرسه استعدادهای درخشان شامل دوره‌های متوسطه اول و دوم می‌باشند. رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: تعدادی از فارغ‌التحصیلان در کسب‌وکارهای فناورانه و استارت آپ…
  • صدای معلم : دلایل و مستندات مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای هم پوشانی اهداف این نشست با مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش فاقد " موضوعیت " بوده و در تضاد با بخشنامه ها و دستور العمل های پیشین این وزارتخانه است !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

استمرار نشست و همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با " ناشران آموزشی " در تضاد با اساسنامه این سازمان است مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ فرد و یا مرجعی به گزارش صدای معلم با عنوان " سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در موضوع " تعارض منافع " شفاف سازی کند ! " پاسخی ارائه نکرده است . ( این جا ) پیش تر و در آخرین نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش های " صدای معلم " اعلام کرد که این وزارتخانه خودش را وزارتخانه پاسخ گو…

نظرسنجی

آیا با تصاحب صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت ( هر دولتی ) موافق هستید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور