صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • پرسش « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش آن است که بر مبنای کدام پژوهش و کار میدانی ادعا می شود که نقش تسهیل گری معلم در آموزش های غیرحضوری پر رنگ تر شده است ؟ وزیر آموزش و پرورش بر مبنای کدام یافته و مستند پژوهشی ادعا می کند که متوسط یادگیری و دسترسی به امکانات آموزشی در همه جای دنیا مشابه ایران است ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا " کرونا " فقط برای خبرنگاران است و رسانه ها ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از آخرین نشست رسانه ای که به صورت " حضوری " توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است ، یک ماه می گذرد . در اطلاعیه لغو نشست رسانه ای در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که حدود یک ماه پیش منتشر گردید ؛ چنین آمده بود :  وزیر آموزش و پرورش در مدت وزارت خود و بر مبنای عملکرد خویش تا چه میزان در معلمان نفوذ داشته…
  • کار تیم جوان جهادی نخبه که قرار بود طی آن « صدای معلمان » شنیده شود به کجا رسیده است ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای قالیباف ! قرار بود آموزش و پرورش اولویت اول " قوه مقننه " باشد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش /  دوم اسفند 1398 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار گردید . از این منظر و نیز با توجه به نشستی که  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه، 30 مهر با صاحب نظران و اعضای تشکل‌های فرهنگیان داشتند ؛ « صدای معلم » پرسش هایی را در این زمینه مطرح می کند . قالیباف در نشست مذکور به مسائلی اشاره کرده و چنین گفته بود : ( این…
  • « رئیس دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش به جای تایید این گونه موازی کاری ها به فکر کسری بودجه دانشگاه فرهنگیان و کیفیت آموزش در آن باشند ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تأسیس " مرکز تربیت معلم حوزه علمیه " و چند پرسش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ مرجع و نهادی به آخرین گزارش صدای معلم با عنوان : « چند پرسش در مورد عملکرد ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ؟ » ارائه نکرده است . ( این جا ) اخیرا اقداماتی با موضوع تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه انجام شده است . ( این جا ) حجت الاسلام والمسلمین «محمداسماعیل عبداللهی» در نشست هم اندیشی «مرکز تربیت طلاب معلم مبلغ…
  • « با آموزش و پرورش و معلمان صداقت داشته باشید »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

معاون اول رئیس جمهور در زمینه " استقرار عدالت و رفع تبعیض " برای آموزش و پرورش چه کرده است ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ فرد ، نهاد و یا مرجعی به آخرین گزارش صدای معلم با عنوان « تعطیلی مدارس در ایران یک ساله شد ؟! » ( این جا ) پاسخی ارائه نکرده است . از سوی دیگر ، بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز در حالی برگزار شد که از رسانه ها و خبرنگاران برای حضور و طرح پرسش دعوتی…
  • علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با " روزنامه همشهری " :
  • گزارشگر : فهیمه طباطبایی- خبر‌نگار

چه‌ کسی در آموزش و پرورش قرار است معیارهای کیفیت‌ بخشی فعالیت معلمان را رصد و ارزیابی کند؟! مطلب ویژه

گروه رسانه/ «طرح رتبه‌بندی معلمان» از آن موضوعاتی است که 12سال تهیه دستورالعمل اجرایی و تامین منابع مالی آن در وزارت آموزش و پرورش و سپس دولت طول کشید؛ طرحی که مطالبه صنفی بخش بزرگی از جامعه معلمان است که می‌خواهند نظام ارزشیابی کاری و حقوقی خود را در بدنه مدارس سامان دهند و ‌شأن و جایگاه شغلی خود را هم‌تراز استادان دانشگاه افزایش دهند. این هفته اگر اتفاقی نیفتد و باد…
  • « اعلام نتايج اوليه مطالعه بين المللي تيمز 2019 در علوم و رياضي پايه هاي چهارم و هشتم و عملکرد بسیار ضعیف دانش آموزان ایرانی در این آزمون ها اگر چه در ظاهر می تواند ارتباط سیستماتیکی با دوران کرونا نداشته باشد اما به وضوح نشان داد که سیستم آموزشی ایران به سرعت بر مدار بی سوادی و کم سوادی در حال حرکت است و البته نتایج و عوارض تعطیلی بی رویه مدارس بعدها به صورت مضاعف و حتی غیر قابل جبران خود را به نظام آموزشی و جامعه تحمیل خواهد کرد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعطیلی مدارس در ایران یک ساله شد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از سوم اسفند 1398 و به دنبال اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران ، مدارس تعطیل شدند . از همان ابتدا به نظر می رسید وزارت آموزش و پرورش برنامه مشخص و مدونی برای مدیریت بحران ندارد و سعی می کرد به عناوین مختلف و حتی با مشابه سازی وضعیت خود با سایر جوامع و کشورهای جهان تحت عنوان " غافلگیری " و سایر عناوین ،  ناکارآمدی ، فقدان برنامه…
  • علی پورسلیمان ، مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه شرق :
  • گزارشگر : شهرزاد همتی

دخالت " حوزه علمیه " به ‌صورت سازمان‌دهی‌شده و دامنه‌دار در " آموزش و پرورش " فاقد مبانی علمی ، منطقی و تطبیقی است مطلب ویژه

گروه رسانه/ شهرزاد همتی : بنا به گفته مشاور عالی آموزش‌وپرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش بیش از 80 درصد نقدهای محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی اعمال شده است. به گفته علیرضا حاجیان‌زاده،‌ ستاد همکاری‌های مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه با استفاده از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت و بهره‌گیری از اسناد بالادستی، برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک را تدوین کرده است و امسال در دومین سال…
  • چه کسی باید نگاهبان استقلال ذاتی و حرفه ای نظام آموزشی باشد ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چند پرسش در مورد عملکرد ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ چندی پیش حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه تحول در برنامه ریزی آموزشی و کتب درسی بدون حضور حوزه علمیه امکان ندارد، تصریح کرد: باید با کمک و همراهی حوزه علمیه این تحول صورت بگیرد و روی این عقیده نیز پافشاری می کنم. او یکی از نکات پر اهمیت در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کل…
  • « این اعضا با چه برنامه و نقشه ی راهی ، راهی صندوق ذخیره فرهنگیان شدند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سکوت " اعضای منتخب فرهنگیان " در " صندوق ذخیره فرهنگیان " پس از 3 سال شکست ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/   پس از گذشت حدود سه سال از برگزاری نخستین انتخابات در صندوق ذخیره فرهنگیان که در زمان وزارت محمد بطحایی برای تعیین دو نفر در « هیات امنا » و یک نفر « بازرس » با تبلیغات فراوان برگزار شد ؛ این سه نفر سکوت و انفعال خویش را شکسته و در رسانه ها به ذکر مطالبی در مورد این صندوق پرداخته اند . پیشنهاد تعیین « بازرس »…
  • « اما مجلس دهم به پایان رسید و نوبت به طرح این تشکیلات معلمی در صحن علنی مجلس نرسید اما پرسشی که همواره مطرح بوده آن است که برای اظهار نظر در مورد یک طرح درونی آموزش و پرورش چه نیازی به اعلام نظر آن همه کمیسیون مجلس بوده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" سازمان نظام علوم تربیتی " تاسیس می شود ؛ خبری از " سازمان نظام معلمی " نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ کانال رسمی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران نوشت : « روز سه شنبه بیست و یکم بهمن ماه 99 جلسه ای پیرامون طرح تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمدرضا عارف عضو شورای تحول آموزش و پرورش و عضو فرهنگستان علوم با حضور دکتر مهر محمدی، دکتر قادری، دکتر جوادی پور، دکتر صادقی و دکتر نیکنام تشکیل شد. آقای دکتر عارف ضمن ارایه ی رهنمودهایی، تاسیس…
صفحه1 از131

نظرسنجی

در شرايط كنوني حضور طلاب و روحانيون حوزه‌هاي علميه در مدارس چه مزيت‌هايي دارد؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور