صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

چهارشنبه, 04 اسفند 1395 ساعت 23:29

مدیریت تیلوری در آموزش و پرورش!

نگاه مکانیکی در این تئوری به انسان به عنوان نیرویی صاحب شعور و احساس، زمینه ساز نقد این نظریه و در نهایت منسوخ شدن این نظریه گشت/ سال هاست که صحبت از تحول آموزش و به کارگیری روش های کارآمد در امر آموزش می شود ولی نکته ای که اصلا بدان توجه نشده و نمی شود رابطه ی معلم و شاگرد به عنوان رابطه ای دو سویه و انسانی است/ کیفیت آموزشی تنزل پیدا کرده ولی در عوض کمیت آموزش و تعداد مدارک تحصیلی بسیار زیاد شده است . هر شخصی که چند صباحی در آموزش و پرورش مشغول به کار شود بدون شک متوجه این امر خواهد شد/ توجه به کمیت به جای کیفیت مهمترین  شاخصی است که روند مدیریت تیلوری در آموزش و پرورش را آشکار می سازد/ تیلوریسم به سطوح میانی و پایین دست آموزش و پرورش نیز رسوخ کرده و حتی مدیران ادارات و مدارس نیز بدون توجه به استعداد های فردی معلم و دانش آموز و نادیده گرفتن رابطه ی انسانی به عنوان اصل و اساس تحول و پیشرفت در امر آموزش ؛ بدون خارج شدن از اتاق مدیریتی خود و درگیر شدن با فضای واقعی کلاس و مدرسه از پشت میز مدیریت خود فرامین را بخشنامه و اعلام می کنند و ملاک هایشان نیز کاملا کمی و بر پایه ی شاخص های کمی است/ عدم توجه به سایر شاخص های دخیل در امر آموزش و عملکرد فردی معلم و دانش آموز در طول زمان آموزش از نمونه های بارز تحلیل مکانیکی و تک علتی به سبک تیلور است/ عدم توجه به معلم به عنوان عامل اصلی تحول و دیکته فرامین صادره از بالا و اجبار وی در عمل به چارچوب ارائه شده از سوی مدیران ؛ راه را بر هر گونه ابتکار و خلاقیت فردی می بندد/ متاسفانه علی رغم روش مدیریت تیلوری در آموزش و پرورش ، از این حربه ی تیلور جهت تشویق و ایجاد انگیزه در آموزش و پرورش استفاده نمی شود و هیچ تفاوت حقوقی بین معلمان وجود ندارد / عدم توجه به تشویق و پاداش مادی نشان دهنده ی نگرش مادی و ماشینی و نگاه ابزاری به انسان است/ بی توجهی به معیشت معلمان در دهه های اخیر را شاید بتوان مهمترین عامل افت آموزش و شکست روش های تحول در آموزش دانست/ معلم محوری در آموزش و پرورش به معنی توجه به معلم به عنوان موجودی انسانی و عامل تغییر از سوی مدیران ، زمینه ساز دانش آموز محوری و گسترش فرهنگ دمکراتیک و تعامل و ابتکار در کلاس بین دانش آموزان نیز خواهد شد/ هیچ تحول مثبتی در حوزه ی آموزش و پرورش به فرجام نخواهد رسید مگر این که ابتدا مشکلات معیشتی به عنوان یک نیاز پایه ای و اساسی حل شود و سپس به منظور ایجاد تحول بایست به جای تصمیم گیری از بالا ، اختیارات بیشتری به معلمان داده شود و به تصمیم گیری از پایین  و تفاوت های فردی ، محیطی، فرهنگی و.‌‌‌‌... اعتماد و توجه بیشتری کرد

منتشرشده در یادداشت

مفهومی شدن‌‌ کتب درسی و مسائل آموزشی   یکی  از  دغدغه  های  مهم‌‌‌  دست اندرکاران ‌‌نظام‌‌‌ آموزش و پرورش مفهومی شدن مطالب متنوع  کتب درسی  است و امروزه ما‌‌ تا بدانجا پیش رفته ‌ایم  که ‌این‌‌‌ تغییر رویکرد را به ‌عینه احساس  می کنیم .
با  نگاهی به  تاریخچه  آموزش و پرورش  ‌درمی یایبم که آنچه در  گذشته می  خواندیم  حالت  محفوظاتی  داشته  از حفظ  کردن اشعار  کتاب ادبیات گرفته تا معنی  واژه ها و  اینکه حافظ  در  قرن چندم ‌هجری  می  زیسته  و یا ‌سعدی و.‌‌‌‌‌... درس  ریاضی  که  می  بایست  جدول  ضرب را حفظ  کنیم ‌‌و  درس علوم عربی شیمی با آن جدول  تناوبی  اش خلاصه  زیست و  فیزیک و  ...‌.
همه  محفوظات و بر مبنای  همین محفوظات هم امتحان گرفته  می شد.
اما‌‌ با تغییر نظام  آموزشی خصوصا  رویکرد  مدرسه  محوری و دانش  آموز  محوری و مفهومی شدن کتب درسی در واقع  نسلی را تربیت می کنیم  که  به مفهوم همه چیز به طور  واقعی  پی می برد .

با هم یک فلاش بک به ‌گذشته ‌می زنیم .

در روزهایی  که ‌من ‌به  مدرسه  می رفتم  شاید  یادگیری مفهوم‌‌ جزیره برایم سخت بود و  همیشه  مشکلم  این بود خوب حفظ  می کنم  اما  واقعا  نمی دانستم  چه  می گویم  .
سوال  این ‌بود:
" جزیره  به  کجا  می گویند ؟ "
و ‌ من ‌می  نوشتم  جزیره  مکانی  است که چهار طرفش  آب باشد .
این  را می نوشتم  و  نمره  ام  را  هم  می  گرفتم .
اما‌‌ همیشه این در ذهنم ‌بود :
" چرا  جزیره  خیس  نمی شود ؟ چرا  زیر  آب  نمی رود ؟  اصلا مگر  داریم  همچنین جایی .... "
خلاصه  و  گذشت  و  گذشت  و  من  همچنان محفوظاتی بار آمدم  و محفوظاتی  معلم  شدم  و  محفوظاتی  تدریس  کردم و....
تا  اینکه  پس  از  سال ها  و  در  راستای سند تحول بنیادین نظام  آموزش و پرورش مدت هاست  که ‌یاد  گرفته ام  چگونه  مطالب  کتب  درسی ام  را  تدریس  کنم ؟
با  اینکه  دبیر  هنر و  ادبباتم  اما  امروز  بعد از  سال ها به  مفهوم  جزیره  پی  برد م . از  جمع  شدن  آب ها  در محیط  مدرسه  توانستم  در  درس  هنر  کمک  بگیرم و  از  آب و انعکاس  تصاویر  در  آب  بگویم  ...
اگر  امروز  من  و  دانش  آموزانم از  امکانات  آموزشی  بی  بهره ایم ؛ اگر با اندک بارانی حیاط  مدرسه  مان  پر  آب  می شود  و  یا  سقف مدرسه ای   خراب  می شود ....
اگر  وسایل  سرمایشی  و  گرمایشی  نداریم ؛ در عوض پی به  مفهوم  صبر  و  استقامت  و  سوختن  و  ساختن  می  بریم و خوب یاد  می گیریم   چگونه  فرد  مفیدی برای جامعه شویم؛ همان گونه  که  این  جمله  را  بارها و بارها  در پایان  انشایمان  می نوشتیم  وقتی   موضوع  انشا این‌ بود :
" در آینده  می خواهید چه کاره  شوید ؟ "

مفهومی شدن‌‌ کتب درسی و مسائل آموزشی

مفهومی شدن‌‌ کتب درسی و مسائل آموزشی

مفهومی شدن‌‌ کتب درسی و مسائل آموزشی

مفهومی شدن‌‌ کتب درسی و مسائل آموزشی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

 نابودی پوشش گیاهی منطقه، کاهش بارندگی، گسترش بیابان و برداشت بی رویه از منابع آبی،خوزستان را به کانون بحران زیست محیطی تبدیل کرده و از سوئی عدم تخصیص اعتبار مالی مورد نیاز برای شناسایی کانون های گرد و غبار و پاکسازی محیط تنفسی شهروندان در سال های اخیر،به فاجعه ابعاد گسترده تری بخشیده است/ در دوره حکومت پیشین،زمانی که تب تدوین برنامه توسعه کشور بالا گرفته بود،جمعی از کارشناسان داخلی و خارجی با بررسی همه جانبه امکانات و توانمندی های کشور،راهکارهای مکتوب  خود برای تحقق توسعه ملی ایران را روی میز مقامات وقت قرار دادند که محور آن دو پیشنهاد بود/ این پیشنهادات نه آن زمان و نه در این سال ها مورد توجه قرار نگرفت/ جمعیت کشور از مرز هشتاد میلیون نفر گذشت و منابع آبی کشور هم تحت عنوان استقلال کشور و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی نابود شد/ طومار محیط زیست با فرهنگ غلط شهروندان و بی توجهی حاکمیت در هم پیچیده شد/ تعطیلی زندگی در خوزستان زنگ هشداری است برای مسئولان کشور تا در برابر این واقعیت تسلیم شوند که بحران آلودگی هوا و نابودی محیط زیست،موجودیت و ماندگاری ایران در جغرافیای جهانی را به مخاطره انداخته است/ بودجه های محدود و قطره چکانی و استفاده از رویکردهای سنتی مقابله با بحران،راهی برای برون رفت از این وضعیت،در برابر ما نمی گشاید/ با صدای رسا اعلام می کنیم که همه ما خوزستانی هستیم و همه جای ایران سرای من است

منتشرشده در یادداشت

این قانون نتوانسته است تبعیض و نابرابری بین حقوق و دستمزد فرهنگیان با مدرک تحصیلی بالا و اساتید دانشگاه را بر طرف نماید/ اوایل دهه ی هفتاد، وزارت آموزش و پرورش برای بهبود حقوق فرهنگیان با مدارک بالا مصوبه هم ترازی را اجرا نمود و بنا شد طبق این مصوبه حقوق فرهنگیان با مدارک تحصیلی بالا معادل ۸۰% حقوق اساتید دانشگاه شود/ هر افزایشی در حقوق فرهنگیان با مدرک تحصیلی بالا برایشان هیچ سودی ندارد زیرا وقتی به a اضافه می شود از b کاسته می گردد ....

منتشرشده در یادداشت
گروه اخبار/
معاون پرورشي و فرهنگي وزيرآموزش و پرورش با بيان اين كه در شيوه نامه جديد هدايت تحصيلي، الگوي توسعه متوزان اصل نيست، بلكه آنچه اصل است علاقه دانش آ‌موز است گفت: تلاش خواهيم كرد تا حد امكان ظرفيت ها به سمت تحقق علايق دانش آموز پيش برود.

ملاک ها و شیوه هدایت تحصیلی در سال 96  به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، پيش از ظهر امروز مهدي فيض دردومين روز از همايش معاونان آموزش متوسطه ادارات كل آموزش وپرورش سراسركشور كه در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگيان برگزارشد،‌ فعاليت هاي معاونت پرورشي در مدارس را اختياري عنوان كرد و افزود: در راستاي اجراي نگرش جديد تربيتي، معاونت هاي متوسطه و ابتدايي براي حل مشكلات مدرسه از جمله هدايت تحصيلي دانش آموزان بايد انجام فعاليت هايي را به معاونت پرورشي پيشنهاد دهند تا برنامه هاي پرورشي و فوق برنامه براساس نيازهاي دانش آموزان تدوين شود.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: اگر مدل مفهومي در ساختارها وجود نداشته باشد، ساختارها سليقه اي خواهد شد و اهداف تربيتي محقق نمي شود.

وي تدوين نظام جامع هدايت تحصيلي را ضروري دانست و افزود: در اين نظام كه در حال تدوين است و اتمام آن نيازمند گذشت زمان است دانش آموز از دوره پيش دبستاني تا پايه نهم توسط مشاورين و در مسيرگرايش و علاقه هايش هدايت مي شود كه البته مشاورين تحصيلي بايد در همه مقاطع و پايه ها حضور داشته باشند.

فيض گفت: براي حل مشكل هدايت تحصيلي در كوتاه مدت شيوه نامه‌اي را تدوين و به استان ها ارسال كرديم كه در آن رويكرد ما در هدايت تحصيلي، ظرفيت سازي براساس پاسخ گويي حداكثري به تقاضاي دانش آموزان است.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش، حذف آزمون هاي غيراستاندارد و عضويت معاون آموزش متوسطه در شوراي هدايت تحصيلي را از جمله اقدامات حوزه ستادي عنوان كردو افزود: توسعه متوازن رشته هاي تحصيلي نياز به مبنا دارد و اين مبنا نيازهاي شغلي جامعه است؛ بنابراين با مهندسي معكوس مي توان نياز جامعه به فارغ التحصيلان در رشته هاي مختلف را مشخص كرد و دانش آموزان را به آن سمت هدايت كرد.

وي تصريح كرد: در شيوه نامه جديد هدايت تحصيلي، الگوي توسعه متوزان اصل نيست، بلكه آنچه اصل است علاقه دانش آ‌موز است و تلاش خواهيم كرد تا حد امكان ظرفيت ها به سمت تحقق علايق دانش آموز به پيش برود.

فيض خاطرنشان كرد: وظيفه مديران و مشاوران هدايت تحصيلي گرايش هاي دانش آموزان است تا آنها آزادانه، اگاهانه و هدايت شوند و رشته تحصيلي خود را انتخاب كنند.

وي از طراحي 2 فرم جديد براي هدايت تحصيلي در شيوه نامه ارسالي خبرداد و افزود: فرم اول هدايت تحصيلي يك فرم توصيه اي است و در فرم دوم اولويت هايي براي دانش آموزان مشخص شده است.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت: در فرم شماره 2 افرادي كه در اولويت الف قرار دارند در يك محدوده زماني اقدام به ثبت نام مي كنند و درصورتي كه در زمان تعيين شده افرادي از اولويت الف ثبت نام نكنند، افرادي از اولويت «ب» مي توانند جايگزين آنها شوند و اين روند تا الويت هاي جيم و دال نيز ادامه دارد.

فيض تصريح كرد: اولويت ها نيز براساس معدل كتبي نمرات خرداد ماه سال هاي هفتم، هشتم و نهم ،‌در دروس موردنظر و هم چنين علاقه افراد تعيين مي شود و افراد بايد حد نصاب لازم را كسب كنند.

وي افزود: افرادي كه متقاضي ثبت نام در مدارس غيردولتي هستند، شامل محدوديت زماني ثبت نام نمي شوند،اما بايد حد نصاب رشته مربوط را كسب كرده باشند.

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار/

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

بررسی و تایید شده در جلسات 99 به تاریخ 7 / 10 / 87 الی 116 به تاریخ 2/ 6 / 88 کمیسیون برنامه های توسعه و منابع انسانی

( لازم به ذکر است که این پیش نویس در زمستان سال 1395 توسط کار گروه تخصصی سازمان نظام معلمی که توسط شورای عالی آموزش تعیین گردیده بود مورد بازنگری قرار گرفت . ) ( این جا )

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

متن کامل طرح سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران

ما باید هنگام رانندگی به قوانین و حقوق دیگران احترام بگذاریم/ رسانه‌ها ذهن ما را طوری شسته‌اند که همیشه خودرو را مقصر بدانیم و انسان‌ها تبرئه شوند/ تا وقتی که ما رانندگی کردن بلد نیستیم و عقده‌های زندگی‌مان را پشت فرمان تخلیه می‌کنیم، اگر جدیدترین خودروهای دنیا هم در ایران فروخته شود، باز هم به همین اندازه حالا آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات بالا خواهد بود/ خیلی از ما فقط گواهی‌نامه داریم ولی رانندگی بلد نیستیم/ هرگز انتظار نداشته باشید که رسانه‌ها به شما بگویند که لازم است این کتاب‌ها را بخوانید/ آنها از رقابتی که میان خودروسازان داخلی و واردکنندگان اتومبیل‌های خارجی وجود دارد نفع می‌برند و با گرفتن آگهی‌های میلیونی و میلیاردی هر روز ثروتمندتر می‌ِشوند ؛ پس برایشان بهتر است که هر روز به مردم بگویند مشکل از خودروهاست و نه رانندگی مردم...

منتشرشده در یادداشت
شنبه, 23 بهمن 1395 ساعت 11:24

آزمون پیشرفت تحصیلی از منظری دیگر

دخالت ندادن فکر و اندیشه معلمان مجرب و نظریه پردازان مستقل دانشگاهی و مجامع علمی و عدم تهیه سازو کار منسجم در این مسیر ٬  بزرگترین ضربات را بر پیکر آموزش و پرورش ما نواخته است / نکته ای که در این اثنا از آن غفلت می شود تحلیل های کارشناسی و محاسبه مزایا و معایب چنین آزمون هایی است که مدارس بالاجبار و بدون در نظر گرفتن شرایط عمومی دانش آموزان هر ساله به برگزاری آنها ملزم و مکلف می گردد و از بازخورد نتایج کلی و انعکاس رسمی آن خبری منتشر نمی شود/ مراجعات مکرر اولیای مدارس به کلاس ها برای وصول مبالغ تعیین شده جنبه مادی قضیه را برجسته تر می کند و حس بدبینی را نسبت به فرهنگیان افزایش می دهد/ درآمدهای حاصل از این امر نیز بر معلمان -  که  مجریان اصلی آزمون ها  هستند  - در هاله ای از ابهام است/ بی تأثیر بودن نتیجه آزمون در مؤفقیت ها ٬ کامیابی ها و ناکامی های سالانه  هم  عامل دیگری است که نه تنها انگیزه دانش آموزان را ارتقا نمی بخشد بلکه اتلاف وقت و انرژی اکثر آنها را دامن می زند/ شائبه روابط طراحان سؤال با مؤسسات آموزشی مشهور و معروف ٬ خود موضوع آزاردهنده ای است که بسیاری از دلسوزان بزرگ  تربیتی و آموزشی را به تأمل وا داشته است....

منتشرشده در دانش آموز

در شرایط حاضر خانواده ها توقع دارند کودکانشان در سنین پایین همه علوم را آموخته و تبدیل به دانشمندان کوچک بشوند/ در شرایط حاضر کودک تهرانی 19 ساعت سر کلاس هاست در نتیجه همین وضعیت است که کودک دچار مشکلاتی چون بیش فعالی، استرس، افسردگی و ناسازگاری اجتماعی می شود/ تسهیل گران با کودکان همیاری و همدلی می کنند. آنها سئوال کودک را با سئوال جواب می دهند و برایشان پاسخ قاطع سئوالات را مطرح نمی کنند بلکه تنها سعی می کنند کوکان خود به جواب برسند. تسهیل گران کودک را در بازی همراهی می کنند/ کودکان باید در فضای خودانگیختگی فرصت یادگیری داشته باشند. مدرسه طبیعت بر اساس باید و نباید و بکن و نکن شکل نمی گیرد بلکه کودکان بازی می کنند و تسهیل گران بر آنها نظارت دارند

منتشرشده در دانش آموز

اکنون کیفیت کار تخصصی و حرفه ای معلمان مورد ارزیابی مستمر قرار نمی گیرد و گروه های آموزشی و درسی فاقد توانایی و سازوکارهای لازم و قانونی برای اجرای این امور هستند/ حتی در برخی موسسات اقتصادی مانند صندوق ذخیره فرهنگیان که نماینده ای از معلمان در آن حضور ندارد، این سازمان می تواند نقش موثر و کارآمدی ایفا کند/ با شکل گیری این سازمان بر اساس معیارهای علمی، منطقی و روز دنیا می توان به صدای واحدی در جامعه بزرگ معلمان رسید/ سازمان نظام معلمی با مشارکت موثر و نظارت مستمر معلمان با رویکرد تاسیس 'هویت حرفه ای' می تواند با ترمیم فاصله میان 'صف' و 'ستاد' در آموزش و پرورش در راستای 'مردمی کردن آموزش و پرورش' حرکت کند/ اگر چه در سند تحول بنیادین در مورد 'معلم حرفه ای' و 'هویت حرفه ای' مفهوم سازی شده است اما اشاره ای به ساز و کار تحقق این مفهوم نمی شود/ گفته شده پیش نویس نهایی سند تحول بنیادین که قرار بود به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد؛ «سازمان نظام معلمی» توسط حاجی بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش حذف شده است/ در گفت و گوی صدای معلم با حاجی بابایی، وی در مورد چرایی این تصمیم پاسخی نمی دهد و سکوت می کند اما باید توجه داشت که مسوولان به آموزش و پرورش و نیز جایگاه معلمان نگاه درست، منطقی و علمی ندارند/ در جامعه ما به «معلمی» به عنوان یک تخصص و یا حرفه نگریسته نمی شود/این که یک فرد مدرکی داشته باشد و صلاحیت او مورد تایید گزینش و یا حراست وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد می تواند پا به کلاس درس بگذارد بدون آن که صلاحیت های تخصصی و حرفه ای معلم مورد سنجش دقیق، هدفمند و مستمر قرار بگیرد/ در دوره وزارت حاجی بابایی برخی از نیروهای خدماتی جواز ورود به کلاس پیدا می کنند و هیچ گونه مخالفتی نیز با این امر نمی شود و این اقدامات و کارهای مشابه، جایگاه و ارزش کار معلمی را نزد افکار عمومی به شدت تنزل می دهد و انعکاس بیرونی موجهی ندارد....

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو
صفحه1 از39

نظرسنجی

آیا ورزش صبحگاهی در مدرسه شما اجرا می شود؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور