صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دیدگاه

به نظر می رسد با گذشت بیش از دو دهه از تصویب و ابلاغ این قانون متاسفانه آن گونه که تصور می شد این قانون نتوانسته است به اهداف خویش دست پیدا کرده و یا به وظایف قانونی خویش در حد مطلوب عمل نماید/ " خیلی از رؤسای آموزش و پرورش از اختیارات خود بی‌خبر هستند . ما آسیب شناسی کردیم دیدیم خود گردانندگان جلسات که اختیارات خوبی دارند، نمی توانند از…
  • دکتر مجتبی لشکربلوکی/مشاور وزیر اقتصاد و مدرس دانشگاه صنعتی شریف

بیماری اجتماعی رقیق شدگی هوش ایرانیان و تمرکز استراتژیک بر مساله اشتباه

 بیش از 15 سال است که ما مریم را از دست داده ایم و کک مان هم نگزید/ امروز که او به آن جهان رحلت کرده همه پیام تسلیت می نویسند به ويژه سیاسیون! ولی آن روز که وی به آن سوی جهان مهاجرت کرد کسی حتی نفهمید چه برسد به این که تسلیت بگوید/ به وضوح می دیدم که آنان علاوه بر نبوغ شان، منافع بسیاری برای جامعه دارند/ مهم تر از تولید، بازتولید…
اتومبيل‌ها خيلي بيشتر از گذشته در مسير خلاف در خيابان‌هاي يك طرفه تردد مي‌كنند يا در بزرگراه يا يك خيابان شلوغ دنده عقب مي‌روند. توقف در محل ممنوع يا پارك دوبله به يك رفتار عادي تبديل شده است/ چند سال پيش افرادي كه به اين تخلفات دست مي‌زدند چهره‌اي مضطرب داشتند و كمي تا قسمتي شرمساري يا عذرخواهي را مي‌شد در حركات‌شان يافت/ تعداد رانندگان خانم در ميان ماشين‌هاي متخلف بسيار زيادشده…
آموزگار واقعی نه تنها معطوف به خویش و مشعوف از خویش نیست، بلکه توانِ خودانتقادی و به زیر سؤال‌بردن نگرش‌ها و روش‌های خود را دارد/ تربیت چیزی جز طغیان علیه مدّعیانِ تربیت و تربیت‌های دروغین نیست/ آموزگار واقعی تنها ما را فرامی‌خوانَد که از آن «خود» که حجاب خود گشته است دست‌برداریم؛ از خودی که نیستیم به درآییم و به خودی که باید باشیم درآییم/ ، آموزگار واقعی ما را از خود…
  • دکتر سید علی خالقی نژاد/ دبیر آموزش و پرورش

ضرورت یک پوست اندازی در تعلیم و تربیت ایران و نظام برنامه ریزی

آیا همان اندازه که برنامه و برنامه نویسی برای ما اهمیت دارد، تحلیل اجرای برنامه ها و دستاوردهای آنها هم مهم بوده است/ راه رسیدن به آرمان ها از واقعیت ها می گذرد/ در مورد سند 2030 هم اعتقاد دارم، اگر حتی چنین سندی تصویت می شد و به عنوان یک برنامه بلندمدت استفاده می شد باز هم مشکلات ما همچنان پابرجا بود/ ما هنوز به اصول برنامه ریزی باور نداریم، هنوز…
در کلیه اقتصادهای توسعه‌یافته، مداخله دولت در امور اقتصادی حداقلی بوده و در مقابل نقش‌آفرینی پررنگ دولت را در زمینه تلاش برای پوشش صد درصدی آموزش و پرورش باکیفیت در کنار حوزه سلامت و بیمه‌های درمانی و تامین اجتماعی شاهد هستیم/ متاسفانه در ایران وضعیت معکوسی وجود دارد: مداخله دولت در زمینه‌های مختلف اقتصادی حداکثری است و در مقابل نقش‌آفرینی دولت در حوزه‌های «آموزش و پرورش» و نیز «سلامت» و سایر حوزه‌های…
مهم‌ترين زيرساخت در نگاه توسعه‌محور امروز دنيا، توسعه و ترييت منابع انساني است/ بيل کلينتون رئيس‌جمهور اسبق آمريکا در اولين نطق خود بعد از دومين انتخاب، بيش از نود درصد از حجم سخنان خود را به آموزش و پرورش و تحول زيرساختي آن اختصاص داد/ زمان پاياني دوره کلينتون به دوران طلايي و احياي مجدد آموزش و پرورش در آمريکا نامور شد/ اولويتي به نام آموزش و پرورش ـ که هيچ گاه…
  • جیمز اف. راینهارت ترجمه عباس شهرابی فراهانی

تروریسم و رسالت پیشگیِ هزاره گرا

در اینجا شاهدِ ماهیتِ عینیِ تروریسم هستیم: در هم شکستنِ تَعمدیِ بافتِ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حقوقیِ جامعه، از طریق کاربرد یا تهدید کاربردِ خشونت به عنوان تلاشی برای جلبِ توجه به هدفی خاص و ارعابِ گروهی موردِ هدف به منظور دست یابی به اهدافِ سیاسی/ جنبش های دهقانی، تحت تأثیرِ یکنارضایتی رو به رشد، همراه با فسادِ روزافزون و کلیسای مسئولیت ناپذیر، به رهبری رسالت پیشگانِ کاریزماتیک، با در خواست اصلاحِ…
انسان براي زندگي در دنياي پرچالش و پرتحول امروز نيازمند مهارت هاي فکري سطح بالاست. از جمله  ي اين مهارت ها تفکر نقاد است که به تعبيري فرآيند تفکر درباره ي تفکر و ارزيابي هشيارانه ي فرد از افکار خود است. چنين مهارتي تنها از طريق آموزش و تمرين قابل دستيابي است/ تدريس براي تفکر نقاد، پيش از هر چيز، عبارت است از ايجاد محيط مساعد براي تفکر نقاد در کلاس و…
پوپولیسم یک دکترین سیاسی است که در آن عوام توسط یک گروه نخبه خاص مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند./ این اصل اساسی پوپولیسم که دموکراسی باید اراده خالص و رقیق نشده‌ای از خواست و اراده مردم باشد، به آن خمیرمایه‌ای می‌دهد که به راحتی می‌تواند در هر دو قالب تفکرات چپ و راست شکل بگیرد/ بسیاری از پوپولیست‌ها مایلند خود را از قالب‌های رایج چپ، راست یا میانه‌رو خارج کنند و خود را…
  • یعقوب رمضان زاده/ دبیر آموزش و پرورش منطقه 9 تهران

آموزش دموکراسی از کجاست؟

دموکراسی همان اندازه که نیاز به اتفاق نظر دارد به اختلاف عقیده نیز نیازمند است وگرنه خود دموکراسی عاملی بر دیکتاتوری خواهد بود/ بارها دیده شده کسانی که دیگران را متهم می کنند که اصول دموکراسی را زیر پا می گذارند می خواهند نظرشان را تحمیل نموده و به زور می خواهند به دیگران دموکراسی بیاموزند یعنی استفاده از دیکتاتوری برای برقراری دموکراسی/ در بخش آموزش ما معلمان نقش بسیار موثری می…
اگر در گفت‌وگوی بین‌فرهنگی موفقیتی حاصل شود، در گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها هم تاثیر خواهد گذاشت/ ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به دلیل فقدان گفت‌وگوی واقعی، جامعه به معنای واقعی وجود ندارد و همبستگی اجتماعی در آن دیده نمی‌شود. گفت‌وگو در بین بسیاری از مردم ما به مرز غیرممکن رسیده است. اکثر اوقات، یک نفر اظهار نظری می‌کند ولی مقصودش آن چیزی نیست که می‌گوید. و شنونده، معنایی از آن برداشت می‌کند…
برای داشتن یک زندگی مطلوب ( اینجا کمال مطلوب و آرمانی را نمی گویم)، نیاز به رفع بعضی مشکلات بیرونی و بعضی مشکلات درونی داریم. آموزش و پرورش می خواهد به دومی بپردازد. مقصودم نهاد آموزش و پرورش است که شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت آموزش عالی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رادیو، تلوزیون، مطبوعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، خطبا، سخنرانان، ائمه جمعه و همه کسانی که آگاهانه یا…
  • شیرزاد عبداللهی/ همکار گروه صدای معلم

مدرسه جای کار سیاسی نیست!

مطابق یک نظریه در بین برخی فعالان صنفی کانون ، معلم در کلاس درس باید نقش « داور سیاسی و مربی ستمدیدگان » را بازی کند ؛ معلم «در بازی خونین و خاموش سیاست» نباید سکوت کند. معلم باید«پنجه در پنجه ی آنان که منابع ثروت و قدرت یک کشور را در چنگ گرفته اند،بیندازد .»/ در دهه ۴۰ و ۵۰ مبارزان مذهبی و مارکسیست کم و بیش، مشی مسلحانه علیه حکومت…
اگر مي‌خواهيد بدانيد جامعه شما در ۲۰ سال آينده چگونه خواهد شد به آموزش و پرورش امروز آن نگاه كنيد/ نقش آموزش و پرورش كشورمان در نظام فرهنگي دنيا چگونه است/ امروزه غير از آموزش و پرورش، ۱۷ سازمان ديگر مرتبط با فرهنگ و فرهنگ‌سازي در جامعه وجود دارند، البته همه مي‌توانند در فرهنگ‌سازي موثر باشند اما زيربناي فرهنگ‌سازي مدارس و معلمان هستند/ اگر بودجه و پول نيست براي همه نباشد و…
پدیده ی بیسوادی مسئله ای مغفول مانده در جامعه ماست که هر از گاهی زخم هایش سر باز می کند و بدون آنکه چاره ای اساسی برایش اندیشیده شود، با انجام چند مصاحبه و بیان چند جمله احساسی به فراموشی سپرده می شود/ بیسوادی در جهان امروز یکی از شاخص های اصلی توسعه نیافتگی کشورها محسوب می شود/ در هشتاد سال اخیر، در کنار آموزش و پرورش رسمی، چندین سازمان با عناوین…
  • علیرضا خانی/ سردبیر روزنامه اطلاعات

آغاز عصر نئوپوپولیسم

وقتي مي‌خواستم نخستين سخنراني‌ام را به عنوان رئيس جمهوري انجام دهم و مراسم تحليف را به جا آورم، حدود يك ميليون نفر آمده بودند/ ظهور دوباره پوپوليسم، يك رخداد كتمان‌ناپذير در دنياي امروز است/ در يك جمله پوپوليسم را «عوام‌گرايي» براي پيشبرد اهداف سياسي با استعانت از قوه مردم عامه مي‌توان تعريف كرد. پوپوليست‌ها سعي مي‌كنند عوام را در برابر نخبگان قرار دهند و پشت سرعامه، اهداف سياسي خود را دنبال كنند/…
فرهنگ ما که فرهنگی مهرطلب است، به واسطه ی مهرطلبی اش مردمانی را در خود می پروراند که‌ میانه ی خوشی با نقد ندارند‌/ وجود نقد، امری نه تنها لازم بلکه اگر بخواهیم جامعه و تفکراتی پویا داشته باشیم واجب است/ منتقد به عنوان فردی که‌ از نگاهی تخصصی یا حتی عوامانه انتقادی را دارد، اولاً به « اثر » توجه ویژه ای را مبذول داشته است و‌ دوماً از « نقطه…
« منشور حقوق شهروندی » گامی به جلو در مورد توجه به حقوق و مسئولیت های متقابل حاکمیت و مردم است و به نظر نگارنده سندی فرهنگی در جهت شناخت هر چه بیشتر مردم و جامعه در مورد حقوق و جایگاه آنان بوده و اقدامی قابل تقدیر است/ افراد جامعه با آگاهی از حقوق و وظایف خویش و با تکیه بر اصل " کنش گری" می توانند و باید مطالبه گر این…
  • دکتر علی شریعتی

انواع انسان ها

دکتر علی شریعتی انسان ها را به چهار دسته تقسیم کرده است: 1. آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم نیستند عمده آدم ها. حضورشان مبتنی به فیزیک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آنهاست که قابل فهم می‌شوند. بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارند. 2. آنانی که وقتی هستند نیستند وقتی که نیستند هم نیستند مردگانی متحرک در جهان. خود فروختگانی که هویت شان را به ازای چیزی فانی…
  • جواد بابازاده ( رها )/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

آیا نظام آموزشی ما برنامه محور است ؟

حکومت ها برای توسعه جوامع خود و داشتن شهروندانی مسئول برای ارتقا نظام آموزش و پرورش تلاش کردند/ وزارت آموزش و پرورش در بیش از سه دهه ی گذشته از ضعف آماری و داشتن مستندات لازم رنج می برد/ یکی از اولیه ترین لازمه های یک برنامه ریزی خوب و قابل اجرا ، داشتن اطلاعات مستند و کامل از وضیعت و داده های مرتبط با حوزه آموزش می باشد/ وزارت آموزش و…
آنچه در این مطلب کوتاه می نویسم نه نقد عالمان، بلکه بررسی دو فرهیخته به قصدِ تأمّل بیشتر درباره مسألۀ "ترکِ وطن" است/ پس از این سال به دلیل فراغت بیشتر و رفت و آمد به ایران، به تدریج اخبارشان در رسانه های کشور مطرح و در مدتی نه چندان زیاد به چهره ای ملّی تبدیل می شوند/ . با توجه به پیشینه خانوادگی و تحصیلی، او به راحتی می تواند در…
  • " آموزش چیزی نیست جز ایجاد ذهن‌های انتقادی و شهروندان مسئولیت‌پذیر "

آموزش و پرورش باید تخریب‌کننده باشد

جهل در پیوند با قدرت بی‌رحم‌ترین دشمنی است که عدالت ممکن است داشته باشد/ ناکامی در آموختن از گذشته به نتایج فاجعه‌بار سیاسی انجامیده‌ است. چنین جهلی صرفاً مربوط به فقدان اطلاعات نیست/ در زمانه‌ای که افرادی چون دونالد ترامپ می‌توانند با تکیه بر ارزش‌هایی مانند «عظمت» جایگاهی کسب کنند و با تکیه بر این ارزش‌ها، خاطرات پیشرفت اجتماعی و سیاسی را که به‌نام عدالت و شرافت بشری به ‌دست آمده‌است، از…
اشک من، از روضه‌ی بیرون نیست. داستان عاشورا اشک ندارد/ حماسه را ندیدیم و تراژدی را به گریه نشستیم/ امام حسین صرفاً « موضوع مراسم » است اما «هدف مراسم»، ظاهرا «حال خوب» ماست/ آنچه در عنوان این تحقیقات می‌خوانیم، دقیقاً روضه‌ای دردناک برای گریستن است. کمی چشم برزخی می‌خواهد که با دیدن عنوان تحقیق و استاد پیشنهاد دهنده، بفهمی که با چه غول بی شاخ و دمی به عنوان نظام آموزشی…
  • علی افشار سمیرمی/ معلم شاغل در آموزش و پرورش

مدرسه ؛ جایی که در آن زندگی کنیم و قیمت پیدا کنیم

گاه بازگشت به خویشتن خویش است/ اول مهرماه بهانه ای برای بازگشت به باغ بی انتهای کودکی است/ شاید به همین خاطر است که همواره اول مهرماه برای بچه ها فصل مسرت و برای معلمان زمان حسرت است/ اگرچه هستند معلمانی که هنوز و تا همیشه اجازه می دهند کودکی درونشان پی بازی برود و از سرگل ها بپرد.برای همین است که همان ها هم موفق ترین معلمان هستند/ مهرماه که می…
اولین عیب و ایراد این است که آموزش و پرورش ما مبتنی بر فهم نیست/ ما مفهوم‌مدار نیستیم، واژه‌مدار هستیم. کاملاً با واژه‌ها با هم داد و ستد می‌کنیم/ وقتی استدلال در فضای ارتباطی مفقود شد آن وقت جایگزین‌های آن همچون القاپذیری، تلقین‌پذیری، تقلید، تعبد، تبعیت از افکار عمومی، تبعیت از مدهای فکری، تبعیت از روح زمانه، همرنگی با جماعت و… پیش می‌آید که بدیل‌های ویرانگری هم هستند/ همیشه با ارجاع به…
  • ناصر فکوهی/ مدیر سایت انسان شناسی و فرهنگ

نقد پذیر نیستیم!

رویکرد اجرایی به اراده سیاسی یا مدیریتی مربوط می شود که گره گشایی از مسئله را در روندی عمومی از کنش می بیند و بیش از هر چیز در کوتاه مدت می اندیشد/ به نوعی گفتمان آموزشی و تربیتی رفته ایم که شکل بروز بیرونی آن یک اخلاق گرایی صوری و بسیار مبالغه آمیز است که در سرتا سر نظام های رسانه ای، گفتمانی و گفتاری در جامعه، به ویژه در روابط…
  • سعید شهسوارزاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

معضل " کودک آزاری "

  همجنس گرايي دو شکل دارد ( لواط و مساحقه ) ؛ بررسي و توجه فقط به يک شکل آن يک بررسي و مطالعه کاملي نيست . اديان ، دستور العمل خداوند براي راهنمايي بشر در زندگي اجتماعي است که توسط فرستاده خدا به بشر ابلاغ شده است . دين مبين اسلام دين کامل خداوند است و حضرت محمد (ص) آخرين رسول خداوند است .اسلام دين همه زمان ها و همه مکان…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

دست من در جیب تو ،دست تو در جیب من و دست همه در جیب دولت!

   تصور سنتی از ثروت بی پایان دولت، در ترکیب با بحث های «نجومی» چندسال اخیر انتظارات جدیدی ایجاد کرده است. الگوی «مطالبات» اقشار حقوق بگیردچار به هم ریختگی عجیبی شده است. تقریبا همه حقوق بگیران  معترضند و  تصور  می کنند که در این آشفته بازار اقتصادی (بخور بخور از کیسه دولت ) سهم شان خورده شده و سرشان کلاه رفته است. همه در حال مقایسه درآمد خود با بالا دستی ها…
  • جعفر محمدی/ مدیر مسئول سایت عصر ایران

فاجعه ای به نام " تخت هم‌قد سازی "!

  می گویند در روزگاران قدیم، شهری وجود داشت که حاکمش دستور داده بود، همه افراد آن باید هم‌قد باشند. برای اجرای این قانون، تخت های ویژه ای در مبادی ورودی شهر نصب کرده بودند. هر کس وارد شهر می شد، باید روی آن دراز می کشید. اگر قدش بیشتر از طول تخت بود، مأموران پاهایش را به میزانی که از تخت بیرون زده بود، می بریدند و اگر کوتاه بود، او…
  • آنیکا شارما/ برگردان مسعوده میرزایی

رابطه فلسفه و آموزش و پرورش در دنیای مدرن

فلسفه و آموزش و پرورش دو روی یک سکه‌اند/ آموزش سمت پویای فلسفه است/  آموزش صرفاً ابزاری برای کسب معاش نیست، بلکه مهد تفکر و مدرسه‌ای برای بهینه‌سازی فرهنگ شهروندی است/ فلسفه مطالعه واقعیات و پیگیری خرد است/  فلسفه روشی برای زندگی است / کودک بی تجربه و نابالغ هم در ظرف آموزش به شهروندی متمدن تبدیل می‌شود/ اگر معلمی نتواند رابطه میان فلسفه و آموزش را دریابد، به معنای واقعی کلمه…
  • فاطمه سادات اشرفی زاده /عضو شورای نویسندگان صدای معلم

از قیل و قال مدرسه حالی دلم گرفت

با شروع فصل نام نویسی مدارس ، بحث بر سر نوع مدرسه و شرایط ثبت نام ، در جامعه اوج می گیرد/ هرچند که این قانون هنگام ثبت نام در مدارس اجرا می شود امّا در طول سال تحصیلی به تدریج شرایط تغییر می کند / کمبود سرانه مدارس که ناشی از کمبود بودجه آموزش و پرورش می باشد ، شرایط جدیدی را پیش پای مدیران مدارس می گذارد . اغلب مدیران برای…
تفکر نقادانه میلی است شدید به جست و جوگری، کنار آمدن با عدم قطعیت، انس گرفتن به اندیشیدن، احتیاط و آهستگی در اظهارنظر و ادعا، آمادگی همیشگی برای تامل کردن و مواجه شدن با اندیشه های جدید، احتیاط در تعمیم دادن و نظم ساختگی برقرار کردن میان پدیده ها و دوری جستن از هرگونه فریب خود یا دیگران در اندیشیدن/ امروزه میزان گسترش مهارت تفکر نقادانه میان شهروندان، از معیارهای توسعه یافتگی…
  • علی پورسلیمان / مدیر گروه صدای معلم

هدایت تحصیلی؛ آزمونی که برنده ای نداشت !

در نظام اشتغال كنوني، فرآيند نيازسنجي تعريف و تببين نشده است و از آن مهم‌تر، ارتباط چنداني ميان آموزش و اشتغال وجود ندارد/ بحران نيروهاي تحصيل کرده بيكار كه رقم قابل توجهي را تشكيل مي‌دهند موجب هدررفت و پرت منابع در بخش آموزش شده است/ حدود پنج ميليون و 400هزار نفر از اين افراد داراي تحصيلات عالي هستند و نزديك به چهار ميليون و  500 هزار نفر نيز دانشجوياني هستند كه پس…
  • دکتر امیلیا نرسیسیانس/ استاد دانشگاه

" هدف تعلیم و تربیت نوین، باورندان پرسش گری است "

  " می خواهیم بدانیم در دوره مدرن و پسا مدرن ، تعلیم و تربیت به چه شکلی در می آید ؟در بررسی تاریخی ، به یک دوره ماقبل تاریخ می رسیم . در این دوران ، انسان های ابتدایی می توانستند با خودشان ارتباط داشته باشند .پس از آن ، دوره کشاورزی را داریم . در این عصر ، ما سازمان ها را داریم . در دوره جدید ( صنعتی )…
  • دکتر عباس حاتمی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

امر به معروف و نهی از منکر ؛ نظارت عمومی برای توسعه

فلسفه امر به معروف و نهی ازمنکر بنا بر مچ گيري نيست. هدف، بهبود فرد و جامعه است/ هرگاه شرايط اين اصل رعايت نشود، نتيجه اش وارونگي مفاهيم و جابه جايي معروف و منکر است؛ معروف ها رنگ منکر مي‌گيرند و منکرها به جاي معروف مي‌نشينند/ بزرگ ترين منکر اين است که افراد فاقد صلاحيت اقدام به انجام فريضه امر به معروف و نهي از منکر نمايند،یا با توسل به زور و…
  • علیرضا خانی/ سر دبیر روزنامه اطلاعات

وندالیسم فرهنگی

در روايات متعدد از پيامبر اسلام، از ناسزاگو به عنوان فاسق ياد مي‌شود و تأكيد شده است كه ناسزاگو هلاك خواهد شد. اين به طرز روشن گوياي زشتي پديده بدزباني و بد دهاني در اسلام و گناه بودن اين رفتار است/ من از اين كار ايراني‌ها به واقع شگفت‌زده شده‌ام/ همه اين‌ها را اگر كنار هم بگذاريم، نشانه آشكاري از نوعي نارسايي و ناهنجاري‌ در فرهنگ بسياري از هموطنان ما دارد كه…
  • مهدی خلیلی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

مدارس و میراث فرهنگی

ای کاش به جای شعار نفت ما یک شعار فکر داشتیم . آموزش و پرورش، رکن اساسی توسعه و پیشرفت یک جامعه است/ جامعه ای به توسعه دست می یابد که مدارسی پویا، دانش آموزانی علاقه مند و معلمانی شیفته به تعلیم و تربیت داشته باشند/ آیا دانش آموزان ایرانی از گذشته خویش آگاهی دارند و به آن عشق می ورزند؟ و آیا وظایف خویش را در باب میراث فرهنگی می دانند/…
  • مرتضی حاجی/ وزیر سابق آموزش و پرورش

سازمان نظام معلمی

  سازمان نظام معلمی باید پایگاه قانونی از طرف مجلس داشته باشد . آن چه از نظام معلمی انتظار می رود با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حاصل نمی شود .ممکن است سازمانی هم تشکیل بشود و اسمی هم داشته باشد اما خروجی قابل قبولی نخواهد داشت . اگر یک دیواری کج چیده شود اگر بخواهند از مهندس آن سوال کنند که چرا این گونه چیده شده است یک جایی وجود…
  • علی افشار سمیرمی / دبیر آموزش و پرورش سمیرم

ادبیات کودک و جایگاه آن در آموزش و پرورش

  تاریخ ادبیات کودک و نوجوان در ایران، نه عمر زیادی دارد و نه رشد و نمو چشم گیری. اگرچه ادبیات فارسی موعظه گر ما، سرشار نکات و قطعاتی ناب برای کودکان و نوجوانان در متون مربوط به سده های دور است اما همین اندازه بالندگی ادبیات کودک ما هم از نتایج انقلاب مشروطه است و تلاش یکی مثل عبدالرحیم طالبوف. قبل از انقلاب سال پنجاه و هفت، کارهای زیادی توسط معلمان…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور