صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • نخستین پرسش « صدای معلم » از مسئولانی که موجب تولید این وضعیت شده اند آن است که مسئولیت شورای آموزش و پرورش استان و یا شهرستان در این موارد چیست ؟ آیا تصویب این گونه موارد در تعارض و تضاد با اصول مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیست ؟ آیا مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی مُرّ قانون عمل کرده اند ؟ بهتر بود مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در هفته نیروی اننظامی گوی سبقت را در ارسال تبریک ، صدور پیام ، بازدید و... از یکدیگر ربوده بودند ؛ اشاره ای نیز به این موضوعات داشته و از " ضابطان قانون " درخواست می کردند که به " قانون " احترام بگذارند !

در مورد تصرف املاک آموزش و پرورش شفاف سازی کرده و قانون را اجرا کنید !

گروه گزارش/ ماجرای تصرف املاک آموزش و پرورش و یا واگذاری آن به برخی نهادها به کلافی پیچیده و سردرگم تبدیل شده است . گویا سایر نهادها و دستگاه ها دیواری کوتاه تر از آموزش و پرورش برای گسترش قلمرو خود نمی بینند . هر چند در این میان انگشت اتهام را باید به سوی مسئولانی نشانه رفت که جز حفظ میز و مقام خود به چیز دیگری نمی اندیشند . منصور…
  • " هنوز « صدای معلم » متوجه معنای نگاه بسیار بسیار باز و بسیار مطلوب آقای مدیر کل نسبت به رسانه ها نشده است ! "

مطالبه ی مهم جامعه از آموزش و پرورش از نگاه مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ؟! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ نشست خبری محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان و همکاران ایشان 17 مهرماه در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره سه شهر اصفهان برگزار شد . مطابق معمول از خبرنگار صدای معلم برای این نشست دعوتی به عمل نیامده بود . پرتال اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نوشت : " مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی به بیان…
  • گفت و گوی صدای معلم و نسرین باباپور رییس اداره پیش دبستانی و دوره ی اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ؛
  • گزارشگر : نرگس کارگری

باباپور : برنامه ریزی نداریم ! مطلب ویژه

گروه گزارش - نرگس کارگری/ « صدای معلم » در مورد چالش های نظام آموزش ابتدایی و نسبت اولیاء دانش آموزان و مدرسه گفت و گویی را با نسرین باباپور رییس اداره پیش دبستانی و دوره ی اول ابتدایی اداره کل  آموزش و پرورش استان اصفهان انجام داده است . در این بخش ابتدا پرسش های توسط صدای معلم مطرح و خانم باباپور به این پرسش ها پاسخ می دهد . سعی…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » از مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری آن است که مستندات و شواهد اجرای کامل برنامه درسی ملی چیست ؟ آیا هنوز گام جدی برای تحقق سازمان نظام معلمی به عنوان یگانه مرجع تشخیص ، تایید و استمرار صلاحیت های حرفه ی معلمی با حفظ رویکرد استقلال حرفه ای برداشته شده است ؟ علی رغم اظهار نظر کارشناسان آموزش و واکنش اقشار مختلف جامعه در مورد حذف زبان انگلیسی تاکنون رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و نیز مسئولان مختلف این سازمان در این مورد اظهار نظر مشخصی نداشته اند . موضع آقای ذوعلم در این مورد چیست ؟ آیا آن طرح نمایندگان مجلس در مورد حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس مبتتی بر تعقیب رویکرد " تحول در آموزش زبان خارجی " است است و یا به نوعی عقب گرد و پسرفت ؟!

ادعای مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری در مورد اجرای کامل مفاد برنامه درسی ملی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نوشت : عظیم محبی مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری اعلام کرد: نظر به اجرای کامل مفاد برنامه درسی ملی، حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری با عنوان « گروه پژوهش و برنامه‌ریزی درسی حوزه تربیت و یادگیری » با آرایش جدید در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی استقرار پیدا کرد. براساس این سیاست اقدامات زیر در دستور کار قرار گرفته است: تشکیل…
  • پرسش صدای معلم از مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آن است که رویکرد کاهش هزینه ها که در سایر بخش های این وزارتخانه هم دنبال می شود تاکنون چه نتایجی به همراه داشته است ؟ آیا در ساماندهی نظامنامه رفاهی فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش پاسخ گویی و مسئولیت پذیری تعریف و تبیین شده است ؟ آیا بهتر نیست به جای این همه حرف های شعاری و تکراری ، نظارت هوشمندانه و پاسخ گویی در این وزارتخانه تعریف و نهادینه گردد ؟

اتخاذ رویکرد " کاهش هزینه ها " یا " تامین رضایت معلمان " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » در چند سال اخیر گزارش های مختلف و متنوعی را در مورد مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان منتشر کرده است . تنها پاسخی که به این رسانه ارسال شد گزارشی بود که در مورد خانه معلم پونل ( رضوان شهر ) تهیه گردید . ( این جا ) مشخص نیست که این همه پرتال ادارات کل و مناطق به همراه روابط عمومی های آن مشغول چه…
  • " پرسش « صدای معلم » از آن 3 نفر منتخب فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش که مانند آقای مهرمحمدی به عضویت این شورا درآمده اند این است که نظر آنان در این مورد چیست ؟ "

واکنش محمود مهرمحمدی یک عضو شورای عالی آموزش و پرورش به طرح حذف زبان انگلیسی از برنامه مدارس

گروه گزارش/ طرح 57 نماینده مجلس مبنی بر حذف زبان انگلیسی از برنامه مدارس موسوم  به «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» واکنش متفاوت و غالبا " منفی " را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است . « صدای معلم » 21 مهر در گزارشی نوشت : ( این جا ) " متاسفانه در روزهای اخیر موضع وزارت آموزش و پرورش در این مورد سکوت و…
  • " خانه ای که به نام " معلم " نام گذاری و بارگذاری گردیده است هنوز حس تعلق معلمان شاغل و بازنشسته در آن را نتوانسته است احیا کند و به نظر نمی رسد اراده ی جدی برای اصلاح این وضعیت نزد مسئولان و تصمیم گیرندگان این وزارتخانه ساری و جاری باشد "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

گزارشی از خانه معلم ماسوله مطلب ویژه

گروه گزارش/ دوشنبه هشتم مهرماه 1398 حوالی ساعت 22 وارد شهرستان و یا بهتر بگوییم روستای ماسوله می شویم . با آن که دو روز قبل از آن با مسئول خانه معلم برای " رزرو " تماس گرفته می شود اما گفته می شود نیازی به رزرو نبوده و مشکلی برای اسکان نیست اما فردی با برخوردی که خیلی دوستانه و فرهنگی نیست اعلام می کند که اتاق خالی نداریم ! به…
  • در حاشیه ی افتتاح 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10 هزار کلاس درس در سراسر کشور ؛

پرسش صدای معلم از وزیر آموزش و پرورش

گروه گزارش/ امروز  سه شنبه 23 مهر با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیرآموزش و پرورش ، 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10هزار کلاس درس در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در دماوند افتتاح شد. پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : صبح امروز طی مراسمی که به صورت نمادین و با حضور اسحاق جهانگیری و محسن حاجی میرزایی در شهرستان دماوند برگزار شد 1982پروژه آموزشی، پرورشی و…
گروه گزارش/ پس از گذشت چندین روز از رسانه ای شدن طرح حذف آموزش زبان انگلیسی از برنامه مدارس موسوم به « رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش کشور» ؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحاتی در این مورد ارائه کرده است . ( 1 ) میرزاده گفته این طرح نیاز به چکش‌کاری جدی دارد و آن را نیازمند بررسی‌های کارشناسی دانسته است . اگر آن گونه که میرزاده…
  • " پرسش « صدای معلم » این است چند درصد دانش آموزان و خانواده ها مطابق تفسیر این آقایان حاضرند که دانش آموز و یا فرزندانشان درسی به جز زبان انگلیسی اختیار کنند ؟ متاسفانه در روزهای اخیر موضع وزارت آموزش و پرورش در این مورد سکوت و انفعال بوده است .« صدای معلم » بارها بر ضرورت اجرای کامل آیین نامه ی گروه های آموزشی تربیتی و نیز تاسیس سازمان نظام معلمی با رویکرد " استقلال " تاکید کرده است "

گروه های آموزشی زبان انگلیسی در وزارت آموزش و پرورش چه می کنند ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ چند روزی است که از زمان ارائه طرح حذف آموزش زبان انگلیسی در برنامه مدارس موسوم به  «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» توسط 57 نماینده مجلس می گذرد . واکنش  اغلب رسانه ها ، معلمان کنش گر و حتی گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی نسبت به این طرح غیرکارشناسی و غیرعلمی ، منفی بوده است . از زمان علنی شدن اسامی نمایندگان نیز برخی…
صفحه1 از86

نظرسنجی

نظر شما درباره حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس و تفویض آن به موسسات خصوصی با مسئولیت خود والدین چیست ؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور