صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

دیدگاه

  • دکتر محمد حسنی / عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشكده برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی

تربیت اخلاقی در مدرسه؛ چرا و چگونه؟

آیا ما هم اکنون به سوی تعالی اخلاقی گام برمی داریم یا نه/ ما در ایجاد و برقرای جامعه با اخلاق ، که از آرمان های فرهنگی دور مانده ایم و شاید بگویم فاصله داریم/ جوامع بیش از آن که به افزایش در آمد ناخالص ملی احتیاج داشته باشند به افزایش شادی ناخالص ملی نیاز دارند/ آیا تربیت اخلاقی نیز دغدغه است/ در فعالیت های مدارس نیز اهتمام جدی به این امر…
  • محمدرضا سرکار آرانی

بازگشت به پداگوژی

  روزگار ارزشیابی دانسته‌ها سپری شده است ! و امروزه توانایی عمل و به کارگیری دانسته‌هاست که محور ارزیابی قرار می‌گیرد. پرسش‌های هر روز فرزندان‌مان در خانه و مدرسه را مرور کنیم: "با حفظ و دانستن این مطالب چه می‌توان کرد؟" "اثربخشی این دانسته‌ها چیست؟!" "این بسته‌های معرفت چه نسبتی با زیست اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما دارد؟" به ویژه وقتی بر اساس حفظ آنها توانایی انجام عملی اعم از بینشی، اندیشه…
  مهم ترين بحران فرهنگي ايران امروز ما نه « آزادي يا انسداد » فرهنگي که « عقلانيت و مسئوليت » فرهنگي است . عدم ارتباط ارگانيک بين برنامه ريزان و طراحان و متخصصان، مجريان ستادي آموزش و پرورش ازيک طرف و " تشکل هاي مدني " از طرف ديگر مهم ترين چالش آموزش و پرورش است .دره عميق بين صف و ستاد را فقط و فقط ، پل هاي واسط بين…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

دانشگاه فرهنگیان ؛ موازی کاری و تجارب روز دنیا

محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در سال های ۸۵ و ۸۶ از تجمیع مراکز تربیت معلم، دانشگاه پیامبر اعظم را ایجاد کرد. این وضعیت ادامه یافت و نهایتا با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد .دانشگاه فرهنگیان در راستای سند تحول بنیادین و در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است و در حال حاضر با بیش از 65…
  • عزت الله مهدوی/ دبیر فلسفه

تحول بنیادین در آموزش وپرورش

 1 - آموزش وپرورش نوین در ایران به دنبال نوعی تغییر نگرش در جهت بازسازی سیاسی و اجتماعی جامعه استبدادزده، بیمار، استعمارزده و رنجور عهد قاجاریه شکل گرفت. بسیاری از نواندیشان آن دوره مهم تاریخی، این نهاد اجتماعی را دروازه‌ای برای ورود به تحولات کیفی و کمی می‌شمردند. البته مبلغان سیاسی و مذهبی اروپایی نیز بیش از متفکران ما در این زمینه متفطن بودند. اما اغراق در سهم آنها در جهت دادن…
  • علیرصا هاشمی سنجانی / دبیر کل سازمان معلمان ایران

باید شنا یاد بگیریم !

من عشقم را در سال بد یافتم که می گوید مایوس نباشید . من امیدم را در یاس یافتم . مهتاب را در شب ، عشقم را در سال بعد یافتم و هنگامی که داشتم خاکستر می شدم گر گرفتم ... حتما این داستان را خوانده و یا شنیده اید که زنی از شوهرش دل گیر بود ، پیش مشاور رفت و گفت دیشب از شوهرم پرسیدم که اگر من و مادرت…
  • علیرضا خانی / سردبیر روزنامه اطلاعات

پرسش

  تغییرات سریع اجتماعی، طی دهه‌های اخیر، روندی کاملاً مرئی و مشاهده‌پذیر است که روان شناسان و رفتارشناسان اجتماعی بسیار درباره آن سخن گفته‌اند . ویژگی مهم این تغییرات در سالیان اخیر، « شدت » تغییرات و ویژگی مهم‌تر آن « شتاب » در تغییرات است. تغییرات اجتماعی، تقریباً خارج از اراده و کنترل ما، نه تنها وسیع است بلکه هرچه به پیش می‌رویم بر «شتاب» آن افزوده می‌شود. اکنون با صلابت…
  • علی ایروانی / دانشجوی حسابداری دانشکده فنی انقلاب اسلامی

نامه یک دانش آموز سابق به مدیر سایت سخن معلم ( صدای معلم )

تا قبل از این که به دنیای مجازی بیایم و از نزدیک با معلمان آشنا شوم ، تصور دیگری از معلمان داشتم/ باید به این واقعیت تلخ اعتراف کنم که تعداد قابل توجهی از معلمان آدم های ترسو ، تنگ نظر و حسودی هستند که تاب و تحمل شنیدن حتی یک حرف مخالف را نیز ندارند/ آن ها فقط بلدند که از بالادستی ها و مدیران بنالند و البته بیشتر بترسند/ بعضی…
  • ابوالفضل رحیمی شاد / کارشناس مسائل آموزش و پرورش

تاثیر اقتصاد دولتی بر ایجاد نگرش و رفتار ضد توسعه در محیط کار

  فیلسوفان اقتصاد ،  کسب سود را یکی از مهمترین دلایل انگیزه کار عنوان داشته اند ؛ از نظر آنان این سود در صورتی کسب می شود که تولید یا خدمات ارائه شده بیشترین فایده را برای خریدار یا مصرف کننده داشته باشد. نظریه فایده گرایی به عنوان یکی از بنیان های نظری "توسعه" ،  بخشی از کنش‌های آدمی را که نتیجه آن فراهم آمدن شرایطی است که از آن به "توسعه…
  • علی افشار سمیرمی / دبیر آموزش و پرورش سمیرم

چرا برخی از معلمان شوق تغییر ندارند ؟

  معلمان، رکن اصلی مدرسه هستند که تعامل جدی و همواره ای با بچه ها دارند. نکته قابل توجه این است که نه معلمان قادر به انتخاب دانش آموزان مورد نظر خویش اند و نه دانش آموزان می توانند معلمان مورد نظرخود را انتخاب کنند. در نتیجه ، آزادی انتخاب شان به شکل قابل ملاحظه ای محدود می شود. یک سری محدودیت های اداری و آموزشی هم آنها را به شدت کلافه…

نظرسنجی

آیا ورزش صبحگاهی در مدرسه شما اجرا می شود؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور