صدای معلم

دیدگاه

دانشکده های علوم تربیتی می توانند نقش های بسیار ارزنده  و کاملی در تقویت کردن اصلاح  آموزشی ایفا کنند/ هرکس که از دانشکده علوم تربیتی فارغ التحصیل می شود باید قادر به انجام تحقیق و ارزشیابی آموزشی باشد/ از هم بیگانه دانستن روش های کمی و کیفی راهی است که ما از آن عبور کرده ایم.همه باید بدانند که حداقل جان مایه  یک درس، شامل  انواع روش های متفاوت است/ باید درک…
  • فرورتیش رضوانیه/ روزنامه نگار - محقق

«استاندارد زندگی» از نوع " ایرانی "

خیلی از ما همیشه ناله می‌کنیم که بازار خراب است و پول نداریم، اما گوشی یک میلیونی در جیب‌مان گذاشتیم، سایدبای‌ساید و سینمای خانگی و فرش و لوستر و اجاق‌گاز و گران‌قیمت داریم و تصور می‌کنیم هر کسی اینها را ندارد، از دنیا عقب مانده و در عصر حجر زندگی می‌کند/ واقعا چند درصد از مردم ایران محتاج نان شب هستند/ چند درصد از مردم واقعا به یارانه نیاز دارند/ در بیشتر…
بدون شک اصلی ترین و مهمترین دلیل ما، نشناختن خود حقیقی عمق درونمان است/ درست زمانی که تصمیم می گیریم و می خواهیم که بر اساس همین هویت و فردیت ،  در تجارب روزمره زندگی  برای خودمان انتخابی داشته باشیم ، متوجه می گردیم که این هویت به ظاهر مستقل و غیر وابسته مان چقدر در ارتباط و وابسته و متکی به دیگران و چیزها و وسایل و لوازمی که ما را…
شاید علت اینکه در میان خیل بزرگان ایران و اسلام، به او کمتر از بسیاری دیگر ارادت داشته‌ام و دارم، این است که شیخ طوسی را بیش از آنکه به واسطه‌ی خدماتش به اسلام بشناسم، به عنوان ساختمانی قدیمی در خیابان مخبر در جنوب شرق تهران به خاطر دارم که بهترین سال‌های کودکی‌ام را – مانند بسیاری از مدارس دیگر در بسیاری از نقاط جهان – بلعید و هرگز پس نداد/ همیشه گفته‌ام که کاش بیشتر…
  • " آقای چوخ بختیار را همه می‌شناسند و دیده‌اند ! "
  • صمد بهرنگی

آقای چوخ بختیار !

هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد، هر بلایی می‌خواهد نازل شود، هر آدمی می‌خواهد سر کار بیایید، در هر صورت آقای چوخ بختیار عین خیالش نیست، به شرطی که زیانی به او نرسد، کاری به کارش نداشته باشند، چیزی ازش کم نشود/ رئیسی خوب است که غیبت او را نادیده بگیرد و تملق ­های او را به حساب خدمت صادقانه بگذارد/ برای این که او را آدم پست و بی‌ شخصیتی ندانند، به جای…
این روزها متفکرنمایی و فیلسوف نمایی سکۀ بازار فضای مجازی شده است/ جمله‌هایی درباره سرنوشت، جهان هستی، یک رویداد مشخص، خدا، مشقّت‌های انسان بودن، غافل و جاهل بودن سایر انسان‌ها (به‌جز خود ایشان)، محور هستی بودن انسان (عموماً با عکسی از فردی که بر روی قلۀ کوه ایستاده) و ناچیزشماری دیگران (با عکسی از گلّه گوسفندان)/ قطعاً وضعیت مطلوب آن است که هویت آنلاین/مجازی آدم‌ها ادامه همان هویت آفلاینشان باشد و با…
سرزمین جهان سومی من که بسياري نمایندگان و مسئولانش هنوز آداب ساده اجتماعی را نمی دانند به وزیر دانا و آگاه محتاج است،اما به مردم دانا و به ویژه معلم دانا چطور/ بسیاری از بستگان مانع شدند و معتقد بودند آینده و استخدامت از هم اکنون مشخص است/ تفاوت بین دانشجویان دبیری و کاربردی و محض مشهود بود.دانشجویان دبیری عموما روستازاده یا از سطح پایین اجتماعی بودند،رتبه های آنها نیز رتبه های…
به نظر می رسد با گذشت بیش از دو دهه از تصویب و ابلاغ این قانون متاسفانه آن گونه که تصور می شد این قانون نتوانسته است به اهداف خویش دست پیدا کرده و یا به وظایف قانونی خویش در حد مطلوب عمل نماید/ " خیلی از رؤسای آموزش و پرورش از اختیارات خود بی‌خبر هستند . ما آسیب شناسی کردیم دیدیم خود گردانندگان جلسات که اختیارات خوبی دارند، نمی توانند از…
  • دکتر مجتبی لشکربلوکی/مشاور وزیر اقتصاد و مدرس دانشگاه صنعتی شریف

بیماری اجتماعی رقیق شدگی هوش ایرانیان و تمرکز استراتژیک بر مساله اشتباه

 بیش از 15 سال است که ما مریم را از دست داده ایم و کک مان هم نگزید/ امروز که او به آن جهان رحلت کرده همه پیام تسلیت می نویسند به ويژه سیاسیون! ولی آن روز که وی به آن سوی جهان مهاجرت کرد کسی حتی نفهمید چه برسد به این که تسلیت بگوید/ به وضوح می دیدم که آنان علاوه بر نبوغ شان، منافع بسیاری برای جامعه دارند/ مهم تر از تولید، بازتولید…
اتومبيل‌ها خيلي بيشتر از گذشته در مسير خلاف در خيابان‌هاي يك طرفه تردد مي‌كنند يا در بزرگراه يا يك خيابان شلوغ دنده عقب مي‌روند. توقف در محل ممنوع يا پارك دوبله به يك رفتار عادي تبديل شده است/ چند سال پيش افرادي كه به اين تخلفات دست مي‌زدند چهره‌اي مضطرب داشتند و كمي تا قسمتي شرمساري يا عذرخواهي را مي‌شد در حركات‌شان يافت/ تعداد رانندگان خانم در ميان ماشين‌هاي متخلف بسيار زيادشده…

نظرسنجی

هدف، محتوا و فرایند مصاحبه های گزینش داوطلبان حرفه معلمی در ایران تا چه اندازه معتبر و با معیارهای علمی سازگار است؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور