صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • " علی رغم گفته های مسئولان در مورد ضریب نفوذ شبکه شاد اما آنان صحبتی در مورد کیفیت آموزش ها نمی کنند . همان گونه که سیاست های یک سویه و آمرانه وزارت آموزش و پرورش در نصب و اجرای برنامه شاد مخالف اصول و سیاست " مدرسه محوری " بود استمرار این وضعیت و اداره بخشنامه ای محیط های آموزشی نیز در تداوم مخالفت با اصل مدرسه محوری است . پر رنگ کردن نقش " مدرسه " در راستای اصل " مدرسه محوری " به همراه در اختیار دادن بودجه و اعتبارات لازم و کافی برای اجرای درست و کامل شیوه نامه های بهداشتی در کنار نظارت علمی و جامع می تواند بهترین تصمیم برای ادامه حیات مدرسه در شرایط کرونایی و تمرین مسئولیت پذیری و حقوق شهروندی باشد"
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

ادامه تعطیلی مدارس و برگزاری امتحانات مدارس به شیوه غیرحضوری غیرمنطقی و بلاموضوع است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، اعلام کرد که بر اساس تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، همه مشاغل، حتی اصنافی که از آن‌ها به‌عنوان صنوف پُرخطر یاد می‌شود، از سه‌شنبه این هفته (۶ خرداد) می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. فراهانی گفت: «رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا از جمله صنوف پرخطر به…
  • " علی رغم پایان دوران مجلس دهم ؛ تشکل های فرهنگیان هیچ گاه در مورد میثاق نامه معلمی " پاسخ گو نبودند ! پرسش « صدای معلم » از این گونه تشکل ها آن است که آیا مانیفستی برای ایجاد و فربه سازی " حوزه عمومی " در آموزش و پرورش دارند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حمایت سازمان معلمان ایران از " حمیدرضا حاجی بابایی " ؟! مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ « سایت سازمان معلمان ایران » در مطلبی با عنوان " حاجی بابایی و ریاست مجلس " نوشت : "  همان گونه که انتظار می رفت سر انجام گزینه اصلی ریاست مجلس از طرف ائتلاف 4 نفره وزرای احمدی نژاد و میر سلیم معرفی شد و توئیت امروز حاجی بابایی نشان می‌دهد که نیکزاد و حسینی به نفع وی از صحنه رقابت ریاست مجلس کنار رفته اند گرچه هنوز…
  • " روند روزمرگی در آموزش و پرورش ، کمبود اعتبارات و منابع و کوتاه بودن قد " پژوهش " در آموزش و مهم تر از آن ها انتصاب افرادی ضعیف ، کم بنیه و حتی غیرپژوهشی در پست معاونت پژوهش مسائلی هستند که کلیت پژوهش را مورد تهدید قرار می دهند . پرسش « صدای معلم » از تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان آن است که آیا می توان روح پرسش گری و فرآیند فرهنگ سازی را در شاخه ای به نام " معاونت پشتیبانی " جست و جو کرد ؟! روند ارتقای افراد در پست ها و مناصب و در سطوح مختلف این وزارتخانه شفاف سازی شده و از " نو " بر مبنای آموزه های غیرایدئولوژیک ، غیرسیاسی و عاری از " رانت " بازتعریف شوند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

ساختار جدید ادارات کل آموزش و پرورش ؛ روح پرسش گری و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ اخیرا برخی کانال های رسمی ساختار جدیدی از ادارات کل آموزش و پرورش را منتشر کرده اند . بر این اساس ، معاونت پژوهش در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع ادغام شده است . مشخص نیست این چارت پیشنهادی توسط کدام مرجع و یا نهاد در وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است اما پرسش اساسی و بنیادین آن است که مبنا و استدلال حذف معاونت پژوهشی به عنوان…
  • " همان گونه که انتظار می رفت از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در این مراسم دعوتی به عمل نیامده بود. پیشنهاد « صدای معلم » به وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان آن است که پیش از سخنرانی مطالعات خود را در حوزه " پژوهش " ارتقاء دهند و بر مبنای علم و الزامات مدیریت علمی سخن بگویند . تجارب گذشته نشان می دهند نوع کمک بسیاری از نمایندگان به این وزارتخانه بیشتر از نوع دخالت در عزل و نصب مدیران آن بوده است هر چند از نظر این نمایندگان نام آن " تعامل " بوده است .اگر مسئولان و نمایندگان می خواهند کمکی به حل مساله کنند ؛ به تاسیس و تقویت " حوزه عمومی " در این دستگاه و ارتباط این زیر سیستم با سیستم کلان کمک کنند . "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان منتخب مجلس یازدهم و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ عصر روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی جلسه ای برگزار کرد . این نشست در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شده و خبر آن در پرتال وزارت آموزش و پرورش و خبرگزاری پانا منعکس شده است . محتوای هر دو خبر یکی است . ( این جا ) و ( این جا ) همان گونه که انتظار می رفت از…
  • " در این دو دهه آیین نامه اجرایی مدارس تغییری نکرده است هر چند تاکنون مرجع رسمی پژوهشی مستند در مورد وضعیت کلی اجرای مفاد و موارد آن به جامعه و حوزه عمومی ارائه نکرده است . عملکرد وزارت آموزش و پرورش در موضوع شبکه شاد و تهدیدها و اجبارهایی که بعضا در این زمینه توسط مدیران این وزارتخانه صورت گرفت ؛ کارایی و اثربخشی آیین نامه اجرایی مدارس و موضوع " مدرسه محوری " را با پرسش ها و چالش های جدی مواجه ساخت .آیا تاکنون آسیب شناسی جامعی نسبت به چرایی تغییر آیین نامه اجرایی سابق صورت گرفته و آیا با وضعیت موجود و اصلاحات آموزشی از بالا تغییر خاص و محسوسی را در جهت بهبود وضعیت جاری فراهم خواهد ساخت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تغییر آیین نامه اجرایی مدارس ... اصلاحات آموزشی از بالا ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « آیین نامه اجرایی مدارس » در سال 1379 مصوب شورای عالی آموزش و پرورش  است که با امضای حسین مظفر وزیر وقت و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ گردید . در ماده 1 این آیین نامه چنین آمده است : " ماده‌ 1- مدرسه‌ از مهمترين‌ نهادهاي‌ اجتماعي‌، تربيتي‌ و آموزشي‌ و اصلي‌ترين‌ ركن‌ تعليم‌ و تربيت‌ است‌ كه‌ به‌ منظور تربيت‌ صحيح‌ دانش‌آموزان‌ در ابعاد دینی،…
  • " پرسش « صدای معلم » از آقای اللهیار ترکمن آن است که نتایج آن " کمیته اقتصادی " که ایشان هم جزء آن کار گروه بوده است به کجا رسیده است ؟ در کجای دنیا برای تامین مطالبات معلمان ، اموال و سرمایه آموزش و پرورش را می فروشند ؟ این فرمول ها را چه کسی و از کجا آورده اند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مگر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تاکید نکرده بود که چیزی از اموال و دارایی های فرهنگیان فروخته نخواهد شد ؟ معنای امانت داری برای فرهنگیان این است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نشست خبری دوشنبه 30 دی 1398 ؛ « صدای معلم » پرسش هایی را خطاب به علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد . ( این جا ) از ایشان پرسیدیم : " 1- سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی در سال 1399 چند درصد است ؟ ( در کشورهای توسعه یافته 15.5   به بالا است ) چرا این…
  • پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : جایگاه شورای مدرسه در این هرم متمرکز و متصلب تصمیم گیری و تصمیم سازی ها کجاست ؟ چالش بزرگی که در این وزارتخانه مشهود است ؛ عدم تناسب میان حقوق و تکالیف در آموزش و پرورش و بحث حقوق و مطالبات قانونی معلمان است . وزارت آموزش و پرورش باید تصدی گری را کنار بگذارد . مشکل اینجاست که مسئولان بر خلاف شعارشان اعتمادی در عمل به مدرسه ندارند و البته توانایی نظارت علمی و جامع هم ندارند. کارشان شده است تصدی و دخالت های غیرکارشناسانه و گرفتن فرصت خلاقیت و تنفس از مدارس !
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

قاسمی ؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز : نقدها را بپذیریم. نقد می تواند به ما کمک کند به مسیر اصلی خودمان برگردیم. نقد همان اعتماد سازی است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی  پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به وزیر آموزش و پرورش : راهکار وزارت آموزش و پرورش برای تشخیص مدیر دانا و کارآمد با مدیری که دچار بیماری توهم دانایی است چیست ؟ اساسا آیا در آموزش و پرورش تفاوتی میان مدیر پاسخ گو و غیرپاسخ تعریف شده است ؟ ادغام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در دفتر وزارتی یکی از اقدامات اشتباه ، شتاب زده و غیرکارشناسی در زمان وزارت بطحایی بود . آیا شما برنامه ای برای استقلال روابط عمومی ها در آموزش و پرورش در جهت حرکت از وجه " توجیه گر " به سوی " تحلیل گر " دارید ؟ چند جلسه قرار است گذاشته شود ؟ مجموعه وزارت آموزش و پرورش شما شبکه شاد را در کم تر از 2 ماه طراحی و اجرا کرد . برای سازمان نظام معلمی چندین سال است که حرف آن را می زنند اما کسی چیزی ندیده است ! چرا ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حاجی میرزایی : وزارت آموزش و پرورش خودش را وزارت پاسخ گو می داند ؛ باید افراز دقیقی بین صلاحیت های حاکمیتی آموزش و پرورش و صلاحیت هایی که برای نظام صنفی معلمین است صورت بگیرد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ سومین نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش با رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . مشروح پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم و وزیر آموزش و پرورش منتشر می گردد .
  • " پرسش « صدای معلم » از مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه آن است که آیا بهتر نیست به جای تعریف و تمجید از عملکرد خود از میزان پاسخ گویی و تعداد نشست های رسانه ای با رسانه ها و خبرنگاران گزارش دهد ؟ و ارزیابی و قضاوت را بر عهده دیگران بگذارد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعریف و تمجید مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از عملکرد خودش ؟!

گروه گزارش/   پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نوشت : ( این جا ) " مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: وضعیت خوب استان در عملکرد شاخص‌ها مرهون همت و خرد جمعی همکاران است. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه صبح امروز یکشنبه 28 اردیبهشت در آخرین نشست بررسی وضعیت شاخص‌های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به وزیر آموزش و پرورش : آیا اقدام اخیر شما در شکایت از یک رسانه زیرپاگذاشتن پروتکل های اداری و به نوعی از بین بردن سرمایه اجتماعی نبود ؟ اخراج «محمد حبیبی » توسط هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش که زیر نظر مستقیم شما فعالیت می کنند ؛ ابلاغ حکم اجرایی نجات بهرامی معاون پیشین رسانه ای مرکز اطلاع رسانی و حتی صدور بخشنامه های تهدید آمیز در مورد شبکه شاد توسط مدیران شما ناظر بر کدامین وجه برای تولید و پاسداشت از سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش است ؟ وزارتخانه ای که به راحتی بخشنامه ها و پروتکل های اداری خود را زیر پا می گذارد و به رسانه ها پاسخ گو نیست ؛ آیا می تواند حافظ حقوق شهروندی و قانونی ذی نفعان آن و از جمله معلمان باشد ؟ آیا آقای وزیر از پرونده آقای حبیبی اطلاع دارد؟ آیا شما از عملکرد خودتان در زمینه تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی و اجرای منشور حقوق شهروندی راضی هستید ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش : حکم اخراج محمد حبیبی شکسته شده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ آخرین نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش در 9 آذر 1398 در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . نشست مستمر و منظم وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای شورای معاونین وزارتخانه در کنار پاسخ گویی شفاف و اقناع گر همواره یکی از مهم ترین مطالبات و خواسته های رسانه ها و خبرنگاران در این گونه نشست ها بوده است هر چند…

نظرسنجی

به نظر شما ، جنس ارتباط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آموزش و پرورش از کدام نوع است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور