صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • مدیر صدای معلم در نشست خبری سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش : از شما تشکر می کنم که برای رسانه ها ارزش قائل هستید ؛ برخی از معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش همین مقدار را هم رعایت نمی کنند ، کسی هم آن ها را معمولا مورد مواخذه قرار نمی دهد ! نشست های کانالیزه شده و استرلیزه شده مانند نشست امروز رئیس جمهور با دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان با آن شرایط و دعوت و برنامه ریزی نه مشکلی از آموزش و پرورش حل می کند ، نه کمکی به ارتقای جایگاه دانشجو می کند و نه ارتقای ارزش دانشگاه فرهنگیان ! دوستان رسانه و خبرنگار ابتدا جایگاه خود را در آموزش و پرورش تعریف و تثبیت کنند بعد نقد و نقادی از دیگران را !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

ذوعلم : مطالبه رسانه ها را حق می دانم ؛ بنده اولین مخاطب این " بایستگی ها " هستم مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 18 آذر نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم  رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران و به مناسبت هفته پژوهش در محل این سازمان برگزار گردید . در ابتدا توتونچیان که به تازگی به سمت مشاور رسانه ای این سازمان منصوب گردیده است ضمن تشکر از خبرنگاران خواهان انعکاس رسانه ای مناسب و نیز هم افزایی رسانه ای با مشارکت رسانه ها…
  • " نخستین پرسش صدای معلم از شورای عالی انقلاب فرهنگی آن است که مبنای کارشناسی و پژوهشی این مصوبه چه بوده است ؟ آیا اختصاص سهمیه نوعی تبعیض و ایجاد رانت در سیستم نیست ؟ مگر نه این است که طبق اصل نوزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ؛ مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود. آیا از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تجربه سهمیه بندی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تجربه مثبتی بوده و به ارتقای کارآمدی سیستم و افزایش اعتماد عمومی منجر شده است ؟ در کدام نظام آموزشی موفق و توسعه یافته چنین کارها و برنامه هایی پیاده می شود ؟ "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اختصاص سهمیه استخدامی در آموزش و پرورش برای طلاب پاسخ گو باشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش ، « صدای معلم » از وزیر پرسش کرد : ( این جا ) " چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس سنت دیرینه در مسائل ریز و درشت این وزارتخانه وارد می شود آن چنان که گویی وزارت آموزش و پرورش فاقد قوه عاقله و ممیزه برای تصمیم گیری است ؟ چرا شورای عالی آموزش و پرورش از وظایف سیاست گذاری…
  • " فاطمه سعیدی : " من این میثاق نامه را امضا می کنم اما باید بدانید که ما معلمان خود " میثاق نامه مجسم " هستیم و سرمایه ما صداقت است . "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

4 سال گذشت ... تشکل های فرهنگیان در مورد " میثاق نامه معلمی " پاسخ گو باشند !

" واسلاو هاول :  هیچ چیز مثل گفتن حقیقت در فضای عمومی به حاکم شدن حقیقت کمک نمی کند. ما که از همه طلبکاریم خودمان چه قدمی در این را برداشته ایم؟ "   گروه تشکل ها/ 4 سال پیش و در چنین روزهایی بود که تشکل های فرهنگیان و فعالان صنفی مشتمل بر : سازمان معلمان ایران ، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ، انجمن اسلامی معلمان ایران ، شاخه فرهنگیان حزب…
  • " مهم ترین نقطه ضعف روابط عمومی آن است که دوایر و واحدهای ستادی الزامی برای پاسخ گویی در مورد عملکرد خویش به افکار عمومی و رسانه ها ندارند . در آموزش و پرورش بین مدیر پاسخ گو و غیرپاسخ گو تفاوتی وجود ندارد و مدیران غیرپاسخ گو هم خیلی به این خاطر مواخذه نمی شوند ! به نظر می رسد بسیاری از مدیران مستقر در وزارت آموزش و پرورش از ماهیت و کارکرد " رسانه " آگاهی لازم نداشته و فاقد " سواد رسانه ای " در رویکرد و کارکردهای مدیریت سازمان هستند . باید دید که حمیدی تا چه حد به این شعارها و سخنان پای بند خواهد بود و تا چه میزان خواهد توانست خلا " اعتماد " را که در حال حاضر بزرگ ترین تهدید سیستم است تا حدی ترمیم کند "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

انتصاب رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش و گریزی بر " آینه تخت " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ " جناب آقای حاجی میرزایی شما در ابتدای وزارت و پس از رای اعتماد فرمودید : " ‏از معلمان در تمام سطوح می خواهم چنانچه در مدت وزارتم انحرافات از این برنامه ها مشاهده کردند، تذکر دهند . " پرسش این است که رسانه ها این انحرافات را دقیقا و به طور مشخص باید به کدام نهاد و یا واحد مسئول ، دلسوز ، کارآمد و پی گیر ارائه دهند…
  • " نخستین پرسش صدای معلم آن است که این موسسات کنکور چه آورده ای برای سیستم آموزشی داشته و دارند ؟ این موسسات کدامین " ارزش افزوده ای " برای نظام تعلیم و تربیت برای رسیدن به یک مدرسه پویا و جامعه توسعه گرا ایجاد کرده اند ؟ چرا در حالی که " معلمان " در فیش حقوقی شان و علی رغم آن که در شرایط فعلی اقتصادی همه ی آن زیر " خط فقر " به سر می برند ؛ باید قبل از دریافت حقوق شان مالیات آن را پرداخت کنند اما این موسسات از پرداخت مالیات معاف می شوند ؟ مبنای کارشناسی و منطقی برای این تصمیمات چیست و چه کسی باید پاسخ گو باشد ؟ "

دست و دلبازی سازمان برنامه و بودجه در مورد معافیت مالیاتی موسسات کنکور و پرسش های صدای معلم ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ تسنیم نوشت :  در روزهای اخیر  بحث مالیات از فعالیت های فرهنگی و هنری چالش ساز شده است. یکی از مهمترین این بحث مالیات ستانی از هنرمندان با درآمدهای نجومی، ناشران کتاب های کنکوری و حراج های هنری است. بررسی ها نشان می‌دهند با توجه به  اینکه معافیت فعالیت های فرهنگی در قانون فعلی مالیات های مستقیم وجود دارد امکان تغییر آن در لایحه بودجه وجود ندارد و بایستی قانون…
 گروه گزارش / حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم در نشست هماهنگی هفته پژوهش سال 98 که در سالن جلسات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد به موضوعات و مطالبی در این خصوص اشاره کرده است . ( این جا ) همچنین « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش طی حکمی در 11 آذر 1398 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم را به‌عنوان «رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش ‌و پرورش» منصوب کرد .…
  • مدیر صدای معلم در نشست رسالت و قلمرو رشتۀ فلسفۀ تعلیم و تربیت در دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران : نقد شما نسبت به سند تحول بنیادین با توجه به مانور فراوان و حتی مزمن مسئولان اجرایی و مدیران وزارت آموزش و پرورش چیست ؟ در حال حاضر مسئولان و تصمیم گیران آموزش و پرورش طوری در مورد سند تحول و اجزا و زیر نظام های آن صحبت می کنند انگار فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است ! متاسفانه این مدیران و مقامات ، دیدگاه انتقادی هم نسبت این سند ندارند ! شما با چه " عینکی " سند تحول بنیادین را دیدید و می بینید ؟در صحبت های آخرتان در این مورد فرمودید که من روی بعد " اسلامی " آن کار کرده ام . دو بعد دیگر یعتی " ایرانی " و " جهانی " را به آیندگان سپردم . شما فکر می کنید از یک فیسلوف تعلیم و تربیت نباید جامع نگری و الزامات تفکر فلسفی را انتظار داشت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

خسرو باقری : سند تحول بنیادین را من ننوشتم ، من فقط " ناظر " بودم ! اگر آن نقدها نبود افتضاح تر از این می بود که هست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ دکتر خسرو باقری و دکتر شهین ایروانی اعضای هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 11 آذر  دربارۀ رسالت و قلمرو رشتۀ فلسفۀ تعلیم و تربیت در دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت‌وگو کردند . میزبان این نشست ، " شورای دانشجویی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران " بود . در میانه و نیز انتهای این نشست پرسش ها مطرح و اساتید به آن…
  • فهیمه طباطبایی خبرنگار روزنامه همشهری در نشست رسانه ای خبرنگاران با وزیر آموزش و پرورش : بالاخره تکلیف این شکاف اجتماعی که بین دهه ی 70 و 80 ایجاد شده است و اصلا این ها دیده نمی شوند چه می شود ؟ ما می بینیم که معاونت پرورشی شما همچنان آن ها را نمی بیند ، اصلا در نظام تربیت این بچه ها دیده نمی شوند . آیا واقع فکری کردید که این ها زنگ هشدار برای شما شده است که جلساتی تشکیل دهید که ببینید این بچه ها چرا در این تجمعات حضور دارند ؟ صدایشان چیست ؟ حرفشان چیست ؟ و یا قرار است ما همچنان یک برنامه های روتین داشته باشیم که مسابقات قرآن است ، مسابقات سرود است ، مسابقات کشوری است و...کلی گویی نکنید !
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حاجی میرزایی : اصل واقعیت را نه با گزاره های شما که با گزاره های خودم می پذیرم ؛ کمیته ای تشکیل نداده ایم ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ نخستین گزارش صدای معلم در مورد دومین نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران روز شنبه 9 آذر در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) خبرنگاران در این نشست پرسش های مختلفی را مطرح کردند . « صدای معلم » در این بخش پرسش  « فهیمه طباطبایی » خبرنگار روزنامه همشهری و پاسخ وزیر آموزش و پرورش را منتشر می کند .
  • آزاده سهرابی خبرنگار مهر در نشست رسانه ای خبرنگاران با وزیر آموزش و پرورش : آیا به نظر نمی رسد باید این تناقض ها و پیام های متناقضی را که به جامعه می دهیم را حل کنیم ؟ بعد به من خبرنگار بگویید بیا و سوال بپرس ! قبل از این که بخواهم این جا بیایم به خودم گفتم چه سوالی از آقای وزیر بپرسم که خودم جواب آن را ندانم ؟! آقای وزیر ! واقعا سوالی به ذهنم نرسید !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

وزیر آموزش و پرورش : ما به یک نوع فریب سازمان یافته عادت کرده ایم ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ نخستین گزارش صدای معلم در مورد دومین نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران روز شنبه 9 آذر در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) خبرنگاران در این نشست پرسش های مختلفی را مطرح کردند . « صدای معلم » در این بخش پرسش آزاده سهرابی خبرنگار خبرگزاری مهر و پاسخ وزیر آموزش و پرورش را منتشر می کند .
  • " نخستین پرسش « صدای معلم » از نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان کشور آن است که آیا قرار است فقط فرهنگیان سهم خویش را به صندوق پرداخت کنند ؟ چرا این مقام مسئول نمی گوید که دولت به تعهدات مغفول مانده در برنامه پنجم عمل نکرده است ؟ عملکرد و گفتار مسئولان و مقامات بهترین مسیر برای بازسازی اعتماد است "

چرا مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و سایر مسئولان به عملکرد سازمان برنامه و بودجه در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان " انتقاد نمی کنند ؟!

گروه گزارش/ « صدای معلم » در گزارش پیشین خود در مورد " صندوق ذخیره فرهنگیان " نوشت : ( این جا ) " پرسش « صدای معلم » از مسئولان سازمان برنامه و بودجه آن است که چرا دولت  تنظيم کننده ي لايحه برنامه پنجم توسعه تبصره 63 قانون برنامه دوم را در اين لايحه ناديده گرفته است ؟ چرا سازمان برنامه و بودجه که به طور منطقی باید پیرو و…
صفحه1 از92

نظرسنجی

آیا از نظر شما دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور آموزش و پرورش از نوع " تخصصی " است ؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور