صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

پژوهش

  • مجله ی علوم انسانی فرانسه/ برگردان آریا نوری

آموزش علیه خشونت در محیط مدرسه؛ گفت و گو با اریک دباربیو

در واقع این اولین مساله ی حائز اهمیت در خصوص خشونت در مدارس است. در همه جای دنیا از چند کار خلاف قانون که بعضا در مدارس صورت می گیرد استفاده می کنند تا چهره ای خشن از مدرسه ترسیم کرده و ساده انگارانه ترین و عوامانه ترین راه حل های ممکن را ارائه دهند : سرکوب دانش آموزان ، پس زدن دانش آموزانی که از محله های عامه نشین می آیند…
  • امید شرف الدینی/ دبیر آموزش و پرورش منطقه 15 تهران

پژوهش ، ضرورت ها، شعارگونه ها و واقعیت ها مطلب ویژه

  کمتر کسی است که به ضرورت پژوهش و به کارگیری روش علمی در حل مسائل و مشکلات واقف نباشد . اگر مراحل مقدماتی ، اجرا ، تحلیل و تفسیر نتایج پژوهش با صداقت و دقت انجام شود بدون شک تأثیر به سزایی در افزایش دانش نظری ، غنای علمی کشور و در دراز مدت در رشد اقتصادی و جایگاه بین المللی کشور خواهد داشت . همه ساله در هفته پژوهش بازار…
  • در گفت و گوی راهبردی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مطرح شد:

روند سعادت مندی ایرانیان متوقف شده است

گروه اخبار /مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست گفت و گوهای راهبردی مرکز بررسی‌های استراتژیک گفت: روند سعادتمندی ایرانیان متوقف شده است. نتایج محاسباتی شاخص سعادت نشان می دهد که از اوایل دهه هفتاد، شاخص سعادتمندی ایرانیان تفاوتی نکرده است.
  • فاطمه سادات اشرفی زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

جایگاه فرهنگ بومی در کتاب های درسی و برنامه های مدارس مطلب ویژه

  فرهنگ عامیانه که از آن به فولکلور ( folklor )  یاد می کنیم . مجموعه ای از آداب و رسوم ، بازی ها  و ادبیّات شفاهی اقوام مختلف است که نشانه های بومی در آنها دیده می شود . ادبیّات شفاهی (  ادبیات عامیانه ) از قرن ها پیش در قالب ، ترانه ، قصّه ، ضرب المثل  و لالایی  بین مردم رواج داشته است که به طور شفاهی نسل به…
  • فلورانس موتو/ برگردان آریا نوری

زورگویی کردن در مدرسه به چه معناست؟

  در ماه نوامبر سال 2007 ، در ناحیه ی پیرنه اوریانتال ، دختر بچه ای هشت ساله به نام نوله آنی در اثر حمله ی صرع درگذشت. وی اصالتا متلعق به تاهیتی بوده و توسط خانواده ای فرانسوی به فرزند خواندگی پذیرفته شده بوده است. به گفته ی والدینش ، این دختر بچه از هفته ها قبل از فوتش توسط سایر بچه ها در حیاط مدرسه مورد اذیت و آزار قرار…
  • دکتر غلامرضا شمسی/ کارشناس نیروی انسانی آموزش و پرورش بروجرد

تراژدی پژوهش و فرهنگ پژوهش در نظام آموزشی مطلب ویژه

  چند سال پیش که برای داوری یکی از مسابقات استانی مقاله‌نویسی دعوت شده بودم . نگران فرصت اندکی بودم که مسئولین برگزاری آن مسابقه به داوری مقالات اختصاص داده بودند. اما مطالعة دو یا سه فقره از آن مقالات محاسبات ذهنی بنده را به هم ریخت ، چرا که از میان دویست و اندی  مقالات دریافت‌شده، حدود بیست فقره از مقالات از اصول علمی نگارش مقالة پژوهشی بهره‌مند بودند. کار داوری…
  • گام های نظام آموزشی به سمت کاربردی شدن و آموزش مهارت های زندگی ؟

اضافه‌شدن « انسان و محیط‌زیست » و « سواد رسانه‌ای » به دروس دبیرستان

 «در راستای جبران خلأهای آموزشی برای اولین‌بار در برنامه درسی متوسطه دوم، درس انسان و محیط‌زیست را پیش‌بینی کردیم. همچنین درس سلامت و تندرستی و سواد رسانه‌ای نیز به‌عنوان دروس جدید برای متوسطه دوم پیش‌بینی شده‌اند». این خبر را روز گذشته علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش، اعلام کرد. این اولین‌بار است که درس‌هایی با موضوع «محیط‌زیست» و «رسانه» به کتاب‌های درسی مدارس افزوده می‌شود. پیش از این بارها گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه مطرح…
  • ونسان تروژه / برگردان آریا نوری

خشونت در مدرسه: نزاع و مجادله

   آیا پدیده ی خشونت در مدارس از قدیم الایام وجود داشته است؟ آیا خود نهاد مدرسه مسبب اصلی شکل گیری آن است؟ در این باره نظرهای بسیار متفاوت و متضادی وجود دارد.کار محققین حوزه ی خشونت در مدارس هنوز به دعوا نرسیده اما مسلما اختلافات بین آن ها بسیار شدید است! برای مثال ، فیلیپ وین (1) در این میان صحبت از « روش های تحقیقاتی ای که بدون مطالعه ی…
  • ژان لویی دروئه / برگردان آریا نوری

دانش‌های مدرسه‌ای، هدف انتقادهای شدید (قسمت دوم)

آغازی بر نسبی‌گرایی فرهنگی- چطور می‌توان این مسئله را توجیه کرد که جامعه شناسان فرانسوی، برای مدت‌هایی مدید، توجهی به این حوزه‌ی مهم مطالعات نشان نمی‌دادند؟ شاید بتوان پاسخ این سؤال را در مقوله‌ی محتوا یافت. از آغاز دهه‌ی ۳۰ میلادی، جناح چپ که برای برابری در حوزه‌ی تحصیل مبارزه می‌کرد، موردتهاجم قرار گرفت. این حملات حول محور سطح صورت می‌گرفتند. منتقدان اظهار می‌کردند که چطور می‌شد کیفیت مدارس و آموزش را حفظ…
  • ژان لویی دروئه / برگردان آریا نوری

دانش‌های مدرسه‌ای، هدف انتقادهای شدید (قسمت اول)

امروزه بیش‌ از پیش در مورد دانش‌هایی که در مدرسه به دانش آموزان ارائه می‌شود، بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد. بحث‌های بیشتر انتقادات و سؤالات جدیدی را نیز در پی داشته است: آیا دانشی جهانی وجود دارد؟ آیا مدرسه همه‌ی اقشار جامعه را مخاطب قرار می‌دهد؟ وضعیت اجتماعی هر دانش‌آموز چه نقشی در یادگیری وی در مدرسه ایفا می‌کند و ده‌ها سؤال دیگر... در نظر جامعه شناسان، دانش‌هایی که برای تدریس در…

نظرسنجی

عملکرد دولت روحانی را در حوزه مسائل آموزش و پرورش و معلمان در مقایسه با دولت احمدی نژاد چگونه ارزیابی می کنید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

final 1

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور