گروه اخبار/ به گزارش پانا جلسه ساماندهی مد و لباس در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی؛ رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی؛ علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری؛ اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش؛ محمد روشنی، قائم مقام سازمان دانشآموزی؛ نورعلی عباسپور، مدیرکل اولیا و مربیان؛ سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزشپرورش شهرستانهای استان تهران؛ اسماعیل بحریزاده،…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یک دانش آموز کردستانی برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" بر اساس نقشه منتشر شده در وبسایت «جمعهها برای آینده» کشورهایی از سراسر جهان از جمله افغانستان، نامبیا و ازبکستان دست کم با یک راهپیمایی و کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا، فرانسه، آلمان و بسیاری دیگر کشورها با دهها راهپیمایی، روز جمعه ۲۴ ماه مه به خیابان ها آمدند "
گروه دانش آموزی/ 25 اسفند 97 صدای معلم در خبری نوشت : ( این جا ) " اعتصاب یک دانشآموز حالا اعتصاب دهها هزار معترض نوجوان است از استرالیا تا هند، از اروپا تا آمریکای شمالی، دهها هزار دانشآموز در دستکم دو هزار شهر در ۱۳۰ کشور دنیا ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) به خیابانها آمدهاند تا از دولتهایشان بخواهند «اقدامی قاطع و سریع برای مهار گرمایش زمین و تغییر اقلیم» صورت دهند.…
" روحانیان حاضر در مدارس هیچ گونه شناختی از پیچیدگی های آموزش و پرورش مدرن نداشته و هنوز هم تربیت را فرآیندی یک سویه و مبتنی بر تجربه منبر رفتن تصور می کنند "
اپیزود اول: محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار علمای حوزه علمیه قم خواستار دمیدن روح تازه از سوی حوزه در آموزش و پرورش شده است. وی با تاکید بر اهمیت تعامل میان این دو نهاد خواستار ارائه طرح های جدید و مفید تربیتی از سوی حوزه برای اجرا در آموزش و پرورش شده است! اپیزود دوم: در کلیپ پیوست این یادداشت یک دختر دانش آموز دبیرستان تیزهوشان با ناراحتی…
" نسخه ی سینمایی تختی اذعان به واقعیت تلخ توسعه نیافتگی ما نیز هست ، ما همچنان در روایت شفاهی تاریخ به سر می بریم و پروژه ی کتابت و سپس تصویر سازی از تاریخ مان همچنان ناکام می باشد ، گرچه می توان امیدوار بود که تجارب چنین شکست هایی در پروژه های آینده مان به کارمان آید و شاید هم محکوم به طی کردن پروسه توسعه هستیم تا پروژه ی آن "
فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی برای دیده شدن ساخته نشده است ! این توصیف شاید گویاترین جمله ای هست که درباره ی این فیلم می توانستم بگویم . اینکه می گویم فیلم غلامرضا تختی را دانش آموزان ایرانی نگاه نمی کنند یا نخواهند کرد ، نه به معنای این است که هیچ نوجوان یا جوان ایرانی آن را نبیند ، بلکه تاکید بر این واقعیت تلخ و دردناک است…
در چهره ها لبخند گمشده است. تنها کسی که لبخند ملیحانه بر لبانش جاری است "وزیر" است
گروه رسانه/ اینجا کلاس درس است با وزیری در میان! به جز وزیر نگاه کسی به دوربین نیست. نگاهشان به "فرمانده" پشت دوربین است که از آنها می خواهد دستانشان را بالا ببرند. در چهره ها لبخند گمشده است. تنها کسی که لبخند ملیحانه بر لبانش جاری است "وزیر" است. به عمق نگاه معصوم این کودکان خوب خیره شوید. چهره آنها ترجمان محرومیت نسل های فرومانده این سرزمین است. این کلاس بی…
در آیین گرامی داشت بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانشآموزی مطرح شد ؛
گروه دانش آموزی/ « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش امروز و در آیین گرامی داشت بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانشآموزی در سخنانی از سازمانها، شهرداریها و ارگان ها انتقاد کرده و گفته است : " سازمانها، شهرداریها و ارگان ها امکانات را برای خودشان نگه داشته اند و باید درب سالنهای ورزشی و اردوگاههایشان باز شود تا مربیان از این امکانات برای جامعه پذیری دانش آموزان استفاده کنند. " این…
" شادی های جمعی با چاشنی موسیقی به عنوان عبور از خطوط قرمز تلقی شده و مهارت های زندگی تحت سیطره محفوظات قرار گرفتند. نتیجه اما ظهور نسلی افسرده، بی آینده و ناامید است که حتی هنر گفت و گو و مدارای با یکدیگر را نیاموخته اند "
فقط کافی است معلم باشید تا بتوانید فاصله شگرف میان آرمان ها و واقعیت ها را در نظام آموزشی ایران با تمام وجود درک کنید. آموزش و پرورشی که اکنون به یک بنگاه ورشکسته و ناراضی تراش تبدیل شده است. در روزهای اخیر رویداد دیگری پرده های توهم را اندکی از مقابل چشمان مخمور مسئولان کنار زد و واقعیت های این نهاد در ایران را عیان ساخت. منظور همخوانی ترانه ای…
سبحان عسگری/ دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان فردوسی منطقه 9 تهران
الا يا ايها الساقي توقف كن نگرد آنراكه اندر باء بسم الله خواندم نون رحمانرابه آن ماند كه ديگر هيچ گه ما را بهاري نيستدگر كي ميرسد دل مژده اي مرغ خوش الحانراگلستان مي شود اين كلبه احزان به يك روزيوليكن تا شود با كي بگويم درد و احزانرا((دمي با غم به سر بردن جهان يك سر نمي ارزد))ولي بي غم نبايد كرد فردا شام هجرانراكجايي تا ببيني عشق مجنونان عاقل…
" من فیزیک و معماری می خوانم و سیل و زلزله خانه ام را ویران می کند، من زیست شناسی می خوانم و کشورم دچار خشکسالی و انقراض پلنگ و ببر و یوز ایرانی است.من شیمی می خوانم و میوه های سمی و مرغ هورمونی می خورم. من اقتصاد می خوانم و کالای چینی می خرم. من تعلیمات دینی می خوانم و سکولار زندگی می کنم. من تاریخ می خوانم و یکی از بزرگانم برای رهایی از خشکسالی دعا می کند و عزیز دیگری تشنه جان می دهد و من به جای عبرت و پند و آمادگی برای جنگ آب، در سال روز یکی می رقصم و در سال روز یکی می گریم. من مدنی می خوانم و با قانون ستیز دارم. من ورزش می کنم و عارضه اسکلتی دارم ، من روانشناسی می خوانم و بیشتر با خودم غریبه می شوم.من طرح جابر شرکت می کنم و تبلت خارجی هدیه می گیرم، من احترام به بزرگان را می آموزم اما با تحقیر بدتر از قتل امیرکبیرها و مصدق ها و شریعتی ها این بار نه در حمام و زندان، که در فضای مجازی خودم را بی هویت می کنم، من فرهنگ کهن دارم و شلوارجین می پوشم. من از حقوق زنان می خوانم و کشورم بزرگترین وارد کننده مواد آرایشی .... "
علی حسین بهرامیان/ معاون آموزگار دبستان هفت تیر روستای هست
با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته یزرگداشت مقام معلم در جهان فراصنعتی امروز که ضرورت تحصیلات مدرسه ای امری اجتناب ناپذیر است به نحوی که مدرسه نرفتن یک کودک امری غیرقابل تصور تلقی می شود این پرسش مطرح است که رسالت معلم و مدرسه چیست؟ شاید پاسخ به این سؤال در نگاه اول ساده به نظر برسد اما تفاوتهای آشکار پاسخهای اندیشمندان مختلف اعم از فلاسفه (بعد فردی یا اجتماعی)، عرفا…