صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

دیدگاه

  • مرتضی نظری / پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی

هفت مانع نظام آموزشی ایران در مسیر توسعه ( بخش پایانی )

زیربنای توسعه نه نفت است و نه انرژی، نه سیمان است و نه ساخت سد و پل و اتوبان، نه ارتباطات و فناوری است و نه تعدد احزاب و نشریات. توسعه قبل از هرچیز، یک فرهنگ است و در هم تنیدگی فرهنگ و تربیت موضوعیست تجربه شده و آشکار. برای "ساخت هویتی توسعه مدار" نیاز به اصلاح و ترمیم زیرساخت تربیتی کشور داریم. ما با هفت مانع درونی از سوی نظام آموزش…
  • گفت و گوی روزنامه اعتماد با محسن صفایی فراهانی

دلایل توسعه نیافتگی ایران ؛ بحران عدم اعتماد در جامعه ایران

توسعه يا توسعه‌نيافتگي، سوال اينجاست. پس از اجراي ١٠ برنامه پنج ساله توسعه در ايران معاصر بحث بايد بر سر توسعه باشد يا توسعه‌نيافتگي؟ چرا ايران هنوز توسعه‌يافته نيست. اينها سوالاتي است كه در آستانه ارائه برنامه ششم توسعه از سوي دولت به مجلس، نقل محافل كارشناسي است. در اينكه توسعه‌نيافته‌ايم و فرصت‌هايي را از دست داده‌ايم همه متفقند اما در تبيين دلايل توسعه‌نيافتگي ايران و آنچه بايد در دستور كار قرار…
  • منوچهر خدایی / عضو سازمان معلمان ایران

درآمدی بر فرهنگ تشکل پذیری معلمان

ایجاد شناخت و بالا رفتن آگاهی های سیاسی و اجتماعی، لازمه ی هر حرکت و فعالیتی می باشد. معلمان به عنوان یک صنف، جهت برخورداری از یک زندگی مناسب تر ضمن تشخیص درست نیازها می بایست با مسائل معیشتی و شغلی خویش آشنا شوند و بدانند حقوقشان چیست و مطالباتشان کدام است. سپس با درک واقع بینانه از شرایط جامعه، برنامه ریزی و فعالیت نمایند. این آگاهی بخشی و تحلیل وضعیت بدون…
  • معصومه قاراخانی / عضو هیأت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی

آموزش عمومی از جیب مردم

  گسترش آموزش عمومی و برقراری عدالت آموزشی بخش جدایی‌ناپذیر از عملکرد موفق دولت‌هایی است که نه‌ فقط در شعار، بلکه در عمل در پی توسعه سیاست اجتماعی هستند. به‌همین‌منظور این دولت‌ها، سیاست‌هایی را همسو با رویکرد و شعارهایشان اتخاذ می‌کنند. توجه به برنامه‌های توسعه در ایران نشان می‌دهد، دولت‌ها بر برقراری عدالت آموزشی اهتمام داشته‌اند اما گاه نه‌تنها همسو، بلکه گاه وارونه عمل کرده‌اند. نمونه اخیر این سیاست بند ج تبصره…
  در اواخر دهه هفتاد میلادی، اریک فروم هنگام صحبت در یکی از درس گفتارهایش ( در فیلم ) در بحث از « نرمال » و « غیرنرمال » با اشاره به کنش « سازگاری » با قواعد اجتماع چنین گفت:«سالم ترین انسان‌ها ، بیمارترین ها هستند و بیمارترین افراد سالم ترین ها محسوب می‌شوند. شاید تصور کنید این حرف شوخی یا بازی با کلمات باشد اما این طور نیست و موضوعی…
  • دکتر عزیز الله بابلی بهمئی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم و کارشناس پژوهش های راهبردی شورای عالی آموزش و پرورش

نامهربانی با مادر خلاقیت (انشاء)

  " نوشتن تابش تکلم ، و تکلم تابش تفکر است"" قرآن با شکوه ترین انشای هستی است "« بنويسيد زيرا جز با نوشتن چيزي را به خاطر نخواهید سپرد » امام صادق ( ع ) مقدمه :نوشتن فرصتي براي انديشيدن ، تجسم نمودن و به خاطر آوردن است . ديدگاه مشترك درباره ي نوشتن بدين قرار مي باشد كه نوشتن برقراري ارتباط و انتقال اطلاعات و عقايد از طريق نظامي از…
  • محمدرضا شعبانعلی

زنگ انشاء

  « نه! چرا نمی‌فهمی؟ نباید این قدر توی جمله‌هات من باشه. چند بار بهت بگم؟ » معلم سوم دبستان من معلم خوبی بود. وقتی مسائل ریاضی را سریع حل می‌کردم، همیشه تشویقم می‌کرد. وقتی درس‌ها را خوب و کامل پاسخ می‌دادم، خوشحال می‌شد. اما در دو درس خیلی سخت می‌گرفت. یکی دیکته و دیگری انشا. من همیشه در نوشتن شتاب زده بودم. هنوز هم هستم. خیلی از کلمات را در دیکته…
  • علی پورسلیمان / مدیر گروه سخن معلم

روز دانش آموز و تربیت سیاسی

13 آبان به عنوان یک روز تاریخی و یک نقطه عطف یادآور حوادث و وقایع مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است . ابن روز با این که " روز دانش آموز " نامیده شده است اما به نظر می رسد دانش آموزان به عنوان یکی از ارکان نظام آموزشی نقش چندانی حتی در برگزاری آن ندارند . البته این وضعیت  مختص به این روز نیست و می تواند قابل تعمیم به سایر…
  • علیرضا هاشمی سنجانی / دبیر کل سازمان معلمان ایران

13 آبان و عنصر فراموش شده تعلیم و تربیت !

  13 آبان تجلي 3 رويداد مهم در تاريخ كشور است . تبعيد بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران ، تسخير سفارت آمريكا و روز دانش آموز كه غالبا در تريبون هاي رسمي نقش دانش آموزان در پيروزي انقلاب اسلامي تحت الشعاع دو مساله ديگر قرار مي گيرد و به آن توجهي نمي شود . من به عنوان يك معلم و ديگر متوليان آموزش و پرورش به خاطر بسياري از اشتباهات مان گناه…
  • گفت و گو از : زهره روحی

معلم در سوئد

زهره روحی :  تشکر از اینکه دعوت برای مصاحبه را پذیرفتید . لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید شغل تان چیست و در کجا زندگی می کنید و چند سال است که در آنجا زندگی می کنید . آزیتا روحی : با سلام  من آزیتا روحی متولد سال  1342 در شهر تهران هستم  و به اتفاق خانواده – همسر و دو فرزندم - حدوداً 24 سال است  که در سوئد زندگی می…

نظرسنجی

عملکرد دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش را در مورد عمل به برنامه ها و وعده ها چگونه ارزیابی می کنید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

final 1

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور