صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

پژوهش

  • " طبق این شیوه نامه سرگروه باید از طریق برگزاری انتخابات آزاد از میان دبیران دروس انتخاب شوند اما دخالت و سفارش سایر قسمت ها مانند مدیریت، حراست، معاونت آموزشی و کارشناس گروه‌های آموزشی ممکن است در این روند اختلال ایجاد کند به طوری که ممکن است انتخابات انجام نگیرد و دوایر شخص مورد نطر را انتصاب کنند "
  • علیرضا طالب‌زاده

گروه های آموزشی در بوته نقد مطلب ویژه

   مقدمه ایده تشکیل گروه های آموزشی به سبک و سیاق فعلی به حدود 35 سال پیش بر می گردد به طوری که در سال 1361 گروه های آموزشی رسماً فعالیت خود را در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان آغاز کرد. اگرچه در سال 1385 تغییراتی نه چندان اساسی در ساختار آن به وجود آمد و به صورتی در آمد که امروز شاهدش هستیم با این وجود وظایف و فلسفه تشکیل…
  • کودکانی که "پیانو" می‌نوازند زودتر زبان یاد می‌گیرند

تاثیرات آموزش موسیقی در سنین پایین

گروه اخبار/ تحقیقات جدید نشان می‌دهد باهوش‌ترین کودکان افرادی نیستند که زیاد کتاب می‌خوانند بلکه کودکانی هستند که "پیانو" می‌نوازند. 
  • " به جای اینکه امتحانات و کنکور در خدمت آموزش باشند این آموزش هست که در خدمت امتحانات و کنکور هست! "
  • دکتر سیدمحمدحسن حسینی/ دکترای آموزش و روش تدریس از دانشگاه میسور

"راه حلی استراتژیک برای جایگزینی روش های تدریس، امتحانات و کنکور فعلی خسارت زا در ایران" مطلب ویژه

مطالب این مقاله برگرفته از سیزدهمین کتاب این‌جانب می باشد که در انتشارات جنگل جاودانه تهران چاپ شد اما اجازه توزیع آن را ندادند! اوریجنال این کتاب بعدا "بدون سانسور" در یک انتشارات بین المللی در آلمان منتشر شد و توسط برادرم "سید علی اصغر حسینی" (کارشناس ارشد روانشناسی بالینی - آموزگار) تحت عنوان "یادگیری تیمی رقابتی" ترجمه و توسط انتشارات "کتاب راه" منتشر شد. هم اکنون ورژن فارسی و انگلیسی اوریجنال…
  • " تحقق تربیت­ اخلاقی پست‌مدرن ممکن است در جامعه اسلامی به نفی منابع مقتدر و به نفی روند الگوگرایی، به نفی مبانی متافیزیک ارزش‌شناختی و معرفت‌شناختی حاکم بر تربیت­ اخلاقی منجر شود، در صورتی‌که در تربیت اسلامی به مبانی متافیزیکی، مبانی ارزش‌شناسی و تئوری‌های پیشین معتقد می‌باشیم و تربیت­ اخلاقی از منظر اسلام، تربیتی مبتنی بر الگوهاست "
  • فاطمه حسنی/ فرهنگی پژوهشگر - استان همدان

تببین تکثرگرائی در اندیشه پست مدرنیسم و چالش‌های آن برای تربیت اخلاقی و دینی ( بخش پایانی ) مطلب ویژه

 2 .محدوديت‌هاي تربيت پست‌مدرن: از مهمترین محدودیت های تربیتی پست مدرنیسم می توان به مورادزیر اشاره نمود: ـ پست‌مدرن انباشته از ديدگاه‌هايي است كه نه‌ تنها منسجم و همسو نيستند، بلكه در مواردي يكديگر را نيز نفي مي‌كنند و همين امر پست‌مدرنيسم را نه قابل دفاع مي‌كند و نه قابل نقد. ـ مفهوم نقد مستلزم كاربرد درست عقل است و نقد بدون فرق‌گذاري ميان درست و غلط، عادلانه و ناعادلانه، قدرت و…
  • " برخي از مسائل مطرح‌شده توسط پست‌مدرنيست‌ها چشم‌اندازهاي مثبتي نيز براي تعليم و تربيت به ارمغان آورده است "
  • فاطمه حسنی/ کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و از فرهنگیان پژوهشگر استان همدان ( قروه درجزین)

تببین تکثرگرائی در اندیشه پست مدرنیسم و چالش‌های آن برای تربیت اخلاقی و دینی ( 2 ) مطلب ویژه

ناسازگاری تکثرگرایی با وحی اعتقاد به وحي و نبوت، از نوعي بينش درباره جهان و انسان ناشي مي­ شود، يعني اصل هدايت عامّه در سراسر هستي. اصل هدايت عامّه لازمه جهان ­بيني توحيدي اسلامي است؛ از اين­ رو اصل نبوّت لازمه اين جهان­ بيني است. خداوند متعال به حكم اينكه واجب­ الوجود بالذّات است و واجب­ الوجود بالذّات، واجب من جميع­الجهات است، فيّاض علي­ الاطلاق است و به هر نوعي از انواع…
  • " در ژاپن ، « اگر كسي يك برنامه آموزشي پيشنهاد دهد تا در نظام آموزشي اين كشور به مورد اجرا گذاشته شود سپس ناكارآمدي و عدم موفقيت آن به اثبات برسد، آن شخص مرتکب يك عمل مجرمانه سياسي شده است كه بالطبع مورد تعقيب قضایی قرار خواهد گرفت "
  • احمد شبانی

بازکاوی نظام گزینش معلم در ایران - بخش پایانی مطلب ویژه

گروه رسانه/ در بخش پیشین ( این جا ) بخش نخست از مقاله پژوهشی " بازکاوی نظام گزینش معلم در ایران " را به قلم « احمد شبانی " از دبیران آموزش و پرورش بانه را مطالعه کردیم . بخش پایانی از این مقاله ارزشمند تقدیم شما می گردد . همچنین از همه مخاطبان و کارشناسان دعوت می شود مطالب علمی و کارشناسی خود را در این حوزه برای صدای معلم ارسال…
  • " رویکرد تعلیم­ و تربیت پست­ مدرنیستی، تکثّرگرایانه است و به "تفاوت" اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، یک جنبه‌ی مورد توجه در تکثّرگرایی این است که فرض مبانی، اصول و روش‌های ثابت، یکسان و مشابه برای تعلیم ‌ و تربیت بی‌معناست "
  • فاطمه حسنی ( 1 )/ کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و از فرهنگیان پژوهشگر استان همدان ( قروه درجزین)

تببین تکثرگرائی در اندیشه پست مدرنیسم و چالش‌های آن برای تربیت اخلاقی و دینی مطلب ویژه

چكيده بیش از یک دهه است که تفکر پست مدرنیسم آموزه های تربیتی را تحت تأثیر قرار داده است. این تفکر با ابعاد و حوزه های مختلفی که تحت پوشش قرار داده است، جنبه های مختلفی از زندگی انسان ها را تحت سیطره خود قرار داده است. تکثرگرایی، چندگانگی، ساختارشکنی و توجه به هویت، سیاست،اندیشه و حتی زبان را شاید بتوان از مفاهیم اساسی معرفت شناسی پست مدرنیسم دانست. یکی از ابعاد…
  • " نظام تربیت معلم در ایران از تربیت حرفه‌ای و هوشمندانه معلمان عاجز و ناتوان مانده است "
  • احمد شبانی

بازکاوی نظام گزینش معلم در ایران [1] مطلب ویژه

  معرفی موضوع در دوران مرزناپذیری دانش و اطلاعات و توسعه شتابان فن‌آوری و آموزش، نقش معلم در فرایند تربیت بیش از سایر عناصر تعلیم و تربیت قابل توجه است. آیا تغییرات قائم به وزیر (کابینه) و غیر استراتژیک نظام آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت کشور، معطوف به جهت‌گیری دقیق، علمی و توام با دوراندیشی است؟ آیا معلمین ما به موازات دگرگونیهای نرم افزاری در فرایند توسعه نیروی انسانی توانسته‌اند خود…
  • يك شنونده ي منتقد بايد به منطقي كه پشت رسانه است و منظوري كه از انتشار خبر دارد توجه كرده و آن را بي و چون و چرا نپذيرد
  • فاطمه حسنی/کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و از فرهنگیان پژوهشگر استان همدان ( قروه درجزین)

تبیین معنا و مفهوم تفکر انتقادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت ( 2) مطلب ویژه

3.2 . لیپمن و کاربری تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به کودکان   لیپمن، اصطلاح تفکر انتقادی را مترادف تفکر تأملی به کار می برد که به گونه ای مسئولانه موجب سهولت در قضاوت صحیح می شود. از دیدگاه لیپمن، تفکر انتقادی، تفکری مسئولانه و ماهرانه است که به دلیل پایبندی به ملاک و توجه به متن در تجزیه و تحلیل پدیده ها، باعث می شود تا افراد بتوانند قضاوت درستی داشته…
  • در مقابل رویه ­ای که نقاداندیشی بدان دعوت می­ کند، دو دشمن دیرینه وجود دارند ؛
  • فاطمه حسنی/کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و از فرهنگیان پژوهشگر استان همدان ( قروه درجزین)

تبیین معنا و مفهوم تفکر انتقادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت ( 1 ) مطلب ویژه

    چکیده   پرورش تفکر از جمله وظایف هر نظام تربیتی بوده و پرداختن به آن، نیازمند طراحی و به کارگیری الگوهای پرورش مهارت های تفکر و تقویت قوه استدلال و نقد در متربیان است. دانش آموزان همانطور که به فراگیری خواندن و نوشتن می پردازند، لازم است، نحوه استدلال و داوری صحیح و نقد مشاهدات و اطلاعات پیرامونی شان را علی الخصوص در حوزه مسایل اساسی زندگی، بیاموزند و در…
صفحه1 از16

نظرسنجی

در سال تحصیلی 98-97 در نظام مدیریتی ، نظام آموزشی و پرورشی مدارس ، معیشت معلمان ، بودجه وزارتخانه و توجه مجموعه نظام به آموزش و پرورش چه اتفاقی می افتد؟

پربازدیدترین

تبلیغات در صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور