صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

دیدگاه

  • مهدی خلیلی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

مدارس و میراث فرهنگی

ای کاش به جای شعار نفت ما یک شعار فکر داشتیم . آموزش و پرورش، رکن اساسی توسعه و پیشرفت یک جامعه است/ جامعه ای به توسعه دست می یابد که مدارسی پویا، دانش آموزانی علاقه مند و معلمانی شیفته به تعلیم و تربیت داشته باشند/ آیا دانش آموزان ایرانی از گذشته خویش آگاهی دارند و به آن عشق می ورزند؟ و آیا وظایف خویش را در باب میراث فرهنگی می دانند/…
  • مرتضی حاجی/ وزیر سابق آموزش و پرورش

سازمان نظام معلمی

  سازمان نظام معلمی باید پایگاه قانونی از طرف مجلس داشته باشد . آن چه از نظام معلمی انتظار می رود با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حاصل نمی شود .ممکن است سازمانی هم تشکیل بشود و اسمی هم داشته باشد اما خروجی قابل قبولی نخواهد داشت . اگر یک دیواری کج چیده شود اگر بخواهند از مهندس آن سوال کنند که چرا این گونه چیده شده است یک جایی وجود…
  • علی افشار سمیرمی / دبیر آموزش و پرورش سمیرم

ادبیات کودک و جایگاه آن در آموزش و پرورش

  تاریخ ادبیات کودک و نوجوان در ایران، نه عمر زیادی دارد و نه رشد و نمو چشم گیری. اگرچه ادبیات فارسی موعظه گر ما، سرشار نکات و قطعاتی ناب برای کودکان و نوجوانان در متون مربوط به سده های دور است اما همین اندازه بالندگی ادبیات کودک ما هم از نتایج انقلاب مشروطه است و تلاش یکی مثل عبدالرحیم طالبوف. قبل از انقلاب سال پنجاه و هفت، کارهای زیادی توسط معلمان…
نقد‌هایی که امروز به شریعتی وجود دارد، به مراتب بیشتر از تحسین و احترامی است که نسبت به او ادا می‌شود/ او فاقد یکی از «عادت‌های رایج روشنفکران» بود/ پیشرو به معنای این که روشنفکر، از فاصله‌ی زیادی که با سطح فهم و دغدغه‌های مردم دارد، لذت ببرد و احساس غرور کند. زندگی خودش را بکند و حرف‌های خودش را بزند و دیگران را «موظف» بداند که «بیشتر بخوانند و بفهمند و…
  • دکتر عزیزاله بابلی بهمئی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

لزوم طراحی الگوی عملیاتی گسترش فرهنگ پژوهش در تصمیم سازی و تصمیم گیری سازمانی

ابتدا بايد در نگرش آموزش و پرورش تغييراتي حاصل گردد/ یکی از عوامل پیشرفت کشورهای پیشرفته ی دنیا ، بازنگری جدی درپیدایش و کاربرد ابزار و روش های تحقیقاتی است/ نقش معلمان این است که ؛ به عنوان هدایت گر و راهنما ، پژوهشگری را به شاگردان خود بیاموزند/ رازداري در کار پژوهشي اشتباه است/ صاحبان فکر و انديشه بايد در بستري آزاد نتايج پژوهش هاي خود را بدون هيچ گونه ترسي…
انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود / اگر ما توانستیم اقدامات مان طوری باشد که اولویت اول همه خانواده ها در تحصیل فرزندان شان و در شغل آن ها معلمی باشد آن وقت می توانیم بگوییم که ما در مسیر انقلاب فرهنگی مان قرار گرفتیم/ اگر قرار است بر این اساس و به چشم انداز توسعه و جایگاه مان در منطقه ( رتبه اول ) برسیم چاره ای جز توجه به "…
  • عباس فرجی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

هفت گام مدیران موفق(به جز مدیران ارشد کسی نخواند)

  طنز - چندی پیش به این موضوع فکر می کردم که چگونه، برخی از مدیران ارشد و نیمه ارشد و خیلی خیلی ارشد در سنوات گذشته ی وزارتخانه هیچ گاه از پست خود کنار نرفته اند بلکه مدام پله های ترقی را دو تا دو تا بالا می روند؟! گویی آنها بر اساس قانون بقای انرژی فقط از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شوند و به هیچ عنوان از بین…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم - معاون پرورشی دبیرستان های تهران

نهاد امور پرورشی ؛جزیره ای دور افتاده

  در آسیب شناسی و تیپولوژی نهاد پرورشی یا تربیتی و باید و نبایدهای این مقوله، فاکتورهای ذیل مطرح و قابل تدقیق و ارزیابی است: 1-اغلب به این نهاد از منظر تک ساحتی و منقطع از سایر مقولات و پارادایم ها نگریسته می شود و اصل تاثیر و تاثر نادیده انگاشته شده و متاسفانه این اپیدمی همراه با جزئی نگری بر تصمیمات، برنامه ریزی و قضاوت ها و اقدامات مسئولین و بدنه…
  • دکتر محمد حسنی / عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشكده برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی

تربیت اخلاقی در مدرسه؛ چرا و چگونه؟

آیا ما هم اکنون به سوی تعالی اخلاقی گام برمی داریم یا نه/ ما در ایجاد و برقرای جامعه با اخلاق ، که از آرمان های فرهنگی دور مانده ایم و شاید بگویم فاصله داریم/ جوامع بیش از آن که به افزایش در آمد ناخالص ملی احتیاج داشته باشند به افزایش شادی ناخالص ملی نیاز دارند/ آیا تربیت اخلاقی نیز دغدغه است/ در فعالیت های مدارس نیز اهتمام جدی به این امر…
  • محمدرضا سرکار آرانی

بازگشت به پداگوژی

  روزگار ارزشیابی دانسته‌ها سپری شده است ! و امروزه توانایی عمل و به کارگیری دانسته‌هاست که محور ارزیابی قرار می‌گیرد. پرسش‌های هر روز فرزندان‌مان در خانه و مدرسه را مرور کنیم: "با حفظ و دانستن این مطالب چه می‌توان کرد؟" "اثربخشی این دانسته‌ها چیست؟!" "این بسته‌های معرفت چه نسبتی با زیست اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما دارد؟" به ویژه وقتی بر اساس حفظ آنها توانایی انجام عملی اعم از بینشی، اندیشه…

نظرسنجی

عملکرد دانشگاه فرهنگیان را در ارتباط با اهداف تعریف شده و تربیت " معلم حرفه ای "چگونه ارزیابی می کنید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور