صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دیدگاه

نقد‌هایی که امروز به شریعتی وجود دارد، به مراتب بیشتر از تحسین و احترامی است که نسبت به او ادا می‌شود/ او فاقد یکی از «عادت‌های رایج روشنفکران» بود/ پیشرو به معنای این که روشنفکر، از فاصله‌ی زیادی که با سطح فهم و دغدغه‌های مردم دارد، لذت ببرد و احساس غرور کند. زندگی خودش را بکند و حرف‌های خودش را بزند و دیگران را «موظف» بداند که «بیشتر بخوانند و بفهمند و…
  • دکتر عزیزاله بابلی بهمئی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

لزوم طراحی الگوی عملیاتی گسترش فرهنگ پژوهش در تصمیم سازی و تصمیم گیری سازمانی

ابتدا بايد در نگرش آموزش و پرورش تغييراتي حاصل گردد/ یکی از عوامل پیشرفت کشورهای پیشرفته ی دنیا ، بازنگری جدی درپیدایش و کاربرد ابزار و روش های تحقیقاتی است/ نقش معلمان این است که ؛ به عنوان هدایت گر و راهنما ، پژوهشگری را به شاگردان خود بیاموزند/ رازداري در کار پژوهشي اشتباه است/ صاحبان فکر و انديشه بايد در بستري آزاد نتايج پژوهش هاي خود را بدون هيچ گونه ترسي…
انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود / اگر ما توانستیم اقدامات مان طوری باشد که اولویت اول همه خانواده ها در تحصیل فرزندان شان و در شغل آن ها معلمی باشد آن وقت می توانیم بگوییم که ما در مسیر انقلاب فرهنگی مان قرار گرفتیم/ اگر قرار است بر این اساس و به چشم انداز توسعه و جایگاه مان در منطقه ( رتبه اول ) برسیم چاره ای جز توجه به "…
  • عباس فرجی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

هفت گام مدیران موفق(به جز مدیران ارشد کسی نخواند)

  طنز - چندی پیش به این موضوع فکر می کردم که چگونه، برخی از مدیران ارشد و نیمه ارشد و خیلی خیلی ارشد در سنوات گذشته ی وزارتخانه هیچ گاه از پست خود کنار نرفته اند بلکه مدام پله های ترقی را دو تا دو تا بالا می روند؟! گویی آنها بر اساس قانون بقای انرژی فقط از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شوند و به هیچ عنوان از بین…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم - معاون پرورشی دبیرستان های تهران

نهاد امور پرورشی ؛جزیره ای دور افتاده

  در آسیب شناسی و تیپولوژی نهاد پرورشی یا تربیتی و باید و نبایدهای این مقوله، فاکتورهای ذیل مطرح و قابل تدقیق و ارزیابی است: 1-اغلب به این نهاد از منظر تک ساحتی و منقطع از سایر مقولات و پارادایم ها نگریسته می شود و اصل تاثیر و تاثر نادیده انگاشته شده و متاسفانه این اپیدمی همراه با جزئی نگری بر تصمیمات، برنامه ریزی و قضاوت ها و اقدامات مسئولین و بدنه…
  • دکتر محمد حسنی / عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشكده برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی

تربیت اخلاقی در مدرسه؛ چرا و چگونه؟

آیا ما هم اکنون به سوی تعالی اخلاقی گام برمی داریم یا نه/ ما در ایجاد و برقرای جامعه با اخلاق ، که از آرمان های فرهنگی دور مانده ایم و شاید بگویم فاصله داریم/ جوامع بیش از آن که به افزایش در آمد ناخالص ملی احتیاج داشته باشند به افزایش شادی ناخالص ملی نیاز دارند/ آیا تربیت اخلاقی نیز دغدغه است/ در فعالیت های مدارس نیز اهتمام جدی به این امر…
  • محمدرضا سرکار آرانی

بازگشت به پداگوژی

  روزگار ارزشیابی دانسته‌ها سپری شده است ! و امروزه توانایی عمل و به کارگیری دانسته‌هاست که محور ارزیابی قرار می‌گیرد. پرسش‌های هر روز فرزندان‌مان در خانه و مدرسه را مرور کنیم: "با حفظ و دانستن این مطالب چه می‌توان کرد؟" "اثربخشی این دانسته‌ها چیست؟!" "این بسته‌های معرفت چه نسبتی با زیست اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما دارد؟" به ویژه وقتی بر اساس حفظ آنها توانایی انجام عملی اعم از بینشی، اندیشه…
  مهم ترين بحران فرهنگي ايران امروز ما نه « آزادي يا انسداد » فرهنگي که « عقلانيت و مسئوليت » فرهنگي است . عدم ارتباط ارگانيک بين برنامه ريزان و طراحان و متخصصان، مجريان ستادي آموزش و پرورش ازيک طرف و " تشکل هاي مدني " از طرف ديگر مهم ترين چالش آموزش و پرورش است .دره عميق بين صف و ستاد را فقط و فقط ، پل هاي واسط بين…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

دانشگاه فرهنگیان ؛ موازی کاری و تجارب روز دنیا

محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در سال های ۸۵ و ۸۶ از تجمیع مراکز تربیت معلم، دانشگاه پیامبر اعظم را ایجاد کرد. این وضعیت ادامه یافت و نهایتا با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد .دانشگاه فرهنگیان در راستای سند تحول بنیادین و در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است و در حال حاضر با بیش از 65…
  • عزت الله مهدوی/ دبیر فلسفه

تحول بنیادین در آموزش وپرورش

 1 - آموزش وپرورش نوین در ایران به دنبال نوعی تغییر نگرش در جهت بازسازی سیاسی و اجتماعی جامعه استبدادزده، بیمار، استعمارزده و رنجور عهد قاجاریه شکل گرفت. بسیاری از نواندیشان آن دوره مهم تاریخی، این نهاد اجتماعی را دروازه‌ای برای ورود به تحولات کیفی و کمی می‌شمردند. البته مبلغان سیاسی و مذهبی اروپایی نیز بیش از متفکران ما در این زمینه متفطن بودند. اما اغراق در سهم آنها در جهت دادن…
  • علیرصا هاشمی سنجانی / دبیر کل سازمان معلمان ایران

باید شنا یاد بگیریم !

من عشقم را در سال بد یافتم که می گوید مایوس نباشید . من امیدم را در یاس یافتم . مهتاب را در شب ، عشقم را در سال بعد یافتم و هنگامی که داشتم خاکستر می شدم گر گرفتم ... حتما این داستان را خوانده و یا شنیده اید که زنی از شوهرش دل گیر بود ، پیش مشاور رفت و گفت دیشب از شوهرم پرسیدم که اگر من و مادرت…
  • علیرضا خانی / سردبیر روزنامه اطلاعات

پرسش

  تغییرات سریع اجتماعی، طی دهه‌های اخیر، روندی کاملاً مرئی و مشاهده‌پذیر است که روان شناسان و رفتارشناسان اجتماعی بسیار درباره آن سخن گفته‌اند . ویژگی مهم این تغییرات در سالیان اخیر، « شدت » تغییرات و ویژگی مهم‌تر آن « شتاب » در تغییرات است. تغییرات اجتماعی، تقریباً خارج از اراده و کنترل ما، نه تنها وسیع است بلکه هرچه به پیش می‌رویم بر «شتاب» آن افزوده می‌شود. اکنون با صلابت…
  • علی ایروانی / دانشجوی حسابداری دانشکده فنی انقلاب اسلامی

نامه یک دانش آموز سابق به مدیر سایت سخن معلم ( صدای معلم )

تا قبل از این که به دنیای مجازی بیایم و از نزدیک با معلمان آشنا شوم ، تصور دیگری از معلمان داشتم/ باید به این واقعیت تلخ اعتراف کنم که تعداد قابل توجهی از معلمان آدم های ترسو ، تنگ نظر و حسودی هستند که تاب و تحمل شنیدن حتی یک حرف مخالف را نیز ندارند/ آن ها فقط بلدند که از بالادستی ها و مدیران بنالند و البته بیشتر بترسند/ بعضی…
  • ابوالفضل رحیمی شاد / کارشناس مسائل آموزش و پرورش

تاثیر اقتصاد دولتی بر ایجاد نگرش و رفتار ضد توسعه در محیط کار

  فیلسوفان اقتصاد ،  کسب سود را یکی از مهمترین دلایل انگیزه کار عنوان داشته اند ؛ از نظر آنان این سود در صورتی کسب می شود که تولید یا خدمات ارائه شده بیشترین فایده را برای خریدار یا مصرف کننده داشته باشد. نظریه فایده گرایی به عنوان یکی از بنیان های نظری "توسعه" ،  بخشی از کنش‌های آدمی را که نتیجه آن فراهم آمدن شرایطی است که از آن به "توسعه…
  • علی افشار سمیرمی / دبیر آموزش و پرورش سمیرم

چرا برخی از معلمان شوق تغییر ندارند ؟

  معلمان، رکن اصلی مدرسه هستند که تعامل جدی و همواره ای با بچه ها دارند. نکته قابل توجه این است که نه معلمان قادر به انتخاب دانش آموزان مورد نظر خویش اند و نه دانش آموزان می توانند معلمان مورد نظرخود را انتخاب کنند. در نتیجه ، آزادی انتخاب شان به شکل قابل ملاحظه ای محدود می شود. یک سری محدودیت های اداری و آموزشی هم آنها را به شدت کلافه…
  • سید رازی طبیب / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

« نقش تشکل ها در فرآیند تحولات جوامع »

  اگر به مشورت در کارها عملا باور داشته باشیم، تشکل ها همان معنی را دربر خواهند داشت، اگر به گوناگونی جهان هستی معتقد بوده و آن را پذیرا باشیم ، بی شک برای آگاهی از سلیقه ها و نقطه نظرهای دیگران بایستی در گسترش تشکل ها همت بگماریم. از نظرگاه عقل نیز جایگاه تشکل ها واضح و آشکار است. ضرورت قابل انکار مقبولیت مدیریت هر جامعه، ناشی از حضور مردم و…
  یکی از معضلاتی که در نوشته ها و پست های دوستان جوانم در دنیای مجازی می بینم متاسفانه " غلط دیکته ای " است. اینکه نوشتار فارسی دشواری هایی دارد و مثلا چند شکل نوشتار برای یک صامت وجود دارد (مثلا س و ص و ث) توجیه خوبی نیست. چون این مشکلات در زبان های دیگر نظیر فرانسوی و انگلیسی و... هم کمابیش به چشم می خورد. مثلا در زبان فرانسه…
  • فاطمه ( فرزانه ) دشتی - دبیر آموزش و پرورش شهرستان ری و عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران

من و هیاهوی سکوت

  در سکوت پرهیاهوی خودش در قفس کوچک زندان تاریکش نشسته و دفتر خاطرات ذهنش را پرآه و بی صدا، پر بغض و بی گریه، پرالتهاب و بی تب ورق می زند. گویی کنارش هستم و می بینمش. این همه هیاهو در سکوت غمبارش برایم چهره ای آشنا دارد. او همانی می تواند باشد که در کلاس ساکت درس با چهره ای رنگ پریده و قیافه ای معصومانه چون میخ باریکی که…
  • گفت و گو با دکتر محمدعلی نجفی ؛ وزیر سابق آموزش و پرورش

آسيب‌شناسي تربيت ديني

در دهه 80 شمسي قرار بود همايشي درباره آسيب‌شناسي تربيت ديني در آموزش و پرورش تشكيل شود. در آستانه تشكيل اين همايش با عده‌اي از صاحب نظران اين عرصه گفت‌وگوهايي ترتيب داده شد. از آنجا كه مطالب اين گفت‌وگوها از اهميت زيادي برخوردار است ؛ سعي داريم گزينش يا كامل اين گفت‌وگو را كه در سايت شوراي ملي آموزش و پرورش آمده به هم وطنان و به‌ويژه خوانندگان چشم‌انداز ايران تقديم كنيم.…
 تربیت ما بیش از این نبوده است که به بزرگ‌ترها احترام بگذاریم، کلمات زشت نگوییم، پیش دیگران پای خود را دراز نکنیم، حرف‌شنو باشیم، صبح‌ها به همه سلام كنیم، دست و روی خود را با صابون بشوییم، لباس تمیز بپوشیم، دست در بینی نبریم و... اما ساده‌ترین و ضروری‌ترین مسائل زندگی را به ما یاد ندادند. کجا به ما آموختند که چگونه نفس بكشیم، چگونه اضطراب را از خود دور کنیم، موفقیت…
  برای بسیاری از کسانی که  از واژگانی چون «مدرنیته» (یا معادل آن «تجدد») ، «توسعه» و «پیشرفت» صحبت می کنند، این واژگان بیش از هر چیزی تصویری نادرست را باز می نمایند که نه فقط «مدرن» و «پیشرفته» نیست، بلکه در نقطه ای قرار دارد که تاریخ مدرن علیه آن شورید و به حاشیه راندش، تا بتواند جوامع دموکراتیک را تاسیس کند. در این معنا، تصویر نادرست و انحرافی به گونه…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

حقوق شهروندی، آموزش و پرورش و فانی

  اینکه آقای رییس جمهور، منشور حقوق شهروندی منتشر کند، حداقل فایده اش برای ما این است که به بهانه نقد یا تایید این منشور می توان در باره مفاهیم حقوق بشری گفت و نوشت. خوبی پیش نویس این است که به جنبه های اجتماعی حقوق شهروندان از جمله حق آموزش و لوازم آن نیز توجه شده است. بندهایی از این منشور درباره حقوق کودکان است. مثلا : کودکان باید از حمایت…
  • دکتر فرشته آل حسینی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

لزوم رفتن به مدرسه فراتر از این هاست !

  مدیر محترمی در یادداشت « لزوم رفتن به مدرسه این نیست ( 1 ) » فرمودند، لزوم رفتن به مدرسه کارمند شدن یا به تعبیر من کار"دار" شدن نیست، بلکه کار" آفرین" شدن است؛ و پیشنهاد کردند، اگر مقصود اصلی از تحصیل، یافتن شغل مناسب و کسب درآمد است، پس چرا نباید مستقیماً دربارة پول و کسب درآمد آموزش بدهیم. ایشان ضمن برشمردن معایب رویکرد کنونی، سؤال کردند، « چشم‌انداز این…
  • مرتضی نظری / پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی

هفت مانع نظام آموزشی ایران در مسیر توسعه ( بخش پایانی )

زیربنای توسعه نه نفت است و نه انرژی، نه سیمان است و نه ساخت سد و پل و اتوبان، نه ارتباطات و فناوری است و نه تعدد احزاب و نشریات. توسعه قبل از هرچیز، یک فرهنگ است و در هم تنیدگی فرهنگ و تربیت موضوعیست تجربه شده و آشکار. برای "ساخت هویتی توسعه مدار" نیاز به اصلاح و ترمیم زیرساخت تربیتی کشور داریم. ما با هفت مانع درونی از سوی نظام آموزش…
  • گفت و گوی روزنامه اعتماد با محسن صفایی فراهانی

دلایل توسعه نیافتگی ایران ؛ بحران عدم اعتماد در جامعه ایران

توسعه يا توسعه‌نيافتگي، سوال اينجاست. پس از اجراي ١٠ برنامه پنج ساله توسعه در ايران معاصر بحث بايد بر سر توسعه باشد يا توسعه‌نيافتگي؟ چرا ايران هنوز توسعه‌يافته نيست. اينها سوالاتي است كه در آستانه ارائه برنامه ششم توسعه از سوي دولت به مجلس، نقل محافل كارشناسي است. در اينكه توسعه‌نيافته‌ايم و فرصت‌هايي را از دست داده‌ايم همه متفقند اما در تبيين دلايل توسعه‌نيافتگي ايران و آنچه بايد در دستور كار قرار…
  • منوچهر خدایی / عضو سازمان معلمان ایران

درآمدی بر فرهنگ تشکل پذیری معلمان

ایجاد شناخت و بالا رفتن آگاهی های سیاسی و اجتماعی، لازمه ی هر حرکت و فعالیتی می باشد. معلمان به عنوان یک صنف، جهت برخورداری از یک زندگی مناسب تر ضمن تشخیص درست نیازها می بایست با مسائل معیشتی و شغلی خویش آشنا شوند و بدانند حقوقشان چیست و مطالباتشان کدام است. سپس با درک واقع بینانه از شرایط جامعه، برنامه ریزی و فعالیت نمایند. این آگاهی بخشی و تحلیل وضعیت بدون…
  • معصومه قاراخانی / عضو هیأت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی

آموزش عمومی از جیب مردم

  گسترش آموزش عمومی و برقراری عدالت آموزشی بخش جدایی‌ناپذیر از عملکرد موفق دولت‌هایی است که نه‌ فقط در شعار، بلکه در عمل در پی توسعه سیاست اجتماعی هستند. به‌همین‌منظور این دولت‌ها، سیاست‌هایی را همسو با رویکرد و شعارهایشان اتخاذ می‌کنند. توجه به برنامه‌های توسعه در ایران نشان می‌دهد، دولت‌ها بر برقراری عدالت آموزشی اهتمام داشته‌اند اما گاه نه‌تنها همسو، بلکه گاه وارونه عمل کرده‌اند. نمونه اخیر این سیاست بند ج تبصره…
  در اواخر دهه هفتاد میلادی، اریک فروم هنگام صحبت در یکی از درس گفتارهایش ( در فیلم ) در بحث از « نرمال » و « غیرنرمال » با اشاره به کنش « سازگاری » با قواعد اجتماع چنین گفت:«سالم ترین انسان‌ها ، بیمارترین ها هستند و بیمارترین افراد سالم ترین ها محسوب می‌شوند. شاید تصور کنید این حرف شوخی یا بازی با کلمات باشد اما این طور نیست و موضوعی…
  • دکتر عزیز الله بابلی بهمئی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم و کارشناس پژوهش های راهبردی شورای عالی آموزش و پرورش

نامهربانی با مادر خلاقیت (انشاء)

  " نوشتن تابش تکلم ، و تکلم تابش تفکر است"" قرآن با شکوه ترین انشای هستی است "« بنويسيد زيرا جز با نوشتن چيزي را به خاطر نخواهید سپرد » امام صادق ( ع ) مقدمه :نوشتن فرصتي براي انديشيدن ، تجسم نمودن و به خاطر آوردن است . ديدگاه مشترك درباره ي نوشتن بدين قرار مي باشد كه نوشتن برقراري ارتباط و انتقال اطلاعات و عقايد از طريق نظامي از…
  • محمدرضا شعبانعلی

زنگ انشاء

  « نه! چرا نمی‌فهمی؟ نباید این قدر توی جمله‌هات من باشه. چند بار بهت بگم؟ » معلم سوم دبستان من معلم خوبی بود. وقتی مسائل ریاضی را سریع حل می‌کردم، همیشه تشویقم می‌کرد. وقتی درس‌ها را خوب و کامل پاسخ می‌دادم، خوشحال می‌شد. اما در دو درس خیلی سخت می‌گرفت. یکی دیکته و دیگری انشا. من همیشه در نوشتن شتاب زده بودم. هنوز هم هستم. خیلی از کلمات را در دیکته…
  • علی پورسلیمان / مدیر گروه سخن معلم

روز دانش آموز و تربیت سیاسی

13 آبان به عنوان یک روز تاریخی و یک نقطه عطف یادآور حوادث و وقایع مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است . ابن روز با این که " روز دانش آموز " نامیده شده است اما به نظر می رسد دانش آموزان به عنوان یکی از ارکان نظام آموزشی نقش چندانی حتی در برگزاری آن ندارند . البته این وضعیت  مختص به این روز نیست و می تواند قابل تعمیم به سایر…
  • علیرضا هاشمی سنجانی / دبیر کل سازمان معلمان ایران

13 آبان و عنصر فراموش شده تعلیم و تربیت !

  13 آبان تجلي 3 رويداد مهم در تاريخ كشور است . تبعيد بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران ، تسخير سفارت آمريكا و روز دانش آموز كه غالبا در تريبون هاي رسمي نقش دانش آموزان در پيروزي انقلاب اسلامي تحت الشعاع دو مساله ديگر قرار مي گيرد و به آن توجهي نمي شود . من به عنوان يك معلم و ديگر متوليان آموزش و پرورش به خاطر بسياري از اشتباهات مان گناه…
  • گفت و گو از : زهره روحی

معلم در سوئد

زهره روحی :  تشکر از اینکه دعوت برای مصاحبه را پذیرفتید . لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید شغل تان چیست و در کجا زندگی می کنید و چند سال است که در آنجا زندگی می کنید . آزیتا روحی : با سلام  من آزیتا روحی متولد سال  1342 در شهر تهران هستم  و به اتفاق خانواده – همسر و دو فرزندم - حدوداً 24 سال است  که در سوئد زندگی می…
  • دکتر ابراهیم فتح اللهی / عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور

استعدادیابی در نظام آموزشی کشور ؛ نگاهی به عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور

   " کنکور یعنی پیچیده کردن مسائل ساده و طرح سوال از آنها . البته نه به این سادگی ، بلکه به کمک سازمانی صاحب تجربه با قدمتی پنجاه ساله به نام « سازمان سنجش آموزش کشور » . "اگر قدری در معنی لغات به کار رفته در عنوان این سازمان بیندیشیم خواهیم دید که بنیان گذاران این سازمان می خواستند سطح آموزش را در کشور بسنجند و جایگاه و فاصله آن…
  انسان، این عصاره ی هستی و منظور و مطلوب خالق در مسیر تکامل خلقت و سیر الی الله که قادر است با ایمان و اراده از خاک تا افلاک پر کشد و هماره دلتنگ مبدأ خویش و مشتاق دیدار حق می باشد به رغم دارا بودن اشتراکات با جماد و نبات و حیوان، هرگز برنمی تابد که اسیر تن گشته و در قفس ماده زندانی گردد و یا به او از…
  • علی ریخندی ؛ فعال دانشجویی : " یکی از عمده دلایل بی نتیجه ماندن فعالیت های صنفی معلمین در سال های اخیر ، عدم بینش سیاسی صحیح ، محافظه کاری و ایده آل بینی بسیاری از آنان است"

فعالیت حزبی ؛ حلقه ی مفقوده ی مطالبات معلمان

  مشکلات و نابه سامانی وضعیت آموزش و پرورش مساله ایی است که در چند دهه ی اخیر همیشه با آن مواجه بوده ایم و دل آزردگی معلمان از وضعیت معیشت، تبعیض های شغلی و... دردی است که مدت مدیدی است که بی پاسخ مانده و اعتراضات صنفی معلمان هم راه به جایی نبرده است. شاید یکی از عمده دلایل بی نتیجه ماندن فعالیت های صنفی معلمین در سال های اخیر ،…
  مسایل مبتلا به معلمان در مدرسه از چه جنسی است ؟ فعال صنفی روی چه چیزهایی در مدرسه کارکند؟ وظیفه تشکل ها توانمند سازی معلمان است. توانمند کردن معلم از راه شعارهای کلی و پوپولیستی در خیابان تامین نمی شود. معلم توانمند معلمی است که نقش مهمی در مدرسه ایفا کند. معلم توانمند، باسواد است و رفتار حرفه ای دارد. اولیا او را قبول دارند. کم کاری نمی کند . حقوق…
  • باراک اوباما / رئیس جمهور ابالات متحده آمریکا

آموزش و پرورش و حقوق معلمان آمریکایی

در 2005 به دیدار از دبیرستانی از محله های جنوبی شیکاگو رفتم که بیشترین دانش آموزان آن سیاهپوست بودند. کارکنان من با دبیران آنجا دیدار کرده و از آنها خواسته بودند که همایشی را با شاگردان در تالار دبیرستان ترتیب دهند. نمایندگان هر کلاس هفته ها وقت صرف کرده نتیجه گرفته بودند همشاگردی هاشان دوست دارند چه مسایلی از من به صورت یک رشته سوال پرسیده شود. وقتی دور هم نشستیم آنها از…
  • پری هاشمی مقدم، امیر هاشمی مقدم

جایگاه علوم انسانی در انتخاب رشته دانش‌آموزان

  انتخاب رشته تحصیلی برای دانش‌آموزان، یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها و بسیاری از اصحاب آموزش و پرورش است. این مسئله چون با انتخاب شغل و آینده زندگی نوجوانان ارتباط دارد باعث شده که وقت و گاهی هزینه‌هایی صرف اين موضوع شود. این انتخاب عموماً با درجه‌بندی رشته‌های تحصیلی و مهم دانستن برخی و کم اهمیت نشان دادن برخی دیگر همراه است. در این میان رشته‌های علوم انسانی از پایین‌ترین درجه اهمیت…
  • فاطمه سادات اشرفی زاده / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

دنیا با لبخند کودکان زیباست ( به مناسبت روز جهانی کودک )

  دوران کودکی ، دورانی است که در آن صداقت حرف اوّل را می زند و دوستی ها مرز نمی شناسند . تمام کودکان صرف نظر از نژاد ، قومیت و پایگاه طبقاتی ، به یک زبان سخن می گویند ، زبان کودکان زبان دل است فارغ از ریا کاری و دروغ . کودکان ارزش مندترین سرمایه ی هر کشور  به شمار می آیند  که ساختن آینده ، به دست آنهاست .…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور