صدای معلم

ویژگی های انتخاب وزیر آموزش و پرورش

ماجرای انتخاب وزیر آموزش و پرورش در جامعه ما دقیقا همانند انتخاب مبصر کلاس است.

کسی باشد که تخته پاک کن در لای در بگذارد یا آن رابشوید یا تخته را خیس کند یا داد بزند یا وسط درس مدام چپ و راست خوانده شود.(نقش مسؤل را بازی می کند).
کسی را می خواهندکه فرهنگیان را مثل مبصر کنترل کند.

ما وزیری می خواهیم خردمند، ارزشمند، اهل فن ،خلاق و مبتکر ، مسلط به دانش روز، مطّلع از اوضاع آموزش و پرورش جهانی که هنگام تغییرات ما را مثل میوه درجه بندی نکند و.....
همان چیزهایی راکه برای فرهنگیان به زیبایی انشا می کنید ولی عملی نیست چون همه خلاق و نخبه نیستند اما باید وزیر باشد.

وزیر آن هم وزیر آموزش و پرورش باید تست هوش بدهد و  IQ بالای 100 داشته باشد.

باید ، باید ، باید و باز باید .....


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

شاید کلیدی ترین جمله آقای بطحایی در نطقی که در مجلس داشت، بیان این بود که" اگر به استقبال آینده نرویم غافلگیر می شویم."/ یکی از بهترین راه های رسیدن به پاسخ سرک کشیدن به گذشته است/ حال که آقای بطحایی به درستی می خواهند به استقبال آینده بروند کمی به گذشته برمی گردیم  به حدود 10 تا پانزده سال اخیر که ایشان پست های مهمی در آموزش و پرورش داشته اند تا ببینیم در این سالها چگونه به استقبال آینده ای که هم اکنون در آن قرار داریم رفته اند/ اگر نگاهی به سمت های رنگارنگ و متنوع آقای بطحایی بیندازیم می بینیم که آقای بطحایی توانسته اند پله پله مدارج ترقی را طی نموده و به پست های کلیدی و حساس وزارت آموزش و پرورش تکیه زده و به فعالیت بپردازند و البته فقط تنها پست مهمی که ایشان هنوز به دست نیافته اند وزارت می باشد/ اگر بپذیریم آموزش و پرورش فعلی ما دارای نقصان است و نیاز به شفای عاجل دارد، چه کسانی در بیماری آن نقش ایفا نموده اند/ در یک سیستم معیوب همه مقصرند و در یک تشکیلات سالم و منظم ، همه به درستی به ایفای نقش می پردازند و همه در موفقیت آن شریک هستند ولی به هر روی نقش سیاست گذاران یک تشکیلات، تعیین کننده و چه بسا بسیار مهم تر از بدنه آن است/ شاید دوستانی بگویند آقای بطحایی وزیر نبوده اند و باید خط مشی ابلاغی از سوی وزیر را دنبال می نموده اند که این فروکاستن نقش ایشان در طی این سالها ،زیر سوال بردن رزومه ایشان و عدم تاثیرگذاری ایشان در آموزش و پرورش است/ آقای بطحایی در تصمیم گیری هایی که کمیته برنامه ریزی درسی و شورای عالی آموزش و پرورش داشته اند به استقبال آینده رفته اند/ آیا آقای بطحایی که دوازده سال معاونت شورای عالی آموزش و پرورش بوده اند  و در کمیته برنامه ریزی درسی عضویت داشته اند با علم روز دنیا پیش می روند و به استقبال آینده رفته اند/ یکی از افرادی که در این سالها  صاحب پست های کلیدی و عضو کمیته های تخصصی برنامه ریزی در وزارت خانه آموزش و پرورش بوده است آقای سید محمد بطحایی می باشد که برای پست وزارت به مجلس معرفی شده است/ بسیاری از مشکلاتی که گریبان آموزش و پرورش را گرفته است به سمت هایی که ایشان داشته اند مرتبط است و ایشان باید پاسخ گوی آنها باشند که چرا برای حل آنها اقدام ننموده اند....

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پیشنهادی برای صدای معلم

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش/

پس از انصراف « علی زرافشان » جدی ترین گزینه برای تصدی وزارت آموزش و پرورش ، بحث های مختلف و داغی در میان معلمان و شبکه های مجازی جریان داشته است .

با معرفی « سید محمد بطحایی » فضای دیگری در جامعه بزرگ معلمان گشوده شده است .

شاید در هیچ برهه ای این گونه فضا دو قطبی نبوده است .

برخی  در موافقت و تعدادی دیگر نیز به عنوان مخالف وزارت بطحایی اقدام به نگارش مطالب نموده اند .

از سوی دیگر ؛ صحبت های نمایندگان مجلس در روز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بحث های فراوانی را در میان معلمان برانگیخته است .

« صدای معلم » در این مورد گفت و گویی با  « فاطمه سعیدی »  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام داده است که توجهخ شما را به مطالعه آن جلب می کنیم 

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

لذّت معلمی

یزد

منتشرشده در نامه های دریافتی
گروه اخبار/ دكتر دانش آشتياني در پيام خداحافظي از وزارت آموزش و پرورش، وفاق ملي، تعامل آگاهانه و همدلي نيروهاي موثر را از مهم ترين عوامل در دستيابي اين وزارتخانه به جايگاه واقعي خود دانست
 
پیام خداحافظی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در متن خداحافظي دكتر دانش آْشتياني آمده است:

به نام خدا

همكاران فرهيخته فرهنگي؛

اولیا‌ و دانش‌آموزان عزیز؛

مدیران‌ و‌ کارشناسان‌ ارجمند؛

اعضای محترم شورای معاونان؛

با سلام و عرض ادب

خداوند بزرگ را به پاس توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی وزارت انسان‌ساز و اثر‌گذار آموزش ‌و ‌پرورش، که با اعتماد رئیس‌جمهور گرامی و رای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای اینجانب فراهم گردید، شکرگزارم.

تربیت و رشد شایستگی‌های دانش‌آموزان کشور در ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت، محوریت دادن به معلمان و توجه به نقش کلیدی ایشان در مدرسه، قرار گرفتن مدرسه در جایگاه واقعی خود، مشارکت جدی خانواده‌ها در امور مربوط به مدرسه، رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشتی فرهنگیان، تمرکز زدایی از ستاد و چابک سازی وزارت آموزش و پرورش و همچنین به سامان درآوردن وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بخشی از دغدغه‌ها و اولویت‌های همیشگی من برای تحقق بخشیدن به اهداف متعالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است.

در طی‌ مدت کوتاه تصدی اینجانب به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم نیز تلاش خود را معطوف همین اولویت‌ها قرار داده و خداوند را شاکرم که با همدلی و همکاری فرهنگیان عزیز و حمایت‌های دولت محترم به توفیقاتی در این زمینه‌ها از جمله تدوین لایحه سازمان نظام معلمی‌، تدوین طرح نظام تفکیک حقوقی معلمان از کارمندان، پرداخت هم زمان حقوق نیروهای قرار‌دادی و حق‌التدریس با کارکنان رسمی‌، پرداخت 11 هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته شده سنوات قبل‌، اصلاح ساختار و رویکرد فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان و تغییر جدی در شرکت‌های زیر مجموعه آن به ویژه در بانک سرمایه که مشکلات فراوانی را به وجود آورده بود، اخذ حدود 20 حکم قانونی در قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال 96‌، تفویض اختیارات گسترده مالی و اداری به ادارات کل استان‌ها و مطالبی نظیر آن نائل آمدیم. اینجانب محقق شدن این اقدامات را مرهون زحمات فرهنگیان عزیز و همکارانم در شورای معاونان و مدیران و کارشناسان حوزه ستاد دانسته و از یکایک ایشان تشکر و قدردانی می نمایم.

تردیدی نیست که برای نشاندن آموزش و پرورش به جایگاه مطلوبی که آرزوی همه دوست‌داران نظام جمهوری اسلامی است و می‌تواند مسیر توسعه کشور را هموار سازد هنوز راه درازی در پیش رو است. راهی که جز در سایه وفاق ملی و مشارکت و تعامل آگاهانه تمامی نهادها و نیروهای تاثیرگذار بیرونی و داخلی و یکدل و یکصدا شدن آنها امکان‌پذیر نیست.

امیدوارم در پرتوی الطاف الهی‌، توجهات امام عصر‌(عج)‌، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مدیریت مدبرانه رئیس جمهور محترم، وزیر آینده این وزارتخانه بتواند این کشتی را به سرمنزل مقصود هدایت نموده و  کماکان شاهد عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف باشیم.

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

مخالفت قاطع فراکسیون امید با سید محمد بطحایی وزیر پیشنهای آموزش و پرورش  گروه اخبار/

بر اساس اخباری که به صدای معلم رسیده است ، در نشست فراکسیون امید که امروز صبح از ساعت 7 تا 8 با آقای سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شده است با وزارت ایشان مخالفت قاطع گردیده است .

« محمد داوری » به صدای معلم گفت :

در این نشست یک نفر به صورت موافق ضمنی صحبت کرد اما در مجموع همه اعضای فراکسیون امید منتقد و مخالف جدی وزارت ایشان بوده اند .

همان گونه که آقای عارف در صحبت خودشان اشاره کرد نگاه انتقادی نسبت به کلیت این کابینه وجود دارد و  این که چرا از زنان استفاده نشده است .

 رئیس فراکسیون امید تاکید کرده است که در حال حاضر بیشترین مخالفت با آقایان " بطحایی " و " جهرمی " وجود دارد .

« صدای معلم » همان گونه که قبلا نیز آمد از نمایندگان ملت انتظار دارد تا به طور جد به وظایف نمایندگی و قانونی خویش عمل نمایند و به امید معلمان پاسخ دهند .

پایان پیام/

نظرسنجی

نظر شما در مورد مدارس سمپاد ( تیزهوشان) به کدام گزینه نزدیک تر است؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور