صدای معلم

دیدگاه

  • دکتر محمد روزبهانی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

ويژگی هاي آموزش و پرورش نوين

 کارل مانهایم ، جامعه شناس و متفکر آلمانی از جمله کسانی است که در باره ی موضوعات آموزش و پرورش بسيار اندیشیده و نظريه پردازي نموده است. او معتقد است برای شناخت آموزش و پرورش باید به این سوالات پاسخ داد. چه کسی ؟ به کدام فرد ؟ برای چه جامعه ای؟ در چه زمانی ؟ و چگونه آموزش می دهد؟ با جواب دادن به این سوالات می توان شرایط و روند…
  • علی پورسلیمان - مدیر گروه سایت سخن معلم

می‌نویسم، پس هستم

 چندی است که برخی از فرهنگیان و معلمان از اقصی‌نقاط کشورمان نامه‌هایی را برای مسئولان و کارگزاران درمورد مشکلات و مطالبات‌شان ارسال می‌کنند. همواره معلمان با انتشار نامه‌هایی سعی داشته‌اند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند. این نامه ممکن است به مدیران ارشد یا خود وزیر آموزش و پرورش ارسال شود همان طور که ممکن است آنها به مسئولان دیگری نامه بنویسند. ارسال این حجم از نامه‌ها بعضا با امضاهایی که تعدادشان…
  • دکتر عباس حاتمی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

سخنی با مدیران مدارس و معلمان

آموزش و پرورش کالای همگانی تولید می کند و همه مردم تحت تاثیر محصولات آن قرارمی گیرند،به همین دلیل درجوامع پیشرفته در اولویت تمام برنامه ریزی های خرد و کلان قرار می گیرد.درکشورهای پیشرفته مثل سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و...حقوق یک معلم معادل حقوق یک مدیرکل و پزشک است ولی درایران، نظام آموزش و پرورش یکی ازسیاست زده ترین و محروم ترین وزارتخانه است که مورد بی مهری سیاست گزاران و…
  • محمد تقی سبزواری - عضو کانون صنفی فرهنگیان شیراز

آسیب شناسی تشکل‌های صنفی معلمان :" آزموده را بارها آزموده‌اند"

" بی‌برنامگی از نقاط ضعف جدی تشکل‌های فرهنگیان بوده است. تعیین هدف، اولین مرحله از اصول برنامه‌ریزی است.اهداف باید مرحله‌ای و با تعیین اولویت صورت پذیرد. اولویت‌بندی مراحل باید به‌صورتی تنظیم شود که تحقق مرحله اول، زمینه تحقق مرحله دوم باشد.تعیین خواسته‌‌ها در بیانیه‌های صادره با واقعیات همراه نبود. اهداف باید پذیرفتنی و تحقق‌پذیر باشد . "  مطابق تعریفی که در اساسنامه سازمان بین‌المللی کار وجود دارد، واژه اتحادیه‌های کارگری به تمامی…
سعید شهسوار زاده عضو شورای نویسندگان سخن معلم * هنر نهاد هاي رسمي و سازمان هاي اجتماعي و مدني ˏغير دولتي ، پيدا کردن راه هاي مطلوب براي عملي شدن مطالبات وخواسته ها و دامن زدن به ديالوگ اجتماعي به عنوان کم هزينه ترين راه اصلاح و بهبود جامعه است * مساله قدرت و نوع رابطه باآن گره کوربسياري ازجوامع است* در درون تشکل ها ، تضاد و اختلاف آراء و تفات…
  • دکتر ابراهیم فتح اللهی/ عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور - سازمان مرکزی

آیا هنوز هم ، معلمی شغل انبیاست ؟

  سال ها سخن از این بود که معلمی شغل انبیاست  ، و در باب ارزش و مقام معنوی معلمان بارها و بارها گفته و شنیده ایم . اما هنوز معلمان جامعه ، مثل اکثریت اقشار ضعیف و حقوق بگیر جامعه ، از مشکلات عدیده اقتصادی رنج می برند و مطالبات صنفی آنها از سوی مقامات مسوول جدی گرفته نمی شود . در فضای عمومی جامعه نیز ، شغل معلمی جاذبه خود…
  • دكتر محمود شارع‌پور ـ عضو هيات علمي گروه علوم اجتماعي دانشگاه مازندران/ جامعه شناس

معلم بي رمق، دانش آموز ناموفق

 نظام آموزشي مجموعه پيچيده‌اي است كه تحت تاثير نحوه عمل كنش‌گران مختلف و تعامل آنها با يكديگر است. يكي از اين كنش‌گران موثر، معلمان هستند. معلم فردي است كه به نگهباني و انتقال دانش مي‌پردازد. او نقش سوزن‌بان راه‌آهن را در ميان نسل‌ها ايفا مي‌كند: ممكن است تداوم سنت‌ها را تقويت كند و يا جهت سنت‌ها را تغيير دهد. برخي از مهمترين ابعاد نقش معلم كه لازم است به آنها توجه شود…
  • عزت الله مهدوی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

تأملی در اندیشه های کانت درباره ی آموزش و پرورش

 ایمانوئل کانت (1804-1724) - از جمله فیلسوفانی شمرده می شود که در باره ی" آموزش و پرورش" اندیشیده و مباحث قابل تأملی را به یادگار گذاشته است.اگر چه،توجه به  این مسئله در اندیشه ی نخبگان، سابقه ای دیرینه  دارد،اما ظهور عصر روشنگری در غرب ،به آن جان تازه ای بخشید. "اشتفان کورنر" یادآوری می نماید که:"تدریس اصول تعلیم وتربیت،اجباری بود و مطابق مقررات دانشگاه ،به نوبت به عهدۀ هریک از استادان واگذار…
تربيت ديني در آموزش و پرورش راهبرد گفت‌وگو، رمز پيشرفت گفت‌وگو با خسرو باقري دکتر خسرو باقری از سال 1365 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رشته فلسفه تعلیم و تربیت است. ایشان علاوه بر دانشگاه تهران، در دانشگاه‌های مشهد، اصفهان و شیراز نیز تدریس داشته‌اند. او در سال 1373 موفق به اخذ دکترای فلسفه خود از استرالیا شد. جلسه‌اي با حضور ايشان و آقايان مهدوي، نيك‌نژاد و بهلولي برگزار شد و…
 پذیرش اشتباه یکی از آن عنصرهای کلیدی در جامعه رو به پیشرفت است. این که به خودمان بیاییم، نگاهی به گذشته بیندازیم، حساب و کتاب سود و زیان کنیم و بگوییم، اشتباه کردیم و این اشتباه را به زبان بیاوریم.

نظرسنجی

هدف، محتوا و فرایند مصاحبه های گزینش داوطلبان حرفه معلمی در ایران تا چه اندازه معتبر و با معیارهای علمی سازگار است؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور