صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

دیدگاه

بسیاری معلمان وظیفه اصلی خود را که تعلیم زیستن و علم ­آموزی است را از یاد برده اند...  از سالیان پیش، شاید موضوع انشاءِ "علم بهتر است یا ثروت "را نیک به یاد داشته باشیم، موضوعی که شاید در خاطره ­ی خیلی­ ها نقش بسته باشد. فارغ از رجحان علم بر ثروت یا ثروت بر علم، و فارغ از درستی یا نادرستی این سوال، چیزی که همگان در آن اتفاق نظر داشتند…
  "نخستین درد" را « اعتقاد » به « الگوی کامل» می دانم تفکری که می گوید یک فرد یا باید از همه لحاظ الگو باشد یا اساساً الگو نیست. تفکری که انسان ها را « همه » یا « هیچ » می کند. تفکری که هرگز نمی پذیرد انسان ها، « مجموعه ای از خوبی ها و بدی ها» هستند و اساساً « انسان بودن » یعنی ترکیب این دو که اگر…
  • مهدی خلیلی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

نارسایی آموزش و پرورش در آموزش ترافيک

روزگاری  تهران  قریه ای کوچک یود  ولی تهران امروز  بزرگ و بزرگ تر شد و ميليون ها انسان را در خود جاي داد و ميليون ها ماشين را هم در برگرفت و چهره خيابان ها دگرگون شد و ماشين ها افزون تر شدند و تهران امروز ؛به ابرشهر؛ جهان شهر و کلانشهری تبدیل شده است و مهمترین خصوصیت این کلانشهر ترافیک است.اگرچه بسياري از مردم و سازمان ها به منظور اصلاح وضع…
  • محسن محمدزاده / كارشناس ارشد فيزيولوژي ورزش و دبير ورزش شاغل در خوزستان

ورزش و تغيير نگرش‌ها و تدوين روش ها

امروزه ورزش در بسياري از جوامع به صورت فرهنگ در آمده و جايگاه والايي دارد. با نگاه به گذشته مي‌توان دريافت كه با پيشرفت جوامع، درك بهتري از تاثير ورزش در بخش‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سلامت و غيره شكل گرفته و نقش آن پررنگ‌تر شده است، به طوري كه امروزه رويدادهاي ورزشي بزرگ حتي دنياي سياست را تحت تاثير قرار مي‌دهند. جايگاه نامناسب ورزش در كشورمان اين سوال را در ذهن ايجاد مي‌كند…
  توسعه را فرآيند تحول بنيادين باورهاي فرهنگي، نهادهاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي به منظور خلق و متناسب شدن با ظرفيت هاي جديد و ارتقاء كمي‌ و كيفي قابليت‌ها و توانايي‌هاي انساني، آموزشي، اقتصادي و ... دانسته‌اند كه نيل به چنين مرتبه‌اي، بيش و پيش از همه،‌مستلزم تحول فرهنگي و ارزشي جوامع مي‌باشد. مطالعات و تجربيات بين المللي، جملگي مبين و مؤيد اين نكته‌است كه توسعه پايدار و همه جانبه، الزاماً بايد…
  • دکتر عزیز الله بابلی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم و کارشناس پژوهش های راهبردی شورای عالی آموزش و پرورش

لزوم طراحی الگوی عملیاتی گسترش فرهنگ پژوهش در تصمیم سازی و تصمیم گیری سازمانی

در دولت قبل ، معاونتی در بدنه آموزش و پرورش تعریف شد به نام " معاونت پژوهشی " که متاسفانه جای مرکز آمار و اطلاعات را گرفته است ! اکثر کسانی که در پست معاونت پژوهش فعالیت دارند ، تعریف درستی از پژوهش را نمی شناسند . بنابراین از مقام وزارت به عنوان یک فرهنگی درخواست عاجلانه دارم که رصد نمایند چه کسانی معاونت پژوهش هستند و آیا کار پژوهشی انجام می…
  • دکتر ابراهیم فتح الهی / عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور - سازمان مرکزی

نهادهای فرهنگی ایران و چالش های پیش رو

  مقدمهموازی کاری و بوروکراسی در فرهنگ ، اصلی ترین آسیب های نظام فرهنگی کشور هستند و اگر راه حلی باید جست بدون ریشه یابی علل گرفتاری نهادهای فرهنگی در بوروکراسی حاکم بر آنها امکان پذیر نخواهد بود . البته اصل تاسیس سازمان ها و نهادهای اداری وپذیرفتن بوروکراسی به‌عنوان پدیدۀ قرون جدید، امری اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود. در کشور ما نیز اندکی با تأخیر نسبت به سایر نظام‌های دنیا و به دنبال…
" « گروه سخن معلم » از همراهی و همدلی  همه همکاران و معلمان گرامی  به ویژه  کسانی که این رسانه و خط مشی آن را منصفانه مورد نقد قرار می دهند تشکر و قدردانی می کند . "
  • دکتر محمد روزبهانی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

رابطه ی درآمد سرانه كشورها با سرانه ی آموزشي مطلب ویژه

  در اين ياداشت كوتاه به وضعيت سرانه ي آموزشي  چند كشور  و مقايسه وضعيت آنها با  وضعيت سرانه آموزشي در ايران مي پردازيم. تعريف درآمد سرانه: "درآمد سرانه از تقسيم  توليد ناخالص داخلي بر جمعيت كشور حاصل مي شود كه به طور ميانگين در يك سال (يا دوره ي معين) افراد يك كشور چقدر مي توانند براي زندگي و رفاه خود هزينه كنند." ( منبع 70 كتاب  شاخص آموزشي  در 20…
  • عبدالله افراسیابی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

جستاری در اندیشه هگل و هگلیانیسم

  فرید ریش هگل این فیلسوف مشهور آلمانی را با دیالکتیکش می شناسند. صیرورت و تکامل و تضاد و نفی در نفی هگل و بحث برون ذاتیت و نیز مفهوم عدم ثبات وی با محرکه عقل- روح در کل فرآیند رشد، کمال و سعادت و آقائی بشر در پروسه زمان و تاریخ را رقم می زند. بازی با تز و آنتی تز و مجددا نقیض و ضدی علیه آنتی تز او و…

نظرسنجی

عملکرد دانشگاه فرهنگیان را در ارتباط با اهداف تعریف شده و تربیت " معلم حرفه ای "چگونه ارزیابی می کنید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور